*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Serafina:täällä sama vaiva ollu pari päivää...Ja siitä siistä kun vauva on niin ylhäällä mulle ei käy syönti,olo kuin ylensyöneellä :D

Tässä uusin masukuva tältä päivältä.Ja kamalanvärinen urheilutoppikin pääsi kuvattavaksi



A-Mam ja Mimmi odottelee jo illan bodypump tuntia.Joka kerran kun venyttelymusiikki alkaa aloittaa pikkuinen kunnon potkusarjan :heart:
 
Heippa!
Täällä kaikki hyvin, tsemppiä kaikille joilla ukko kiusannut (ainahan se on niinpäin) tai kurja olla tms.
Itse jo innolla odotan kun alkaisi äippäloma... tämä viikko näin, ensi viikko normaali, sitten seuraavalla viikolla yksi puolikas päivä (muuten normiviikko) ja seuraavalla viikolla on jo pitkäperjantai (eli 4pv viikko) seuraavalla viikolla se pääaiäismaanantai vapaa ja sitten alkaakin jo se viikko jolloin jää to äippälomalle. Kiva kun on vähän jotain erikoita, tuntuu aina helpommalta kun on vaikka 4 päiväinen viikkoa =)
Eipä sitä tiedä pystyyko loppuun asti olemaan mutta yritetään ainakin. Olen sitten yksittäisen päivän pois jos on tukalaa ja jos se ei riitä niin sitten mietitään jotain muuta. Jotenkin hauskaakin töissä jo miettiä että tätä hommaa en tee sitten pariin vuoteen uudestaan =) ja monenlaisia juttuja pitää koittaa jo miettiä siten että sijainen selviää niistä. Mä siis olen "ainoa laatuani" töissä, joten siksi tarvii eritavalla miettiä.

Tyttöseni mekkaloi aikalailla tuolla masussa, erityisesti tosiaan kun istuu, ihme vehkaamista, hih

Nyt mut komennettiin leikkimään linnalla ja ukoilla, mukavaa alkanutta viikkoa!!

kekkeri 29+1

ai niin, onko meidän pinossa PUUTARHAIHMISIÄ? Kun meillä nyt ihana iso piha johon jo paljon kaikkea istutettu mutta lisäkin mahtuisi...puutarhalehtiä on anopilta lainassa ja tarvis niiden maailmaan taas syventyä, jokohan kohta pitäisi pistää siemeniä multaa, esim. tomaatin, paprikan jne? Kukkien ei nyt varmaan vielä. Meillä ei taida olla ikkunat oikein hyvin etelään, tai ikkunat on mutta ne ikkunat missä olis tilaa kukille ei taida olla... Tarvis varmaan noista rairuohoista aloitta (tai mitä aurinkonkukan siemeniä sitä nyt pääsiäiseksi laittaisi) IHANAA KUN TULEE KEVÄT (ja meidän mussukat...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Serafina:täällä sama vaiva ollu pari päivää...Ja siitä siistä kun vauva on niin ylhäällä mulle ei käy syönti,olo kuin ylensyöneellä :D

Tässä uusin masukuva tältä päivältä.Ja kamalanvärinen urheilutoppikin pääsi kuvattavaksi



A-Mam ja Mimmi odottelee jo illan bodypump tuntia.Joka kerran kun venyttelymusiikki alkaa aloittaa pikkuinen kunnon potkusarjan :heart:

=) No nyt ehkä huonompinäköinenkin huomaa että vauva luuraa siellä masussa (tosin ei ehkä toppatakin alta näy niin hyvin tms) (kun viimeksi kyselin, että huomaako ihmiset sun odottavan)
Tänään yksi työkaveri just sanoi kun ei ollut pariin viikkoon nähnyt mua, että ompas maha kasvanut =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miten hömppä sun neuvolakäynti sujui? oot ollu mun ajatuksissani. :hug:
No hei vaan......

