~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

huomenta.
nyt on se viimekuun linkki lisätty etusivulle.
tänne ei kummempia, ketuttaa herää näin aikaseen vaikka ei nukutakaan, mut jo pelkkä ajatus siitä että kello on vasta seittemän :saint:
HS:lle tsemppiä sen vatsan kanssa.. inhottavaa..
 
HelloShitty
mä luulen että olen selvittäny vatsa"taudin" mysteerin...vahvasti veikkaan mämmin kostoa. :LOL: :D

ihan vapaaehtoisestiko heräät BV tohon aikaan? :eek:
energiaa riittää siis...pesänrakentamisvietti iskeny? :heart:
 
No ei ole iskenyt,kivaa on ollut kun oon saanut pari tuntia olla ihan itsekseen hereillä ja konella :whistle: :D Eli istua oon kököttänyt koko aamun. :saint:
Kunhan nyt saisi ton meidän sängyn siirrettyä tohon olkkariin niin saisi alkaa sisustaa tota makkaria likkaa varten :p
 
HelloShitty
mä nautin myös niistä aamuista kun saa vaan olla ihan rauhassa. varsinkin noi ihanat kesäaamut. aika vähissä tulee olee tän kesän aikana mutta voihan sitä nauttia siitä vauvan kaa..oi oi.. :heart: menis nyt vaan kaikki hyvin. kauheesti alkanu pelätä kaikenlaista. tieto todellakin lisää tuskaa.. |O
 
Vaatteista :en ole ostanut kuin yhden bodyn ja yhdet potkarit tälle tulokkaalle,enkä usko et enempää ostan.Tahdon ostaa sitten ihan "oikean" värisiä vaatteita ja tiedän et lahjaksi tulee kuitenki sitten tulee vaatteita ja stuolta esikoiselta on jäänyt nuita vaatteita ihan runsaasti...muita tavaroita en ole ostanut lainkaan,vieläkään...

Meillä on sairaalaan tulossa kesäsulku...ja just jää päivästä kiinni et jos menee mulla siihen RV42 niin sitten lähden OYS:iin...jospa ne käynnistelis,jos tämä vauveli ei ymmärrä itse syntyä aijemmin,vaan vetelee mahassa kaikki sallitut viikot,niinkuin siskonsa...

Oletteko saaneet neuvolasta jo sen paperin missä kysellään sairaudet,sinuttelut,nimet tytölle ja pojalle? Mä otin sen jo nyt ,kun ukko ei korvaansa lotkauta mun nimiehdotuksille...aattelin et saisin säpinää siihen,kun juksaan et se pitää olla ma jo sairaalassa mukana :LOL: Mut mitä tuota paskaa,kuului vain et laita jotain,ja mähän tyttö laitoin...tyttöni kans päätettiin laittaa siihen tytön kohdalle Hilja ja pojan kohdalle Viljami =) kumpikin on tytön keksimiä nimiä ja olen tuota viljamia makustellut niin se on aika kiva:) jos muistatte niin meidän lapsestahan ois tullut suomen eka nimetön poikalapsi,jos ois poika ,kun en keksinyt mitään nimeä...niin mun 6vuotias pelasti äitin...ja ukkoki hyväksy tuon:)

Mut nyt lähden siivoamaan,liitoskivut huutaa jo valmiiksi hallelujaa,mut sillä siisti ohjelman innoittamana kuuraan nyt talon...

Perjantain terkuin :ryhis ja "seppo"30+2
 
heipähei....

Empä ole kirjoitellutkaan taas moneen viikkoon. Sairaslomalla vielä ensi viikko ja sit alkais loma ja siitä suoraan äitiysloma. Meillä tyttö sairastellut taas.
Hitsi näin ton uuden äitiyspakkauksen ja se oli aikas kamala....hakemus ollu pari viikkoa kelalla ja neljä vko on kuulemma käsittelyaika....mä niin toivon et saan sen vanhan paakauksen.
Olo tääl suht ok, mitä nyt selkä eikestä yhtään mitään, sain lekurilta lähetteen fysioterapiaan....onneks!
Meidän vauva on selv'sti viikonloppu eläjä...oli taas arkipäivät suhteellisen hissukseen ja nyt kun aas pe ni johan elämä alko.... :LOL:

Hömppä ja poju 27+6
 
Hei!

