*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Kai ne siksi haluais aikasemmin kääntää sitä, ettei ole hirvee homma sit kun vauva on jo isompi kokonen. Toki toivotaan, että kääntyy itse, mutta 3:nkin viikon päästä on jo 31. raskausviikko lopuillaan, ja vauva taas vielä isompi kun nyt.
Ja mä taas mieluummin otan vaikka sektion, en uskalla alkaa alateitse synnyttää perätilassa olevaa vauvaa.
Tuo perätila ärsyttää erilailla mm. tuota kohdunsuuta, minkä tilannetta seurataan nyt tarkemmin, ja myös lapsiveden määrää seurataan tarkemmin, perätilan takia.
 
HelloShitty
eikö riski oo sitten aika iso että se kääntyy takas? :eek:

kolmonen oli vielä rv 34 perätilassa eikä tehny edes tiukkaa kun kääntyi oikein päin. :D en kyllä minäkään innostu leikkauksesta. mielummin sit voisin kokeilla tota perätilasynnytystä. :whistle: mutta sit taas..tänään kun kattelin sairaalaa niin ei kyllä nappaa synnytys sitten yhtään.. |O pelottaa ihan sikana.. :| :(
 
Hellou!
Pituudesta vielä,mä olen siis 150cm ja mies 176cm.
Tänään kävin neuvolalääkärillä kun saikku loppuis maanantaina.Supistukset yltyy rasituksessa niin kipeiksi että töihin ei enää ole asiaa.Se kyllä helpotti psyykkisestikin,kun ei tarvii stressata että onko mentävä vielä yrittämään.Ei sen puoleen,en taitais mahtua enää kassan taakse. :LOL:
Pirtsi:tää meidän neuvolalääkäri totesi mulle kans joskus aiemmin kun menin lähes liikuntakyvyttömänä vo:lle todella kipeiden lonkkien ja pahojen liitoskipujen kanssa,että kivut on kipuja vaan.....Sillon meinas itku tulla.
Nyt ei sitten olis töitä enää,mut harmittaa kun en saa mitään tehdä,tekis mieli alkaa pakkaamaan jo_On uus talo jo melkein sisustettu.Siis tekstiilit ym tilattu netin avulla,huonekalut valittu,sen kun mies tekee niiden hakukierroksen. :D
Tuntuu kurjalle vaan miehen puolesta kun se tekee omat työt,rakennuksella kaiken yksin,hoitaa imuroinnit,kauppareissut,koiran lenkit....Päätin et hemmottelen sitä kunhan olen loppukesällä sectiosta toipunu.
Jospa sitä painuis jo sänkyyn,ketuttaa tää pelkkä oleminen ja supistaa paljon varmaan sen lääkärin ronklaamisen takiakin. :x

Serafine ja Ella 25+1
 
Mä kävin tarkistuttaa epäilyni lapsiveden tihkumisesta. Kaikki oli ok. Jäi vaan vähän kuitenki mietityttää, että voiko sitä vettä tulla sieltä vaan ihan vähän sillon tällöin... Mutta pitää vaan ootella. Hyvä kuitenki kun ei supistele. Eli kaikki hyvin.

Mäkin oon lyhyt, niin kuin moni muukin. 160 ja mies on 170. Vauva on kuulemma iso, lääkäri sanoi eilen, että kai tää nyt kuitenki yläkäyrällä menee... En mä kerennyt tarkemmin kysyä, kun sillä oli niin kiire ja piti mua aika turhana potilaana. Mutta jossain vaiheessa sen vauvankin kasvun on pakko hidastua, ei siitä paljon meitä pitempi voi tulla. ;)

sankofa, toivottavasti jaksat erossa olon. Mun mies oli joskus pari-kolme kuukautta ulkomailla ja oli tosi vaikea kun se lähti sinne. Ja en ollut sillon edes raskaana. Oli hankala tottua siihen, että toinen oli niin kauan pois. Itse ainakin kehitin tosi paljon kaikkee tekemistä, oli ehkä helpompi. Sitten ku se tuli takas, niin oli tosi outoa... Toivottavasti aika kuluu nopeasti, sitten on mukava taas nähdä! :)

Pirtsi80 uudestaan vaan jonneki toiselle lääkärille. Itse sä parhaiten tiedät työkuntosi! Eikä joku tyhmä lääkäri...

