*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Lammiska :hug: , toihan on ihan törkeetä käytöstä neuvolasta sua kohtaan :kieh: Joko pyydät saada vaihtaa terkkaria tai sit laitat eteenpäin tietoa esimiehelle. Ja vaadit lähetteen pelkopolille. Tuo on ihan hirveetä, että noin vähätellään toista, ja sitä paitsi kun asiaan voi saada apua ja pelkoa helpottaa, niin miksei sitä hyyödynnetä?? Ei ihan ymmärrä.
Johanna, nää mun heikotukset (aamun heikot hetket, niin kun miehen kans niitä kutsutaan ) on ihan erituntosia kun raskauteen liittyvät pahoinvoinnit. Siis se ei ole semmonen oksettava olo mulla, vaan oikein heikko, vähän niin kun olis krapula :xmas:

Hei siitä, jos sitä vauvaa käännetään, niin miten ne sitä tekee? Mahan päältä työntäävät/painaavat ja muljauttaavat, niinkö? Onko kukaan koskaan joutunu moiseen toimenpiteeseen? Jos joku viitsis valaista mua :flower:
 
Täytyy nyt kyllä sen verran kommentoida noita sairasloma-asioita. Että en kyllä yhtään ihmettele miksi nykyajan odottajia moititaan, kun täälläkin moni tuntuu oikein hinkuvan sairauslomalle! Itse jouduin elämäni ensimmäiselle sairauslomalle 2 vk sitten, jouduin sairaalaan kun vauva meinasi alkaa syntymään ennenaikaisesti ja jouduin viikon sairaulomalle (täys liikuntakielto).

Olin kyllä järkyttynyt itse sairauslomastakin, mutta tajusin itsekin että tilanne oli sen verran vakava, että vauvan parasta on ajateltava tietenkin. Reilun viikon olen ollut nyt töissä ja tahtia on ollut hiljennettävä. Teen lyhennettyä työpäivää supistusten takia. Pelkästään alkuraskauden rajun pahoinvoinnin takia lääkäri olisi kirjoittanut minulle sairaslomaa monta viikkoa(oksensin heti alkuun 6kg pois), mutta sanoin että ei kirjottaisi, vaan tulen sitten jos en mitenkään pysy kassassa. Ja oksennuspussi kädessä menin töihin.

Liitoskipuja on itsellänikin, mutta ne nyt vain kuuluvat asiaan ja ei raskaus ole mikään sairaus! Kipeäähän ne välillä käyvät, mutta kun ottaa särkylääkkeen ja lepää olo helpottuu. Ymmärtäisin nuo sairauslomatoiveet jos työ on oikein raskasta fyysistä työtä ja selkeä riskitekijä vauvan hyvinvoinnille, mutta muuten en kyllä alkuunkaan.

Hyvä ystäväni joka on neuvolassa lääkärinä sanoi juuri minulle kuinka hän on tympääntynyt kun tänäpäivänä joka toinen odottaja haluaa/ruinuaa sairaslomaa ilman perustetta. Ja sanoi, että ei hän voi turhin perustein sairauslomaa kirjoittaa.
 
Heippa!
Eipä ole tullut kirjoiteltua kun arki jyrää aika lailla, päivät menee töissä (ja työmatkaakin vähän on) ja illat kotiaskareissa ja ipanoiden kanssa. Välillä on rankkaa töissä kun nukkuminen on toisinaan hankalaa, edellisyönä nukuin vaan 6h ja huomas kyllä että päivällä oli sekava olo. Jaksan kumminkin ihan hyvin, ainahan raskaana jotain oireita on ja kun kyse ei ole lapsen turvallisuudesta niin kyllä sitä vähän sinnitteleekin. Viikot menee kumminkin aika nopeasti su tulee jo 29 viikkoa täyteen.

Pieni tyttösemme vehkaa ihan kauheasti tuolla masussa, ei tosiaan tarvi liikkeitä laskea =) monesti kun istuu niin toinen vehkaa vielä paljon enemmän.

