**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
cranyo olen tästä ihan leppävaaran läheltä, Lintuvaarasta :wave: kävellen pääsee jo selloon =) Lippajärven ohi ollaan monet kerrat ajeltu Jorvin päivystykseen kun joku lapsista on sairastunut sopivasti illalla/ yöllä :whistle:

Ihan oikeasti jokaisella on jo alkanut oksentelu ja pahoinvointi? :ashamed: kun mulla ei ole mitään oiretta sinne päinkään. ei öklötä eikä ole etova olo, puhumattakaan että tarvis oksentaa. Siksi kai epäilenkin jatkuvasti etten ole oikeasti raskaana kun olo on jotenki niin hyvä :snotty: liian hyvä :ashamed:
Moikka!!
Itelläni ei myöskään ole mitään pahoinvointi oireita, eikä ollut esikoisestakaan.... =) Ehkäpä me ollaan siinä mielessä onnekkaita, ettei tarvitse jatkuvasta etomisesta kärsiä =)
kaipa mä sorrun vielä ostamaan yhden testin ja kokeilemaan tuleeko siihen edes vahvempi viiva mitä edellisiin :ashamed:
 
Joo, siis mitenköhän toi vastaaminen muiden viesteihin onnistuu niin että se vastaus tulis sen sinisen laatikon alle, mulle kun se meni siihen samaan siniseen boxiin....ymmärsiköhän joku :ashamed: Mä oon siis todella käsi näissä tietokonehommissa :LOL:
 
Ei täälläkään mitään etoava oloa? Ja näin jo unissaan että minulla km! Huhh kun oli huono uni, housut olivat ihan verissaan, yöäk. Ja ei ole myös turvoksissa, kaikki houst menee hyvin jalkaan ja ei väsyttäkään. Pitäiskö osta uusi testi, taas? Rinnat vähäisen kyllä 'polttelee' joskus, mutta ei huoma että olisivat kasvaneet tai jotain. Että kyllä on kiusallista se oireettomuuskin.
Galluppiin: kotiäiti olen hetkellä, koulutus taloushallinnasta mutta ala itsensää ei kiinnosta ollenkaan. Levottomia jalkoja ei ole, muisti kyllä joskus pätkii...
Meidän terkkari sanoi että ei tarvii mitään vitamiinejä yms raskauden aikana (paitsi d vitamiini) jos syö monipuolisesti. Ei ole kummankaan lapsen aikana syönyt mitään lisävalmisteitä ja terveitä ovat...
5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Joo, siis mitenköhän toi vastaaminen muiden viesteihin onnistuu niin että se vastaus tulis sen sinisen laatikon alle, mulle kun se meni siihen samaan siniseen boxiin....ymmärsiköhän joku :ashamed: Mä oon siis todella käsi näissä tietokonehommissa :LOL:


Kokeilen kuinka mun lainauksen kävi
:LOL: Maalasin vaan halutun tekstin ja painoin lainaa nappia..jännitys tiivistyy...
 
J84
Päivää!

Ei oo muuten täälläkään minkäänlaista pahoinvointia tai etomista, on aikas hyvä olo jos ei armotonta väsymystä ja ilta turvotusta lasketa |O Mun pää raksuttaa todella tyhjää...en keksi mitään kirjotettavaa :( Pitää varmaan ruveta tekeen jotain järkevää, vaik siivoon uusia huonekaluja varten...ei jaksais sit millää :/ |O |O |O

Jellona84 6+1 (6+3)
 
Heippa taas kaikille ja uusille tervetuloa mukaan minunkin puolestani.

Kyselyihin vastaan mihin siis muistan, kotiäitinä nyt, levottomat jalat oli toisessa raskaudessa, ei vielä vaivaa, toivottavasti ei ollenkaan tässä odotuksessa, dementia on ankaraa, pakko tunnustaa. Aikaisemmat muksut on käynnistetty vko 40 ja 38 ison koon takia. Toivottavasti tämä tulee ihan normisti.

