*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Heippa!

Mitä tänne kuuluu? Mitä viikonlopun vietto sujuu? Mikäs BV;lle sattunut :whistle:

Mamis ja poju 24+4
Ei mitään ihmeempiä,sitä ihanaa yhteiseloa miehen kanssa :D
Ai sitä ihanuutta ;) Minulla suppaillu tänään ja eilen jonkun verran, hiukan kipeästi, mutta ei varmaan hälyyttävästi. Stressiä ollu viikonlopussa, niin johtuiskohan sitten siitä. Kiva, ensi viikolla jo 25viikkoa, lääkärineuvola tiedossa ja ultrausta taas. Olemme juuri lähdössä saareen vähän kalaa ja makkaraa grillaileen, eväitä mukaan. Illalla sitten sauna ja hyvää syötävää ;)

Mamis ja poju 24+4
 
Saunomassa käytiin, mut voideltiin saunahunajalla, oli ihan uusi kokemus.. Olipas rentouttavaa.. =) Sitten syötiin naudanpaistia jne lisukkeineen anoppilassa ja jälkkäriksi pannukakkua ja mansikkahilloa.. Nyt ramasee |O

kleo :heart: saravaavva 26+2
 
Onko kellään muulla ollut vatta tosi kipeä? Kun koko eilisen töissä supisteli ihmeen paljon (eikä ollut fyysisesti raskas päivä) ja illalla oli tosi tukala olla ja koko ajan vatta kipeänä. Mulla noita suppareita on tosiaan aina paljon, mutta nyt en enää tiennyt oliko koko ilta kestosupparia vai muuten vaan maha kipeä. Sen verran toi kupu on kireä muutenkin että oli vaikea arvioida. Vauva liikkui kovasti, ettei hällä tuntunut hätää olevan.
Voihan maha olla muutenkin joskus kipeä, mutta aina sitä silti huolestuu että jos... Mitään vuotoja tms. ei ole ollut. Täytyy nyt seurata tilannetta ja käydä sitten lekurilla jos toi jatkuu, tänään kyllä ollut paljon parempi jo olla, tosin koko yön ja aamun oli vielä kipeä.

Ihmeen rauhallinen päivä, mies lähti isompien lasten kanssa mökillä, mä jäin pienimmän kanssa kotiin, kun tosiaan mökki on sellaisessa maastossa (ja ilman mukavuuksia) etten tällä ololla uskaltanut lähteä mukaan. Ollaan kuopuksen kanssa herkuteltu, luettu kirjoja, katsottu töllöä jne. Pitäis vähän järjestellä paikkoja ja käyudä vielä pihalla vähän happihyppelyllä.
Mukavaa viikonloppua!

kekkeri, huomenna jo 29 poks... eli periaatteessa 30 viikko alkaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Onko kellään muulla ollut vatta tosi kipeä? Kun koko eilisen töissä supisteli ihmeen paljon (eikä ollut fyysisesti raskas päivä) ja illalla oli tosi tukala olla ja koko ajan vatta kipeänä. Mulla noita suppareita on tosiaan aina paljon, mutta nyt en enää tiennyt oliko koko ilta kestosupparia vai muuten vaan maha kipeä. Sen verran toi kupu on kireä muutenkin että oli vaikea arvioida. Vauva liikkui kovasti, ettei hällä tuntunut hätää olevan.
Voihan maha olla muutenkin joskus kipeä, mutta aina sitä silti huolestuu että jos... Mitään vuotoja tms. ei ole ollut. Täytyy nyt seurata tilannetta ja käydä sitten lekurilla jos toi jatkuu, tänään kyllä ollut paljon parempi jo olla, tosin koko yön ja aamun oli vielä kipeä.
kekkeri, huomenna jo 29 poks... eli periaatteessa 30 viikko alkaa...
Mulla tulee monesti tuommonen pitkä kestosupistus, tai siis en tiedä, et onko sen monta supistusta ihan peräperää, mutta siis saattaa olla pitkäänkin maha ihan pinkeenä, ja kipee. Ja mysö tuo mahan kipeytyminen reilujen suppareiden jälkeen on tuttua :|

