**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Höh mä luulin ja katoin että kirjotan oikeeseen pinoon mut kuitenkin olin kirjottanu tuonne vanhaan siis siirrän sen sieltä nyt tänne oikeeseen pinoon :LOL:

Heissan pitkästä aikaa,paljon te ootte kirjotellut tuolta sieltä täältä lueskelin. :)

Itsellä on vaivannut niin kamala pahoinvointi useamman viikon ettei paljon sängystä ole huvittanut nousta.Onneksi en ole työelämässä mutta tuo esikoinen tuossa hoidettavana,mutta onneksi sekin on ollut niin ihana että on kiltisti leikkiny olkkaris ku äiti on maannu,kuhan välillä vaan antanut ruokaa ja laittanut päikkäreille. :saint:

Mikään ei oikein pysy sisällä ja varsinkin kun nousee ylös niin oksu tulee välittömästi,jugurtilla ja kiiselillä täs sitten elelty aika pitkälti.
Nyt on ollut muutamia päiviä että on jo voinut olla ylhäällä eikä aamuoksenteliun jälkeen oo tarvinnu enää oksentaa,toivotaan että jatkuis edes näin.

Väsy on ihan hirvee mut kai sekin menee ohi ajan kanssa,esikoiselta ei ollut tämmöstä väsymystä ollenkaan,mutta oksennus sen sijaan kyllä lensi:)

Muuten olo on niin kun ei raskaana olisikaan vaikka onhan tuossa oksentelussa jo tarpeeksi oiretta :LOL:

Tuossa oli asumisesta ainakin kysytty me asutaan kans maalla vanhassa omakotitalossa,iso keittiö ja kaks pienempää huonetta,sauna ja kodinhoitohuone.
Vähän jänskättää ku toinen syntyy kuinka kauhee kaaos on koko aika kun tilaa ei hirveesti oo mut kyllä sopu sijaa antaa. Tässä on hyvä asustaa kun ei tarvi maksaa vuokraakaan :D


Nimiäkin oli joku miettinyt me ei niinkään vielä olla mietitty ja jos poika tulee on se aika vaikeeta :) Mut saas nähdä kumpi tulee.

Ens viikolla olis ensimmäinen neuvolakin ja sit pitäis varata siihen ultraan aika,meillä saa käydä kaks kertaa. Viime raskaudessakin vaan sain käydä enemmän kun tarkkailivat vauvan kokoa,oli niin ihanaa aina nähdä pikkunen ja nytkin hirveesti sitä ootetaan :)

Mutta minäpä lähden nyt tuonne esikon viereen pötkölle ku se nukkuu päikkyjä.Toivotaan että minäkin pääsisin vielä useammin kirjoittelemaan :saint: :wave:


Hapsisikset 8+2
 
Tulipas tässä vaan iltapäivän ratoksi mieleen että oikeesti ihan älyttömän :heart: :heart: ihanaa kun on pieni vauveli tuolla masussa kasvamassa...aina välillä sitä vaan odottaa jo seuraavaa juttua (neuvolaa, viikkoa, np-ultraa jne) ja unohtaa että se hyvä ja ihana hetki on tässä ja nyt.
Tytöt hei, me saadaan kesällä vauvat!!!!
 
Ma olen monta kertaa yrittanyt kirjoittaa eika vaan onnistu... viesti katoaa... mutta jos nyt...

gallupeista on hyva aloittaa...

asuminen Noh, tuota, hotelleissa, halvoissa ja likaisissa (siis mehan kierrellaan taalla Lahi-Idassa talla hetkella), ja etsitaan netitse vuokrakamppaa Espoosta tammikuuksi...

päivät Nahtavyyksia kierrellen, busseissa ja junissa istuen, valilla vaan lojuen.

kertominen Omat vanhemmat ja miehen veli olisko ollut viikolla 7, nyt tietavat jo sisaruksetkin. Ja parille "lapselliselle" kaverille tuli kerrottua jo kun vasta odottelin kuukautisia... Miehen vanhemmillei ei uskalleta ennen ekaa laakaria, panikoisivat vaan turhaan...

vointi Valilla on kuin ei olisi raskaana lainkaan. Sitten taas nipistaa alavatsaa. Ja jotkut ruuat eivat maistu, eivat millaan (rasvainen kebab... YOK :$ ) Eika ole ollut vuotoa.

seksi Samaan tahtiin kuin ennenkin, mutta laatu on tuntunut vain paranevan ja meno villintyy. Joskus on jalkeenpain olo kuin olisi maratonin juossut... :LOL: Taitaa olla ainoa mun harrastama urheilulaji talla hetkella...

