~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
kiitoksia mukava lukea teidän juttuja.Oisko intoa tehdä meille Oma kerho jos TAUSTALLA moni jotka ei kirjoita ??Voisi olla sit mukava jutella kun tietäisi ketkä pääsee lukee juttuja... :hug:

Äitiys ja Onni Plussa 29+1
Tervetuloa sulle mukaan :wave:
Meillä on jo kerho,olen vaan itse ollut nyt tosi laiska sinne mitään kirjoittamaan :ashamed:
Laitan sulle yv:tä =)

Juu,nyt väsyttää sen verran,että turistaan muiden kanssa huomenissa enemmän =)

BV ja P 31+6 :heart:
 
Taa
Huomenta!

Taas pystyssä. Johan mä ehdinkin nukkua sellasen 5 tuntia |O .

Haleja kaikille vaikeita aikoja eläville.

Meillä kärjistyi erimielisyydet kunnon riitaan perjantaina. Tavaraa lensi ja huutoa riitti. Nyt elellään taas hieman varauksellisesti sovussa.

Onko kellään ollu täs loppuajasta pahoinvointia?
Mulla on nyt muutamana yönä käyny niin, että oon joutunu nousemaan huonon olon vuoksi sängystä. Parina yönä oon sitten ihan oksentanutkin, mutta se on ollu sitten siinä. Vai onko tää joku tosi kummallinen vatsatauti?

Ens viikolla on sitten neuvolakin. Mies oli mennyt työvuoronsa vaihtamaan muistamatta sitä neuvolaa. Nyt sitten täytyy tuo tyttökin ottaa mukaan. Harmittaa vaan, kun suurin osa ajasta menee sitten vahtiessa ja kieltäessä lasta. Oiskohan sit seuraavalla kerralla se lääkärineuvola?

Taa ja nimetön 31+4 (?)
 
Mummo menehtyi viime yönä nukkuessa.

Kyl on kurja fiilis ja yöllä itketti kovasti miehen lohduttaessa halaen ja silittäen.Olin varma etten nukkuis uutisen jälkeen,mut miehen silittelyt unetti niin et johonkin aikaan aamuyöstä nukahdin uudelleen.

Oon kyl kiitollinen,että mummo ei tuntenut edes lopussa kipua.Nyt on sit hautajaiset tiedossa lähiaikoina.

A-Mam ja Mimmi rv 31+6

:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Huomenta!

Taas pystyssä. Johan mä ehdinkin nukkua sellasen 5 tuntia |O .

Haleja kaikille vaikeita aikoja eläville.

Meillä kärjistyi erimielisyydet kunnon riitaan perjantaina. Tavaraa lensi ja huutoa riitti. Nyt elellään taas hieman varauksellisesti sovussa.

Onko kellään ollu täs loppuajasta pahoinvointia?
Mulla on nyt muutamana yönä käyny niin, että oon joutunu nousemaan huonon olon vuoksi sängystä. Parina yönä oon sitten ihan oksentanutkin, mutta se on ollu sitten siinä. Vai onko tää joku tosi kummallinen vatsatauti?


Ens viikolla on sitten neuvolakin. Mies oli mennyt työvuoronsa vaihtamaan muistamatta sitä neuvolaa. Nyt sitten täytyy tuo tyttökin ottaa mukaan. Harmittaa vaan, kun suurin osa ajasta menee sitten vahtiessa ja kieltäessä lasta. Oiskohan sit seuraavalla kerralla se lääkärineuvola?

Taa ja nimetön 31+4 (?)
On kyllä ollut, ihmeen heikotusta ja oksu-oloa, ei joka päivä mutta välillä ja saattaa kestää esim. puoli päivää. Olen kyllä ihan pystyssä ollut ja töissäkin, mutta tehokkuus tietysti sillon puolikasta. En usko että on vatsatauti. Öisin mulle ei tota oo ollut kun kerran.

augustmam, olen pahoillani myös, Menetin oman älyttömän rakkaan isoäitini vuosi sitten, mutta myös niin että ehdin hänet ns. hyvästellä. Koville se ottaa. Voimia. Niin tyttäremme saa 99% hänen etunimensä toiseksi nimeksi, jotenkin ihana että nimi ja mummi "jatkaa elämäänsä" täällä meidän keskellä jollain muotoa.

