*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

hömppä78: :hug: :hug: Toivottavasti kaikki on ok :)

Aargh, mä kävin sitten purkamassa tuntojani tuolla maalismassuissa vahingossa :D Ihmettelinkin miksi siellä puhutaan synnytyskertomuksista... No aina ei voi onnistua. Kopsasin tekstit sieltä sitten tänne:

Tänään oli lääkärineuvola.

Kaikki arvot hyvät. Oma kasvuni on mennyt hyvissä rajoissa vaikkakin vähän ollut heittelyä... No se on tavallaan melkeimpä selvää että hevosen jälkeen, kun elämä muuttui niin tradikaalisti, painoa tuli vähän enemmän kun oli enemmän aikaa syödä ( =en ole koko aikaa menossa). Eli viime punnituksessa viikkopainoa oli tullut n.1000g ja nyt oli viikossa tullut n.200g...

Nyt sitten neuvolassa aletaan rampata kahden viikon välein!!

Sain lähetteen sokerirasitukseen jonne menen maanantaina... Kauheeta, että joutuu siellä istumaan kaks tuntia paikoillaan... eihän siitä tuu mittään... :)

No joo... Lääkäri mittas sf-mitan ja tunnusteli. Hänen mielestään on vauva kasvukäyrien alapuolella. Sanoi kuitenkin että voi myös johtua siitä että olen itse "pieni" ja kohtukin oli jonkinlainen, en muista sanaa millä sitä kuvasi. Varattiin kuitenkin ultra aika parin viikon päähän (VASTA!!) jossa sitten katsotaan onko kaikki menossa ihan hyvin. Kaikista lääkärin rauhoitteluista huolimatta on fiilis vähän pelokas. Kuitenkin rakenneultrassa kaikki oli ok ja siellähän lääkäri sanoi että poika on viikkoa pienempi lasketusta ajasta.

Soittelin siskollekin ja kysyin miten hänen odotuksessaan oli. No hänellä oli ollut sama tilanne että oli "päässyt" ylimääräiseen ultraan kun tyttö oli ulkoisten mittojen mukaan kasvukäyrien alapuolella mutta nyt tyttö on kymmen vuotiaana kuitenkin luokkansa pisimpiä :) Vauvana oli vaan ollut keskiverto vauvoja pienempi. Hänen lääkärinsä oli vaan ilmoittanut asian vähän toiseen tapaan, eikä sisko ollut kerennyt edes huolehtia. Vasta ultrassa hänelle oli selvinnyt että hän on siellä kasvukäyrien takia.

Onko muilla kokemuksia?

L&Jätkä 27+3 (28+3)

ps. Sorry en ole lukenut nyt muutamaan päivään juttuja, kun ollut niin kiirettä töissä ja oma kone on hajalla. Ukkelin koneella sit koetan opetella surffailua ja kirjoittamista.... On tää vaikeaa siirtyä sohvalta pöydän ääreen, joutuu kaiken opettelee alusta :whistle: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
a-mam voi sitten synnyttää munkin puolesta! :attn: :D
:D

Mä olin yritysluennolla ja olin ainut oppilas,muutamat oli jättänyt ilmoittamatta ettei tuu ja ope neuvoi sit henk. kohtaisesti mulle muutaman asian,mitkä ei oikein auennut ensi kertaa lukiessa.

Kohta alan siivoomaan rauhassa,kun pikkutytöt on hoidossa tänään 15 asti.Muuten oisin hakenut ne jo nyt mut on päikyillä klo 12-14 joten annan nukkua päikyt,niin on illaksi kotiin virtaa.

Mä kävin puntarilla ja mun paino on tippunut työharjoittelun aikana liki kilon...Nyt painoa tullut vain 1,8kg kokonaisuudessaan.Ja syön kuitenkin 2 kunnon lämmintä ruokaa+ välipalat.Herkkuja ei oo tehnyt mieli.Mut kai kun heiluu tuntitolkulla mm. kuormaa purkaen on kulutuskin eri luokkaa kuin aiemmin.


Niin ja mies meil on 180cm ja mä sen 154,et hiukan on kokoeroa

a-mam ja mimmi rv 28+4
 
Voi hömppä :hug: kyllä vähemmästäkin säikähtää..

