*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

BV nyt näyttivät menevän taas ohi levossa, oli vauhdikas aamu kun vein pojat vasta kymppiin hoitoon, mut sain tuossa pari tuntia huilittua niin nyt ei ole reilu puoleen tuntiin tullut.. parina päivänä oonkin meinannut soittaa mut ovat sitten rauhottuneet. ma on sitten ainakin se aika sinne polille niin näkee onko mitään tapahtunut alakerrassa, toiv. ei.

isyysloma täytyy joo ilmoittaa noin aika koska sen pitää 2kk ennen työnantajalle, meilläkin mies sen aina ilmoittanut että LA on silloin ja silloin että silloin joskus sitten pitää.

rintareppu on kakkoselle hommattu, mutta sitä saa sitten vasta käyttää 3kk eteenpäin muistaakseni, että pitäkäähän mielessä, se oli kyllä oiva apu kun oli kotia siivottava sen vauvankin kanssa, aina se nukahti siihen 5min. sisään. kuuma sen kanssa vaan on että mietion miten se sitten hiostaa kesällä kun viimeksi se oli meillä käytössä syksyllä. on kyllä oiva apu joka paikassa.
 
juu,ei tämä "prinsessakaan" ole oikein missinmitoissa normaalistikkaan...esikoisen kaikki raskauskilot oli vielä niskassa(mahassa),kun alkoi tämä odotus...ja aikaahan ei esikoisen syntymästä ollut vasta kun 61/2vuotta :LOL: Nauroinkin neuvolassa vasta,et milloinkahan ne raskauskilot pitäs lähteä,jos ei tuossa ajassa tapahtunut mitään...
Mut juu,jospa ne lähtis nyt sit ekasta sekä toisesta tulleet kilot...vaatimattomat 30kg vois jäädä laitokselle :snotty:
 
Umayya soittaa NYT äippäpolille!! Jos et ole jo soittanu!
Minimam, kuulostaa tutulle, niin tutulle :hug:
Noppispoppis :hug: Toivottavasti mumma toipuu pian!!
BV kyllä johtaa maha-tilastoja, toi on aika muhkea! Vaikka mullakin on suht iso, muttei NOIN iso kuitenkaan. :hug: Ja ei mene mullakaan enää kun yksi talvitakki kiinni :saint:
Ryhis, kaverin mies (tuleva kummisetä (toivottavasti ), tosin ei itse vielä tiedä sitä :whistle: ) yritti eilen saada mua lankaan, puhumaan itseäni pussiin vauvan sukupuolesta. Kovasti se puhu pojasta, että on poikamaha mulla kuulemma, mutta sitten yks kaks yllättäen kysy, että niin tyttöhän se oli?? :saint: En menny lankaan!!

Täällä on aivan ihana ilma! Aurinko paistaa pilvettömästä taivaalta, ja lämmittää jo niin ihanasti! Käytiin pulkkamäessä tytön kans, tai siis tyttö laski, ja minä katsoin. Potkuri on hyvä olla olemassa, siinä voi istahtaa välillä, jos alkaa tuntua pahalle seisominen. Jos huomenna on samanlainen ilma, niin mä haen leikkimökistä terassille tuolin, ja juon päiväkahvit siellä!! :heart:
Eipä muuta, piti vaan tulla hehkuttaa tuota ilmaa teille!
 
sisu en mää vielä soita, kun nyt näyttää oikeesti menevän ohi, mut eipä tartte taas kuvitella tänään tekevänsä jotain :snotty: pitäs vaan muistaa ottaa rauhallisesti.. se vaan on niin helppoa sanoa..
 
umayya hyvä,että nyt on helpottaneet,edes vähän =)

Täällä ei ole mikään ihmeellinen ilma :|
Käytiin aamupäivällä likan kanssa pienellä kävelyllä ja ollaan menossa kohta uudelleen ja käydään samalla kaupassa.
Vihanneksia ja hedelmiä pitää taas ostaa kassillinen,niitä on pakko olla aina esillä,ettei tuu sitten repsahdettua mihinkään :ashamed:
Tosin ei meille ole viime aikoina paljon mitään herkkuja osteltukaan,jos mies itselleen jotain ostaa,niin tungen sen äkkiä kauppakassista kaappiin, pois silmistä ja pois mielestä :LOL:
 
Jospa minäkin kommentoisin tuota isyysloma-asiaa. Mun mies työskentelee rakannusalan alihankintafirmassa pääosin kahdestaan isänsä kanssa. Kesäaika vaan tunnetusti on raksa-alan sesonkia, joten hirvittää jo etukäteen millaisen isyysloman se pystyy viettämään. Kesäloman se vietti viime vuonnakin jo toukokuussa ja silloinkin vain 2 viikkoa - muut lomat sitten hiljaisempina aikoina. Toivottavasti ens kesä ois siinäkin suhteessa sit poikkeus! Oishan se luxusta, jos se vois olla isyysloman ja 4vk kesäloman putkeen kotona, mut suuresti kyl sitä epäilen :(

