*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Tervehdys taas piiiitkästä aikaa :wave:
Siis jos joku on laiska kirjoitteleen niin se olen sit mä :/ en tajuu miten ihminen voi olla näin saamaton...lukea kyl jaksan mutta et edes merkin itsestäni..suonette anteeksi.
Ihania vauvamassuja, itsellä toi kupu kans kasvaa ja ukko olisi mielellään kuvailemassa sitä mutta toistaiseksi olen saanut vältettyä, taitaa jäädä ihan viimemetreille se kuva. Kovasti odotan jo lämpimiä ilmoja, alkaa takit ahdistaa, eikä viitsis enää mitää lainapeitettä hommata. Mä olen ihan suosiolla jättänyt miehell lumityöt ja toisekseen se ei edes anna mun niitä tehdä, kuistia olen lakaissut mutta siinäpä ne rankimmat...ens talvena teen sitten varmaan tämänkin talven edestä :LOL:
Ei tässä varmaankaan tämän ihmeempiä tällä kertaa, sintti kovasti yrittää mahanahkan läpi ja möyryää kuin heikkopäinen...jäänyt dopplerilla leikkiminenkin sen myötä.

Kaikille jaksuja töihin, saikulle ja muuten vaan.

Pa-mi ja sintti 25+1
 
Tittididii!!!Mä odotan miestä töistä enemmän ku joulupukkia IKINÄ.Äitiyspakkaus on postissa. :D Koirakin odottaa,mut siitä syystä että sillä on pissahätä.En arvaa lähteä juoksemaan täältä 3. kerroksesta edestakasin ja koirakin on sen kokonen että pitää lenkille päästä.
Hauska kuulla että on muitakin näin pitkiä tyttöjä tässä pinossa. :LOL:

Serafine ja Ella 25
 
sisulle :hug:
pakkaus haettu postista ja kohta sen kimppuun, saa nähä mitä siitäkin tulee kun lapset häärää ympärillä mut ihan kiva ottaa ne mukaan penkomaan..
mut eipä muuta tähän hätään :wave:
 
sanokaapa te mitä mä teen tuon pakkauksen kans,,
Oon venyttänyt papereiden vientiä sen takia että haluaisin sen uuden vaikken edes tiedä millainen se on,, Nyt kun on poika tulossa niin tää nykyinen olis ainakin ihan passeli, siis yövaatteiksi ja se oranssiraitainen vaikkapa ihan päiväkäyttöön,,?
odotanko edelleen vai paiskaanko laput Kelaan? Äänestys :eek: !
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
sanokaapa te mitä mä teen tuon pakkauksen kans,,
Oon venyttänyt papereiden vientiä sen takia että haluaisin sen uuden vaikken edes tiedä millainen se on,, Nyt kun on poika tulossa niin tää nykyinen olis ainakin ihan passeli, siis yövaatteiksi ja se oranssiraitainen vaikkapa ihan päiväkäyttöön,,?
odotanko edelleen vai paiskaanko laput Kelaan? Äänestys :eek: !
no mä ainakin tykkään ihan tositosi paljon tosta nykyisestä. mitäsnytillä joku sanoi että uudessa pakkauksessa ois vaaleenpunaista jonkun verran mutta kun ei oo faktaa niin ei voi tietää. no..enivei..mä olisin ottanu sen laatikon jos tää olisi poika.

se uus laatikkohan tulee esittelyyn huhtikuun alussa (eli n. kk päästä )..sen jälkeen jaetaan vanhat pois. että jos ootat siihen asti että näet sen uuden laatikon ja heti laitat paperit menee niin ehit varmaan saamaan sen vanhan.

jos taas ootat niin pitkään kuin on mahollista saat ehkä sen uuden. =)
 
Täälläkin kuumeisesti ootellaan sitä äippäpakkausta. Päätökseen meni tasan kuukausi siitä kun pakkausta hain ja tuo päätös tehty 3.3., joten varmaan pian tulee pakkaus tännekin. :D