Lisaksi taalla on kayty lapi Suuri Foolihappokriisi kun miehen veli sanoo etta ainoa asia josta hanen kotimaassaan ollaan fanaattisia on odottavan aidin foolihapon saanti. Ja mina tietysti aloin miettia etta enhan mina ole syonyt kuin satunnaisesti jotain multivitamiineja (kun liikoja vitamiinejakaan ei aina suositella) ja oli jo viikko 9 meneillaan ja mitas nyt jos lapsella onkin joku kauhea hermoston rakennevika ja nyt se on mun syyni... Ja tietysti menin viela googlaamaan ja loysin viela fanaattisempaa tekstia foolihaposta... Ja ei kun itku kurkussa apteekkiin ostamaan joku PreNatal vitamiinivalmiste :ashamed: .... Ja kaikkein hulluinta oli etta kun paniikkini alkoi laantua ja aloin tajuta miten hirvean epatodennakoisia sellaiset rakenneviat ovat niin aloin epailla pitaisiko kuitenkin olla vahan varovaisempi naiden vitamiinien kanssa, etta ovatko moiset pillerit lainkaan hyvaksi... :headwall: :LOL: Ja foolihappoa on niissa perati 800 mikrogrammaa! Joten en nyt tieda... valilla jatan jonkun paivan valiin niiden ottamisessa... ah :headwall: :headwall:

Mutta eihan sita voi tietaa miten tassa viela kay. Eka laakarintarkastus on varattu keskiviikoksi.

Mua on yllattanyt miten paljon sita voi pelata jo nyt taman lapsen puolesta. Joku viisas aiti tai isa on sanonut etta lapsen saaminen on kuin antaisi kohtalolle ladatun aseen kateen. Ehka jo pelkka raskaaksi tuleminen on sita. Mutta voihan sita myos olla hankkimatta lapsia, elaa turvallisesti, riskittomasti - ja tylsasti ;) . Etta kusessa ollaan, siskot, ja asetta asetellaan ohimolle :LOL: :kieh:

Maaria, 9+5
Iran
 
Onko kaikilla muillaki sellainen olo ettei malttaisi millään odottaa että riskiaika(12vko) ois ohi...?Nyt on vasta 7+3...Ääh,pitkää odottelua, kun koko ajan pelkää että jokin menee pieleen kun kerrankin on tärpännyt..!
 
Maaria -76 Tsemppiä ja voimia sulle sinne idän matkalle! Kuullostaa aika hurjalta, itse kun on niin pahoinvoiva, ettei pystyis kuvitteleen muuta kuin puhdasta sänkyä.. Mä sain eilen täällä mun reissussa lääkäriltä koko raskauden ajaks vitamiineja, ja niiden purkin kyljessä ei lue foolihappoa olleskaa.. Ja lääkäri paasas (ei kyseisestä asiasta mut) että ne on täällä raskaustutkimusten edelläkävijöitä.. Et älä ainaskaa siitä foolihaposta murehdi. Ja eiköhän sulle siellä tohtorilla hommat selviä. Maailmaan ja sinnekin syntyy joka päivä paljon, paljon terveitä vauvoja!!! :hug:

masuha1 Mä niin odotan et toi 12 rvko menee rikki, ku niin tahtoisin lähetellä läheisille ultrakuvat maisemakorttien sijaan...

Millä viikolla menette te big mama 88 ja Ryhis, siis teidän laskettu aika on 10.6.? Mä sain eilen hieman hämmentävää :eek: kommenttia viikkojen laskutavasta paikalliselta lääkäriltä.

