*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

pituuksista minä oon 163cm ja mies 178cm, eli aikast passeli, ei tuu niska kipeeks pussailles :p

ja seksistä ei oo niin aktiivista menoa ku ennen.. voi mennä pariki viikkoa ilman... mut hellittelyä on joka päivä :heart: muutoin ei mikään asento kyllä satu tai tunnu pahalta, vaikka mullaki reistaa millon nivuset, alaselkä tai muu... eikä supistele.. oikein kivaa puuhaa kummanki mielestä kunhan jaksetaan hommaan ryhtyä :D maha on alkanu tulee vähän tielle ja sitä sit naureskellaan ja kehitetään jotain muuta...

neukkulassa käyty tänään ja oli ihan mukava käynti pitkästä aikaa. ei ruikuttanu painonnoususta, jota oli edellisestä kerrasta tullu 3,1kg eli 775g/vko, kokonaispainonnousu 11,7kg. verenpaine oli 133/73 mut hänen mielestä normaali (on oikeasti matalampikin). turvotusta ei ollu, pissa puhdas, hemppaa ei mitattu koska otti pari putkea verta (toisesta vasta-ainemääritykset ja toisesta pvk). vauvan asento oli rt, syke 135-140, liikkeet ++ ja sf-mitta 27cm eli yläkäyrän yläpuolelle pompsahdettiin.

Talvis 26+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Meille muuten sanottiin 4D-reissulla vauvan syntymäpainoarvioksi 3900g...!!Apuva...! :heart:

Ja tämän hetkinen paino(eli siis viime torstaina) oli 880g..

Masuha & Piskuinen 26+0
olisin tosi yllättyny jos nyt mennään yli 4kg. mun lapset olleet niin tasakokosia vaikka ovatkin syntyneet 3 viikon heitolla:

1. rv 39+4, 3750g, 50cm, py 35cm
2. rv 38+3, 3560g, 50cm, py 35cm
3. rv 41+0, 3600g, 50cm, py 34.5cm

noi arviot ovat kyllä muutenkin aika hassuja. kaverille sanottiin että lähempänä 4kg lapsi ois tulossa. vauva syntyi 10 päivää la:n jälkeen, paino 2.8kg. että "pieni" heitto tuli. :whistle:
 
HelloShitty
ai niin..neuvolassa kohdunsuu oli tosi tiukasti kiinni eikä pehmee tai muuta. että kai sitä oikeesti ollaan juhannuksena vielä kasassa. muista tytöistä ollu jotain muutosta tässä vaiheessa. :D että pyydän anteeksi nyt etukäteen siitä että tuun olla kiukkuinen valivali-ämmä kesäkuussa.
:attn: en varmaan sitten tajuu sitä itekkään.. :ashamed:
 
Meidän mitat on 166cm ja mies on 181cm.. Esikoisen aikaan neuvolakortissa luki mun kohdalla pari senttiä vähemmän mutta olinkii silloin 16 vuotias niin kasvoin itekkin vielä pituutta :LOL:

kleo ja sara 25+6 (huomenna vaihtuis viikot!!) :heart:
 
sankofa tuut tänne meidän kanssa juttelemaan aina kun siltä tuntuu,jos se vähän auttaisi :hug:

Pituusero: Mä olen 164cm ja mies 181cm.

Painoarvio silloin kun menin esikoisesta yliaikaiskäynnille ja lääkäri sanoi ettei enää aleta tätä yli 4kg kasvattamaan ja käynnistettiin synnytys.
Seuraavana päivänä syntyi 3298g painosena :whistle:

Tässä on muuten eilen otettu masukuva rv 28+2



BV ja P 28+3
 
Täällä on ollut puhetta noista painoarvioista, niin meillä se meni melkein oikeaan. Menin esikkoa odottaessa äippäpolille rv 40+3 ja kätilö kokeili käsillään vauvan kokoa vatsan päältä ja sanoi että poika olis 3500g ja sitten päätettiin käynnistää synnytys. Poika syntyi seuraavana yönä ja painoa oli 3650g. Eli ei arvio paljon heittänyt.