Synnytystä odotan myös ihan innolla, tai en sitä kipua, mutta muuten. Olen sellainen "luomusynnyttäjä" eli ilman lääkkeitä pyritätään taas menemään, suihkua käytän ja kahden ekan kanssa puhkaisivat kalvot, muuten aikalailla vaan mahdollisimman paljon liikkuen ja keinuen. Synnytykset on menneet hyvin ja nyt jo tietää mitä on tulossa niin ei hirvitä. (tosin ainahan voi sattua ihan mitä tahansa...) Hassua vaan ajatella että ens kuussa jää äippälomalle ja seuraavana syntyy vauva (jos siis syntyy toukokuussa vielä, la on toukokuun vika) aika menee niin äkkiä...

Niille joita synnytys pelottaa niin kehottaisin vaan olemaan tosi rohkea hakemaan apua, jos joku terkka ei ymmärrä laittaa eteenpäin niin muuta kautta sitten. Ei synnytyksen kuulu eikä se saa olla sellainen peikko joka vie hirveesti energiaa ja sitä joutuu pelkäämään. Tietysti on vaikea "vinkua" apua jos toisten suhtautuminen on vähättelevää, mutta tsemppiä ja rohkeutta siihen silti. Kyllä neuvolan paikka on tukea ja auttaa odottavaa äitiä, eikä olla mikään piinapenkki...

Juu, nyt pitää mennä legottamaan kuopuksen kanssa, sitten puutöihin...

kekkeri 28+4


 
Peipi :eek: :eek:

Tuskin sitä nyt kukaan ihan vaan olemisen ilosta saikulle haluaa.. Hyvä, et SUN ei oo tarvinu olla ku kerran elämässä sairaslomalla.. Sekin vaan, ku lapsi meinas syntyä ennen aikaisesti. Ja hieno homma, et kykenet vielä senki jälkeen töihin. Ja sait varmaan Kultaisen kädenpuristuksen töissä, kun menit sinne oksennuspussin kanssa etkä saikkulapun.

Tulis NIIN paljo kirjotettavaa, mut jätänpä väliin.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Peipi :eek: :eek:

Tuskin sitä nyt kukaan ihan vaan olemisen ilosta saikulle haluaa.. Hyvä, et SUN ei oo tarvinu olla ku kerran elämässä sairaslomalla.. Sekin vaan, ku lapsi meinas syntyä ennen aikaisesti. Ja hieno homma, et kykenet vielä senki jälkeen töihin. Ja sait varmaan Kultaisen kädenpuristuksen töissä, kun menit sinne oksennuspussin kanssa etkä saikkulapun.

Tulis NIIN paljo kirjotettavaa, mut jätänpä väliin.. :snotty:
Vähän samoin ajatuksin täällä mennään.. Oma kokemukseni raskaudenaikaiseen saikkuun suhtautumisesta työpaikalla on pelkästään kannustava. Pomoa myöten olivat kaikki töissä sitä mieltä, että oma ja lapsen terveys (fyysinen ja henkinen) on tärkeintä! Itse en ota turhia riskejä raskauden aikana, kun kerran supistelee selvästi ja tulee kipuja siitä syystä niin en todellakaan jäisi arpomaan haenko saikkua vai en. Ja saikulla on kyllä ollut hiukan mukavampaa olla kun ei ole vielä liikuntakieltoa annettu. Supistelut ovat olleet kotona paljon helpompia kuin töissä..


Täällä on mittailtu verensokereita ahkerasti ja arvot pysyvät koko ajan aika korkealla :| Soittelin neuvolaan tänään ja käski viikonlopun yli seurailla tilannetta, mutta jos eivät ota laskeakseen pitää maanantaina ottaa heti yhteyttä... VOI APUA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Peipi :eek: :eek:

Tuskin sitä nyt kukaan ihan vaan olemisen ilosta saikulle haluaa.. Hyvä, et SUN ei oo tarvinu olla ku kerran elämässä sairaslomalla.. Sekin vaan, ku lapsi meinas syntyä ennen aikaisesti. Ja hieno homma, et kykenet vielä senki jälkeen töihin. Ja sait varmaan Kultaisen kädenpuristuksen töissä, kun menit sinne oksennuspussin kanssa etkä saikkulapun.

