**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Täällä olisi yksi uusi odottaja lisää.Täytän 17 päivä tätä kuuta 25-vuotta ja mulla kolme tyttöä -03,-05 ja -07 syntyneet ja La olisi 16.6.2009.Pikkusen olo vielä sekava..sain vasta vähän aikaa sitten tietää että odotan lasta.Tänään kävin yksityisellä ultrassa varmistamassa kuinka pitkällä raskaus on.Siellä pikkusen sydän sykki..voi elämä kuinka ihmeellistä se on joka ikinen kerta :heart:
 
Äiti soitti ilmotti, et siellä suunnalla päiväkodissa jyllää parvorokko.. On itse hoitajana siellä ja kävivät kylässä viikonloppuna..
Mä tollasesta riokosta oo ees koskaan kuullu mitään ja nyt tieten lukemaan netistä mitä siitä seisoo..
Oliki kohtuu yleinen ja raskaana olevat, varsinkin alkupuolella olevat, joilla on kouluikäisiä lapsia, kuuluvat riskiryhmään. Lisää sikiössä punasolujen määrää ja aiheuttaa anemiaa ja lisää huomattavasti keskenmenon riskiä..

Että näin.. Mitenkähän sais nukkuttua..? Ei kyllä äiti muistanu et oisin ite sitä joskus sairastanu. Selviää verikokeilla..
Osaiskohan tuo yksityisen neuvolan täti huomenna valaista asiaa!?

Ylihuolehtimista, tiedän, mut laittaa kuiten miettimään, että entä jos.. :/
 
Lissuli-81:Yritä rauhoittua,kaikki on varmasti hyvin.Onneksi huominen tulee nopeasti ja saat varmuuden,et kakki on hyvin :heart: Tiedän kyllä,et kun on oikein huolissaan,mikään mitä joku muu kirjoittaa tai sanoo,ei lohduta.....Mutta näillä viikoilla vauva on niin hyvin suojassa,että melko varmasti kaikki on ihan ok =)

Mul on ylihuomenna ultra.Kaikki lienee kunnossa,kun vauvan sydänäänet on kuuluneet joka aamu :heart:

a-mam ja "Mimmi" rv 10+0,taas uusille viikoille
 
Olen siís justiinsa kohta 37 vuotias odottaja täältä Espoosta,
viidettä odotan, la 22.6 js sairaala on Jorvi. Kauhistus miltä näyttää kirjoitettuna tuo VIIDES :D !
Siistiä silti =)

Asumme 300m2 vaaaanhassa talossa joka on rempattu tyystin, ja ihan palveluiden ääressä. Jokaisella lapsella on oma huone ja seuraavallekin järjestyy sitten joskus :D .
Vanhemmat lapset on syntyneet -00, -02, -04, ja -07 eli mukavast on liikettä talossa :D

Eka ultra on ensi ke ja np-ultra 11.12... Tuskin jaksan odottaa-- muilla oonkin käynyt yksityisellä mutta nyt ajattelin olevani jo niin vanha tekijä ettei tarvitse vaan,,,, olishan se hienoa jo kuitenkin... :heart:

Oma olo on kuten aiemminkin helpohko. Vähän kuvottaa ja päiväunet otan päivittäin. Siinäpä ne oireet toistaiseksi, mutta eipä ole viikkojakaan paljon, 7+2 vissiin. Mulla kun on toi kierto niiiiiiin epäsäännöllinen ja piiiiiiiiitkä 50pv ja ylikin niin eipä oikein voi laskea ilman ultraa. Toisaalta tunnen kroppani niin hyvin että taidanpa tietää ovulaatiot ja hedelmöittymiset tarkalleen :p . Näiden tietojen varassa on laskettu tuo päivä juhannukseen, mutta tarkastetaan sitten siellä npssä.

