*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

isyslomista luulen kanssa että ei voi pitää ennen kuin vauva syntynyt.
sen tiedän että saa aloittaa isyysloman sinä päivänä kun äiti joutuu sairaalaan (synnyttämään) jos on ennestään lapsia.
mies hiemn suunnitellut että on sitte melko varmaan sen 3 viikkoa kesäkuussa ja heinäkuun lomalla. ja sitten elokuussa alkaa uudestaan noi reissuhommat jälleen.

että toi ohimo on kipeä. löin sen varmaan maanantaina trip trap tuolin jalkaan ... en oikein muutakaan paikkaa keksi. muistaa aina silloin kun harjaa tai pää nahka kutiaa ja koskaa kohtan ni sattuu. mustelman se lääkäri oli siellä näkevinään että kaiketi joskus paranee.

tervetuloa uusille. vielläpä meitä tulee uusiakin kiva kiva.

huomenna olisi sitten se ylimääräinen ultra jossa katotaan toi istukan tilanne. en osaa sitä edes jännittää kun on koko ajan vain pelko että menee yliaikaiseksi ja kasvaa jätti vauvaksi. huomenna pitää sitte lääkärille puhua tosta pelosta jos vaikka edes kirjoittaisivat pelkopolille lähetteen. tuskin suostuvat sopimaan käynnistys päivää tässä vaiheessa viikoille 40+2... nyt kun kirjoitin tuon ni alkoikin vasta ahistaa... no ehkäpä tämäkin seklkiytyy aikanaan.....

rasitus oli viime pe mutta meidän neuvolassa on ollu puhelimet varattuina tiistain ja keskiviikon eli en o puhelin aikana päässy läpi kysymään tuloksia. joten ilmoittelen niistä sitten kun saan sieltä jonkun kiinni.

tinni ja ryyni 28+1
 
Meillä mies on jo töissä ilmoittanut aloittavasna kolmen viikon iloman heti kun lapsi syntyy/me kotiudutaan ja sit sillä onkin kesälomaa elokuun alkuun. Ja kesis kuulemma siirtyy sit sen mukaan eteenpäin, jos isyysloman alku lasketusta ajasta siirtyy paljonkin eteenpäin. Onneksi saadaan olla koko kesä sit kolmelleen (tai neljälleen, tessukkakin on :)) kotosalla.
 
Aika villiä että meilläkin alkaa viikkoja olla kasassa niin että on jos jonkin sortin kremppaa. :eek:
Isyyslomaa ei mun tiedon mukaan voi alottaa ennen vauvan syntymää/synnytyspäivää.Mun mies pitää jo koko kesäkuun lomaa että voi olla apuna kotona kun musta ei taida olla enää juuri mihinkään.Sitten ollaan myös jo muutettu ja on vielä autokatoksen pystytysprojektia siinä.Sen 3 vkoa pitää jossain vaiheessa loppukesää.Kerrankin saadaan olla koko poppoo yhdessä lomilla pitkään. :heart:
Tää päivä mennyt taas supistellessa kun tein tunnin lenkin aamulla koiran kanssa... :ashamed: Mä en voi vastustaa kevättä. :D

Serafine ja Ella 26+1
 
Tiikeri83 toivottavasti kaikki menee nyt parempaan suuntaan! Varmasti tuollainen säikäyttää...
Uusille tervetuloa. :flower:
Isyyslomista oli juttua, meillä mies on yrittäjä, niin katsotaan sitten miten pidetään lomaa. Vähän tilanteen mukaan eletään.
Mulla viime yönä pisti tuonne jonneki alaselkään kovin tutulla tavalla, piti oikein kiroilla ääneen. Ei se kauaa jatkunu ja heti melkein sain unta, mutta mietin vaan, että tästäkö se taas lähtee. No, onneks loppu jo häämöttää, ei tarvi enää montaa kuukautta kärsiä. Viime keväänä mä kiroilin öisin kun ei voinut nukkua ja sattui vaan, että tää oli sitten viimeinen raskaus, kävi miten kävi. Mutta tässä sitä taas ollaan... :LOL:
Väsymys on lisääntynyt nyt lähi päivinä. Syön kyllä rautaa, mutta ens viikolla neuvolassa näkee onko se auttanut... Syön vaan yhden obsidanin, vois tietty lisätä kahteen.
Yhden ja puolen tunnin päästä meillä viikkoja 29! :heart:
 
Lääkärineuvola kuulumisia =)

Rv 25+2 tänään. Eilen siis päivä vähempi. Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä, pituus 3cm.