Olipa kiva kuulla että joku kaipailee minuakin..
Neuvoloa sujui suht ok. Mun asenne oli aika negatiivinen. Neukka sanoi suoraan et jotkut kun käy vieraissa naisen raskaana ollessa, niin sen takia klamydia testi...ja paskat.....ei mun ukko. Mies oli erittäin loukkaantunu ja sanoi suorat sanat terkalle. SE TÄTI INHOO MEITÄ............
Sain kuulla sokereista jotka oli kahdella plussalla, no ke sokerirasitus.....
Terkka päätti mun puolesta et mul on turvotusta ym....Oltiin eilen ravintolas syömäs ukon ja tytön kaa ni siit sokeritkin varmaan koholla.
Nyt täs mietittiin et jos vaihettas terkkaa jos vain onnistuisi. Pojan syke oli 136-160...onko muilla vaihdellut näin. Terkka kyl sanoi sen olevan normaalia.

No sit se terkka päätti et mä olen masentunu, kun olin niin kiukkunen. Sanoin sit sille suoraan et mua suututtaa se klamydia juttu no en mene sinne kun TIEDÄN et se ei ole mahdollista.

Apua tulipa sekanen teksti....sorkke =) =)

Hömppä ja poju 25+2

 
Kekkeri:nyt alkaa näkymään jo ihan kunnolla paita päällä ollessa,mut ei kyl vielä näy takin alta.Takki päällä nätän vain tasapaksulle :D

Hömppä78:ei helkatti mikä terkka.Mitenkä tuommoisellakin kävis hyvin mielin?Oisit sanonut et juu kyl mua masentaa käydä sun tutkittavana :saint:

Nyt mä lähden pumppailemaan,aamul saa onnex nukkua hiukan normaalia pidempään,herätys vasta 6.30,kun vien pienet vasta 8:lta hoitoon,samalla heitän esikoispojan kouluun kun hänel on lastettelupäivä koulusta Himoksella....Toivottavasti ei satuta itseään,mä ite pelkään laskettelua....Kerran kokeilu riitti about 17 vuotta sitten.


A-Mam ja Mimmi
 
HelloShitty
timmi kroppa ja hehkee olo...vihaan sua a-mam! :kieh: |O no ei...kiva kuulla ettei hehkee odottaja urbaanilegenda oo. :LOL: ja että sulla kaikki hyvin. :heart: :hug:

hömppä; ei tainnu neuvolatädille mennä viesti perille. |O meinaatko valittaa eteenpäin tai kokeilla vaihtaa? :/ :hug:

HS ja :heart: rv 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Onko mulla menny ihan ohi, vai missä on Levoton Strutsi?? :attn:
Sisu ja Minni 28+3
Tulin nyt sit kuitenki äkkiä piipahtamaan kun Helloshitty mainitsi, että minua on kaivattu täällä =)
Lyhensin siis nikkini Levikseksi, mutta edelleen miellän tuon Levottoman Strutsin enemmän omakseni, varmaan jossain vaiheessa palaan siihen :whistle:

Muutto on takana. Ja kaikenlaista vielä tekemättä. On sitten tämä palstailu ihan kokonaisuudessaan jäänyt vähemmälle :ashamed:

Huomenna on sokerirasitustesti :headwall: siitä jo möykkäsin tuolla mitäs nyttin puolella. Rasittaa, että se tehdään mulle jo NELJÄTTÄ kertaa, eikä siinä samperi ole koskaan ollut mitään häikkää |O
Sf-mitta menee yläkäyrän yläpuolella ( kuten aina! ) ja bmi ennen raskautta oli "lievästi ylipainoinen" :snotty: Siinä isoimmat syyt miksi se tehdään :/

Toisaalta on ihan hyvä et tehdään nyt, meinaa jos joudun taas nkl:lle kokoarvio seurantaan, niin siellä viimestään lääkärit haluaa sen testin tulokset :whistle:

