~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

HS minä lupaan kyllä synnyttää tämän vauvan ajoissa :saint: Ajattelin sinne 35 viikolle saakka olla varovainen, mutta sitten kyllä alan jo touhuilla aika normaalisti ja sitten vauva saakin jo syntyä... En varmasti saa tätä vauvaa kannettua yliajalle masussani. :D

Meidänkin vauvaan saa jo jonkinlaista kontaktia tuosta masun läpi :heart: minä itse, mies ja meidän eskari ollaan tehty pikkuisen jalkapohjiin jo tuttavuutta :D Varsinkin se oli ikimuistoinen hetki tuolle eskarillemme, kun samalla kerroin että sain häntä jopa napattua jalasta kiinni silloin kun odotin häntä. Nyt on tuota vararavintoa tullut kerättyä sen verran kiitettävästi, että tässä raskaudessa ei varmasti voi tehdä samaa temppua :snotty:
 
HelloShitty
tää menee nyt kokeilee saisko syötyä jotain. kokeilin aamulla mutta ei se maha oikein tykänny. oksettaakin. että tiiä sit onko mahatauti vai ei. :eek: alkaa olla heikko olo..onneks saa juotua.
 
Vieläkö mahtuisin mukaan? Olen juttujanne lueskellut jo pidemmän aikaa ja olisi mukava liittyä seuraan. Olemme mieheni kanssa 27-vuotiaita ja toinen lapsi olisi tulossa. Laskettu aika on 12.6 ja synnytyssairaala on TAYS. Hirveesti muuten jo syntyneitä tuolla huhtikuisten puolella.



[/b]
 
Ei tuo uusi ä-pakkaus nyt ihan kauhean kamala ole.. Ainahan siinä on joitakin vaatteita, jotka jäävät vähemmälle käytölle. Enemmän tykkäsin kyllä vanhasta, vaikkei meidänkään lapsi varmaan kertaakaan tule sitä vaaleankeltaista "tipupukua tiikerikuvioinnilla" tule päällään pitämään ;)
 
HelloShitty
tervetuloa mukaan liljahelena ja onnea odotukseen! :flower: =)
minäkin käyn usein muissa pinoissa (niissä joilla la ennen meitä ) tsiigaa kui paljon syntyneet jo. :D ja sama noi uudet pinot. aina kun tulee uus kk niin muistaa taas miten pitkällä ollaan. :heart:

HS ja J rv 31+1
 
Mukavaa perjantaita kaikille ja uusille tervetuloa :)

Minäkin kävin katsomassa kelan sivuilla uutta äippäpakkausta, ihan ok pakkaus, enemmän ehkä poikamainen väriensä puolesta. Meillä on siis vuoden -07 pakkaus ja siitä tykkäsin kovasti. Tälle pikkukakkoselle otettiin avustus rahana (sain vasta eilen vietyä hakemuksen postiin).

Täällä massu senkun kasvaa ja pikkuinen touhuaa hirveesti masussa, nyt on ehkä pieni aavistus että herra on kääntynyt raivotarjontaan, uskon niin kun potkut tuntuu niin vahvasti ylävatsassa. Mutta se selviää toivon mukaan maanantaina kun menen neuvolaan. Muuten olo on ihan ok, välillä väsyttää.

Työpäiviä on jäljellä 13 ja sitten alkaa loma, jihuu!!!

Minä en ole laittanut vielä mitään valmiiksi vauvalle, laitan sitten kun loma alkaa. Pari vaatetta olen ostanut vauvalle, mutta suurin osa vaatteista on esikoisen jäljiltä, eihän ne ole edes vanhoja kun esikoinen on vasta 1v6kk. Jostain vain pitäis löytää tilaa vauvan kamppeille kun ei olla isompaa asuntoa löydetty, enkä usko että sitä ehditään löytää ennen vauvan syntymää. Tässä nykyisessä asunnossa on niin vähän säilytystilaa :/ Ja muutenkin olisi kiva saada yksi huone enemmän, nyt meillä on siis kolmio.

Täällä poksuu viikot, tänään tasan 30+0

:heart:

Hyvää alkavaa viikonloppua!!!
 
Ohhoh...

