Pitkästä aikaa moi! Oottepa kirjotellu ahkerasti vaikka vasta vajaa viikko marraskuuta menty. Mulla piti huomenna olla neuvola, mutta th siirsi sen viime viikolla ja sen piti olla sitten ensi viikon tiistaina, mutta mulle sattuikin töihin tärkeä juttu, mistä en voi olla pois/myöhästyä, joten siirsin sitten itse vielä neuvola-aikaa ja toivottavasti nyt sitten pääsen sinne ensi viikon torstaina. Viikkoja sillon jo 10+3, joten elättelen toiveita, jospa vaikka sydänäänet kuuluis.
Joitain topikkeja jäi mieleen, mistä ootte keskustellu. Ja päällimmäisenä tietenki
seksi. Meillä on tätä nykyä todella harvinaista herkkua tuo aviollisten oikeuksien toteuttaminen. Minuu väsyttää ihan liikaa, jos meen viisikin minuuttia ennen miestä petiin, niin oon jo täydessä unessa, kun se tulee viereen. Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua... Mieli kyllä tekee, mutta kroppa on aivan pihalla mistään seksitouhuista. :/
Np-ultra, veriseula ja muuta sikiön rakenteisiin ja kehitykseen/kehityshäiriöihin liittyvistä tutkimuksista oli juttua. Mä menen kyllä tuohon niskaturvotusultraan, mutta jos siinä kaikki ok, niin en kyllä mitää veriseulaa ota (liekö sitä päijät-hämeessä edes tarjolla??). Lisäksi mennää keskiraskauden rakenneultraan yksityiselle. Mä haluan tietää vain sen verran, että jos sikiöllä jotain todella merkittävää vialla, mikä tulisi joko vaikuttamaan syntyvän lapsen elämänlaatua merkittävästi heikentäen tai ylipäätään selviytyminen kohdun ulkopuolella olisi kyseenalaista tai raskauden loppuun saakka meneminen epätodennäköistä. Noissa tilanteissa toivoisin raskauden tietysti päättyvän luonnollisesti mahdollisimman pian, mutta luontokin tekee virheitä ja sen verran haluan käyttää nykyteknologiaa ja lääketiedettä hyväkseni, että (toivottavasti) tuon kaltaiset kehityshäiriöt voidaan todeta mahdollisimman pian.
Tästäkin tosin kyllä tiedän esimerkkitapauksen, että ultralla ei olla nähty yhtään mitään. Kun lopputulos oli se, että vauva syntyi reilusti ennenaikaisena, mutta selviytymisviikoilla kuitenkin, mutta vauvalla ei ollut mitään selviytymismahdollisuuksia. Kaiken järjen mukaan tuossa tapauksessa kehityshäiriö olisi ainakin maallikon mielestä pitäny ultrassa näkyä, mutta näin ei kuitenkaan ollut. En halua yksityiskohtia kertoa, mutta jokatapauksessa tuo kehityshäiriö liittyi rakenteisiin, joten siksi on vaikea ymmärtää, miksei ultrassa mitään havaittu.
Sukupuoli tullaan varmaankin kysymään taas rakenneultrassa. Näin ollaa tehty kahdessa edellisessäkin. Molemmissa lääkäri on ensin vihjannut yhteen suuntaan (mikä myös oli lopputulos) ja sitten kuitenkin perustellut, miksi hänen "arvauksensa" voi myös mennä ihan metsään. Tosiasiassa on tainnut lääkäri kuitenkin nähdä vauvan merkin ihan selvästi, ei ole vaan kehdannu 100%:sti mitään sanoa.
Mieliteot: mulla kanssa jauheliha himottaa :wave:
Eilenillalla tuli mieliteko kaurapuuroon. Vedin kolme annosta voisilmän kera, ihan järjettömän hyvää
Muutenki tekee mieli kaikkea "suolasta", siis ei makeaa. Oonki ihan varma että tää masukki on poika. Mulla ekassa raskaudessa teki mieli suolasta, sillon tuli poika ja tokassa vedin hedelmiä ihan hulluna ja suorastaan yökin pizzoille ja texmex-ruuille, mitkä nyt taas on suurinta herkkua.
*muoks* toka lapsi on siis tyttö
Ootteko kattonu tuota Nelosen Sairaala-sarjaa? Mä oon ihan koukussa ja etenki ne synnärin ja vastasyntyneitten teho-osaston jutut koskettaa.
Nyt oli tällä viikolla muistaakseni siinä parikin nopeaa kolmannen lapsensa synnyttäjää ja kyllä vaan alko jo pikkasen pelko nostamaan päätään... Mulla eka synnytys oli nopea, toka oli syöksy ja kolmannesta varoiteltiin, että saattaapi syntyä vaikka kotiin. Sitä en kyllä mielelläni haluais. Etenki jos synnytys käynnistyisi yöllä niin, että mies on töissä ja itse olisin lasten kanssa keskenäni kotona. Yksinänikö mä sitten alkasin vauvaa ulos pusaamaan ??? |O
Mutta nyt huutaa tän päivän himokkini keittiöstä, nimittäin sienipiirakka, että "syöminut syöminut", joten se on mentävä. Voikaahan paksusti!
vanttu rv 9+3