Oma räkätauti on helpottanut, onneks ei kestänyt tämän kauemmin. Esikoinenkin alkaa toipua, vähän vielä yskii ja nenä vuotaa.

Sankofa: Itse olen myös tosi herkkä ja tiedän miltä tuntuu olla erossa miehestä. Kaikista pahinta oli silloin kun mies lähti armeijaan, mutta siitäkin selvittiin, onneksi oli välillä lomilla. Nyt mies joutuu käymään ulkomailla työn puolesta, mutta reissaa yleensä vain viikon verran, joten siihen olen tottunut. Se ainakin helpotti oloani kun tiesi että voi soitella toiselle, kuuli sentäs miehen äänen. Tsemppiä sinne.

Pituuseroista: minä olen 168cm ja miehen tarkkaa pituutta en tiedä, mutta on se himpun verran yli 180cm


 
Pöh. Nyt sitten on tällainen fiilis :| juuri mulle soitettiin sairaalasta (soittoaika perussairauden takia) ja arvot huitelivat missä sattuu :headwall: Ei kiva. Vielä kun nämä aamulliset äitipolilla kuulemani "poikkeukselliset arvot" lisää joukkoon niin alkaa tuntua olo ihan sairaalta. Lääkkeitä pitää popsia ja niitä kun mieluummin raskauden aikana välttelisin.. No, kaipa ne lääkärit tietävät mitä tekevät. Ja onneksi vauva on kasvanut ja kehittynyt jo rakenneultran mukaan ihan normaalisti! Pääasiahan se on (näin äidille ainakin), että lapset/masuvauva voivat hyvin. :heart:

HS kyllä siihen kesäkuuhun on vielä aikaa.. Ei minullakaan ole paikat pehmenneet/auenneet/lyhentyneet, vaikka suppareita tulee tosi helposti! Silti olen vakaasti menossa synnyttämään tätäkin lasta hyvissä ajoin ;) Uudelleensynnyttäjällähän voi aueta paikat muutamissa tunneissa, eli älä nyt vielä hermoile synnytyksen alkamisen venymisestä (sitten kesemmällä voi purnata ihan vapaasti...) :p
 
Vielä sellaista asiaa, että löytyykö raskausajan diabetekseen liittyviä ruokasuosituksia netistä? Mielellänin näihin tutustuisin :wave:

(oli meinaan verensokeriarvo äsken, tunti välipalan jälkeen aika huima 12,3 :ashamed: )
 
Päivää naiset =)
Meillä molempien pituudet on niinkin hurjat kuin 161 mulla ja miehellä 170, joten koitan olla stressaamatta vaikka meillä SF-mitta meneekin ihan alakäyrällä. Viikon päästä on lääkärineuvola, saa nähdä mitä sitten on. Kuitenkin omalla käyrällään koko ajan kasvanut tasaisesti ja se kai on kuitenkin tärkeintä?

sankofa Uskon, että ottaa koville, mutta onneksi se mies sieltä tulee takaisin. Joskus ku ite itkin jotain IHAN TURHAA asiaa ja olin muka surkein olento, niin rupesin miettiin millasta niillä onkaan jotka odottaa yksin :( Sitten oli hyvä itkeä niidenkin takia :ashamed:

Tänään oliskin taas mammojen vesjumppa, kivaa =)

Jennynen kera Möhkön 25+4
 
pahoittelen jo etukäteen, että nyt tulee kyl taas niin omaa napaa, että :/

Tänään oli aamulla lääkärineuvola. Sinänsä kaikki ok, et vauveli kasvanut normaalisti, verenpaine, hemoglobiini, pissa ym. ok. Painokin oli tosiaan edelleen se sama ku mitä ollut jo kuukausien ajan eli se -4kg eka neuvolasta. Neuvolatäti oli tosi kiva ei siinä mitään eli ei mitään valituksia mistään.