Ja hei sit semmonen kysymys kaikille, että onko normaalia, että oikein ikävän ja kivuliaan suonenvedon jälkeen on koko pojhe ihan mielettömän hellä? Siis kosketusarka. Mä heräsin toissayönä jossain vaiheessa toooosi kipeeseen suonenvetoon vasemmassa pohkeessa, ja edelleen tuo koko jalka siitä kohti tosi arka... :/ Onx jotain muuta kipua, vai voiko tuo suonenveto jättää tuommosen? Mulla ei paljon koskaan ole suonenvetoja, nää raskaudet on ainoita, millon ihan muutama saattaa tulla, niin en oikein osaa arvioida nyt tuota kipua, et onko normia vai ei.

BV :hug: MN:ltä bongasin sun yöllisen avauksen :( Toivottavasti kaikki on hyvin nyt! :hug:
 
Voimia kaikille tarvitseville! :heart:
Ja uusille tervetuloa minunkin puolestani :flower:
Unet on ollu täälläkin ihan ihmeellisiä ja herään monta kertaa yössä vessaan, tosi kiva :|
Vekara potkii täällä tuonne kylkiin kun on ollut jo kuukauden päivät pää alaspäin ja selkä tuossa mun vatsaa vasten. Istukka vaimentaa aika paljon liikkeitä.
Hengittämisestä... ajoittain on ollut vaikeeta varsinkin öisin, tai jos puuhastelen jotain normaalia enemmän.
Mä innostuin myös kodin laitosta, ihan varovasti oon yrittänyt vaihtaa tavaroiden paikkoja ja ostin jotain uuttakin taas. Onneksi sain apua isompien kaappien siirtämisessä, kun itse en uskalla moiseen puuhaan ryhtyä.

Ja tosiaan uskomatonta mutta kohta poksuu 30 viikot. Kun se alkuperäinen La oli 1.6 ja nyt tosiaan ultran mukaan 24.5. Äkkiäpäs tää aika menee. :eek:

Mites teillä muilla joko on ajatukset siirtyneet synnytykseen enemmän?

Suonenvedosta, mulla ainakin jää välillä tosi kipeäksi paikat sen jälkeen. Lämpimät sukat ja magneesiumi on onneksi auttanut.
Mantelinkukka + vekara
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Onko kellään muulla ollut vatta tosi kipeä? Kun koko eilisen töissä supisteli ihmeen paljon (eikä ollut fyysisesti raskas päivä) ja illalla oli tosi tukala olla ja koko ajan vatta kipeänä. Mulla noita suppareita on tosiaan aina paljon, mutta nyt en enää tiennyt oliko koko ilta kestosupparia vai muuten vaan maha kipeä. Sen verran toi kupu on kireä muutenkin että oli vaikea arvioida. Vauva liikkui kovasti, ettei hällä tuntunut hätää olevan.
Voihan maha olla muutenkin joskus kipeä, mutta aina sitä silti huolestuu että jos... Mitään vuotoja tms. ei ole ollut. Täytyy nyt seurata tilannetta ja käydä sitten lekurilla jos toi jatkuu, tänään kyllä ollut paljon parempi jo olla, tosin koko yön ja aamun oli vielä kipeä.
kekkeri, huomenna jo 29 poks... eli periaatteessa 30 viikko alkaa...
Mulla tulee monesti tuommonen pitkä kestosupistus, tai siis en tiedä, et onko sen monta supistusta ihan peräperää, mutta siis saattaa olla pitkäänkin maha ihan pinkeenä, ja kipee. Ja mysö tuo mahan kipeytyminen reilujen suppareiden jälkeen on tuttua :|

Ja hei sit semmonen kysymys kaikille, että onko normaalia, että oikein ikävän ja kivuliaan suonenvedon jälkeen on koko pojhe ihan mielettömän hellä? Siis kosketusarka. Mä heräsin toissayönä jossain vaiheessa toooosi kipeeseen suonenvetoon vasemmassa pohkeessa, ja edelleen tuo koko jalka siitä kohti tosi arka... :/ Onx jotain muuta kipua, vai voiko tuo suonenveto jättää tuommosen? Mulla ei paljon koskaan ole suonenvetoja, nää raskaudet on ainoita, millon ihan muutama saattaa tulla, niin en oikein osaa arvioida nyt tuota kipua, et onko normia vai ei.