Nyt paukahti siis rikki 32, jes jes jes, olisko nyt niin että vielä pari viikkoa ja sitten yksi kriittiinen pylväs saavutettu kun viikkoja on 34, lapsen kannalta siis. Noita synnytysohjelmia katselin ja miksi sitä aina herkistyy niistä niin kovin =) Jotenkin vaan ottaa silmiin kun lähes kaikissa synnytyksissä ne naiset makaa siinä sängyllä, jotenkin olen käsittänyt että suomessa on enemmän jo "aktiivisynnytyksiä" ja itse ainakin koen sen helpompana olla pystyssä kun maata, no eipä sillä väliä.

Vitsi, muutamia viikkoja ja pieni ipanuus on tossa kainalossa vääntelemässä kasvojaan ja ähisemässä ja sitten kuuluu parkaisu jne jne... jotenkin malttamatonta odottaa mutta toisaalta ihanaa tämäkin hetki kun tietää ettei mene enää kauan ja saa oikeasti kohta jo laittaa valmiiksi oikeita asioita (siis hakea auton kopan vintiltä ja pestä ne nutut ja ostaa kaupasta pieniä vaippoja jne jne) Vika äitienpäivä kun nää ipanat on masussa, ensi vuonna...

kekkeri poksauttelee: 32+0


 
Voi aargh tää meijän kone :kieh: En oo meinannu päästä nettiin. Nytkin kone sammu kesken kirjotuksen, mut onneks teksti säily.

Täällä ehkä aavistuksen supistelut helpottunu. Kattoo taas sit, kun arki koittaa ja mies menee töihin, et miten menee, kun esikkoa joutuu kuitenkin hoitaan.

A-mam osanottoni :hug:

Täällä myös TAYS:lainen :wave:

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille :flower:

Nyt pitää mennä..

Omppunen 30+3
 
augustmamille osanottoni. :hug:

Pahaolo on ollut mullakin jo muutaman viikon aina silloin tällöin, en oo oksentanut kertaakaan. Yhdesti meinasin, olin syönyt vähän aikaa sitten makeeta suhteellisen paljon ja huomasin sokerirasituksessa, että siellä tuli ihan sama olo. Ei se pahaolo kyllä aina siitä oo tullut, välillä siitä ku oon ollu selällään ja välillä en tiedä mistä...

Väsymyksestäkin joku kyseli... Mä oon vieläkin ihan pirtee. Herää yöllä aina neljän-viiden aikaan vessaan ja sitten valvon tunnin/pari, kun ei nukuta yhtään. Sitten nukun pari tuntia ja oon koko päivän ihan pirteä. Ootan vaan , että tulis joku pesänrakennusvietti, kun olis kyllä järjestettävää ja puuhattavaa, mutta eipä vaan kiinnostais. Mä oikein ootan, että mun tekis mieli pestä sauna... :)

Mä taidan lähtee Ouluun muutamaksi päiväksi lomailee. Saa nähä, mitä siitä tulee. Toivottavasti kivaa.

Ja viikkoja tänään 31+3. :heart:
 
huomenta..

Käytiin eilen lapsimessuilla ja sielä oli luento joka käsitteli lääkkeetöntä synnytystä, OLI MUUTEN TOSI HYVÄ!!!!!!!!!!!.....mulla aiamoinen pelko jo nyt synnytyksestä vaikka yksi on jo ulos pukattu. Mutta mut se luento pisti miettimään että olisiko se parempi vaihtis. Onko kellään kokemusta tästä? Mä ajattelin että jos turvautuis vain veteen ja lämpöpusseihin, hierontaan ja liikkumiseen. Tiistaina olis lääkärin tarkastus..iikksss!!!!!
Muuten täällä kaikki ok, vauva taas liikkunut huomattavsti vähemmän..mutta olin täältä lukevinani että muilla ollut ihan sama juttu....VAI????

Hömppä ja poju 28+1
 
A-Mam :hug: Otan osaa.

