**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

nalleperhe noista sydänäänistä,ostin sen dopplerin kotikäyttöön ja sain äänet kuuluviin 9+3,muistaakseni.. ja pari päivää siitä eteenpäin kuului äänet jo tosi hyvin ja eilen kuunnellessani sain hakea hyvin pitkään,ennenkuin kuului tosi vaimeasti äänet,taisi vaan vauva olla siellä jossain syvällä piilossa :heart:

bv ja hippu 10+2
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja nalleperhe:
Nyt en muista kuka kirjoitti ettei sydänäänet kuuluneet... Itsellä sama juttu tänään neuvolassa, ei saanut täti ääniä kuuluviin... sanoi kyllä että se on tässä vaiheessa vielä niin hakuammuntaa ja heidän laitteensa on huono... Toivottavasti pikkuisella on kaikki ok, huomenna varaan ajan nt-ultraan, mutta sinne saa varmaan ootella pari vkoa...
Se olin minä, oletettavasti samoilla viikoilla kuin säkin. Kyllähän tuo vähän pisti mietityttämään että onko tuolla jotain elämää.. Ei olis kyllä kiva mennä ultraan ja kuulla samanlaisia uutisia kuin Maaria-75 :hug: Toivottavasti sun pikkuinen on silti kunnossa ja ihmeitäkin tapahtuisi!

:hug: myöskin Haltialle!

Esikoisesta ei missään nimessä haluttu tietää sukupuolta etukäteen mutta mä ainakin ehkä tahtoisin tästä toisesta tietää, en tiedä miksi näin :)

Veriseulaan tahtoisin mutta täällä Turussa se ei onnistu kuin yksityisellä.. Ehkä sitten sinne jos NT-ultrassa on jotain poikkeavaa. Turussa tuo ultraava lääkäri on niin taitava ettei yksikään NT-ultrasta "läpi päässyt" ole ollut poikkeava. Erityislapsi saisi meillekin todennäköisesti tulla mutta minä tahtoisin ottaa mahdollisen vamman laadusta ja taudinkuvasta selvää jo odotusaikana ettei sitten tarvi olla hoomoilasena kun lääkäri tulee jotain kertomaan.

Yeb 9+4
 
Haltialle ja Maarialle voimahalit :hug: Asioilla on aina tapana järjestyä loppujen lopuks, ja ihan varmasti järjestyy teilläkin! Ja Maarialle viel onnenpotkuja ens viikon uuteen ultraan!!

Lissuli, ihqui kuvii! :heart:

Sukupuolesta: Me otetaan selville. Yhtä yllärihän se on vaikka paljastuukin jo ennen syntymää, ja ehkä se helpottaa omaa valmistautumista jotenkin. Ja eihän se kuiteskaa satavarma ole, et varpaillaan saa kuiteski olla..

Oma (.) Salmiakki suussa.. Heikko ja väsynyt olo.
 
Mua noissa seuloissa pelottaa se, jos siinä verikoe hälyttää jotain. Sitten on peloissaan siitä että mikä sillä on ja se selviää lapsivesipunktiolla. Siinähän on sitten pieni keskenmenoriski, joten jo sen takia mua pelottaa koko veriseula. Sit jos käviskin niin kun eräälle tuonne "toisia ns. sikiöseuloista kiinnijääneitä" kirjottaneelle naiselle. Että verikoe hälytti, tehtiin lapsivesipunktio ja sitten tuli siitä johtuva km, ja sitten tuli postista lappu että vauva on täysin terve... Mä oon ehkä liian herkkä tyyppi käsittelemään näitä toistenkaan asioita, et en vois kuvitella et jos itselle kävis niin. Harvallehan loppujen lopuksi varmaan näin edes kävisi, mut minulle helpompi tapa elää ilman sitä tietoa :)
Tietysti voi mielipidekin muuttua vielä 100 kertaa tässä viiden viikon aikana, mut tämmöset on mietteet nyt.
 
Maaria ja haltia :hug:
Mulle ei ole keskeytystä tehty, mutta munsta tuntuu, että ihmiset kokee sen lääkkeellisen usein henkisesti raskaampana kun sitä vuotoa voi sitten kestää kauan. Paljon voimia joka tapauksessa, oli ratkaisu mikä vaan.

kesämasu mä en voi huonosti, maha vähän pömpöttää, mut siinäpä se: ei mitään muuta oiretta...

pilttiä4 on sulla ollu kyllä hyvän kokoisia nuo vaavit :D Viimeks mun kanssa oli samassa huoneessa äiti, jolla oli 4600g painava vauva ja oli se aika eri kaliperia kun oma 3500g, vaik hänkin oli ihan normipainonen. Ei varmaan kiva jos menee yli.

