*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

HelloShitty
ja vielä vauvojen koosta;
1. 3750g, 50cm, synt. rv 39+4
2. 3560g, 50cm, synt. rv 38+3
3. 3600g, 50cm, synt. rv 41+0

että täällä kakkonen ollu pienin mutta se taas tullu aikasin. esim. jos toi kolmonen ois tullu kolme viikkoa aikasemmin niin ois ihan varmasti ollu pienin. eiköhän tästäkin tulee n. 3.5kg. :D

Ainiin,peruutin tossa kk sitten vauvalehden kestotilauksen,kun makso sekin kuitenkin yli 60?/vuodessa ja nyt tilaan sen uudelleen: 33? vuodessa ja tilaajalahjaksi otan sen kantopussin,saa nähdä millanen se on.
Pakko oli vaan tilata,kun noin halvalla sai vuoden lehdet :D Ja mä muuten kuitenkin ostaisin kaupasta irtonumeroita ja se vasta olis kalliksi tullut.

Hei vaan kaikille, uusille ja vanhoille!

Meillä mies piti esikoisesta isäkuukauden vasta nyt, kun neiti täytti 1 vuoden.. oli ihan kiva. Mutta nyt kakkosesta pitää heti syntymästä.

Vauvan koosta: tyttö syntyi rv 41+2 , painoi 3210g ja pituus 49cm. Hassua oli, että lääkärit povasivat juuri ennen synnytystä, että semmonen 4 kilonen tulossa..

Synnytyksen kesto oli 34 tuntia 10 minuuttia.

Täälläkin aivan valtava massu, heti alusta lähtien ollut, ja kuulemma isomman kokoinen tytteli tulossa, kuin esikoinen. Saas nähdä...

Liikkeistä: täällä massuvauvalla on selkeesti pari laiskaa päivää välissä, ja sit taas riehutaan muutama päivä välissä.

Onkos muilla laitettu lääkärineuvolaa vasta viikolle 30? Vähän ihmetyttää, ku joka puolella lukee, et se pitäis olla viikoilla 26-28.

Lammiska 26+3

moiks!
josko koettas jotain kommentoida, katotaan mitä muistaa..

isyyslomaa mun käsittääkseni saa pitää vasta lapsen syntymän jälkeen. meillä mies näillä näkymin välttää lomautukset kun pitää kesälomansa vauvan syntymästä asti, käy töissä viikon ja pitää 3 viikkoa isyyslomaa, mutta on täysin auki vielä että onnistuuko, ja tuo määrä isyyslomaa olis kyllä ruhtinaallista, molemmista pojista kun on taloudellisesti olut mahdollista pitää vain viikko :)

synnytyksen kestot:
1. 12h40min (noin, en muista tarkkaan. ja alkaneeksi laskettiin vasta vesien menosta,vaikka tätä ennen oli jo 12h supistellut 5 min. välein.)'
2. 4h kalvojen puhkaisusta.
molemmat kännistetty

lasten koot:
1. 2945g ja 49cm rv 38+1
2. 2750g ja 47cm rv 38+3

kukas se olikaan kaatunut, tinni (?) onneksi olette kunnossa kuitenkin! terveisin yksi jolla silmä mustana edelleen 2 viikon takaisesta kaatumisesta, ja juu, ohimo on edelleen niin kipeä ettei uskalla koskea.

tänään on taas supistellut, täytyy varmaan alkaa kohta pitää kirjaa näistä, tuntuu että tulee koko aika..

umayya + siiri 27+3 odotan jo maanantain ultraa

juu mä toivon kanssa että synnytys lähtee itellään käyntiin, ettei tule mitään minkä takia pitäs käynnistää..

unohdin sitten äsken toivotella uudet tervetulleeksi, ihanaa kun vielä löytyy uusia :) :flower:

nää supparit on sellasia että on heijattava itteensä, vaikee on olla paikallaan.. pikkasen tujumpia kuin pelkät harkkasupparit.

Uusille tervetuloa! :wave:

tuokio ja tiikeri83 :hug:

Joku kyseli hengästymisestä , siis todellakin hengästyy ihan tosi helposti! Pikku mäki tai vähän rivakampi tahti ni saa kyl puuskuttaa!

