**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Lauantaakia!

Hobelixille voimia pahoinvointiin!

Muilla taitaaki olla vähän sama tilanne ku itsellä eli aika oireetonna sitä mennää täälläkin. En kyllä tässä vaiheessa meinaa aina edes muistaa koko raskautta. Välillä melkein pelottaa, että mitähän sitä vielä tulee harvapäisenä töppäiltyä, kun en muista missä tilassa sitä nyt taas ollaa. Esim. ettei sitä nyt iha tosta noin vaan joku ilta saunan jälkeen tempasta siiteriä naamariin tai että mitäs särkylääkettä sitä nyt sitten saikaan käyttää tai muistaako sitä nyt niitä kaikkia ruokasuosituksiakaan....

Kuinkas tarkkoja te muut olette, noissa ruoka-asioissa?
Mä kun muistan esikoista odottaessani olleeni hyvinki tarkka, etten käyttäny tuorejuustoja, raakaa lihaa/kalaa, en pessy ruukkusalaattia mullasta yms. Tokaa odottaessa alko jo vähän ote lipsumaan, menin sillä asenteella, että järjen käyttö on sallittu ja nyt tuntuu, etten edes muista mitään suosituksia vaikka niitä haluaisinki noudattaa ees osittain. :ashamed:

Kuinkas "tarkkoja" synnyttäjiä te muut useamman lapsen äidit ootte? Eli onko tullu edelliset kuinka lähellä laskettua aikaa?
Itse kun elättelen toivoa, että tää kolmonen tulis vaikka ihan rv 40. Edelliset kun on syntyny rv 34 ja rv 37 (josta vielä epäilys, ettei viikot olis kuitenki ollu rv36), niin olis kiva kokea edes yksi täysiaikainen raskaus ja täysiaikaisen synnytys ilman happikaappia tms.

vanttu ja "viljo" rv jotain vajaa viis?
 
Hih,samalla kun luin vantun kirjoitusta ,niin huomasin ,et ou nou...vetelin tänään hyvällä ruokahalulla raakaa kalaa,ja söinpä yks päivä kans raakaa kalaa,en voinut silloin vastustaa sen ihanaa tuoksua(kylmäsavu),vaikka silloin muistin ettei sais syödä,tänään unohdin kokonaan koko asian,on nimittäin ollut hemmetin rankka päivä takana.oltiin isäpuoleni hautajaisissa(oli minulle 28v isänä eli enemmän kuin oma isäni ikinä),mutta nyt uskallan hengitää,se on ohi,elämä jatkuu...olen tosi raasu hautajaisissa,jos kirkosta selviän hengissä,niin selviän aina mistä vain...mulle kirkko on aina pahin paikka,ja toinen on ,et jos näen jonku miehen itkevän,sillon pääsee mun kyynelkanavat valloilleen.
Eli siis alkuperäiseen palatakseni,niin olin tosi tarkka ekaraskaudessa mitä syön,mutta nyt nähtävästi lipsuu =) tai sitten en ole vielä sisäistänyt tätä ,että olen raskaana,koska parin viikon ajan on suru ollut päällimäinen tunne,mut nyt tiedän helpottavan,kun se hautajaishässäkkä on takana...
Esikoinen meni meillä RV42,supisteli jo rv16 asti,mut sitten kun jäin mammalomalle niin loppu supistukset kuin seinään.eivätkä palanneet enää,vaan meni leikkaushommiksi...
Oireita ei ole täälläkään oikein mitään,se palelu päällimäisenä(ja kuumemittari näyttää 35,9) ja yöllä pitää kerran käydä lorolla...esikoisesta tuli rv11 oireita vasta,tai lorotti jo aijemmin,mut enhän mä osannut aavistaa et olen raskaana,kun ei ollut 5v tärpännyt,joten tosi pitkällä (rv11)olin ennen kuin sain tietää odottavani:)
Mutta näin täällä lauantai kulunut,mitäs muille ?
 
