**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Täällä päivä on alkanut närästyksen ja ajoittaisten pahoinvointiaaltojen saattelemana. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta en kyllä normaalistikkaan oksenna ikinä. Saa nähdä muuttuukko tilanne raskauden myötä.

Mielialat vaihtelee ja eilinen meni enemmän ja vähemmän kiukutellessa miehelle. Pienen puhuttelun jälkeen se taisi sitten ymmärtää, että ei kannata ottaa kovin helposti nokkiinsa näistä mun tunteenpurkauksista ja lähteä niihin mukaan.

Eka raskaus kyseessä siis täällä ja kovasti mietityttää kaikki asiat mitkä voi mennä vielä vikaan. Tässä pinossakin kun on ollut jo kovin paljon noita menetyksiä. Ehkä tähän huoleen tuo oman lisänsä se, että olen kätilö. Eli siis tieto ehkä tässä kohtaa lisää tuskaa. Ainakaan ennen varhaisultraa, ei uskalla kovin täysin rinnoin iloita tästä raskaudesta. ja se ultra on muuten nyt sitten varattu. Että sitä odotellessa. Nyt vaan toivon, että aika menee nopeasti ja tämä raskaus etenee niin kuin pitääkin.

Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnista ja muista kurjuuksista kärsiville!

Barbapörrö ja Pätkis 5+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Huoh..

Vihdoin työpäivä ohi.. Tänään oli taas aamusta niin ällö olo että teki mieli pillahtaa itkuun. Kiva oli yrittää kassalla hymyillä asiakkaille kun närästi niin perhanasti ja koko ajan tuntu että on oksennus kurkussa. Olin varmaan aikamoinen näky siinä tärisevin käsineni ja väkinäinen hymy naamalla :D

Haluaisin jo ultraan.. Ketuttaa kun oon lukenut netistä paljon juttuja ja tuntuu että niin kovin moni on päässyt ultraan paljon meikäläisiä aikasemmin. Meillä ensimmäinen ultra aika vasta viikolla 12. Siihen on ihan liian pitkä aika vielä :( Paljonkohan maksais käydä yksityisellä ultraamassa..

7+4
n. 100? maksaa kela-korvauksen jälkeen. :/ |O
 
Moi kaikille,

ilmoittauduin mukaan pinoon kolmisen viikkoa sitten, mutta sen jälkeen on mennyt kovasti taustaillen. Pahoinvointi pitänyt vaakatasossa kohta kaksi viikkoa, oksennan joka päivä :p
Alkaa hieman ahdistaa tämä jatkuva kuvotus, mutta kai se siitä.

Johanna83:
Kyselit ahdistuksesta. No täällä on kyllä aivan samaa vikaa. Kaiken pahoinvoinnin keskellä sitä välillä tulee miettineeksi, että tähänkö sitä ittensä vapaaehtoisesti on pistänyt. Toisaalta sitten muistaa, että mitä hienoa sitä saa, joten asia painuu sivuummalle. Sama juttu oli esikoisen odotuksessa, silloin muistan pahoinvoinnin aikaan ajatelleeni etten enää ikinä hanki itseäni siihen jamaan. Mutta tässä sitä ollaan :D

Pieni gallup erityisesti jo aikaisemmin raskaana olleille: milloin teillä on ollut pahoinvointi pahimmillaan ja kauanko ylipäätään kestänyt?

Mulla nyt menossa 8+3 ja vointi on vain asteittain pahentunut (alkoi jo viikolla 6 oksentelun kera). Ekassa pahoinvointi alkoi kunnolla vasta viikolla 8 ja oli pahimmillaan 9-11. Nyt toivon, että pahin ois jo menossa, ettei vielä tästä pahenis tai pitäs kestää vielä monta viikkoa. aijaijaijai..

Ai niin ja vielä kerran omaa napaa: käytiin ultrassa viime viikolla ja kaikki oli ok. Neuvola on tällä viikolla.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, ettei enää huonoja uutisia tule kenellekään!