Täällä 4vrk takana yksinhuoltajuutta, kun mies lähti työreissuun. Anoppi on ollut 'apuna' tässä meillä, mutta eipä tuo tunnu auttavan; supistelee taas ihan saman malliin kuin silloin kun olin töissä. Pojat olleet päivähoidossa joka päivä, mutta nyt hieman tuo tuleva viikonloppu pelottaa et kuinka jaksan :/

Tässä siis rv 29+4 menossa, ja minäkin olen yksi noista joilla paikat jo hieman auki ja ohje ottaa kevyemmin... Tänään suuntana hakea pojat kyytiin päikystä ja ajella tuohon naapurikaupunkiiin anopin luo illaksi. Kun nyt sitten omaa napaa pohdin, päädyin pakkaamaan paitsi itselleni, myös pojille 'yön-yli -kassit' mukaan reissuun. Jotenkin on nyt sellainen fiilis, että jos yhtään tästä yltyy nämä supparit tai nivuskivut, menen samalla reissulla käymään synnärilllä. Hirmuisesti tietenkin jännittää koko tilanne, kun tässä kuitenkin on tällä hetkellä yksin noiden poikien kanssa pärjäämässä (anoppi on sen verran vanha ja kankea, ettei oikeasti voi ottaa kunnolla vastuuta lastenhoidosta yms.). Mies on tuolla maailmalla, enkä ainakaan vielä halua sitä tällä säikäyttää.

Katsotaan siis millaisilla terveisillä minä palaan tuonnempana palstalle... Pahoin pelkään että tulee ehdottomampaa lepokomentoa :/
 
:'( Siis mikä tuota kaksilahkeista oikein nykyään vaivaa?? Se oli sit menny lupaamaan vanhemmilleen, että on kesäkuun alussa käytettävissä puusavotassa, 120km päässä kotoa :headwall: Noh, jos et ukko-kulta ole sattunu hoksaamaan, niin meillehän syntyy vauva sillon, minä päivänä hyvänsä!!! |O Käsittämätöntä ajattelemattomuutta. En sanonu mitän, vedet vaan alko pyöriä silmissä, kun se asiasta kerto äsken. Olkoon, menköön, tarvii kyllä enää sit kotiinkaan tulla, jos ei tän enempää perhe ja vauvan syntymä kiinnosta. Kysynpähän vaan, että jos se meinaa sinne mennä, niin helvetilläkö minä tytön kuljetan päikkään ilman autoa, ja kun lähtö synnytykseen tulee, niin mukaaniko minä tuon 5v otan?? :'( Miksei mikään asia voi sujua??
 
Mammanpojat ja omppunen jaksut molemmille :hug:

liljahelena tervetuloa :wave:

Sisu meille sä voit purkaa ihan mitä sun mieltäsi painaa :hug:
Jos se mies tulisi vielä järkiinsä ennen kesäkuuta :/

Uusi äp-pakkaus sen verran tykästyin siihen,että jos se olisi mulle nyt tulossa,niin ottaisin mielummin rahana enkä pakkauksena :whistle:

Bv ja P 31+5
 
HelloShitty
Sisu; sun mies taitaa olla liian kiltti kun ei ikinä osaa sanoa ei. |O rasittavaa todellakin. mutta eiköhän se tajuu homman nimeä ennen kesäkuuta. :hug: tai syytä ois. :kieh:

ja tänne saa purkaa. niin minäkin teen liiankin usein. :ashamed:
 
Ei olla vuodelevossa täälläkään, ainakaan vielä :wave:

Mammanpojat Paljon lepoa ja tsemppiä sinne! Toivotaan todellakin pikkuisen pysyvän masussa vielä useampia viikkoja :hug:

Onneks saatiin tuo viime vuoden äitiyspakkaus. Tuntuu sen värit paremmin mahd. tyttövauvalle sopivilta :)

Tänään vieteltiin sit sellaiset 4,5 h äippäpolireissulla. Iltainsuliinithan sieltä tuli, joskin lääkäri ja diabeteshoitaja eivät kovinkaan huolestuneilta tilanteesta vaikuttaneetkaan. Tuohon varmastikin vaikutti se, ettei paino ole noussut koko aikana (sitä on mulla siis ihan tarpeeksi entuudestaankin) ja vauvelin kokokin oli "keskikäyrillä" eli painoarvio nyt 1500g. Itse jotenkin ihan yllätyin, että "onko se jo noinkin iso"? :D Hui, kun tämä aika menee äkkiä, tuntuu että eihän siitä oo ku vähän aikaa kun sen painoarvio oli 600g tietämillä!!