( . ) Eilen oli ihan kaamee kipu päivä :| Hyvä ku pysty ees kävelee ku mahaan ja nivusiin koski! |O Noh, piti kuitessii päivä remuta pihalla esikoisen kans ja illalla vielä siivosin ni ai jumankauta ku istahin koneelle imuroinnin jälkeen ni alko tulee aika napakoita supistuksia :|
Äiti tuli tähän sitten yöks varalta, että jos tarvii lekuriin lähtee, mutta ne meni onneks ohi sitten ku maltto rueta lepäilee :) Täytys vissii rueta ottaa vähän iisimmin :snotty:

Ja kaikenkukkuraks ku eilen vielä just kaverille kirosin, että sais syntyä ajoissa tää lapsi ku alkaa olla jo niin remontissa jokapaikka, tais ottaa pikku-akka vähän ihteesä :ashamed: :D

Aurinkoisia päivän jatkoja!

MiNiMaM ja tyllerö 28+5

Taa
Moi!

Höpisenpäs tänne väliin huvikseni.

Käytiin kirpputorilla tänään ja erehdyin ostamaan kaksi laukkua. Ihan kun niitä ei kaapit olisi jo täynnä.
Lisäksi erehdyin piipahtamaan rattaiden kanssa 3+1 päivillä. En tee sitä virhettä toiste. Mä en vieläkään ymmärrä mikä etuoikeus ihmisillä on etuilla mua, hyppiä tielle, olla väistämättä ja töniä vaikka olen tilaavievä rattaiden kanssa! |O

Ihana ilma kuitenkin saatiin aamun lumimyräkästä huolimatta. Aurinko paistaa ja lumet sulaa. Kyllä se kevät yrittää voittaa.

Supisteluista joku puhui. Mulla on kipeitäkin supistuksia ollu jo useemman viikon, mutta toistaiseksi on paikat pysyny kiinni ja vauva mahassa. Kunpa ei menis kauheesti ylitse lasketun päivän. Mahan koko alkaa olla jo nyt sellasissa lukemissa, että kaikki luulee mun synnyttävän päivänä minä hyvänsä. :|

Isyyslomasta jäi mietityttämään sellainen, että jos sitä ei voi saada yhtään ennen lapsen syntymää niin miksi se täytyy työnantajalle ilmoittaa 2kk ennen? Siis se loman ajankohta. En muista yhtään, kuinka tuo mies sen viimeksi piti...

Taa ja lempinimi-puuttuu-vieläkin-jeesatkaa-nyt-mua 29+1

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
juu mä toivon kanssa että synnytys lähtee itellään käyntiin, ettei tule mitään minkä takia pitäs käynnistää..

unohdin sitten äsken toivotella uudet tervetulleeksi, ihanaa kun vielä löytyy uusia :) :flower:

nää supparit on sellasia että on heijattava itteensä, vaikee on olla paikallaan.. pikkasen tujumpia kuin pelkät harkkasupparit.
Otahan yhteys ä.polille jos niitä tiuhaan tahtiin tulee :hug:

Lammiska Mulla lääkärineuvola rv 28+5 et ei mullakaan ihan tuohon haarukkaan mee.. Mut eipä tuohon oo aikaa enää 12 päivää =)

Maitoa oon alkanu tihkuttamaan iiihan vähän, että jos puristelemaan meen niin sitten tuloo.. Ei itekseen heru.. Esikoisen aikaan ei tullu koko raskausaikana vaan vasta joskus 3 päivää sektiosta..

Isyyslomat täällä pidetään varmaan siinä sitten kun vauva syntyy, onhan se "ylimääräistä" kesälomaa tavallaan ja saapi tutustua mieskin vauvaan heti :heart:

Mulla on hankittuna rintareppu mustavalkoinen babybjörn tai jotain sinne suuntaan.. Kokeilinkiin sitä jo mutta maha meinaa keikauttaa sen mun nenälle koko repun :D Mutta sen rintarepun kans on helppo sitte kipaistavauvan kans esim lähikauppaan kesällä tai pihalle (kerrostalo) istumaan, niin ei aina vaunuja tarvitse pikkuasioille mukaan.. Ja onhan se vauvallekin kai mukavempaa olla kyydissä kun istua kaukana sitterissä katsomassa kun mamma touhuaa =)

Miten ootte laittanu valmiiks tai aiotte laittaa vauvan vaatteita? Mä oon pessy ja silittäny kokoon 62 asti vasta.. Mut oon hommannu pikkuvaatetta kokoon 74cm että nekin on pestyinä, mutta pahvilaatikossa odottamassa lipastotilaa ja silitystä..