Tulis NIIN paljo kirjotettavaa, mut jätänpä väliin.. :snotty:
Vähän samoin ajatuksin täällä mennään.. Oma kokemukseni raskaudenaikaiseen saikkuun suhtautumisesta työpaikalla on pelkästään kannustava. Pomoa myöten olivat kaikki töissä sitä mieltä, että oma ja lapsen terveys (fyysinen ja henkinen) on tärkeintä! Itse en ota turhia riskejä raskauden aikana, kun kerran supistelee selvästi ja tulee kipuja siitä syystä niin en todellakaan jäisi arpomaan haenko saikkua vai en. Ja saikulla on kyllä ollut hiukan mukavampaa olla kun ei ole vielä liikuntakieltoa annettu. Supistelut ovat olleet kotona paljon helpompia kuin töissä..
Näitäpä peesaten. Ja kun on yksi erittäin raskas menetys takana, niin eipä ole kyllä käyny mielen vieressä edes riskeerata tätä raskautta YHTÄÄN. Aika suoraan tuli nyt kyllä tuomio meitä monia kohtaan Peipiltä, jotta kiitosta vaan.
 
Mä luulen, et JOKAINEN odottava äiti tekee niinku itselleen ja lapselleen näkee parhaaksi. Osa ei ota tarjottua sairaslomaa vastaan, vaan katsoo kykenevänsä töihin. Osa ottaa vastaan tarjotun sairasloman, tietäen olevan/ ei olevan sen tarpeessa. Osa pyytää sairaslomaa, koska kokee sen itsensä ja lapsensa parhaaksi. Vaikka joku muu olisikin eri mieltä..

Itse en alkuraskaudessa potenut mitään vaivaa, pahaa oloa tmv. Keskiraskaus onki sitte ollu jotain ihan muuta.. Tästä odotuksesta olen ollut sairaslomalla, pyydetyllä ja tarjotulla, 3 kuukautta. Minä ja vain minä tiedän, että minusta ei olisi ollut töihin.

Tänään ei oo tullu ku 2 supistusta! :wave: :wave: Iltaa ja yötä odotellessa, mut hyvältä näyttää. Huomenna taas se kertaviikkonen lääkärikäynti, toivottavasti ei oo aiheuttanu alakertaan kovasti muutoksia.. Toisaalta kiva, ku pääsee sen spesialistin kans juttusille, vaikkakin sillä opiskelija mukana.. :whistle:

Ja ne sokeriarvot selviää kans huomenna. Eka arvo oli kuiten lupaava.. Kauheet, koko käsivarren mittaset mustelmat reissusta muistona! :p

Nyt KYLMÄN hedelmäsalaatin kimppuun! Adios!
 
Mun mies onkin sitten joka työpaikan unelma,meni kerran 2 päiväksi töihin käsi murtuneena,ennenkuin suostui menemään lääkäriin ja kyseessä on fyysisesti raskas työ.
Että meillä pädetään näin tällä kertaa :xmas:
 
Pakko ärsyyntyä sairauslomalaisten puolesta... Eiköhän kaikki ihan itse tiedä, milloin tarvii lomaa töistä ja milloin ei. Ne kivut kun eivät ole samanlaisia kaikissa raskauksissa... Yhden vauvan viikolla 22 menettäneenä voin neuvoa lepäämään silloin kun siltä tuntuu. Siinä tilassa ei paljon ainakaan helpota ajatukset siitä, entä jos ei olisikaan mennyt väkisin sinne töihin... :hug: kaikille sairauslomaa tarvitseville.
 
Juupa juu.. nyt tuntuu että on parempi jättää kirjoittamatta mitä mielessä liikkuu. Kiehahti "sappi" aikalailla tässä Peipin kommentin jälkeen, mut onnekseni en ilmeisesti ollut ainoa. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, ei sen puoleen. Lääkäreitäkin on toki moneen lähtöön, osa ei näköjään määrää saikkua ennenku on suunnilleen pää kainalossa ja osa sit ajattelee enemmän jo pelkästään sitä tulevan äidin jaksamista ja hyvinvointiakin.