Nyt anoppilaan kyläileen..

Pirtsi80 + pikku-Emma 29+6 :heart: huomenna poksuu viikotkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisu; sun mies taitaa olla liian kiltti kun ei ikinä osaa sanoa ei. |O rasittavaa todellakin. mutta eiköhän se tajuu homman nimeä ennen kesäkuuta. :hug: tai syytä ois. :kieh:

ja tänne saa purkaa. niin minäkin teen liiankin usein. :ashamed:
No niinpä! Ja kun appiukon tila on mikä on, eikä miehen veli kuitenkaan pistä rikkaa ristiin vanhempiensa hyväksi, niin mies yrittää sit pyörittää 2 ok-talon ylläpidon yksin ja kun välimatkaa on 120km, niin helppoa se ei aina ole... Mut mä en oikeesti jaksa, kun näistä samoista asioista keskustellaan JOKA kesä, joka VITUN KESÄ!!! |O
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisu; sun mies taitaa olla liian kiltti kun ei ikinä osaa sanoa ei. |O rasittavaa todellakin. mutta eiköhän se tajuu homman nimeä ennen kesäkuuta. :hug: tai syytä ois. :kieh:

ja tänne saa purkaa. niin minäkin teen liiankin usein. :ashamed:
No niinpä! Ja kun appiukon tila on mikä on, eikä miehen veli kuitenkaan pistä rikkaa ristiin vanhempiensa hyväksi, niin mies yrittää sit pyörittää 2 ok-talon ylläpidon yksin ja kun välimatkaa on 120km, niin helppoa se ei aina ole... Mut mä en oikeesti jaksa, kun näistä samoista asioista keskustellaan JOKA kesä, joka VITUN KESÄ!!! |O
en ihmettele..olisin minäkin ihan raivona. |O :hug:
 
:hug: kaikille joilla supistelee tai ennenaikaisuuus uhkaa muuten.

Täällä kaikki ok odotuksen suhteen,vauva myllää hirmuisesti ja tuntuu jalkapohjat ja polvet sekä peppu hyvin vatsanpeitteiden läpi,mies ja lapset kokeilee päivittäin pikkuisen liikkeitä :heart:

Tänään oon nyhjöttänyt illan miehen sylissä hakemassa lohtua,lähdin tänään jo klo 11 töistä pois ensin hierojalle ja sit mummon luo.
olin yhteensä liki 5 tuntia mummon luona,on niin heikkona et mummu toivoi tädin ilmoittavan kaikille ,että viimeiset hetket on meneillään :(
Suurimman osan aikaa nukkui tai voi pahoin...Mut tuntui siltikin hyvälle olla lähellä.

Nyt vetäydyn takaisin miehen syliin murehtimaan edessäolevaa menetystä.

A-Mam ja Mimmi rv 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisu; sun mies taitaa olla liian kiltti kun ei ikinä osaa sanoa ei. |O rasittavaa todellakin. mutta eiköhän se tajuu homman nimeä ennen kesäkuuta. :hug: tai syytä ois. :kieh:

ja tänne saa purkaa. niin minäkin teen liiankin usein. :ashamed:
No niinpä! Ja kun appiukon tila on mikä on, eikä miehen veli kuitenkaan pistä rikkaa ristiin vanhempiensa hyväksi, niin mies yrittää sit pyörittää 2 ok-talon ylläpidon yksin ja kun välimatkaa on 120km, niin helppoa se ei aina ole... Mut mä en oikeesti jaksa, kun näistä samoista asioista keskustellaan JOKA kesä, joka VITUN KESÄ!!! |O
en ihmettele..olisin minäkin ihan raivona. |O :hug:
Sisu, mutta katsos =) menette sinne koko perhe, jos synnytys tulee niin pääset sinnekin synnyttämään...saatte olla yhdessä ja vielä anopin ja appiukon hoidoissa...vissiin =)
Sori, ei ollut tarkoitus paljon kiusata, ymmärrän kyllä että harmittaa. Tosin ihanaa kun mies välittää vanhemmistaan, antaa hyvää kuvaa lapsillekin, nekin sitten pitää teistä vanhoina hyvää huolta. Joka tapauksessa niin vaikka mies olis siellä kauempana niin kyllä hän todennäköisesti synnytykseen ehtii, harvoin ne parissa tunnissa menee ohitse, ymmärrän kyllä että toi pointti harmittaa ja varsinkin ettei tieto oikein kulje, ainakin olis kiva yhdessä asioista jutella.

