**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

voi niin paljon menetyksiä... :'( :'( voimia kaikille pienokaisensa menettäneille :hug: :hug:

tuntuu tosiaan niin pahalta, keskenmenoja on ollut niin paljon... ja itse toivoo entistä enemmän, että pieni Pallero jaksaisi loppuun asti.. :|

Talvis ja Pallero 6+6
 
Haleja ja voimia niitä tarvitseville :hug: ! Jotenkin on jäänyt vähemmälle täälä palstalla käyminen ku aina kuulee huonoja uutisia ja alkaa pelkäämään itsekkin. Iidukka..mulla sama vika, kun sullakin et aamulla masua ei juurikaan ole, mut sitten kun syö niin pömppis nousee esiin ja varsinkin illalla. Saa nähdä miten pitkään tätä pystyy salaamaan...varsinkin, kun olen muuten hoikka. Esikoisen kohdalla rv12 vasta alkoi housut vähän kinnaamaan. Tänä aamuna on hiukan myös etonut.

josema 6+6
 
c81
Iidukka: Mulla viimeksi joskus 10. viikon kohdalla näkyi tosi selvästi, ja jäin kiinni jo kaikille sukulaisille. Nyt on kai n. 8. tai 9. vko meneillään, ja turvotusta on, huomasin että kireimmät housut ahdistaa. Ei ole siis oikeaa vaavimahaa, mutta turvotusta. Ei vaan viimeksikään turvotus hävinnyt ennenoikeaa vauvamahaa ollenkaan. Yritän löysillä vaatteilla vähän piilotella.. ja kai se menee 'vanhan vauvamahan' piikkiin osittain kun synnytyksestä on vasta reilu 8kk aikaa...
 
HelloShitty
tänään varmaan taas vessapäivä. tuntuu olevan joka toinen päivä...ei kyllä se laatta lentää melkein joka päivä. :x menis jo ohi. |O

tänne ei kuulu yhtään mitään uutta. neuvola vasta ens viikolla...olo sama ku ennen...maha ei kasva..kiloja tulee lisää vaikken söiskään...huoh...ulkona sataa ja mun tuurilla ukko ilmoittaa ettei pääse hakee muksut tarhasta/eskarista. kiva kävellä sateessa. mä oikeesti vihaan syksyä!!!! |O

taidan mennä peiton alle piiloon. tää palstakin vittuilee mulle.

HS ja nelonen rv 8+4 =)
 
takemyhand tervetuloa mukaan =)

Täällä "posahti" uusi viikko käyntiin :heart: Olo on ihan jees,kunhan nyt äkkiä pääsis katsomaan et hipulla on kaikki ok,vaikka olen jo kerran nähnytkin.
Sen verran kuitenkin on tullut tähänkin pinoon huonoja uutisia,että vetää välillä mielen matalaksi :snotty:
Mutta sillehän ei itse voi mitään jos jotain käy,enkä mä maalaa piruja seinille ja otan sen vastaan mitä huominen tuo tullessaan =)

bad virgin & hippu 9+0 :heart:
 
:hug: :'( onpa täällä paljon huonoja uutisia. Halauksia teille kaikille! Paha mieli kaikkien teidän puolesta

Tervetuloa uudet :wave:

Huolestuin itsekin viikonloppuna, koska tuntui, että turvotus oli hävinnyt ja etovasta olosta ei ollut lauantaina tietoakaan. Sunnutaina aloin äheltää asiallisempia housuja jalkaan äänestysreissua varten ja tajusin, että kyllä sitä turvotusta on, mutta nuo kotiasuverkkarilökäpöksyt vaan ovat huomattavasti löysemmät ja kiristämättömämmät :p

Huomenna olisi ensimmäinen terkkarineuvola. Odotan jännityksellä löytyykö niitä sydänääniä. Huihui!

Väsymys ei ole enää ihan niin järkyttävää, mutta olen iltaisin inhottava, äksyilevä ja herkästi hermostuva äkäpussi. Mies onneksi vääntää asiasta vaan vitsiä ja kiusaa, ainakin vielä...

Huhtityttö ja Kyytiläinen 7+3
 
Tämmöisiä terveisiä tuli meille kun eilen postittelin:

Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 13.5.2009. Lisäksi saatte pojan heinäkuussa v. 2012.