Huomenna tulee meille viikkoja 28. :heart:
 
Heip.

Lisbet ite sain kans sätkyn kun sokerirasituksessa tajusin, että ottavat verta taipeesta. Mulla on myös karkaavat suonet ja taipumusta pyörtyillä. Mutta kuinkas ollakkan verta on tällähetkellä elimistössä niin paljon, että mitään ongelmia ei ollut. Pullot täyttyi nopsaan, eikä heikottanutkaan. Tseppiä vaan, kyl sä pärjäät.

Bree ja Kerttuli 26+3
 
Mä taas oikein innolla odotan synnytystä :p Toki toivon,että kaikki menisi "normaalin" kaavan mukaan.

En voi muuta sanoa kuin voi jumankeikka tätä tavaramäärää meillä |O
Olen alkanut raivaamaan tilaa tänne,kun asutaan vielä kesällä tässä meidän kaksiossa, tekeminen ei ainakaan lopu kesken :xmas:

BV ja P 28+3
 
Kiitti ihan hirveesti teille näistä kommenteista ja tukemisesta :)

Toiselle lääkärille kai sitä ois ehdottomasti päästävä, tuolle neuvolalääkärille en kyl enää mene jos ei oo ihan pakko! Tässä on vaan se pieni ongelma, että tää ko. neuvolalääkäri kuuluu mun asuinalueen omalääkäritiimiin eli sen välttäminen on hiukkasen hankalaa.. ja toki sit vielä raskaana olevat laitetaan ensisijaisesti just tuolle ko. lääkärille, hän kun tietää nämä asiat parhaiten.. sinänsä toki loogista, mut ei hyvä tässä tilanteessa.. Selitäpä siinä sit ajanvarauksessa miks "paras" lääkäri ei käy :/

Onko kellään kokemuksia yksityisellä käynnistä tän tyyppisten asioiden tiimoilta? Se toki kai ois vaihtoehto, ei vaan nappais sit maksaa turhasta jos se ei kirjoitakaan saikkua lainkaan tai kirjoittaa sitä vain pikku pätkän.. mua ku ei yks viikko lohduta yhtään tässä vaiheessa!!

Tuossa olette synnytysjuttuja kommentoineet.. itseäni siinä lähinnä hirvittää toki kaikki kivut ja se että joutuu "kitumaan" siellä toista vuorokautta kun synnytys edistyy niin hitaasti.. kaverit on päässy ensikertalaisina alle 10 tunnilla ja se ois itselläkin toiveena. Mitä pidemmälle tää raskaus etenee sitä enemmän alkaa hirvittää just jonkin sairaala-sarjan seuraaminen! Ja ehdottomasti kuitenkin mieluummin alateitse kuin sektiolla..

Mut nyt odotteleen sitä nukkumattia.. toivottavasti suvaitsee saapua suht piakkoin ja etten taas heräis aamuyöllä valvomaan!

Pirtsi80 + pikku-Emma 26+4
 
hmm... mielenkiintoista en ole koskaan kuullut että pitkässa rasituksessa otetaan vaan sormenpäästä. mulla on kaikilla kerroilla otettu taipeesta. sairaalan vuorokausi rasituksessa meinasi vastA SUONET LOPPUA KUNPISTOJA TULI VUOROKAUTEEN AIKA MONTA...

mässytys vimma jatkuu ja perjantai tavallaan pelottaa kun ei tiä mitä tuleman pitää tai siis tiedän minkälainen rasitus mutta lähinnä noita arvoja jos ovat koholla. on ihan unohduksissa noi syömiset yms.