Uusille tervetuloa ja kiva lukea hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia :wave:
 
Taa
Hei taas kaikille!

Kiva, että on uusi pino saatu. Kamalasti ootte ehtiny jo kirjotellakin.
:hug: kaikille huonoja uutisia saaneille ja epävarmoissa tunnelmissa odottaville.

oma Meillä on tänään se ensimmäinen neuvolakäynti. Pitkälle meni ennen kuin sain ajan edes varattua. Sen siis tein kaksi viikkoa sitten samalla kun käytiin rokottamassa tuo esikoinen. Edelleen joudun menemään sille samalle naakalle,josta en sitten ikinä ole oppinut pitämään. Johtuen muutamasta väärästä lauseesta viime raskausaikana (ja lapsen ollessa alle 6kk). Ehkä tällä kertaa osaa varautua sen kieroon ajatusmaailmaan eikä ota samalla lailla itteensä kaikkia sen sanomisia.
Ultra saatiin tonne marraskuun lopulle. Taidan olla niitä harvoja, jotka eivät varhaisultrassa käyneet, joten edes mitään varmuutta mahan sisällöstä ei ole. Vielä pitää jännitellä. Tiedän, ettei neuvolassakaan vielä kuunnella sydänääniä. Viimeksi kuunneltiin ekan kerran joskus viikolla 18.

Vointi on edelleen huono. Väsyttää, oksettaa, kiukuttaa ja tekee kamalasti mieli tupakkaa (viikkoja ilman nyt n.10). Pahoinvointi ehkä mahdollisesti kenties toivottavasti on hieman vähentynyt. Toivottavasti loppuukin pian! :D

Asuminen Asutaan miehen ja tytön kanssa kerrostalokolmiossa vuokralla. Joskus sitten tulevaisuudessa ois sen oman hommaaminen ajankohtasta, mutta äitiyslomalla en aio lainanlyhennyksiä maksella. Tähän oon ihan tyytyväinen. Halpa vuokra vaikka ollaan lähes keskustassa.

Sukupuoli tais siitäkin olla tuolla jossain puhetta. Haluan tietää, jos se vaan sitten siellä toisessa ultrassa näkyy. Ensimmäinen ei halunnut jalkojansa siirtää, että ultraaja olisi sen nähnyt. Mutta jos ei sukupuoli noissa ilmaisissa ultrissa selville tule niin en sitä erikseen lähde yksityiselle selvittämään. Sitten ostetaan unisex-vaatteita ja -tavaroita. Hyvin yksinkertaista. :D

Taa ja papu 10+0
 
Ensimmäinen neuvola käynti takana. Siellä se ultrassa näkyi ja sydämen syke kuului! Eli kyllä siellä elämää on.. Neuvola tädin laskuri muutti lasketun ajan nyt sitten 17.6, kun oppikirja näytti sitä 16.6 olevaa päivää. Kaipa tuollainen päivän heitto on sallittu riippuen laskurista.. Jännitti ihan hirveästi mennä ensi käynnille. Tuleva isukki oli onneksi mukana, vaikka sanoi tunteneensa itsensä turhaksi siellä. Viime yönä ei tullu ihan hirveästi nukuttua, kun ei tiennyt mitä ne siellä tekee, mutta ei se niin kamalaa ollut, muutakuin että verenpaine vähän koholla, kuten aina eli 130/90 ja paino nyt on mikä on, eli vähän yli sallitun.. Esikoista tässä nyt sitten kovaa vauhtia odotellaan meille.
Seuraavaksi pitää soittaa sinne hammaslääkäriin ja tilata aika. Edellisestä käynnistä onkin vierähtänyt ja 5 vuotta.. Se on niin pelottava paikka..

Mamma ja masuasukki 8+1
 
Tänne tulee niin kovalla tahdilla tejstiä, että heikkopäisempää hirvittää, eikä ole puolistakaan asioista selvillä...
:hug: Huonoja uutisia oli joillekin tullu... Olen pahoillani, voimia!
=) :flower: Ja uusiakin oli ilmoittautunu joukkoon, tervetuloa!