BV :hug: MN:ltä bongasin sun yöllisen avauksen :( Toivottavasti kaikki on hyvin nyt! :hug:

Suonenveto=lihaskramppi,
eli lihas sulla/teillä kipee tollasen krampin jälkeen. Tuttua täälläkin, ja iskee aina öisin. Ja s-a-t-t-u-u.




 
Taa
Hei vaan taas!

Aattelin tulla piipahtamaan kattomaan mitä kesäkuiset on höpötelly.

Kaikille suonenvetojen kanssa kamppaileville neuvoksi magnesium, yösukat ja runsas veden juominen. Ne on ainakin jeesannu mua.

Surua ja supistuksia on näyttäny riittävän monella. Haleja kaikille. Supistuksia on täälläkin ollut enemmän tai vähemmän jo monta viikkoa. Varsinkin huomaa, että rasituksen yhteydessä supistelee helpommin. Nyt oon yrittänytkin ottaa rauhallisesti ja olla stressaamatta.

Sairaslomasta oli vissiin joku höpissy . (sori, en jaksanu selata koko ketjua) Mä olen selkäni takia ollu sairaslomalla jo kuukauden päivät. Tympii niin pirusti, mutta ehkä kohta helpottaa, kun synnytys lähenee. Päivät meinaa olla vähän yksinäisiä, kun kaverit on töissä. Siispä mä terrorisoin ylipitkillä puheluilla kaikkia kaukana asuvia kavereita. :kieh:
Tiimarinkin oon varmaan tyhjänny askartelutarvikkeista. Tosin ne odottaa tossa pöydällä tekijäänsä.

Kevät tulee hitaasti, mutta varmasti. Eilen nautin, kun lumi suli niin että kohina vaan kävi. Tänään sitä tulee lisää :/ Mutta eikös se ollu niin, että uusi lumi on vanhan surma.. Kohta toivottavasti saadaan lähteä opettelemaan pyörällä ajoa tytön kanssa. =)

Taa ja papu 28+4
(Ei se kyllä enää papu ole.. Nyt tarvis uuden nimen..)
 
Huomenta! Kurjuus kurjuus. Eilen illalla lorahti (lapsivettä?) housuun pikkasen... Sen jälkeen ei ole liikkeitä tuntunut, vaikka illalla ne tuntuu parhaiten.
Odottelen vielä tämän päivän alkaako ne tuntumaan, jos ei niin käyn päivystyksessä.
Yritän olla hermoilematta ettei aiheuta lisää hankaluuksia. Painoa ei vieläkään muuten ole tullut, mutta tuntuu että turvotusta on paikoittain.

Mamis ja poju 24+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Huomenta! Kurjuus kurjuus. Eilen illalla lorahti (lapsivettä?) housuun pikkasen... Sen jälkeen ei ole liikkeitä tuntunut, vaikka illalla ne tuntuu parhaiten.
Odottelen vielä tämän päivän alkaako ne tuntumaan, jos ei niin käyn päivystyksessä.
Yritän olla hermoilematta ettei aiheuta lisää hankaluuksia. Painoa ei vieläkään muuten ole tullut, mutta tuntuu että turvotusta on paikoittain.

Mamis ja poju 24+5 :heart:

Mistä sä tiedät et se on lapsivettä??itse olen täs viikonlopunaikana miettinyt ihan samaa että mitä tuolta lorahtelee.....

Jaksamista sinne....tuo on varmasti kamalan stressaavaa....itse kanssa hätäännyn heti jos liikkeet on erilaisia tai ei tunnu heti kun niitä odottelen.
Kyllä se ekan odotus oli helppoa kun ei tiennyt et mitään ongelmia voisi ees tulla.
 