mulla on ylimääräinen ultra 19 pvä kun istukka oli "rakenteessa" vielä liian alhaalla ja nyt tsekkaavat. ajattelin siellä suoraa sanoo et jos pystyvät varaamaan mulle käynnistys ajan 10 tai 11 kesäkuuta ja se myös silloin kännistetään ni en välttis tartta pelkopoli aikaa mutta jos eivät voi mulle sitä taata ni pelkopolin kautta mennään. oma neukka lääkräri oli sitä mieltä että hän sen sitte kirjoittaa jos eivät tyksissä tajua :LOL: :D

nyt vaan jälkeen päin tuntuu että kuinka paljon saakaan euvolasta enempi irti kun höpöttää ja kyselee vaan kaikki ja mahdolliset mielen tilat... esikosta aikanaan podin jonkinn asteista synnytyksen jälkeistä mielen laskutilaa... ja kakkosen odotus aikana siitä oikeestaan vasta kertoilin miltä silloin tuntui ni tosi tarkkaa kyllä kakkosen syntymän jälkeen seurattiin/joka kerta kyseltiin ja neuvottiin jutuissa enempi...

kauheesti te saatte päivässä tekstiä aikaseksi. olen kyllä tänäänkin varmaan 6 kertaa lukenut mutta mitään en koskaan jaksa laiskuuttani kirjoittaa :ashamed: :ashamed: :ashamed:

sankofalle voima :hug: . on kyllä miehesi pitkään pois.... mahtaako tuntea sua enää kun kotia tulee kun vatsa voipi saada hiukan paljon lisää kokoa :eek:
itse olisin varmaan jo menossa hourulaan jos noin pitkään olis pois. toisaalta jos on vaan sillo tällö ni tuntuu erille kun meillä on puolet viikosta joka viikko pois...

elämä on......

tinni ja ryyni 27+0 (tuntuipa isolle luvulle kirjoittaa)
 
Huomenta!

Eilen tuli mullekin nyt sitten postilootaan kelalta ne äitiysavustusrahalaput, 29.5 ne maksaa mulle ekat rahat. :p
Toki siinä ei ole oikeastaan eroa,kuin saan nyt liitolta saman verran,mutta sitten olen virallisesti äitiyslomalainen :D
Pitääpä käydä pienennyttämässä mun veroprosenttia,kun mulla menee tällä hetkellä liiton rahoista 28% veroa.

Seuraava neuvola olisi mulla kahden viikon päästä,toivottavasti Paprica on siihen mennessä kääntynyt oikeinpäin =)

BV ja P 28+4
 
HelloShitty
väsyväsyväsy...mua ottaa niin päähän joka aamu herätä kun tietää ettei kevät oo vieläkään tullu. joka aamu yhtä talvinen...mua masentaa aina talvisin jostain syystä. voisin mennä joulun jälkeen nukkumaan ja herätä huhti-toukokuussa. :xmas:

huoh..pakko se on raahata ittensä ulos. motivaatio nolla...

HS ja typy rv 28+0
 
:wave: Huomenta.
Moon ihan poikki. Voi venäjä, että nuo yöt osaa olla hankalia. Ennen nukuin yöt, nyt kukun. Ihan hirveetä oikeesti, että joka yö herää johonki aikaan, eikä saa sit enää uudestaan heti unta, ja MONTA tuntia pyörii siellä ja aamulla on just semmonen olo, niin kun olis bailannu koko yön jossain raflan pöydällä, kun on niin väsyny |O Päivisin kyllä nukuttais, mutta jos sillon antaa periksi, niin seuraavana yönä ei nukuta sitä vähää. Viime yönäkin heräsin jo heti 11 jälkeen, ja viimesen kerran katoin kelloa puoli 2 aikaan, sit heräsin uudestaan puoli viis ja sen jälkeen torkuin siihen asti, että kello soi. Nyt vois kyllä mennä nukkuu *haukotus* Ja en eilen nukkunu päivällä edes...
HS, aina kai siinä on riski, että vauva kääntyy takas perätilaan kääntämisen jälkeen, varsinkin kun en ole ensisynnyttäjä. Mutta se kääntäminenkin itsessään enemmillä viikoilla voi olla aika ikävä kokemus äidille, niin kai ne siksi. En mä tiedä. Näin täällä kuitenkin tää hoidetaan, kuulemma. Jotta nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että Minni itse kääntyy raivotarjontaan ja P-I-A-N!
Sisu ja Minni 28+0 :heart: POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Kiitti ihan hirveesti teille näistä kommenteista ja tukemisesta :)