Painoa oli tullut +300g viikko.
RR 136/75
Turvotus -
Sf mitta 24
Syke 145
Liikkeet +

Hyvin menee siis =) Ja äippäpakkaus oli todella suloinen. Pienokaiset sitä ihaili ja kuopus olisi tahtonut pukea siitä ne sukat jalkaansa :D
Ihanaa kun odottavat vauvaa innolla maailmaan. Esikoisen viisikko testiä varten sain laput täytettäväksi kotiin, hänellä on se ensi viikolla. Kauheasti hommaa siinä, kysymyksiä oli pilvin pimein, ja joihinkin sai todella miettiä vastauksia ja pähkäillä.

Työharjoittelu kutsuu =)

Mamis ja pikkuinen 25+2 :heart:
 
HelloShitty
mansikka-maija kysyi vauvan tavaroista; juu ei oo kaikki kamat hommattu vielä. vaatteita on, ja turvakaukalo ja pinnis..kaikki uu puuttuu vielä. vaunut tulee toukokuun lopussa että saa nähä tuleeko vauva ennen. se koppa on vielä ostamatta kun en osaa päättää minkä värisenä sen haluun. |O
nää on mun lempparit:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_CityKoppa_Jungle.jpg
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_CityKoppa_Copper.jpg
tai
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00124-0913_lim_full.jpg

jungle ehkä miellyttää silmää eniten.. :p

sit on tietysti kaikki vaipat, pumpulipuikot, septidiinit ym. niin ja itelle imetysliivit + suojat. ehtiihän tässä vielä vaikka kui paljon hommata. muutama vaatekin ehkä pitäis ostaa. :D

jee...täällä vaihtuu viikot taas! enää viikko niin tulee jo 30 mittariin. ihanaa eikö vaan Sisu! :heart: :hug:

tuokio; tosi kivaa kuulla susta..ehin jo huolestua. :|

nyt takasin hoitamaan kipeitä lapsia...täällä alkoi vloppu etukäteen kun esikoinen kipee nyt niin ei tarvii ketään viedä hoitoon. :D

HS ja typy rv 29+0
 
Huomenta.

Ompa hieno ilma ulkona...tulee niin hyvä mieli kun aurinko paistaa.
Mä oon ollu taas ihan huolesta soikeena kun viime viikolla poju mylläsi masussa ja potkut tuntu tosi terävinä ja hyvin. Mutta nyt tällä viikolla joo liikkeitä on tuntunu, mutta ei LÄHESKÄÄN yhtä selvästi ja ne ei ole yhtä teräviä. Mikäköhän nyt mahtaa olla`?
Mä pelkään koko ajan et mun vauva kuolee...tätä tapausta yritettiin monen monta vuotta ja vihdoin onnistui ja nyt mä on kokoajan ihan paniikissa et jotain kauheeta tapauhtuu...onkohan ihan normaalia.

Hömppä ja poju 25+5
 
Aurinkoista aamupäivää kaikille! cranyo kysyi kuinka uudet on malttaneet olla pois tähän saakka... Omalta osalta voin sanoa, että oon sen verran nakkisormi kirjoittaja ja onneton koneenkäyttäjä, että tarvii olla oikeasti joutoaikaa saadakseen homman pelittämään :D ! Nyt on sitten näillänäkymin aamupäivät tällasta leppoisaa aikaa ja voin hyvällä omallatunnolla notkua koneella... Kiva lukea kaikkien tuntemuksia odotuksen tässä vaiheessa. Omat aikaisemmat odotukset on menneet niin vaivatta, että nyt kohtalaiset liitoskivut, iskiasjumit, suonenvedot ja mielialavaihtelut tuntuvat hidastavan menoa ratkaisevasti. Neuvolakäynnit on menny kivasti, osui kohdalle kiva täti. Rv nyt 25+6, painoa tullu 8kg, RR 130/85, p 67, Hb 118 (tippunu 136:sta, aloitin monivitamiinin). Turvotusta ei vielä ole ollut, siis raskauteen liittyvää =) ... BMI oli alussa 27. Pissat ollu miinuksella koko ajan. Sokerirasitus on ens viikolla torstaina. Etukäteen vähän ällöttää, mutta kai se neste alas menee... Onko meidän joukossa muita 40+ odottajia? Jos, niin tuntuuko ikä verrattuna aikaisempiin odotuksiin?
 