Täällä kumman hiljainen aamu, massussa meinaan. Siis liikettä kyl tuntuu, mut ei kovin paljoa... Liekö eiliset supparit taas hiljentäny Minnin tahtia, niillä kun tuntuu olevan jonkun sortin yhteys. Aina suppareita seuraavana päivänä on hiljaisempaa :/ No jospa se rakas olis kunnossa siellä :heart:
Sairaalakassiin meinasin pakata ihan vaan perustavarat, ja pakko pakata valmiiksi se, kun on tuota matkaa, ettei tarvii sit mahdollisesti kiireessä alkaa miettii, mitä tarttee mukaan. Mä olen ostanu vauvalle koko puvun, ihanan pöllöpuvin, ja siinä tuodaan hänet kotiin. Se on valkoinen, beiget somisteet, eli käy kummalle vaan. En luota 100% ultraajan sanomaan sukupuoleen, siksi neutraali vaatetus. Vähän olen miettiny, et mitä muuta pitää ottaa, ja ajattelin laitella tarvittavia tavaroita yhteen laatikkooon, ettei tarvii sit kun nakata kassiin ne myöhemmin.

Hei, miten tämmönen alkukesän vauva, oletteko heti muutaman päivän ikäisestä pitäny ulkona varjossa, jos on lämmin? Mulla kun on vaan talvea vasten syntyneestä kokemusta... :whistle: Pelkään pahoin, että jos on lämmin kesä, niin aiheutan lämpöhalvauksen pikkuselle :ashamed: Kai sitä oppii... Mut alku jänskättää kyllä, kun esikoisen vauva-ajasta on jo sen verran aikaa.
Äsken tytön kans väkerrettiin muutama virpomisvitsa, ja nyt se sit kiukuttelee, ettei halua / uskalla lähtee yksin virpoo naapureihin ja et mun pitäis lähtee mukaan :kieh: :LOL: Ihan varmaan, jooo!!
Sisu ja Minni 31+3 :heart:
 
Huomenta!

Augustamamille osanottoni :hug: Meillä on koko sakki sairastanut kauheaa flunssaa tai minä olen ollut terveenä mutta viime yönä kurkkukipu iski ja nytkin on niin sairas olo :$ Nuorimmaisella tuli sitten korvatulehduskin, on nyt lääkekuurilla. Eli ei ole pystynyt olemaan hoidossa...Saa nähdä mitä tiistaina äitipolilla sanovat, joutuuko jäämään sinne vai pääsenkö vielä kotiin. Oon kyllä välillä niin kipeä ollut että hyvä ettei itku ole päässyt :( Eilen pitkästä aikaa tuli noita petipuuhiakin harrastettua ja seuraavan päivän tuntui ihan kauheaa paineen tunnetta persuuksissa ja alapäässä :eek: Oli tosi tukala olo, mietin että pitääkö tässä näytille lähteä mutta rauhottui olo ihan levolla. Varmaan jotenkin vaikuttaa kun lääkäri sanoi että vauvan pää painaa kohdunsuuta, siitä tuo paine?
Nyt taidan levähtämään mennä, sen verran heikko olo on...Pitäkää peukkuja etten joudu tiistaina jäämään osastolle, ahdistaa ajatuskaan... :/

Peppita+PikkuKutonen 30+0 POKS :heart:
 
liljahelena ainakaan täällä meillä ei uudestaan synnyttäjälle tehdä paino/synnytystapa arvioo jos ei o mitään syytä siihen. toisaalta mulla tullaan tekemään nyt kaikista. esikoista seurattiin sokereitten takia. kakkonen kokoarvioitiin mun omien pelkojen takia ja pahasti peileen. arvio oli max. 3,9kg (painoi syntyessään 4450g). ja nyt tää kolmonen taas menee noitten sokereitten piikkiin ja ei varmaan anneta edes mennä la:han asti.
mä onnistuin kyllä tuon kakkosenkin kanssa saamaan neuvola lääkäriltä lähetteen koko/synnytystapa arvioon kun vaan puhuin peloistani ja pyysin sitä lähetettä. sen poli maksunhan se kustantaa.

a-mam :hug: otan osaa. sai onneksi lähteä nukkuen ja tavallaan jo hän itsekkin ehti valmistautua/hyväksyä lähönsä kun oli jo asiasta puhunut. voimia nyt vaan koko perheelle. sulla on kyllä uskomaton mies.