Iloa kaikille! Peppi ja pkm
 
HelloShitty
Laskutavasta minäkin halusin kysyä.
Maaria; meillähän on sama la, 4.6, niin miten te laskette siellä kun sulla näyttäis olevan viikot 9+5 mutta mulla 9+2. :whistle: vai onko sun la muuttunu? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko kaikilla muillaki sellainen olo ettei malttaisi millään odottaa että riskiaika(12vko) ois ohi...?
No ihan kokoajan... Eilen taas pelkäsin kun illalla vihlas masusta että nyt on se on menoa mut vielä on kaikki ok. Sit kun se 12 on rikki, odottaa varmaan että tulee se 20 täyteen että on puolessa välissä ja sit vaan toivoo että kaikki menee loppuun astikin hyvin, ettei tule keskosta jne...

Mut kyllä mä joka päivä mietin sitäkin että miten se voikaan olla mahdollista että tuolla tosiaan kasvaa meidän oma vauva, mikä syntyy kesäkuussa... Se on niin uskomatonta että ei se mikään ihme et sitä välillä miettii mitä voiskan tapahtua.

Millä viikoilla sen sukupuolen saa mahdollisesti tietoonsa aikaisintaan?

peppi80: Eikös se mene niin että jos on sama laskettu aika niin viikotkin menee samoissa. Mut se lasketunajan määrittämiseen on monta eri tapaa. Mitäs ihmeellistä sinä olet kuullut paikalliselta lääkäriltä?
Muuten mun mielestä nuo amerikkalaiset on vähän jänskiä tyyppejä, siis lääkärit lähinnä. Yks kaveri oli siellä aupairina ja talon äiti oli lääkäri, se väitti että ei voi vilustua. Flunssaa/nuhaa ei kuulemma voi saada jos palelluttaa itsentä. No, suomalaisten lääkäreiden kommentti olis varmaan jotain ihan muuta :D Että tsemppiä sulle sinne erimaahan, onneks pääsette kohta suomeen :)

L&M 9+5
 
Iltoja vielä!

Kiva jadal, etten oo ainoo ilman ammattia. Mäkin oon mutaman koulun ehtiny alottaa, mut ei oo sit ollu tarpeeks kiinnostusta. Nyt mulla onkin jo aika vahvasti yks ammatti mielessä, mitä sit aikanaan lähtis opiskeleen. saa nähä muuttuuko mieli vielä, en usko kyl.

Ja Peppi noita lasketunajan laskutapoja on varmaan peräti 3 erilaista ja kaikki tavallaan oikeita. Mullakin noi laskurit näyttää, et la on menkkojen mukaan 11.6, kuukautiskierron pituuden mukaan olis 13.6, mut neuvola kattoo sen menkkojen mukaan ja niitten kone laskee jotenkin oudosti yhen päivän vähemmän ja mullakin siitä tulee vielä 10.6. Tätä ei tarvi vielä päivittää, mut ilmotan ens viikolla, kun on ollu eka neuvola ja päivämäärä kirjotettu paperille. Esikkokin meillä, kun synty 3 pv yli, ni tavallaan syntykin just laskettuna, kun ottaa ton mun yllämainitun "kaavan" huomioon. Rv:t lasken vielä sen 11.6 mukaan ja ne viestin lopussa.

Eipä tässä muuta jaksa, kun tää päivän tuskasin iltapahoinvointi on taas valloillaan. Mies vielä suunnittelis hakevansa leffan, en tiä jaksaako kattoo.

Omppunen ja Möti 8+2
 
Hyvää iltaa!

Että odotetaanko täällä sitä 12 viikon täyttymistä! Varmaan enemmän kun mitään muuta koskaan, paitsi ehkä sitä ensiviikon ultraa. Mä olen muutenkin sellanen murehtija aina ja liika tieto lisää sitä tuskaa. Jotenkin ei uskalla iloita vielä kamalasti ja puhuu aina, että jos kaikki menee hyvin-tyyliin. Kun nyt pääsisi näkemään, että joku on olemassa tuolla.

Sit kuitenkin välillä annan itselleni pieneksi hetkeksi luvan ajatella, että siellä on joku ja silittelen mahaa ja juttelen sille. Kai nämä pelot ja epävarnuus kuitenkin kuuluvat tähän alkuraskauteen. Niin ja mulla on vielä niin kovin pitkä matka sinne viikolle 12, tänään vasta 5+5. Kumpa aika vaan menisi nopeasti ja ilman ikäviä yllätyksiä.