Toiselle lääkärille kai sitä ois ehdottomasti päästävä, tuolle neuvolalääkärille en kyl enää mene jos ei oo ihan pakko! Tässä on vaan se pieni ongelma, että tää ko. neuvolalääkäri kuuluu mun asuinalueen omalääkäritiimiin eli sen välttäminen on hiukkasen hankalaa.. ja toki sit vielä raskaana olevat laitetaan ensisijaisesti just tuolle ko. lääkärille, hän kun tietää nämä asiat parhaiten.. sinänsä toki loogista, mut ei hyvä tässä tilanteessa.. Selitäpä siinä sit ajanvarauksessa miks "paras" lääkäri ei käy :/

Onko kellään kokemuksia yksityisellä käynnistä tän tyyppisten asioiden tiimoilta? Se toki kai ois vaihtoehto, ei vaan nappais sit maksaa turhasta jos se ei kirjoitakaan saikkua lainkaan tai kirjoittaa sitä vain pikku pätkän.. mua ku ei yks viikko lohduta yhtään tässä vaiheessa!!

Tuossa olette synnytysjuttuja kommentoineet.. itseäni siinä lähinnä hirvittää toki kaikki kivut ja se että joutuu "kitumaan" siellä toista vuorokautta kun synnytys edistyy niin hitaasti.. kaverit on päässy ensikertalaisina alle 10 tunnilla ja se ois itselläkin toiveena. Mitä pidemmälle tää raskaus etenee sitä enemmän alkaa hirvittää just jonkin sairaala-sarjan seuraaminen! Ja ehdottomasti kuitenkin mieluummin alateitse kuin sektiolla..

Mut nyt odotteleen sitä nukkumattia.. toivottavasti suvaitsee saapua suht piakkoin ja etten taas heräis aamuyöllä valvomaan!

Pirtsi80 + pikku-Emma 26+4

Heip ja hyvää huomenta.....

Mä haluaisin tietää myös tästä yksityisellä käymisestä.....meillä hyvä terkkalääkäri mutta ei sieltä sairaslomaa tule vaikka olisi pää kainalossa.

Mulla sairasloma loppuu viikon päästä ja neuvolan täti on sitä mieltä et sairasloma loppuun asti vaan. Mutta minkäs teet kun ei tipu. Nyt ajattelinkin et jos kävisin diacorissa ultrassa (haluaisin siis ylimääräsen ultran) ja sieltä jos saisi samalla viimeset 2 vko sairaslomaa ennen kesäloman alkua. Olo on todella tukala..mulla selkä siinä pisteessä et hyvä että vessassa ominavuin pystyy käydä ja mun rytmihäiriöt jotka tulevat monenmonta kertaa päivässä.....

Anteeks tulipa taas valitettua... =)

Hömppä ja poju 24 ja jotain.......... :whistle:
 
Käväsinpä siellä sokerirasitustestissä, ei se niin paha ollu ku muistin.. :whistle:
Kerroin kyllä neulakammosta heti kättelyssä, eikä ottanu sitä mitenkään pahana..

Ekana otti sormenpäästä ja arvo oli jotain 4,2 tai sinne päin ja heti perään taipeesta. Tai onko nuo taipeesta, tuntuu et lähempänä rannetta nuo reiät ku taivetta.. :snotty:
Oisko vaikuttanu se mun suonten pakeneminen.