Mulla on tavannut kaikki lapset mennä 13-16vrk yli eli nytkin synnytän sitten heinäkuussa-- pars asennoitua siihen jo nyt ettei pää leviä silloin 40+0 :eek:
Tosin ajattelin että tällä krt kokeilen sitä vyöhyketerapiaa josta on kuulemma hyötyä synnytyksen käynnistymiseen. Meidän lapset on melkein jokainen yli 4 kg, isoin heistä jopa 4600g, eikä siis varmaan haittais vaikka syntyisivätkin lähempänä tuota laskettua :eek:

Tässäpä tuli ekaksi kerraksi,
ehkä joskus kirjoitan vielä








=)
 
HelloShitty
Lissuli:lle tsempit ja halit huomiseen ja täks illaks. nyt rauhotut siellä. uskon kyllä että kaikki hyvin. ja kun vuotoja ei edes tuu niin sekin on plussaa. ootte (huom! monikossa) mun ajatuksissani. :hug: :heart:
 
HelloShitty
uusille, pilttiä4:lle ja sankofa:lle tervetuloa ja onnea odotukseen! =)

sankofa onkin sitten samassa veneessä ku minä. oon melkein 25v ja mulla 3 tyttöö (02, 03, 06). kumpikohan meille tulee seuraavaks..? :whistle:

HS ja nelonen rv 9+5..vielä hetken.
 
Moi kaikille uusille :wave:

bad virgin kyseli että: Aiotteko ottaa rakenneultrassa sukupuolen selville?
Kyllä mä varmaankin aion sitä kysyä.. Ehkä :whistle: Tyttöä toivoisin, mutta kumpi vain on tervetullut :heart: Ja jos on ne kaksi niin olisi kiva jos olisi tyttö ja poika =)

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 9+3
 
tajusin,etten oo itsestäni vielä hirveästi kertonu,eli oon 23v.esikoisen odottaja.ammattina lähihoitaja joka odottaa nyt kovasti uuden työn alkamista(sain vakipaikan pienryhmäkodista ja sen toiminta pitäis alkaa tässä kuussa). saas nähdä mitä tuumaa työnantaja raskaudesta???!!
asutaan miehen ja koiran kanssa kerrostalokolmiossa (80neliöö)pohjois-karjalassa.itse olen savosta kotoisin!

rakenneultrassa haluan ottaa selville et kumpiko on tulossa...pakko saada tietää =)

onko joukossamme odottajia jotka ovat tupakoineet ennen raskautta?miten helposti olette pystyneet lopettamaan?

jen-mar rv 7+4
 
Mä mietin tuota parvorokkoa, että muistaaksein kun olin ltona päiväkodissa odottaessani esikoista kävin kokeissa kun talossa kyseistä rokkoa oli. Silloin myös sanottiin että jos on vesirokon sairastanut niin on saanut parvon vasta-aineet?!? Voikohan pitää paikkaansa?
 
heipsan ja tervetuloa uudet myös mukaan :wave:

Kauheasti tullu tekstiä sitten kun oon viimeks kirjoitellu mut koittanu lukemalla pysyä perässä. Lissuli: :hug: tuu kertoo uutiset, joohan.. oon seurannu sun juttua mut en ole kerenny kommentoimaan.

Jen-mar kyseli tupakoinnista ennen raskautta. Täällä yks entinen kessuttelija, savukkeet jäi syyskuun ensimmäisinä päivinä pois. Päätös oli helppo tehdä, seurasin kun isäni hiipui nopeasti elokuun aikana pois syövän vuoksi ja itse jouduin elokuun lopussa keuhko-osastolle keuhkokuumeen takia. Siellä lääkäri latasi tiukkaa faktaa siitä mitä teen itselleni jos kessuttelu jatkuu. Ei ollut siis mulle eka keuhkokuume. Niinpä kun kotiuduin sairaalasta, heitin tupakka-askin sairaalan ulko-ovien luona olleeseen roskikseen ja sinne ne myös jäi.
Yllättävän helposti tää savuton elämä on alkanut (polttanut 16v alk.), ei silti, kyllä tupakka vielä mielessä käy ja ainoa todellinen repsahduksen uhka oli isäni hautajaiset joiden jälkeen oli todella lähellä etten ottanut sitä rauhoittavaa käärylettä huulille.

