*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

mä varmaan pissaisin hunajaa jos mulla olis NOIN ihana maha kun Augsutilla,, ;) SIIS NIIIINIHANANANAN pieni ja sieeeeevä :eek:

mulla paino vaan nousee vaikka kuinka olen herkkulakossa, voisko se johtua siitä että oon tämän raskauden aikana harjoittanut urheilua paljon enemmän kun koskaan,,, siis kolmesti viikossa kunnon urkkatunti... siis tarkoitan jotta lihaksetko mulla on alkanut painaa?!?! siis on iso mahakin, ja perääkin, mut lähtöpaino on se 58kg ja tänään oli jo 77kg :eek: :eek: . Siis ihan hirveetä, tätä menoahan mulla menee satanen rikki ennen juhannusta :/

Autoista joku kyseli-- meillä on seitsemän hengen Volvon maasturi XC90, ja miehellä urheilupirssinä Jaguar johon me ei taideta koko jengi mahtua :p
sillä käydään romanttisilla ajeluilla sitten, kuten tähänkin asti :p

Jep,
ei täällä muuta kun olo on hyvä, myös henkisesti tätä nykyä, Nestorin kohottamat hormonit on kai rauhoituneet vähitellen, toivetoivetoive :whistle:

Heippa taas,
Piltsu ja Nestori 25+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Jennynen:
Tosin koitan ettiä sopivaa autoa meille ja eihän semmoista ees oo.
Kuinkas muut onko kaikilla farmari?
ei oo farmaria, eikä tuu. meillä nyt mondeo ja uus tulee olemaan tila-auto. neljäs kun tulee niin ei enää tavallinen auto riitä. :LOL: :eek: voyager ollu kiikarissa mutta nyt on mies alkanu himoitsee renault sceniciä. katotaan kun tulee sopiva vastaan. :D
 
Jennynen miehel on volvo v40 ja mulla nissan almera. neliovisia kummatki. mun takaluukkuun on vaunut testattu, mahtuu. et ei välttist farkkua tartte, ja kukas se olikaan ku joutui autoa vaihtaa ku tohon v40 ei mahtunu vaunut.. Sisu vissiin.. me ei olla meiän volvoon viel testattu mahtuuko.
 
Ei himpuutti teitä :D Ootte kyl liian huvittavia,mun masulla on kohta oma fanclub :heart:
Oikeasti mun mielestä kaikki odotusmasut on liikuttavan suloisia,onpa ne minkäkokoisia vain :flower:

SF-MITTA:Mul oli rv 27+0 tasan 27cm,käyrän yläosassa huiteli taasen,yleensä mennyt raskausviikojen mukaan,kuten nytkin.

A-Mam ja Mimmi rv 28+0
 
onpas tänne tullut vuorokauden aikana tekstiä :eek:

A-mamilla on kyl ihanan pieni masu - jotenkin jopa "lohduttavaa" huomata etten olekaan ainoa jonka vauvamasua ei juurikaan ulkopuoliset ilmeisesti huomaa =) Itse en omasta mahastani kyl kehtaa kuvia laitella, mut kiva että muut kehtaa niin on mihin vertailla ;)

Autoista on näköjään täällä ollut juttua.. Meillä on VW Golf variant ja ollaan kyl siihen oltu tosi tyytyväisiä. Sen verran jo kokeiltiin et takakonttiin mahtuu vaunut ja koira ihan hyvin yhtä aikaa - ja se onkin tärkeintä! Hieman tosin joutuu vaunuja sinne asetteleen, mut mahtuu kuitenkin siten että koirallekin jää sopiva tila.

Onko muilla ollut nukkumisen kanssa ongelmia - tai nimenomaan unettomuuden suhteen? Mulla tahtoo mennä niin, että ensin en meinaa saada illasta heti unta, saa "keppuroida" pitkään sängyssä (ja eikä ees tosiaan maha juurikaan vielä nukkumista haittaa) ja sit herään aamuyöllä 4 tienoilla valvomaan enkä enää saa unta. Kyllähän tuon kans pärjää silloin ku ei tartte mennä aamuvuoroon töihin vaan saa jatkaa unia sitten joskus myöhemmin aamusta.. mut nyt kun on aamuvuoroja niin tuntuu että väkisinkin nukahtaa tietokoneen ääreen töissä :( tokihan tähän väsymykseen joutuu tottumaan väkisinkin sit kesällä, mut tää väsymys/unettomuus+työt ei ole mikään hauska yhdistelmä!