Kävin siis viime viikolla lääkärineuvolassa täällä uudessa neuvolassa. Ja ainakin niillä puheilla lääkäri lupasi laittaa minulle lähetteen kokoarvioon sitten sen viimesen lääkärineuvolan yhteydessä =)

Mut nyt meen syömään ja juomaan, kun kohta en enää saa :|

Palailen, Lupaan! :wave:

Ls ja poikanen 28+0 :heart:
 
HelloShitty
jep. oon kans käyny noissa testeissä 5 kertaa (kakkosen kaa kahdesti) eikä arvoissa oo ollu mitään häikkää. joko oon joutunu automaattisesti painon takia tai siks että painoa on yhtäkkiä tullu liikaa lyhyen ajan sisällä...niiiiiiin turhaa. |O onneks kävin jo. :D
 
HelloShitty
ollaan ukon juteltu paljon synnytyksestä ja se on nyt päättäny ettei aio tulla mukaan. tällä hetkellä asia on mulle ok. saa nähä mitkä fiilikset sitten kun se hetki koittaa.. :whistle: no..toivotaan että synnytys menee yhtä nopeesti kuin viimeks. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ollaan ukon juteltu paljon synnytyksestä ja se on nyt päättäny ettei aio tulla mukaan. tällä hetkellä asia on mulle ok. saa nähä mitkä fiilikset sitten kun se hetki koittaa.. :whistle: no..toivotaan että synnytys menee yhtä nopeesti kuin viimeks. :D
Saaks udella että miksei se halua tulla mukaan? Must olis ihan kauheeta jos mies ei tulis mukaan :eek: Tosin oonki varmaan vähä eriasia siinämielessä että mä oon menossa puskemaan pihalle esikoista :D Meinaatko pyytää sit jonkun muun sun mukaan vai meetkö ihan yksinäs? :)
 
Tänään olin töissä pitkästä aikaa ja kyllä tuntu raskaalta taas..supisteli ja selkää vihotteli.Aamulla oli neuvola ja kaikki muuten ok paitsi mun hb oli vaan 98..siis ikuna ollu noin alhanen.Ilmankos päätä särkee ja olo tosi höntti.Voiko noin alhanen olla vaarallista??Onko kellään teistä ollut noin alhanen tuo lukema?Keskiviikkona pitäis mennä labraan antamaan verinäyte tuon hb:n takia.Keskiviikkona tais olla se mun fysioterapia aikakin.
En tiedä oonko viel tulossa kipeeks.Kurkku kipee ja korvissa tuikkii.Lapsetkin kauheessa räkätaudissa.
Huomenna soitan sinne palkkoihin ja valitan et miks niillä kestää noin kauan lähettää se saakelin paperi sinne kelaan :kieh:

Äsken juteltiin miehen kanssa.Oli ihana kuulla toisen ääntä.Nyt saa paremmin nukuttua :heart: Ikävä on toista et sydän ihan pakahtuu :'(

sankofa & bongos 26+6(kohta poksuu viikot) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
timmi kroppa ja hehkee olo...vihaan sua a-mam! :kieh: |O no ei...kiva kuulla ettei hehkee odottaja urbaanilegenda oo. :LOL: ja että sulla kaikki hyvin. :heart: :hug:

hömppä; ei tainnu neuvolatädille mennä viesti perille. |O meinaatko valittaa eteenpäin tai kokeilla vaihtaa? :/ :hug:

HS ja :heart: rv 28+4
Huomenia.......

Meen oikeen tiedä mihin mä voisin valittaa tuosta terkasta, mun mieltä painaa yhä toi eilinen. Kelle mun pitää soittaa jos haluisin toisen terkan.
Eniten mua ärsyttää nyt se kun tuntuu et se oikein haluaa jotain pahaa tapahtuvan.....