Tervetuloa mun puolesta kans uusille! :heart:
Ja hobelixillevoimia pahoinvoinnin kanssa.
Mietin tässä että jokos muilla on paino lähtenyt nousuun. Mä kävin puntarilla ja masentavaa mutta totta painoa on tullut yli kilo jo lisää! :headwall: Ja mä oon kuitenkin kattonut mitä suuhuni pistän.Viimeksi kätilö sanoi että olen helposti turpoavaa laatua, eli kerään paljon nestettäkin. :ashamed: Voi vitsit, ei tätä raskautta ainakaan kauaa piilotella.
Mutta nyt mummolaan. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mieliala muutoksia havaittu täälläkin,tosin olen aina ollut melko tempperamenttinen, etten tiedä laittaako näitä kaikkia äksykohtauksia raskauden piikkiin :xmas:
Kaikki vaan raskauden piikkiin kun kerrankin voi ;)

Alan nyt pistää tätä mun väsymystä kyllä tuon raskauden piikkiin ihan surutta, kun tosiaan tuntuu että olen ihan nuutunut. Illalla ei kuitenkaan nukuta aikaisemmin enkä päikkäreitä vedä. Aamullakin heräsin jo 7:17 vaiks ois saanu koisia yhdeksään asti.
Ja tuntuu että mun sydän tykyttää paljon voimakkaammin ?!? Onkohan se ihan terveellistä raskauden kannalta. Et kannattaisko käydä terkkarilla mittailemassa perus jutut jo ennen ekaa neuvolaa kuten verenpaine ym??

L&Toukopouko 5+5 (onkohan se jo noin pitkällä..)
 
J84
Iltaa kaikille :wave: On ollu kiireinen päivä tänään. Sen verran Vantun kysymykseen kerkiän vastamaan:
Esikko syntyi 39+5 käynnistyksellä, kun oli niin iso (4480g ja 55cm)
Kuopus syntyi omin voimin 40+4 (3780g ja 50cm)
 
Lissuli kiva homma =) onpa jännää olla tuolla listalla :heart: en jotenkaa tunne itteeni vielä odottajaksi kun ei tuo mieskään uskalla mitään enempiä vielä ajatella...

tänään päivällä just ku piti töihin lähteä... iski ällötys.. oli hetken aikaa kovempi ja sit hellitti... sit taas nousi yökötysaalto.. pyörisin keittiös ympyrää eväitteni kans ku pieni possu... ulko-ovelt piti melkeen lähtee vessaan.. en taida syödä semmosii lastei enää... :D

onko täällä ihmiset kirjottaneet esittelyä. minä laitan pienen tekstin kanssa sitten:
olen 20-vuotias ja avomieheni 23-vuotias, olemme olleet hetken kihloissa ja reilu vuoden yhdessä. vauvaa alettiin siis yrittämään jo puolen vuoden seurustelun jälkeen. =) asumme miehen rivitalokaksiossa (joka tulee meille pieneksi!!!), mieheni ajaa jakeluautoa ja minä opiskelen terveydenhoitajaksi ja käyn töissä ohella. meillä on pieni suloinen karvaturri, tai oikeastaan minun 8-v koira jonka mieheni on adoptoinut ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
olen 20-vuotias ja avomieheni 23-vuotias, olemme olleet hetken kihloissa ja reilu vuoden yhdessä. vauvaa alettiin siis yrittämään jo puolen vuoden seurustelun jälkeen. =) asumme miehen rivitalokaksiossa (joka tulee meille pieneksi!!!) ...... meillä on pieni suloinen karvaturri, tai oikeastaan minun 8-v koira jonka mieheni on adoptoinut ;)
Tuo voisi olla minun tekstiäni vaan iät heittää :D itse siis maanantaina täytän 27 ja mies 9.päivä 29. Koira on 4v ja tuo uusi koiratulokas on 3v. Ollaan oltu vähän reilu vuos yhdessä ja kihloissa toukokuusta ja vauvaa alettiin yrittelee kuukauden yhdessä olon jälkeen... :ashamed:

Mut hyvää yötä teille, nyt katsomaan hömppää telkusta ja huomenna taasen aikainen nousu... mukavaa viikonlopun loppua ;)
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja vanttu80:
Kuinkas tarkkoja te muut olette, noissa ruoka-asioissa?
En koe itseäni kauhean tarkaksi noiden ruoka-asioiden kanssa.. Esikoista odotellessani en syönyt maksaruokia, nyt taitaakin suositukset jo sallia ne jossain määrin. Raakaa kalaa en ole koskaan syönyt. Jos käyn odotusaikana laivalla niin syön kyllä seisovasta pöydästä mitä mieli tekee. Hmm, mitäs muita rajotuksia olikaan, ei muista :) Niin, en myöskään pese vihanneksia mitenkään hysteerisenä.