Sokeriarvot olleet hyvät, nyt kun oon niitä päivittäin mittaillu. Olen jopa syöny kaikenlaista "kiellettyä" kun on ollu tarjolla jne. ja silti arvot hyvät, joten en oo niistä huolissani. :D

Ja hei, mä voitin tänään yhden lastentarvikeliikkeen synttäriarvonnassa turvakaukalon B) Ikinä en oo mitään ennen voittanu, ja nyt sitte voitin jotain oikeesti hyödyllistä. Päivä alkoi aika mukavasti, kun sieltä liikkeestä soitettiin. Liike on ihan työpaikan vieressä, joten kävin hakemassa palkintoni heti kotiin. =)

(Meitä on näitä "metriheikkejä" täällä näköjään enemmänkin... Mä oon 156cm piiiiitkä ;) )

MM ja Pepe 28+1
 
Mammanpojat kyseli seksistä =) Joo, täällä ei sen kans oo ongelmaa, fiiliksestä riippuen 1-5 kertaa viikossa eikä kipuja oo ollu, mitä nyt joskus ennen puoliväliä oli sellaisia vihlaisukipuja.. Ja asennot :ashamed: eipä ennää lähetyssaarnaajassa olla kun ottaa mahat vastakkain :LOL: Onko muilla sellaista et orgasmi aiheuttaa supistelua??? Täällä ois sitte sellainen onkelma..

Äitiyspakkaus on saapunut postiin :D Isäntä on hakemassa nyt sitä ja aattelin jo tänään heti levitellä kaiken ympäriinsä!!! Jee huomenna pääsee laskemaan montako mitäkin kokoa on :heart:

Autolla ajaminen ei tahdo enää luonnistus kun tulee harkkasupistus niin vaikee istua kun kiristää ja puristaa ja muutenkin oon ihan omissa maailmoissani et alan olla vaaraksi muille :| Ja sitten iski vielä tälläinen vaiva kuin silmätulehdus :kieh: Toiseen kertaan jo tän raskauden aikana vaikka aiemmin elämässäni ei koskaan oo ollu!! :eek: Ärsyttävää!!

Perjantaina olis neuvola, mulla paino on nyt kolmisen viikkoa pysyny samassa tai vähän alle sen neuvolan lukeman (75kg!!!) ja mulla pituutta 166cm.. En oo koskaan elämässäni painanut näin paljon, mutta en tunne itteeni ylipainoiseksi, hieman raskaaksi vaan :D

kleo :heart: sara 25+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
sanokaapa te mitä mä teen tuon pakkauksen kans,,
Oon venyttänyt papereiden vientiä sen takia että haluaisin sen uuden vaikken edes tiedä millainen se on,, Nyt kun on poika tulossa niin tää nykyinen olis ainakin ihan passeli, siis yövaatteiksi ja se oranssiraitainen vaikkapa ihan päiväkäyttöön,,?
odotanko edelleen vai paiskaanko laput Kelaan? Äänestys :eek: !
Kelasta sanottiin mulle, että tätä vielä jaettavaa pakkausta on tilattu kaikkiaan vähemmän kun muita, aikasempia. Ja että vastaavasti on synytyny alkuvuoden ja viimevuoden aikana paljon lapsia, ja pakkausta on menny paljon, eli voi hyvinkin olla, että uusi tulee normaalia aikasemmin jakoon. Eli jos sä haluat uuden, niin odota, mutta itse kyllä mieluummin tuon vanhan otin just värien takia. Siinä uudessa on kuulemma semmosia tytönnäkösiä värejä enemmän.

MM83 d=)b Kerrankin hyvä tuuri!! =)

Kleo, välillä orgasmi aiheuttaa supisteluja, mutta ei joka kerta.
 
