**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

HelloShitty
huomenet täältäkin! :wave:
neuvola vaan lähestyy. toivon niin että ne yrittäis kuunnella ne sydänäänet. no...onhan se ultrakin kohta joten turhaa tässä stressaa. kaikki kuitenkin tuntuu ihan ok:lta. ei oo vatsakipuja ja yököttää vieläkin. :x

himoja ei oo. tai onhan niitä välillä mutta yleensä vaan on semmosia mitä EN halua. :whistle:

no juu...katellaan myöhemmin.

HS ja nelonen rv 9+5 =)
 
Huomenta!

Torstaina sitten on lopultakin se kauan odotettu ensimmäinen neuvola :D Tuntu että se päivä ei ikinä koita...Ja sitten ensi viikon tiistaina on lääkärineuvola joten pikkuisen pääsen näkemään :heart: Toivottavasti kaikki on hyvin, mielessä pyörii aina kaikenlaisia pelkoja :/

Olotila vaihtelee kyllä päivittäin, välillä ei ollenkaan pahoinvointia ja sitten ihan yhtäkkiä etoo kauheasti :x Oksentanut en ole kertaakaan. Paino on tippunut jonkin verran niinkuin aina minulla alkuraskaudessa...Onneksi ei enää monta viikkoa tarvi kärsiä tästä pahoinvoinnista (toivottavasti!).
Helikobakteeri ei onneksi isommin ole oireillut viime aikoina, ruokavaliolla vissiin jotain vaikutusta?

Väsymys on välillä ihan kauhea! Tuntuu että voisi koko päivän nukkua, olenkin pienet unet ottanut silloin tällöin kun nuorimmainen on päiväunilla.

Peppita+ PikkuKutonen 8+2
 
Varovainen Moi!

5. vaavimme köllii masussa =) Testi näytti plussaa viime kuun lopussa, mutta ihan varmuutta nyytin tulopäivästä ei ole koska edellisen raskauden jäljiltä ei noi menkat ole asettautunu vielä uomiinsa.
Oireina on ollut pahaaoloa ja väsymystä & rintojen kasvu :whistle:
Vielä en ole ottanut yhteyttä neuvolaan kun tuntuu epätodelliselta :saint:

Eppuliini & rakkauspapu
 
Mä täällä lasken päiviä, että kehtais jo varata ekan neuvolan. Tää kun on jo kolmas raskaus, niin ei heti kahdeksan viikon kohdalla kannata mennä. Nyt viikkoja ois 6+2... Molemmista pojista sydänäänet on kuuluneet ekassa neuvolassa jo viikon 10 huiteilla, joten jos sinne tähtäis nyttenkin. Ekaa ultraa kun täällä meillä saa odottaa tuonne viikon 18 tienoille :(

Mä oon myös koko ajan väsynyt niin kuin monet muutkin. Mies oli pitkään sairaslomilla kotona ja viime viikolla aloitti uuden koulun. Kivaan vaiheeseen osui tää totuttelu taas tähän lasten kanssa yksin oloon... Onneks tuo isompi täyttää kohta 5, niin voin pienemmän nukkuessa huilailla itekin. Turvaudun vaikka dvd:n suureen voimaan :p . Voisin nukkua 24/7 ja mielellään vähän päällekin. Ruoka ei myöskään maistu. Koko ajan on kauhea nälkä, mut mitään ei saa syötyä. Ainoastaan kasvikset ja välillä kana maistuu, mut tarvis sitä vähän muutakin syödä. Eilen illalla tosin iski armoton himo kunnolliseen ravintolan pihviin ja johonkin ihanaan sienikastikkeeseen. Harmi vaan, että kello oli silloin jo yli kymmenen, joten ei paljon lapsia enää hoitoon raahattu ravintolareissun takia. Ja toisaalta, lähimpään kunnon ravintolaan on matkaa about 60 kilsaa, joten se siitä. Täytyy kituutella ja paistattaa isännällä (ite en hajun takia pysty...) pihvit pakastimesta ja tehdä suppilovahverokastike. Näinköhän sen sais syötyä...

On tää raskaus ihanaa kaikesta huolimatta, päivääkään en vaihtais pois :heart:
 
Heips kaikille pitkästä aikaa! :wave: Miekin kirjoittelen aikasta harvakseen, vaikkei pahoinvointia olekaan. Mua ei kuiteskaan tarvi poistaa listoilta..kirjottelen varmaan sit myöhemmin enemmän.