Täällä kaikki jees, massu kasvaa kohisemistaan...pääosin oikein hyvä olo, töitä olis vielä 12 päivää, vähiin käy, ennen loppumista.

Tosiaan joku kirjoitti ettei vielä ole hommannut montaa nuttua kun haluaa sitten "oikena värisiä" juu, näin kun kerrankin tiedän että vauva on tyttö niin on ollut älyttömän ihanaa hipelöidä vain noita tyttöjen vaatteita. En mäkään pitsien perään ole, mutta silti tytön näköisiä. Isommalta veljeltä on hänen vaatteita ja osaa tietysti niistäkin voi käyttää, mutta ihanaa kun saa söpötyksiä ja tosiaan kun olen kirppisrotta niin muovikassi ei montaa euroa maksa kun jaksaa kierrellä ja mulle se on parasta terapiaa ikiniä. Myös 12v sai uikkarit 0,80 senttiä, äijä pari hupparia yhteensä 4e, 10v hienot farkut 0,50senttiä jne. itelle ostin sellaiset suolalamput, sellaiset kivet missä on muka kainenlaisia vaikutuksia, mutta lamppuineen päivieen ne kaksi maksoi yhteensä 5e, on tosi nätit ja kaupassa joskus olen kattonut niin useamman kympin maksaa.

Juu, taas alkoi viikonloppu ja sitten onkaan enää muutama tynkäviikko. KUka kirjoittikaan että on jo ihan rakastunut omaan vauvaansa =) täällä aikalailla samat fiilarit, silitellään ja nautitaan kun toinen on niin lähellä, vaikka vielä niin kaukana...

Mukavaa viikonloppua meidän pinoon ja tsemppiä sitä tarvitseville.

kekkeri, huomenna tulee jo 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sisu; sun mies taitaa olla liian kiltti kun ei ikinä osaa sanoa ei. |O rasittavaa todellakin. mutta eiköhän se tajuu homman nimeä ennen kesäkuuta. :hug: tai syytä ois. :kieh:

ja tänne saa purkaa. niin minäkin teen liiankin usein. :ashamed:
No niinpä! Ja kun appiukon tila on mikä on, eikä miehen veli kuitenkaan pistä rikkaa ristiin vanhempiensa hyväksi, niin mies yrittää sit pyörittää 2 ok-talon ylläpidon yksin ja kun välimatkaa on 120km, niin helppoa se ei aina ole... Mut mä en oikeesti jaksa, kun näistä samoista asioista keskustellaan JOKA kesä, joka VITUN KESÄ!!! |O
en ihmettele..olisin minäkin ihan raivona. |O :hug:

Sisu, mutta katsos =) menette sinne koko perhe, jos synnytys tulee niin pääset sinnekin synnyttämään...saatte olla yhdessä ja vielä anopin ja appiukon hoidoissa...vissiin =)

Sori, ei ollut tarkoitus paljon kiusata, ymmärrän kyllä että harmittaa. Tosin ihanaa kun mies välittää vanhemmistaan, antaa hyvää kuvaa lapsillekin, nekin sitten pitää teistä vanhoina hyvää huolta. Joka tapauksessa niin vaikka mies olis siellä kauempana niin kyllä hän todennäköisesti synnytykseen ehtii, harvoin ne parissa tunnissa menee ohitse, ymmärrän kyllä että toi pointti harmittaa ja varsinkin ettei tieto oikein kulje, ainakin olis kiva yhdessä asioista jutella.
kekkeri, huomenna tulee jo 32+0
Juu - ei onnistu. Käytännön mahdottomuus jo pelkkien välimatkojen takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
Huomasin tämänkin ketjun ja Päätin tulla Mukaan.30++ Äippä Pikku kakkonen tulossa ja Lasketteu aika 19.6. Hyvin voidaan vaikka Riskiraskaus ja toivotaan että kaikki menee hyvin =)
:flower: =) Teretulemast!!

Saakos udella, et miksi sulla on riskiraskaus - kaksosetko?

Hei onko meidän pinossa yhtään tuplien odottajaa?? :attn: Tuli vaan näin ohimennen mieleen... :whistle:
 

Yhteistyössä