Babsi 8+3
 
Kiva 10.5h työpäivä LOPULTAKIN ohi!! *haukottelee*

Mulla olis sit 19.11. ultra OYS:ssa. Np-ultra. Päästään siihen perinnöllisyyspolin asiakkaina. Samana päivänä samassa talossa operoidaan miehen koipi :kieh: Saas nähdä, et millä kokoonpanolla sinne mennään, ja missäs tyttö on sen ultran ajan, jos se pitää ottaa mukaan, ja isäntä makaa äly pois leikkauksessa :headwall: Ja v*tuttaa suunnattomasti jo valmiiksi, ettei mies TAASKAAN pääse mukaan ultraan!!
Torstaina olis neuvola, vähän jännittää, et onko massussa kaikki kunnossa... :/

Babsi, esikoisen raskaudessa pääsin niinkin helpolla, et mua vaan eto hajut, erityisesti liha teki pahaa. Mut en oksentanu kun kerran sillon. Keväällä keskenmenneessä raskaudessa oli pahoinvointi (oksennus sillon tällön, etova olo lähes koko ajan )pahimmillaan oikeastaan loppuun asti (keskeyty rv 18 ), ei siis ehtiny helpottaa ollenkaan :xmas: Nyt tää on kyllä kestäny alusta, eikä loppua vielä näy.

Mä oon NIIIIN turvokisissa!! |O Maha pullottaa kaikissa housuissa, mut ne on ihan mun makkarat, mitkä sieltä näkyy, ei mikään vauvamaha :headwall: Ja vaakalle en ole taas uskaltanu nousta moneen päivään... :ashamed:
Sisu ja salamatkustaja 8+3
 
Tänään oli eka ultra ja sen mukaan LA muuttu eli uus LA on 7.6, ei tuo paljoo muuttunu, neljä päivää :D Ja hitsi, koin kunnon järkytyksen.. Lääkäri siinä ultras ja ei meinannu löytää sikiöö, sitten ku se löyty ni sano, että ootas.. tuolla takana taitaa olla toinenkin! :eek:

No asiasta ei saatu varmuutta vielä ku näky niin epäselvästi.. Parin viikon päästä uus ultra kun sikiö/sikiöt on vähän kasvanu ja näkyy selvemmin.. Mutta huh, ei jaksais oottaa sinne asti :kieh:

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 8+1
 
Halauksia kaikille menetyksen kokeneille. :'(

Mulla on ilmapallo-olo, siis ilmaaki on mahassa :LOL: ja turvotustaki löytyy.. Varsinki illalla.
Närästää ja ällöttää, mutta ihanaa, et on oireita :D , ni ei tarvii koko ajan panikoida.

MiNiMaM, aika jännät paikat, onnea ja koita kestää pari viikkoa. :)

Sophia ja Muru 8+6 (Huomenna poks!!!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Tänään oli eka ultra ja sen mukaan LA muuttu eli uus LA on 7.6, ei tuo paljoo muuttunu, neljä päivää :D Ja hitsi, koin kunnon järkytyksen.. Lääkäri siinä ultras ja ei meinannu löytää sikiöö, sitten ku se löyty ni sano, että ootas.. tuolla takana taitaa olla toinenkin! :eek:

No asiasta ei saatu varmuutta vielä ku näky niin epäselvästi.. Parin viikon päästä uus ultra kun sikiö/sikiöt on vähän kasvanu ja näkyy selvemmin.. Mutta huh, ei jaksais oottaa sinne asti :kieh:

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 8+1
jes, jes just näitä HYVIÄ UUTISIA ON ODOTETTUKIN!! :heart: :heart: :flower: :flower:
 
Oonpa mäkin 'saanut' nyt kokea raskauspahoinvoinnin. Esikoiselta ei ollut kertaakaan pahoinvointia eikä keskenmenneessä raskaudessakaan ollut tällästä öklötystä. Viikonloppuna ei oikeen ruoka maistunut eikä kahvinjuontia voinut edes ajatella. Väkisin yritän jotakin syödä, kun muuten tulee huono olo jo verensokerin laskusta.

Mietin tuota ultrassa käyntiä. Tekis niin mieli, mutta toisaalta np-ultra on kuukauden päästä. Viimeksi käytiin yksityisellä ja löytyi syke ja sitten meni melkeen heti sen jälkeen kesken. No, pitää miettiä, huomenna paukkuu viikot joten kyllähän se sykekin jo näkyisi :heart:

Cailin 6+6
 
Pahoittelut taas keskenmenon saaneille :hug:
Kyllä tosiaan voisi nuo huonot uutiset nyt loppua. Toivottavasti niitä ei enää kellekään tuu.