Lääkärillä käynti olikin sit toinen juttu.. Sinne mennessäni toivoin sen päästävän mut saikulle, mut mitä vielä. Unettomuusasiasta seurasi vain pitkä saarna siitä mitä iltaisin saisi/ei saisi tehdä ym.. ja liitoskivut se ohitti vain toteamalla että hän tietää niiden olevan kurjia!! Just, ja tuohan lohduttaakin ihan hulluna. Sitä ei tuntunu haittaavan se, että elämä on sitä et käy töissä istumassa ja sit loppupäivän joutuukin nököttään sohvalla ku ei tahdo liikkumaan pystyä, saati sit jonkinlaiselle lenkille lähtemään.. Pidäpä siinä sit kunnosta huolta :( 7 viikkoa pitäis vielä jaksaa ja se tuntuu kyl täysin toivottomalta. Joku pari viikkoa vielä ois ehkä just voinu sinnitellä mut 7 vk tuntuu ihan kauhealta.. Ja sit vielä kaiken kukkuraksi tuli määräys sokerirasitukseen.. aiemmin täällä on riittäny tarkka oma seuranta, mut nyt ilmeisesti jotenkin yhtenäistetään käytännöt valtakunnallisiin suosituksiin, niin rasitukseen pitää nyt sit mennä - ei innosta kyl yhtään, varsinki ku tietää että käry tulee paastoarvon osalta ainakin käymään :(

No, siinäpä sitä taas tuli vuodatusta.. sori vaan, oon niin kiukkuinen että on pakko purkaa päätä! Yritän taas joskus toiste kommentoida enemmän teidän muidenkin juttuja.
 
:wave: Moiii! Nyt on 50cm, 56cm ja 62cm vauvan vaatteet pesty =) Urakka jatkuu huomenna nuitten silittämisellä ja 68cm-74cm vaatteiden pesemisellä.. Jospa se sukupuoli pysyis samana mitä tohtori veikkas, nimittäin näkyi olevan aikas vaaleenpunasta tuo pyykki :LOL: Herrajumala kuinka paljon mulla onkaan niitä 56cm.62cm vaatteita, nyt tuli stoppi tilailulle :eek: !!!

Ihania vanuhaalareita syksyksi tai kylmäksi kesäksi on kolme kappaletta, sitten karvainen valkoinen karhuhaalari korvilla :heart: Ja vaaleenpunainen pupu haalari :D Äitiys sekottaa pään ainakin mulla näköjään..

Esikoisen aikaan ei tullu itse hommattua mitään kun oma äiti oli aina hommaillu kun olin koulussa, ja viimeset hankinnat teki kun olin synnärillä, ei ne rääsyt ym sillon niin paljoa kiinnostaneet :| Nyt saa itse päättää kaiken niin on jännempää!!! :D

Huusin huutonetistä baby björn mustavalkoruudullisen rintarepun, siinä sitten mukava kannella vauvaa kesällä anoppilan pihalla ja muutenkin ihan kotosalla kotihommissa :heart: :heart:

kleo :heart: sara 25+6
 
Pirtsi80 kuulostaa kurjalta.. Itselläkin yksi tällainen lääkäri on tullut raskausaikana vastaan. Yllätyksekseni ihan terveyskeskuksen omalääkäri on ollut toistaiseksi se, joka on ottanut tosissaan saikuntarpeen. Täällä ei neuvolalääkärille saa välttämättä kovin helpolla ylimääräisiä aikoja, joten siksi olen tk:ssa asioinut. Ehkä voisit mennä ihan tavalliselle lääkärille "valittamaan vaivojasi", niin saatat saada enemmän myötätuntoa?