Kiitos kun jaksatte tsempata muakin.....on niin helpottavaa purkaa itseään edes jossain, kun ei kokoaikaa viittis miehelleekkään ruikuttaa vaik kyl se kuuntelis....eilenkin paijas mua vissiin puolille öin. :)
 
Täällä olo vaihteeksi jees, tällä hetkellä kyllä tykkään olla raskaana! Eikä etes sellanen "norsuolo" vaivaa, oon nimittäin pääsääntöisesti muutenki sellanen.. :LOL:

Kävin sunnuntaina treffeillä! :D
Olipas mukava odottaa ja jännittää, ja oli kaiken lisäksi vielä hauskaa.. Mietin kyllä moneen otteeseen, et perun mut hyvä kun tuli lähdettyä. Totta kai takaraivossa jyskyttää, et miks se mun kans halus ulos, vaikka "mä oon tällänen"..? Siis normi itsetunto-ongelma taas päällä..
No voiko etes syyttää, kaikkien nuiden läpikäytyjwn juttujen jälkeen..?
Ja tänään tää olis taas halukas näkeen! :D

Nautitaan niin kauan ku tätä kestää, oli se sitte viikko, kuukausi, vuosi tai loppuelämä. Tekee eetvarttia meikäläiselle! :whistle:
En ees muistanu, miltä tuntuu perhoset vatsassa.. Ja tämäkin kysy eilen ,et tunteekohan vauva ne perhoset! ;)
Et ei ainakaan tunnu raskaus häntä vaivaavan..
Mut kivahan tämä on ootella.. :D

Tässä meneeki nyt sitte kuukausi lätkää jännittäessä, toivottavasti, mut käyn kyllä lukemassa joka päivä! Kommentointi voi jäädä vähä hiljaseksi..

Vointeja ja iso :hug: kaikille!

Lisbet ja Turo 29 (poks)
 
Taa
Huomenta!

Nyt iski tajuntaan, että synnytykseen on tosi vähän aikaa ja tekemistä ennen sitä on paljon. aaargh. Kuinkahan sitä elämä sitten rupeaa sujumaan?

Hömppä Onko siellä sun neuvolassa toista terkkaria, jolta voisit vaikka suoraan kysyä josko hänelle pääsisit? Tai sitten soitat kokonaan toiseen neuvolaan ja sanot haluavasi vaihtaa. Mulla oli hyvin samankaltainen neuvolatäti edellisessä raskaudessa. Monesti lähin sieltä tyrmistyneenä tai jopa itkien. Kauhulla pelkäsin tästäkin raskaudesta jäävän pahan maun suuhun terkan takia. Mutta onneksi se täti oli vain pari ekaa kertaa ja lähti sitten johonkin muualle töihin. Kovin on helpottunut olo. Oisin varmaan joutunut vaihtamaan tätiä ellei näin ois käynyt.

Sokerirasitukset on näköjään monilla ollut tai juuri edessä. Minäkin kävin sitä ällölitkua juomassa. Tulokset saan tietää varmaankin ensi viikolla neuvolassa. Esikoista odottaessa oli ainakin kaikki arvot normaaleja. Toivottavasti siis nytkin.

Kauhea yllätys ei kenellekään liene, että kela vaatii lisäselvitystä äitiyspvärahahakemukseen. Ja minä kun vein ihan virkailijalle sen lapun ja pyysin tarkistamaan, ettei tule sitten postia perästäpäin. :kieh:
Äitiysavustuksen saivat kuitenkin myönnettyä ilman lisäselvitystä.

Joko täällä on puitu, että miten kukakin ottaa äitiysavustuksen, rahana vai pakkauksena? Minä otin rahana, koska koin turhaksi pakkauksen. Esikoiselta jäi paljon pakkauksesta käyttämättä. (kiitos vuoden 06 sini-vihreän pakkauksen) ja tämä minkä oisin saanut on tuollainen keltaseen vivahtava (liian tyttövärinen mun mielestä)

Hyviä vointeja norsufiiliksistä huolimatta kaikille.

