**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
ruokalistaan lisäisin vielä "piltti" hedelmäsoseet jääkaappikylminä..
ja mä lisään grillattu broileri. :LOL:

no siis parhaiten uppoo ruoka kun ei oo ku pari eri sorttista safkaa. eli jotain simppelii..ja ruokaa pitää syödä just sillon kun tekee mieli. ite halusin esim. eilen kalapuikkoja ja perunamuussia. himoitsin monta tuntia ja sit kun vihdoin pääsin syömään ei mennykkään enää alas. :whistle: :ashamed: |O
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Huhtityttö:
HS, onko sinulla joku visio miksi mies ei vauvaa halua? Onko kyse rahasta, tulevasta valvomisesta, odottava äiti-kammosta ;) , vai jostain oman ajan loppumis -tunteesta?

Huhtityttö ja Kyytiläinen 7+4
sen mielestä kolme on jo ihan tarpeeks. kaikki huutaminen, riehuminen, leikkiminen. ja sit luulen että kun sillä on niin hyvä suhde tohon meiän kolmoseen (ainoo yhteinen) niin se i haluu toista "jakaa" sitä.

jossain vaiheessa nostan kyllä kissan pöydälle. en vaan uskalla just nyt kun aina on se mahollisuus että se lähtee kävelee. :/ en jaksais sitä just nyt.

ja kaikki miehet varmaan miettii sitä raha-asiaa. niin tääkin. :kieh:
 
Pahoinvoiville suosittelen kokeilemaan maustamattomasta jogurtista ja marjoista tehtyä smoothieta (kunhan on kotimaisia marjoja). Raikasta ja helposti juotavaa, mitä kylmempiä marjat sen parempi.

Täällä aamu alkanut hyvin. Tosin eilenkin närästys ja pahoinvointi tuli vasta päivällä. Iltaa kohti sitten helpottikin. Mullakin on muuten jano jatkuvasti. Juon muutenkin reilusti vettäja nyt tuntuu, että koko ajan saa olla vesilasi kädessä. Ja tämähän johtaa siihen, että vessassa saa ravata myös jatkuvasti. Mukava kierre. :LOL:

Ajattelin soitella tänään neuvolaan. Hieman olen ajoissa, mutta kun niillä on noi soittoajat ja töistä hankala päästä soittamaan. Täytyy hyödyntää tämä lomapäivä. Sitäpaitsi töistä soittamisessa on se riski, että joku kuulee. Enkä todella halua, että siellä kukaan saa tietää vielä.

Mä en ole vauva sukupuolta ennustajilta kysellyt. Mutta sormustestillä mulle ja miehelle molemmille ekasta veikattiin tyttöä hiukan ennen kun tulin raskaaksi. Että sen perusteella täällä odotetaan siis tyttöä. Mutta se taitaa todellisuudessa selvitä sitten kesäkuun lopussa. =)

Barbapörrö ja Pätkis 5+1
 
HS eli ei mitään oikeaa syytä, täältä kun on niin helppo kommentoida ;) Pikku keskustelu tekee varmasti hyvää sitten kun sellaiseen uskaltaa ryhtyä. Mies ei välttämättä tiedä itsekään miksei lasta haluaisi, on vaan sellainen fiilis. Usein syy, jonka sanoo ääneen muuttuu samalla sekunnilla täysin naurettavaksi, oli asia mikä tahansa. Lähettelen hyviä viboja teidän suuntaan ja varsinkin sille miekkoselle paljon vauvafiilareita :D
 
Kiitoksia taas kaikille onnitteluista :hug:
Katoin tuossa neuvolakorttia siltä ajalta ku ensimmäistä ootin niin painan nyt saman verran kun sillon painoin viikoilla 23 :eek: :kieh: Nyt on kuiteskii viikkoja vasta 8+2 :whistle:
Lähtöpaino ollu sama molemmissa, mutta esikoista oottaessa paino putos aluks useamman kilon, nyt on lähteny heti nousuun :p
Hirvittää ihan minkäkokonen sitä sitten loppuajasta on, varsinkin jos on kaksoset :D
 
jadal
Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 4.5.2009. Enempää lapsia en teille näe.

