~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Taa
Huomenta!

Eilen ei ollut hyvä päivä ja tämä tuntuu jatkuvan samalla mallilla. :/ Odotin innoissani pääsiäistä, koska miehellä on silloin paljon vapaata. Kieltäydyin jopa lähtemästä reissuun vanhempieni luokse lapsen kanssa, koska vihdoinkin olisi tiedossa yhteistä aikaa ja apua lapsenhoitoon. Eilen se sitten ilmoitti viettävänsä pääsiäisen bänditouhuissa. Tuntui, että vedettiin matto alta. Näin paljon perhe merkitsee sille äijälle.

Tuttuun tapaan heräsin taas neljän aikaan. Pyörin sängyssä tunnin verran kunnes päätin nousta. Ehkä sitä kohta alkaa taas väsyttämään ja torkahdan sohvalle hetkeksi ennen kuin lapsi herää. (mies ei jaksa sen kanssa herätä, koska oli taas puoleen yöhön asti treeneissä). Ilta taitaakin mennä kaksin lapsen kanssa kotona istuessa.

Äh. Tuntuu, että nyt ei oikein taas ole muuta asiaa, kun manata tota äijää. Muilla on oikeita murheita ja mä vaan märisen turhasta. Palailen paremmalla fiiliksellä.

Taa ja nimetön 31+1

Moi!

Liikkeistä vielä sen verran että toki mäkin huolestuisin,jos niitä ei tuntuisi moneen tuntiin,välillä vaan paprica vetelee parin tunnin tirsat ja sitten alkaa taas rummutus :heart:

Vauvan vaatteet meillä taitaa olla tuplasti nuita vaatteita,mitä kleopatra luetteli,ei ne kaikki edes mahdu tonne hoitopöydän laatikoihin :ashamed:

Traveler kiva kuulla sustakin,varmaan jännää asua jenkkilässä =)
Joo,totta on vaikka suomalaiset on lihavia,niin siellä se lihavuus on vieläkin isompi ongelma.
Tai ainakin mitä olen itse tilastoja nähnyt.

Katselin eilen faktalta illalla näislääkärit ohjelmaa,siinä 4 kuukaudella olevalle naiselle laitettiin tikkejä alapäähän ettei vauva synny liian aikaisin (oli saanut jo 2 km kohdunsuun takia)
Ja hän joutui 6kk täyslepoon! :eek:
Siinä kyllä omat pienet raskausvaivat unohtui,kun sitä ohjelmaa katseli.
Tosin tosi helpolla olen päässyt tähänkin asti,ainut huomio lenkillä ollessani on,että pitää kävellä hieman maltillisemmin,muuten tulee niitä sukkapuikkomaisia pistelyjä alapäähän.
Muuten olen ollut tosi tyytyväinen tähän raskausaikaan :heart:

BV ja P 31+4

Taa jos se mies nyt ehtisi vähän viettää aikaa teidänkin kanssa :hug:
Ja mun mielestä täällä saa ja pitää puhua omista ongelmistaan oli ne sitten isoja tai pieniä. :attn:

Sitä vartenhan nämä pinot on keksitty,voidaan antaa tukea toinen toisillemme raskausaikana,eiks jee ;) :D

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Taa jos se mies nyt ehtisi vähän viettää aikaa teidänkin kanssa :hug:
Ja mun mielestä täällä saa ja pitää puhua omista ongelmistaan oli ne sitten isoja tai pieniä. :attn:

Sitä vartenhan nämä pinot on keksitty,voidaan antaa tukea toinen toisillemme raskausaikana,eiks jee ;) :D
ja sitten kun siirrytään vauvapuolelle niin ois syytä pysyä aktiivisena. :kieh: :attn:

HS ja potkis rv 31+0

Haa mähän voisin sitten ainakin alkuun päivitellä meidän vauvapinoa tuolla vauvaantuneiden puolella :p Varmaan minä (i hope so) olen siellä ekojen synnyttäneiden joukossa :xmas:

Ainiin ja uudelle tervetuloa,nikkiä en enää muista :ashamed: :snotty:

Heissan :wave:

Jospa sais jotain kirjotettua pitkästä aikaa.