Varasin sittenkin sen varhaisultran joka sitten on ensviikolla. Pahoinvointi senkun pahenee, öklö olo on kaikesta. Liika metelikin tuntuu häiritsevän :headwall: Väsyttää valtavasti, ja housut puristaa ->paino nousee, taas liian nopeasti. Vaikka yritän vältää liikaa syömistä. Mitenköhän tämän uutisen kertoisi sitten taas muille, eli ystäville ja sukulaisille. Vaikka kohta se jo näkyy niin ei tarvi huolehtia siitä :LOL:

t:Mantelinkukka ja vekara 6+2 ?
 
Levoton Strutsi no tuota just kun pääsin puhumasta et öklötys on löytänyt tiensä tännekin, ni tänään on ollu taas niin hyvä olo et tosiaan epäilen oonko raskaana... |O älä huoli :hug:

HelloShitty hyvä että kaikki oli hyvin ultrassa :heart: niin näkyyks se sit jo tos vaihees ettei oo tm tai ku? :eek:

(.) tänään on kauhea väsypvä. :D
 
noni just ku pääsin sanomasta et ei oo öklötystä tänään... siis mulla on tapana syödä aika runsaita annoksia, söin melkeen kokonaisen saarioisten isomman roiskeläpän ja nyt on taas pala kurkus :eek: ei juma mä en opi :headwall:
 
Täälläkin helppoa ja oireetonta vielä! Rintoja aristaa, kun niitä painaa, ja mahaa vihloo. Nuhakin meni ohi, mutta hajuaisti vähän parempi kuin normaalisti. Tätä palstaa lukiessa kyllä rupee aina etomaan :LOL:

Sisu, ei taida olla sellaista valmistetta. Noi on niin eri asioita. Mutta tänään ostin tuon Prenatalin, ja sehän on täynnä vitamiineja ja mineraaleja. Luontaistuotekaupan myyjän pojan vaimokin kuulemma sitä syönyt ja oli ollut osaston tervein vauva ;)
Aamuisin otan yhden kalaöljyn, yhden D:n ja yhden monivitamiinin, eli kolme tablettia.
Sitten päivällä taas kalaöljyä ja monivitamiinia. Ennen nukkumaanmenoa vasta noita maitohappobakteereja. Noiden popsimiseen tottuu äkkiä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Joo, siis mitenköhän toi vastaaminen muiden viesteihin onnistuu niin että se vastaus tulis sen sinisen laatikon alle, mulle kun se meni siihen samaan siniseen boxiin....ymmärsiköhän joku :ashamed: Mä oon siis todella käsi näissä tietokonehommissa :LOL:


Kokeilen kuinka mun lainauksen kävi
:LOL: Maalasin vaan halutun tekstin ja painoin lainaa nappia..jännitys tiivistyy...
Joo, kiitoksia vaan....kokeilenpa nyt siis minäkin :whistle:
 
Jep, kun muutkin on kertoneet iltaturvotuksesta, uskallan minäkin (olen nimittäin ajatellut, et kuvittelen tuon pallovatsan itselleni :LOL: ) Tietääköhän joku, mistä tuo turvotus johtuu?!

Levoton Strutsi Käy tekemässä se labran testi, niin saat varmuuden, vaikka kyllähän ne apteekin testit pitäis raskauden näyttää, tosin itekin kävin näytteen viemässä terveyskeskukseen, nyt sitten mietin onko tuulimuna, kasvaako vauva ja hengittää...marraskuussa vasta tiedän todellisen vastauksen näihin kysymyksiin...
 
Strutsi, mun käsittääkseni aika moni taitaa sieltä päin menna sinne naistenklinikalle eikä jorviin..tai oon nyt parin viikon aikana ainakin kuullu muutamasta siellä jotka helsinkiin haluaa. :p

Mulla ei ole vielä yhtään huono olo millään tavalla, onneks! Mut nyt on ekaa kertaa jalat niin turvonnu et vaan särkee..ja mahan pömppiskin tuossa laukes ku pääs vessaan ekaa kertaa perjantain jälkeen. :/ Toisaalta näin alussa on helppo piilotella ku oon kaikille nyt valittanu tosta ummetuksesta..