Terv. madam Mamma
tässä meidän ennustus. Eikä se suoraan sanoen miellytä yhtään! Tai no kyllähän mä salaa poikaa toivon, mutta en keskosena syntynyttä, ihan täysaikainen kiitos! Ja sitäpaitsi mä haluan enemmän kuin kolme lasta. Joten sa luvan madam mamma olla väärässä!

Mä en kyllä oikeesti usko mihinkän ennustajiin, mutta arvatkaa vaan pelkäänkö nyt koko raskauden, että mun kesävauva syntyy jo toukokuussa :ashamed:
jadal rv7+4
 
ruokalistaan...
mä kannatan kans tota grillikanaa kun sitä voi sitte närppiä millon tarttee. viinirypäleet on ihanan raikkaita... ja mulla alkaa tää suolashimo pikkasen hellittää, joten eilen ostin kaupasta vanukkaita :D
helppoa ja nopeaa kannatetaan täälläkin. ihan nolottaa tää tänhetkinen ruokavalio, nytkin yritän mussuttaa tässä lihapiirakkaa :whistle:

pitäisköhän sitä tuolle madamelle kirjoittaa?

ihanaa kuulla, että muitakin ahdistaa tää uusi elämäntilanne ( vaikka toki tätä pahaa oloa ei soisi kellekään ) onneksi täältä saa vertaistukea, kiitos :hug:

Lissuli: pistäisitkö minutkin tuolle listalle? eli la ois 13.6 ja koks synnärinä. kiitos :wave:
 
Heippa!¨
Pitääpä munkin ostaa tänään paljon hedelmiä,tulee höntti olo jos ei syö koko ajan, oon varmaan iso possu kesäkuussa |O :/
Ostin sitten niitä möllerin omega3 kapseleita apteekista,18? purkki,yhdessä halpahallissa olis ollut sama alle 12?! :/
Enhän mä tajunnut et niitä saa sieltäkin,kun vasta mainoksen nähtyäni, apteekki ryöstää ihmisiltä rahat!

bad virgin & hippu 9+1 :heart:
 
täällä on myös alkanut karmea pahoinvointi, siksi en ole koneellekkaan päässyt joten pahoitteluni että ei ole tullut kirjoiteltua vähään aikaan :( oksentanut en ole, mutta kun mitään ei voi suuhun pistää niin eipä voi oksentaakkaan. Kestää koko päivän eikä oikein hellitä missään vaiheessa...tuntuu että energiaa ei ole yhtään ja töissä istuminen on tuskallista kun ei jaksa edes sormea nostaa. Kylmiä mandariineja saan välillä alas ja kurkkua mutta siinäpä se melkein. Ei edes muista enää miltä tuntui kun pysty syömään mitä vaan! Noh sinnitellään, toivottavasti ei kestäisi sinne vkolle 12 asti...kun nyt vasta seiskaa mennään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babsi:
Pieni gallup erityisesti jo aikaisemmin raskaana olleille: milloin teillä on ollut pahoinvointi pahimmillaan ja kauanko ylipäätään kestänyt?
Mulla kesti ensimmäisen kanssa pahoinvointi rv 6 aina rv 24 saakka. Kuvotti, mikään ei maistunut ja oksentelin silloin tällöin. En edes muista ajasta oikein mitään, kun sinnittelin työpäivät odottaen nukkumaan pääsyä. Nukkuessa vaan oli hyvä olla.

Nyt toista odotellessa pahoinvointi on alkanut samanlaisena ja olen ihan poikki. Mikään ei maistu, mitään ei tee mieli ja silti on pakko syödä jotain. Pahin olo on yleensä iltaisin, mutta olen aamuisinkin oksentanut juomani veden työmatkalla...

