**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Voi, ku osais nukkua aamulla! Tai siis muuten kyllä uni maistuu, muttei aamulla ku sais nukkua pitkään..

Täällä alienin mitta oli viikoilla 10+1 32,2 mm, tosi iso mötkylä! :D

Tunnustan, et täälläki menee vielä muutama tupakka päivässä, ei oo lopetus helppoa vaikka niin kuvittelin viivojen ilmestyessä.. :headwall:

Ja liikunnasta, hyvä ku jaksan töissä olla jalkojen päällä 8 tuntia! Ei kyllä illasta jaksa enää mitään kummosia lenkkejä tehä. Sitä lentämistä harrastin sillon alussa ja periaatteessa pystys vieläki, kelit vaan ei oo ollu kohillaan.. Mä ku en perusta niistä lajeista, missä tulee hiki! :D

Oma (.)
Nyt taas tuntuu olevan helpompi vaihe. Noin niinku kaikelta kantilta.. Ei vit***ta olla yksin jne. Tytöt innossaan katselee vauvan ultrakuvaa kyselee kaikkea. :)
Turvottaa, rinnat on edelleen tosi kipeät ja miestä vailla, mut elän ja selviän! :D
Lähipiiri tietää, ja ovat kaikki tosissaan mukana ja tukena, kyl se tästä..
Murehditaan sitte, ku / jos on aihetta! Eikö..?

Oikein hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille mammoille! Kyllä me pärjätään! :flower:

Lisbet ja alien 10+4, (jos ees oon laskuissa mukana.. :whistle: )
 
kekkeri kyseli tuosta kaksos jutusta.. Noooh, olihan tuo pieni järkytys kun eka ultrassa lääkäri sanoi: "Ihan kun tuolla takana näkyisi toinen.." Ja kun ei saanut varmuutta asiaan heti samoin tein :headwall:

Tässä joutuu sit vielä pari viikkoa odottelemaan, että saa tietää montako siellä sitten on.. On sitä jo jollain lailla henkisesti valmistautunut kahden vauvan tuloon :D Mutta ei ole pettymys jos onkin yksi =)

Hiukan jo hirvittää miten tuo esikoinen ottaa vauvan/vauvat vastaan kun kotiäitinä olen ollut ja aina hänen saatavillaan.. Varsinkin jos ne kaksi tulee niin voi olla aikamoisen huomionkipeä :/ Mutta eiköhän tästä selvitä, on niitä kaksosia muillekin syntynyt ;)

Ja meillähän on niin, että on minun suvussa sekä miehen suvussa kaksosia :whistle:

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 9+6 (hui,huomenna jo 10 viikkoo täynnä :eek: )
 
:ashamed: Ja mistään muualta en tätä ala kyselemään... Elkää pliis naurako mulle, jooko? :/
Illalla oli aikas kiihkeää seksiä meillä. Ei siinä mitään, mutta vasta jälkeen päin tuli mieleen, että ei kai raskaudelle ole mitään haittaa a ) peppuseksistä b ) liukastusvoiteiden käytöstä? :ashamed: Kun en muistanu koko raskautta touhujen aikana :|

Maarialle :hug: ja tsemppiiä tulevaan! Niin kliseelle kun se kuulostaakin, niin aika parantaa, se oikeasti pitää paikkansa.
 
Sisu: Ei mitään haittaa, mistään päin! Ja orgasmin jälkeisistä supisteluista ei tarvi huolestua, ei niistäkään ole haittaa sikiölle.
On jopa todettu, et orgasmi vähentää jännittyneisyyttä ja siten ehkäisee myös ennenaikaisia synnytyksiä!

Joo, kvia kirjotella tälläsiä, ku itse elän ilman miestä.. :D Viimeksi ku oon saanu, tulin raskaaksi! :LOL:
Seuraavaa kertaa odotellessa, nautiskelkaa Te muut! :D
 
bad virgin: Mut voisi kanssa nyt virallisesti lisätä tuonne listalle, eli la on 18.6, toinen lapsi ja synnytyssairaala KOS ja toivottavasti Haikaranpesä missä oltiin edellisellä kerralla. =)

Alkuraskauden villeistä veikkauksista sen verran, että tällä hetkellä tyttöolo, lähinnä sen takia että ollut aivan erilainen tää raskaus kuin esikoista odottaessa. Esikoinen siis poika.
 