Jospa sitä lähtis vaikka yrittään nukkumista, jos vaikka sais aikaisin unen - toivottavasti ei ole toiveajattelua..
 
Pirtsi80: Kyselit tuosta unettomuudesta, mulla vähän sama vika. Eli illalla tulee pyörittyä sängyssä puoleen yöhön ja sitten herään tuossa puoli viiden aikoihin kyttäämään kelloa, en saa enää kunnon unta vaan loppuajan tosiaan vahtaan kelloa, vaikka saisin nukkua työaamuina 7-7.30 asti. Sitten päivällä oon ihan rättipoikki. Mulla oli tuossa vaivana myös levottomat jalat, eli niidenkin takia pyörin ja hyörin. En tiedä sitten onko tää jotain stressiä tms. Sanoin unettomuudesta viime viikolla lääkärille ja lääkäri laittoi lähetteen verikokeisiin, jossa just katotaan nää magnesiun ja rauta arvot sun muita juttuja, samalla kattoovat maksa arvot kun viime raskaudessa oli niiden kanssa ongelmia. En ole vielä ehtinyt käymään verikokeissa, joten tuloksiakaan en ole saanut. Niin ja minulla tuo unettomuus vaivaa enemmän arkisin, eli kun viikonloppuisin saa nukkua niin kauan ennen kuin esikoinen herättää (eli yleensä noin 8.30-9.00) niin silloin nukun paljon paremmin yöt.

Joku kyseli autoista: Meillä ei ole farmariautoa, mutta ollaan kyllä mietitty sen hankkimista. Nykyiset Brion duot mahtuu meidän vectran peräkonttiin, mutta en tiedä vielä mahtuuko tuplarattaat, kun ne on vielä kaupassa odottamassa...

Augustmam: Sulla on tosiaan ihanan pieni vauvamasu :) Kyllä oon vähän kateellinen, vaikka toisaalta tykkään omastakin massusta josta ei voi erehtyä olenko raskaana vai en.

Halinalle ja pikkukakkonen 26+3
 
Huomenta!Menipä täälläkin taas yö pyöriessä ja vessassa hypätessä. |O
Raffel:Mä hain terveyskeskuksen fysioterapiasta lainaksi tukivyön jonka voi palauttaa siten vauvan syntymän jälkeen.En raaskinu omaa ostaa kun on varmaan viimeinen raskaus ja tuli ainakin sopiva kun soviteltiin.
Meillä on sitikan farmari tällä hetkellä joka vaihtuu todennäköisesti volvoon tai audiin kunhan nyt saadaan muutto alta pois.Mies on ollu raksalla ahkera ja valmista syntyy. :D Arvatkaa vaan mikä sisustuskuume on iskeny varsinkin nyt kun en voi muuta kun lepäillä.Onneksi paaaaaljooon tavaraa saa tilattua netistä. B)
Eilen käytiin pankissa loppua lainaa hiomassa ja mennessä tädit pilaili että pitäiskö soittaa ambulanssi jos synnytys alkaa täällä ollessa.....Naamat venähti kun sanoin et toivon mukaan ei,kun vauvan pitäis tulla vasta 3 kk päästä! :LOL: Mä olen niin lyhyt että maha näyttää tietty 150cm varressa jo jättimäiseltä.

Serafine ja Ella 25 POKS :p
 
Huomenia! Kahvi maistuu hyvälle, ja päivä vaikuttaa tällä hetkellä kivalta ;) Kouluunkin tarttee mennä vasta varttia vaille kahdeksitoista. Lähden pian viemään muksuja päiväkotiin, kun lähtevät retkelle 9aikaan. :) Nukuttipa taasen hyvin. Muuten seksistä...
Mitenkäs teillä raskaana ollessa? Sattuuko joku asento? Meillä oltiin sunnuntaina vierekkäin sohvalla (takaapäin) niin sattui jotenkin, tai tuntu johonkin kohti epämiellyttävästi.. Sit eilen normaalisti takaapäin (sori kun puhun rumia täällä nyt) ja siinä sattui kans siihen samaan kohtaan. Mistähän johtuu? Ei ole ennen sattunut mihinkään. Normaali asennossa ei ole vielä käynyt kipeää mihinkään.
Edellisissä raskauksissa voinut ihan normaalisti loppuun saakka rakastella. :whistle:

Heidi ja pikkuinen rv 24 ja poks!
 
