~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Neuvolakuulumisia tältä aamulta =)

Nyt rv 30+3 :heart:

Painon muutos ( taas :ashamed: ) +509 g/vko yhteensä tullut liikaa!! en ole eläessäni painanut näin paljoa, en edes missään raskaudessa...

Terkka ei onneksi alkanut sättimään, lähinnä lohdutti minua kun vaivuin siinä hänen edessään epätoivoon :ashamed: kun paino vaan nousee ja nousee, vaikken söisi mitään :eek: Terkka totesi vain, että joillakin turvotus nostaa painoa todella reilusti. Toivon todella, että kuulun niihin ihmisiin, ettei tämä kaikki paino pysy mukana myös synnytyksen jälkeen.

turvotus siis +
verenpaineet 128/79
Ja ekaa kertaa olen minäkin noin korkeilla paineilla odotuksessa :eek:
Aiemmin ollut 120/60 luokkaa koko odotuksen :snotty:

b-hb 122 ei tarvitse välttämättä ottaa lisärautaa
sf-mitta 31 cm olisi varmasti enemmänkin, tämä terkka veti mittanauhan tosi kireälle. mutta edelleen yläkäyrän yläpuolella pysytellään =)
Sydänääniä haettiin kauan, vauva olikin poikittain.
lopulta löytyi ja ne oli +135



 
Mä oon hommaillu nuita vauvan vaatteita kokoon 74cm asti :D Syksyksi/talveksi pitäis vielä nuita collage asuja ostaa muutama kun ne sottaantuu varmasti kun soseisiin siirtyy.. Muutenkin mun mielestä ne on kivempia kuin potkuhousut :D

Mulla on nuo verenpaineet ollu iltaisin mitattuna 105/50 luokkaa.. Päivisin vähän korkeemmalla..

kleo ja sara 29+0 :heart: :heart: ooh
 
Niin ja ne omat neuvolakuulumiset:
paino +700g/vko vaikka kuinka oon yrittäny hyvin syödä mut näköjään se vaikuttaa tosi paljon etten pysty käymään edes kaupassa enää tulematta kipeeks eli liikuntaa en hirveesti saa |O
turvotus -
pissa puhdas
RR 130/81
Hb 117
Sf-mitta 27cm
liikkeet ++
syke +150
ja sokerit oli hyvät eli ei diabetesta JEE! :D mut varmasti vaikuttaa et esikoisesta painoin näillä viikoilla sen 10kg enemmän :snotty:
2viikon päästä seuraava neuvola sit :)

Voi että kun mun tekis jo mieli laittaa vauvalle sänky ja kaikki valmiiks :ashamed: mut jos nyt jo laitan niin pölyttyykö sit vaan? :whistle: kaikki vaatteet on jo pesty ja kaapissa :D en oo kyllä laskenu paljonko on mitäki kokoa mut 50-60cm paitoja/bodyja on ainaki 50 ja housuja sama määrä :ashamed:

noppispoppis & toukkis 29+2 :heart:
 
Sulla on BV hyvä asenne :flower:

Lääkärissä kävin tänään niitten supistelujen jne. takia ja kaikki näyttäisi kumminkin olevan kunnossa :D Eilen jä tänään ei oo kyllä enää supistellukaan kovin paljoa, joten kyllä ne varmaan ihan rasituksesta johtui. Muutaman viikon päästä päästäänkin sitte sinne kokoarvioultraan. :D

Mulla alkaa nyt iskeä semmonen paniikki, että aika loppuu kesken vaikka toisaalta toivoisi sen kuluvan vieläkin nopeempaa. Meillä on vaunutkin ja muuta tavaraa vielä hankkimatta (tosin kaikki on katsottu valmiksi, joten ei tartte ku kaupasta hakea). Kai meillä käy niin, et mies saa hakea vaunut sun muut sitte ku vauva on jo syntyny ku meillä on tapana jättää kaikki viimiseen... :LOL:

MM ja Pepe 31+3
 
Maikkku:tänne on tullut 2,1kg (nyt rv 31+3)

Jumalaton päänsärky edelleen.Mies hieroo illalla niskasta ensiavuksi,et pärjäisin huomiseen hierontaan asti.Mul on aina ollut niin,et jos mul on niskapäänsärkyä,ei auta kuin panacod js hieronta,kunhan pahin jännitys on eka saatu venyttelyllä pois.