HelloShitty
Mut jätettiin yksin kotiin lepäämään. nukuin niin huonosti yöllä. 1. ja 2. tytöt meni isälleen ja mies otti 3. mukaansa kun meni sen vanhemmille vaihtaa talvirenkaisiin. no..arvaa vaan oonko levänny..? :whistle: no ei tietenkään...isänpäiväsiivous meneillää..nyt tauolla. flunssa sen verran ärhäkkä että välillä alkaa huimaa....no joo....katellaan myöhemmin! :wave:

HS ja kumkvatti (pysyyköhän se nimi loppuun asti?) rv 10+3 =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Voi vattu tätä päivää... |O Mä olen kyllä ihan tyhmä kun kuvittelen selviäväni kolmen kanssa kun menee hermot jo noihin kahteen :| no se on myöhästä kitistä nyt. :(
:hug:
tiiätkö mitä...se kolmas on meillä ollu se helpoin. =) ja noi 2 vanhinta kasvaa oikein kunnolla kun tulee vauva. näistä mun tytöistä on ollu ihan valtavasti apua. ihania muksuja! :heart:

saa nähä miten toi kolmonen sit reagoi tähän neloseen. ikäeroo tulee olemaan aika tasan 3v. ei kuulemma ihan maailman paras ikäero. :whistle:
 
HelloShitty:meil oli 1. ja 2. syntyi reilun kolmen vuoden ikäerolla(poikia molemmat) ja isompi oli mustis.
Kun toinen poika oli tasan 3 vuotta,meille syntyi tyttö.Pojat molemmat palvoi pikkuista,eikä mustasukkaisuutta ollut yhtään =) Tytön ja toisen tytön ikäeroksi tuli 5 vuotta ja toisen ja kolmannen tytön ikäeroksi tuli tasan 2 vuotta....eikä oo ollut mustasukkaisuutta.

Me leivottiin tänään miehelle isänpäiväkakku,torttuja ja coktail-kiekkoja.Huomenna mennään molempiin mummoloihin ja käydään miehen isovanhempienkin luona,joten tulee taatusti syötyä herkkuja ihan liikaa yhdelle päivälle.

Onneksi aamun pääkipu on hiukan hellittänyt.Meidän ihana esikoispoika(14v) hieroi mun niskoja...Illalla oli pakko ottaa kuitenkin vielä paratabsia.

Kun ei nyt tulis kipeäksi työharjoitttelun aikana.

A-mam ja mimmi rv 10+4 :heart:
 
Ihanaa isänpäivää kaikille!

väsymyksestä oli puhetta jossain vaiheessa, täällä nukahdetaan melkein joka ilta ysiltä viimeistään, iltavuorosta kun kotiudun puol kymmenen, syön jotaina ja meen nukkumaan, unessa siis silloinkin olen viim. kympiltä, ei yksinkertaisesti pysy hereillä, mut onneksi se on ohimenevää :)

uusille tervetuloa :flower:

ja huonoja uutisia saaneille suuret :hug:

sukupuolta me emme selvitä niinkuin ei ennenkään, esikoisesta otettiin lapsivesipunktio ja oltais saatu tietää mut ehdottomasti kiellettiin kertomasta, tokalta lääkäri vihjaili vähän kumpi tulossa ja paikkaansa se piti, ja ei nytkään siis kysytä, täällä lahdessa ei edes sitä kerrota nykyään enää julkisella puolella, minusta se on ihan hyvä. kyllä niitä vaatteita kerkiää sitten ostaa sen synnytyksen jälkeenkin, neutraaleja värejä on kuitenkin sen verran tallessa, ja mulle ei ole niin tarkkaa se värien sopiminen "oikeaan sukupuoleen" alkuvaiheessa.

tupakoinnista sen verran paljastuksia, että minä poltan, mistään raskaudesta en ole kyennyt kokonaan lopettamaan, vähentänyt olen reilusti joka kerta, ja päivittäinen määrä on pysynyt siinä max. 5 kpl.

aiemmat lapset meillä ei ole olleet neuvolassa mukana, se on mun ja vauvan omaa aikaa :heart: ;)

mielitekoja mulla ei ole vielä mitään, syön sitä mikä pysyy sisällä.. lämmintä ruokaa en ole syönyt ainakaan viikkoon ja alkaa jo vähän heikottaa.. toivottavasti pian saisi syötyä ruokaa, mulla on jo kamala päänsärkykin joka päivä kun varmaan on elimistö pienessä puutostilassa koko ajan, torstaina olen menossa neuvolaan joten täytyy vähän kysellä tarttisko jo harkita pahoinvointilääkettä jotta sais syötyä..

