**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Maarialle halaukset... :hug: :hug: kannattaa toki odotella siellä se viikko ja katsoa tilanne uudestaan. Onneksi kätilösi oli ihana. :hug:
samaa mieltä. ja toivottavasti masussa on kuitenkin elämää. :hug: :hug: :hug:
 
HelloShitty
Lissuli; onnea hyvistä ultrauutisista! :flower: :heart:
oli varmaan ihanaa kattoa pikkuista. kui liikkuvaisia ne on tossa vaiheessa? =) heilutteleeko ne käsiä ja potkiiko ne? olis kiva tietää mitä oma pikkuinen touhuu. :D

huomenna, huomenna.....iik. toivottavasti saaan kans nopeesti ajan nt-ultraan. huomenna alkaa jo rv 10. =)

HS ja nelonen rv 9+6
 
Tsemppiä maaria76 :lle ja tervetuloa uusille! Ihan pikaisesti olisin kysellyt kun huolettaa, että tunnetteko te kaikki olevanne tässä vaiheessa jo raskaana, jos ei pahoinvointia oteta lukuun? Mulla nyt viime päivinä ei oikeastaan mittän oireita. Joskus vaan heikottaa, verta ei kuitenkaan ole tullut. Oikeastaan tiedän kuitenkin että olen raskaana, mutta silti sekahertaa mieltä KOKO ajan. (outo taidan olla) ja ultra vasta maanantaina! Kertokaa joko te tunnette, että kyydissä on joku. Palailen paremmalla ajalla vastailemaann gallubeihin...
 
Maaria: Voi harmi että tilanteesi on tuo. Toivottavasti ultra viikonpäästä antaa semmoisia uutisia mitä toivotte! :hug:

HS: Tuo ainakin heilutteli käsiään ihan hirveesti, ihan kun olis nyrkkeillyt, ja muutenkin tuntui olevan varsin liikkuvainen.. Varmaan äitiinsä tullut kun ei osaa olla paikoillaan. Jalkojen liikettä en muista nähneeni. Mut kyl se kokoajan siellä jotain heilu. Ultratäti sanoi että yleensä niitä saa vähän aikaa herätellä ennen kun näkyy liikkeitä, mut tuo heilu het kättelyssä. Oli se niin ihanaa kyllä nähdä se, ihan uskomaton tunne. Ei noi kuvat anna mitään verrattuna siihen nättöön *haaveilee* :heart:

Joo mä oon nyt ihan pilvissä. Taidan vähän levätä ja sit pitääkin jo kiiruhtaa kaupunkiin. Näen kaverin ja sit pitää varmaan muistaa ostaa se isäinpäiväkortti. Josko sitä jotain pientä tuolle omalle ukollekin jo ostelis, onhan se jo iskä kuitenkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Lissuli kiva et kaikki on hyvin :D

Ai teilläpäin ei ole np-ultraa ollenkaan? Mulla on ens viikon to se np-ulta,pitää olla jo heti aamusta äitiyspolilla jonottamassa ja sen ultran jälkeen menen kerrosta ylemmäksi labraan antamaan verta,kyllä mä meinasin siinä käydä,ihan vain "huvikseni" kun hoituu samalla reissulla =)

bad virgin ja hippu 10+2
Ei ole juu np-ultraa ellei tosiaan mene yksityiselle ja rakenneultrakin oli mun käsittääkseni yksityisen heiniä... No mulla ei noista muutenkaan ole mitään käsitystä että mitä kuuluu ja mitä ei... Mut taas kahden viikon päästä on lääkäriultra ja se tekee sen sisäultran ja katsoo onko kaikki synnytystä varten kunnossa. Ja mulla vaihtuu neuvolakin joulukuusta lähtien, eli en tiedä sit sen kaupungin pelisäännöistä.
Pitää varmaan laittaa yksäriä A-mamille ja vähän kysellä ;)

 
:'(

mulle on tehty kerran kaavinta kun meni kesken. Se todellakin kestää sen 10min ,ja ei tehdä nukutuksessa vaan nk. humautuksessa. Siinä ollaan unessa kyllä mutta mitään ei tietenkään tiedä kyseisestä tapahtumasta. Heräämössä ollaan ehkä tunti sen jälkeen ja thats it.. Saattajan kans sitten kotiin. Kipulääkkeitä kyllä jouduin syömään sen jälkeen päivän pari kun oli erityisen voimakkaan ikäänkuin kuukautiskivut. Fyysisesti helppo juttu se oli, henkinen puoli on sit toista,,,

