**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Mulla ei siis hajuakaan norm. kierrosta, kun pillerit lopetin vasta 22.8, joten sen kierron oon laskenu niiden mukaan....ei sitten kerenny tulemaan yksiäkään luomuja =) Isännälle sanoinkin, että on vauhdikkaita kavereita :LOL: Esikoisesta tais tulla yhet tai kahet luomut!! Onko jollain ollu kokemuksia, et ennen plussausta on sata varma et odottaa, tunne siitä et jotain tuolla masussa kasvaa, ja sitten plussauksen jälkeen onki ihan eri fiilis?? Mulla kun on noin käyny, vai tuleekohan sitä jollain tapaa varovaisemmaks vaan...esikoisesta en huomannu....tosin ikääkin on tullu, nuorempana kun kuvittelin et mitään ei voi sattua....sit se tuulimunakin jotenkin mieltä kaivertaa...oireita raskaudesta kyllä on, mutta kuitenkin!! :whistle:
 
Jokohan sitä uskaltaisi joukkoon "odottajat" =) Tällä hetkellä rv 5 + 4 ja laskettuaika olisi 3.6, jos kaikki hyvin menee.
Hobelix Laskin, että sinun LA on 1.6, koska punktiopäivä on rv2. Sinullahan oli punktio pari päivää aikaisemmin =)
Ensimmäinen ultra jännittää, se ultra olisi jo 17.10.

Onnea kaikille odottajille :heart:
 
:wave: :flower: Tervetuloa uudet!
:ashamed: Kauheen aktiivisia kirjoittajia osa! Mä en sit jaksa kun selailla vaan osan läpoi, ja puolet tapahtuneista jää huomaamatta. Sen huomasin, että joku kyseli että millä viikoilla aikasemmat lapset on syntyny. Meillä esikoinen synty rv 38+1 käynnistettynä. Syyt oli mun toive käynnistykselle, kun kohdunsuu oli jo 4cm auki, eikä vauva enää kovin hanakasti liikkunu massussa, + se, että mies pääsi synnytykseen mukaan.
Bad virgin velitti, ettet muista aina olevasi raskaana. :ashamed: Mulla ihan sama olo. Tässä yks päivä ajattelin keittiössä, että nyt juon kupin kahvia ja menen tupakalle. Latasin keittimen yhtä kupillista keittämään, mutta en vielä kerenny laittaa sitä päälle, kun jo muistin, että AI NIIN, enhän mä enää juo kahvia enkä polta tupakkaa, tässähän ollaan raskaana :/ Miten tätä voi olla muistamatta?
Sit 3 kysymystä, mihin mä haluan vastauksia!!
1. Mitä me tehdään työksemme, me kesäkuisten äidit? (Mä olen pph )
2. Onko muilla levottomat jalat?? ( Mun jalat |O )
3. Mulla oli 3. kysymys myös mielessä, mutten enää muista sitä... :ashamed:

(.) Mä oon ihan vainoharhanen. Välillä jos mahaa vihlasee, niin oon ihan 100varma, että nonni, se on kohdun ulkopuolella kiinni. Mut kaiken järjen mukaan ei pitäis olla. Oli kp 33 kun testasin + enkä edes aamupissasta, ja ku:n aikaan vasta jtn kp 36 tai ylikin sain +testin, ja nimenomaan aamupissasta...
Muuten oireita on taas ne tavanomaiset jano, kuvotus, ja väsymys. Muuten kai kaikki on ihan jees.
Sisu ja salamatkustaja 5+2
 
Juuh, jäi äsken toi esittely tekemättä. Samalla taidan vastata Sisun kysymyksiin.
Minä olen jo 37v ja keväällä täytän jo 38v. Aviomies on 32 vuotias, keväällä 33.
Poikani täyttää keväällä 18v :heart: =) Joten jos kaikki hyvin menee, "pieni" ikäero tulee olemaan :D Kesällä myytiin rivitalo asuntomme pois ja nyt asustellaan vuokralla. Omakotitaloja ollaan käyty katselemassa osto aikeissa, jospa se oma koti löytyisi.
Työkseni hoitelen ihmisiä öiseen aikaan... olen tehnyt pelkkää yötä yli 6v.
Lisäksi perheeseen kuuluu vanha saksanpaimenneitokainen ja sellainen Italiasta tullut rottweiler sekoitus tyttönen (kadulta löydetty veijari), arvoitu ikä nyt 1 1/2 v.
Ja jalat on pysyneet vielä ihan rauhallisina. Pientä pahoinvointia on ollut :x
Ja jos kaikki menee ok, niin vauva tai vauvat syntyy kysissä (KYS).
 