HelloShitty
täällä jännitetään pääseekö vai ei lääkäriin kun en saa kolmoselle vahtii eikä sitä nyt oikein voi mukaankaan ottaa. |O homma piti olla selvä ukon osalta mutta pakko oli taas tehä asioista niin hemmetin vaikeita. :headwall:

kävin äsken kelan sivuilla; ä.päivärahapäätös tehty mutta ei vielä ä.avustus. :eek: että joskus voi näköjään mennä päinvastoin. :D

hemmetti kun sais nyt tietää mitä sitä tekis...joudun kohta viemään lapsia tarhaan ja eskariin..kiinnostus nolla. :kieh:

HS ja potkis rv 27+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Eilen käytiin pankissa loppua lainaa hiomassa ja mennessä tädit pilaili että pitäiskö soittaa ambulanssi jos synnytys alkaa täällä ollessa.....Naamat venähti kun sanoin et toivon mukaan ei,kun vauvan pitäis tulla vasta 3 kk päästä! :LOL: Mä olen niin lyhyt että maha näyttää tietty 150cm varressa jo jättimäiseltä.
sama homma täällä..tai no pituutta löytyy jopa 155cm. :D
onnea uuteen kotiin! :flower: toivottavasti pääsette pian muuttaa. ihanaa ois olla oman kodin omistaja. :heart:
 
Joo, olipahan ilta ja yö. Mieheltä oli kuvattu kaularanka, ja venähdyshän siellä on. Puoli1 tuli yöllä kotiin, ja sen jälkeenpä en olekaan nukkunu kunnolla. Kuulostelin vaan miehen hengitystä ja että sillä on kaikki ok. *haukotus* Mies on tän päivän saikulla kotona, huomenna aiko kyetä töihin, vaikka mä kyl hivenen epäilen, se niska kun voi olla ihan pirun kipee, mutta siinäpähän käy kokeilee töitä, kun ei taas mua usko.
Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä :flower: Kyllä tää taas tästä =)

Talvis, meillä kyllä oltais mahduttu tuohon V 40 malliin muuten, mutta meillä on pienepi koira semmonen, et se osaa matkustaa autossa VAIN kuljetusboxissa. Ja se boxi, isompi koira, vaunut ja tavarat, ne ei olis mahtunu 40:sen takakonttiin, ja kokeiltiin useampaan otteeseen, niin ei mahtunu myöskään takapenkille telakallinen kaukalo, boxi ja tytön koroke vierekkäin :headwall: Ja vaihtoehtona isommalle autolle oli se suksiboxi katolle, mutta päädyttiin sit kuitenkin vaihtaa isompaan. Ja tuohon V 70:seen kyllä mahtuu!!! :p

Täällä on myös yksi, joka nukkuu miten sattuu... :/

Mammanpojat kyseli seksistä . Meillä ei muuten ole ongelmia, ei satu mihinkään, muuten kun tuo maha on vaan edessä joissakin asennoissa, ja niistä on luovuttu siksi.

Tiistaipäivää kaikille :wave:
Sisu ja Minni 27+5 :heart:

*Muoks* Tarkennusta Talvikselle sen verran, että meillä on siis olemassa matkarattaat, mitkä aiotaan völjätä matkassa mummolareisuuilla, ei noita isoja yhdistelmiä kehtaa kuskata mukana...
 
Pikkupotilas nukahti joten on hetki aikaa istua koneella.

Pojalla siis kurkunpääntulehdus jota nyt sitten kotikonstein kotona hoidellaan tää viikko. Saatiin onneks siellä lekurissa lääkeannos spirasta. Jos menee huonoon kuntoon niin keskussairaalaan ja sinne nauttimaan samasta vekottimesta.
Mun viimeinen työviikko siis lyheni yhteen päivään :p

Mammanpojat Sinä taisit seksistä kysellä. Täällä samaa "vaivaa". En voi sanoa että asennoissa sattuisi mutta tuntuu sen verran epämukavalta että nuo on saanu jäädä.
Ja maha nyt muuten on tiellä siinä touhussa hela tiden joten mielikuvitusta saapi taas käyttää :LOL:

Täällä näkyy kelan sivuilla et hakemus on menny sinne mut päätöstä siitä ei oo viel tehty. Äippäpakkaus on tilattu 6.3 joten sitä siis odotellessa.

Taidan mennä nautiskelee kahvia niin jaksaapi pysyä hereillä. Olisin sitä voinut yöllä keitellä kun pojan hengitystä vahdin, maltoin sentään mieleni.