Kaavinnasta oli keskustelua, jollakin edessä? Mulle tehtiin keväällä se, siis synnytin kuolleen vauvan alateitse cytotec-käynnistyksellä, mut istukka jumi kiinni kohtuun, ja vuoto oli IHAN JOTAIN HIRVEETÄ, semmosia nyrkin kokoisia hyytymiä solahti pöksyyn välillä (luojan kiitos, olin sairaalassa osastolla!! ) ja hoitajat vaihto vähän väliä alustoja mulle... (En ole koskaan tuntenu itseäni niin nöyryytetyksi :ashamed: ) Lopulta sit lääkäri päätti, että kaavintaan, ja se tehtiin ns. humautusnukutuksessa, eli siis siinä ei nukuteta millään tavalla, mut annetaan kipulääkettä ja rauhoittavaa sen verran, että taju on vähän kankaalla. Kaavinnan jälkeen vuoto rauhoittu, ja loppu lähes heti lähes kokonaan.

Sukupuolesta, me tiedettiin tytön aikaan sukupuoli, ja varmaan kysytään tästäkin. Tytöstä kaksi ultraajaa sano, et tyttö tää on, mutta itse en ollu missään vaiheessa 100% varma, koko ajan oli olo, et se voi olla ihan yhtä hyvin poikakin. Mutta aika siis näyttää, mitä tuolla massussa on.

( . ) Mä olen NIIIIIN turvoksissa, ettei mitään järkee |O Alamaha pömpöttää tosi ärsyttävällä tavalla, ja kaikki housut puristaa. Ja tissit, ne on taas tyyliin plussapisteet, mitkä plopsahtaa liiveistä pihalle just, jos vähän erehtyy kumartuu. Tuntuu vaan plop plop, kun tissit on jossain muualla missä pitäis :(

Jee jee. Meillä on ihan mielettömän "ihana tilanne" päällä. Viikon päästä viikonloppuna olis tarkoitus juhlia tytön 5v synttäreitä. Mun mutsi on eltona päiväkodissa, missä on parvorokkoa liikenteessä. He (äiti + isä ) ei siis tule synttäreille, mikä on mun mielestä äärimmäisen tylsää, mutta ei tätä raskauttakaan uskalla riskeerata. Tytölle ei olla vielä kerrottu mitään. Mutta mitä me sanotaan muille vieraille, miksei mun vanhemmat ole juhlissa? Ne jotka tuntee mun vanhemmat, ei vois kuvitellakaan, et he jäis pois vanhimman lapsenlapsensa synttäreiltä, vuoden kohokohta mummelille ja papalle!! :/ Ei vielä huvittais kertoa kaikille, et odotan, mut porukoiden kyydissäkin olis ollu tulossa mm. mun kaksi serkkua, ja täti... Mitä tehdään, valkoinen valhe kehiin, vai totuus? Miten te muut toimisitte? Viikkoja olis sillon sunnuntaina (kun juhlat on ) 11+3.
Nyt olis viisaat neuvot tarpeen!
Sisu ja salamatkustaja 10+0 POKS!! :heart:
 
Täällä ollaan taas kotona etovan olon kourissa. Eilinen oli jo melko kamala ja huono olo jatkui koko illan ja yönkin. Nyt sitten taas pois töistä. Ja Sisu täällä on jo nyt turvotus aivan valtaisaa, että kohtalotoveri täällä siis. :wave: Ahdistaa välillä ihan, kun vatsa on aamusta iltaan kun ilmapallo.

Tupakoinnista se verran, että olen lopettanut sinä päivänä kun testi oli plussaa. Yllättävän helposti kävi. Tosin tämä pahoinvointi on ehkä ollut siinä apuna, ei olisi edes tehnyt mieli. Myös mies lopetti.

Huomenna olisi ultra. Tulisi jo pian huominen!!!!

Barbapörrö ja Pätkis 6+3 :heart:
 
Sisu jos pystytte kehittää valkoisen valheen ja uskottavasti esittämään sen, ni miksei. mä oon ollu iha törkeen huono valehtelee etten ois raskaana :LOL: mut oisko loppujen lopuks kauheen paha kertoakaan? vai onko jotain kaukaisempaakin sukua paikalla?