umayya + siiri 8+6
 
POKS, meni 11 viikko rikki eli virallisesti ollaan kai jo turvallisilla vesillä ollaan sitten jo 12 viikolla. Mitään ihmeellistä ei kuulu, arki jyrää...Välillä käyn tuolla marrakuisten pinossa (jotka saa nyt siis vauvoja) tai toukokuisissa niin vähän näkee mikä tilanne on tulossa.
Isänpäivää vietetiin isän luona jo eilen ja tänään sitten vähän kotona, tosin mies teki yövuoron, joten nukkuu vielä.
Vitsi toi kuopus on niin todella ihana, sellaisella 2v innolla aamuisin pussailee ja on virtaa täynnä. Tietysti isommatkin on ihania mutta ne osaa aamuisin olla jo vähän kun äitinsä, että hiukan mörköjä ja vähäpuheisia.

Mitäs uutta täällä on puheltu, ei kai oikein mitään. Onneksi surullisia uutisia tulee aina vain vähemmän, toivottavasti enää ei tule ollenkaan.

Ihmeellinen joulufiilis alkanut tulla tännepäin, kun takassa on tuli ja kynttilät palaa niin jotenkin sellainen hassu olo. Onneksi erityisesti meidän tyttö on jouluihminen myös niin mielellään tekee jouluvalmisteluja jne. Taitaa tuo valojen laitto mennä sinne itsenäisyyspäivään mutta ihanaa olisi saada pimentyviin iltoihin vähän valoa.

Mukavaa sunnuntaita!
kekkeri ja 11+0
 
alkaa aina marraskuussa todenteolla. Mulla itsellä on synttärit tässä näinä päivinä ja heti perään tämä isäinpv,
sitten on lasten synttäreitä enemmän ja vähemmän ennen joulua,,
Tänä vuonna joulu kyllä tulee ennätysaikasin kun joulukuusi tuodaan tupaan jo ennen kuun loppua-- syynä se että kodistamme tehdään joulujuttu ens vuoden yhteen sisustuslehteen. Aika ihanaa,
mulle muutenkin tämä joulunodotus ja laittaminen on SE JUTTU, ja aika pian joulun jälkeen alka tuntua siltä että vois talon taas tyhjentää joulusta. Nyt saan siis nauttia satasella =) !

Isäinpv lahjat on laulettu ja ojennettu, isä vielä nukkuu kuitenkin. talossa rauhallinen fiilis vaikka neljä lasta kaikki jo hereillä.. Pitäisi alkaa leipomaan kun tulee vieraita illalla, kerään näin voimia :)

Oma olo on melko hyvä, nukuin pitkään tänään(kin)
vähän heikottaa, olisko aihetta syödä jotain

Piltsu +nessu 7+
 
Mukavaa isänpäivää kaikille. Täällä on vietetty isänpäivää eilen molempien vanhempien ja sisarusten voimin. Pakkohan se oli sitten tuleville isovanhemmille kertoa uutiset. No nehän meni ihan onnesta sekasin ja ovat ihan höpsöjä onnesta. Molemmille siis eka lapsenlapsi tulossa. Oli kuvakin näyttää, kun sieltä ultrasta saatiin mukaan. Pieni musta möykkyhän se meidän Pätkis on vielä. :) Mutta silti jo niin rakas, ja aika monelle jo.

Jotenkin nyt hieman pelko jo helpotti, kun on nähty pieni sydän sykkimässä tuolla mahan uumenissa. Nyt vaan odotellaan ekaa neuvolaa ja seuraavaa ultraa.

Barbapörrö ja Pätkis 6+6 (tai jotain sinne päin) :heart:
 
Moi kaikille ja hyvää isänpäivää!Täälläkin ollaan jo kohta joulufiiliksissä,ensi viikolla meinasin tehdä ison tilauksen netanttilasta ja ehkä jostain muualtakin joululahjoja ajatellen,mä en kykene kyllä tänä jouluna mihnkään jouluruuhkiin kauppoihin,hulluksihan siinä tulee :snotty:
To olis viimein se np-ultra,sitä odotellessa :heart:

bad virgin ja hippu 10+6
 
HelloShitty
joulua ootellaan täälläkin. ja todellakin pitäis tilata tavaraa anntilasta. oli ihania koristeita ainakin kuvastossa. =) ja yleensä kuulun niihin jotka päivää ennen joulua juoksen pää kolmantena jalkana kaupoissa ettimässä lahjoja. huoh! tänä vuonna ei osteta hirveesti lahjoja ja siskon kaa tehään osa ite. :D