Pahinta on, kun ei voi vaan levätä työpäivän jälkeen, kun esikoinen vaatii oman huomionsa ja kotihommat tekijänsä. Mies on kyllä ihanasti auttanut, mutta en tiedä selviänkö tällä kertaa ilman sairauslomaa. Tuskin, jos jatkuu samanlaisena ja yhtä pitkään.
(unohtui laittaa) 7+5
 
Ruuasta, minulla menee hyvin alas pernamuusi, niin oli myös kahdessa edellisessä raskaudessa. Ja kumpikaan lapsi ei syö vieläkään perunamuusia, kai sai sitten liika raskauden aikana.... Toinen on kylmä hernekeitto suoraan purkista, nammmm!

Minä siis menin tekemään raskaustestin uudelleen. Jotenkin oli niin pelkoinen olo, vaikka pahoinvointi on vaan lisääntynyt. Rinnat eivät ole kasvanut ja turvotusta ei ole, maha on litteä yms, että etoava olo vaan... PLussa se kuitenkin näytti, onneksi. Vaikka täällä hetkellä pelotta tulevaisuus, jo! Esikoisella aivan mahdoton uhma ja kakkonen on jotenkin niin mammapoika että hulluksi tulee, mutta kylläpä me tästä.
awek 8+5
 
Ilmis
Heippa kaikki!

En ole viitsinyt kirjoitella, koska niin kuin ed kirjoituksessa mainitsin, nuo vatsakivut ovat olleet aivan kauheita... Jouduin sitten ajan sinne yks. ultraan varaamaan, ja tänään siellä käyty. Pieni ponteva sydän siellä jyskytti oikeassa paikassa ja minä parahdin vollottamaan :heart: :'( Esikkoa kun odotan niin en tietysti tiedä minkälaiset kivut tähän alkuun kuuluvat, mutta siis minulla on TODELLA kovia ja pitkään jatkuvia kipuja ollut, ja niiden vuoksi oon ollut erittäin huolissani. Lääkäri epäili että kohtu on johonkin suuntaan kallistunut "liikaa" ja yrittää nyt kovasti etsiä sitä oikeaa asentoa... :/

Huoli helpotti noin 5min, nyt jo muut huolet mielessä... :ashamed: En osaa nauttia yhtään, mutta onhan tässä vielä viikkoja...

Ensimmäinen neuvola on vasta ensi viikolla, ja eka virallinen ultra ties koska, en olisi ikinä jaksanut odottaa.

Pahoinvointi on täällä ollut myös jo kaksi viikkoa 24/7. Ostin ne Sea-band -rannekkeet, vielä en ole eroa huomannut, mutta katsellaan nyt kun muutaman päivän käyttää että onko niistä hyötyä. Jotain on keksittävä, koska mulla ei auta pahoinvointiin nyt tällähetkellä kuin oksentaminen. Ei mehujäät, jäät eikä hedelmät eikä mitkään muutkaan, kaikki kokeiltu. Olen sitten yrittänyt juoda sitäkin enemmän ettei tarvitse tyhjää kakoa. Toivottavasti pian helpottaa! :headwall:

Olen niin pahoillani kaikkien menetyksen kokeneiden puolesta... :( Sen vuoksi en ole pystynyt lukemaan viestejänne, kun itsellä niin pelokas olo ollut. Nyt sitten luin ja liian moni on joutunut kokemaan pahaa... :'( :hug:

Mutta voimia kaikille muillekin ja ilmeisesti suurimmalla osalla on ihan yhtä huono olo! Ei se paljon lohduta, mutta kuitenkin... :LOL:

Ilmatar ja Armas 8+4 :heart:

Ps. Madam Mamma ennusti meille tyttöä, niin kuin minäkin, ja syntyväksi 6.6. Lisäksi kaksoset (jotka minulle jo 3ennustajaa ennustanut!) vuonna 2013.
 