Tiikeri83 :hug: Mun siskon vauva synty sektiolla lokakuussa rv 30+4, ja painoi sillon 1040g. Ja hyvin on pikkuneiti kasvanu. Sä pääset todennäköisesti osastolle seurantaan, jos paineet ei laske tuosta. Sun ja ennen kaikkea vauvan vointia seurataan tarkkaan, ja jos vauva joudutaan kovin paljon ennen aikaisesti leikkaamaan, niin n. kiloset ja alle sen painoiset pikkukeskoset hoidetaan yleensä aina yliopistollisessa sairaalassa, koska siellä on viimeisin tietotaito, ja parhaat laitteet vauvan hoitamiseksi. Tietysti toivotaan, että lääkkeet ja lepo auttais, eikä kovin pientä tartteis tähän maailmaan saatttaa :hug:
Auton kesärenkaista joku kysy, ei me olla täällä Kainuussa vaihdettu kun vasta pääsiäisen jälkeen. Ja me ollaan kans vielä pohjoisempaan suuntaamassa pääsiäisen tienoilla, niin ei uskalla vaihtaa vielä.
Isyyslomista, mies pitää 3 viikkoa pekkasvapaita sit, kunhan vauva syntyy / me kotiudutaan. Riippuu tietysti, missä vaiheessa vauva syntyy, ja mikä viikonpäivä sillon on. Tyttö saa olla päikässä sen 2 pv / viikko jussiin asti. Ehtii esikoinenkin lomailla vähän ennen kun eskari alkaa elokuussa.
Kleon maha on minustakin oikein passelin kokonen! :heart: Se vaan on pakkomielle joillekin kommentoida kaikkien raskausmahaa. Tai toinen, tulla koskettelemaan ja hipistelemään sitä ILMAN lupaa!!! :headwall: :kieh: |O Mun mahaan ei koske kukaan ulkopuolinen!
Hömpälle :hug: Samat fiilikset täällä. Tätä pikkukakkosta yritettiin 2v 4 kk, yksi kohdun ulkoinen takana, ja yksi keskeytyny km rv 18 vuosi sitten. Sit tätä raskautta ei edes ehditty yrittää, vaan alko ihan yllärinä, niin on todellakin semmonen olo välillä, että voiko kaikki sujua nyt loppuun asti hyvin. Menettämisen pelko on ihan hirvee, mutta olen yrittäny olla ajattelematta pahinta mahdollista. Ja noi potkut, niiden voimakkuus vaihtelee monestakin syystä, ja vauvalla on välillä myös hiljaisempia päiviä.

Sit te, keillä usemapi lapsi jo. Kysymys. Minkä kokoisia muksuja teillä on se 2. ollu? Kun sitä sanotaan, että eka olis pienempi kun toinen, niin pitääkö se miten hyvin paikkansa? Meillä esikoinen oli 3310g ja 49cm, niin voiko tästä sit odottaa jotain 3800g ja 51 cm?? :xmas: (Kunhan arvailen! )
Alan olla sitä mieltä, että Minni on nyt raivotarjonnassa! :heart: 2.4. seuraava neuvola, eli sinne asti saan jännittää, että onko vauva armollisesti kääntyny oikein päin.
Sisu ja Minni 29+0 :heart: POKS!!
 