Sukupuolesta vielä että oon kuullu niin paljon juttuja missä sukupuoli vaihtunutkin tms, että ootan jännityksellä seuraavaa ultraa joka siis rv 28+5 että onko sinne jalkoväliin kasvanu jotain.. :D Tulis huutikseen kallis paketti jos kaikki vaaleenpunaiset pitäis pakettina myydä.. :eek: Huh huh nooh jospa pysyis samana

Tulipas siinä näköjään tekstiä :D Ainiin sängystä että meinasitteko pitää vauvaa yöt(yöimetykset) viekussa vai omassa sängyssä? Kun mä siis hommasin siks se ison sängyn että mahtuu kaikki siihen niin ei turhaa kompurointia ja nousua tartte yöllä olla, ehkä saa nukuttuakin paremmin ja vauva saa vieressä lämmössä maata..

kleo :heart: sara 27+0

Tervetuloa uusille kesämasuille :)
Täällä oli puhetta synnytyksien kestosta, esikoisen synnytys kesti noin 8tuntia, synnytys käynnistettiin rv 40+4. Pojalla oli kokoa 3650g ja pituutta 51cm. Jotenkin oletan että tämäkin poika on varmaan samaa kokoluokkaa.
Isyyslomasta:Mies aloittaa varmaankin isyysloman heti kunhan vain saadaan uusi tulokas maailmaan, koska hänen on kuitenkin hoidettava esikkoa kotona silloin kun olen sairaalassa.
Omaa napaa: Näinköhän pikkuinen on jo kääntynyt raivotarjontaan, ainakin välillä tuntuu siltä. Viime neuvolassa vauva oli masussa ihan poikittain. Nyt potkuja tuntuu ylävatsassa enemmän. Seuraava neuvolakäynti on just ennen pääsiäistä. Sain niistä verikokeista tulokset kun mittasivat niitä magnesium, maksa, rauta-arvoja jne.... Ei niissä ollut mitään hälyyttävää, ainoastaan kalsium oli vähän suosituksia matalammalla.

Halinalle ja pikkukakkonen huomenna tasan 28+0

Vaikka mulla on läskiä perseessä,niin maha on kyllä ihan kova,että siinä ei hirveesti läskiä enää pinnassa ole ja siltä se tuntuukin :LOL:
Siis se kasvaa ihan silmissä :eek: Tänään joudun heivaamaan toisen talvitakin pois,kun se ei mene enää kiinni :ashamed:

BV ja P 29+4

isyyslomista kommentoin minäkin. Meillä esikoisen aikana mies piti likimain kahden kuukauden päästä meidän kotiutumisesta isyysloman.Oli tosi passeli aika,kun vauva kuitenkin nukkuu(toivottavasti) alussa suurimman osan ajasta ,niin sitten muutaman kk päästä oli jo kiva ,et siinä oli aikuinen seurana hetken ajan :hug: Näin meillä tehdään tälläkin kertaa,mies pitää varmaan elokuussa tai riippuu ihan,et miten pitää kesälomansa tänä kesänä...

tavaroista :Mulla on jo joulukuussa kirpparilta hankitut vaunut.Systeriltä pitäs hakea meidän sänky ja sitteri.Turvakaukalo on ostoslistalla.Vaatteita on TOSI paljon kertynyt vuosien saatossa,nyt olen ostanut yhden bodyn ja yhdet potkuhousut....En tiedä miks nyt ei huvita ostaa mitään vaatteita,kun eka haluais tietää ,et mitä sukupuolta vauva on(ja itseänihän tästä saa syyttää,kun emme halunneet selvittää sukupuolta)...sit ostella kun vauva syntyy niin "oikean" värisiä vaatteita =)

Onko muille tullut veikkauksia mahan muodosta ,et kumpi ois tulollaan ?vielä hauskempi,jos te itse tiedätte kumpi tulossa ja kommentoihat veikkaa pieleen,kun on muka niin selvä Se ja se maha :) Mulle tänään eka sanoi ,että poika maha on...Juu,se on sit se suomen eka nimetön poikalapsi(on niiiin hankala keksiä pojalle nimeä )

Nyt odotan mielenkiinnolla bvn mahakuvaa...Hih,mä kun kuulun sarjaan Norsu :)

Kevät terkuin : Ryhis ja Seppo 28+1

Niin mä tosissaan oon alkanut suunnitella tota meidän makkarin sisustusta,kun se jää esikon käyttöön,kun me muutetaan sängyn kanssa olkkariin :|
Jotkut kivat retroverhot olisi kiva hankkia (retrohullu) ,pitää alkaa huutiksesta niitä metsästämään :p

Yhteistyössä