Barbapörrö mä lopetin tupakoinnin sillon ku alettiin vauvaa yrittämään, ja mies lupas lopettaa jahka olen raskaana... eipä oo näkynyt.. :ashamed: sanoitko miehelles jotain ratkaisevaa vai miten hänen lopettamisensa onnistui?

sukupuoliasiasta halutaan selvittää sukupuoli. se nyt vain on näin :heart:

Talvis ja Pallero 8+2 :heart:
 
Onko monella ollut tai olisiko mahdollista että odottaessa olisi virtsatulehdus...?Kun etenkin aamuisin käyn pissalla niin loppupissojen aikaan vatsasta pistelee...Tai jollain tavalla pakottaa..Vai liittyykö tämä vaan siihen että kun virtsa on ollut kauemmin rakossa niin se tyhjentyessään aristaa..?
 
Talvis meillä mies ihan itse oli sitä mieltä, että hänkin kyllä lopettaa heti kun vauva tulossa. Itse hän sen oli niin päättänyt. Tosin sanoin joskus aiemmin, että ei se ole reilua jos mies jatkaa polttamista ja mun pitää hermoilla lopettamisesta. Tosin se meni lopulta sitten tosi helposti se lopettaminen. Ja mies takavarikoi mun tupakat silloin alkuksi ja poltti ne pois, muualla kun kotona. Ja sen jälkeen siis loppu hälläkin.
 
HelloShitty
eka neuvolakäynti ohi! :wave:
sai taas paljon infoota. ihana kirja missä on muhkea tietopaketti siitä miten vauva kasvaa ja kehittyyy masussa. pitääpä kattoa myöhemmin lisää. =) Hb oli yli 130..en muista tarkkaa lukemaa. samalla sain lähetteen sinne veriseulaan ja soitin myös samalla ultraajan itelloeni. se on ens viikon torstaina. =)

aika outoo ku neuvola laski et mul on la 3.6 ja äitipoli 2.6. ite pidän nyt ton 4.6 ultraan asti vaikka neuvolapapereissa on toi 3.6 ja sillä luultavasti mennään loppuun asti.eli papereissa lukee 10+1. =)

sydänääniä se ei kuunnellu enkä jaksanu pyytää erikseen. ultrta on kuitenkin ens viikolla. ja jos ei kuulu niin mietin viikon ajan asioita. luotan siihen että kaikki on hyvin.

ensivaikutelma neuvolatädistä 10+. :flower:

meinaatteko muuten osallistua siihen veriseulontaan?

HS ja nelonen rv 10+0 tai 1.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Ensimmäinen neuvolakäynti takana :) Mies oli mukana ja oli ihanan vilpittömästi kiinostunut kaikesta. Sanoikin että haluaa olla mukana aina kun mahdollista :heart: Saatiin paljon kaikkea kivaa luettavaa ja nyt sitten vain odotellaan ensimmäistä ultra aikaa :)

Ite lopetin tupakanpolton heti positiivisen raskaustestin jälkeen. Mieskin on onneksi pystyny vähentämään tosi paljon. Kotona se ei polta enää oikeastaan ollenkaan. Töissä muutaman päivässä. Sanoi polttavansa meidän ulkomaanmatkoilta tuomat tupakat loppuun ja lopettaa sitten kans kokonaan.

Rv 9+0
hienoa Raffel!!! :flower:
minäkin lopetin tos muutama viikko sitten. ennen sitä poltin semmoset 30 tupakkaa päivässä. :ashamed: onneks nikat menny jo ohi enkä edes ajattele asiaa enää. niin ja meilläkin mies lopetti samalla. polttaa muutama rööki sillon kun juo mutta muuten ei. =)
 

Seulonnasta:
Esikoista odottaessa niskapoimu-ultran yhteydessä otettiin verikoe. Tämän toisen kohdalla meinasin myös mennä verikokeeseen. Olihan se sellaista odottamista kun joulupyhien vuoksi vastauksen tulo postissa kesti yli kolme viikkoa. Toisaalta jos siinä olisi ollut jotakin epänormaalia, olisi soitto tullut muutamassa päivässä.


Sukupuolesta.
Ekan kohdalla olisimme rakenneultrassa halunneet tietää mutta vauvapa piti jalat ristissä. rv 29 olin ylimääräisessä ultrassa ja siinä selvisi että tyttö tulisi. Ja tyttö myös tuli. Se oli kyllä jänää kun koko odotuksen ajan olin varma että tulokas olisi tyttö.
Nyt ei ole minkäänlaisia tuntemuksia vauvan sukupuolen suhteen.