Mulla on koko ajan hirvee nälkä ja makea ei maistu, vaik ennen raskautta söinkin paljon hyväskää. Nyt sen sijaan syön kunnon ruokaa, leipää ym. ja sitten närästää ja olo on täysi koko illan vaikka tekis jo mieli syödä uudelleen...hassua!

Asuminen..asutaan 80-luvulla rakennetussa omakotitalossa Etelä-Pohjanmaalla ja neliöitä on noin 120. Eli meitä on nyt 3 ja kaks kissaa.

Ammatti..valmistuin ennen esikoista ylempään korkeakoulututkintoon ja sain oman alan töitä hoitovapaan jälkeen. Palkka on surkea ja uutta työtä kalastelen, et josko sitten äippäloman jälkeen pääsis parempaan paikkaan. Toki opiskelukin innostais, mut vaikeaa se lapsiperheelliselle on ku miehen tulot on huonot ja sit opiskelupaikka ois jossain muualla..mut onhan sitä koko loppuelämä aikaa opiskella et josko joskus myöhemmin.

Seksi..iltaisin väsy tulee ennen esikoista ja kun saan sen nukkumaan niin meen itsekkin. Eli vähentynyt on..onneksi mieskin on ollut väsynyt. Plussan jälkeen ollaan sekstailtu vain kaks kertaa.

Pikkujoulut..mennään vain syömään ja yleensä on otettu viiniä ruuan kans. Eli jään kiinni, ku jo viimeksi (2vk sitten) jouduin kieltäytymään niin nyt ei mee enää läpi. Kerron sitten ku ultrakin on jo sillon takana.

Eka neuvola vasta 13.11.....sitä odotellessa.

josema 8+0
 
Olen muutaman viikon lueskellut ja visusti päättänyt, että liityn keskusteluun vasta kun on eka neuvola takana, mutta enpä maltakaan enää odottaa! Ensimmäiseen neuvola-aikaan on tänään päivälleen kaksi viikkoa.

Ja niitä perustietoja: näinä päivinä 24v ja esikoinen tulossa. Kaksplussan laskurin mukaan laskettuaika olisi 23.6. mutta sehän voi vielä kai muuttua. Asutaan miehen kanssa Porvoossa. Kumpikin on media-alalla.

Kaikki on kamalan uutta ja outoa, neuvolaa ei malta odottaa millään. Vielä ei okseta, mutta koko ajan on ällötys. Alkuun sattui vatsaan kamalasti, mutta nyt on lähinnä suolisto jumissa. Erilaiset jutut stressaa, kuten ylipaino ja lähipiirin diabetes - eli aika varmana pidän raskausdiabetestä. Lisäksi on historiaa heikosta selästä. Mutta turha kai on stressata kun kaikki on just nyt hyvin.

Ollaan ihan ällöttävän onnellisia - ja mies on varma että poika tulee.

terv. tuokio ja pikkuheppu (raskausviikkoja 7 - jos osaan oikein laskeakaan...)
 
HelloShitty
tuokio!!!! yeah! sano että olet menossa synnyttää PS:aan..? :whistle:
tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :flower: =)

oon kans Porvoosta ja oon oottanu tuleeko tänne joku muu. :D

HS ja nelonen rv 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tuokio!!!! yeah! sano että olet menossa synnyttää PS:aan..? :whistle:
tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :flower: =)

oon kans Porvoosta ja oon oottanu tuleeko tänne joku muu. :D

HS ja nelonen rv 9+5


Olettaisin, että PS on tiedossa =) Tosin tuli tuossa eilen mieleen, että mitenköhän ensi kesänä käy kun viime kesänähän synnytysosasto oli jonkin aikaa suljettuna (lomalla) ja väki ohjattiin Kätilöopistolle.


tuokio ja heppu rv 7
 
Ilmis
:wave: Meitähän on vaikka kuinka monta!

Kovasti olette taas kirjoitelleet, mutta syvennyn tarkemmin niihin myöhemmin. Vastauksia kysymyksiin...