Sepä se, kun eka ja toka raskaus meni niin hyvin. No minusta tuntuu että se on lapsivettä, siis kirkasta ja sen oloista, haisee lapsivedelle, ja tuntuu siltä kun lapsivesi lorahtelisi.
Toivon että liikkeet alkavat tuntumään päivän aikana, ettei tarvitsisi olla huolissaan. :ashamed: Ja mitä se muuten voisi olla, ellei lapsivettä?? Kun eihän meistä tollasta nestettä tule muuten, kuin raskaana :eek:

Mamis ja poju 24+5
 
mä soitin pe polille kun ihmettelin et jotain lorahti ni siel kätilö vastasi et saattaa lorahdella jopa nyrkillinen jotain nestettä..ei sis lapsivettä...nyt en vaan muista et mitä nestettä se oli. Mul ei sen pe jälkeen ole tullut mitään ja liikkeet tuntuu jopa sattuu. Tänäänkin heräsin jo kuudelta kun toi vauveli herätti mut potkuillaan.
Mua ahdistaa mennä huomenna neuvolaan. Eka ois tytön koululääkärin tarkastus ja sit mun neuvola.....aarghh...mä en vaan voi sietää sitä terkka tätiä.
 
No mulla varmaan sit on samaa nestettä? Toivottavasti ainakin. Mutta eikös lapsivettä kuitenkin voi lorahdella raskauden aikana? Ainakin lopussa? Muistaakseni... :whistle:
Mua ahdistaa lääkärineuvola keskiviikkona, kun koko ajan alapäätä ronkkivat :ashamed:
Saa nähdä mitä sanovat painosta, kun ei ole noussut. Ja onko hemoglobiini alhaalla taas.
Pitääkö eka luokalla olla mukana noissa kouluterveystarkastuksissa?
 
voi kuulemma mut hyvin todennäkösesti se on kuulemma jotain muuta...mul nyt muisti pätkii...sorry....
Eikai siel pakko ole mut mein tyty niin ujo et halusi et tulen mukaan...kyl tos lapussa näytti lukevan et vanhempien toivotaan olevan paikalla. Tuntuu vaan tyhmältä toikin kun ollaan tytön kaa juostu jos jonkinmoisissa kokeisa epämääräisten vatsakipujen takia...jotka ilmeisesti on toiminnallisia.
Mua ahistaa kun terkka het alkuunsa epäili kaikkea kun mies on nuorempi ja ollaan uusperhe. Meen tahdo mennä sinne.
 
Mitä väliä vaikka mies nuorempi?! Hullu terkkari. :eek: Hih, nyt vissiin tuntu joku pieni muljahdus! Toivottavasti alkaa tuntumaan normaalisti nyt pian! Liikkeet siis ;)
Meillä pojalla ensi viikolla viisikko testi, saas nähdä miten siellä sujuu. Kaikenlaista puuhaa kyllä ensi viikolle, kun työharjoittelukin alkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
voi kuulemma mut hyvin todennäkösesti se on kuulemma jotain muuta...mul nyt muisti pätkii...sorry....
Eikai siel pakko ole mut mein tyty niin ujo et halusi et tulen mukaan...kyl tos lapussa näytti lukevan et vanhempien toivotaan olevan paikalla. Tuntuu vaan tyhmältä toikin kun ollaan tytön kaa juostu jos jonkinmoisissa kokeisa epämääräisten vatsakipujen takia...jotka ilmeisesti on toiminnallisia.
Mua ahistaa kun terkka het alkuunsa epäili kaikkea kun mies on nuorempi ja ollaan uusperhe. Meen tahdo mennä sinne.
Joo, kyllä sitä usein toivotaan, meidän 5-luokkaisella pojalla oli lääkäriterkkari ja toivottiin myös että vanhempi olis paikalla. Joskus vaan hankala järjestää kesken päivän aikaa että pääsee, mutta nyt onneksi mies on vielä hoitovapaalla niin oli mukana.
Kyllä mä yritin ainakin eka- ja tokaluokkaisen kanssa olla mukana, samalla näkee myös millainen terkkari on ja se näkee meidät =)