Sydänäänistä:
Ei oikeen usko vielä edes että olisi raskaana.
Eka neuvola on maanantaina, jos siellä sydänäänet kuuluisi niin ehkä sitten alkaisi uskomaan. Vaikka käytiin 8.vk ultrassankin mutta siltikin...
Ekassa rakaudessa sydänääniä ei kuulunut neuvolassa vielä 9+2 mutta sitten 10+1 kuului.
Olin silloin aivan vauhkona ja varma että vauva on kuollut, vaikka neuvolantäti sanoi ettei niin aikaisin välttämättä kuulu. Joillakin kuuluu kuulemma vasta 12 vk tienoilla.


Miehen tupakoinnista:
Juu, meillä mies lupasi lopettaa kun tulen raskaaksi. Siis kaksi vuotta sitten!
Vähensi kyllä, kävi hypnoosissa ja oli sen jälkeen 2kk täysin polttamatta. Sitten aloitti uudestaan, mutta onneksi edes vähentyi askista puoleen päivässä.
Nyt voisi kyllä taas yrittää eroon minun mielestäni...
Helppoa se ei ole tiedän kyllä.

Miten teillä joilla on jo lapsia, onko olleet mukana neuvolassa? Ja onko neuvolassa käyminen tuntunut yhtä tärkeältä/mukavalta kun on jo aiemmin kaiken läpikäynyt?
Aika tuoreessa muistissa on kaikki ohjeet, joten itseäni ei niitä ruokavalio, liikunta jne ohjeita kauheasti kiinnosta kuunnella. Suurin osa brosyyreistäkin on vielä tallella.
Ihmettelin vaan miten saa 1.5h kulumaan ekalla käynnillä kun sen verran kehotettiin aikaa varaamaan...

Mukavaa odotusta kaikille!



:wave: :wave:


Ansku ja vauva 9+4 :heart: :heart: :heart:
 
Jes, tänään tuli viimein odotettu ultra aika äitiyspoliklinikalle :D
Saa sit varmuuden 24 päivä, että montakos siellä masussa nyt sit asustaakaan.. Tuntuu vaan, että hirmu pitkä aika oottaa kaks ja puol viikkoo |O
Miks hitossa sinne ei saa lasta ottaa mukaan?? Tuossa lapussa mainittu että EI LAPSIA MUKAAN ÄITIYSPOLIKLINIKKAKÄYNNEILLE, yksi aikuinen voi olla mukananne tutkimustilanteessa.
Haluaisín miehen sinne mukaan ja hänkin haluaisi itse lähteä mukaan, mutta jos ei saada lapselle hoitajaa niin miehen on sitten jäätävä kotiin lasta hoitamaan :/

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 9+4
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko monella ollut tai olisiko mahdollista että odottaessa olisi virtsatulehdus...?Kun etenkin aamuisin käyn pissalla niin loppupissojen aikaan vatsasta pistelee...Tai jollain tavalla pakottaa..Vai liittyykö tämä vaan siihen että kun virtsa on ollut kauemmin rakossa niin se tyhjentyessään aristaa..?
Mulla on ab kuuri tulehdukseen just nyt päällä. Viimeksikin alkuraskaudesta useampi tulehdus, en teiäd miksi. Juo karpalomehua paljon, ja käy tarkistamassa asia labrassa - ennenku menee pahemmaksi!
 
Tiikeri83 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja sydämen sykkeen löytymisestä :heart:
Sisu mä varmaan vaan löisin faktat kehiin,eli kertoisin miks ei vanhemmat pääse ja kun tiedän sun taustat,niin olisin itsekin superhypervarovainen melkein kaikessa =)
Barbapörrö onnea huomiseen ultraan! :D
Anni77 toi meidän parivuotias on vielä niin pieni ymmärtämään ultrista mitään,joten en aio häntä ottaa sinne mukaan =)

Tänne ei omaan napaan kuulu mitään erikoista,joten palailen myöhemmin tänne! :wave:

bad virgin ja hippu 10+3
 
Täälläkin eka neuvola takana. Kirjasia ja lappuja sain laukun täydeltä :D Sama mukava tuttu neuvolantäti oli kuin edellistäkin odottaessa. HB oli vain 110, mullahan se joka raskaudessa ollut tosi alhainen. Ensi viikon keskiviikolle sain lääkärineuvola ajan, onneksi niin pian pääsen ultralla masuun kurkkaamaan :heart: Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Kysyi haluanko np-ultraan ja sanoin haluavani joten sen ajan saan ensi viikolla.
LA muuttui parilla päivällä joten sen voi muuttaa 14.6, ja ikäkin näkyi minulla puuttuvan eli 32 tärähti maanantaina täyteen.