MiNiMaMille onnittelut hyvistä ultrauutisista, mahdollisesti jopa tuplana! :flower:

Pahoinvointi on mulla ollu pahimmillaan edellisissä raskauksissa rv 6 - rv 12 ja rv 16 se on sitten yleensä loppunu kokonaan. Koskaan mun ei onneks oo tarvinnu yrjötä, mutta mulla on sellanen järjetön korvennus vatsassa yötäpäivää, herään siihen keskellä yötäki, ja heikko olo alkaa aamusta, et meinaa jalat lähtee alta ja päivällä ei oo muuta ku tota etovaa oloa ja sitte iltaa kohti alkaa taas olo muuttuu karmeemmaks. Mutta nyt kolmannella kerralla jo lohduttaa, kun tietää ettei tää kestä enää ku.....noin 8 viikkoa. :/

Barbapörrö oot kyllä kunnioitettavan ammatinvalinnan tehny! Itse olen niin synnytyksistä ja lapsen saamisesta innoissani ollu jo ekan kerran jälkeen, että salaa olen haaveillut vielä jonakin päivänä opiskelevani kätilöksi. Mutta toisaalta, mulla on aina kaikki menny hyvin, joten en tiedä kestäisinkö sen työn ns. varjopuolia.. Mutta todella hienoa, että jotkut ihmiset siihenkin työhön uskaltautuu, ilman kätilöitä olis kyllä äidit vähän hukassa vauvoja maailmaan pusatessaan. :flower:

Mä tein eilen jotain tosi uhkarohkeaa ja uskaltauduin tilaamaan itselleni masutuubin! Aiemmin olen raskauksissa pidättäytyny mammavaate-shoppailusta ennen sitä np-ultraa, mutta nyt ajattelin, että lahjotan ton sitten vaikka jolleki kaverille, jos huonosti kävisi. Mammavaatteita mulla onki hirveet läjät, mutta tota masutuubia en oo edelliskerroilla tajunnu hankkia. Nyt ajattelin, että siitä vois olla just hyötyä tällä hetkellä, kun alkaa housut puristamaan,mut äitiyshousut on viel järkkyisoja ja toisaalta en viittis sijottaa yhtä-kahta kokoa suurempiin vaatteisiin ihan vaan parin kuukauden takia, niin voi sitten vaikka työpäivän aikana iha rauhas availla housun nappia muttei silti tarvi kulkee sepalukset levällään muiden nähden. B) Ja voihan sitä tuubia pitää sitten myöhemmin ihan toppinaki kai.

vanttu rv 8+
 
mul on pahoinvointi helpottanut rv 12 mennessä,sitä odotellessa syön kokoajan,tänään söin juuri ennen bodypumppiin menoa 4 leipää,kaupassa käynnin jälkeen söin 2 suolakurkkua,bodypumpissa :snotty: söin yhden suolakurkun,kotiin palattua söin 300g viinirypäleitä ja mul on taas nälkä :D oli pakko tarkistaa minkä kokoinen vauva on ja eihän se oo kuin 0,5g,luulin et edes 5g.Kerään taas suurimmat kilot alussa :snotty:

a-mam 8+6

miettikää muuten ,kohta ensimmäisillä on jo 1/4 osa raskaudesta mennyt ohi.
 
täältäkin tulee vähän ultrakokemuksia. tän ultran mukaan oltais n. viikko aikasempaa jäljessä eli nyt vasta 7+2 (8+4 olis neuvolan mukaan) Kuitenkin pieni sydän siellä sykki ja napin kokoinen sikiö oli juuri siellä missä pitikin =) Oli kyllä joka pennin arvoinen reissu!!

En oo pitkään aikaan päässy tänne, kun oon ollut niin huonossa kunnossa ja migreenissä - väsymyksestä puhumattakaan.. Joka ilta oon nukahtanu istualtani tv.n eteen..
 