Täällä on sitten taas aamupäivänä soiteltu vähän jokapaikkaan. Tai itse en ollut soittamassa mihinkää, mutta neuvolantäti soitti vaihtaakseen seuraavan tapaamisen aikaa ja samalla tuli kysyneeksi voinnista. Käski sokereiden takia heti soitella ä-polille ja minä tein työtä käskettyä... Ilmeisesti nämä arvot ovat niin suuria, että sielläkin päässä otettiin heti asiaksi hoitaa tätä eteenpäin. Nyt pitää tosi tarkasti tsekata mitä syön ja mitata sokerit 4xpäivässä. Ensi viikolla sitten soittoaika lääkäriin, joka miettii insuliinin tarpeen mittaustulosten mukaan. HUI! :eek:
 
Hömppä78, onko sulla vauva perätilassa? Mulla kun on, niin se kun pääsee potkii rakkoa, niin monesti on ollu lähellä, että pissit lirahtaa pöksyyn, ja lääkäri keskiviikkona varoittelikin, että pissankarkailu-ongelmaa on hyvin todennnäköisesti luvassa, jos vauva pysyttelee perätilassa. Niin olisko sulla vaan pissaa karannu sen verran yöllä et pöksyt pääsi kastuu? Mut kyllä kannattaa ehdottomasti mennä vaikka päivystyksen kautta näytille, että jos kuitenkin on lapsivettä, niin ottaavat sitten vakavammin sut.

Täällä ihan normaali päivä. Tytöllä kaveri leikkimässä, ja mua nukuttais niin mahdottomasti, mutta ei pysty edes pötkölleen alkaa, kun jos uni voittaa, niin tiedä, mitä noi lapsukaiset keksii. Viikonloppua vietellään ihan normaaleissa merkeissä, kotona, eikä mitään ihmeellisyyksiä ole tiedossa. Minni liikkuu reilusti, taas nmäitä mylläyspäiviä toisella :heart: Olo ei kummene tästä, selkä kipuilee, jos enemmän alkaa touhuta, lonkkiin koskee, yöt hankalia jne, mutta muuten ihan ok.
Pitänee lähtee väsää kauppalistaa.
Sisu ja Minni 28+1 :heart:
 
HelloShitty
voihan juttu ja huh huh..ei voi emnnä noin vaan käymään vaan tarvii lähetteen?!!! :eek: mikä se teiän synnäri olikaan? |O :headwall: törkeetä!

meet nyt vaan sinne niin ja sanot ettet poistu ennen kun tilanne on katsottu! :hug: :hug: :hug: isot tsempit ja peukutukset että beibi pysyy matkassa mukana ainakin muutama viikko. :heart:

HS ja potkis rv 28+1
 
Rv 26+1
Paino +125g/viikko
RR 114/68
Pissa puhdas
HB 107 (rautaa!!!)
Kohdunpohjan korkeus 25cm
Tupakointi ei
Tarjonta RT
Syke 140
Liikkeet ++

Siis kohdunpohjan korkeus on kasvanu 3 ja puolessa viikossa muka 8cm?!?!? Niin ja turhaan stressasin painoa.. Eipä ollu noussu :D Jee ja seuraavaks onkii lääkärineuvola rv 28+5 ja neuvola kuukauden päästä =) Kaikki mitä mahtavimmin..

Kävin kaupassa ja ruokaan meni 140e :LOL: Nooh ostin ainakin viikoksi :D

kleo :heart: sara 26+1
 
Helou....

Soitin neuvolaan....arghhhh........voisin skipata ma neuvolan.....ÄRSYTTÄÄ........neukka vaan sano et klamydia testiin.......hei haloo mistähän mä semmosen oisin voinu saada. Mua kiukuttaa. Siihen yölliseen se ei kommentoinu mitenkään. Hei onko teiltä otettu klamydia näytteet jos supistelee enemmän? Mulla ei ole ikinä ollu mitään tollasia juttuja ja en kyllä usko nytkään olevan......
 
Niin meillä poju potkii oikean kylkeen tuohon navan kohdalle enimmäkseen. Vitsinvitsi....mä en tahdo nuvolaan mua niin ärsyttää se täti, se on ollu alusta asti tosi tuomitseva meitä kohtaan kun mulla on ennestään tyttö ja nyt odotetaan yhteistä. Kai sil on jotain uusperheitä vataan.

Anteeksi tää ruikutus......
 