Kiva kun porukka kasvaa, tervetuloa uusille myös mun puolest!

Sisun kysymyksiin vastauksia:
1. kouluttaudun paraikaa esimieheksi palveluja liike-elämälle tuottavan yhtiön yhteen yksikköön. Tähän asti oon toiminu periaatteessa yritysneuvojana samaisessa paikassa.
2. mä en taida tietää, mitä on levottomat jalat, eli mulla ei semmosia onneks ole.

Tuulimunasta tietävät: näkyykö tuulimunaraskaudessa syke varhaisultrassa? Mulle on vähän epäselvää, että mihinkä asti se alkio kehittyy, siis että jos vaikka rv 7 näkyy ultrassa syke, niin voiko sitten huokaista helpotuksesta, ettei se tuulimuna ainakaan ole...?

Mut eipä mulla muuta tähän hätään.

vanttu ja viljo (rv huikeat 4+6 )
 
Kiitos ja suuri :hug: kaikille...on niin mukava päästä jutteleen ja purkaan itteään, kun ei vielä oikeen läheisille uskalla kertoa, meinaan sitten eka neuvolan jälkeen, jos kaikki kunnossa....sekin vasta 11.11, toivottavasti onnen päivä, kun noin paljon noita ykkösiä =) Nyt öitä kaikille, siirryn isoveljen matkaan!!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vanttu80:
Kiva kun porukka kasvaa, tervetuloa uusille myös mun puolest!

Sisun kysymyksiin vastauksia:
1. kouluttaudun paraikaa esimieheksi palveluja liike-elämälle tuottavan yhtiön yhteen yksikköön. Tähän asti oon toiminu periaatteessa yritysneuvojana samaisessa paikassa.
2. mä en taida tietää, mitä on levottomat jalat, eli mulla ei semmosia onneks ole.

Tuulimunasta tietävät: näkyykö tuulimunaraskaudessa syke varhaisultrassa? Mulle on vähän epäselvää, että mihinkä asti se alkio kehittyy, siis että jos vaikka rv 7 näkyy ultrassa syke, niin voiko sitten huokaista helpotuksesta, ettei se tuulimuna ainakaan ole...?

Mut eipä mulla muuta tähän hätään.

vanttu ja viljo (rv huikeat 4+6 )
ei oo kokemusta mutta mun mielestä tuulimunalla ei oo sykettä. :whistle:
 
HelloShitty
voi järkytys.....toi ukko kuorsaa niin kovaa etten saa unta. |O :headwall: taidan ens yön siirtyä suosiolla sohvalle. heräsin jotain pari tuntii sitten enkä saa enää unta. viimeinen tippa oli järkky pahoinvointi. siitä nyt vissin pitäis olla iloinen...kai... :| :x

ihan päivä tulossa..vituttaa nyt jo. :headwall:

HS ja Kitty rv5+4
 
Huomenta vaan kaikille!
Tullut taas porukkaa mukaan,kaikille tasapuolisesti tervetuloa mukaan :hug:
Täällä alkoi sitten uusi viikko taas vauvallakin,viikko ja yksi päivä v.ultraan,jännää :D
Mulla on ollut nyt parina päivänä vähän huono olo,tänään piti käydä pöntöllä kun join kahvia :x
Joo ja tuulimunalla ei ole sykettä,et jos syke kuuluu mullakin ultrassa niin voin jo vähän huokaista helpoituksesta :D Tosin voi olla et se ei vielä viikon päästä kuulu kun ollaan vielä niin alussa =)

bad virgin & hippu 6+0 :heart:
 
Huomenia :wave:

Ensimmäiset klassiset oireet ilmaantuivat viikonloppuna. Nimittäin jatkuva nälkä, pissahätä ja hormonimyrskykin tuli tuossa eilen illalla koettua :snotty: Ilta ihan pilalla kun eteisen lattialta löytyi paperilennokkeja ja vaikka pyysin ja olen aina pyytänyt keräämään ne siitä pois lennättelyn jälkeen niin eilen se ei kiinnostanut ketään :whistle: ja minäpä siitä sitten kunnon tuulen otin purjeisiin ja keräsin ne suoraan roskiin :saint:
Miehen oli vaikea pidätellä naurua kun katseli mun möykkäämistä paperilennokeista.
Ja sitten sekä la että su iltapäivällä tuli sellainen olo kuin olisin kuolemanväsynyt |O