Mulla olis teille kans kysymy; elikkä miten hoidatte kuntoanne/itteänne? Ja ennenkaikkea yritättekö muuten ku syömisiä kattomalla hallita painonnousua?

Mä käyn vesijuoksemassa 2-4 kertaa viikossa ja kävelen lähikauppaa autolla menon sijaan jos tulee jokin yllättävä tarve. :) Muuten sit yritän syödä paljon kasviksia ja normaalisti kaikkea hyvää. :) Onneks en oo mikään suklaaholisti ja pärjään hyvin jos ostan pienen pussin karkkia kerran viiikossa enkä välitä sipseistä yksinolles tai mistään kekseistä tai kakuista. :)

muok. Ja sit oon ajatellu alottaa mammajumpan kun tästä raskaus vähän etenis. :)
 
Voi mahotonta kun te ootte kovia kirjottamaan! Mä jouduin tänään istumaan koko päivän koulutuksessa enkä sitten päässyt koneellekaa kertaakaan, niin täällähän on jo miljoona uutta viestiä tullu vuorokauden aikana.

Kaikille uusille taas tervetulotoivotukset täältäkin! :wave:


Pahoinvoinnista kärsiville jaksuja, toivottavasti ei kenelläkään kovin rankaksi oksentelu mene tai kestä viikkotolkulla. Toisaalta onhan siinä se "hyvä puoli" kun laatta lentää, että voi ehkä vähän paremmin mielin olla odotuksen kanssa. Jotain sentäs tapahtuu. Mutta voimia se vaatii silti.


Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Mulla olis teille kans kysymy; elikkä miten hoidatte kuntoanne/itteänne? Ja ennenkaikkea yritättekö muuten ku syömisiä kattomalla hallita painonnousua?
Mä harrastan lenkkeilyä (juoksu), sisäpyöräilyä ja satunnaisesti käyn myös puntilla. Pilateksesta oon nyt lähiaikoina innostunu ja sitä oon jaksanu treenata nytteki vaikka on koko ajan semmonen väsyny ja kuumeinen/flunssainen olo. Yritän tolla liikunnalla etenki pitää painon nousun kurissa. Mulla ekassa raskaudessa tuli rv 20 mennessä 8 kg, tokassa 9,5 kg ja noihin viikkoihin mennessä kun ei ilmeisesti periaatteessa tarvis vielä tulla painoa lisää juuri ollenkaa. Noi oliki sitte just ne vikat kilot minkä pudottamiseen mulla meni molempien jälkeen yhteensä noin vuosi. Eli muksut on ollu 1-v enneks oon ollu entisissä mitoissa. Jos nyt sitte tällä kertaa (kun viimeistä kertaa toivottavasti raskaana olen) osais ja jaksais sekä liikkua että syödä oikein ettei ihan lähde mopo käsistä.


Mä muuten huomasin viime raskaudessa, että liikunta auttaa huonoon oloon. Jos vaan pakotti ittesä liikkeelle, vaik kui väsytti ja öklötti, niin kohta oliki paljon parempi olo. Toki se huono olokin sitten taas kohta palasi takasi, kun oli treenit ohi...



).( rv 5+ ja vielä ei tunnu missään. Suussa maistuu kyllä aina iltaa kohden ällölle ja vettä tulee kipattua järjettömiä määriä, muttei mua oikeastaan öllötä yhtään. Ekassa raskaudessa eto-olo oli mulla aika mietoa (odotin poikaa), tokassa piti kertoa töissäkin raskaudesta jo rv 6+ kun olo oli niin heikko (odotin tyttöä ). Nyt onki jotenki "poikaolo" tästä tapauksesta, kun on niin oireeton olo.

Joko muilla on sukupuoli-aavistuksia tullu maha-asukista?