Asuminen Asutaan miehen kanssa vuosi sitten ostetussa omktalossa, oltiin kaukaa viisaita ja neliöitä yli 200, halutaan iso perhe :D Hommaahan siis on, mutta onneksi pohjaratkaisu tosi järkeävä niin siivoaminenkaan ei ole ylivoimaista. Pihan kunnossapitäminen tosin on, metsää joka puolella, rinnetontti ja hiekkatietä joka suuntaan. Ne jo aiheuttaa jonkun verran päävaivaa... Mut en valita, ihana asua omassa rauhassa.

Päivät Töissä istun arkipäivät, aikaisemmin mainitsinkin et mulla tollanen 100km/suunta toi työmatka eli yht 12tuntia tulee työajaksi päivässä. Ei oikein muuta jaksa, ymmärrätte varmaan.

Seksi Mulla meni noi alkuviikot silleen, etten voinut edes kuvitella, mutta nyt onkin sit halut heränneet ihan kivasti :p Joka on ihanaa! :heart:

Kertominen Meillä jo kaikki läheiset tietää, kiitos erittäin suupalteille äideille ja tulevalle isille! :D

Olo on muuten huimasti parantunut, viime viikolla vielä oksensin joka päivä väh. 3krt. Nyt 5päivän sisällä kerran, aika voittaja olo! :LOL: Energiaakin tuntuis olevan normaalia enemmän, eli ilmeisesti alkaa asiaan jo kroppa tottua! Ja ööh, joku maininnutkin, aika kyllä kultaa muistot, en muista enää 3viikon yhtäjaksoista huonovointisuutta mitenkään pahalla! :D

Ilmatar ja Armas 9+4 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja tuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tuokio!!!! yeah! sano että olet menossa synnyttää PS:aan..? :whistle:
tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :flower: =)

oon kans Porvoosta ja oon oottanu tuleeko tänne joku muu. :D

HS ja nelonen rv 9+5


Olettaisin, että PS on tiedossa =) Tosin tuli tuossa eilen mieleen, että mitenköhän ensi kesänä käy kun viime kesänähän synnytysosasto oli jonkin aikaa suljettuna (lomalla) ja väki ohjattiin Kätilöopistolle.


tuokio ja heppu rv 7
juu. jostain luin et ne meittii sulkemista. hmm..no ite oon miettiny (jos mahollista) poli synnytystä joten ei se hesakaan mahotonta oo mutta mielummin kyllä Porvoossa tai kotona. :LOL: synnytin PS:ssa viimeks 5.6.06 ja sillon oli ainakin auki. :D myönnän etten oo edes meittiny joutuvani lähtemään hesaan. yöks sinne en jää. :kieh:
 
Yeb
Heipat kaikille ja tervetuloa uusille! Ihanaa että vielä tässäkin vaiheessa tulee uutta porukkaa :)

Tänään oli eka neuvola eikä kuulunut sydänäänet :( Viikkoja omasta mielestä nyt 9+3 ja terkkarin mukaan menkoista laskettuna jo 10+3. Pitää siis tässä vielä odotella sitten se kaks ja puoli viikkoa sinne ekaan ultraan asti jotta kasvaako sisuksissa joku! Esikoisesta kuului sydänäänet neuvolan laitteilla vkolla 9+3 selvästi. Nyt sitten tässä yrittää vaan itelleen toitottaa että ei peli oo vielä menetetty mutta jotenkin silti häiritsee..

Jollain muullakin oli tänään eka neuvola, toivottavasti siellä on kuulunut junanjyskettä :D

 
Tervetuloa tuokio ja Eppuliini mukaan ja muutkin taustalla lymyilijät tervetuloa mukaan vaan! :D Tänne kun ei ole mikään pakko joka päivä kirjoitella, silloin kun siltä tuntuu :hug:
Yeb älä sä nyt turhaan murehdi noita sydänääniä,vauva on voinut olla sellaisessa paikassa,ettei neuvolatäti vaan saanut niitä sydänääniä esiin tai sitten sun raskaus ei ole vielä niin pitkällä kuin luullaan =)