Täälläkin äippäpakkausta odotellaan innolla. Itse asiassa en ole kylläkään käynyt edes katsomassa Kelan sivuilta, et onko sitä hakemustakaan vielä käsitelty, kun työnantaja toimittaa ne hakemukset kelalle.. kunhan nyt sit edes ajoissa laittaa ne sieltä, sitä mä eniten jännitän :(

Huomenna ois lääkärineuvola mullakin edessä. Painosta tuskin tulee jäkätyksiä, kun oman vaa'an mukaan saldo on edelleen -4kg eka neuvolasta (ja sitä painoa tosiaan on entuudestaan ihan riittävästi) mut luultavasti tulee lähete äippäpolille kun paastosokerit ei tahdo pysyä rajojen alla.. On kyl hyvin ajoitettu sinänsä tämä lääkäriin "pääsy", onpahan ainakin mitä valittaa: liitoskipuja, unettomuutta jne.. saas nähdä ottaako näitä kuuleviin korviinsa (eli toteaako vain lakonisesti niiden kuuluvan asiaan) vai määrääkö saikulle..

Ois yksinäinen ilta tässä edessä kun mies on työreissussa.. alkaisko sitä vaikka tyhjentämään digiboksia nauhoituksista :)

Pirtsi80 + pikku-Emma 26+3
 
Raffel, joo mie mietin kans et mitenköhän parisuhteen käy sit kesällä... mies yrittää rauhoitella et kyl se vauva on sit ykkönen kummalleki, mutkun mie olisin mieluummin se ykkönen miehelle ihan niinku seki on miulle... miten voi olla huolissaan syntymättömän tyttären mahdollisesta suuremmasta huomiosta!? siis kateellinen! :/ varmaan tää kaikki tulee siitä, et mieshän tätä lasta oikeestaan halus ja mie ikäänkuin pitkän vastahangan jälkeen suostuin projektiin sen takia. kaitpa nää jutut sit kesällä selviää ihan itsekseen ja toivottavasti ilman psykiatrista hoitoa! :kieh:

tsemppiä vaan kaikille ruokatarkkailijoille! itse kun oon sitä tehny jo vähemmässä mittakaavassa muutaman vuoden, ei tää raskaudenajan tiukempi versio tee enää niiiiiiin tiukkaa. silloin tällöin annan itseni lipsahdella, mut en todellakaan ees joka viikko. perjantaina tuun Suomeen lomalle ja siellä kontrolli voi tehä kyl paljo tiukempaa jo! onneks äiti on hengessä mukana ja nyt jo suunnitellaan terveellistä ruokavaliota ens viikoks. :LOL: kyllä se siitä ja onhan se sekä vauvan että omaksi parhaaksi! kiloja on tullu 8kg ja viimeviikolla laski hiukkasen. eipä se terkka siitä mitään kummempaa tuumannu, totespahan vaan et niin kauan kun maha kasvaa ei ole huolta.

täällä ei seksi kans enää toimi joka asennossa. massu on tiellä ja sit painaa ikävästi. toinen ongelma on välillä omien vatsalihasten käyttö, ku onnistun välillä jotenki "ylirasittamaan" ne joissain asennoissa, ja sit tuntuu ikävälle. mut malttia ja mielikuvitusta vaan peliin, toivottavasti akti maistuu kummalleki loppuun asti! :p

caisachu 23-24 (nyt en muista!)
 
Kiitos näistä mammapakkausta koskeneista huomioista, taidanpa toimittaa paperit sisään pikapuoliin. Käväisen vielä siuvillaan katsomassa kertaalleen..
Toisekseen mua jännittää pikkusen toi äitiysrahan suuruus,, oon kerran asiasta soittanut Kelaan ja siellä vakuutettiin näin että kun kolmannen äitiysraha laskettiin työtuloista, ja myös nelosen kun ennen laskettua aikaa edellinen ei ollut vielä kolmea vuotta,, samoin nytkin kun nelonen ei ehdi täyttää kolmea ennen vitosen syntymää niin äitiysraha tulee olemaan tuo edellisten veroinen ei siis perusraha...
Toivon todella että tää pitää paikkaansa,,, Kelasta kun tuntuu saavan vaikka minkälaisia vastauksia kun sinne soittaa.. tuntuu ettei ne itsekään tiedä välttämättä vastauksia,,