HelloShitty
hömppä; mua alkaa vituttaa sun puolesta. siis toiko pitäis olla alan ammattilainen?!? :eek: :headwall: :headwall: :headwall: ei pysty sanoo nyt mitään...oisko mitään mahiksii vaihtaa neuvolaa? en menis enää sinne. en vaikka kytät hakis. :kieh: *sanaton*
 
HelloShitty
uusperheen äitinä en hyväksyis tommosta käytöstä millään...ja aika kaukaa haettu klamydia...oisko niin hemmetin vaikeeta tarkistaa mitä sieltä tihkuu (vettä, valk.vuotoa tai pissaa). juma kun pitää tehä asioista niin vaikeita. :eek: mihin tosta vois valittaa??? :whistle: :kieh:
 
itse jo täs mietin et mitähän tapahtuu jos en mene neuvolaan. Niin haaluutkos HS kuulla vielä yhden jutun...me kun käytiin eken kerran neuvolas ni se tuomitsi meijän suhteen kun mies on nuorempi kuin minä. Tää poju on saanu alkunsa lapsettomuushoidoilla ja se neukka sano et ootteko nyt ihan varmoja et haluutte tän...vitun..vitun...vittu...ANTEEKSI!!!!!!!!!!!!!!!

 
Toi tuntuu olevan terkkojen vakivastaus: klamydiatestiin mars.

Edellisessä odotuksessa ku vuodin verta niin terkka passitti kyseiseen testiin ja neganahan se takas tuli.

Täällä ei uudelleen synnyttäneitä oteta tiuhempaan tahtiin neuvolaan ellei oo itelle halua siihen. Mulla edelleen reilun kuukauden välit käyntien välillä, ehkä sitten toukokuussa käyn 2 kertaa neuvolassa :D

Vauhtis rv 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Helou....

Soitin neuvolaan....arghhhh........voisin skipata ma neuvolan.....ÄRSYTTÄÄ........neukka vaan sano et klamydia testiin.......hei haloo mistähän mä semmosen oisin voinu saada. Mua kiukuttaa. Siihen yölliseen se ei kommentoinu mitenkään. Hei onko teiltä otettu klamydia näytteet jos supistelee enemmän? Mulla ei ole ikinä ollu mitään tollasia juttuja ja en kyllä usko nytkään olevan......
mulla kun supisteli enempi niin otettiin bakteeriviljely kohdunsuulta ja ihan puhtaat tulokset tuli eikä ees hiivaa.. klamydian ottivat joskus rv 5-6 kun oli kovia mahakipuja..
 
Supisteleeko sulla paljon hömppä78? Ainakin kättärille voi mennä ilman lähetettä. Itse edellisessä raskaudessa supisteli paljon ja olin monesti sairaalahoidossa niin ei kukaan vaatinut mitään lähetettä. Ja yleensä jos lapsivettä menee voi alkaa tulla supistuksia. Olisi ehdottoman tärkeää tarkistaa että kaikki on kunnossa. Nyt soitat vaan uudestaan sinne polille tai päivystykseen ja sanot että oot jo tulossa sinne.

Anteeksi että tälleen hyökkäsin teidän ketjuun. Oon ollut taustalla kun on jo vuoden ikäinen ennestään ja kesäkuun 28 olis toisen La. niin en ole kerennyt liittymään teidän ketjuun.

Vieläkö pääsee mukaan? Toinen olisi tulossa ja synnytyspaikka kättärin haikaranpesä. Ja ikää löytyy vielä toistaseks 20. Ens kuussa olisi sitten synttärit. Naimisissa ollaan ja tällä hetkellä ihan vaan kotona.

rv. 24+5
 
Ensimmäiseksi tietenkin hoitohenkilökunta haluaa tehdä sellaiset tutkimukset mitkä itse voivat tehdä (pissanäyte) ennen kuin lääkärinaikaa varataan sisätutkimusta ja bakteeriviljelyn ottamista varten.. Käskivät minunkin labraan jättää pissanäytteen ja vastauksia kysyin niin sanoivat vaan et puhdas, ei kertoneet mitä siitä otettu.. Varmaan myöskin se klamydia jne..

Sitten kun sieltä sain puhtaat vastaukset niin varattiin aika lääkärille vasta..

kleo ja saravauva 26+1 :heart:
 
Soititko ihan sinne päivystykseen? Osasto 4? Mä olin niiden vakiasiakas edellisessä raskaudessa ja mun äiti on kätilö niin sanoi vaan että soittaa sinne. Siellä on lääkäri joka päivystää. Mä kävin eka siellä pissanäytteen antamassa ja sitten ottivat käyrille jonka jälkeen lääkäri tutki ja päätti jatkosta. Eli pääsikö kotiin vai joutuiko jäämään sinne.
 