Terv. Madam Mamma
Saas nähdä käykö toteen :) Mieskin oli ihan tohkeissaan että jee, meille tulee tyttö ja meille tulee sit poikakin :)

a-mam: Oon kans huomannu että hajuaisti on parantunut. Aika kauheeta näin etovana...

Suklaarusina: Jospa ne oireet sieltä vielä tulee..

Huhtityttö: Onnea huomiseen neuvolaan!

T:Lissuli&Mustikka 9+0
 
heippa tytöt.

mun on nyt pakko kysästä, että tuleeko teille muille ahdistunutta oloa sillon tällöin?

mulle tulee melkein joka ilta, kun olen käymässä nukkumaan.
olen varmaan siinä vaiheessa niin väsynyt ja ajattelen olevani ihan kypsä koko pahoinvointiin :ashamed: tälläset tunteet on vaan aika raastavia ja koen, että kun sentään tämä ihme ( hedelmöittyminen ) on saavutettu, niin siitä pitäs vaan osata iloita ja nauttia.
 
Ihan pelottaa nykyään avata tätä ketjua..kamalasti surua ja menetyksiä.. Halaukset surullisille..

johanna83 Mulla kulkee henki huonommin =) ja silloin painaa rinnasta niiinkuin joku istuisi päällä.. Oletko kokeillut laulaa?? Laulan iltaisin penskalle kun nukutan..nykyään läähätän laulut läpi kun en kerkeä samaan tarpeeksi ilmaa hoilotuksen välissä. Saman huomasin jo edellisessä raskaudessa..

Myös ällöttävä olo alkaa usein sillä että ahistaa. Monasti menen nukkumaan lisätyynyn kanssa ja rennie suussa, ne pikkusen helpottavat. Ihan kuin ei saisi tarpeeksi happea..

Musta tuntuu että toisesta raskaudesta ei iloitse samalla tavalla kuin ekasta. Silloin ei tajunnut kaikkia vaaroja ja riskejä, leijui vaan onnen huumassa.. Nyt on pikkusen sellaista asennetta ilmassa että "katotaan nyt kuinka käy" En sure kamalasti ennakkoon, mutta tuntuu jotenkin myös ilottomalta tämä raskaus. Eikä ne huolet siihen lopu, että muksun on saanut maailmaan :LOL: Aina löytyy jotain huolta ja murhetta..kyllä äiti keksii :LOL:

Mutta joo..mua ahistaa..

-Anu- rv.8+3
 
anuaanua: no mun ahdistus on lähinnä just sitä henkistä, mutta kyllä välillä tuntuu myös, että happi kulkee hankalammin. mulla tää on eka raskaus ja kerkesin siitä viikon verran nauttimaan, ennen kun pahoinvointi iski.
Tsemppiä myös sulle :hug:
 
voi kun ikävää lukea taas menetyksistä :| :( :'( :hug:

mä näin la-su välisenä yönä että sain keskenmenon :/ jotain vain tipahti pönttöön ja vuosin verta. Oli aika ihmeellinen olo kun heräsi. Takana on lapsivapaa viikonloppu, olivat mummilassa pe-su :D Mukavaa olla ihan rauhassa.

Mulle tulee oksetusaaltoja :$ olo voi olla hyvä mutta jos erehdyn syömään jotain niin hetken päästä se saattaa tulla ulos. Jostain syystä illat on vaikeimpia. Paleltaa, oksettaa ja haukotuttaa |O haukottelen varmasti vartin ennenkuin rauhotun nukkumaan :D

Tänään on pakko mennä ostamaan uudet liivit, molemmissa rinnoissa on sivuilla kovat kipeät patit kun liivien kaarituki painaa sinne :ashamed: Mua oikeesti ärsyttää tää tissien kasvattaminen. Ne ei taas mahdu mihinkään, eikä näytä saatika tunnu kivalta :snotty: JA lihaa en pysty syömään ollenkaan. Paitsi tietty jauheliha eri muodoissa mut siihen se jääkin.
Kiloja on tännekin tullut jo pelkästään tissien takia pari :kieh:
ja turvotus on oikeesti pyllystä, kiva kun pitäis joka viikkoa uimahallissa kehdata käydä :ashamed:

Söin puoli tuntia sitten saarioisten lättyjauhelihapitsan ja arvon tässä et pysyykö se mahassa vaiko ei :whistle:

Meillä miehen sisko kyselee ihan jatkuvasti että joko meille on tulossa vauva, hän synnytti juuri syyskuun alussa yllärivauva. ja kyllähän sen nyt sokeakin minusta näkee että olen lihonut hieman. mut ei tätä asiaa ole ääneen vielä sanottu kenellekään. Mut oikeesti rasittaa tollaset kyselyt, mitäs sitten vaikka onkin? :headwall: ei paljoa tee mieli hehkuttaa sukulaisille kun eivät kuitenkaan osaa iloita asiasta.

jep. mä edelleen odottelen npultra-aikaa, pitäis pikkuhiljaa postiluukusta tipahtaa kutsu naisten klinikalle :whistle: en mitenkään malttamaton ole... :xmas:

No, mennään tässä sentään jo uutta viikkoa.
Mä olen muuten tosi ärsyyntynyt kaikesta koko ajan.

Ls ja 9+0 :heart:

Uusille lämpimästi tervetuloa :wave:
 
Moikka!

Suuret pahoittelut Phalaenopsis ja Alexandria :'( :hug: Toivottavasti nää uutiset jo pian loppuis!

Madamelta saatu myös tämmöinen
Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 13.5.2009 pienenä, mutta terveenä. Enempää lapsia en teille näe.

Terv. Madam Mamma
Mulla onkin ihan tyttö-olo ollu ja sen muuten vois laittaa veikkauksiin. Mä kyllä oon sit haaveillu myös kolmannestakin lapsesta, et toivottavasti toi ei pitäis paikkaansa.

Mun flunssa muuten muuttu kovaks yskäks ja pelottaa, et tuolla mahassa pian repee jotain. Kävin myös eilen lukemassa keskusteluja alkuraskaudesta ja yskästä, kun moni oli myös kyselly, et ei kai yskä aiheuta keskenmenoo, niin en ainkaan löytäny, et olis aiheuttanu kellään. Kyllä tässä nyt joka asiaa näköjään pelkää. Just samanlailla täälläkin, kun anuaanualla, et toisesta ei pysty nauttiin niin kuin ekasta. Tieto lisää tuskaa ja mulla ainakin ajatus, et jos on yhden terveen lapsen saanu, ni voiko saada enempää ja olla niin onnekas.

Mahan näkymisestä- Täällä on vielä pelkästään ilta turvotusta, mut nyt tuntuu olo jotenkin tosi lihavalta, vaikka bmi:kin on vaan joku 18.6 :ashamed: ja lähtöpainoon tullu kg lisää nyt raskaudesta. En tiä mistä johtuu, kun esikosta en tuntenu itteeni ees lopussa lihavaks (+14kg), vaikka pieni mahakin mulla kyllä oli, niin miten nyt? Onko jollain muulla tämmöstä vai onko mulla joku ongelma?

Nyt ajatus katkes kyllä!

Hauskaa päivää kaikille :wave:

Ja tietenkin tervetuloa uusille :wave:

O ja Möti 7+4
 
Tänään oli eka neuvola ja rv on nyt 7+5..ja la on 10.06.07....Mulla esikoisen aikana masu rupes näkyy ihan kunnolla vasta joskus 3 kk ennen laskettuu aikaa...ja nyt mulla näkyy jo masu aika paljon....ja pahaa oloo on koko ajan mut onneks ei oo tarvinnu puhuu norjaa vessassa....
 




Alkuraskauden villit veikkaukset :heart:




Tyttöä veikkaavat:

anuaanua
cranyo
bad virgin
Yeb
HelloShitty
Vauhti-ipanoiden äiti
augustmam
Ilmatar
Lammiska
omppunen
Peppita



Poikaa veikkaavat:

Levoton Strutsi
Talvis
vanttu80
Brianna
awek
Ryhis
pikkuötökkä
Mantelinkukka
lingon1
la bebe
peppi80
jen-mar
 
Kiva lukea, että en ole yksin tän kiukkuisuuteni ja ärsytykseni kanssa..eilen meni puoli päivää siihen, kun kaikki asiat raivostutti, pissalla sai ravata yhtenään ja sitten oli nälkä ja närästys.