Tänään en jaksanut lähteä hydrobiciin, kun eilen olin. EIHÄN siitä pidä kantaa huonoa omaatuntoa, eihän :eek: ? Vaikka kilot ja paino nousee, nousee.. Tosin se nousee siitä huolimatta vaikka kävisin joka päivä--- on huomattu. :attn:

Mä olen kaikilla neljällä aikaisemmalla joutunut käymään sokerirasituksessa, aluksi silloisen oman valtavan painon takia :ashamed: , ja sen jälkeen siksi kun edellinen vauva on ollut aina 4,5 kiloinen tai yli. Tämän hetkinen kuopus painoi "vain" 4480g joten jäi alle rajan, ja nyt ei sitten tarv mennä rasitukseen,,, Mulla on ollut arvot alle sallitun, paitsi pari krt pari kymmenystä yli paastoarvon, mistä ei ole ollut seuraamuksia.

Onneksi mulla on rv 31 vielä yksi kontrolliultra määrättynä koska istukka oli rakenneultrassa vähän kohdunsuun päällä. Todennäköisesti siirtyy ylöspäin kohdun kasvaessa, mutta tilanne tarkistetaan. Tässä ultrassa varmaan taas saa jotain arviota vauvan koosta... Joskaan mä en luota niihin tippaakaan, heitellyt mulla niin runsaasti vikaan noi arviot.. Mm. viikkoa ennen kolmosen syntymää sanottiine ttä alle nelikiloinen, siinä kolmejapuoli,,, oli syntyessään 4610g :eek:

Piltsu ja Nestori 25+4
 
tinni joo,mä olen enemmän kuin tyytyväinen,että paino tippuu :D
Ei ole niin isoa urakkaa sitten vauvan sytymän jälkeen :whistle:

Äitiyspakkaus johan mä olen ehtinyt ne pienimmät pestä ja viikata kaappiin :whistle:

Äitiysrahasta vielä sen verran,että mä olen tooosi tyytyväinen,että ne laski ne mun työtulojen mukaan,aika kituuttelua olisi ollut,jos olisin minimille jäänyt,kun tuo mieskin on kesän lomautettuna :ashamed:

BV ja P 28+2
 
Iltaa kaikille ihanille pallomasuille =)
Tänään just kaupan sovituspeiliä katoin, et JOS on olemas tyttö-ja poikamahoja, niin mulla on oikein perinteinen poikamainen pallo =) Jotenkin aivan itekseni liikutuin sielä kopissa :LOL:
Hyvä kun ootte puhunu tosta äippäpakkauksesta mä nimittäin pidän siitä tän hetkisestä ja kun poikaa rakenneultras luvattiin, niin laitanpa paperit mahd. pian menemään (ja haluanhan mä sen paketinkin pian) =) Onkos kaikki tähän asti saaneet vielä kuitenkin sen vanhan?

Seksistä ootte jutellu, meillä onnistuu ainakin vielä periaattees mikä asento vaan, mies kyllä on viime aikoina halunnu varoa masua ja ollaan sit perinteistä vähennetty. Ja vielä ei oo mitään suppailua tai muuta aiheutunut, onko se sit vaarallista jos tulis? Ts. pitäiskö sitten olla harrastamatta semmosia?

Sisu Onneks teillä on nyt kaikki ok, eikä miehellä ton vakavempaa (vaikka onhan tossakin jo tarpeeks). Antoko sun supparit eilen sit ihan itestään periksi?

