Ärsyttää ja suututtaa!! :'( . Tulin just neuvolasta ja oikeesti, kaikki meni päin pyllyä! Aina sitä odottaa innolla noita neuvola käyntejä, mut en enää. Tästä lähtien joudun kyl psyykkaan itteeni ennen sinne menoo. Eli: Ihan ekaks, neuvolasta on luvattu laittaa lähete pelkopolille jo aikoja sitten, mut kävi ilmi ettei se oo laittanu. Haluun meinaan sektion, koska edellisestä synnytyksestä on nyt tasan vuosi, se kesti siis yli 34 tuntia ja pääty kiireelliseen sektioon, kun synnytys ei edennyt, niin NYT se sano, et ettet sä mitään sektioo saa edes yrittämällä, et synnytät tän alateitse ja alko pitään luentoo sektion vaaroista. Voi hyvänen aika! Tampereella kun asuttiin raskauden alussa, niin se neuvolan täti sano sillon, et laittaa mulle heti ekan käynnin jälkeen lähetteen pelkopolille, et varmasti mut huomioitaisiin ajoissa. Tuo vaan totes, et laittaa sit lähetettä joskus rv 33+ . Mä ku oon sanonu tuosta joka ikinen kerta ku oon käyny neuvolassa, ja odottanu et koska se aika sinne oikein tulee..
No sitten, mulla oli viimeks sf korkeella, oli siis eri mittaaja, joka laitto mut pariin otteeseen pöydälle, ku mietti kuinka se voi olla niin iso, no, tänään toi toinen nainen sit mitta sen samaks mikä viime viikolla, mut se ei edes ettiny mun kohdun korkeutta painelemalla, vaan laitto sen mitan lepään tohon vatsan päälle ja otti mitan sit sillai! Ja mun maha on paljon isompi kun edellisessä raskaudessa, ja sitä paitsi 4d oli viikko sit, jossa Bruno Cacciatore mittas meidän vauvalle mitat 24+4 821g, eli keskikäyrää korkeemmalla. No, nyt toi neuvolan täti sit sano painoarvioks meidän vauvalle n. 750g, ja siihen totesin, et siinä lapussa minkä just annoin sulle, on vauvan painoks saatu 821g viime viikolla, joten kyl se varmaan vähän kasvanu on. No siihen se sit et joo, ei sitä pysty edes 4d:ssä tarkkaan mittaan et se n vaan keskiarvo. Ja oli siis sitä mieltä, et 750g tällä hetkellä on oikea arvio sf:n perusteella! Voi vee, mää vaan sanon!
Ja sit vielä.. Se ei meinannu ottaa multa hemppaa olleskaan. Viimeks se oli laskenu 114, vaikka olin syöny rautaa, joten tottakai halusin tietää, et paljo sit ny on, ku oon popsinu rautaa ku karkkia. Siihen se vaan, et ei se oo vielä varmaankaan noussu. Mut kuiteskin sain onneks sen ottaan sen! Ja se oli noussu 125.
Eniten mua harmittaa se pelkopolijuttu. En haluu eää joutua synnyttään tollai, mulla on hyvä kokemus sektiosta ja haluisin nyt taas sektion. Mutta mistä lähete? Voiskohan työterveydestä laittaa mulle sitä lähetettä? Ja toisekseen, neuvolasta pitäis saada tukea raskauden aikana, ei se pitäis olla mikään inhottava kokemus kun siellä käy.. ja eihän noihin mittauksiin voi luottaa, kun tuolla käy. Toivottavasti sinne saatais joku toinen täti.
Niin, se muuten laitto mulle lääkäriveuvola ajan vasta 29+ jotain viikolle, vaikka kaikkialla mainitaan et pitäis käydä 26-28 viikoilla. Sillä on varmaan jotain mua vastaan, tai se halus vaan tauolle. kaikenkaikkiaan toi kesti 10 minuuttia.
Pahoittelen ihan älyttömästi, kun valitan ja kirjoitan vaan omaa napaa.. mut ei voi mies raukkaakaan kiusata koko aikaa..
Lammiska 25+3