Barbapörrö ja Pätkis :heart:
 
Ylihuomenna on eka neuvola.. Aika epätodellista =)
Nyt on taas ihan mukava olo, kun aion ottaa koko ensi viikon "lomaa" (tai siis en ota töitä vastaan) ja rentoutua. Loppukuun painankin sitten töitä ja toivottavasti menee jo helpommin kuin viime viikko...
Meidän nelihenkinen perhe asustaa Jyväskylässä vuokrakolmiossa. Tykätään asua tässä kyllä niin kovasti, että ollaan kyllä ajateltu asua tässä ehkä vielä vauva-aikaankin vaikka kotimme tuntuu jo nytkin aika pieneltä.
Raskaudesta tietää miehen sekä minun vanhempani ja muutama muu sukulainen. Lapset ovat myös mukana odotuksessa, heille kerrottiin kyllä jo aika alkumetreillä.. Esikoisen suurin huoli vauvan syntymään liittyen olikin, se että äiti joutuisi sairaalaan (meidän ihana pieni äitin kulta). Kun selitin, että sairaalassa ollaan vasta kun vauva syntyy ja muutama yö, niin pelko onneksi hälveni. Kuopus taas iloitsee vauvasta senkin vuoksi, ettei hän ehkä joudu ensi talvena päiväkotiin.. Lapset reagoivat niin ihanan aidosti ja omasta maailmastaan käsin asioihin :D

Viime yönä näin muuten painajaista, että meille olikin tulossa kaksoset.. Koko päivä on mennyt vähän tätä pianajaista sulatellessa. Mies olisi ihan oikeasti vain inoissaan jos hän saisi kaksoset. Jännästi sitä tällaisiakin juttuja jää pyörittelemään mielessään ja miettimään ihan tosissaan miten se elämä muuttuisi hurjasti jos perheluku lisääntyisikin kahdella samaan aikaan.

Raskausviikkoja on nyt ilmeisesti 7.. Laskettuun aikaan on vielä aikaa, ja luulenpa että tämäkin vauveli syntyy hyvissä ajoin, kuten kaksi sisarustaankin (syntyivät 37 viikolla molemmat..).
 
"isi! äitin mahassa kasvaa pikku-sisko!!!!"
Juttelin esikoisen (3v ) kanssa tänään, että äidillä on mahassa vauva kasvamassa. Kuulemma tyttö olisi siis :D Asiaa on sitten pitänyt tutkailla kirjan kuvista useeseen kertaan kun poika sitä kovin ihmetteli, että miten se vauva siellä mahassa on. Nyt illalla selitteli innoissaan, että se on ihan pieni vielä ja sitten se kasvaa ja kasvaa... Mielenkiinnolla odotan, koska hän juttelee asiasta jonkun muun kanssa :D :D

Meillä tietää osa kavereista tästä raskaudesta. Vanhemmat ei vielä tiedä. Vaikka haluankin uskoa, että kaikki sujuu, niin en silti uskalla vielä kertoa.

Asumisesta Asustellaan omassa 90 neliön rivitalokolmiossa. Saas nähdä, missä vaiheessa tulee ahdasta. Lastenhuon on onneks tosi iso, joten eiköhän sinne viel kolmaskin mahdu.

seksi kyllä kiitos :p

Minä aloitin tänä syksynä opinnot AMK:ssa, tarkoitus olisi valmistua kulttuurituottajaksi. On tää sen verran köyhää tää opintotuella olo näin asuntovellallisen näkökulmasta, että yritän saada tutkinnon kasaan kahdessa vuodessa. Saa ny nähdä miten tää vauva vaikuttaa asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko kaikilla muillaki sellainen olo ettei malttaisi millään odottaa että riskiaika(12vko) ois ohi...?Nyt on vasta 7+3...Ääh,pitkää odottelua, kun koko ajan pelkää että jokin menee pieleen kun kerrankin on tärpännyt..!
On kyllä.. Mutta sitäkin enemmän odotan sitä toista ultraa, että saa varmuuden montako siellä masussa asustaa :D