Ja nyt mä olen ollu jo 10 päivää raskaana ensimmäisestä testistä laskettuna, tänään on 11:sta :D

Levoton Strutsi ja ? 6+0 :heart:
Kaksi viikkoa ekaan neuvolaan, ultrasta ei tietoakaan :whistle:
 
teenpäs pienen esittelyn minäkin,eli olen 32v(vielä hetken:))ja mies 31v. työskentelen myyjänä suuressa kioskiketjussa ja mies on laitosmies.Esikoinen on 6v eskarilainen,sai alkunsa PAS:in ja IVF:n välissä luomusti 5v yrittelyn jälkeen.nyt tuleva on saanut siis alkunsa ekasta IVF:stä,kolme vuotta yrittelyä takana.ultraan asti jännätään onko matkassa yksi vai kaksi:)
varhaisultra on 24.10 joten vielä tovi on odoteltava ,ennen kuin uskaltaa alkaa iloitsemaan tästä,nyt aika neutraali olo.mut jospa tämä tästä ,kunhan eka oireet saapuisivat.tai menkkamaista juilintaa mahassa ja tissit kipeänä,mut niin tais monella muullakin olla tässä vaiheessa?
Nyt sitten siivoamaan nuo kaikki villakoirat tästä talosta,joku on ne meille varmaan kantanu...
 
Liittyisin minäkin tänne :wave: Eli ihan alussa olen, viime pe vasta plussasin :heart: ja laskettu aika ois 12.6 :heart: jos kaikki hyvin menee.

Kolmas tulossa ja oireita ei nyt juurikaan ole. Viluttaa ja nälkä kokoajan, mutta ei muuta. Hiukan pelkään tuleeko raskauspahoinvointi yhtä pahana kuin tokasta oli. Kauheeta oksentamista.

Mietityttää jo nyt että jos raskaus jatkuu ja menee hyvin, onkolapsi terve? Ja onko siellä yksi vai kaksi vauvaa? (viimeksi oli 2 joista toinen meni kesken)


Että tämmöistä.....

Olen 28v, lakimies ja insinööri ja kaksi poikaa on ennestään :)
Kolmatta odotellaan rv 4+3 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ihan päivä tulossa..vituttaa nyt jo. :headwall:

HS ja Kitty rv5+4
Oisko tää niitä kohtia kun pitäis vaan think positive :heart: :LOL:
on juu. :LOL:
päivän piristys: eka laatta heitetty! B) voi oikeesti olla iloinen siitäkin. :whistle: :LOL: kaikki oireet tervetulleita vai mitä? :xmas:
 
Olenkohan mä esitellyt itseäni millään tavalla? :whistle:

Olen siis 26-v ja mies on 25-v melkein valmis insinööri. Itselläni koulutus vieläkin hankkimatta, olen keskittynyt pitämään huolta perheestä ja kotiäitinä olen ollut syksystä 2001. Aloitin viikonlopputyöt viime vuoden marraskuussa. Ja työt on aivan täydellinen henkireikä minulle! Pikkasen harmittaa jo että joudun niistä luopumaan :ashamed: mutta enköhän kestä :snotty:
Lapsia meillä on neljä, pojat on syntyneet 09/01, 11/02, 11/04 ja 08/06.
Esikoinen siis aloitti koulutiensä tänä syksynä, toinen on eskarissa ja kolmas kerhossa. kuopuksen kanssa päivät kuluu hakiessa kerholaista ja eskarilaista ja kotihommissa =)
Tämä vauva olisi näillä näkymin meidän viimeinen. toivottavasti kaikki olisi ja menisi hyvin loppuun asti, ei osaa kyllä muuta sanoa kuin että tieto lisää tuskaa :ashamed: eli päässä on hirveästi enemmän erilaisia pelkoja kuin mitä esikoisen odotuksessa oli :|
 
HelloShitty
mulla on nyt menny jotenkin ihan ohi että tänne on tullu paljon uutta portukka. eli tervetuloa kaikille uusille ja ei niin uusille ja onnea meiän odotuksiin!!!! kukaan ei sit jätä tätä laivaa. vai mitä? :kieh: :flower: :heart:

HS ja Kitty rv 5+4
 
J84
maaliskuu Itselläkään ei ollut mitään hajua kierron pituudesta, koska 23.8 alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen ja toisia ei sitten näkynyt :p Ultrassahan se sitten varmistuu et mikä on oikea LA ja heittääkö pahasti tuosta 1.6.