Ainiin, [/b]HS:lle piti vielä kommentoida d=)b. Ihmiset alkaa kyselee, et millon sulla on laskettu aika, niin paljon lyhyemmälle kuulostaa sanoa, ett 11 viikon päästä, kun että 4.6.. Sinne kun tuntuu olevan ikuisuus!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsa:
Aurinkoista aamupäivää kaikille! cranyo kysyi kuinka uudet on malttaneet olla pois tähän saakka... Omalta osalta voin sanoa, että oon sen verran nakkisormi kirjoittaja ja onneton koneenkäyttäjä, että tarvii olla oikeasti joutoaikaa saadakseen homman pelittämään :D ! Nyt on sitten näillänäkymin aamupäivät tällasta leppoisaa aikaa ja voin hyvällä omallatunnolla notkua koneella... Kiva lukea kaikkien tuntemuksia odotuksen tässä vaiheessa. Omat aikaisemmat odotukset on menneet niin vaivatta, että nyt kohtalaiset liitoskivut, iskiasjumit, suonenvedot ja mielialavaihtelut tuntuvat hidastavan menoa ratkaisevasti. Neuvolakäynnit on menny kivasti, osui kohdalle kiva täti. Rv nyt 25+6, painoa tullu 8kg, RR 130/85, p 67, Hb 118 (tippunu 136:sta, aloitin monivitamiinin). Turvotusta ei vielä ole ollut, siis raskauteen liittyvää =) ... BMI oli alussa 27. Pissat ollu miinuksella koko ajan. Sokerirasitus on ens viikolla torstaina. Etukäteen vähän ällöttää, mutta kai se neste alas enee... Onko meidän joukossa muita 40+ odottajia? Jos, niin tuntuuko ikä verrattuna aikaisempiin odotuksiin?
Ei taida olla 40+ odottajia,,mä olen ollut aiemmin ryhmän täti :D , mutta mieluusti sinulle luovutan tämän paikan ,, Mulla tulee marraskuussa mittariin siis 38v, ja tuntuu toooooooosi paljolta.

Piltsu ja Nestori 26+6

 
Sisu:Mun esikoinen oli 3740g ja 50cm(poika),kakkonen 3080g ja 49cm(tyttö).Masuasukista on ennustettu siltä väliltä.Tyttö tulossa.
Olisko muuten kellään muistissa itse lähetettyjä,tai saatuja hauskoja tekstiviestejä vauvan syntymästä?

Serafine ja Ella 26+2
 
[quote="

Sit te, keillä usemapi lapsi jo. Kysymys. Minkä kokoisia muksuja teillä on se 2. ollu? Kun sitä sanotaan, että eka olis pienempi kun toinen, niin pitääkö se miten hyvin paikkansa? Meillä esikoinen oli 3310g ja 49cm, niin voiko tästä sit odottaa jotain 3800g ja 51 cm?? :xmas: (Kunhan arvailen! )
Alan olla sitä mieltä, että Minni on nyt raivotarjonnassa! :heart: 2.4. seuraava neuvola, eli sinne asti saan jännittää, että onko vauva armollisesti kääntyny oikein päin.
Sisu ja Minni 29+0 :heart: POKS!![/quote]


Meidän lasten koot:
1. 3910g (poika)
2. 3730g (tyttö )
3. 4610g (poika)
4. 4480g (tyttö )
 
isyyslomista: mies pitää kesäloman +/- 2vk LA:sta ja ilmeisesti siihen perään sitten tai myöhemmin hieman kesäloman :heart:

Mites muilla on synnytykset kestäneet?
Itseäni hieman jännittää "liian nopea" synnytys :xmas:

1.Enkelivauva -02, 13h(en ole paljon puhunut mutta 1.synnytys)
2.poika -06, 5,55h
3.hmm B)
 
Sisu, meillä meni myös niinpäin, että toinen vauva oli pienempi. Meillä molemmat tyttöjä ja toinen oli hiukan yli 200g kevyempi ja neljä senttiä lyhempi kuin isosiskonsa.. Eli ei välttämättä tarvitse pelätä suurempaa vauvaa mitä ensimmäinen =)

Synnytysten kesto on ollut ensimmäisellä kerralla tuskaisen pitkä. Sitä en muista mitä korttiin merkittiin, mutta kolme vuorokautta valvoin yhteensä supistelujen alettua. Vauva syntyi viilolla 37+2. Toinen synnytys olikin inhimillisemmän mittainen, olisikohan ollut noin 11tuntia (ja rv 37). Liian nopeaa synnytystä en siis ainakaan pelkää, kunhan nyt vain ei tulisi ainakaan tuota ensisynnytystäni pidempää sessiota :LOL:

Nyt yritän opettella piikittelyä niillä insuliinikynillä, ehkä se jossain vaiheessa alkaa tuntua rutiinilta.. Tänään meinasin heti aamupalalla unohtaa pistää lääkeannoksen :ashamed:
Mielenkiinnolla odottelen, lähteekö paino tästä miten nousemaan kun tuntuu, että nyt syö tosi paljon vähemmän tai ainakin terveellisemmin kuin ennen.. Johan tämä vauvakin kohta alkaa kilon verran painaa, mutta paino on vielä lähtölukemissa ainakin oman (huonon) puntarin mukaan.

Täällä sisustellaan ja laitetaan kotia keväisemmäksi.. Taidan lähteä metsästämään sinistä teippiä ympäri kaupunkia kun jäin yksi homma hiukan puolitiehen ;)

-maranooka & prinsessa26+1-
 
Isyyslomaa ei meillä mies pidä ollenkaan kun on pienessä firmassa töissä niin saa alottaa kesäloman sit heti kun vauva syntyy :)

Tavaroita meiltä löytyy pinnis, sitteri, vaunut ja vaatteita tottakai :D vielä pitäs kaukalo ostaa ja pinnikseen uus patja, sit tietysti vaippoja, tutteja ja pari pulloa varmuuden vuoks :)

Esikoisen synnytys mulla kesti 4h et saa nähdä kuinka nopeesti tää toinen tulee :whistle:

nyt on sit munkin mumma sairaalassa :'( verenpaineet taivaissa ja sydän lyö ihan miten sattuu sen enempää en tällä hetkellä tiedä :/ eikä siitä oo kun 6kk kun paappa leikattiin sydämen takia :/

noppispoppis & eihän tää enää mikään toukkis oo :D 27+2 :heart:
 
Juup, tuli soiteltua neuvolaan sokrutuloksista. Ihan on kuulkaas hienosti asiat, ei oo kohollaan. Sit klamydiakin oli nega.. ylläri sinäänsä. Se on vissiin kun on ollut joskus vuonna paavo ja pentti ollut klamydia = aina klamydia :D Terveisin lääkärit. Mut hyvähän se on kun testataan.

Tässä viikko takaperin lääkärineuvolan tuloksia:
rv 28+3
paino +275
rr 106/60
pissa puhdas
B-hb 124
sf-mitta 23cm (edellinen mittaus kuukausi takaperin 22cm, eli asteikon alarajoilla. Tosin mittaaja ollut aina eri.)
syke 140
liikkeet ++

Poitsu tuntuu kasvaneen kovaa vauhtia masussa kun ei saa enää röhnöttää tavalliseen tapaan, kun heti tulee monoa. Tuntuu monesti myös kylkiluiden alapuolella semmoinen pyöreä kova, oliskohan jätkän pää.

Tänään surffaillut ja haaveillut et ostais käytettynä cracon matkarattaat ihan vaan varuiks. Semmoset mihin saa sen turvaistuimen ängettyä kyytiin. Ajattelin et jos kuitenkin tulee syksyllä ukon kolmekymppisinä lähdettyä johonkin reissuun, niin on sit jotku kätevämmät rattaat. JOS JOLLAIN ON HALVALLA MYYNNISSÄ NIIN PISTÄ YKSÄRIÄ.
Sit oon etsinyt halpoja kestovaippoja. Onhan täällä ollut kestoiluista paljonkin juttua, mut kysyn silti: montahan vaippaa menee päivässä noin? Miten nopeasti vauveli kasvaa et meneekö semmoset 2-4kg kovin pitkään?