sairaalakassi pakkaan sukupuolettomat vvaatteet ryynille varmaan turvakaukaloon valmiiksi että mies sitte tuo kun tulee hakemaan. itselle ajattelin ottaa omat imetys liivit mukaan (inhon niitä sairaalan malleja) , toisaalta nyt sokereitten takia pelottaa että taas tuo homma menee mönkään kun startti voi olla heikonlainen kun vauva lähtee sinne sokeritippaan ja ei heti pääse viereen. no ehkäpä tuon esikon kanssa jo jotain asiasta opin. ostan ainakin kotiin sellaisia "tissinpää" (avent, tommee tippee tai ainu ultivent) tuttipulloja että on pakko avata suuta isommalle. joten jos edes auttais tuota imu otetta.
sitten pakkaan oman lansinoh rasvatuubin ja itelle jotain lukemista/ristikoita varmaan. riippuu nyt paljolti siitä miten he päättävät tuon "synnytyksen " hoitaa. on kuulemma tyksissä aika kova ruuhka kesäksi tulossa.

ensimmäiset virpojat kävi jo. taitaa tarvita kaivaa tuolta kaapista essut ja lähtee virpomaan iso-mamma, mamma ja pappa ja mun kummitäti. he odottavat meitä saapuvaksi. muualle ei varmaan kyl mennä.

tinni ja ryyni 30+4
 
A-mam Osanottoni suureen suruunne :hug:

"Nyt olen vapaa ja mukana tuulen,

saan kulkea rajoilla ajattomuuden.

Olen kimallus tähden, olen pilven lento,

olen kasteisen aamun pisara hento.

En ole poissa, vaan luoksenne saavun

mukana jokaisen nousevan aamun,

ja jokaisen tummuvan illan myötä,

toivotan teille hyvää yötä."
 
:'( Joo, ei tästä tule mitään, 3. maailmansota käynnissä täällä, siitä anoppilan halkosavotasta. Mies ei suostu näkemään asiaa mun kannalta, ja perumaan anoppilaan lupaustaan. :'( En mä taida jaksaa, aina vaan tämmöstä paskaa.
 
Kiitos kaikille :heart: Tunteet on kyl ristiriitaiset suru ja helpotus vuorottelevat...

Tinni:Niin tuo onkin oikeasti uskomaton :heart: Ens viikolla ke on 9 v hääpäivä ja kk kuluttua tulee yhteistä taivalta jo 17 vuotta.Rehellisesti on sanottava ,et aina ei tosiaan oo ollut onnea ja autuutta,mut pääosin oon ollut tyytyväinen ja yksi side mikä meitä on pitänyt yhdessä,on avoimuus ja rehellisyys kipeissäkin asioissa.Ja mies on oikeasti ainut ihminen,johon luotan ihan täysin,kun jotain hänelle kerron ja tiedän et samoin on myös hänen kohdallaan.

Mennään ostamaan tän kuun 20 päivä vauvalle gragon autobaby samalla kun käydään nuorimman tytön jalkaa näyttämässä fysioterapeutille.Hän astuu lievästi sisäänpäin oikealla jalkaterällä ja nyt tutkitaan onko jotenkin mahdollista kuntouttaa tms.
Tytön menoa ei kuitenkaan haittaa yhtään,joten en oo jaksanut yhtään murehtia tulevaa fysioterapeutilla käyntiä.

A-mam ja mimmi rv 31+6,huomenna jälleen uusille viikoille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
huomenta..

Käytiin eilen lapsimessuilla ja sielä oli luento joka käsitteli lääkkeetöntä synnytystä, OLI MUUTEN TOSI HYVÄ!!!!!!!!!!!.....mulla aiamoinen pelko jo nyt synnytyksestä vaikka yksi on jo ulos pukattu. Mutta mut se luento pisti miettimään että olisiko se parempi vaihtis. Onko kellään kokemusta tästä? Mä ajattelin että jos turvautuis vain veteen ja lämpöpusseihin, hierontaan ja liikkumiseen. Tiistaina olis lääkärin tarkastus..iikksss!!!!!
Muuten täällä kaikki ok, vauva taas liikkunut huomattavsti vähemmän..mutta olin täältä lukevinani että muilla ollut ihan sama juttu....VAI????

Hömppä ja poju 28+1
Pärjäsin toisten lapsen synnytyksessä ihan hyvin ilman lääkkeitä :wave: Olin sitä etukäteen jo vähän suunnitellutkin, mutta jos olo olisi käynyt kovin pahaksi en olisi itseäni mollannut lääkkeelliseen kivunlievitykseen siirtymisestä.. Synnytystä kun ei voi kuitenkaan etukäteen tietää ja suunnitella.