A-mamin masu on kyl ihana, mut mun mielestä kaikilla on suloinen ja just hyvä sille vauvalle ja äipälle :heart:

Metriheikkejä löytyy muitakin, ite oon kunnioitettavat 161cm (toi 1cm on tosi tärkeä, olen yli 160-senttinen) :LOL:

Jennynen ja melko vilkas Möhkö-mies 25+(apua)3? (taisin eilen laittaa väärin) :saint:
 
Cleo:juu täällä sama juttu :D Supistaa ja kipesti tuolloin,mut ilmankaan ei voi olla :p
Mä oisin ihan hirviö jos meiltä loppuisi seksi jostain syystä(supistelut tms). Ja arvatkaas ottaako päähän jos olen kiukkuinen niin mies kysyy et ootko puutteessa???
Oikeasti likipitäen ainut asia,jota ilman en tulisi toimeen...

Aina on tehnyt usein mieli,mut nyt vois vaan sekstailla joka paikassa,kiva vetäistä jossain pikaiset etenkin kun pääsen aiemmin nyt harjoitteluaikaan,kun mitä lapset on hoidossa ja koulussa.

Sanoinkin kerran yhdelle ystävälle,et jos meille tulis miehen kans joskus jostain syystä ero,niin mä en kestäis ilman meidän seksielämää :snotty:

Mut hei oikeesti,on mun miehes muitakin ihania ominaisuuksia :heart:

A-mam ja Mimmi rv 28+1

:ashamed: tulipahan taas tunnustettua :ashamed: enemmänkuin tarpeeksi :D
 
Nyt taitaa tulla vain omaa napaa tällä kertaa.Pakko saada purattua johonkin kun olo niin surkee :'(
Mies nyt sitten tänään lähti sinne reissuun 7 viikoks ja voi että mä sit inhoan "hyvästejä".Mä jotenkin romahdin täysin.Itkusta ei taida tulla loppua.Onko tää nyt ihan normaalia??kun kummiskin tietää milloin toinen tulee mut silti tuntuu niin kamalalta.Miten toisesta erossa oleminen voi sattua näin paljon?Miten mä saan öisin nukuttua kun toinen ei oo vieressä?
Sanokaa et mun olo helpottuu pian..mä en kestä jos mulla tällanen ahdistus/ikävä olo koko 7 viikkoa.Olo jotenkin ihan tyhjä.Koti tuntuu todella tyhjältä.
Järjellä kun asioita ajattelee niin vähän oloa helpottaa mut sit kun päästää tunteet valloilee sitä menee jotenkin ihan sekasin.
Tiedän et joskus pieni "ero" toisesta tekee hyvää mut silti..ei tää ikävöiminen ole mitenkään ihana tunne..pikemminkin kiduttava.Onkohan tällä mun raskaudella jotain vaikutusta mun yli herkkyyteen??
Mahakin ollut eilisestä lähtien ihan sekasin..varmaan stressannut tää miehen tuleva matka.
Nyt jo toista kamala ikävä vaik vasta 3 h mennyt kun toinen lähti.
Kertokaa rakkaat kanssasisaret miten mä selviän tän 7 viikkoa?Ideoita?
Jotenkin tämä koti tuntuu nyt hyvin ahdistavalta paikalta..tulevat illat pelottaa :'(

Mulla jatku saikku viel tän viikon ja sit katotaan uudestaan mikä tilanne.
Masussa ollut jokseekin rauhallista..sekin huolettaa.Mulla oli maanantaina neuvola mut olin käsittänyt et se ois ollut tänään
:/ Sekin pitää nyt varata uudestaan.

Sori tuli aika masentava vuodatus mut on niin paha olla :'(

sankofa & bongos 26+1 :heart:
 
HelloShitty
sankofa; toi on niin ymmärrettävää. 7 viikkoa on pitkä aika. mutta oon kyllä ihan varma että olo helpottuu. miten sulla toi lähipiiri; sukulaiset, vanhemmat, kaverit?? aika menis varmaan nopeammin jos ois seuraa aina välillä. :hug: :hug: :hug:

raskaus todellakin tekee odottajasta herkempi. enkä ainakaan vielä ole löytäny siihen apua. kolmosen odotuksessa itkin koko ajan ilman syytä. en pystyny edes kattoo kauniita ja rohkeita. :whistle: :LOL: järkkyä...

ja hei..onhan sulla ne tytöt siellä. :heart:

HS ja potkis rv 27+6
 
Tänään rupsahti 26 viikkoa täyteen!! :heart:

Vielä ois 10 päivää töitä niin sitten pääsen lomailemaan ja nauttimaan täysin odotuksesta ja vauvan tulosta!!JEEE!!