Tuossa tapauksessa on tietysti kurjaa kun terkkari on se "vähemmän mukava ja asiallinen" tai kai toi on vaan niin vanhanaikaista toi hänen asenteensa. Tsemppiä, todennäköisesti kun "pelkäät pahinta" ne terkkari yllättääkin sut on jo oikein mukava ja asiallinen.

kekkeri 20 pooooks (täällä muuten kans just nyt aamulla ihmeteltiin että mitä ihmettä mä vuodan, pissaa nyt ei ainakaan, mutta jotain...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Onko kellään muulla ollut vatta tosi kipeä? Kun koko eilisen töissä supisteli ihmeen paljon (eikä ollut fyysisesti raskas päivä) ja illalla oli tosi tukala olla ja koko ajan vatta kipeänä. Mulla noita suppareita on tosiaan aina paljon, mutta nyt en enää tiennyt oliko koko ilta kestosupparia vai muuten vaan maha kipeä. Sen verran toi kupu on kireä muutenkin että oli vaikea arvioida. Vauva liikkui kovasti, ettei hällä tuntunut hätää olevan.
Voihan maha olla muutenkin joskus kipeä, mutta aina sitä silti huolestuu että jos... Mitään vuotoja tms. ei ole ollut. Täytyy nyt seurata tilannetta ja käydä sitten lekurilla jos toi jatkuu, tänään kyllä ollut paljon parempi jo olla, tosin koko yön ja aamun oli vielä kipeä.
kekkeri, huomenna jo 29 poks... eli periaatteessa 30 viikko alkaa...
Mulla tulee monesti tuommonen pitkä kestosupistus, tai siis en tiedä, et onko sen monta supistusta ihan peräperää, mutta siis saattaa olla pitkäänkin maha ihan pinkeenä, ja kipee. Ja mysö tuo mahan kipeytyminen reilujen suppareiden jälkeen on tuttua :|

Ja hei sit semmonen kysymys kaikille, että onko normaalia, että oikein ikävän ja kivuliaan suonenvedon jälkeen on koko pojhe ihan mielettömän hellä? Siis kosketusarka. Mä heräsin toissayönä jossain vaiheessa toooosi kipeeseen suonenvetoon vasemmassa pohkeessa, ja edelleen tuo koko jalka siitä kohti tosi arka... :/ Onx jotain muuta kipua, vai voiko tuo suonenveto jättää tuommosen? Mulla ei paljon koskaan ole suonenvetoja, nää raskaudet on ainoita, millon ihan muutama saattaa tulla, niin en oikein osaa arvioida nyt tuota kipua, et onko normia vai ei.

BV :hug: MN:ltä bongasin sun yöllisen avauksen :( Toivottavasti kaikki on hyvin nyt! :hug:
KIITOS SISU viestistäsi, heti helpotti =) Nyt vaan vähän mietityttää että uskallanko tavallisesti elää vai pitääkö yrittää heivata. Täytyy käydä lekuri jos jatkuu näin, yritän töissä nyt vaan rytmittää päivän niin että istumista ja liikkumista on vuorotahtiin ja jotenkin tarvis saada sinne paikka missä sais hetken vaikka selällään oltua, nytkun välillä istuu useamman tunnin silleen tavallisella tuolilla (ei saa edes jalkoja suoriksi) niin supparit on ikäviä. Täytyy tehdä vähän muutoksia siellä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
voi kuulemma mut hyvin todennäkösesti se on kuulemma jotain muuta...mul nyt muisti pätkii...sorry....
Eikai siel pakko ole mut mein tyty niin ujo et halusi et tulen mukaan...kyl tos lapussa näytti lukevan et vanhempien toivotaan olevan paikalla. Tuntuu vaan tyhmältä toikin kun ollaan tytön kaa juostu jos jonkinmoisissa kokeisa epämääräisten vatsakipujen takia...jotka ilmeisesti on toiminnallisia.
Mua ahistaa kun terkka het alkuunsa epäili kaikkea kun mies on nuorempi ja ollaan uusperhe. Meen tahdo mennä sinne.
Joo, kyllä sitä usein toivotaan, meidän 5-luokkaisella pojalla oli lääkäriterkkari ja toivottiin myös että vanhempi olis paikalla. Joskus vaan hankala järjestää kesken päivän aikaa että pääsee, mutta nyt onneksi mies on vielä hoitovapaalla niin oli mukana.
Kyllä mä yritin ainakin eka- ja tokaluokkaisen kanssa olla mukana, samalla näkee myös millainen terkkari on ja se näkee meidät =)