Täällä täräytettii sit viikko 10 alkaneeksi =) Yllättävän nopee aika menee, vastahan viikkoja oli jotai 5.. tasan 2 viikon päästä on np-ultra ja joulukuun alussa sitten toinen neuvolakäynti. Sukupuolen selvityksestä on ollu puhetta, täällä ei rakenneultraa tarjota joten taitaa jäädä selvittämättä ellei sitten yksityiselle puolelle mene.
umayya siitä tutkimuksesta, kysellään sit puolin ja toisin :) Jännä et kaikki me päksiin suuntaavat ollaan menossa hakemaan kolmatta nyyttiä :heart:

Nyt taas pätkii mitä piti vielä kommentoida mutta palailen sitkun pää taas toimii :p

Riikka ja masuvauveli rv 10+0 (ja 2 muuta sydänkäpystä :heart: )
 
Te olitte ihan oikeessa, siellä oli kaikki hyvin :) Siellä se aamujumppasi kovaa tahtia kun sitä mentiin salaa kurkkimaan. Tippahan siitä linssiin tuli, oli se niin upeeta nähdä että siellä oikeesti oli liikettä ja sydän tykytti ku paremmallakin urheilijalla. Mies oli kans ihan tohkeissaan kun näki sen. Täällä ollaan nyt niiiin onnellisia :heart: :heart: :heart: Onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä ja nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta.

Koetan pistää kuvankin jossain vaiheessa päivää tuonne profiiliin.

BV: Laskettuaika nyt sitten muuttui päivällä ja on nyt 2.6. :heart:

Nyt selvisi että tuolla ei oteta sitä np-ultraa laisin, vaan on yksiyisen asioita. Sitä veriseulaa ne siellä minusta jopa vähän tyrkyttivät, mutta jäätiin miettimään asiaa. Miten muut olette ajatelleet sen veriseulan suhteen??

Kiitos taas teille kaikille tuesta!! Sitä kyl tarvii, kun oma pää keksii omiaan... :ashamed:

Lissuli&Mustikka 10+1 :D
 
Varovasti yritän sujahtaa mukaan keskusteluun, vaikka raskaus onkin ihan lähtökuopissaan vielä. Yhden kotitestin tehnyt positiivisella tuloksella ja neuvola-ajan varasin toissapäivänä. Nyt kai rv 7+2...

Tässä hieman faktaa: Eli olen 25 v ja esikoinen tulossa. Laskettuaika on 23.6.09 neuvolantädin laskujen mukaan. Asun kihlattuni kanssa toistaiseksi vuokralla, mutta jossain vaiheessa olisi tarkoitus alkaa rakentamaan omakotitaloa.

Olo on ollut pari viikkoa melko "ällö". Vähän kuin ois jatkuvasti krapulassa:p Pahanolon aaltoja tulee ja menee. Väsynyt olo lähes koko ajan ja pissalla saa rampata. Ehkä vähän helpottanut nyt parin viimesen päivän aikana kuiten...

Kirjoittelen lisää kunhan sisäistän tätä juttua enemmän:)

-Mapitus-
 
Lissuli kiva et kaikki on hyvin :D

Ai teilläpäin ei ole np-ultraa ollenkaan? Mulla on ens viikon to se np-ulta,pitää olla jo heti aamusta äitiyspolilla jonottamassa ja sen ultran jälkeen menen kerrosta ylemmäksi labraan antamaan verta,kyllä mä meinasin siinä käydä,ihan vain "huvikseni" kun hoituu samalla reissulla =)

bad virgin ja hippu 10+2
 
Onnea Lissuli! kyllä on pieni tuo ihmisen alku :heart:

(.) täällä jo toinen päivä peräkkäin, kun ei ole ihan hirveä olo!!! tässähän meinaa ihan innostua! ( olen tod. kypsynyt siihe pahoinvointiin ) ensi maanantaina vasta eka neuvola, ei jaksais oottaa :D

jossu rv 8+4
 
Ei ookaan ollut pitkaan aikaan huonoja uutisia tassa pinossa, vaan saa nahda tuleeko taaltapain sellaisia lahiaikoina :( . Oli nimittain tanaan eka laakarintarkastus. Kuinka ollakaan, pari paivaa sitten alkoi alavatsaa juilia aika reippaasti. No ei siina mitaan, mulla on ennenkin ollut paivia jolloin juilii enemman. Sitten eilen illalla tuli vahan vertakin, ekan kerran raskauden aikana. Siis ihan vahan, niin vahan etta nukuin yon valkoisissa lakanoissa huoletta ilman pikkuhousuja enka laittanut mitaan suojaakaan. Aamulla vaaleanpunainen valkovuoto jatkui. Laakari oli jo aiemmin sovittu ja kuultuaan verenvuodosta han passitti minut ultraan. Sikio loytyi, mutta ei syketta, ja sikio ei vastannut viikkoja :( . Mina olen tasan 10 viikkoa raskaana, sikio on vain 6 viikon ikainen, eli eroa on ehka jopa pari kolme viikkoa.