Piti muuten kysyä että mistä tiedätte/tunnistatte noi supistukset?Mä en oo tuntenu enkä huomannu mitään,pitäiskö niitä muka olla jo vai..?

Huomenna ois lääkärineuvola, ja lauantaina pitäis mennä yksiin polttareihin..Plääh :/

Tänään ois tarkotus pestä vauvan vaatteita kaappiin valmiiks...

En oo muuten vienyt vieläkään Kelaan vanhempainetuushakemuslappua kun haluisin sen uuden paketin...!Koitan jättää sen lapun viemisen viime tippaan..

Masuha & Piskuinen 26+0 :heart:
 
HelloShitty
olipa muuten melkoinen yö..kolmoselle nous eilen illalla tosi korkee kuume ja yöllä se alkoi sitten taas näkee pikku-ukkoja. :| noin on käyny ennenkin. nyt ollaan sit koko päivän kotona ja minä kun olin suunnitellu vaikka mitä. |O toivottavasti toi kuume nyt pysyy hallussa. ja että ei oo mitään muuta kivaa tulossa. flunssaa kun sillä ei oikein enää pahemmin oo. =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Vielä ois 10 päivää töitä niin sitten pääsen lomailemaan ja nauttimaan täysin odotuksesta ja vauvan tulosta!!JEEE!!

Piti muuten kysyä että mistä tiedätte/tunnistatte noi supistukset?Mä en oo tuntenu enkä huomannu mitään,pitäiskö niitä muka olla jo vai..?
tsemppiä viimeisiin työpäiviin! b=)d

supistukset; no mä en aina pysty edes erottaa niitä. usein tuntuu siltä että joku vaan painais ulospäin täydellä voimalla. mutta se on yleensä supistus. maha menee oudosti kovaks. mulla ne on aina olleet aika vaisuja. sit kun synnytys lähtee käyntiin niin on ihan eri meininki heti. onneks. eipä oo tarvinuu kertaakaan mennä synnäriin turhaan. :D
 
Äitipolilta terveisiä =) Vauva oli kasvanut viikon aikana melkoisesti (jos mittaukset pitävät paikkansa). Painoa oli jo 820g.. Tämä raskaus on kyllä kummallinen :| Viikko sitten verenpaineet olivat koholla kun menin äitipolille. Silloin otettiin myös vaikka mitä kokeita, joiden tulokset sain tänään. Sokerit olivat kuulemma +++ ja lääkäri käski varata aikaa sokerirasitukseen. Olen kotona sormenpäästä itsekin mittaillut epäsäännöllisesti ja lukemat ovat olleet ihan normaaleja. Saas nyt nähdä miten rasituksessa sitten käy... Verensokerimittarin sain lainaan tk:sta kortisonikuurin vuoksi, sillä se on joskus aiemmin hiukan nostanut arvoja. Ja jotakin bakteerikasvustoa hiukan löytyi myös (pissasta), joten pitää tehdä uusi testi ja siitä kuulee sitten ensi viikolla jos jotain löytyy. Tulehdus/bakteerit voisivat selittää tätä epämääräistä alavatsan juilintaa, jota minulla aina vähän väliä on.. No, kerta se on ensimmäinenkin kun jää kokeista "kiinni".