Nyt kyl jotenkin tuntuu, etten uskalla enää edes mennä lääkäriin - en kestäis enää yhtään vastaavaa lääkärireissua kuin tuo viimeisin. Kai se sit on vaan pakko raahautua töihin ja olla sit itku kurkussa koko loppuilta! Sattuu vielä niin huono tuuri kohdalle, että yksityisellä ois just sellainen "tiukkis" lääkäri jolta saikkua ei tipu koska "raskaus ei ole sairaus", niin maksaapa siitä sit vielä rahaakin sille :( itse tiedän toki, etten ole lähellekään täysin työkykyinen, mut eihän sillä väliä jos lääkäri ei ole samaa mieltä!

Mun mies alkaa paisteleen vohveleita, nam :p joo.. tosi terveellistä ruokavaliota täällä, tiedetään :LOL:
 
No huh, jopas Peipiltä tuli tekstiä
:eek: :eek: ihan kyllä nimimerkkinsä mukaisesti :headwall:
tekstiään lukiessa tuli mieleen että JOS itse oisin tuossa tilanteessa että "vauva meinasi syntyä ennen aikojaan, ja jouduin sairaalaan lepoon viikoksi", en kuunaan olis mennyt takaisin töihin tän raskauden aikaan
herranen aika sentään kun kyse on vauvan terveydestä, en olis lähtenyt kyllä hakemaan sädekehää edes osa-aikaisella duunilla!! Vaikka Utsjoelta oisin kaivanu lekurin joka kirj sairauslomaa loppuun saakka!
Tuskin täälllä kukaan s-lomaa hakee siksi että ei jaksais käydä töissä, siis pelkästään sen takia, kaikilla on ky´llä joku perustavaalaatua oleva vaiva-- ainakin mun sisälukutaidolla ymmärrettynä.


:attn:

Piltsu + Nestori 25+6
 
HelloShitty
kaamee tää väsymys..aamusta iltaan. vedin just päikkäritkin mutta tuntuu että tuli vaan pahempi olo. ihan kuin sumussa olis. |O kai sitä on vaan pakko kohta mennä rautakauppaan. :D

HS ja typy rv 28+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
No huh, jopas Peipiltä tuli tekstiä
:eek: :eek: ihan kyllä nimimerkkinsä mukaisesti :headwall:
tekstiään lukiessa tuli mieleen että JOS itse oisin tuossa tilanteessa että "vauva meinasi syntyä ennen aikojaan, ja jouduin sairaalaan lepoon viikoksi", en kuunaan olis mennyt takaisin töihin tän raskauden aikaan
herranen aika sentään kun kyse on vauvan terveydestä, en olis lähtenyt kyllä hakemaan sädekehää edes osa-aikaisella duunilla!! Vaikka Utsjoelta oisin kaivanu lekurin joka kirj sairauslomaa loppuun saakka!
Tuskin täälllä kukaan s-lomaa hakee siksi että ei jaksais käydä töissä, siis pelkästään sen takia, kaikilla on ky´llä joku perustavaalaatua oleva vaiva-- ainakin mun sisälukutaidolla ymmärrettynä.


:attn:

Piltsu + Nestori 25+6
Pakko kommentoida tähän, että meillä meinasi myös esikoinen syntyä rv 30, eikä KUKAAN edes olettanu, että menisin sairaalassa olemisen jälkeen töihin. Olin kyllä ihan vuodelevossa rv 37 asti. Enkä saanu edes olla yksin kotona, kun mies oli toisella paikkakunnalla töissä, vaan mun piti maata porukoilla, että olen koko ajan jonkun valvovan silmän alla.
Pirtsille-special :hug: Kyllä niitä ymmärtyäväisiäkin lääkäreitä löytyy, ja toivottavasti saat asian hoideetua mahdollisimman pikaisesti!