 
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Jep, kun muutkin on kertoneet iltaturvotuksesta, uskallan minäkin (olen nimittäin ajatellut, et kuvittelen tuon pallovatsan itselleni :LOL: ) Tietääköhän joku, mistä tuo turvotus johtuu?!

Levoton Strutsi Käy tekemässä se labran testi, niin saat varmuuden, vaikka kyllähän ne apteekin testit pitäis raskauden näyttää, tosin itekin kävin näytteen viemässä terveyskeskukseen, nyt sitten mietin onko tuulimuna, kasvaako vauva ja hengittää...marraskuussa vasta tiedän todellisen vastauksen näihin kysymyksiin...
voiko sinne labraan mennä ominpäin ja sanoa haluavansa raskaustestin? ottaako ne sen vaan pissasta ja pitää olla se 4 h virtsaamatta ennen sitä? vai suostuiskohan ne ottaa suoraan verestä? :whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Levoton Strutsi no tuota just kun pääsin puhumasta et öklötys on löytänyt tiensä tännekin, ni tänään on ollu taas niin hyvä olo et tosiaan epäilen oonko raskaana... |O älä huoli :hug:

HelloShitty hyvä että kaikki oli hyvin ultrassa :heart: niin näkyyks se sit jo tos vaihees ettei oo tm tai ku? :eek:

(.) tänään on kauhea väsypvä. :D
näkyy jos on tai ei oo tm, jos syke löytyy niin tuulimunakin suljettu ulos. lääkäri ei kyllä sanonu että sykettä olis mutta sain sen kuva ettei se edes kokeillu.

ja sinisen lainaa laatikon tulee kun vaan painaa sitä "lainaa" nappia. ei tarvii maalata eikä tehä mitään muutakaan. :D

HS ja Kitty rv 5+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Jep, kun muutkin on kertoneet iltaturvotuksesta, uskallan minäkin (olen nimittäin ajatellut, et kuvittelen tuon pallovatsan itselleni :LOL: ) Tietääköhän joku, mistä tuo turvotus johtuu?!

Levoton Strutsi Käy tekemässä se labran testi, niin saat varmuuden, vaikka kyllähän ne apteekin testit pitäis raskauden näyttää, tosin itekin kävin näytteen viemässä terveyskeskukseen, nyt sitten mietin onko tuulimuna, kasvaako vauva ja hengittää...marraskuussa vasta tiedän todellisen vastauksen näihin kysymyksiin...
voiko sinne labraan mennä ominpäin ja sanoa haluavansa raskaustestin? ottaako ne sen vaan pissasta ja pitää olla se 4 h virtsaamatta ennen sitä? vai suostuiskohan ne ottaa suoraan verestä? :whistle:
neuvolassakin voi tehä testin.
 
Jos kaikki käy hyvin tännekin olis tulossa kesävauva. :heart:
Plussa näytti testit eilen kp29/28.

Oireita on "menkkakivut", janottaa, pissattaa, väsyttää ja aamusti ällötti, niin ja nälkä tuntuu olevan koko ajan. Se ehkä johtuu siitä, että kun ruokaa on edessä ei se maistu.
 
jadal
liitympä joukkoon minäkin. sunnuntai iltana testasin plussan ja nyt on menossa rv 4+4 jos oikein laskin. Edellisen synnytyksen jälkeen tuli vain yhdet menkat ja oli kp 49 kun testasin. Oireita on tullut jo viime viikolla, en vain tajunnut niitä raskausoireiksi. oireita siis , pissattaa, repäisykipuja noustessa sekä aamuisin on nälkä :D

Jos sitten kertoisin itsestäni jotain. Olen (ensi kuussa) 23v kotiäiti keskisuomesta. Perheeseen kuuluu aviomies 25v ja tytöt 5v ja 11kk. sekä 5v kultainennoutaja neiti, Akkavalta meillä siis :kieh:
Meillä mies käy töissä ja minä hoidan kodin ja lapset+koiran, tai ainakin yritän ;) tuo kodinhoito on vähän niin ja näin :whistle:
Imetä edelleen kuopusta, mutta nyt olisi tarkoitus lopettaa. Saa nähdä miten käy, neiti kun on kunnon tissitakiainen :)
mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan...
öitä :wave:

jadal rv 4+4 la 12.6?
 