Synnyttämään lähdin sillä asenteella, että se on maailman luonnollisin asia ja naisen kroppa on ihan sitä varten suunniteltu... Lämmitettävä kaurapussi tuntui itselläni toimivalta joten sellaisen nappasin mukaan kotoa kun lähdettiin sairaalaan. Käytin sitä kyllä jo kotonakin kun supistukset alkoivat tuntua kipeiltä. Sairaalassa mies kiltisti kävi pussia lämmittelemässä hoitajien kahvihuoneessa :heart:

Jos vertaan esikoisen synnytystä epiduraaleineen ja supistusta kiihdyttävine tippoineen, sänkyyn sen vuoksi pakotettuna tähän toiseen synnytykseen, jossa sain liikkua tahtoessani (istuin kyllä keinutuolissa ponnistusvaiheeseen saakka) ja ponnistaa siinä asennossa mikä tuntui parhaalle.. niin jälkimmäinen oli kyllä mukavampi kokemus! Ja kivut eivät missään vaiheessa olleet ainakaan pahemmat kuin ensimmäisessä synnytyksessä =) Suosittelen kokeilemaan!


 
Laitan uusimman masukuvan jo tänään.

Huomenna niin härdellipäivä etten muista enkä ehdi palstailemaan.

Kuvassa siis 31+6 :heart:


Masunympärys nyt 85cm,joten sentin verran on tullut noin kk ympärysmittaa lisää,ke on neuvola,musta itsestäni tuntuu,et masu ois laskehtinut jo hiukan alemmas.

a-mam,joka oottelee miestä ja kiinalaista sapuskaa kotiin hetkenä minä hyvänsä :p

Tänään on kyl kevätsiivousta saatu niin hyvälle mallille,et toukokuussa saan vain keskittyä nauttimaan olosta ja elosta perheen parissa ilman senkummempia suunnitelmia
:saint:
 
A-mam
Osanottoni :hug: Onneksi sullakin meni noin, että sait sanottua hyvästit. Mun viimeinen isovanhempi (mummu) kuoli kaks vuotta sitten ja sain ollan viimeisen illan hänen luonaan. Silloin oli hyötyä siitä, että mun kädet on aina kylmät. Mummua helpotti kun pidin vuorotellen kylmiä käsiäni hänen otsallaan. Mutta morfiini auttoi onneksi myös.
Koita jaksaa :flower:
Sisu Kurjaa tuommoinen riitely raskausaikana, varsinkin ku (ite ainakin) kaikki asiat tuntuu nyt pahemmilta ja kamalemmilta ku normisti ja itkua riittää.
Taa Hali sullekin kun on ollut riitaa. Onko asiat jo paremmin?
Paha olo Jep, iskee yllättäen aina välillä. Eilen jopa oksensin vähän mut usein menee itekseen ohi ja levolla. Öisin ei (kop-kop) ainakaan vielä oo ollut mitään.
B-V :hug: Sulle hali ihan vaan eilisen "mitäs nyt"-keskustelun takia, luin sitä jonkun verran ennen nukkumaanmenoa.

Meillä poksui eilen viikot, eli nyt olis jo 29+1 APUA :D Pian on 30 täynnä, tarkoittaako se oikeasti sitä, että tää vauva meinaa tulla pihallekin joskus? :LOL:
Huomenna neuvola, vähän jänskättää mitä SF-mitta näyttää.
Eilen multa kysyttiin, että oonko jo raskauden puoles välis :p Sanoin vaan et kyl aikas paljon pidemmällä :D

Jennynen ja Möhkö 29+1 :heart:
 
HelloShitty
ei mee nää viikot ihan tarpeeks nopeesti kuulkaas..käyn aina sillon tällöin lukemassa noissa pinoissa joilla on la tässä kuussa. tulee oikeen epätoivoinen olo että millon se meiän vuoro oikein tulee...no okei..ens kuussa varmaan alkaa ryysis jo. :whistle: mutta kun se la on kesäkuussa niin kesään tuntuu olevan niiiiiiiin pitkä aika kuitenkin. |O

mä en pysty nukkuu..joka paikka ihan rikki...en vaan jaksais olla raskaana enää.. :(
valivali...

HS ja J rv 31+3
 

Yhteistyössä