MiNiMaM onnea!! Ehkäpä tuo painonnousukin viittaa kaksosiin..jänskää! Täällä myös jano ja nälkä..itselläni ei ole pahoinvointia ollut, vain hiukan närästystä..samoin esikoisen aikana. Esikoisen alkuraskaudessa (tyttö) oli kauhea päänsärky päivästä toiseen, johon ei parasetamol auttanut ja väsymys. En vain muista millä viikolla ne alkas..nyt ei ole näkynyt päänsärkyä ollenkaan. Jos se ei alakaan niin alan luulla odottavani poikaa..sormustesti kyllä pyöritti masun päälläni rinkiä eli tyttöä. Taidanpa myös laittaa madamelle postia. Nälkä on niin et voisin syödä mitä tahansa, milloin tahansa!!

Mun suussa muuten maustamaton jogurtti ja marjat maistui ihan kaameelle..!Ostan jatkossa perusjogurttia tai viiliä ja hedelmiä..on paljon raikkaamman makuista.

Jaksamista pahoinvoiville!!! :hug:

josema 7+0
 
Heippa!
En oo ehtin aikoihin kirjottelemaa, kun on vähä kiirusta pidelly kouluhommien kanssa ja väsymystä.

Voimia kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Ilmatar : Ihana kuulla et pikkusella oli kaikki masussa niin kuin pitääkin :heart:

Tänää oli eka neuvola.. sydänääniä ei ees kuunneltu, niin kun vähä aattelinki ku viikkoja vasta 8+
Nii ja laskettuaika on nyt sitte neuvolan mukaan 4.6., nettilaskureitten mukaa 5.6., mut mennää nyt ton 4.päivän mukaan :)

Minttu ja pikkunen 8+5
 
anuaanua: Jep, salaatteja myös syöty... Oikeestaan just kurkusta tykkään ihan hirveesti. Ja sit hedelmistä appelsiini uppoo kans ja mulle ei niin tyypillistä, mutta tykkäänkin sit nyt syödä lähes raakaa banaania... Yleensä en kykene syömään niitä. Ja noista pilteistä söin itseni jo yli :)

HS: En ole mehujäätä kokeillut mutta esim pirtelö ja tavan jäätelö uppoo kyllä, mutta niitäkään ei voi paljoa syödä kun mulle uppoo helpommin tuo "terveellinen ruoka", eli himot olis just kurkussa ja vaihtelevasti hedelmissä. Mut pitää kokella hedelmäsalaattia! Viiliä voisi kokeilla vaihteeksi, yleensä en pidä niistä, mut onhan se nähty että raskaana ollessa mieli muuttuu :D Ja broileri ja kala ovat semmoisia pääruokana mikä kyl menee ennemmin kun muu liha.
Ja :hug: Toivottavasti saisitte puhuttua asian miehen kanssa. On varmaan vaikeaa olla yksin raskaana. Me ei miehen kans olla oltu kun reilu vuosi yhdessä, ja meillä on ollut vaikea yleensä puhua asioista, kun aina jompi kumpi vetää herneen nenään ja alkuun se oli mies, joka sit aina uhkas lähteä. Mut ollaan nyt saatu noi ongelmat ihan puhumalla ja toistuvin riidoin pois. Nyt on menny pidemmän aikaa ihan hyvin. Meillä riidat oli mun hevosesta, mutta kun laitoin sen siihen tilanteeseen että jos se ei hyväksy mun harrastusta niin se on sitten HEI HEI, niin sen jälkeen ei ole ollut enää mitään. Tajus varmaan että pian se lähtö on ihan todellinen eikä vaan sen uhkailuja... En tiedä oliko tuosta mitään helpotusta teidän tilannetta ajatellen, mutta ei kai se mies kuitenkaan ihan heti ole sinua ja teidän yhteistä lasta jättämässä?

jadal: Eikö oo jännä miten se kumminkin vaikuttaa tuonne omaan pää koppaan kun joku tuntematon korteistaa jotain mukamas ennustaa. Mulla ihan sama juttu, mut meille se ennusti kyllä ihan semmoista mikä olis toiveissakin :) Kyl se teidän "poika" siellä masussa pysyy loppuun asti ja saatte ainakin neljä lasta!!