Ja Peipi, mun mielestä jo perustavaalaatua oleva jatkuva väsymys on peruste sairaslomalle. Kuka jaksaa painaa duunia, jos valvoo yöt?? :attn: Kysyn vaan!
 
Peipin kirjoitus on saanut monet kuohahtamaan.
Omalla tavallaan siinä tekstissä oli pari ihan ok kohtaa, mutta sitten oli paljon sellaistakin josta kukaan ei voi toisen puolesta sanoa mitä toinen tuntee jne.
Esikoista odottaessani olin oikein neito huoleton enkä osannut tai tajunnutkaan edes varoa mitään...hoin vaan kaikille ettei raskaus ole sairaus jne.
Kakkosen ja nyt kolmosen aikaan kun tämä raskaus ei ole ollut mitenkään itsestään selvyys vaan suurten hoitojen tulos molemmilla kerroilla niin sitä varjelee itseään ja maailman kallenta aarretta kohdussa viimeiseen asti.

Olen ajatellut muutamia kertoja kaverini "valitusta" kuunnellessa, että osa ns vaivoista kyllä valitettavasti kuuluu odotukseen eikä niistä tarvitse aina tehdä suurta numeroa.
Mutta nyt tässä taas asioita hieman mietiskelleenä...niin mistäs minä tiedän kuinka suuren huolen kaverini on ottanut niistäkin oireista jotka ovat ns arkipäivää odotuksessa meille muille.
Eli olkoon kukin sairaslomalla mikäli niin tuntee tarpeelliseksi ilman, että siitä tarvitsee tuntea syyllisyyttä. Ennemmin niin päin kuin siten että tarvitsee jälkikäteen syytellä itseään että olisi pitänyt jäädä vaan sille sairaslomalle ilman että kävikin jotain peruttamatonta.

Mutta yksi yhteen...jokaisella on omat näkemyksensä ja koitetaan kunnioittaa oikeutta mielipiteisiin...vaikkei se aina olisikaan helppoa.
 
no kylläpäs tänne on saatu polemiikkia aikaseks... :| kaitpa tässäkin asiassa kultainen keskitie olisi se paras vaihtoehto... lapsen, oli se sitten syntymätön tai ei, terveydellä ei leikitä, se on varmaa, mutta rajat on tietty kauheen henkilökohtasia ja lääkärikohtaisia. varmasti on monia, jotka käyttävät systeemiä hyväkseen ja ottavat/vaativat raskaudenajan sairaslomia ilman painavaa syytä eivätkä usko lääkäriä vaikka se miten selittäisi ettei kyseessä ole mitenkään vakava juttu, ja sitten on varmaan myöskin monia, jotka vaarantavat vauvan hyvinvoinnin ajatellen, että he kykenevät töihin vaikka lääkäri olisi muuta suositellut. itse toivoisin pystyväni olemaan töissä n. viikko enne laskettua aikaa asti (istumatyö), mutta jos lääkäri vakavasti suosittelee sairaslomaa aikaisemmin, tottahan sen otan. toistaiseksi olo on noin yleisesti ottaen loistava, koputan puuta että näin jatkuis. :)

tänäaamuna sokerirasitusta ennen melkeistä pöksäsin sairaalassa... :ashamed: pystyin sen kuiteski onneks tekemään ja hyvä puoli oli, et sen tunnin odotuksen jälkeenki olo oli viel niin heikko, etten jaksanu ees hirvittää piikitystä vaik piikkikammonen olenkin. ja töihin tulin, kun tänään mentiin työkamun synttäreitten kunniaks ulos syömään, enkä halunnu missata tapausta... :LOL: heikohko olo on ollu koko päivän, mut ei mitään maailmaa mullistavaa. täällä muuten otetaan veri aina taipeesta, kun sokerin yhteydessä ne kattoo aina kaikki muutki jutut ja puteleita otettiin tänäänki 5 kappaletta.