Ja kiitti BV. Nyt alan jo kauppalistaa suunnittelemaan oikeamman näköiseksi :whistle: (vielä kaksi tuntia syömisen jälkeen oli arvot pilvissä: 11,3 :eek: ). En varmasti pääse sokerirasitusta läpi näillä arvoilla... Vauvakin varmaan kasvaa terveellisemmin jos sokeriarvot pysyisivät kohtuuden rajoissa. :)
 
Ja mäki pahoittelen jo etukäteen omanapaista kirjotusta, sisältää purkausta, vuodatusta ,vitu***ta.. :attn:

Oon siis kytänny Kelan sivuilta sitä äippärahapäätöstä joka päivä. Nyt sitte soitin sinne, ku mitään ei kuulu. Täti sano, et HE odottaa siellä TYÖNANTAJAN lappuja.. Kaikki muuten siellä valmiina. Noh, esimies ei vastannu sit puhelimeen.. Soitin osastolle, ja kysyin palkanlaskennan numeroa et on se sinne kuiten menny. Paskat! Ne tienny mitään, et mä oisin jäämässä 1.4 varhennetulle!!
Sano, et heillehän pitää toimittaa virkavapaushakemus kyseiseltä ajalta ja kopio raskaustodistuksesta.. ( ihmetteli kyllä siellä, et maha työnantajalla olla kiire, ku ei lappuja oo sinne asti menny..) Siis uudestaan KELALLE, onneksi sain kopion jonottamatta. Sit kiireellä työmaalle..

Eli KUKAAN ei oo puhunu MULLE mitään MISTÄÄN vv-hakemuksista, palkanlaskijoista, toisesta RASKAUSTODISTUKSESTA.. Tein sit työmaalla vv-hakemuksen, siihen tarvi nyt sitte VAAN esimiehen allekirjotuksen.. ( jolla tieten joku monta tuntia kestävä palaveri..) Kirjekuoressa nyt odottaa LÄHES valmis VIRKAVAPAAHAKEMUS ja se TODISTUS. Jo se on kumma, jos se ei huomisen aikana sisäisessä postissa kulkeudu palkanlaskijalle! Aion kyllä tasan tarkaan HETI aamusta soittaa pomolle ja varmistaa..

Luulis, et NIILLÄ on kiire asian kans! Saa nyt nähä, millon pääsen äippälomalle. Varmaan 1.6.. Työvuorot oli seinällä, mulla se loma niinku pitääki 23.3 alkaen viikko, sit OISIN jääny pois.. V***u, et ottaa päähän tollanen toiminta!
Sit meikäläinen supistusten kans juoksee pitkin turuja ja toreja.. Nyt käy sit oikeesti mahaan. :snotty:

Ja huomenna v***un sokerirasitus, joka kuulemma otetaan TAIPEESTA nyt, eikä sormenpäästä. Meikältä, jolla kauhee neulakammo ja suonet pakenee muutenki toisella puolelle kättä!
Ja paino vaan nousee.. v***u. Omalla vaakalla, mut silti. Alussa siis lähti 7 kiloa, kohta tuplaten takasi. ( no ei kuiten sit periaatteessa ku sen 7 kiloa tullu, mut silti!)

Alussa liikkeet oli ihania hipasuja, ku ois saippuakupla poksahtanu mahassa, nyt siellä on menossa joku SuperBowl turnaus, amerikkalaista jalkapalloa. Suurin osa supistuksista tulee just jotenki Turon liikkumisen seurauksena.. Ja hää on nyt sitte kääntyny pt! Että menee järki!!

Et silleen, joskus taas paremmalla kerralla koitan kommentoidaki jotain..

Kiitos ja anteeksi!
Lisbet ja Turo 28+1
 
HelloShitty
mä otan mielummin verikoe käsitaipeesta ku sormenpäästä. :x
missäköhän vaiheessa se on muuttunu? mä meinaan käviin esikoisen kaa sok.rasituksesta ja tyttö täyttää kuukauden päästä 7v. sillon ne otti jo käsitaipeesta.