Minimamille onnittelut ultrakuulumisista :flower: :heart:

lingon1 onnittelut sinullekkin :D :hug:

augustmam,kuulostaa ihan hurjarta että 1/4 jo mennyt :eek: :D :heart:

Mä kanssa suunnittelin ostavani masutuubin ja jotain muuta kivaa vaatetta,mutta vain vähän :snotty: ;)

Huomiseen :wave:

bad virgin & hippu 9+0
 
Unohdin onnitella Minimamia :heart:

Täällä 2 nuorinta oksennustaudissa.Ei oo montaa tervettä päivää(nuhatonta) ollut elokuun jälkeen.Viikko sit molemmil kuume 38,6-39,2 välillä ja nyt tää,ottaa päähän.

Pakko soittaa isovanhemmat hätiin,huomenna koulus sellaista asiaa,et sitä käsitellään vain huomenna :| Kurjaa,kun haluisin itse hoitaa nuo pienet kipeinä.

a-mam
 
Kiitos kaikille haleista ja lohdutuksista :hug: ja onnittelut hyviä uutisia saaneille :flower:

Olen oikeastaan jo ihan hyvällä mielellä, koska kuten joku sanoikin, niin tämä taisi olla meille olosuhteet huomioon ottaen se paras ratkaisu. Vuoto on jo rauhoittumaan päin, mutta tänään todettiin ultrassa, että kohtu ei ole tyhjentynyt kunnolla, joten kaavinta tehdään torstai-aamuna ja sen jälkeen edetään toivottavasti nopeassa tahdissa leikkauksen suhteen. Ainakin näillä näkymin näyttää siltä, että kohtu saadaan säästettyä, mutta lopullisesti tilanne taitaa selvitä vasta leikkauspöydällä. Yritän olla kuitenkin murehtimatta asiaa etukäteen, kun en kerran sille mitään mahda. Toivon vaan hartaasti, etä jonakin päivänä meillekin se oma pikkuinen vielä suodaan...

Paljon onnea kaikille odotukseenne! Tulen jossakin vaiheessa katsomaan miten teidän masunkasvatus edistyy, joten voikaahan paksusti :)
 
Moikka kaikille, kiva kuulla mukavia ultrakuulumisia! Ja ikäviä uutsia saaneille voimia!

Ahdistaa.. Heikottaa.. täälläkin. Mä kirjoittelen siis täältä Losista. Mun mies tekee päivät pitkät töitä ja mä makoilen sohvalla tai sängyssä. Ylös en meinaa päästä olleskaa, on niin kamala olo, oksettaa, heikottaa, huimaa ja ruoan ajatteleminenkin etoo paljon. Ikävintä on kun ei ole kotona vaan vieraassa talossa, vieraan kielen keskellä, ei tunne ketään, eikä tähän oloon saa edes mitään tutun makuista ruokaa. Ahdistaa kun ei oo ketään kenelle puhua, ja epätietoisuus siitä, että voiko tää huonovointisuus ja väsymys olla oikeesti näin rankkaa... Itkettää joka päivä, ehkä lähinnä turvaton ja yksinäinen olo. Ja niin toivoisin et tää kurja olo loppuu, että pääsisin ulos edes hetkeksi nauttimaan lämmöstä. On niin ikävä niitä syysmyrskyjä! Tääl ku on koko ajan auinko ja plus kolkyt, tuskaa....

Ei sais valittaa, tiedän. Onnellinen kun kuitenkin olen ja kotiin pääsee jo n. kuuden viikon päästä. Täällä pitäis päästä ultraan ja seerumiseulaverikokeeseen parin viikon päästä, mutta paikkaa ei viel oo. Meksikolaiset vastaanottovirkailijat ei tajua mitään ja sanoo vaan "wi teik keer ov it". Eli ei oo löytyny viel luotettavaa paikkaa.. Voi käki mä sanon.

Onneks kulta yrittää ymmärtää parhaansa mukaan vaik on tän ensimmäisen raskauden myötä myös aika peloissaan. Saan kaikenlaisia välipaloja, jos edes vähän maistuis ja se yrittää vängällä juottaa mulle maitoa kun vauva tarttee kalciumia.

Anteeks kauheesta valituksesta! Oon seuraillut joka päivä kirjoituksia ja saanut niistä suurimmaks osaks tsemppiä ja voimaa. Välillä on vaan vähän liian lohduton olo. Nyt mä nostan taas päätä ylemmäs kun oon saanut hieman purkautua, hyvinhän täällä oikeesti pärjätään!