Hömppä V***u mikä terkka!! Vaihtoon vaan, on kait hälläki esimies.. Terkkuja vaan sille, kuhan toki ensin selviää mitä sieltä tihkuttaa.. Tsiisus, ku alko mullaki kyrsiin! :headwall:

Mä sitte oon panikoinu IHAN turhaan.. :ashamed:
Kävin siis siellä lääkärissä, kuulumiset:

Paino -700g ( eli yhteensä tullu 1.6 kiloa, ei siis 7.. )
RR 159/83 (seurantaan.. )
Pissassa leuk. +
Sf 27cm
Liikkeet +
Syke 140+

Opiskelijoita oli yht. 6 :eek: , yks mun kanssa, toiset kuunteli ja yritti oppia. Se konkari taustalla ja antamassa ohjeita.. Tilanne ei kuiten ollu niin kauhee, miltä aluksi vaikutti ja ehkä kuulostaaki, ne oli ihan ekaa kertaa niissä hommissa, varmaan sen takia ei ollu ollenkaan epämiellyttävää..

Supistukset ei oo aihettanu avautumista! Mut oli Turo varmaan sillon niiden jälkeen kääntyny RT, nyt potkut ja nyrkit osuu sit istukkaan.. :snotty:
Se pikkupoks on siis ollu selkä tahi takamus.. Otti opiskelija ekaa kertaa myös ultraa ja eihän mulla sitä vastaan ollu mitään! Sydän löi oikeen hyvin, mut liikkuminen oli hiljaista. Konkari laitto mut liikeseurantaan, ja sano et suoraan sit synnärille tai polille, riippuen kellon ajasta, jos liikkeet ei vastaa mitä pitäs..

Mut oli huojentavaa kuulla, et on se siellä hengissä! Josko taas vähäksi aikaa lopettas ressaamisen, niin Teidän ku itseniki.. :D

Lisbet ja Turo 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:
Soititko ihan sinne päivystykseen? Osasto 4? Mä olin niiden vakiasiakas edellisessä raskaudessa ja mun äiti on kätilö niin sanoi vaan että soittaa sinne. Siellä on lääkäri joka päivystää. Mä kävin eka siellä pissanäytteen antamassa ja sitten ottivat käyrille jonka jälkeen lääkäri tutki ja päätti jatkosta. Eli pääsikö kotiin vai joutuiko jäämään sinne.

Soitin...terkka neuvolas silloin antoi numeron minne voi soittaa. Niin se mun terkka sanoi neuvolasta että ei ole päivystys asia...eli ei kiireellinen....en kyl oikeen tajua mikä on sit kiireellinen.

Kai täs pitää vaan rauhottua ja toivoa et kaikki on hyvin.

Mitä mun pitäisi tehdä kun mä en haluais mennä neuvolaan ainakaan tolle tädille ja mein neuvolas ei taida muita olla.....paitsi lasten neuvolan puolella ja sinnehän nyt vielä ei ole asiaa.
 
Ei terkka voi tollasta asiaa sanoa mikä on kiireellinen ja mikä ei. Soitat tähän numeroon ja kerrot kätilölle kaiken alusta loppuun.

Ympärivuorokautinen päivystys on osastolla 4, joka sijaitsee 4. kerroksessa. Päivystykseen voi tulla neuvolan lääkärin tai terveydenhoitajan lähetteellä tai kiireellisissä tapauksissa ilman lähetettä. Päivystävä kätilö neuvoo ja ohjaa puhelimitse numerossa 050 427 0326.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
itse jo täs mietin et mitähän tapahtuu jos en mene neuvolaan. Niin haaluutkos HS kuulla vielä yhden jutun...me kun käytiin eken kerran neuvolas ni se tuomitsi meijän suhteen kun mies on nuorempi kuin minä. Tää poju on saanu alkunsa lapsettomuushoidoilla ja se neukka sano et ootteko nyt ihan varmoja et haluutte tän...vitun..vitun...vittu...ANTEEKSI!!!!!!!!!!!!!!!
HÄH???? :eek: :eek: :eek: siis ihan kipeetä!!!! mä haluisin nähä sun neuvolatädin...en oo meinaan ikinä tavannu yhtä isoa idioottia, ja mä tunnen monia pipipäitä. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:
Ei terkka voi tollasta asiaa sanoa mikä on kiireellinen ja mikä ei. Soitat tähän numeroon ja kerrot kätilölle kaiken alusta loppuun.

Ympärivuorokautinen päivystys on osastolla 4, joka sijaitsee 4. kerroksessa. Päivystykseen voi tulla neuvolan lääkärin tai terveydenhoitajan lähetteellä tai kiireellisissä tapauksissa ilman lähetettä. Päivystävä kätilö neuvoo ja ohjaa puhelimitse numerossa 050 427 0326.
Kiitoksia...soitan tuonne..tulen kohta takaisin kertomaan miten kävi. :)
 

Yhteistyössä