Vuodelepo, seksikielto, nostokielto, kaikki kielto minulla ny. Tiistaina aamulla 7 aikaan meni vedet ja jouduin osastolle, pääsin eilen illalla kotiin jankkauksen jälkeen.
Supistellu ei oo eikä vettä sen enempää tullut, kohdunkaulaa oli 5cm ja hyvin paikat kiinni!
Lepoa lepoa lepoa... Muu ei ny auta! Huomenna pojan synttärit, ja niistä jollain tapaa selvittävä, ja eiköhän selvitä kun mummelit leipoo ja muuta =)
Toivottavasti pikku herra pysyy vielä kauan masussa! Ja veden tulon taisi laukaista maanantai illan seksin harrastaminen, lääkäri meinasi... :whistle:
Tälläisia kuulumisia tänne!

Mammanpojat :heart: pikku herra 27+3
 
Hassua, että te jotkut tykkäätte herätä ajoissa :D Minua ei näin kotona oleskellessa sängystä saa ylös missään tapauksessa ennen lapsia.. Olen kai vain niin laiska :saint: Onhan nuo muksut tietty jo niin isoja, että touhuavat niin paljon omissa oloissaan, etten tarvitsekaan "omaa aikaa" samalla tavalla kuin pienempien äidit.

Meillä mies on ollut viikon pois kotoa ja viimein saadaan se kotiin! Joka päivä on soiteltu ja kauhea ikävä kaikilla toisiaan.. Ei varmaan päästetä isiä enää ikinä mihinkään meidän luota, halataan sitä koko ilta kilpaa :heart: Laitetaan hyvää ruokaa ja jotain herkkua myös jälkkäriksi. (Pitää minunkin vähän herkutella :p pistän sitten vaikka hiukan suuremman annoksen tuota insuliinia...)

Nyt koetan hiukan järjestellä kotia, ennen kuin supistelut taas alkavat :xmas:
-maranooka & prinsessa 28+2-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Hei!

Vuodelepo, seksikielto, nostokielto, kaikki kielto minulla ny. Tiistaina aamulla 7 aikaan meni vedet ja jouduin osastolle, pääsin eilen illalla kotiin jankkauksen jälkeen.
Supistellu ei oo eikä vettä sen enempää tullut, kohdunkaulaa oli 5cm ja hyvin paikat kiinni!
Lepoa lepoa lepoa... Muu ei ny auta! Huomenna pojan synttärit, ja niistä jollain tapaa selvittävä, ja eiköhän selvitä kun mummelit leipoo ja muuta =)
Toivottavasti pikku herra pysyy vielä kauan masussa! Ja veden tulon taisi laukaista maanantai illan seksin harrastaminen, lääkäri meinasi... :whistle:
Tälläisia kuulumisia tänne!

Mammanpojat :heart: pikku herra 27+3
Hui kun mulla meni oikein kylmät väreet kun luin sun juttua...toivottavasti vauveli pysyy vielä masussa.....jaksamisia sinne :hug:

 
LUOJAN KIITOS, että otin sen v. 2008 äitiyspakkauksen!!! :saint: Uusi on nyt julkistettu, täältä löytyy kuvat:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Mun mielestä tää 08 pakkaus on paaaljon sievempi väreiltään :heart:

Eilen pikkusen vinkkasin miehelle illalla aiheesta, hellys-asiasta siis, ja kyllähän tuo sit myönsi, että paljon helpompi pitää välimatka minuun, kun tietää, ettei seksiä tipu. Mutta otti kyllä sit kainaloon, ja silitteli massua (ilman taka-ajatuksia ) kun katsottiin töllöä vielä makkarissa kahdestaan :heart: Että kai se tästä.
Täällä on päikässä rajua mahatautia ihan hulluna liikkeeellä. Toivotaan, peukut pystyssä, ettei meille tulis!! :x Meillä on tuo 5v tyttö sairastanu yhden ainokaisen mahataudin, enkä halua toiste kokea sitä, että kaikki on samassa taudissa yhtäaikaa, ja kaikilla lentää molemmista päistä :kieh: Vaikka onkin 2 vessaa, niin silti se on aika kamalaa, oikeesti...
Pitäisköhän lähtee valmistelee jo ruoka, niin ei sit tartteis päivällä kiireessä ennen pianotunteja...
:wave: Palaillaan!
Sisu ja Minni 31+1 :heart:
 
Mammanpojat Hui kamala!!! Tuleeko sitä lapsivettä tilalle ihan itestään?? Aika jännä tilanne!! Mua pelottaisi paljon..

Onneks sain vuoden 2008 äitiyspakkauksen kun tuo uuempi näytti värittömältä..

Tänään kirppiksiä kiertelee, jos löytyis hellokitty-krääsää vauvalle :D

kleo :heart: sara 29+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Hei!