Pilttiä4 + Nessu 7+ jotain
 
maaria -76 mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys viikolla 8... siis alkoi vuotaa ja lähetteellä tarkastukseen tyksiin mitään elävää ei löytynyt ei edes ruskuais pussia. antoi tabut kotiin inho niitä oli laittaa ja ei mulle kovempia kipuja aiheutteneet. kahden viikon päästä tarkastus ja kaikki ei ollu ok. vaan taas lkaksi viikkoa ja tarkastus. onneksi oli sitten jo tyhjennyt. jos olis vielä näkynyt jotain ni olisisn joutunut kaavintaan. eli ehkä kaavinnassa "pääsisi" helpommalla. en tiedä kaavintaa en ole kokenut.
 
Jaksamista Maaria76! :hug:

Täällä ultrapäivä lähestyy. Toisaalta odottaa sitä aivan kamalasti. Toisaalta pelottaa ja niin kauan kun ei tiedä mitään niin voi ainakin ajatella olevansa raskaana normaalisti. En tiedä mistä olen kehitellyt tällaisen pelon, että joku olisi pielessä. Pahoinvointi on ollut taas tänään melko ilkeää ja turvotus on ympärivuorokautista.

Sukupuolen selvittämisestä kyseltiin. Haluaisin kyllä tietää sen, mikäli se rakenneultrassa selville saadaaan. Olen myös harkinnut 4D ultraa, jos nyt sinne asti päästään. Tai pitäisi varmaan ajatella, että KUN.

Barbapörrö ja Pätkis 6+2 :heart:
 
Jaksamisia kaikille! Eritoten Maaria.. :hug:

Itse kävin just ultrassa, rahalla saa, mopolla pääsee.. Siis yksityisellä..

Kaikki hyvin, vastaa viikkoja täysin. Heitti kuperkeikkaa, nyrkkeili ja nukahti sit kesken ultran.. :D
Mut olihan se kiva nähä, itku pääsi. Ja kun muutenki ollu itse niin epävarma, et onko kaikki siellä niin ku pitääki..

Päätin, et toisessaki käydään ja sinne isommat mukaan!

Lisbet + alien 10+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Jaksamisia kaikille! Eritoten Maaria.. :hug:

Itse kävin just ultrassa, rahalla saa, mopolla pääsee.. Siis yksityisellä..

Kaikki hyvin, vastaa viikkoja täysin. Heitti kuperkeikkaa, nyrkkeili ja nukahti sit kesken ultran.. :D
Mut olihan se kiva nähä, itku pääsi. Ja kun muutenki ollu itse niin epävarma, et onko kaikki siellä niin ku pitääki..

Päätin, et toisessaki käydään ja sinne isommat mukaan!
Lisbet + alien 10+2
Mä olin viimeksi ultrassa joku rakenne tais olla- ja mukana oli tosiaan isommat lapset (sillon 7 ja 9) he tykkäs tosi kovin kun näki vauvan ja ymmärsi älyttömän hyvin mikä kohta on missäkin. Jotenkin ihanaa jakaa lasten kanssa niitä vauvaan liittyviä kivoja juttuja. Niin ja meillä toi iskä oli kuitenkin töissä niin mulla oli seuraakin =) Ensi tai siis nyt tällä kerralla otan kyllä isot kans mukaan mutta 2v saa jäädä kotiin. Nyt kun 2v oli mun kanssa äippäneuvolassa niin hän ei olis halunnut ees että multa kuunneltaa sydänäänet vaan halus ehdottomasti olla sitten mahallaan siinä mun päällä kun mä olin selälläni....juu että ehkä hän ei pääse mukaan.