Lisbetille :hug: . kela on hanurista. tai oliko vika nyt sun duunipaikassa. no..enivei..paperisota on aina ruma. |O
 
Joo, pomohan tämä oli ystävällisesti UNOHTANUT, että olen jäämässä äitiyslomalle ja vieläpä varhennetulle.. :headwall:
En kyllä mee töihin enää vaikka ois mikä!! Nin kerta.. =)

Tämähän on mulle jo toinen tässä raskaudessa, kävin sillon joskus viikolla 17-18 tjsp. Sillon ottivat sormenpäästä normi sokerinmittaus tyylillä..
 
Pikaisesti vaan lääkärineuvola kuulumiset.
Painoa tullu +607g / viikko :ashamed:
Verenpaine ekalla mittauksella 145/72, toisella 134/68
Turvotus +/-
Sf-mitta 26
Vauva perätilassa edelleen
Syke vauvalla 146-150
Liikkeet ++

No niin. Valitin aamun heikotuksista. Epäili, että mulla kävisi ohimeneviä rytmihäiriöitä :eek: Seuraavan kerran kun heikotus tulee, niin mun pitää soittaa itselleni ambulanssi, että ottaavat kohtauksen aikana multa sydänfilmin, jotta jos rytmihäiriö käy, niin se saatais tallennettua paperille, ja sitä kautta sit asiaan voitais puuttua.

Vauva on edelleen perätilassa, mikä provosoi supistuksia. Jos vauva ei ala kääntymään tässä 2-3viikon kuluessa raivotarjontaan, niin sit aika äippäpolille, missä yritetään kääntää vauva. MITEN SE TAPAHTUU?? :attn: Kellään tietoa?
Kohdunkaula on pehmentyny edellisestä kerrasta, mutta sitä on se 2 cm jäljellä. Ja ulkosuu rehottaa auki, mutta sisäsuu on kiinni, onneksi!

Nyt tää lähtee hommaa itseä ja tyttöä Osuuspankin hippohiihtoihin!! :D

:wave:
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta ja tuesta.Olo on ihan sanoinkuvaamattoman surkea.Mä en ymmärrä miksi olen näin kamalan ahdistunut :'( Ei millään tekisi mieli olla kotona kun kaikki muistuttaa miehestä.Lapsetkin ihmettelee ja vaistoaa et joku mulla on.Haluaa vaan kuulla miehen äänen..sekin ehkä vähän helpottais.Olo on ihan lamaantunut..mikä ihme mua vaivaa :'( Toivon et tää olo tästä kohenee..on vaan niin kova ikävä jo :'(
On mulla onneks sisko kenelle voin aina soittaa ja mennä kyl sinne jos siltä tuntuu...juuri juteltiikin tuossa ja vähän tuli parempi mieli mut eipä siihen kauan taas mennyt kun rupes ahdistamaan...*huokaa* :ashamed:

sankofa & bongos 26+1
 
Mulle sanottiin viime kerralla,kun tyttö oli vielä rv 39 perätilassa et turha ois kääntää,ku todennäköisesti kääntyis takaisin perätilaan,mut onnex tyttö kääntyi lopulta rt:aa itse =)

Tääkin on ollut melkein kokoajan perätilassa,enkä aio antaa kääntää mikäli ei käänny itse,
sit kokeilen ennemminperätilasynnytystä.Leikkaukseen en toivo joutuvani :/ Ois himpun verran vaikeaa kun kuopus ja 3v tyttö tykkää nostelusta ja ne painaa nyt reilun 14kg kumpikin joten ois hiukan hankalaa olla nostelematta heitä esim auton turvaistuimiin leikkaushaavan kanssa.

Tääl jumalaton päänsärky,kun niskat on niin jumissa :(

A-Mam ja Mimmi rv 28+2 :heart:
 
Pirtsi80 menet kyllä sitten tarvittaessa uudelleen lääkärille :hug:

Lisbetille ei voi myöskään sanoa kuin huhhu :hug:

Sisu toivottavasti vaavi kääntyy raivotarjontaan,mutta aika aikaisin ne sielläpäin yrittää käännöstä? Ei täällä siihen puututa,kuin vasta sitten kun olet jo reilusti 30+ viikoilla.
 

Yhteistyössä