Vuodelepo, seksikielto, nostokielto, kaikki kielto minulla ny. Tiistaina aamulla 7 aikaan meni vedet ja jouduin osastolle, pääsin eilen illalla kotiin jankkauksen jälkeen.
Supistellu ei oo eikä vettä sen enempää tullut, kohdunkaulaa oli 5cm ja hyvin paikat kiinni!
Lepoa lepoa lepoa... Muu ei ny auta! Huomenna pojan synttärit, ja niistä jollain tapaa selvittävä, ja eiköhän selvitä kun mummelit leipoo ja muuta =)
Toivottavasti pikku herra pysyy vielä kauan masussa! Ja veden tulon taisi laukaista maanantai illan seksin harrastaminen, lääkäri meinasi... :whistle:
Tälläisia kuulumisia tänne!

Mammanpojat :heart: pikku herra 27+3
AAAAPUUAA!!! Eih, ei meidän pinosta KUKAAN vielä synnytä, eihän?? Sovitaanko nyt niin! :saint:
Mene sinne petiin, ja muista levähtää!! :hug: Pikkumiehen ei tosiaan vielä tartteis syntyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Hei!

Vuodelepo, seksikielto, nostokielto, kaikki kielto minulla ny. Tiistaina aamulla 7 aikaan meni vedet ja jouduin osastolle, pääsin eilen illalla kotiin jankkauksen jälkeen.
Supistellu ei oo eikä vettä sen enempää tullut, kohdunkaulaa oli 5cm ja hyvin paikat kiinni!
Lepoa lepoa lepoa... Muu ei ny auta! Huomenna pojan synttärit, ja niistä jollain tapaa selvittävä, ja eiköhän selvitä kun mummelit leipoo ja muuta =)
Toivottavasti pikku herra pysyy vielä kauan masussa! Ja veden tulon taisi laukaista maanantai illan seksin harrastaminen, lääkäri meinasi... :whistle:
Tälläisia kuulumisia tänne!

Mammanpojat :heart: pikku herra 27+3
Nyt vaan tiukkaa lepoa ja muista noudattaa noita kieltoja.
Mulla meni viime raskaudessa vedet rv36 ja ottivat sisään samoin tein.
Lapsivettä kehittyy lisää, mutta jos sitä tihkuu samaa tahtia ulos niin se toki vaikeuttaa sitten asioita joten sen takia varmaan kannattaa pysyä siinä vaaka-asennossa. Eli mun neuvoni on, että annat nyt vaan muiden hoitaa poitsun synttärit ja et ota mitään osaa järjestelyihin vaan huolehdit masussa olevasta pikku miehen alusta.

Tsemppiä ja jaksuja :heart:

 
Mammanpojat herranen aika! Nyt muista levätä! :hug:

Tavarat on vaaville hommattu, paitsi sitteri enkä tiiä hommaanko sitä edes.. Vaatteet on pesty ja niitä on paljon :LOL:

( . ) Itse kävin ke synnärillä tarkistuttaa tilanteen ku on ollu kivuliaita suppareita ja ihme vihlasuja/nipistyksiä jossain tuolla kohdun suulla kaikkien muiden kipujen lisäks, mutta onneks kaikki oli hyvin, ei oo supparit tehny mitään =)
Vauvelin painoarvio oli 1437 g ja edelleen on perätilassa :/ Toivottavasti kääntyy pian!!

Jaksamisia kaikille!!

MiNiMaM ja tyllerö 30+6
 
Näyttäis nopeesti katsottuna enemmän "poikaväreiltä" tuo -09 pakkaus. Mun mielestä nuo tän vuoden värit on enemmän tyttövärejä. Ainakin tuon haalarin osalta :) Mun mielestä tytöille sopii hailakat värit paremin kun pojille. Samoten tuo olo asu... ehkä siis meille tuo 09 pakkaus olis ollu mieluisempi.
On muuten Kelan sivut ihan tukossa... hiukan kestää kun latailee noita kuvia.
 
Raffel: Mä tiedän ton ristiriitaisen tunteen. Tahtoo pitää eläimen hinnalla millä hyvänstä, mut kuitenkaan ei voi järkisyistä...... Eikö oo vaikeeta tää elämä välillä kun on niin kiintyntynyt karvakoriviinsa.
 
heips. nyt sitte ne kurjaakin kurjemmat uutiset. eli vuorokausi rasitukseen mennään kahden viikon sisään ja sitten pohditaan jälleen sitä insuliinia. toisaalta se helpottaa ruokavalioo ei tartte olla ihan niin tarkka.

ja sitten eivät ainakaan anna mennä yli. mahtaisivatko jo synnytyksen yhteydessä viedä multa ton yksiön ettei menis enää koskaan erehsyksissäkään ajattelemaan nelosta meilla. täytän kyl sit jo kaksi noista klipsutus kriteereistä eli 3 lasta ja 30 v ikää.