Tervetuloa mukaan uudet!
Kuntoilusta kyselyä tais olla,olin vielä vähän aikaa sitten töissä enkä silloin paljon muuten kuntoillut,kun työni oli fyysisesti raskasta,lähinnä pientä venyttelyä ja jumppaa kotona,nyt kun oon kotona niin lenkkeily kuuluu päivittäiseen ohjelmaan =)
Eipä tänne muuta tällä kertaa :wave:

bad virgin+ hippu 6+1
 
Täällä pientä etovaa oloa ja rinnat on kipeät. Odotan kuumeisesti sitä ensiviikon ultraa. Näkisi, löytyykö syke ja kiinnittyikö yksi vai kaksi alkiota.
Kuntoilusta... töissä tulee rappukävelyä ja lisäksi ulkoilen kahden koiramme kanssa.

Hopottitar ja rv 6
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille !!! =)
Levoton Strutsikohan se kyseli labrassa tehtävistä raskaustesteistä.Mä menin siihen labraan ja ilmoitin haluavani (raskaus)veritestin,et haluan nähdä hcg arvot.jos ei ole lähetettä niin,meillä pitää itse maksaa.sen hinnaksi tuli n.10e.pissanäytteestä olisi ollut n.3e.laskun lähettävät myöhemmin perässä...mun tekis mieli käydä uudelleen ,et näkis millaset on nyt hcg:t mut en kehtaa,se nainenhan naurais mut pihalle asti :LOL:
Täällä elo jatkuu suht.normaalina.alamahan juilinta ja tissejen(nännejen)arkuus on ainoat tiedot et kropassa on jotain tapahtunut,lapsikin viimeyönä osu nänniin jalallaan,niin auts,tämä lyyli oli hereillä alta aika yksikön...Viime yönä muutenkin tajusin vasta eka kertaa ,et hei,mähän odotan vauvaa!mulla on ollut hemmetin rankka kesä ja syksy takana,ja nyt saatiin se viimeviikonloppuna päätökseen(hautajaiset),joten ajatukset ei ole kamalasti tän asian ympärillä pyörinyt...nyt tekis mieli kaivella esikoisen vaatteet esille ja vähä nuhnuttaa niitä :snotty: mut huonoa oloa kaipaisin minäkin,ois realistisempaa...ekasta sain öklöolon vasta RV11,joten matkaa on vielä...salmiakki kyllä jo himottaa;)
Kuntoilusta...joo,pitäs kait se taas aloittaa,en sen kummempia harrasta kun käyn kävelyllä ja vähän pyöräilyä.mulla vuorotyö,niin ei pysty oikein harrastamaan mitään missä pitää käydä viikottain tiettyyn kellonaikaan.uimisen aloitan taas sit kun nämä luget loppuu...voi perhana mitä lääkkeitä!i-n-h-o-a-n näitä !
Mut kaikesta huolimatta kaikille mukavaa keskiviikkoa toivottelee :Ryhis
 
kiitos HelloShitty :heart: nyt tietää mitä voi sitten odottaa...

cranyon galluppiin, oon vähäsen laiska liikkumaan. koiran kanssa tulee päivittäin tehty jonkinnäköinen lenkki, ja työni on fyysinen kun saa lähes koko aika juosta ja on seisomatyö. nuoruudenharrastus on aikaa sitten jäänyt taakse ja nyt olis kyllä hyvä yritys lisätä tuota kävelyä.
 
HelloShitty
sukupuolesta; ei mitään arvauksia vielä. eikä fiiliksiä. mulla jokainen odotus ollu niin erilainen kuin vaan voi olla ja silti koko lauma tyttöjä. ainoo ero tän kaa on että pahoinvointi paaaljon pahempi. :x laatta lentää helposti ja usein. |O voisko olla..? :whistle: :D
 

Yhteistyössä