Jee, tänään tuli äitiyspakkauksen noutoilmoitus, nopeaa oli toiminta ku päätös siitä tuli postitse maanantaina ja nyt tuli jo ilmoitus siitä :) Illalla pääsee ihailemaan sen pakkauksen sisältöä =)

Pitäis tässä joku päivä lähteä kierteleen kauppoja ja etsiin mm. vaatelipastoa ja pinnasänkyä, niitä kun ei vielä ole. Pinnasuojuskin on jo, muttei sänkyä :p

Eilisilta olikin kyl tähän mennessä kivuliain ilta. Ensin tuli käytyä prismassa normaali kauppareissulla ja sit lähdettiin mieheni ja koiramme kans käymään pienellä kävely+nuotioreissulla yhdellä retkeilyalueella. Kävelyä kapealla polulla tuli yhteensä ehkä jopa hurja 1 km, mut ilmeisesti toikin riitti. Varsinkin paluumatkasta alkoi sattua mahaan jo ihan kunnolla ja sitä toistui aina välillä koko loppuillan ajan.. onneks meni ohi ku asettui lepäileen.. oliko ne kivut sit supistuksia, kaipa? mistäs mä ensikertalaisena voisin vielä tässä vaiheessa tietää :ashamed: No, liitoskivut ainakin oli ihan hirveitä sit ku oli jonkin aikaa lepäilly ja lähti siitä liikkeelle!! No, siitä ainakin tuli opittua, et näköjään on jo otettava aika iisisti - ja pelottaa kieltämättä tuo em. ostosreissukin jo etukäteen :|

Pirtsi80 27+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
BV nyt näyttivät menevän taas ohi levossa, oli vauhdikas aamu kun vein pojat vasta kymppiin hoitoon, mut sain tuossa pari tuntia huilittua niin nyt ei ole reilu puoleen tuntiin tullut.. parina päivänä oonkin meinannut soittaa mut ovat sitten rauhottuneet. ma on sitten ainakin se aika sinne polille niin näkee onko mitään tapahtunut alakerrassa, toiv. ei.

isyysloma täytyy joo ilmoittaa noin aika koska sen pitää 2kk ennen työnantajalle, meilläkin mies sen aina ilmoittanut että LA on silloin ja silloin että silloin joskus sitten pitää.

rintareppu on kakkoselle hommattu, mutta sitä saa sitten vasta käyttää 3kk eteenpäin muistaakseni, että pitäkäähän mielessä, se oli kyllä oiva apu kun oli kotia siivottava sen vauvankin kanssa, aina se nukahti siihen 5min. sisään. kuuma sen kanssa vaan on että mietion miten se sitten hiostaa kesällä kun viimeksi se oli meillä käytössä syksyllä. on kyllä oiva apu joka paikassa.
mulla lukee tuossa ohjeessa että n. viikon ikäisestä alkaen voi käyttää.. minimipaino 3,5kg
 
kleo ok, sit mä varmaan muistan väärin :ashamed: mun muistin mukaan ei ihan heti saa, kun siin on kuitenkin jonnin verran selkä rasituksella.. täytyy joku päivä kaivaa se mein reppu tuolta varastosta niin lukasen mitä siin sanotaan..

*muoks*
ihana on kattella nuita toisten masukuvia kun itellä on niin pieni ja kaikki kauhistelee sitä, mua jotenkin lohduttaa että kaikilla on erikokoinen masu :)
onks sulla BV muuten henkkamaukan äippähousut jalassa? näyttää ihan samoilta kun mun :whistle:
 
pilttiä4: kiitos tätitittelistä B) ! Oon ite kesäkuussa syntynyt ja siis 42 kun pätkä ilmestyy! Jos malttaa laskettuna vasta syntyä... Aiemmat poika ja tyttö syntyivät hieman yli, varmaan myöskin tämä. Esikko 41+2, vedet meni ja kolmen(!) tunnin kuluttua poika syntyi. Kakkonen 40+5, supistuksilla alkoi 12.00 aikoihin ja 17 aikaan oltiin sairaalassa. Tyttö syntyi 18.57 veteen, amme oli toiveiden mukaisesti vapaana sopivasti =) . Melko samankokoiset olivat, n.3500g ja 51/52 cm. Isyyslomasta... mies on yrittäjä ja pitänee lomaa sopivan välin tullen. Äitiyspakkausta en ota, sain tuttavilta ulkopuvut ja melko kasan muutakin aiemmista pakkauksista. En siksikään taipunut pakkauksen puoleen, kun kotimaisuusaste tuotteissa pienenee jatkuvasti... Edelleen aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
 
Synnytykset mulla :

Esikoinen rv 41+3 - 3,890kg ja 52cm - 5h15min josta ponnistus 1h12min
Kuopus rv 39+5 - 4,230kg ja 55cm - 1h25min josta ponnistus 3min
Kolmonen toivottavasti ei kovin yli neljän kilon.... :D