Täällä jatkui tosiaan tuo sairasloma ja ens viikolla takaisin töihin.Maanantaina mulla ois äitiyspoli aika missä tarkastetaan tuo kohdnsuun tilanne ja varmaan ultrataan myös...jännittää.
Vieläkin odottelen päätöstä kelalta.Siis miten se voi olla noin pirun hidasta.
Liikkeistä täällä ollut jotain puhetta.Tällä vauvelilla oli parin viikon todella hiljainen jakso et ihan huolestuin.Pikkuisen tuntui liikettä muttei kunnon potkuja ollenkaan.Nyt onneks 3 päivää riehunnut tuolla masussa et varmaan kaikki kunnossa.
Miestä odotan kotiin kun kuuta nousevaa.On niiiiiiin kauhean ikävä toista et välillä tää ikävä tuntuu ihan fyysisenä kipuna.Välillä tulee tunne et tekis mieli ottaa heti ensimmäinen lento miehen luo.Haluaa halia toista..byhyyy..mut heiii jotain positiivista tässä et toinen tulee tän kuun lopussa.On tää ollut kyl rankkaa aikaa.

:hug: :kaikille tarvitseville

mut nyt pitää lähteä kauppaan..palaillaan paremmalla ajalla :wave:

sankofa & bongos 29+2 :heart:

Meidän prinsessalle on bodyja varmaankin parikymmentä (alle 62cm). Eli liikaa :ashamed: Ei meillä ole tarvinnut vauvalle vaihtaa vaatteita montaa kertaa päivässä... Kumpikaan ei ole juurikaan pulautellut, mikä on varmasti vaikuttanut aika paljon asiaan. Ja olen niiden paljon puhuttujen harsojen ystävä.. Eli niihin in suurimmat maitoroiskeet imetettäessä saatu pyydysteltyä :wave:
Vaatteet joilla luulen olevan eniten käyttöä, ovat pääosin (pitkähihaisia) bodyja ja puolipotkareita. Jos tulee kovin kuuma kesä, aion napsaista muutamista bodyista hihoja poikki ja tehdä t-paita malleja (olen niin säästäväinen tai sitten muuten vain aika tsi-tyyppi ;) ). Toivottavasti tämä meidän vauva syntyy ainakin melkein yhtä pikkuisena kuin isot siskonsakin, että noille pikkuvaatteille tulee yhtä paljon käyttöä kuin aiemminkin.

Aurinkoista päivää kaikille, uusille ja vanhoille nettituttavuuksille!

B)

hitto kun eilen sekoili joko palsta, minä tai kone.. ei antanut mun kirjottaa mitään ja päivityksetkin meni päin kukkua mut nyt näyttää taas toimivan..

maikkku ja sitten sinä kellä oli kauheen vaikee nikki :ashamed: tervetuloa! :flower:

miehet on vaan niin :headwall: meillä oli tuossa viimekesänä kanssa vähän kriisin poikasta mutta keskusteltiin, keskusteltiin ja keskusteltiin, meille se ainakin toi helpotuksen ja mies ottaa nykyään ihan eri tavalla vastuuta lapsista.

kuopuksella sitten korvatulehdus ei taaskaan parantunut, kolmas kuuri menossa jo, 15. päivä olis aika korvapolille joten josko oltais silloin terveenä ja saataias ihan oikeesti se aika putkien laittoon ja kitarisojen poistoon.. alkaa riittää jo tää.. ja usea lääkäri jo sanonut että on liimakorvat toisella..

no nyt täytyy kai häipyy hetkeks koneelta, jos sais jotain aikaseksikin, huomenna alkaa se laminaatin laitto joten hommaa riittää..

ainiin, traveler kiva kun oot tullu takasin
umayya + siiri 29+3 :)