Mut hengissä siitä selvitty! Nyt kahvia nassuun, ui ku tuoksuu hyvältä! :p

Sit vähä iltasesta/ yöllisestä. Voi olla, et johtu siitä päivällisestä juoksemisesta: supisteli 2 ja ½ tuntia 14-16 min. välein! Turoa herättelin AINA supistusten välissä, ei vastausta. Taas odottelin seuraavaa ja sama tilanne. Joskus tuli joku pikkupoks, mut ei mitenkään normaaliin verrattavaa liikettä..
Siinä kävi jo sit kaikki mielessä, mihin tytöt jos lähtö tulee, miten Turo voi, miten mä meen sinne, NYT JO.. :ashamed:

Laitoin sit viestiä kätilö-sh ystävälleni ja just ku hää vastas, alko normaali elämä vatsassa ja supistukset loppu siihen. Just ku oli päättäny, et jos vielä YKSIKIN tulee, ni sit soitan synnärille.
Niistä osa kävi kipeetä, suurin osa ei.. Mut ei auttanu niihin mikään, eikä Turoon. Ja sen sokeritestin takia en voinu syödä tai juoda mitään.
Nyt aamusta on tullu muutama suppari, mut ei mitenkään silleen huolestuttavia ku eilen. Alkaakohan niihinki jo näin sit tottua..?

Siinä sitte yö meni itkiessä, ja mahaa pidellessä. Aamusta ois niin väsyttäny, ni eiku labraan..
Nyt kuiten tietää, et Turo siellä molskii ni ajattelin sinnitellä siihen huomiseen lääkäriin asti tän asian kans. Tieten, olettaen et tilanne ei ainakaan pahene tästä enää.

Mut tulen (yritän) tulla taas vaihteeksi ajan kanssa kommentoimaan.. :whistle:

Lisbet ja Turo 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
No niin. Valitin aamun heikotuksista. Epäili, että mulla kävisi ohimeneviä rytmihäiriöitä :eek: Seuraavan kerran kun heikotus tulee, niin mun pitää soittaa itselleni ambulanssi, että ottaavat kohtauksen aikana multa sydänfilmin, jotta jos rytmihäiriö käy, niin se saatais tallennettua paperille, ja sitä kautta sit asiaan voitais puuttua.
Joo. Tänä aamuna sit edellisen kirjoitukseni aikana alko huono olo tehdä tuloaan, ja soitinkin sen ambulanssin paikalle. Ottivat sydänfilmin ja verenpaineen, syke oli korkealla, mutta paine normaali ja filmi puhdas, tietysti! :kieh: Ensihoitaja aiko antaa filmin neuvolalääkärille tarkastettavaksi vielä. Tää mies oli kuitenkin sitä mieltä, että vauvan perätilassa oleminen ja nää heikotukset liittyis jotenkin toisiinsa, vauva kun painaa tällä hetkellä alaonttolaskimoita tosi tehokkaasti, ja sitä kautta voi sit provosoida huonoa oloa päälle. Pötköttelin taas aika pitkään lanssin lähdön jälkeen, ja olo meni ohi. Tilannetta kuitenkin seurataan nyt tiiviisti tk:n kera, ja jos kohtaukset alkaa lisimään, niin sit OYS:aan tarkempiin tutkimuksiin asian tiimoilta.

No, ettei tämä olis riittäny, niin oli sit yksi tuttu äiti nähny ambulanssin meidän pihassa. Tää oli menny perhekahvilalle, ja kertonu kavereille, et mitä oli nähny... Toiset raukat ihan kauhuissaan ja itku kurkussa sit soittamaan mulle, että mitä teillä nyt on tapahtunu...
No, kaikki on taas ok, ja olo ihan hyvä. Pitää lähtee kauppaan ja apteekkiin! :wave:

Lisbetille :hug:
 
HelloShitty
siis miten se vedenjuominen voi olla niin vaikeeta????????
siis mulla on aina ollu vaikeuksia juomisen kaa. :D siinä mielessä ettei vaan tuu juotua niin paljon vettä ku tarvis. nyt ois entistäkin tärkeempää juoda mutta kun ei niin ei. :headwall: :headwall: :headwall: nytkin istun täs vesilasi vieressä mutta alkaa vaan yrjöttää kun yrittää juoda. :x
 
Voi Sisu! Onneksi ei kuiten mitään sydänperäistä.. Voin vaan kuvitella kahvipöydän keskustelun äitien kesken, kvia kuiten kun huolehtivat! :hug:

Johtuukohan mulla sit samasta syystä supparit, ku tuo Sisun olo..? Ku Turohan on poikittain ollu ja nyt perätilassa.. Ei mulla kyllä nuin tuu kohtauksina, mut any way.. :whistle:

Mulla muuten pituutta 166cm, ja miestähän mulla ei oo edelleenkään. :whistle: Turon iskä kyllä oli jotain 170cm et voi siitä päätellä et ei tuu Turostakaan pitkän huiskeeta.. =)

Huomenna juhlitaan sitte ne 9v. synttärit, pääseepä niistäki.. :whistle:
Ja turvakaukalo ois noudettavissa liikkeestä, millähän sinneki meen tai tarkemmin millä tuun sieltä..

Pirtsi Uskosin, et kyllä yksityinen kirjottaa ihan samanlai saikkua ku muutki, jos aihetta on. (kuten siltä kuulostaa..) Rohkeesti vaan kertomaan ja "valittamaan"! :D

Mä en kans saa öisin nukuttua, tai ku herään ni uni ei tuu uudestaan. Joskus menee 4 tuntia pyöriessä, vaikka tekis mitä. Joskus taas puol tuntia. Ei mulla vessahätä tms. herätä, varmaan Turo ja sit ku alkaa miettiin jotain ni senhän tietää.. :p

Mä oon kummit jo miettiny ja kysynyki, tytöillä on mies- ja naiskummit ja sit pariskunta kummina. Samoten tulee Turolle..
 
Ärsyttää ja suututtaa!! :'( . Tulin just neuvolasta ja oikeesti, kaikki meni päin pyllyä! Aina sitä odottaa innolla noita neuvola käyntejä, mut en enää. Tästä lähtien joudun kyl psyykkaan itteeni ennen sinne menoo. Eli: Ihan ekaks, neuvolasta on luvattu laittaa lähete pelkopolille jo aikoja sitten, mut kävi ilmi ettei se oo laittanu. Haluun meinaan sektion, koska edellisestä synnytyksestä on nyt tasan vuosi, se kesti siis yli 34 tuntia ja pääty kiireelliseen sektioon, kun synnytys ei edennyt, niin NYT se sano, et ettet sä mitään sektioo saa edes yrittämällä, et synnytät tän alateitse ja alko pitään luentoo sektion vaaroista. Voi hyvänen aika! Tampereella kun asuttiin raskauden alussa, niin se neuvolan täti sano sillon, et laittaa mulle heti ekan käynnin jälkeen lähetteen pelkopolille, et varmasti mut huomioitaisiin ajoissa. Tuo vaan totes, et laittaa sit lähetettä joskus rv 33+ . Mä ku oon sanonu tuosta joka ikinen kerta ku oon käyny neuvolassa, ja odottanu et koska se aika sinne oikein tulee..

No sitten, mulla oli viimeks sf korkeella, oli siis eri mittaaja, joka laitto mut pariin otteeseen pöydälle, ku mietti kuinka se voi olla niin iso, no, tänään toi toinen nainen sit mitta sen samaks mikä viime viikolla, mut se ei edes ettiny mun kohdun korkeutta painelemalla, vaan laitto sen mitan lepään tohon vatsan päälle ja otti mitan sit sillai! Ja mun maha on paljon isompi kun edellisessä raskaudessa, ja sitä paitsi 4d oli viikko sit, jossa Bruno Cacciatore mittas meidän vauvalle mitat 24+4 821g, eli keskikäyrää korkeemmalla. No, nyt toi neuvolan täti sit sano painoarvioks meidän vauvalle n. 750g, ja siihen totesin, et siinä lapussa minkä just annoin sulle, on vauvan painoks saatu 821g viime viikolla, joten kyl se varmaan vähän kasvanu on. No siihen se sit et joo, ei sitä pysty edes 4d:ssä tarkkaan mittaan et se n vaan keskiarvo. Ja oli siis sitä mieltä, et 750g tällä hetkellä on oikea arvio sf:n perusteella! Voi vee, mää vaan sanon!