Peppita+PikkuKutonen 8+4
 
Ensimmäinen neuvola on takana.. Lappuja täytettiin ja käytiin juttuja läpi yhdessä, ei mitään uutta ja valaisevaa :LOL: La heidän laskuilla päivän myöhemmin kuin minun kaaviollani, mutta päivitetään tietoja vasta ens perjantain np-ultran jälkeen. Hemoglobiini oli 159 ja verenpaine huimat 135/85.. Yleensä paineet ovat alhaisemmat mutta olin metsästänyt esikoista jo melkein tunnin kaikista kivoista paikoista mitä terkkarin huoneesta vaan löytyi.. Meinas ihan hermo kärähtää tuohon jannuun |O Ei edes alkanut kuuntelemaan sydänääniä, enkä kyllä olis välittänytkään maata siinä pöydällä ja katsella kun Omppu purkaa vimmalla jotain hoitsun kirjoituspöytää.

Muuten olot ja elot on ihan ok, ei okseta kunhan syö tasaiseen tahtiin. Väsyttää kyllä paljon, usein olen untenmailla jo kuuden jälkeen siinä jää monet ihanat ohjelmat näkemättä kun vaan kuorsaa :whistle:

Mukavaa päivää kaikille ja voimia ikävissä tunnelmissa kamppaileville :hug:

-Anu- rv.9+6 ???
 
Onpas kesäkuiset ahkeria kirjoittajia! =) Oli ihana nähdä Lissuli81:n ultrakuvia ja ne näytti hurjan selkeiltä.. Minulla oli tosiaan neuvola jo maanantaina ja sain myös mukaan kaikenlaisia lippusia ja lappusia, itseasiassa pyysin niitä sillä kuopus on kuitenkin jo neljä vuotta. Hiukan oli ruokasuosituksetkin muuttuneet (rennommiksi). Tällä viikolla on raskaus tuntunut taas ihan "hyvältä", vuotoja ei ole ollut lainkaan.. Huonovointisuuden ja väsymyksen kanssa kuitenkin painiskelen, mutta nehän ovat vain "hyviä" juttuja toisaalta. Monen päivän ajan on tehnyt kummallisesti mieli syödä paistettua jauhelihaa (pelkiltään :eek: ) Päädyin kuitenkin paistamaan tänään jauhelihapizzaa ruuaksi.. Onkos muilla tullut jotain hassuja mielitekoja?

1. Ultraan päästään joulukuun ensimmäinen päivä ja muutama päivä sen jälkeen on eka lääkärikäynti. Toinen ultrakäynti (mitä täällä ei normaalisti tehdä ) on varmaan sitten äitipolilla jossain raskauden puolen välin jälkeen. Housut ovat jo alkaneet tuntua hiukan epämukavilta vatsan seudulta, varsinkin istuessa tekee mieli availla nappeja.. Kuopusta odottaessa "pääsin" äitiyshousuihin siirtymään jo 11 viikolla, esikoista odottaessa vasta lähempänä raskauden puoliväliä... Saa nähdä miten tämän masun kanssa käy.

Aurinkoista odotuspäivää
:heart:
 
Heippa kaikille.

Kirjoitan salaa töistä kun vieläkin on kotikone telakalla.

Eilen oli eka neuvola, ja papereitahan siellä täyteltiin. Lisäksi otettiin verta ja pissänäytteen annoin. Kaikki arvot näyttivät hyviltä ja painoa oli tullut kilon verran.

Sydänääniä ei terkkari alkanut edes yrittää löytää, eka ultra olis sitten marraskuun vikalla viikolla, tarkkaa päivää en tiedä kun laittavat sitten koksista kutsun.

La muuttui päivällä eli uusi olis 14.6. Se voi toki muuttua vielä ultrassa, mutta epäilen.

Aiemmin oli kyselty
asumisesta Meillä on tällä hetkellä pieni rivitalo kaksio, josta pysritään muuttamaan isompaan ennen vauvan syntymää.

Seksistä En voi sanoa, että mua kauhesti himottelis, mutta olen kyllä aina valmis, mies on tyytyväinen :)

Pahoinvoinnista se loppui melkeimpä kokonaan, pientä ällötystä on siiloin tällöin muuten vointi on hyvä.

Terkuin Bree ja vauvanalku 8+4
 

Yhteistyössä