huomenna Suomeen!!!! jeee!!!! te siellä jo marisette talven pituudesta (ymmärrän täysin...), mutta mie oon äitiä käskeny pitämää mahdollisimman paljon lunta maassa minuu varten, sorry!! :kieh: täällä päiväseltään voi liikkua jo ilman takkia/kevyellä takilla, mut iltasin ja öisin on viel alle 10 astetta.

ja äippäpakkauksenki pitäis olla jo huomenna äitin hallussa!! tai viimeistään maanantaina, mut olis kyl niiiiiin kiva mennä kotiin sillai et pakkaus olis jo oottamassa. en malta enää oottaa... :p

ciao neidit! pitää lopettaa nopeesti työt et pääsen kotiin pakkaamaan. ylitöiksi näköjään venähti näin palstaillen... :LOL:

caisachu 24+
 
Kiitos kaikille myötätunnosta =) . Oon nyt vähän ajatellut, että varaisin ajan yksityiselle ja haen lähetettä sieltä, jos sais samalla kertaa hoidettua sen lääkärin tarkastuksen.. Tosin toinen vaihtoehto ois soittaa itte pelkopolille ja kysyä apua sieltä.

Sairaslomia kommentoisin sen verran, että itse olen varautunut jäämään saikulle, heti jos tilanne sitä vaatii. Viime raskaudessa kärvistelin turhaan töissä, kun ajattelin muita, mutta loppujen lopuksi sitä on usein vaan vajaakuntoisena tiellä. Itselläni on tosiaan vasta vuosi edellisestä raskaudesta, ja keisarinleikkauksesta, joten en halua ottaa mitään riskiä, että kohtu alkaa supistelemaan rankasti tai että kohtu repeäisi liiasta rehkimisestä. Onneksi tässä on vielä kesälomaa ja talvilomaa 2 viikkoa jäljellä, sit reilu kuukaus töitä ja äippäloma alkaa! =)


Lammiska 25+3
 
Hih, hassua meidän pinossa on oikein vipinää, no mielipiteitä saakin olla, ei se ole niin vaarallista.
Olen kaikkien kanssa samaa mieltä =)
Eikun ihan oikeasti VARMASTI jokainen on sitä mieltä että lapsen terveydellä ei leikitä, se on tärkeintä. Mutta sitä on vaan vähän vaikea tietää, millon kyse on jostain vaarattomasta ja milloin ei, ja uskaltaako riskeerata. Esim. mulla noita suppareita on ihan älyttömästi, ollut joka raskaudessa, mutta silti kaikki ovat syntyneet ihan ok ajalla (aikaisin viikoilla 37+6) Jos lääkäri totetaa että muutoksia kohdunsuulla olis tapahtunut niin tietty jäisin kotiin, mutta kun kaikki on tiukasti kiinni, turha mun on täällä sillon olla. Mutta tosiaan tilanne on kaikilla vähän eri.

Peipin kanssa olen samaa mieltä siitä että ihan aikuisten oikeasti on niitä, jotka käyttää raskautta "tekosyynä" jäädä saikulle, olen itsekin sitä nähnyt, siis raskaana ollut on myöntänyt itsekin ettei jaksa ja huvita mennä töihin, vaikka pystyisikin ihan hyvin. Enemmän on sääntö kun poikkeus että ennen äippälomaa jäädään sairaslomalle. Suurin osa ihan varmasti oikeutetusti, mutta myös sen takia ettei enää huvita. No onhan periaattessa sekin syy jäädä kotiin, mutta voiko sitten ihan hyvin mielin shoppailla koko päivän ja käydä vaikka punttiksella (jos kyse siis on siitä että voisi olla töissä mutta ei huvita)
Kyllä mäkin jäisin mielummin kotiin kun menisin töihin, eihän raskaana ole sama olla kun ilman raskautta, mutta koska terveydellisistä syistä pystyn olemaan töissä niin en voi työnantajaa rangasta siitä että mielummin olisin kotona.