Vauhtis rv 27+6
 
HelloShitty
tää pääsee sinne lekuriin. onneks. ei ois ollu helppoa meinaan saada uus aika. |O eli meen nyt valmistautuu. varmaan joku lässynlässyn saarna luvassa painosta ja iästä. perussettiä siis. :kieh:
 
HelloShitty
olipa neuvolakäynti taas..ensinnäkin..ei ollu oma neuvolatäti (koska joku muu aina hoitaa noi lääkärineuvolakäynnit), ja toiseks..hyvästä yritykestä huolimatta olin taas lihonnu 4kg. :headwall: :headwall: saako raskaana oleva enää syödä?? mitä hemmettiä mun pitis syödä?? jos ei tota viikonlopun synttärimättöö lasketaan mukaan niin olen syöny just niinkuin pitäis. oli jopa ei turvonnu-olo kun menin neuvolaan. silti...en ymmärrä!! hemppa oli 111 eli pitäis nyt sitten alkaa syömään rautaa. paineet oli hyvät mutta proteiini oli vähäsen pissassa. ihan sama..tuskin mitään vakavaa. :D

pahinta oli että tää toinen terkka kumos kaikki neuvot ym. mitä oma terkka on antanu. kaikella kunnioituksella niin aion jatkaa niitä mitä oma on antanu. :kieh: tällä tuntui muutenkin olla tiukempi linja mitä tulee ohjeisiin. mahtaakohan seurata niitä ite..? :whistle:

sen verran masentava neuvola että taidan mennä nukkumaan.. |O
 
Hs: äläota tosta painosta stressiä...mulle oli tullut viimeeksikin n 900g per viikko lisää massaa. Ja siitä sitten ihan neuvolalääkärin kans puhuttiin ja katseltiin vanhoja neuvolatietoja...mulle vaan näyttää olevan ominaista tuo 20kg kokonaispainon nousu...ja sitten kuitenkin ihan normaalipainoon palautuminen synnytyksen jälkeen ihan kohtuu ajassa.
Ja ei todella vaikuta et oonko syönyt kuin sika vai ei...sitä vaan tulee..siis sitä painoa.

Ja viime neuvolakerralla mä OIKEASTI luulin, että ei ois painoa tullut lisää tuon 4 vkon aikana kuin maksimissaan kilon verran...no luulo ei ollut taaskaan tiedon väärti. :LOL: :LOL:
 
HS :hug: Mua kans stressaa paino, mutta yritän silti olla ajattelematta sitä. Tuntuu, että muilla on ihanan timmi vauvamassu, ja mulla suunnilleen 2/3osaa siitä on pelkkää L-Ä-S-K-I-Ä |O Ja vaikka kuinka yrittää syödä terveellisesti ja välttää houkutuksia ja olla mutustamatta makeeta, niin paino nousee jo pelkästä suklaan tai pizzan ajattelustakin :kieh: Joten olen ihan samassa veneessä sun kans. Ja mulla huomenna lääkärineuvola :|
 
bv jos sulla on paino laskenut ei siitä pidä olla huolissaan. kirjoitit että sulla on "elopainoo" eli ei haitanne vaikka vähän hävisikin??? ymmärsinkö oikein!!! mulla siinä ekassa raskaudessa jossa mulla oli toi rd ni kaikki jo siihen mennessä tulleet kilot hävisi eli painoin synnärille mennessä saman verran kuin ekassa punnituksessa neuvolassa. eli esikoinen vei mennessään 7-8kg mutta kun olin silloin lienvästi ylipainoinen kuin nytkin niin siitä ei oltu huolissaan kun vauva kasvoi normaalisti.

nyt pitäis vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta kattelemaan mitä suuhunsa ajaa kun minusta tuntuu että paino nousee kohisten. perjantaina on se rasitus ja jollain lailla tuntuu että siinä narahdan.....

no sittenpähän eivät anna mennä yli....

sisulle :hug: onneksi ei ollut miehelläsi mitään muuta.

oltiin aamupäivällä lumihommissa ja meillä on tollainen järkky suuri sepeli piha. ariin otteeseen lumikola nappasi aika ikävästi alavatsaan ko tökkäs sepeliin mutta nyt ko ottaa loppupäivän ihan normisti ni eipä tunnu enää....

tinni ja ryyni 26+6
 

Yhteistyössä