Mamis ja pikkuinen 25+2
 
Heippa!
BV, mä en kyllä tajua, sun kirjoituksista oon saanut sen kuvan että oot oikein iso tyttö, mutta ton kuvan perusteella ihan sopuselta näytät, masu ei o maailman pienin mutta ei musta kyllä mikään ihan valtavakaan, varsinkin kun sun la on jo toukokuun puolella. Pöh, ei sais olla niin kriittinen itseään kohtaa!
Vauvojen koosta: meillä on näin
1. poika 3300g vk 37,6 synnytyskesti noin 10-11 tuntia
2. tyttö 3860 vk 39,1 synnytys kesti alle tunnin (itse olin laihimmillani kuin koskaan)
3. poika 3630 vk 41+0 synnytys kesti noin 3 tuntia

Eli meillä mikään ei oikein pidä paikkaansa, siis tyttö on ollut isoin vaikka itse olin tosi hoikka silloin ja syntyis kuitenkin ennen la. Tästä nelosesta ei vielä muuta tietoa kun että on tyttö ja oli noin 4kg syntymäpaino käyrällä sillon joskus vk 24. Tokan synnytys oli myös helpoin ja nopein, vaikka lapsi oli isoin.
ISYYSLOMA, tarkistin vielä kelan sivuilta kun muutakin sieltä luin että lomaa ei voi aloittaa ennen kun on vauva. Yleensä työpaikat joustaa ja loman voi aloittaa kun vauva syntyy, ei sitä tarkkaan voikaan ilmoittaa. Sen sai myös pitää neljässä osassa, ja ellen väärin muista niin kk ennen ilmoitus riitti jos piti alle 12 päivää. Eli voihan mies olla vaikka vaan pari päivää pois ensin ja sitten enemmän jos työnantajan on vaikea saada heti sijaista.
SUPPAREITA, täällä on ihan riittävästi myös, mutta samantapaisia pysyneet kun tähänkin asti.
REPUISTA JNE. Mulla o rintareppu ollut aina käytössä, tykkään ihan. Viimeksi oli myös sellainen rengaspussi, oli ihan ok ja nyt ostin sellaisen ergorepun kirpusta, joka siis laittaa painon lanteille, eikä harteilla ja jossa voi lasta pitää selässä tai mahassa (muistaakseni) ja vielä toi 2v mahtui hyvin kyytiin eikä tuntunut paino kyllä oikein missään.

nyt pitää mennä ipanoiden kanssa uimaan, jatkan myöhemmin jos jotain hurjan tärkeetä jäi kirjoittamalla...
huomenna on perjantai, jes jes jes
kekkeri ööö 29+4 vissiiin
 
Mäpä yritän etsiä sen,mistä ton vauvalehden jutun löytää :wave:

kekkeri mä en ole vissiin ikinä painanut näin paljon,kaksi viikkoa sitten neuvolassa 93kg :ashamed: Onneksi mun on nyt katsottava,ettei paino enää nouse ja eipähän se ole onneksi noussutkaan,ehkä jopa hieman laskenut =)
Mulla vaan nyt raskausaikana syöminen riistäytyi käsistä,kun miehenkin kanssa on ollut mitä ollut :snotty:

Niin ja pituudeltani olen keskitappi,eli 164cm :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Umayya on :whistle: Mä en itse ole löytänyt hyvin istuvia farkkuja,on mulla yhdet mut ei ole olleet vielä jalassa :D Löysin ne kirpparilta 4?:lla ja on kuin uudenveroiset =)
nää mustat on kyllä ihan parhaat mun mielestä :D
mulla on farkut henkkamaukalta mut ne ei enää mahdu mulle :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Umayya on :whistle: Mä en itse ole löytänyt hyvin istuvia farkkuja,on mulla yhdet mut ei ole olleet vielä jalassa :D Löysin ne kirpparilta 4?:lla ja on kuin uudenveroiset =)
nää mustat on kyllä ihan parhaat mun mielestä :D
mulla on farkut henkkamaukalta mut ne ei enää mahdu mulle :eek:
Luuletko et mulle mahtuu,kun toi mun peba on näääääääin iso :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Umayya on :whistle: Mä en itse ole löytänyt hyvin istuvia farkkuja,on mulla yhdet mut ei ole olleet vielä jalassa :D Löysin ne kirpparilta 4?:lla ja on kuin uudenveroiset =)
nää mustat on kyllä ihan parhaat mun mielestä :D
mulla on farkut henkkamaukalta mut ne ei enää mahdu mulle :eek:
Luuletko et mulle mahtuu,kun toi mun peba on näääääääin iso :D
eikä ooooo, luulet vaan :whistle:
 
HelloShitty
miettikää muuten että kohta alkaa jo tulla joulukuisia odottajia. ;) :eek: jotenkin noi uudet ryhmät aina muistuttaa kuinka lähellä loppua ollaan! vähänkö aika menny nopeesti. rv 30 on jo nurkan takana. :eek: *sanaton*
 

Yhteistyössä