Taa ja keksikää-tälle-nyt-lempinimi 28+6
 
Lammiska:Mulla on ahdas lantio,joten leikkaukseen päädyttiin jo v-98 kun odotin ensimmäistä. Nyt kolmannessa raskaudessa synnytystapa-arvio on lähinnä vaan leikkauspäivän sopiminen mun kohdalla.
Hömppä: Ota yhteys vaikka ylihoitajaan ja tee oikein kunnon valitus tuollasesta kohtelusta!!!
Augustmam:Ei tosiaan tee mieli edes syödä kun on ahdistava olo jo valmiiksi! :p


Serafine ja Ella 26
 
Minä sit kuvittelin keksineeni, että mikä aiheuttaa ne huonot olot aamusin mulle. Tulin siihen tulokseen, että se on se kahvi. Kofeiini. Eilen ja tänään olen sit jättäny aamukahvit juomatta, ja ei mitään eroa!!! |O Niin jumalattoman paha olo, että meinasi äsken oksu lentää, ja oikeesti tuntu, että taju lähtee hetkellä millä hyvänsä :kieh:
Sit mulla on koko alapää ihan mielettömän kipee! En tiedä, onko mun olemattomat vatsalihakset ( :ashamed: ) suuttunu jostain, ja tää olis vaan lihasperäistä kipua, vai onko tää liitoskipua vai mitä, mutta siis koko alamaha, ja nivusten seutu on ihan kamalan olonen :x Eilen illalla kävelin jo loppujen lopuksi niin kun ankka, millä on paskat housussa :snotty: Mua ei taas vaihteeksi yhtään naurata tää raskaus. Joka paikkaa kolottaa, ja särkee, ja jos ei muuta, niin tää beibi hakkaa päätä kylkiluihin, ja potkii kohdunsuulle. Yöt ei oo muuttunu muksikään, valvoessa ne menee.
Ja sitten se ukko. Saakeli, se on päättäny alkaa johonkin helvetin selibaattiin, kysymättä multa mitään! Mä haluan miestä ja PIAN!!! |O

Mutta jotain hyvääkin! Mummu on paaaljon paremmassa kunnossa jo :heart: Tosin, sydänhän ei koskaan palaudu ennallee, kun se on vajaatoimintainen nyt, mutta ehkä kotiuttaavat mummun huomenna, ja aletaan suunnitella kuntoutusta hänelle =)
Ja piti sit vaihteeksi tilata lisää vauva-kamaa :whistle: No en paljon tilanu, mut sen kissaverkon tilasin vaunuihin, ja sadesuojan matkarattaisiin. Toi kissaverkko on pakko olla meillä, täällä on ihan älyttömänä kissoja ja oravia, ja se yksi kisu, mikä tässä pyörii, niin se on semmonen, et se on monesti yllätetty mm. auton lämpimän konepellin päältä nukkumasta, niin siihen en luota yhtään, että se antais vaunujen ja vauvan olla rauhassa ulkona. Tämännäkönen hökötys:


Kamala valitusvirsi tämä!! :ashamed:
Sisu ja Minni 28+5
:eek: Onks se oikeesti NOIN paljon jo??
 
Sisu: toi kissaverkko on varmasti kätevä jos on vähäänkään epäilystä siitä et katit tai muut eläimet menis vaunuihin. Eikös se ollut rotta joka oli purrut vauvan kasvoihin tosi pahat jäljet...ja ties mitä ois tapahtunut jollei äiti ois kuullut vauvan huutoa ja saanut ajettua rottaa pois vauvan kimpusta.

A-mam: toi on kadehdittavaa että saat nauttia koko raskauden ajan olostasi. Eipä mullakaan tuo koko puoli tee oloa mitenkään norsumaiseksi, mutta nuo verenvuodot ja huoli sitten taas sotkevat tätä odotuksen harmonista olotilaa kummasti.