Johanna83 Miten mä en ole sua lisännyt tuonne listaan.... Mä oon ihan varma et oon sut sinne joskus laittanut tai mulla on semmoinen muistikuva, että oot joskus ennenkin maininnut että sut pitäis sinne lisätä... Mut ei se siellä vaan ollut... No nyt olet :) ...toivottavasti....

Ilmatar: Onnittelut sydämen sykkeistä :heart: Toivottavasti olot helpottavat ja kivut lieventyvät. :hug:
 
Isot halit kaikille kaikille joita vastustaa ja joille tullut huonoja uutisia :hug:

Mulla näyttäis olevan samaa kuin esikoisesta, kolmisen kertaa tullut paperiin vähän verta pyyhkiessä, joka kerralla ollut aina muutama päivä väliä. Tytöstä oli tosiaan tuota tuhrua kolmisen viikkoo ja tuli ihan siteeseen asti välillä. Syyksi paljastui jotku hyytymät alakautta tehtävässä ultrassa. Eihän tää välttämättä samaa ole mut saattaapi olla. Muuten täällä on ihan ok-olot paitsi oksettaa ja oksettaa. Eilenaamulla piti mennä pönttöö halimaan ekaa kertaa, kaikki raikas on jees. Erityisen pahaa tekee KANA!! Kanan haju ja se minkä näköistä se on. Hyi hitto :x

Miten nuo ultrat yksityisellä suurinpiirtein maksaa täällä Oulussa? Mietin et pitäisköhän käydä.

-Mirri ja papu 6+4-
 
Ilmoittaudun mukaan. Tällähetkellä siis viikkoja 6 + 0 ja laskettu aika 23.6. sairaala on kätilöopisto, vaikka sen ääneen sanominen kuullostaa tällä hetkellä ihan absurdilta. Tämä raskaus alkoi siis 2,5 vuoden yrityksen jälkeen ICSI-hoidoilla ensimmäisellä kertaa. Itse täytän 24-vuotta 7.11 ja mieheni on 40-vuotta. Alussa plussan jälkeen alkoikin vuoto joka oli hyin runsasta, ja neljä päivää itkin keskenmenoa. Nyt kuitenkin HCG-arvo on kohonnut oikealla tavalla ja tänään aamulla mitattuna oli 1820 - hoitajan mielestä hyvä. Varhaisultra on 5.11 ja sitä nyt jännitetän seuraavaksi. Olo ei ole mitenkään turvallinen, koska kaikki alkoi näin hankalasti, vielä ei oikein uskalla olla täysin onnellinen, joka kerta vessaan mennessä katsoo kauhulla paperiin, että onko vuoto alkanut.

Oireita on ollut pissahätä koko ajan, kuvotus, pahaolo, ja oksetus vaihtelevissa määrin. Tekee mieli terveellisiä ruokia, ja vatsassa on tuntemuksia jos jonkinlaisia, joista en tiedä ovatko hyviä vai huonoja. myös sellainen olo on kokoajan, että valuukohan mulla jotain vuotoa, mutta ei oo valunut. Väsymys on välillä valtava.

Missähän vaiheessa neuvolaan pitäis soitella... Ja onkohan siitä jotain haittaa, että mulla olis viisaudenhampaan poisto? Onkos tässä pinossa muita kasvissyöjiä? Miten teidän ruokavalio?

Muoks:Ja odotan siis esikoista.
 
:hug: Kaikille tarvitseville!