Polisynnytyksestä kysäisin myös ohimennen kun kerran polilla olin.. Ei kuulemma onnistuisi, mikäli lapsi syntyisi yhtä aikaisin kuin nämä aikaisemmat. Lastenlääkärit ovat kuulemma asiasta tosi tarkkoja! Taidan jättää siitä haaveilun siis haaveen tasolle... Olen kyllä ollut aikaisemmin siinä luulossa, että lapseni ovat syntyneet normaaliaikaisina (37+2 ja 37), mutta kuulemma he eivät olekaan virallisesti normaaliaikaisia. Hassua :)

Tänään on hulinapäivä tiedossa. Kuopukselle tulee leikkikaveri suoraan päikkäristä ja esikoinen menee puolestaan kaverinsa luon leikkimään. Muutama yö on tullut nukuttua tosi huonosti. Ensin vanhan huonon sängyn takia, eilen tosin meni hermot ja kävin ostamassa uuden sängyn (johon totuttautuminen tietysti vie oman aikansa). Iltapäivällä odotan lääkärin soittoa ja päiväunilta ei ole kiva herätä unenpöpperöisenä vastaamaan puhelimeen. Ei kyllä olisi ensimmäinen kerta.. :D

Tällaista täällä tänään. Postista odotan äitiyspakkauksen noutoilmoitusta lähipäivinä. Toivottavasti tulee pian! Meidän talon posteja kun on muutamia kertoja varastettu, niin kun tietää odottavansa paketteja tms. käyn vähän väliä postilaatikolla. Taitaa tämä postivaras tosin etsiä rahaa posteista, sillä niitä löytyy yleensä revittynä joko rappukäytävästä tai ohikulkevan autotien varresta.. Meille sattui varas kyläilemään juuri sellaisena päivänä kun miehelle oli saapunut jenkkilästä lähetys joka sisälsi melkein kymmenkunta cd-levyä. Olivat raapiutuneet pilalle (tosin mies käytti työsuhde-etuaan ja hioi kirjastossa levyt naarmuttomiksi).

Joku kyseli suppareista. Vasta tässä kolmannessa raskaudessa olen huomannut selkeitä harkkasupistuksia. Vatsa pömpöttää ja on kamalan suuri ja tiukka (melkein haittaa hengittämistä), muttei satu yhtään. Kipeitä suppareita taas on tullut toisessa ja tässä raskaudessa välillä.. Eivät kyllä onneksi koveta vatsaa näin pinkeäksi, mutta ne huomaan kokemuksella... Esikoisen synnytyksen käynnistymistäkään en tajunnut supisteluista.. Vasta salissa tajusin mitä on tapahtumassa. Oli vain kipeä vatsa.. ;) Toisessa synnytyksessä supparit tuntuivat melkein pelkästään selkäkipuna.. Enkä silloinkaan huomannut vatsasta mitenkään erikoisesti kiristävän (tiesin tällä kertaa kuitenkin olevani synnyttämässä ;) ).

Kauhean paljon taas tuli tekstiä, sori... Nyt taidan raahautua sohvalle katsomaan boksilta sarjoja, joita olen näitä päiviä varten jemmaillut.