Sisun kysymyksiin:
1. Mitä me tehdään työksemme, me kesäkuisten äidit? (Mä olen pph )
-Itse olen tällä hetkellä muksun (9.5kk) kanssa kotona kodinhoidontuella ja ukko raataa töissä
2. Onko muilla levottomat jalat?? ( Mun jalat )
- Noup.
3. Mulla oli 3. kysymys myös mielessä, mutten enää muista sitä...
- Täällä samaa vikaa...kaikki unohtuu saman tein :D

Tervetuloa uusille mammoille!!!!!
 
Mukavaa alkanutta viikkoa!

Tänne on nyt kans saapunu pahoinvoinnit :x Viel en oo käyny oksentaas, mut eipä oo kaukana ollu.. En tosiaa muistan millasta tää on ku oksettaa kokoajan eikä jaksais tehä muuta ku nukkua, mut nyt ainaki tuntuu silt et raskaana ollaa :D Kohta pakko mennä itekki päikkäreille, ku saan ton tytön nukkumaa.. ois noita kouluhommia ja kotihommia mitä pitäs tehä, mut kun ei vaa jaksa ja pysty, ku tuntuu kokoajan et kohta lentää laatta :x No jospa iltapäivästä olis vähä parempi olo?

Reilu viikko olis vielä varhaisultraa ja sen jälkee sitte aattelin neuvolaa soitella..

Minttu 5+3 :heart:
 
Ilmis
Onnekasta viikonalkua kaikille! =) Ja hei uusille!

Täällä alkoi sitten oireilu viikonloppuna... Luulin että olin jo viime viikolla väsynyt, mutta mitä vielä, nukuin sunnuntaina 17 h! Ja vielä vaan jatkuu... Töissäkin pitäisi olla! :$ Pahoinvointia odotellen... Lievää kuvotusta on jo ilmassa. Ja tissit, voi elämä, niin pinkeet ja kipiät et ei siedä edes koskea! :(

Sisu
1) Myymälänhoitajana työskentelen
2) On! Erittäin.
3) Samaa täälläkin ilmassa :LOL:

Malttamattomana Ilmatar ja Armas 5+3 :heart:
 
Taa
Heipähei vaan kaikille!

Kauhean monella on nuo pahoinvoinnit alkaneet. Mulla tais viime raskaudessa alkaa siinä kymppiviikon tienoilla ja kestää se kn muutaman viikon. Taisin päästä helpolla. Tai sitte aika kultaa muistot :kieh: Viime raskaus kun ei ollut ihan helpoimmasta päästä. Kiitos mm. liitoskivuille, jotka saapuivat suunnilleen 20 viikolla jäädäkseen loppuun asti.

Neuvolaan en ole vieläkään soittanu. Koskas se oli kun viimeistään pitää käydä? Mua vaan jotenkin kammottaa mennä taas sille samalle harakalle. Muutaman viikon jos oottaisin niin saisin kysästyä toiselta terkkarilta, josko pääsisin sille. Antaakohan ne kuinka vaihtaa terkkaa? Niillä kun on osoitteen mukaan jaettu asiakkaat..

Sisun kyssäreihin:
Työskentelen ravintola-alalla eli fyysisesti ja henkisesti rankkaa vuorotyötä. Tiedossa siis sairaslomalle jääminen paljon ennen laskettua aikaa.
Ei ole levottomia jalkoja

Taa ja papu 5+5 (kait)
 
HelloShitty
kääk!!!! mulla on ultra huomenna klo 9:30. :eek: rupes jännittää..soitin sinne neuvolaan vatsakipujen takia ja muutenkin ja ne hommas mulle ajan huomiseks. mitä oikeesti siinä vois nähä? ainakin sen että se on oikeassa paikassa. tuskin näkyy sykettä jo nyt...no..pääasia että saa nähä ettei oo tulehdus tai jotain. jännittää nyt jo.
 
:'( Mikä näihin jalkoihin auttaa?????? Ei mulla auta hierominen, ei jalkakylpy, liikunta vaan pahentaa oireita, ja jos ylös nostaa niin kohta jumalauta vetää niin suonta, että vesi valuu silmistä :'(
Pikkusen vi**umaista kun äskenkin yritin lapsia nukuttaa, niin koko ajan pitää jalkoja liikuttaa, että jotenkin päin pystyy olemaan... :headwall:
joskus joku vihjasi jostain ravintolisästä, mikä auttais, tietääkö kukaan??
 

Yhteistyössä