SUKUPUOLEN SELVITTÄMINEN, no täällä ei juuri niin käy että sais sen selville vaikka kysyis, muistaakseni ollaan joka kerta kysytty ja kertaakaan meille ei olla sanottu, vaikka eri ihminen on ultrannut. Kaippa se on täällä joku periaate, ettei sanota, voihan niistä sitten tulla jälkeenpäin sanomista mutta me on kyllä aina vaan sanottu että olis kiva tietää kumpaa veikkaat tms. No eipä sen sinällään niin väliä, tyttö toivoo siskoa, veli toista veikkaa.

Maaria :'( todella kurja juttu. Toivottavasti ihmeitä tapahtuisi ja kaikki oliskin ok. Tsemppiä!

kekkeri 10+3
 
kyllä mä haluan tietää mahdollisen sukupuolen. ihan jo käytännön vuoksikin. Toki ostan tarvikkeita, mitkä sopivat sekä pojalle että tytölle, mut ois se kiva saada vähä varmistusta ennen ku lastenhuone on pistetty paraatikuntoon.
onpa kurjaa, jos jossain ei viitsitä kertoa :eek: toivottavasti koksis kerrotaan.

minä joka ei koskaan nuku päikkäreitä, niin äsken heräsin tosta sohvalta :D
 
johanna83 kyllä Koksissa annetaan sukupuoliarvaus rakenneultrassa,odotan jo sitä et kumpi sieltä tulee.
Toki tajuan ettei se 100% varma ole,mutta vähän osviittaa kuitenkin :D

Lisbet 78 Oli varmaan ihana nähdä pikkunen ultrassa :heart:

kesämasu09 toki sitä välillä tulee tunne että apua, olenko mä tosissaan raskaana :eek:
Muuta "yhteyttä" ei vielä vauvaan ole,kuin että tiedän masussa elämää olevan,kun saan dopplerilla sydänäänet kuuluviin :heart:
 
Mul huomenna ultra ja siinä katsottais käsittääkseni np mikäli niin haluisin,mut en halua.En oo ottanut mitään seuloja,meille olisi tervetullut myös "erityinen" lapsi...

Rakenneultrassa joudun käymään useasti,ultrataan napanuoravirtauksien takia lähinnä.Sukupuoli kysytään,vaik tiedän sen melko varmasti jo nyt....Ja kun kuulen sydämen sykkeet (meil tytöil ollut tietty ja pojil tietty)Ja tyttöjä odottaes on ollut ällötystä(ilman oksentamista) ja pojilta oon oksentanut.
Joten oon melko varma,et meidän vauveli on tyttö.

Jos tulokas on poika,niin mul ei oo mitään poikien vaatetta,viimeksi poikavauva ollut 11 vuotta sitten ja niitä vaatteita en enää pojalle laittais,vaikka kaikki onkin tallessa.

4d ultrassa käydään Kuopiossa asti,kun halutaan vauvan kasvokuva.Kuopiossa oli ainakin 1,5v sit Bruno Cassiatore ultraamassa ja sen perässä meen sit mis se onkin,oli niin upea kokemus viimeksi.

Lissuli:ihania kuvia :heart: Onneksi kaikki oli hyvin.Meillä on sit sama la :whistle: Mul menkoista laskien tuo 2.6.09


Maaria-76:toivon mukaan viikon kuluttua näkyisi pienen sykekin.Jos laite oli vanhanaikainen tai ultrannut ihminen ei osannut käyttää laitetta?*yrittää pitää toivoa yllä*

Pakko tunnustaa,mä yritin eilen illalla oikein myöhään kuunnella sykkeitä reilun vartin,mut ei kuulunut...Meinas hirvittää...Aamulla kuului hyvät sykkeet.Eilen pieni halusi piilotella masussa.

A-Mam ja Mimmi rv 10+1
 
bad virgin: huh, no hyvä juttu :)

kuunnellaanko yleensä ekalla neuvolareissulla sydänääniä? mulla ois sillon 9+2... kaverilla oli ollu tänää neuvola, eikä sielläpäin oltu kuunneltu. oishan se kiva tietää, että massussa on elämää ennen sitä ultraa.
 