Minäpä en oo laskenu paljonko noita vaatteita on tullut hommattua, mut sen nyt hoksaan että vähemmän niitä on teidän kertomiinne verrattuna.. Hankalaa kun ei yhtään osaa arvioida kuinka usein niitä täytyy sit todellisuudessa vaihtaa jne.. Ehkä mä sittenkin lähden vielä ostoksille, pitää varmaan mennä mieheltä salaa niin se ei voi estellä mua :kieh:

Neuvolassakin tuli käytyä tänään. Painoa oli eka kertaa koko aikana tullut nyt lisää eli n. 300g/vk oli lisäys (neuvolassa viisarivaaka niin ei kovin tarkkaan voi tuota mitatakaan). Verenpaine ok, samoin kuin sf-mitta ja pissakin. Eli kaikki ok. Itseäni sinänsä hiukan ahdistaa toi painonnousu, mut ei kai se mikään ihme tässä vaiheessa raskautta olekaan että sitä tulee - ja ruokahalukin on kyl viime viikkoina lisääntyny ihan hulluna, koko ajan nälkä :ashamed:

No, mut ei ku taas kulutteleen aikaa. Kävelylle en uskalla lähteä, sillä eilen illalla kävin pikkulenkin ja tuloksena loppuillan ja alkuyön kestänyt menkkamainen jomotus ja lieviä suppareita.. että tälleen täällä.

Hyvää päivän jatkoa kuiten kaikille ja tsemppiä teille ukkojenne kanssa taisteleville! :)

niin joo, unohdin, BV "päivityssuunnitelmat" passaa oikein hyvin :)

noista vaatteista vielä, en ole laskenut minkä verran oon hankkinut aiemmin, nyt on vasta muutama punansävyinen hommattuna, jotain vielä ostelen mutta musta on ihanaa mennä sitten vauvan synnyttyä ostelemaan niitä vaatteita lisää kun osaa varmaski sanoa koon. en viitsi hamstrata ihan kaameesti vaatetta kun helposti jää todella paljon sitten käyttämättä ja sekös se sitten harmittaakin..

Mutta nyt kuitenkin pidätellään vauvoja masuissamme vielä monta viikkoa,kyhäilen sen sitten kun ensimmäinen syntyy =)

Mulla ei ole hirveästi mitään vaaleanpunaista eikä mitään prinsessaröyhelöitä,en vaan ole itse niihin tykästynyt.
Jonkun verran on noita retrovaatteita ja vintagea oon yrittänyt metsästellä :heart:
Varmaan joku tilaus tulee vielä tehtyä,mutta ei mielellään enää yhtään bodya :D
Tolle esikolle pitäisi vielä vähän kesävaatetta ostella ja itselle hieman kesävaatetta,ei paljoa kuitenkaan kun tiputtelen tota painoa maltilliseen tahtiin,mutta varmasti =)

HelloShitty
oon hamstrannu hirveesti esikoiselle vaatteita. se aloittaa koulun syksyllä niin pitää olla enemmän isojen tyttöjen kuteita ku ennen. tai eihä se oo pikkutyttö ollu pitkään aikaan, nirso prinsessa. :D taas ois postissa oottamassa paketti. :whistle: no..eipä tarvii murehtia sitä rahanmenoa sitten.

Painoa tullu +750 g / viikko ( :headwall: Pakko ottaa nyt itseä niskasta kiinni, kokonaispaino on aivan liikaa... )
Turvotus +
Paineet 115/68
Pissa - / -
Hemppa 117
Sf-mitta 30cm
Vauvan syke + - 140
Ja vauva ON raivotarjonnassa :D :heart: (toivottavasti pysyykin!! )

Sitten huonot uutiset: kohdunkaulaa jäljellä n. 1 cm, eli edellisestä taas lyhentyny, ja loppu jäljellä oleva kaula on ihan pehmee, + sisäsuu on pehmeä, mutta vielä kiinni. Tämä siis tarkoittaa meille selibaattia, ainakin seuraavat 2-3 viikkoa.
Seuraavat 2 käyntiä jo sovittiinkin, 2 viikon päästä kätilön neuvola, ja sit siitä 1.5 viikkoa eteen päin on lääkärineuvola.
Sisu ja Minni 31+0