Hs: musta ei ois synnyttämään yksin...siis toki jos jotain sellaista kävis et mies ei jostain syystä pääsisi mukaan niin sitten on mentävä niillä eväillä mitä on, mutta jotenkin kaipaan jotain seuraa sinne saliin. Vaikka tosin viimeeksi mies sai multa vaan ohjeen olla hiljaa ja keskittyä siinä keinutuolissa keinumiseen kun mä halusin makoilla sängyllä ja kärvistellä. :LOL:

Mutta tämmöistä...meillä on tänään edessä tarjouksen teko asunnosta ja nyt jo jänskättää ihan älyttömästi et miten käy...elämämme ensimmäistä omaa asuntoa ollaan ostamassa ja ollaan hieman huuli pyöreänä koko prosessista.

Jeps1 + pulla
 
sankofa edellisessä raskaudessa minulla laski yhdessä vaiheessa hb 89 saakka. Sataa pidetään kuulemma jonkinlaisena alarajana. Raskaus oli kyllä siinä vaiheessa niin loppusuoralla, ettei mitään toimenpiteitä tarvittu. Muutenkin tuossa raskaudessa arvo oli koko loppukolmanneksella sadan tuntumassa. Rautalääkkeitä en voi syödä kun ei vatsa kestä ja tippaan ei tarvinnut onneksi mennä.. Kyllä ne arvot onneksi alkavat synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa nousta. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Hs: musta ei ois synnyttämään yksin...siis toki jos jotain sellaista kävis et mies ei jostain syystä pääsisi mukaan niin sitten on mentävä niillä eväillä mitä on, mutta jotenkin kaipaan jotain seuraa sinne saliin.
Jeps1 + pulla
Tätä peesaten. Mies on tän saattaanu alulle tän raskauden, niin saa olla kyllä mukana loppuun asti!! :kieh: No ei vaiskaan, mies oli niin isona apuna ja tukena esikoisen synnytyksessä, että en halua tätäkään lähteä yksin pakertaa. Tai en minä kyllä ole edes siltä kysyny, et haluaako se tulla mukaan :eek: :LOL: Oletan, että haluaa!!
Hs, aiotko sit pyytää jota kuta muuta mukaan? Jotain kaveria vaikka? Jos mies ei pääsis mun mukaan, ja joku muu pitäis kysyä, niin tässä maailmassa on vaan 1 ihminen, jota voisin pyytää... En vois kuvitellakaan, et esim. mutsi siinä seisois vieressä töllistelemässä. Ei kiitos.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Saaks udella että miksei se halua tulla mukaan? Must olis ihan kauheeta jos mies ei tulis mukaan :eek: Tosin oonki varmaan vähä eriasia siinämielessä että mä oon menossa puskemaan pihalle esikoista :D Meinaatko pyytää sit jonkun muun sun mukaan vai meetkö ihan yksinäs? :)
no se ei haluu mukaan kun synnytys on niin ällöä touhua. :LOL: ei siis...sille viimeks oli kai aikamoinen shokki..huusin kuin elukka ja se piti mua pinnalla siellä ammeessa. verta lens joka paikkaan. kaikki meni siis hyvin mutta se meininki oli kuin sikaa ois tapettu. :whistle: se ilmoitti sillon jo ettei enää ikinä. no..viimeks olin synnytyssalissa tunti. ammeeseen pääsin vähän yli 18 ja kolmonen syntyi klo 18:16. että se nasty vaihe oli max n. 10min. ponnistus alle minuutti. hyvin pärjään sen ajan yksin. :D

mies sanoi että voi tulla sairaalaan mukaan mutta samaan huoneeseen ei tuu. :LOL: tuskin otan ketään mukaan. en usko että kukaan tulis vapaa-ehtoisesti. yks kaveri haluis varmaan muuten mutta sillä on la 8.7 joten ei välttämättä haluu nähä mitä on tulossa. :whistle: B)

HS ja :heart: rv 28+5..todellakin..viikkoja on noin montaa jo. :eek:
 

Yhteistyössä