Nyt vain kiukuttaa ja väsyttää, miten jaksan täälä töissä vielä pari tuntia. Sit ku menee kotiin niin pitäis haravoida..ja sehän vasta hengästyttää ja janottaa. Eihän sitä saisi valittaa, kun niin paljon on suru-uutisia tälläkin palstalla ollut..hormoonit täälä kuitenkin kontrolloi ainakin mun tunteita! Joten jos sanon mitä sylki suuhun tuo niin älkää suuttuko. Kunpa vain pääsis kotia koppaan maata..

josema 6+6
 
Sitten Ennustaja Ellin arvailut tulevista:

Sinulle syntyy tyttö 17.5.2009 ja poika 1.5.2011.
Eipä liioin poikenneet, ehkä vähän. No perkule, kai se on pakko uskoa että tyttö sieltä tulee kun kaikki ennustajat ja testitkin sitä sanovat.

johanna83: Tuosta ahdistuneisuudesta. Jep, täällä yksi ilmoittautuu. Mulla on ollut nyt melkeistä viikon verran sitä että ahdistaa tää kämppä ja kaikki. Tahtois olla ihan yksin kotona. En tahtois että mies on täällä kokoajan kun minä olen ja välilä jopa noi koirat ottaa aivoon... En mä sitä sille ole sanonut ku vetäis herneen kumminkin nenäänsä :) Saanhan mä olla yksinkin kun se menee torstaina sit töihin taas.

L&M 9+0
 
Pieniä totuuksia yskästä :D Joo, en vähättele yskän voimaa, katkoohan se kylkiluita ja monesti on vatsa todella kipeä kun on yskä.. Mua se ei kyllä pelota yhtään.. että menis siksi kesken.
Toisaalta nämä mun yrjö-purjo sessiot vetää kyllä vertoja yskimiselle. Naama on täynnä verenpurkaumapisteitä. Mitään ei tule, mutta krampaan ja yökkään ainakin 10 minuuttia/ sessio |O Huom, arvon naiset!! Jumpatkaa "lantionpohja"lihaksia kun vielä on jotain tehtävissä.. Pikkusen pelottaa että saan ton pahoinvointikohtaukseni julkisella paikalla, pissat menevät ihan estoitta housuun lähes joka kerta :ashamed: Ainahan mulla on ollut kunnolla nauraessa tunne että nyt lirahtaa, mutta vaikka poika on jo vuoden niin kunnon yskänpuuskassa tai kun aivastaa yllättäen niin hups.. Ikää kohta 35 ja sopisin Tena-mainokseen..40v. ja olen jo Tenojen vakio käyttäjä..
Varsinkin te ensimmäistä odottavat.. ottakaa neuvolan neuvot ihan vakavissanne ja menkää niihin jumpparyhmiin joita tarjoavat.. Jos yhtään osaatte päätellä niin minähän en niissä käynyt..

Jos huomaatte että veikkaus-listassa on suru-uutisen saaneita niin huomauttakaa!! Ei ole mukavaa lukea menetyksen jälkeen toivovansa tyttöä.. :ashamed:

-Anu- rv 8+3
 
hormooneista Katsottiin eilen aamulla ukon kanssa yks leffa.. mulla alkoi kyyneleet valua jo alussa kun luin dvd:n takakantta :LOL: Ukko loi aika merkittäviä silmäyksiä mua kohti pitkin elokuvaa.. Minkäs sille voi jos tarinassa on ikisinkku joka joutuu siskonsa lapsen yh:ksi kun sisko kuolee kolarissa..sitten paikalle pyyhkäisee komea ja fiksu uros, jolle sydän ei tahtonut lämmetä.. saivat kuitenkin lopulta toisensa ja tyttö rakastavat aikuiset.. Mua ihan nauratti, kun en saanut niagaraa loppumaan :LOL:
Saan ihan kamalat ulinat jo Emmerdalesta, joskus riittää jopa Salkkarit :ashamed:

Toivottavasti tunteet tasoittuvat, kamalammaksi tämä ei voi enää mennä..

-Anu-
 

Yhteistyössä