Täälläkin neuvolakuulumisia :)

Paino + 243g / vko
Turvotus -
Paineet 109/64
Pissa - / -
Hemppa 116
Sf-mitta 25.5cm
Vauvan syke + - 130
Ja vaavi oli poikittain masussa
28+4

Sokerirasituksiin en joutunut kun olen alle 25v, normaalipainoinen eikä suvussa ole diabetestä :)

Paljos teillä on tullut painoa raskauden aikana? tästä varmaan jo keskusteltukin aikaisemmin..
Mulla nyt 8.5kg ja vielähän tässä on aikaa paisua :eek: ahdistaa jo valmiiksi että minkälainen valas olen kesällä..

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Sisu nyt iisisti vaan niin vaavikin tajuaa pysyä vielä masussa :hug:
Onko sulla nyt paljon supistellut viime aikoina?
Välillä tulee kyllä suppareita, ja sillon kun tulee, niin ne on sit kipeitä... :/
No höh,mulla on ollut vaan niitä harjoitussuppareita,mut ei ne ainakaan vielä ole tuhoa tehneet,eikä tehnyt esikoisenkaan aikana.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Oliko päivittäjällä jääny puuttumaan etusivulta linkki maaliskuun pinoon?
Sen voisi liittää mukaan,niin mä liitän ne linkit sitten tonne synnyttäneiden puolelle,voi muistella kaiholla ah näitä niin ihania raskausaikoja :D
joo..sitä aikaa tulee todellakin ikävää. :LOL: nooot! :x

Nyt on sitten harsoja löydetty :D Tuhlasin kuitenkin rahaa valmiiksi koristeltuihin harsoihin, vaikka etukäteen mietinkin niitä itse koristelevani. Pitää varmaan ostaa pikapuoliin muutkin tarpeelliset jutut, kun ei tiedä milloin ei itse pääse enää liikkumaan..

Kurja juttu, että kaikilla ei mene parisuhteessa ihan niin kuin toivoisi. :hug: Itse kuulun kyllä niiden onnekkaiden joukkoon, jotka ovat ihan oikeasti onnellisia suhteessaan. Olen oikean aarteen kyllä puolisokseni löytänyt! Huhtikuun lopulla vietetään jo yhdeksänvuotis hääpäiväämme :heart: Toki joskus on arkisia kahnauksia, kun ollaan väsyneitä tai stressaantuneita. Meillä mies on se, joka haluaa aina mahdollisimman pian selvittää välit ja keskustella kaikesta. Itse en aina jaksaisi koluta kaikkea läpipuhki (jos on ollut vaikka joku ihan pikkujtutusta syntynyt riita). En muista kyllä milloin ollaan viimeksi edes riidelty :xmas: Me ollaan useimmiten niin samoilla linjoilla.. Samankaltainen arvomaailma ja ajatukset maailmasta/arjesta jne. ylipäätään on kyllä sellainen yhdistävä tekijä, mikä helpottaa elämän sujumista aika paljon.

Sisu, koeta malttaa lepäillä ja ottaa ihan iisisti! Kuulostaa sille, että synnytys voisi käynnistyä jo aika helposti..

Ai niin, sain sitä sairaslomaa sitten toukokuun puolelle.. Taidan siirtää äitiyslomaa alkamaan pari viikkoa aikaisemmin, niin ei tarvitse enää sairaslomalappujen perään kysellä. Aika vapauttava tunne on nyt, kun tajuaa, että seuraavat kolme vuotta voi olla kotona stressaamatta yhtään työasioista... JEES! :D :D :D

helloshitty: juu toivottavasti nää viimeset viikot menis äkkiä :ashamed:

traveler:Tiedän todella hyvin miltä susta tuntuu :hug:

Voisinpas pistää masu kuvaa kans tänne :) viikot 29+2

http://www.aijaa.com/v.php?i=3934626.jpg

Yhteistyössä