J84
Iltaa Mammat :heart: Tulin tuolta taas lueskelemaan miten täällä voidaan. Ensiksi Maaria-76 :hug: :hug: :hug: Olen todella surullinen puolestasi. Ja sitten muille, IHANAA, että kaikki on mennyt hienosti tähän asti. Varsinkin Lissulan kuvat pienestä nököstä :p Itsellä on edelleen kuume päällä, mutta ei onneksi mikään pakkomielle kuitenkaan raskautua tänä vuonna, voinpahan sitten taas luvata uutena vuonna raskautua ens vuoden sisällä..viimeksi kävi niin, kun luvattiin ystävän kanssa toisillemme näin ja molemmat saimme lapsukaiset marraskuussa ja joulukuussa -07 :D Kaikkee sitä sattuukin...sattumalta ;)
 
Maaria-76 Minulla sama tilanne, eli siis nyt olisi viikkoja kasassa 7 +1 mutta raskaus osoittautuikin tuulimunaksi. Raskaus oli siis keskeytynyt joskus viikon 5-6 tienoilla. Sikiö oli alle sentin. Minut lähetettiin väestöliitosta kätilöopiston päivystykseen raskauden keskeytykseen. Nyt minulla on siis käynnissä lääkkeellinen keskeytys, jonka sain vielä itse aloittaa kotona, täällä on sitten mies vaan minua hoitamassa. Kivut on kamalat, vuodosta en tiedä minkälaista tulee olemaan. Henkisesti tämäon mielestäni rankempaa kuitenkin kuin fyysisesti. Ja minulle sanottiin, että kun raskaus keskeytyi näin alussa, niin ei kannata lähteä kaaintaa. seuraavien kuukautisten jälkeen voi yrittää halutessaan heti raskautta. Voimia sinulle. Ainakin meillä lääkkeellistä pidettiin ainoana vaihtoehtona.

Kaikki siis varmaan ymmärsivät, että minun raskauteni oli tuulimuna, ja jään pois tästä pinosta.
 
a-mam: Tosiaan, meillähän on nyt sama la. Joudutaan pian oikeesti samalla kyydillä sairaalaan :D
Me mietitiiin tossa kans se veriseulajuttu, että ei haluta sitä ottaa. Uskotaan et kaikki on ok, ja yleensä tieto lisää tuskaa, joten parempi olla niin ettei tiedä kaikkea :) Rakenneultraan mennään sit kyllä.

Uskalsin sit käydä tänään vähän shoppailemassa vauvanvaatteita :ashamed: Oli ihan pakko :)
 
Sovitaanko likat nyt yksi asia? Se ettei enää huonoja uutisia tähän pinoon joten lähettelen kaikille paljon vauvaliimaa! :whistle:
Vetää jotenkin mielen matalaksi,kun näin on käynyt niin monelle tässä pinossa ja viime yönä näin taas painajaisen,että verenvuoto alkoi :snotty:
Mutta niihin uniin vaikuttaa tämä netti ja omat pelot kaikesta,mitä voi käydä :/

bad virgin ja hippu 10+2
 
haltialle :hug: :hug: surullista kerrottavaa sinulla.. Jaksamista!

Maaria :hug: :hug: odottavan aika on pitkä ja varsinkin kun pelkää pahinta... Jaksamista sinullekin! Itselläni on täysin epäonnistunut kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä, joka siis lopulta johti kaavintaan...

Kesämassu täällä ainakin on vähän päivästä riippuen epätodellinen olo siitä että onko masussa todella joku... ja olen kuitenkin sen omin silmin ultrassa nähnyt ja todeksi todennut...

Lissuli meillä pääsee nt-ultraan ja aion mennä verikokeeseenkin, se otetaan samalla kertaa kun käy ultrassa... otatin verikokeen esikoista odottaessakin, pähkäiltiin sitä kyllä vähän, mutta lopulta päätettiin että otetaan ja nyt en edes pähkäillyt, jotenkin kuitenkin haluaa varmistella asioita...

Nyt en muista kuka kirjoitti ettei sydänäänet kuuluneet... Itsellä sama juttu tänään neuvolassa, ei saanut täti ääniä kuuluviin... sanoi kyllä että se on tässä vaiheessa vielä niin hakuammuntaa ja heidän laitteensa on huono... Toivottavasti pikkuisella on kaikki ok, huomenna varaan ajan nt-ultraan, mutta sinne saa varmaan ootella pari vkoa...

Nalle-emo ja Pikku-nalle rv9+2
 

Yhteistyössä