Tohon seksi juttuun, että tulee harrastettua vähempi ku normaalisti, päivällä ei oo ukko kotona ja mua väsyttää illalla niiiiiin sairaasti, että vois mennä jo kasilta koisimaan :LOL: Mutta eiköhän se jossain vaiheessa taas palaudu.. ;)

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 9+0
 
KEKKERI: kiitos lauseesta,tytöt hei,me saadaan kesällä vauvat!! ton kun luin niin rupesin oikeesti miettimään, että piru vie,niin saadaankin,ens kesänä pikku nyytti kainalossa :heart: en oo aikasemmin tajunnu tai sisäistäny asiaa vaikka kuitenkin joka päivä oon sitä ajatellu, mutta nyt kolahti!!!!IHANAAAAAAA!!!!!!

huomenna olis eka neuvola...kuuluukohan jo sydänäänet?

jen-mar rv 7+1
 
Miten on mahollista että teillä on jo viikolla 7 ja risat eka neuvola...?Mä sain ekan neuvolakäyntiajan vasta viikolle 10...!!!Siks tää on niin kidutusta ku on vielä niin pitkä aika oottaa...!!Vielä kaks ja puoli viikkoa!Täähän voi mennä tällä ajalla kesken!Enkä kehtais koko ajan rampata sairaalassa tarkastamassa että sykkiikö vauvalla vielä sydän!!
 
huomentapäivää!

Päivien kulusta: töissä käyn, mammalomalta palasin heinäkuun lopussa töihin, 2 viikkoa sitten vaihdoin uuteen yksikköön, tällä hetkellä siis työskentelen kehitysvammaisten tutkimus- ja kriisiosastolla, vai mikähän se ihan oikee nimi sitten onkaan. työ on rankaa, fyysisesti välillä ja henkisestikin koen että on aika rankkaa, välillä. tällä hetkellä työ on kaksivuorotyötä, viikonloppuisinkin siis työssä pitää käydä. työsopimus on nyt tammikuun loppuun joten silloin nähdään palaanko keh.vamm. hoitokodille vai jatkanko tuolla.

seksi meillä on kahden aiemman kohdalla mennyt todella melkein jäihin, tästä en vielä tiedä, tällä hetkellä pahoinvointi/oksentelu ja väsymys vie voiton 100-0, katsellaan muutaman viikon päästä uudelleen.

jadal voimia surun keskelle :hug:

tuosta malttamattomuudesta, on kovinkin tuttu tunne, toisaalta jo näin kolmannella kerralla sitä osaa nauttia tästä hetkestä, kuopuksenkin kohdalla jo paremmin kuin esikoisen, mutta kyllä sitä sitä silti tiettyjä asioita odottaa enemmän kuin mitään muuta, tällä hetkellä odotan ultraa ja sitä että pahoinvointi lakkaa, sillä en voi mitään sille että ajattelen että tämä oksentaminen yms. on vaan mun kuvittelua ja mahassa kaikki ei olekaan hyvin.. minkä sitä nainen mielikuvitukselleen mahtaa
:ashamed:

ON: eilinen päivä meni yökkiessä töissä, mitään ei kuitenkaan tullut onneksi ylös asti, tänään pitikin jo sitten 2 kertaa aamusta oksentaa, ja iltaan olen suuntaamassa, eli mene ja tiedä miten onnistuu..
turvotus on täälläkin aika mahtavaa iltaisin, kaivoin yhdet mammahousut kaapista joita kotosalla pidän, kyllä niin paljon nuo tavanhousut puristaa :x

umayya + siiri 7+?

*muoks*
neuvolat ovat aika lailla paikkakuntakohtaisia, joten joka paikassa pääsee eri aikaan, sekin vaikuttaa onko ensiodottaja vai jo uudelleen odotuksessa. äidin mahdolliset perussairaudet vaikuttavat myös siihen onko tarvetta jo aiemmin neuvolakäyntiin. ja sydänääniä täällä päin kuunnellaan neuvolassa vasta viikoilla 9+ ja silti ne ei välttämättä kuulu.. esikoisesta kuului viikoilla 9+ mutta kuopuksesta kuului neuvolassa vasta 12+ vaikka ultrassa olikin jo sydämensyke nähty.
 