Tein just valmiiksi 2 päivän ruuat niin huomenna voipi keskittyä siivoukseen,tänään ei jaksa eikä kykene

A-Mam ja erittäin virkeä Mimmi
:heart:
 
:LOL: Taidan sitten vetää pohjalukemat, tänne kokonaissaldo on +20kg :LOL:

Muuten neuvolassa kaikki ok, selvisi kipujen syykin, Aksu se se siellä onpi heittänyt itsensä istumaan. Potkii siis tonne alas niin ei mikään ihme että SATTUU ja meinaa välillä henki loppua.

Vauhtis rv 31+1
 
Hei vaan kaikille!

:hug: läheisten sairastelujen kanssa painiville. Toivottavasti asiat menis niin hyvin kuin mahdollista... :hug: myös parisuhdeongelmaisille. Jospa asioita sais selvitettyä johonkin suuntaan.

Liikkeistä oli juttua. Meidän vauva on aika rauhallisen tuntuinen. Ei se mua mitenkään valvota. Kyllä se liikkuu niin että maha hytkyy, mutta ei kovin pitkiä pätkiä kerralla. Jostain mä luin, että vois alkaa näillä paikkeilla niitä liikkeitä laskemaan. Oon mä pari kertaa niitä laskeskellukin. Ei ole huolestuttanut, koska ihan alusta asti tää on liikkunut harvakseltaan ja oon sen kymmenen saanut vaaditussa ajassa.

Vaatteita ei ole niin paljon kuin joillan muilla näytti olevan. En meinannutkaan ihan hirveesti ostaa, kun meille se sukupuoli selviää vasta sitten synnyttyään, niin voi kai niitä vaatteita sitte hommailla. Mä oon tilaillu aika paljon joistain aleista netistä niitä, yrittänyt melko unisexia.

Käytiin ostaa vaunut, Brio Joy merkkiset. Ei tosin saatu niitä vielä kotiin. Ei kellään oo mitään kokemusta sellaisista? Ne tais kyllä olla aika uus malli. Jospa olis hyvät. Ostettiin myös lipasto/hoitotaso ja sitterisäkkituoli ja kaukalo autoon. Nyt on sitten suurimpia jo hommailtu. :)

Painoa mulle oli tullut viime neuvolassa viime viikolla yhteensä 9 kiloa ja neuvolan tätistä se oli just hyvin. Aikasemmin mietin tuleeko painoa liikaa, mutta kai sitä saa jonku verran tullakin. Nyt oon stressaamatta.

Meillä on kaikki mainiosti. Pieniä kipuja jo alkanut tulla, mutta ei mitenkään että vois valittaa. Viikkoja tänään 31. :heart:
 
:( Mua niin ahdistaa tää selibaatti-komento. Ei sillä, että itse seksin puute tekis tiukkaa, vaan lähinnä se, että kun se käsky tulee, niin meillä loppuu miehen puolelta kaikki muukin hellyys samalla. Ei haleja eikä pusuja. Kai se ajattelee sen niin, että kun ei ole sitä normaalia hellyyttäkään, niin on helpompi pidättäytyä seksistäkin, mutta minä en ajattele sitä niin... Voisin vaikka asua 24/7 sen ihmisen kainalossa, ja imeä kaiken hellyyden itselleni, mutta kun toinen ei ole samanlainen. Huoh. :/ Pitää varmaan yrittää puhua asiasta, mutta kun nykyään mä pillitän joka asiasta, niin jaksais alkaa märehtii nyt tästäkin... Olis paljon helpompaa, kun miehet tajuais ITSE automaattisesti tämmöset asiat, siis että selibaatti ei ole sama kun kaiken hellyyden jättäminen pois. Mutta sehän tuo olisikin ihme, jos nimenomaan tuo köriläs sen hoksais itse... :xmas:

Asiasta lentokoneeseen, katsoin äsken sattumalta sairaalaa neloselta, ja piti itkeä ihan mahdottomasti kun ne syntyvät kaksoset oli niiiiiin suloiset siinä :heart: Ei mene kauan enää kun itsekin pääsee taas pakertamaan... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Asiasta lentokoneeseen, katsoin äsken sattumalta sairaalaa neloselta, ja piti itkeä ihan mahdottomasti kun ne syntyvät kaksoset oli niiiiiin suloiset siinä :heart: Ei mene kauan enää kun itsekin pääsee taas pakertamaan... :heart:
Sama täällä, itku tuli ja mies lohdutti :D Jotenkin sitä niin eläytyi siihen tunteeseen. Mä kyl jo tirauttelin siinä kun kuulin et ne oli aiemmin synnyttäneet ja vauva oli kuollu.. :/
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Asiasta lentokoneeseen, katsoin äsken sattumalta sairaalaa neloselta, ja piti itkeä ihan mahdottomasti kun ne syntyvät kaksoset oli niiiiiin suloiset siinä :heart: Ei mene kauan enää kun itsekin pääsee taas pakertamaan... :heart:
Sama täällä, itku tuli ja mies lohdutti :D Jotenkin sitä niin eläytyi siihen tunteeseen. Mä kyl jo tirauttelin siinä kun kuulin et ne oli aiemmin synnyttäneet ja vauva oli kuollu.. :/
tuttu juttu. mä aina piilotan naamaa hiusten takana ja kattelen muualle...livistän vessaan niistää..nolottaa aina niin hirveesti. istun vaan ja nielen. :snotty: :LOL:

tulis jo kesäkuu. |O :heart:

HS ja J rv 31+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja s-anttu:
Käytiin ostaa vaunut, Brio Joy merkkiset. Ei tosin saatu niitä vielä kotiin. Ei kellään oo mitään kokemusta sellaisista? Ne tais kyllä olla aika uus malli. Jospa olis hyvät. Ostettiin myös lipasto/hoitotaso ja sitterisäkkituoli ja kaukalo autoon. Nyt on sitten suurimpia jo hommailtu. :)
ne on ihan törkeen nätit ainakin. liian kalliit meille mutta muuten voisin ottaa vaikka samantien. :p minkäväriset ostit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:( Mua niin ahdistaa tää selibaatti-komento. Ei sillä, että itse seksin puute tekis tiukkaa, vaan lähinnä se, että kun se käsky tulee, niin meillä loppuu miehen puolelta kaikki muukin hellyys samalla. Ei haleja eikä pusuja. Kai se ajattelee sen niin, että kun ei ole sitä normaalia hellyyttäkään, niin on helpompi pidättäytyä seksistäkin, mutta minä en ajattele sitä niin... Voisin vaikka asua 24/7 sen ihmisen kainalossa, ja imeä kaiken hellyyden itselleni, mutta kun toinen ei ole samanlainen. Huoh. :/ Pitää varmaan yrittää puhua asiasta, mutta kun nykyään mä pillitän joka asiasta, niin jaksais alkaa märehtii nyt tästäkin... Olis paljon helpompaa, kun miehet tajuais ITSE automaattisesti tämmöset asiat, siis että selibaatti ei ole sama kun kaiken hellyyden jättäminen pois. Mutta sehän tuo olisikin ihme, jos nimenomaan tuo köriläs sen hoksais itse... :xmas:

Asiasta lentokoneeseen, katsoin äsken sattumalta sairaalaa neloselta, ja piti itkeä ihan mahdottomasti kun ne syntyvät kaksoset oli niiiiiin suloiset siinä :heart: Ei mene kauan enää kun itsekin pääsee taas pakertamaan... :heart:
Öö, ei tää mikään seksipalsta ole, mutta tietysti vois koittaa ton äijän pitää tyytyväisenä esim. satunaisella "suuhoidolla" koska se ei vaikuta suppareihin ja äijä ehkä kokis saavansa jotain ja ehkä sitten sitä hellyyttäkin irtois enemmän...

kekkeri

 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Öö, ei tää mikään seksipalsta ole, mutta tietysti vois koittaa ton äijän pitää tyytyväisenä esim. satunaisella "suuhoidolla" koska se ei vaikuta suppareihin ja äijä ehkä kokis saavansa jotain ja ehkä sitten sitä hellyyttäkin irtois enemmän...

kekkeri
Niin siis meillähän oli selibaattia jo sillon joulukuussa kun oli niitä verenvuotoja, ja helpompi oli kyllä olla kokonaan ilman seksiä kun se, että välillä hoitelin miehen muuten. Ei se siihen hellyyteen vaikuttanu. Se vaan kai on miehillä (tai ainakin tuolla!! ) joku sisään rakennettu juttu, että kaikki läheisyys on parempi jättää väliin, jos meinaa pidättäytyä... En tiedä. Pitää katsoa, mihin tää tästä viikkojen aikana kehittyy tää tilanne.
Mut mua ärsyttää sekin, et jos oikein kaipaan toisen kainaloon, enkä pääse sinne, niin musta tulee entistä itkusempi, ja pillitän pienimmästäkin poikkipuolisesta sanasta, enkä hillitse itseäni yhtään... :ashamed:
 