me mennään kohta mun vanhemmille syömään joten palaan sitten illalla. :wave:

ultraa myöskin kovasti odottava HS ja kumkvatti rv 10+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
alkaa aina marraskuussa todenteolla. Mulla itsellä on synttärit tässä näinä päivinä ja heti perään tämä isäinpv,
sitten on lasten synttäreitä enemmän ja vähemmän ennen joulua,,
Tänä vuonna joulu kyllä tulee ennätysaikasin kun joulukuusi tuodaan tupaan jo ennen kuun loppua-- syynä se että kodistamme tehdään joulujuttu ens vuoden yhteen sisustuslehteen. Aika ihanaa,
mulle muutenkin tämä joulunodotus ja laittaminen on SE JUTTU, ja aika pian joulun jälkeen alka tuntua siltä että vois talon taas tyhjentää joulusta. Nyt saan siis nauttia satasella =) !

Isäinpv lahjat on laulettu ja ojennettu, isä vielä nukkuu kuitenkin. talossa rauhallinen fiilis vaikka neljä lasta kaikki jo hereillä.. Pitäisi alkaa leipomaan kun tulee vieraita illalla, kerään näin voimia :)

Oma olo on melko hyvä, nukuin pitkään tänään(kin)
vähän heikottaa, olisko aihetta syödä jotain

Piltsu +nessu 7+
No, ihan samoin, meillä joulukuusi on heitetty joskus jo joulupäivänä ulos kun tuntuu että se joulu on siinä ennen joulua, aatto ja ehkä just joulupäivä (max tapanani) ja sitten jo alkaa uuden vuoden jutut jne.

Aika hieno juttu toi että pääsette lehteen, oletko jo miettinyt kaikki jutut ja systeemit valmiiksi?

 
Maarialle :hug: :hug: Kuinka surullista... Jaksamista teille molemmille!

Jadal meikäläisellä on kans kaikenlaisia mahanjuilimisia ym. kipuja, mut niin oli esikoista odottaessakin... Nyt varmaan kyl vaikuttaa asiaan myös se että esikoinen syntyi sektiolla... Ja tähän liittyen neuvolassa täti sanoi että mulle automaattisesti tehdään sektion takia synnytystapa arvio...

Barbapörröllä mukavia ultrakuulumisia =)

Vanttu80 meil on kans niin että eka meen niskapoimu-ultraan ja sit samalla käynnillä otetaan veriseula labrassa... Sairaala sarjaa katon joka pvä ja sit pe vielä sitä sairaalan sykettä joka tulee subilta... Suolasta ruokaa tekee pääsääntöisesti mieli ja vähän enempi vielä niinkuin "roskaruokaa"... toki makeetaki saatan syödä... mut erilaista on ku esikkoa oottaessa, ku tuntuu et "joutuu" syömään paljon enemmänki... painoa oli tulluki jo puoltoista kiloa... eihän siinä mitään, mutta esikoisen jälkeen laihdutin 13kg... no mutta en sitä murehdi... Ja jännä ilmiö on miltei kaikenaikanen metallinmaku suussa... Pahoinvointia ei oo ollu ku aika ajoin...

Ultra-aika on muuten 19.11 et vähän aikaa saa viel jänskättää... Ekassa raskaudessa kun kävi niin että ultrassa sykettä ei löytynytkään ja sikiö oli menehtynyt jo vkolla 7+5 vaikka ultrassa olin vasta 11+0.... noita tapahtumia ei kauheesti haluaisi mietiskellä, muutenkin pelottaa, mutta ei niitä pysty oleen aattelematta...

Nalle-emo ja pikkunalle rv9+6
 
mitä mulla on ja mitä oon ajatellut laittaa mihinkin. Hän tuo lainaksi jotain tullessaan. Ihan hauska kokemus kyllä, meidän vanha koti oli muutama vuosi sitten Avotakassa mut nyt on jotenki kivempi kun jutussa on joku "juoni", tää JOULU. Onhan ne ammattikuvaajan ottamat kuvat hienoja ja oma koti näyttää oikeesti tositosi ihanalta niissä!
Itse en kyllä kuviin varmaan suostu eikä nimiäkään tule tarkemmin. Lapset tulee olemaan esillä pelkästään,,,

Piltsu
 

Yhteistyössä