-maranooka & kovasti kasvava prinsessa 25-
 
Raffel ja Caisachu :hug: Ihan normaalille kuulostaa nuo teidän huoket parisuhteesta. Itse kävin esikoisen aikana ihan samat fiilikset läpi, ja kaikki kuitenkin meni ihan mallikkaasti. Mies oli aivan ihana sillon, heti vauvan synnyttyä, hoiti vauvaa oma-aloitteisesti, mutta muist huomioida myös minut siinä sivussa. Meillä olikin tapana isyysloman aikana nukkua joka päivä koko porukalla päiväunet, vauva omassa sängyssä, ja me niin liki toisiamme kyun vaan päästiin, ja koira vielä sängyn jalkopäässä :heart: Uskon, että kummallakin teillä ajatukset ja huolet unohtuu viimeistään siinä vaiheessa, kun saatte sen oman nyytin syliin ihailtavaksi :heart:
Jennynen, joo, supparit loppu sit itsekseen, otin tosin 1000mg panadolin ja join litratolkulla vettä. Toisinaan tuo panadol ja vesi auttaa, ja helpottaa suppareita, muttei aina :kieh:
Metriheikeistä puheenollen, mä olen meidän perheen naisista pisin, just ja just 162cm... :whistle: Että eipä täällä kovin kauas kans heitä tuo mitta. Tosin, toivon kovasti, että tyttö olis sen verran tullu miehen sukuun, että kasvais EDES yhtä pitkäksi kun anoppi on, eikä jäis tämmöseksi tapiksi :kieh: Kuinkas pitkiä miehiä teillä muilla tapeilla sit on?? Meillä on sopiva pituusero, kun mies on 178cm.
Sankofa-rakas... :hug: Mä niin hyvin tiedän tuon erossa olemisen tuskan. Voi että, tuo 7 viikkoa on kyllä TOSI pitkä aika. Me ollaan oltu koko yhteisen 10v taipaleen aikana paljon eri paikkakunnilla miehen kans, ja tiedän, että helppoa se ei ole. Alku on kaikista inhottavinta, ikävä vaan jylläää ja joka paikka muistuttaa toisesta. Sitten siihen ikäväntunteeseen turtuu jossain vaiheessa. Olisko sulla ketään, joka vois välillä tulla sun luo öiksi? Tai jotain paikkaa, minne sä voisit mennä?

Sit ( . ) Äsken istahdin piiiitkästä aikaa pianon ääreen ja soittelin vähän, niin voi herranjestas, minkälainen mylläys mahassa alko! :eek: Tyyppi veti pää edellä ympäri mahaa, ihan raivona!! Ajattelin jo, et se meinaa tulla navan kautta pihalle, tai et se kääntyykin samalla nyt sit raivotarjontaan, niin mitä sitä turhia. Ei kääntyny, taas monottaa niin kipeesti kohdunsuulle toisella jalalla ja toisella työntää tuonne alaviistoon vasemmalle, lantioluita kohti, eikä tunnu YHTÄÄN kivalle |O Tosi ärsyttävän tuntusta. Esikoisella oli tapana lepuuttaa kantapäitä tuolla kylkiluiden välissä, saa nähdä tekeekö tää samaa. Siinä kun ei nimittäin todella tiedä, et kuin päin olis.

Onko kukaan muu muuten huomannu koirassaan mitään herkistymistä emännän raskausaikana? Meillä on narttu tuo pienempi koira, ja se ei tajua tuon taivaallista mun olosta, ei ole koskaan älynny, vaikka on penikoinukin. Mutta tuo isompi on uros, ja enkelivauvan raskauden aikana se aloitti sen paaaljon aikasemmin, se tuijottaa mun mahaa pää vinossa, korvat oikein höröllään ja pystyssä. Nyt ihan vasta, olisko ollu viikonloppuna, huomasin, et taas se tuijottaa mua. Sit se kuvittelee olevansa "pieni ja kevyt" sylikoira (25kg :xmas: ), ja haluaa aika ajoin tulla syliin rapsutettavaksi sohvalle, niin nyt se taas on menny vaan miehen luo, eikä tule mun syliin enää. Osaa siis pirulainen varoa mahaa!!! :heart: Mutta muuten osaa myös kyllä käyttää mamman rehevöitynyttä olemusta hyväkseen :kieh: Pihalla on kiva juosta hillittömiä spurtteja tielle päin, ja olla karkaavinaan, ja sit vaan tehdä äkkikäännös takas pihaan päin, ja juosta täyttä vauhtia pää punasena huutavan mamman ohi :kieh: Tai meinnä naapurin rajalle kuselle, kun tietää, ettei mamma pääse poiskaan hätistämään :kieh:
Iltapäivällä on sit lääkärineuvola, kuulumisia sieltä sit seuraavaksi!
Sisu ja Minni 27+6 :heart:
 

Yhteistyössä