Ja sit vielä.. Se ei meinannu ottaa multa hemppaa olleskaan. Viimeks se oli laskenu 114, vaikka olin syöny rautaa, joten tottakai halusin tietää, et paljo sit ny on, ku oon popsinu rautaa ku karkkia. Siihen se vaan, et ei se oo vielä varmaankaan noussu. Mut kuiteskin sain onneks sen ottaan sen! Ja se oli noussu 125.

Eniten mua harmittaa se pelkopolijuttu. En haluu eää joutua synnyttään tollai, mulla on hyvä kokemus sektiosta ja haluisin nyt taas sektion. Mutta mistä lähete? Voiskohan työterveydestä laittaa mulle sitä lähetettä? Ja toisekseen, neuvolasta pitäis saada tukea raskauden aikana, ei se pitäis olla mikään inhottava kokemus kun siellä käy.. ja eihän noihin mittauksiin voi luottaa, kun tuolla käy. Toivottavasti sinne saatais joku toinen täti.

Niin, se muuten laitto mulle lääkäriveuvola ajan vasta 29+ jotain viikolle, vaikka kaikkialla mainitaan et pitäis käydä 26-28 viikoilla. Sillä on varmaan jotain mua vastaan, tai se halus vaan tauolle. kaikenkaikkiaan toi kesti 10 minuuttia.

Pahoittelen ihan älyttömästi, kun valitan ja kirjoitan vaan omaa napaa.. mut ei voi mies raukkaakaan kiusata koko aikaa..

Lammiska 25+3
 
Sisulla onkin ollu mielenkiintoinen aamu! huh!

Pirtsi: mä uskon et yksityiselt tippuu saikkua aika helposti. olethan sä siel sentään maksava asiakas.

Mulla alkanu taas olemaan sitä kuvottavaa oloa. Täällä siis pähkäilen Sisun jutuista et voisko tuo nappula sit olla perätilas tai poikittain? ei kait tää enää menis raskauspahoinvoinnin piikkiinkään näil viikoil?

piru vie noita pukamia ku on sitkeitä! kaikkeni teen, että vaiva helpottas mut aina siel joku pampula on :$ juon vettä, syön kuituja, käytän magnesiumia ja asiaan kuuluvaa voidetta laitan aamuin illoin -->turhauttavaa.

Kummeista ei oo muuten mitään hajua.
 
Joo mulla huomenna neuvola niin saa nähä millanen vastaanotto siellä odottaa.. Häpeissään saa vaa`alla seisoa :LOL: Mä ainakin sanon et poistaa 500g painosta kun mullon uudet farkut jotka painaa.. Nooh ei ihan taitas mennä läpi :D

kleo :heart: sara 26+0 (jeeeee)
 
Sisu tovottavasti sun olot alkaisi nyt helpottaa :hug:

Lammiska ei voi muuta sanoa,kuin että voi v*ttu mikä akka sun kohdallesi on osunut :headwall:
Mulla kun itsellään on niin älyttömän kiva neuvolatäti :heart:
Kysy sieltä työterveydestä tätä asiaa ja yritä ottaa jostain selville miten voisit vaihtaa neuvolatätiä :hug:

Eilen Papricalla oli hiljainen päivä,mutta iltasella kääntyili taas masussa ja siitä lähtien on taas ollut kova meno päällä :D
Et ei taida olla ainakaan vielä kääntynyt oikein päin,voltteja vaan heittelee :whistle:

BV ja P 28+4
 
lammiska :hug: iso ketutus hali. tuntuu kyllä aika "kylmälle" käytökselle. sanot nyt vaan tiukasti että käskee nauvolalääkärin kirjoittaa sen lähetteen tai haet sen muuta kautta.
mulle ainakin lupas neukka lääkäri kirjoittaa lähetteen joko pelkopolille/painoarvioon kun hänen mukaansa "pelko" todellinen.... koska kakkonen meillä ollu isokokoinen.

tinni ja ryyni 26+1
 

Yhteistyössä