Helvata,kun mua ärsyttää niin paljon noi työttömyyskorvaushakemusten täyttö |O
Liiton korvauksia haen ja pitää olla sitä ja tätä,miljoona eri lappua! :kieh:
No se asia on nyt hoidossa ja pitäisi ennen joulua saada parin kuukauden liiton korvaukset kerralla,pääsee sitten ostelemaan joululahjoja :heart:
Mä tuun myöhemmin tarkemmin lueskelee mitä olette kirjoitelleet :wave:

bad virgin ja hippu 10+1
 
Höh, nyt muakin alkoi jännittää et jos tuolta ei kuulu sydänääniä... No kyl pitäis viikkojen perusteella kuulua ja jos ei vaikka jostain syystä kuulu mahan päältä, aion vaatia et ne kuuntelee sit sisäkautta vaikka illalla päivystyksessä tai jotain... sillä en voi elää siinä epätietoisuudessa onko kaikki ok, kun sunnuntaina kävi se juttu. Tämä päivä on varmaan ihan sika pitkä. No eihän tässä auta kun lähteä koirien kans ulos, käydä moikkaa sitä meetvurstia tallilla ja käydä vielä vaikka porukoilla turisee jotain. Sithän se onkin jo niin paljon et voi kääriytyy peitonalle ja avata telkkarin.

Eppuliini ja tuokio :wave:

Lissuli&Mustikka 10+1
 
jadal
pikaisesti tulin kysymääm eppuliinilta,että oletko palstaillut samalla nikillä tuolla vauva.fi sivuilla? sieltä kun muistan samanlaisen nikin :)
Niin ja tulppa samaa olen aikonut kysyä sultakin.

jadal
 
Moro Mammat! :D

KErroin sitte tänään esimiehelle raskaudesta.. Oli sellanen olo, ja kun oli kehittämisiltapäivä, ni tuntu luontevalta saumalta. Kovin hyvin otti! Tietty kyseli, mut vastailin ylimalkaisesti. Ei sitä nyt kaikkea tarvi tietää! Varsinkaan sitä, ettei oo miestä.. :whistle: :D

Huomenna aamuvuoro ja sinne yksityiselle se ultra-aika; jännittää ihan simona! Enemmän ku mikään lentäminen! :D
Jospa se huomenna muuttuis vähä konkreettisemmaksi tää homma..

Kiva, et tänne löytää uusiaki mammoja! Niin ku ite vanha tekijä jo täällä on, mut kiva sit talven edetessä lukea näitä juttuja.. Ja omia sepostuksia.. :p

Nyt pikkupäikkäreille, et jaksaa taas!

Lisbet + Alien 10+1
 
heips pitkästä aikaa.... tiedän olevani myöhässä mutta hieno pino!!!

neuvolassa käyty ja siellä laskivat la:ksi 10.6.09 eli sen saa muuttaa (kaikki netti laskurit ilmoittaa 11.6.09
saapi siis nähä mihin jämähtää.... ultra ajan varasin ja tuntuu tyksissä taas olevan täyttä kun sain ajan viikolle 12 ja silloin oli enää kolme aikaa tyhjänä eli ultra on 28.11 klo 9.30 (kestää 30 min ja sitten saan tuli persiin alla tulla kotiin koska pojan 1,5v lääkäri neuvola on 10,30 täytyy toivoo että ei o tyksissä ainakaan ,myöhässä tuolloin.
ja seuraava lääkäri neuvola on 2.12.08

vielä ei olla puhuttu kenellekkään vavasta eikä oikein päätettykkään koska kerrotaan.... välillä meinaa lipsahtaa kavereille sammakoita kun esim. puhuttiin autoista. ni meinas väkisin tulla että uuutta ollaan kateltu ko kolmelle ahasta yms.... vielä oon saanut pidettyä. pomolle aattelin tuossa 12 viikon juitteilla käyä juttelemassa miten täytyy tehä toi mun hoitovapaan muutos ä-lomaksi yms kun pitää anoo uutta "työsuhdevapaata".

asunto gallup meillä on omakotitalo 135 neliöö ja autotalli/varasto 70 neliöö.... kesken tää kaikki vielä oon. muutettiin kesällä 07 eli hiukan yli vuos asuttu. makkareita on neljä eli mahutaan tähän kyllä mutta haaveissa rakentaa vielä joskus toinen talo. katotaan nyt kuinka kauan menee. vanhin kun menee ensi syksynä eskariin eli asutaan varmaan täällä vielä kun menee kouluun 2010 koska ala aste ihan vieressä matkaa noin 300 m.

siinäpä nopeimmat pitää mennä ruokkimaan nälkäisiä.... eli itseäni myös.....