Mun villi veikkaus on muutes poika.

peppi+peekoo n.8+2
 
huomenta tytsyt!!

ja paljon
:hug: :hug: :hug: :hug: huonoja uutisia saaneille,on se niin väärin :'(
ite oksentelin toissayön ja eilisen päivän,tavaraa tuli molemmista päistä. epäilen et oli vaan vatsatautia ei raskaudesta johtuvaa pahoinvointia,olo on nyt paaaaljon parempi.ei heikota yhtään.

kaikki povaa meille poikaa,saas nähdä...iskä on jo puhunu et hän ostaa ekana pienet hokkarit ja jäkisvarusteet :LOL: :LOL:

jen-mar 6+3
 
peppi80: :hug: Varmasti on yksinäinen olo ja kun esikoista odottelee, on muutenkin ihan ihmeissään kaikesta... Tuohon syömiseen kans, jos yhtään lohduttaa niin mä en löydä mitään syötävää ees täältä suomesta... Tuntuu että kaikkea on jo syöty ja kokoajan pitää vaan samaa leipää mussuttaa tähän huonoon oloon :)

Onko kellään mitään ideota mitä sitä vois syödä?? Mehukeitot oon käynyt jo läpi, hapankorput, tuc-keksit, ruisleivän ja vaaleanleivän, jugurtit, piltit ja bonat ja baanaanit..... Ihan on semmoinen olo että mitään en voi syödä, mut jotain ois pakko syödä, mut mitä??
Pitäsköhän ostaa porkkanoita ja kurkkua... suolakurkkua en voi syödä ollenkaan...

Jees, mut mä taidan tästä sit vaikka lähteä sinne tallille hoppastelee...

L&Mustikka 9+1
 
Lissuli-81 Mulle uppoaa salaatti vaikka vielä tehdessä ihan puistattaa :LOL: Olo paranee siinä syödessä.. salaatti ei vaan pidä nälkää, joten kohta olen taas huonovointinen ja kierros alkaa alusta |O Onneksi tämä ei kestä enää montaa viikkoa..toivottavasti!! On ihan merisairas olo.. nonstoppina..

-Anu ja ruusunpuna :D rv.8+4 -
 
HelloShitty
Lissuli; oot kyllä kokeillu kaikki mitä meinasin ehdottaa. hmm..mehujää pitäis auttaa pahoinvointiin. en tiiä sit. en ite pysty syömään kun se ääni on niin karsee. mulla on mehujääfobia. :ashamed:

miten olis viilit, jugurtit, rahka :p , hedelmäsalaatti, perunasalaatti (itsetehty), tai keitot..mulle ainakin maistuu. :p uuniperunoita tonnikalatäytteellä uppoo myös.

jugurttii en ite uskalla syödä ku vloppuna kun laattasin luulin että henki lähtee. niin karseeta oli.

tänne ei kuulu mitään uutta. aika tylsiä aikoja...vielä yli viikko neuvolaan ja muutenkin ei mitään uutta.

mammavatteista; mä todellakin vein kaikki vaatteet viimeks keräykseen. eli mulla ei oo mitään. harmittaa koks ane ei oo kovin halpoja jos miettii sitä käyttöaikaa. :whistle: ja varsinkin kun tää on nyt se viimeinen (ihan oikeesti). niin ei tee hirveesti mieli pistää hurja määrä rahaa niihin. no..valitsen sitten semmosia mukavia mitä voi käyttää senkin jälkeen kun vauva on jo maailmassa. :D

mulla on muuten jano ihan kokoajan..ootteko muut huomannu samaa "ongelmaa"? ihan hyvä vaan..koska mulla on aina ollu vaikeeta juoda tarpeeks. nyt ainakin se ongelma on hanskassa.

HS ja nelonen rv 8+5 :eek:
 
HelloShitty
ai niin...yritin eilen jutella ukon kaa. varoivaisesti sanoin yhen vauvaan liittyvän kommentin. mies ei sanu yhtään mitään ja meni pois. :| että hienosti menee ja mulla on ihan sika hyvä mieli!
 

Yhteistyössä