En usko etta olisin voinut tulla raskaaksi niin paljon myohemmin, raskaustesti plussasi heti ja muutenkin kierto on saannollinen. Ultraava laakari ehdotti uutta ultraa viikon paahan, gyne (joka oli ihan kamala isomahainen pukuherra muutenkin) tuomitsi sikion kuolleeksi ja toksaytti etta kaavintaan sitten vain huomenna. Onneksi minun kanssani oli koko ajan katilo, joka gynen lahdettya lohdutti etta ilman muuta voin tulla viikon kuluttua ultraan jotta varmasti varmistuu ettei abortoida elavaa sikiota, ja etta han minun asemassani tekisi niin koska ei "loppuelamansa aikana saisi rauhaa" jos ei olisi varmistunut etta lapsella ei oikeasti ole elinmahdollisuuksia.

Ja sitten tietysti puhuttiin etta mita jos verenvuoto alkaa ja kivuista ja muusta. Katilo antoi puhelinnumeronsa ja saan soittaa kuulema milloin vain, jos jotain tapahtuu.

Itketti kylla kovasti tarkastuksen jalkeen, mutta nyt yritan jo loytaa positiivisia puolia. Oli hyva etta siella oli sikio, joten ainakin voin tulla raskaaksi. Sikiot eivat kuole turhaan, kylla siina varmaan on jotain vikaa ollut. Tulin ekasta kerrasta raskaaksi, joten ehka seuraavakaan ei tarvitse kauaa odottaa. Ja kun jatkamme matkaa Iranista pohjoiseen Georgiaan, voin juoda ihanaa georgialaista viinia!!! :p :p

Surkeaa sen sijaan on kertoa sukulaisille, luopua kesavauvahaaveista, ja muuttaa suunnitelmia muutenkin. Mies on myos ihan maassa. Lisaksi Teheran on niin ruma kaupunki, etta ei taalla tekisi mieli viikkoa odotella etta miten kay :/ .

En tieda uskallanko pitaa pientakaan toivonkipinaa enaa vireilla. Kyllahan niita on niita tarinoita etta seuraavassa ultrassa kaikki onkin ok, mutta... Melkein toivon etta kivut ja vuoto alkaisivat mahdollisimman pian ja koko juttu olisi nopeasti ohi :'( .
 
Lissuli ihana pieni pötkylä se siellä sun masussa köllii :heart:

Maaria-76 Jopas oli tökerä lääkäri sulla :( Mutta onneksi kätilö oli ihan toista maata =)
Mitäs te nyt meinasitte,oletteko viikon verran vielä siellä,että saatte varmuuden asiaan? Voimia joka tapauksessa sinne ja paljon :hug:
 
Kylla me varmaan taalla odotellaan, kun on hyvia sairaaloita silta varalta etta verenvuoto alkaa ja kohtu ei tyhjenekaan kokonaan. Viikon kuluttua sitten seuraavaan ultraan ja sitten tyhjennys jos ei tilanne ole muuttunut :'( .

Tietaisikohan joku suositellaanko Suomessa yleensa kaavintaa vai laakkeellista tyhjennysta, jos sikio on kuollut jo viikolla 6? Kaavinta hirvittaa, mutta ainakin se olisi kerralla ohi. Laakkeellinen tyhjennys olisi kai hellempi kohdulle ja saisi heti yrittaa seuraavaa raskautta, mutta ne kivut...
 
Taalla gyne olisi passittanut heti kaavintaan. Kuulema laakkeellinen kestaa niin kauan (''tunteja tai jopa koko paivan" ) kun taas kaavinta on "kymmenessa minuutissa ohi, menette vain leikkaussaliin ja se siita".

Siis kaavinta kymmenessa minuutissa? Eiko se tehda nukutuksessa? Ehka mun pitaisi tiedustella tuolta keskenmenopuolelta. Vaikka taidan kysella katilon mielipidetta sitten kun asia tulee ajankohtaiseksi. Se oli tosiaan ihana ja lohdullinen, selitti etta vaikka nyt menisikin kesken niin ei hatia mitia, niin voi kayda kenelle vain ja seuraava raskaus "on aivan varmasti normaali, siita ei kannata huolehtia". No, ei kai se ihan varmaa ole, mutta ihana kuulla kuitenkin... :/ :heart:
 

Yhteistyössä