Heippa pitkästä aikaa:)

Nyt ei oo oikee ehtin kirjottelemaa, kun väsymys nii valtava ettei jaksais muuta ku sohvalla maata. Maanantaina alkas harjottelu.. mitenköhän jaksan olla töis joka päivä 8-16 :attn: Ja tiistai oliski vaa sellanen reilu 12 tunnin päivä :eek: Apuva!Kuus viikkoa pitäs jaksaa ja sit alkas jo joululoma :xmas: ja sit alkaa viikotki olla jo ihan mukavissa luvuissa :)

Nt-ultraa tilasin ajan ja sain sen esikoisen 2v. synttäripäiväks eli 18.11. Toivottavasti vaa kaikki olis siel hyvin.. vähä jo jänskättää se ultra. Haluutteks työ muut muuten tietää niitä riskilukuja? Ku ite oon vähä kahen vaihella :/

Myö ollaa kerrottu raskaudesta molempien perheille ja sit miun kaveri arvas, ku toi kahvi taas ällöttää nii paljo, ettei pysty yhtää sit juomaa tai tulee oksu samantien. Kahvi, roskaruoka ja kokis on niitä ruokii joita ei pysty syömää yhtää :x Mut ehkä ihan hyvä niin :)

Asumisesta sen verran, et 67,5neliöisessä kolmissa asustellaa vuokralla..oma olis kovasti haaveissa, mut ei varmast viel parii vuotee uskalla omaa ostaa.

BV: Oisitko viittin vaihtaa miun la:n 4.6., ku neuvolan mukaa mennää näin:)

Minttu 9+3
 
Heips!

Pakko tulla leuhkimaan.. Ensimmäinen yrjötön päivä sitten raskaaks tulon jälkeen :p Voi kun näitä olis jatkossakin moooooonnnnta |O

Perjantaina siivosin kylppärin seiniä myöten, eilen kolusin keittiön ja eteisen ja poistin oikein vanhoja vahoja lattioista.. Uudet vahat sitten jäikin laittamatta kun alkoi koskemaan värkkiin niin kamalasti.. Aamulla en meinannut päästä sängystä ylös kun veti niin makoisasti jonnekin tonne uumeniin.. Saapa nähdä onko meidän lattiat ilman vahaa ens kesäkuuhun asti vai reipastunko tästä joku ilta :|

Tänäaamuna ompelin keittiöön jouluisen kapan.. jouluinen siksi että jos sanon joulukapaksi niin ukko näyttää naamoja :LOL: Keittiössä on jo kynttelikkö, punainen liina ja tämä uusi jouluinen kappa.. Mun oli ihan pakko laittaa jo, tonttuja en kyllä vielä laitellut ettei naapurit teilaa ihan kaistapääksi |O Tapaninpäivänä olen yleensä ottanut kaiken joulukaman pois kun en jaksa niitä enää katsella.. Yksin salaa kuuntelen jo joululevyjä, sataispa vielä lunta..

Ens viikolla olis neuvola ja seuraavalla np-ultra.. sitten onkin viikot jo ihan mukavasti päässeet käyntiin ja voi jo ihan pikkusen huokasta.. vaikka ainahan minä jotain huolenaihetta mahan tiimoilta saan keksittyä :D

BV Kiitokset uudesta pinosta ja siitä että ymppäsit veikkaukset heti perään, sieltä ne löytyvät näppärästi eikä tarvitse kuljettaa mukana..