Isyysloma: Meillä ukkeli pitää isyysloman ja jää sitten kesälomille.. Tai riippuu vähän miten jätkä meinaa syntyä. Mut jos oletetaan että menee sinne 9.6 tienoolle niin sit menis aika nappiin et pitää isyysloman ja jää sitten siitä lomalle. Mut toisaalta, niillä alkaa kohta lomautukset, joten voi olla et on kesällä enemmänkin mun seurana.
Äiti pisti vähän vauvarahaa tilille, niin pääsee shoppailemaan :) Kävin sunnuntaina kaverin luona me&i kutsuilla ja tuli tilattua sieltä semmoinen turkoosin värinen kanibody ja samaa sarjaa huivi. Voin sit itse laittaa huivin päähän ja jätkälle bodyn niin ollaan ihan samiksia :heart: Muuten hyvä mut ihan törkeen hintasia vaatteita....

Onko jollain kantoreppua tai liinaa? Millasia kokemuksia?

Tiikeri83: Koitahan jaksaa olla saikulla ja parempia vointeja!!

Lissuli ja jätkä 28+2 (29+2)
 
Terve!

Tosta mun ruokavaliosta vielä,että leipä on hyvä olla tummaa leipää,eikä sitä vaaleeta pullamössöä ja yksi leipä per ateria riittää,tossa ohjeessa oli mun mielestä vähän niitä liikaa :D
Tota ruokavaliotahan voi muutkin kun diabeetikot noudattaa =)

hermot ne nyt on aina olleet lyhyet ja nyt sitäkin lyhyemmät :LOL: :kieh:

maranooka toivottavasti mä en joudu itteäni piikittämään,tuskin ja toivotaan niin.

mansikka-maija toivottavasti kaikki menee kuitenkin loppuun asti hyvin :hug:

Tiikeri83 toivottavasti sun paineet pysyy jotenkin aisoissa ja vauva vielä muutaman viikon masussa :hug:

TiuhtiViuhtinen heinämasut taitaa olla sun oikea pino :D

BV ja P 29+4
 
Lissuli eihän nuo 2-4kg kestovaipat ajallisesti varmaan kauhean kauan kestä, mut se pesujen määrä!! eikös ihan pienelle vauvalle voi joutua vaihtaa vaippaa 10krt päivässä... ja suositellaan että kestovaippoja ois kutakin kokoa (2-)3 päivän tarpeiksi, että kerkii pestä+kuivattaa vaipat eikä tartte joka päivä pestä. eli se vois olla niinku 30 imuosaa, riippuen tietty minkälaista vaippayhdistelmää oot miettiny. kosteussulkuja eli pul-kuoria/villiksiä ei kuulemma tartte kuin 3-4 kutaki kokoa.

itselläni on kaapissa yhdet 2-4kg kuoret ja ne on aika pienen oloiset, oon koittanu mitä sinne sisälle mahtuu ni ei mahdu ku taiteltu harso, muut rupeaa tursuu yli. 3-6kg kuoria mulla on kolmet, sinne sisään sopivia sisä(täyttö)vaippoja, imse vimsen flanelletteja sekä disanan nauhavaippoja. 5-8kg kuoria tarkoituksena hommata neljät, ja tästä kilomäärästä ylöspäin alkaa olee kans taskuvaippoja. villiksiä mulla on neljät jotain xs-m kokoisia, ohjeessa tais olla 0-6kk. tiedä sit millonka oikeasti menevät, oon muunnellu sitä ohjetta neuloessa niin et kaikki on vähän erikokoisia. M- ja L-koon kuoria pongailen parhaillaan huuto.netistä, mut en viitti viel kamalasti ostaa, ku en tiedä mist ruvetaan pitämään, ja missä vaiheessa se maitokakka alkaa jäämään pois (=kuinka nopeasti vauva kasvaa).

tulipa taas kestovaippaturinaa =)

tänään koittamaan 5h työvuoroa :( jännittää kamalasti. kun meiltä ei oikein voi töistä lähteä pois, kun sitten työkaveri jäis yksinään eikä meiän kaupassa pärjää iltaisin yksin. että sitten pitää vaan kärvistellä. :/

Talvis 27+4 :heart:
 
HelloShitty
synnytyksien kestot:
1. 18h, ponnistus 14min
2. 6-7h, ponnistus alle 10min
3. 3.5h, ponnistus alle 1min.

en oo huolissaan etteikö ehtis sairaalaan tai että syntyis kotona koska jokaisen kaa jouduttu puhkaisee kalvot. eli samaa varmaan joutuu tehä nytkin. :kieh:
 

Yhteistyössä