HelloShitty
eipä oo meilläkään ollu hellyyttä pitkään aikaan. ennen se aina sillon tällöin kysyi tuunko kainaloon tai edes halasi. :snotty: meillä kyllä toi kolmonen vie iiiiison osan siitä yhteisolosta koska se nukkuu vieläkin meiän sängyssä. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja s-anttu:
Käytiin ostaa vaunut, Brio Joy merkkiset. Ei tosin saatu niitä vielä kotiin. Ei kellään oo mitään kokemusta sellaisista? Ne tais kyllä olla aika uus malli. Jospa olis hyvät. Ostettiin myös lipasto/hoitotaso ja sitterisäkkituoli ja kaukalo autoon. Nyt on sitten suurimpia jo hommailtu. :)
ne on ihan törkeen nätit ainakin. liian kalliit meille mutta muuten voisin ottaa vaikka samantien. :p minkäväriset ostit?
Ne sattui olemaan just alennuksessa 599 ja oikee hinta oli 799. :) Harmaat valitsin. Nyt oon niin positiivinen, että uskon (ainaki välillä), että tää vauva pysyy hengissä ja josko tulis vielä seuraaviakin, niin toivottavasti kestäis sit kauemminkin. Pinkit tai turkoosit olis ollu hienot, mutta en voi työnnellä tyttöä poikien värisissä vaunuissa ja päin vastoin. Ei kai sillä oikeesti mitään väliä olis... =) Mustakin ne on kivan näköset, ku on sellaset selkeet ja "vaunujen näköiset". Vierastan vähän liian modernin näköisiä, siis itselleni, näyttäsin semmosten kanssa varmaan ihan tyhmältä, kun en oo ite mitenkään modernin näköinen... :D
 
Taalla kans itketaan joka asiasta ja mina kun en ikina ole mikaan kauheen herkkis ollut. Juuri tossa yhtena paivana netissa kattelin pinnasangyn lakanajuttuja ja naytin ukolle et tallaset olis aika halvalla ja toinen siihen etta ei nuo nyt niin halvat ole (mika myohemmin selvis etta han oli ihan oikeassa... :ashamed: ), no minahan sitten ryntasin kylppariin itkemaan :LOL:

Sokerirasituksesta, mulle tehtiin se taalla ja ei ollu mitaan 12h syomattomyytta. Ne vaan juotti sen sokerilitkun ja sit tunnin aikana ei saanu mitaan syoda eika juoda. Tunnin kuluttua otettiin verikokeet ja pissanayte. Ei siis mitaan paastoarvoa... Mutta vaikka sainkin syoda ennen niin kylla minulle tuli paha olo siita juomasta, meinasin oksentaa ja pyortya. Mutta kaipa ne arvot on kunnossa olleet kun ei tuo laakari ole peraan soitellut.

Pakko oli kayda vahan ostelemassa uusia vauvan vaatteita :) Pari bodya tarttui mukaan ja ihana vaaleanpunainen huppari. Ja hengareita vauvan vaatteille. Seka urheilurintsikoita, mina kun en pysty ilman niita nukkumaan, nama tissit on niin turvoksissa....

Sisu, toivottavasti se mies nyt ymmartas. Mulla ainakin ollu niin tarkeeta toi hellyyden saaminen tan raskauden aikana. En siis niin sita muulloin ole ylenmaarin kaipaillut, mutta tallahetkella sita ei voi liikaa saada.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
:LOL: Taidan sitten vetää pohjalukemat, tänne kokonaissaldo on +20kg :LOL:

Mulle on tullut n.13kg ja siinäkin on liikaa,kun en ihan keijukainen ollut ennen raskauttakaan :/

Sisu koittakaa kestää muutamat viikot,sitten saatte taas rymytä entiseen malliin enää pelkäämättä että baby syntyy liian aikaisin =) :hug:

Ajatelkaa,5 viikkoa niin Paprica olisi valmis jo syntymään maailmaan,hui kamala! :heart:

BV ja P 31+5

 
HelloShitty
BV..rv 34 jälkeen ei enää estellä..eli ei sinne oo ku pari viikkoa. ;) sen jälkeen ne ei kuulemma enää kehity, vaan kasvaa pituutta ja painoa.

mua väsyttää ihan sikana....oon istunu vessassa koko aamun ja eilisiltana. |O :x maha aivan sekasin. onkohan tää nyt joku perkeleen mahatauti. ollaan säästytty siitä tähän asti. mahaa kramppaa ja tuskanhiki valuu.. :/ sattuu..ja siihen kun vielä lisää toi innokkaasti potkiva typy niin ei hyvältä tunnu. ihanaa kun on viikonloppukin tulossa. on vielä enemmän aikaa istua vessassa. :headwall:

jep...ihan pyllystä koko touhu..

HS ja J rv 31+1 :heart:
 

Yhteistyössä