unohtu eli tinni 8+6
 
c81
Hei! Anteeksi hiljaiselo.. en pysty edes lukemaan teidän kuulumisia, kun niitä on tullut kymmeniä sivuja viime kerran jälkeen :D
Täällä on alkanut tulla nyt pahoinvointi ja muut tiukat raskausoireet.. tunnun onneksi pääsevät silti paljon helpommalla kuin viimeksi jolloin ekan puolikkaan oksensin tosissaan ja jouduin olemaan sohvan pohjalla koko ajan. Ja pahinhaju on kaurapuuro.. yök :D Muiden mielestä puuro tuskin edes tuoksuu miltään...
Masu alkaa jo turvottaa, ei ihme kun edellsiestä synnytyksestä vasta 8kk aikaa.. ja viimeksikin näkyi tosi aikaisin. En ole kovin timmissä kunnossa että vatsalihakset auttaisi piilottelussa:D Viikon päästä näen työkavereita, saa nähdä kehtaako kukaan kysyä mitään.. :D
Meillä on np.ultra ma aamuna. Kyllä se aikaa meneekin niin pian.
Niin, ja ne mun tiedot jotka edelleen listasta puuttuu:
c81 27v toista odotellaan, kiekon mukaan l.a 31.5 (KOKS), mutta ei pitäne mitenkään paikkansa, todennäköistä on että on viikkoa tai kahta myöhemmin...
 
Onpas täällä ollut vilkasta, mutta hyvä niin!

Täällä voidaan pahoin vaihtelevasti. Töissä olen nyt kuitenkin pystynyt olemaan. Perjantaita odotetaan kun kuuta nousevaa, sillon olisi ultra yksityisellä. Jotenkin kamalasti huolestuttanut ja pelottanut, että onko kaikki hyvin. Tosin oireet ovat ennallaan, että kai se on hyvä merkki. Myös mielialat vaihtelee ja eilenkin tuli itku ihan turhasta.

Ekan neuvolan sain varattua, mutta siihen on vielä kamalan kauan. Neuvola siis 28.11. Siis iäisyyden päästä. Terkka vaan sano, että ei ole mitään kiirettä. HÖH, mulla on kiire. :LOL:

Tervetuloa kaikille uusille! Toivotaan, että joukkomme pysyy koossa, eikä enää kukaan pois putoa.

Barbapörrö ja Pätkis 6+1 :heart:
 
c81 mistäspäin sä olet,mä olen myös menossa Koksiin synnyttämään,voit laittaa mulle vaikka yv:tä =)
Niin sulla olisi nyt sitten maanantaina jo np-ultra,kiva :D
Mulla on ens viikon torstaina, 7.45 pitäis olla paikalla,joo ja mä tietty oon jonon hännillä,mun tuurilla :snotty:


Kaikille kysymys: Aiotteko ottaa rakenneultrassa sukupuolen selville?
Mä aion,poikaa salaa toivon,mut toki tyttökin on tervetullut =)
Eikä se nyt 100% varmuutta se ultraus sano,mut vähän osviittaa ;)

bad virgin ja hippu 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
pikaisesti tulin kysymääm eppuliinilta,että oletko palstaillut samalla nikillä tuolla vauva.fi sivuilla? sieltä kun muistan samanlaisen nikin :)
Niin ja tulppa samaa olen aikonut kysyä sultakin.

jadal
Ööö... en tainnu olla tai jos olin niin kauan aikaa sitte (muisti pätkii :D )


Eppuliini
 
Sorry kun tuun taas tänne avautuu, mut nyt on jotenkin niin ihme fiilis ja pelottaa ihan sikana se huominen. Tiedän että ei pitäis nyt miettiä, kun huomenna saa varmuuden, mut kaikki ihme tunteet mitä alavatsassa nyt tuntuu (ei tuntunut tämmöisiä ennen sunnuntaita..) mä vaan mietin että nyt siellä on jokin hullusti. Mulla menee ihan täysillä hermot noihin mun koiriinkin nyt kokoajan.. harmittaa sekin. Pakko oli vaan tulla kirjoittaan... Ei tarvii edes mitenkään kommentoida... Mä hautaudun peitoalle loppu illaks.... moido...

L&M 10+1
 

Yhteistyössä