tosta uudesta pakkauksesta ottaisin noi puolpotkarit ja noi raidalliset haalarit muut olis meille turhaa. onneksi otin rahna avustuksen ny.

muut neuvola kuulumiset.

paineet: 120/60
painoo tullu alusta 4kg
pohjan kork. 31 cm
sykkeet +145

siinäpä nopeimmat pitää mennä poikien kanssa ulos...

tinni, pojat ja ryyni 30+2
 
Samaa mieltä oon et onneks otin ton 2008 pakkauksen en tykkää tosta uudesta :D ja painoa mulla tullu 6,5kg ja kauhee valas olo :ashamed: vaikka en kai mä oikeesti läski ole kun oon 158/64 :ashamed:

noppispoppis & toukkis 29+3 :heart:
 
Moikka!

Piti niin eilen tulla poksumiset julkistaan, mut en sitten kerenny, kun taysissa päivystyksessä meni niin myöhään.

Eli täällä nyt semmonen 5 päivää ollu voimistunutta paineen tunnetta alakerrassa ja supistuksiakin tulee pitkin päivää vähän voimakkaampina, kun aiemmin, niin oli pakko käydä tarkistuksessa ja kohdunkaula oli sit lyhentyny 42mm (rv25+) -> 25mm. Sain myös sen supistuksia rauhottavan ja rentouttavan piikin ja aina pitää mennä hakeen, jos enemmän supistuttaa. Vielä tää tilanne ei kai kauheen hälyyttävä oo, mut rauhallisesti pitää ottaa (niin kun tähänkin asti) ja huilia. Ens ke on ä-polilla tarkastus vielä ainakin. Tämmöstä mukavaa siis tännekin.

Tsemppiä vaan muillekin samoissa tunnelmissa oleville, joita tuntuu olevan harmin paljon nyt!

Mä myös oon erittäin tyytyväinen, kun otin sen 08 pakkauksen. Ainoo, et tossa uudessa on vihreetä enemmän, mikä on mun suosikkiväri nyt pojalle, mut kokonaisuudessaan vanha parempi.

Esikko tossa jo kaipaa lujaa ruokaa, niin pitää mennä.

O ja Ruttu 30+1
 
Mammanpojat jaksamista ja paljon lepoa! :hug:

Raffel mäkin ymmärrän sua paremmin kuin hyvin :hug: Itse jouduin luopumaan kissasiskoksista viime kesänä kun toinen ei enää lomareissun jälkeen hyväksynyt meidän koiraa. Tosin mulla on kiitollinen asema siinä mielessä, että kisut asuvat nyt vanhempieni luona ja heillä on siellä hyvä koti. Toivottavasti tekin löydätte kisuille pian hyvän ja ennenkaikkea pysyvän kodin. Kyllä kaikki varmasti järjestyy...

Äippäpakkauksesta: Mä kyllä tykkään tuosta uudestakin, mut on se kyllä selkeesti poikamaisempi, mikä ois tässä meidän tilanteessa sopinut ihan hyvin. Mä ihastuin etenkin tuohon makuupussiin. Tai no, nyt kun tuota kattelee niin jos ois saanu valita kumman ottaa, ni oisin ottanu tän uuden. En voi sietää 08-pakkauksessa olleita vaalean keltaisia juttuja (varsinkin se oloasu saa voimaan pahoin :LOL: ). Mut enpä valita, on tuo vanhakin ihan hyvä :D

Tänään lähetään viikonlopuksi kotipaikkakunnalle vanhempia moikkaamaan. Ihanaa kun pääsee oikein kunnolla rentoutumaan. Nyt alkaa tää mammalomakin tuntua jo lomalta eikä siltä, että on tekemässä jotain pahojaan kun ei ole töissä :LOL:

MM ja Pepe 31+4
 
HelloShitty
hitsi täällä on melkein kaikilla jo paikat auki ja vuodelevossa. :eek: paitsi minä!
voin vaikka lyödä vetoa että mennään kuitenkin kaikki yli ja reilusti. :D
parempi silti olla varovainen kun viikkoja vielä niin vähän. :heart: sovitaanko että n. 1.5-2kk niin sitten vasta aletaan häätää noi beibit. :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hitsi täällä on melkein kaikilla jo paikat auki ja vuodelevossa. :eek: paitsi minä!
voin vaikka lyödä vetoa että mennään kuitenkin kaikki yli ja reilusti. :D
parempi silti olla varovainen kun viikkoja vielä niin vähän. :heart: sovitaanko että n. 1.5-2kk niin sitten vasta aletaan häätää noi beibit. :attn:
Mäkään en onneksi oo ainakaan vielä :) alkaa jo melkeen hävettää marista jostain lonkka- ja nivuskivuista :ashamed:
 

Yhteistyössä