Uusille tervetuloa minunkin puolestani :heart:

Aika harvakseltaan jaksan kirjoitella, paha-olo on helpottanut, kun juon tota gefilus piimää, mutta tää väsymys on tosissaan kamalaa. Paino on noussut ihan liikaa :headwall: vaikka oon luopunut karkeista, suklaasta ja mehuista jne. Mulla on jo ihan selvästi vauvamasu. Ja olenkin siirtynyt sitten mammahousujen käyttöön, mutta sekin helpotti entisestään pahaa oloa kun ei housut paina masua. Ja muistin sitten tilata sen ultra-ajankin, sain sen kolmenviikon päähän.
HS Toivottavasti se sun miehesi siitä alkaa puhumaan ja saatte asiat selviksi.
Mulla ei oo mies kysynyt yhtään kertaa miten mä voin tms. Mua harmittaa vaikkei se oo sama asia kun sulla, mutta se ettei se tunnu olevan yhtään nyt tässä mukana. Kyllä se tän muksun haluaa mutta se on niin omissa oloissaan.

Mantelinkukka + vekara 9+0
 
Ja-has, iltaa te samassa jamassa oleat "palstasysterit"! :D

Mäkin ilmottaudun mukaan.

Kolmatta odotan, yksin, "iskä" keksi parempaaki tekemistä. Entuudestaan 2 iso tyttöä, vanhempi kohta 11 ja nuorempi 8 ja ½. Ne on ainakin tässä mukana ja tukena/turvana!
Niin se on, isäksi helppo tulla, isiksi sitte vähä vaikeampaa!

Eilen eka neuvola, oikeestaan aika tyhjän kanssa.. Mut se selvis et Hb oli vaan 105.. Ja sillekään ei tehä mitään, ennen ku lääkärineuvola on ollu. Eli vasta marraskuun lopussa..
On vielä vähä sellanen epätodellinen olo, onko siellä oikeesti ketään..

Oloja ei oo minkäänlaisia, rinnat vaan älttömän kipeät, varsinki yön jäljiltä.

Oon niin huono tässä, mut josko löytäsin apua tai ainaki henkistä tukea täältä! :LOL:

Oys ois tuleva synn.paikka.. Ja LA ois 2.6.

Lisbet78 & alien 9+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Oloja ei oo minkäänlaisia, rinnat vaan älttömän kipeät, varsinki yön jäljiltä.
Mä oon heräänyt muutaman kerran kun on yllä kylkeä kääntäessä sattunut rintoihin ihan sikana. Siis tehnyt ihan tosi kipeetä.
Ja tervetuloa joukkoon :)

Kaikille muillekin uusille, keitä en ole toivotellut terveeksi niin :wave: Minulta se sitten unohtuu kun saan teidät tuonne listoille lisättyä.... :ashamed:

L&Mustikka 9+1
 
Saanen liittyä joukkoonne..? :wave:
Elikkäs meidän perheeseen odotellaan nyt kolmatta lasta, laskettu aika menee tosiaan kesäkuulle, tarkemmin en vielä tiedä kun varsinainen neuvola-aika on vasta 17.11. Tällä hetkellä viikkoja lienee 7+. Väsymys on jotain aivan uskomatonta, alkanut nyt tässä ihan viime päivinä, voisin makoilla päivät pitkät eikä se hellitä siltikään |O Ja kuvottaa taas "kaikki", tuoksuista lähtien! Kahvikin tuoksuu niin pahalle saati sitten se maku... nimimerkkini ei nyt oikein siis täsmää tämän hetken tilanteeseen B) Hih!
Mutta hyviä vointeja kaikille odottajille, päivä kerrallaan, eiköhän se tästä olokin helpotu kun eteenpäin päästään!