Tuossa tapauksessa on tietysti kurjaa kun terkkari on se "vähemmän mukava ja asiallinen" tai kai toi on vaan niin vanhanaikaista toi hänen asenteensa. Tsemppiä, todennäköisesti kun "pelkäät pahinta" ne terkkari yllättääkin sut on jo oikein mukava ja asiallinen.

kekkeri 20 pooooks (täällä muuten kans just nyt aamulla ihmeteltiin että mitä ihmettä mä vuodan, pissaa nyt ei ainakaan, mutta jotain...)
Voi kiitokset tsemppaamisesta...se on vaan aika hankalaa...onnex mies on ilmottanut jo heti alkuunsa et on jokaisella käynnillä mukana.

Siis meijän muu perhe nukkuu vielki.....ei ole totta. Täytyy varmaan mennä herättelemään. Tyty on nukkunu jo 13h.

Oikein mukavaa Sunnuntai päivää kaikille.....

 
Sunnuntaita kaikille!
Täällä oltiin viime viikolla sokerirasituksessa. kaikki arvot oli onneksi kohdillaan. Ei siis ole sokerien syy jos yläkäyrällä mennään.Tämä töissä olo viikko oli aivan hirveä, joudun olemaan suurimman osan aikaa jalkojen päällä ja viikossa oli 55 työtuntia ihan suunnitellusti. Loppuviikosta jalkapohjat kyllä huusi hoosiannaa ja lonkat oli taas kipeät. Pitänee tänään ottaa rauhallisemmin, että jaksaa taas huomenna töihin.

Tiikeri ja Pedro 26+4
 
Heissan!

Täällä yritetään mennä päivä kerrallaan.Mies nyt ollut poissa 5 päivää ja olo edelleenkin outo.Kova ikävä kalvaa.Yöt tuntuu menevän pyöriessä.Nään kauheita painajaisunia.Nukun herään nukun herään eli todella katkonaisia nuo mun yöuneni ovat.Menis vaan tää aika äkkiä..haluaa toisen jo kotiin.

Vauvan liikkeet tuntuu ihan hyvin mut jokseekin rauhallinen tapaus.Silti odotan et potkut voimistuis enemmän..ehkä tuo istukka tuossa edelleen vaikuttaa noihin liikkeisiin.

Just menin kattomaan onko kelalla tehty jo ne päätökset ni mä en edes nää et sitä samperin hakemusta edes olis siellä viellä..vai kuuluuko sen näkyä vasta kun se päätös on tehty??

Huomenna olisi neuvola ja työt alkaa.Varmaan aika menee vähän nopeemmin kun töissä käy.Pomo lupas et saan jättää kaikki raskaat työt tekemättä ja teen jotain kevyempää.Hyvä niin kun edelleen supistukset vaivaa ja selkä.

mut eipä täs muuta..

sankofa & bongos 26+5 :heart:
 
sankofa mulla ainakin luki siellä että hakemus vastaanotettu tai jotain muuta vastaavaa.. ja myöhemmin luki sitten päätökset niihin..

eilen oli aikast mielenkiintoiset seksikokeilut meillä.. tai siis että pitkästä aikaa harrastettiin seksiä... alapäässä tuntui kyllä siltä että kaikki olis ihan irtonaista ja luut ja liitokset kolisis miten sattuu :eek: ja aamulla häijy olo alavatsalla/lantiossa ku nousin sängystä... varmaan ihan normaalia ton lantion löystymisen takia? mutta että tuntuuko se tosiaan tuolta :eek:

täälläkin poksuttaa 27+0 :heart:
 

Yhteistyössä