Me ollaan kerrottu vauvasta lähes kaikille ohikulkijoille, jos aihe on vaan tullut puheeksi. Töihin en ole vielä juorunnut kun olen hakenut hoitovapaata 8/2010 asti, mutta enköhän viimeistään pikkujouluissa juorua asiaa jo sinnekin päin :snotty:

Olisin kysellyt noista lapsettomuushoidoista eikös joku meistä ollut käynyt sellaistakin läpi.. Kun hedelmöitetyt munasolut laitetaan takaisin kohtuun, kuinka kauan pitää odottaa että voi testata? Onko joku tukilääkitys joka näkyisi testissä ja vääristäisi sitä? Ja lasketaanko laskettuaika silloin hedelmöittymisestä vai "kiinnittymisestä" Haaveilijana täällä yritän kovasti laskeskella onko meidän perhepiiriin tulossa lisää kesävauvoja :heart: :heart: :heart: Mua jännittää varmasti yhtäpaljon kuin itse hoidoissa olevia :D Olisi aivan ihanaa jos heillä tärppäisi ja niin kätevää kun voisi kierrättää meidän pikku vaatteet suoraan heille :LOL:

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja tarmokkaana kohti uutta viikkoa :hug:

-Anu- rv.9+2
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave: Kyselty oli kovasti kaikenlaisista asioista, yritän muistaa vastata kaikkiin... :whistle:

Asuminen
Asutaan 133m2 ok-talossa, löytyy 4 makkaria, 2 keittiötä, 2 veskiä, pesutiloja, khh jne. Ja tietysti iso piha. Ajateltiin miehen kans lähtee tästä talosta sit suoraan vanhainkotiin tai hautausmaalle. Mahdutaan siis vallan mainiosti asumaan.

Päivät
Töissä... Viikolla tuli työtunteja yli 45, perjantaina kiitettävät 10h 25min :kieh: Tuntuu, ettei raskausaikana väsymyksen takia yks viikonloppu riitä palauttamaan viikosta ja sen rasituksesta. Ja arvatkaapas rouvat, missä mies on ollu sit perjantai-illasta asti (lähes putkeen )? Täällä oli ihan hillitön lumimyräkkä perjantaina, ja niitä vikoja sit lähti perjantai-iltana korjaamaan, ja kävi eilen tasan nukkumassa ja saunomassa kotona, ja lähti taas aamulla takas töihin. Ja huomenna sinne 200km päähän TAAS :( Näin virkee parisuhde meillä... Ei kerkee edes riitelee, kun ei ehdi nähdä!!! |O

Kertomisesta
Tekis niin mieli kertoo jo kaikille, mut ei vielä. Molempien vanhemmat, mun sisko ja 2 mun kaveria (luottoystävät! ) tietää, mutta ei vielä kukaan muu.

Vointi
Ihan jees, väsyttää, ja vanha vamma vasemmassa llonkassa antaa taas kuulua (tuntua ) itsestään, mut muuten tää menee ihan hyvin. Tissit on kyllä tosi arat, edelleen.

Seksi
Nyt vai heti?? :heart: :p Meillä, teillä vai seinää vasten?? ;) Kyllä kiitos, siis!

Mulle vois tuonne etusivun listaan lisätä sen 26v iäksi.
Joo-o, tyttö vaatii siis extra-huomiota, kun iskä on jatkuvalla syötöllä pois, mitähän sille nyt kehittäis tekemistä? :xmas:
Sisu ja salamatkustaja 9+3 (menkoista laskemalla 9+2 )
 
HelloShitty
väsyttää, oksettaa, alavatsaan sattuu. |O
taidan viettää koko päivän peiton alla. yksin. :kieh: v*tuttaa jo valmiiks jos toi yks tyyppi voittaa F1 maailmanmestaruuden. peukutukset Massalle. :kieh:

katotaan ens viikolla nyt ei jaksa vastaa mihinkään. menis jo tää paska olo ohi. |O

HS ja nelonen rv 9+3

ps. mies kysyi eilen millon meillä on la. kai se on hyvä asia..? =) :heart:
 
Heippa kaikille!

Heti aluksikin sorry etten oo kirjotellu ja nyt on niin paljon tullu tekstiä että lukemiseen menee aikaa että pääsen edes jotenkin kärrylle että missä mennään... Itseäänhän siitä siis voi syyttää :ashamed:

Tämä on nyt siis vain tämmönen oma napa teksti, yritän jatkossa osallistua myös keskusteluihin... Jotenkin on vain viime aikoina ollut niin väsynyt ja vetämätön olo... Raskausoireita on välillä enemmän ja välillä vähemmän... Kävin yksityisellä ultrassa viime ma ja kaikki oli ok, syke näkyi jne. Mahdottoman ihanaa oli nähdä pienen sydämen syke... pelotti hurjasti ennen ultraa ja mielikuvitus laukkasi omia ratojaan kuten varmaan monella muullakin... Vaikka ultrassa olikin kaikki ok, niin kyllä mielessä kalvaa ajatus että mitäs jos jotain kuitenkin menee pieleen... ei siitä ajatuksesta vain pääse... Menkkojen ja ultran mukaan saatiin tasan sama rv eli 8+0...Eli laskettu aika olis toi 9.6 ja sit katoin että synnytyssairaaloita on mainittu... Meillä se on Lohja eli LS...
Ens keskiviikkona on eka neuvola...

Näin lyhykäisesti tällä kertaa, mutta edes jotain kun haluan kuitenkin pysyä mukana

Nalle-emo ja pikku-nalle rv 8+6
 
Täällä on mennyt sunnuntai pahoinvoinnin kourissa. En ymmärrä miten pystyn olemaan töissä ensi viikon. :x Nyt tosin alkaa jo sen verran helpottaa, että alkaa olla nälkä. Pippuripaisti uunissa, pitää vielä odottaa mies kotiin, että voi lopettaa tämän päivän paaston. Iltasin kyllä ruoka maistuu.

Seksistä ollut puhetta. Tällä ollut melko hiljaista, kun raskaus alkoi ja yritys loppui. Nyt pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa ei oikein ole fiiliksiä ollut.

Barbapörrö ja Pätkis 5+6 :heart:
 
Moi!
Täälläkin odotellaan rv 12:sta kuin hullu puuroa,pari viikkoa vielä niin se olisi kasassa :heart:
Nyt kuitenkin odottelen enemmän sitä np-ultraa,siihenkin olisi vielä 1 1/2 vk.

HS,massa voittaa!

Mä tulen myöhemmin lukemaan mitä olette kirjoitelleet :wave:

bad virgin ja hippu 9+6
 
Viikonloppuja vaan kaikille..tai viikonlopun loppuja! :D

Koko viikonloppu menny lähinnä syödessä, tein valkosipuliperuneita ja oli kyllä kovin hyviä! B)

Asuminen asustan 35 neliön vuokrakämpässä tällä hetkellä, muuten ok, mutta aika syrjässä, naapurit on täysin nipoja (siis en pidä bileitä vaan kaikesta muusta), vaan yksi huone, mutta avuokra 250. :) Muuten ok, mut sit ku vauva tulee niin yks huone ei kyllä riitä jos tekee töitäkin kotona.

Täällä lapissa oli eilen jo ensilumet maassa ja pakkastakin illalla -10, mut en uskaltanu sit lähtee ulos autoa viemään pois ku olin ottanu vaan yhet housut mukaan ja paikalliset pistää toppahousut farkkujen päälle..ja oon saanu jo virtsiksen ja hiivakin taas on..tai jatkumoahan se on ollu..ja tikitkin on kasvanu jotenkin ihon sisään ettei niitä saakaan ite poistettua! :D Eli hyvin menee..

Nyt ei oo päässä muutakun et ei oo vähään aikaan nyt näkyny surullisia uutisia, sehän on hyvä juttu! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Laskutavasta minäkin halusin kysyä.
Maaria; meillähän on sama la, 4.6, niin miten te laskette siellä kun sulla näyttäis olevan viikot 9+5 mutta mulla 9+2. :whistle: vai onko sun la muuttunu? =)
Siis ma olen vain laskenut oman aikani jollain laskurilla netissa, ja huomasin tuossa vahan aikaa sitten etta muistin kuukautisten alkamispaivan vaarin, joten oikeasti taitaa LA olla 3.6. Mutta en oo viitsinyt sita korjata tanne ennen kuin laakari sanoo oman nakemyksensa asiasta :whistle: .

Mutta siis mun koko ajanlaskuni on ihan pielessa taalla, viikonpaivat menee sekaisin ja voin ihan hyvin kirjoittaa paivat vahan pieleen... kunhan viikoissa jotenkin pysyn mukana... :ashamed:

Ja kiitos tsempista peppi80 =) . Tuli hyva mieli :flower: .

 

Yhteistyössä