Mellu ja Nasu 7+
 
Huomenta! Vielä ainakin olen mukana kesäkuun joukoissa. Vuotoa tuli tosiaan jonkin verran kolmena päivänä, mutta oli kyllä niin vähäistä että vauvan täytyy olla vielä mukana menossa. =) Toivottavasti vuoto olisi ollut jotain harmitonta. Neuvolaan tosiaan soitin ja sain pari päivää sairaslomaa (oli terkkari kyllä hieman nihkeän oloinen kirjoittamaan) ja sanoi vielä päälle, ettei lääkärikään kirjoita alkuraskauden vuodon takia sairaslomaa kun ei muka auta asiaa mitenkään :eek: Siskollani on ollut takanaan kaksi hankalaa raskautta, joiden ei alunpitäenkään pitänyt onnistua, ja hän oli muistini mukaan vuodelevossa pinimmästäkin supistuksesta...

No, nyt vielä tämän päivän saan lepäillä kotosalla ja toivoa, että masuasukas pysyisi kyydissä vielä montamontamonta viikkoa. Jotenkin nyt vain jäi tähän odotukseen aika pessimistinen olo, ettei oikein uskalla iloita ja nauttia olostaan/raskausoireistaan kun kuitenkin pelkää pahinta. Kuopuksemme odotusaikana en osannut iloita raskaudesta ja jopa aluksi vauva-ajasta kun oli yksi km takana.. (Mikä ei kyllä järkeen käy, mutta näin vain jostain syystä oli.) Näin me vain reagoimme eri tavalla. Jospa pääsen ultraan saakka ja näen masussa kaiken olevan kunnossa niin ehkä se auttaisi tämän raskauden kanssa eteenpäin ja ihan normaalisti raskausajasta nauttien..
 
Huomenia |O Täällä on taas väkimäärä kasvanut, tervetuloa kaikki uudet :wave:

Eilen oli sitten eka terkkarineuvola. Käytiin kaikki aika nopsaan läpi, koska liput ja laput on vielä keväältä tallessa. Täti lupasi kuunnella silloin aikaa varatessani sydänääniä, koska lääkärillä ei ollut vapaita aikoja varhaisultraa varten. No nyt hän sitten sanoikin, että ei niitä ääniä vielä kuule :( Olin tietysti, että ei se mitään, mutta tuntui ihan tyhmältä. Sitten tunnin lappujen täyttelyn jälkeen täti sanoi, että meillä on tuolla röntgenissä se ultralaite, haluatko, että koitetaan kurkata. Meinasi sydän hypätä rinnasta ja vastasin vaan, että "Apua, uskallanko". Täti siihen, että "ei ole pakko" ja minä äkkiä, että "eikun haluan minä!" Sinne sitten pöydälle pötköttämään ja täti laittoi laitteeseen virrat päälle. Tämä oli sellainen vatsan päältä ultraava härveli. Täti siinä aikansa paineli ja käänteli ja löysi kohdun ja pahoitteli sitä, ettei oikein kunnolla osaa vekotinta käyttää. Siellä näkyi kuitenkin pieni, valkoinen täplä mustalla alueella ja pienempi musta alue, joka tykytti lupaavasti. Sitten kuva jo liikahtikin ja muuttui taas lumisateeksi. No lopputulos oli, että kyllä siellä jotain oli ja sydänkin luultavasti löydettiin. Lupasi, että voidaan koittaa parin viikon päästä uudestaan, jos minulle jäi epäilys painamaan mieltä. Sain kuitenkin oikean, alakautta tehtävän ultran neljän viikon päähän ja lääkärin siitä viikon päähän, joten aion jaksaa tällä tiedolla siihen asti.

Vitamiineista puhuimme sen verran, että hän pyysi ostamaan D-vitamiinia ja foolihappoa. Sellaisia yhdistelmävitamiineja, joista mainitsi ainakin ladyvitan, hän ei suosittele ennen 12 rv, koska niissä on rautaa, joka taas ei ole hyväksi.

Huhtityttö ja Kyytiläinen 7+5 :heart: - :heart: - :heart: - :heart:-
 

Yhteistyössä