Kumpi silti on pienempi paha riskeerata vauvan henki ja tulevaisuus vai varmuuden vuoksi olla jokunen viikko elämästä kotona... Sitä voi jokainen miettiä =)

Kaikkea hyvää kaikille ja jokainen tekee itse päätökset eikä muiden mielipiteistä kannata loukkaantua tai välittää. Loppusuoralla tässä ollaan joka tapauksessa, annetaan vauvoille mahdollisimman hyvät eväät sekä masussa että sitten syntyä kun aika on.
 
Olipas peipi80 tekstiä.

Enpä kyllä lähtisi noin karkeasti sanomaan toisten olotilasta tai sairasloman tarpeesta mitään. Jokainen tekee/jättää tekemättä niin kuin parhaaksi näkee/kokee. Se mikä sulle on ollu ok niin toiselle ei välttis ole.
Turha täällä on riskeerata yhtään mitään, kerran täällä ollaan. Tää kaikki niin kuin moni muukin elämässä voi olla silmänräpäyksessä ohi ja sitä ei saa takaisin. Ehkä sitä on itse menettänyt niitä tärkeimpiä asioita ehkä liikaakin tai vain tajutakseen mikä täällä on oikeasti tärkeää. Ja jos mua sattuu niin kyllä perskele saan myös sanoa sen ilman et mun pitäis tuntea siitä huonoa omaatuntoa.

Äh, rupespas kiehuttaa vaikka meinasin vaan parilla sanalla kommentoida :eek:

Pakko tulla kanssasisaret leuhkimaan, täällä on työt nyt tehty. Vuosilomat pidän nyt ensin ja sitten ihan virallisesti äippälomalle :D Sain ihanan läksiäislahjan työkavereilta: hemmottelupaketin joka sisältää ripsien&kulmien kestovärjäyksen, hiusten leikkuun & värin sekä hartia-niskahieronnan sekä koko vartalohieronnan jonka meinaan käyttää vasta kun vauva on syntynyt. Mutta tuo eka satsi tulee kyllä käytettyä ennen kesää :p

Nyt on siis aikaa kommentoida enemmän juttuja.

Vauhtis rv 28+1

 
HelloShitty
työnnän minäkin sitten lusikkani soppaan ja toteen että niitä jotka ottaa "oma lomaa" löytyy kyllä jokaisessa työpaikassa, olipa sitten raskaana tai ei. mutta siis eiköhän joku syy pitää olla että saa sen sairasloman. joskus se voi olla psyykkinen ja se on ihan pätevä syy sekin. nykyään kun aika monella on masis ja burnout ja muuten vaan paha olla.
 
Kekkeri:täällä kans aiotaan mennä luomuna tämäkin synnytys läpi,kun en koe tarvitsevani mitään kipulääkettä...Suihku on aivan paras konsti,jos saisin,haluisin synnyttääkin suihkussa.



Mä ootan kans synnytystä innolla :heart: Se on niin ihana hetki sekä iskälle,et äidille :heart:

Sisu:mulle kerrottiin viime raskaudessa,et jos kääntämistä ois yritetty,vauvaa ultrattais samalla kun käännytystä tehtäis ja se ois tapahtunut vatsan päältä.ja lopulta päädyttiin siihen ettei edes yritetä,kun tyttö pyöri niin paljon ja kohdussa oli tilaa viimeisille päiville asti pyöriä,kun hän kääntyi 2 tai kolme päivää ennen synnytystä ja hän syntyi rv 39+6.

a-mam ja mimmi rv 28+3 :heart:

Pakko kommentoida vielä Peipin kirjoitusta: kukaan ei voi tietää toisen sairasloma tarvetta,toiset kokee kivun kovempana kuin toiset ja joku toinen voisi pärjätä työssä pikku jomotuksen kanssa,kun taas toinen voi kokea kivun niin kovana,ettei kykene töihin ja henk.koht. supistelujen takia jäisin varmasti sairaslomalle jos niitä olisi...



 
masuha mulla oli 25+ viikoilla 25 ja lääkäri totesi ettäsamoilla linjoilla mennään kuin aijemmissakin....

pitänee valmistautua toho huomiseen rasitukseen ja pakata käsveskaan kirja mukaan....

tinni ja ryyni 26+1 eikäko 27+1
 

Yhteistyössä