Noudatan nollatoleranssia raskauden aikana myös lääkkeiden, alkoholin ja tupakan suhteen. Viimeinen onkin helppoa nyt kun oon ollut pian 3 vuotta polttamatta, lopetin lääkkeiden avulla. Tsemppiä vaan HelloShittylle tupakatta olemiseen, ei ole helppoa ja tulee kyllä naposteltua sitten senkin edestä ;) Taisinpa muutaman kilon sillon kerätä itselleni..


Alkuperäinen kirjoittaja vanttu80:
Kuinkas "tarkkoja" synnyttäjiä te muut useamman lapsen äidit ootte?
Meidän tyttö syntyi myöskin käynnistettynä suuren kokonsa (4280g) takia RV39+0. Käynnistely aloitettiin jo 38+4 ja kyllä sitten muutin kesti! Eikä olis selkeästikään vielä kolmeen viikkoon tahtonut tulla ulos kun mulla oli kaikki paikatkin ihan kiinni vielä eikä vauveli ollut ees oikeeseen asentoon kerennyt vaan tuli sitten avotarjonnassa.. Ja pääsi teholle neljäksi päiväksi :( Seuraavasta en suostu käynnistykseen ellei vauvalla oo oikeesti joku hätä. Iso koko ei sitä ole useassakaan synnytyssairaalassa. Toivonkin siis että saan kokea luonnollisemman synnytyksen, tahtoisin tietää miltä tuntuu lähteä sairaalaan suppareitten tai vesien menon takia :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta!
Eilen mentiin sitten perheen kesken syömään ja ajattelin että vietetään hetken aikaa kolmestaan laatuaikaa ja syödään hyvää ruokaa.
Mutta toi meidän natiainen ei ollut samaa mieltä ja aloitti kauhean älämölön siellä, no saatiin sentään ruoat syötyä,mut ei se enää mitään nautintoa ollut :kieh:
Tuli lähtiessä riuhtastua likka syliin ja vihlasi vatsasta,niin olin heti että hemmetti mä oon paksuna ja pitää olla iisisti :D
En todellakaan vielä muista et oon raskaana,ennenkuin tuo maha tosta kasvaa :whistle:

bad virgin & hippu 5+6
 
Esikoinein syntyi 41+2 ja toinen 40+3, luomuna molemmat, ilman mitään kipulääkkeitä. Esikoisen aikana sairalaassa 1h20min ja toisen kanssa 3h. Toivottavasti pysyy toukka mahassa siihen synnytykseen asti, mutta ajattelen kyllä kysysä kipulääkkeitä täällä kertaa, mulla nimittäin ei tulee ponnistukseen tarvetta, vaikka ihan auki olen!?! Ihan oireeton olo edelleen, kumma ja pelottava, mutta toisalta viikkojakin vasta 5+3 kasassa.
 
Uutena täällä kirjottelen, viikkoja laskurin mukaan nyt 6+0, ja la ois siinä 31.5, mutta uskon tuon päivän muuttuvan kesäkuulle....Marraskuun alussa ois eka neuvola, toivottavasti kaikki hyvin...Kivaa ois jos pääsis mukaan keskusteluun ja jutusteleen muidenkin tuntemuksista! Mulla esikoinen kohta jo 6-v, vielä ei olla miehen kanssa juteltu hälle masuasukista, mutta kovasti on pidemmän aikaa odotellut pikkusisarusta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Uutena täällä kirjottelen, viikkoja laskurin mukaan nyt 6+0, ja la ois siinä 31.5, mutta uskon tuon päivän muuttuvan kesäkuulle....Marraskuun alussa ois eka neuvola, toivottavasti kaikki hyvin...Kivaa ois jos pääsis mukaan keskusteluun ja jutusteleen muidenkin tuntemuksista! Mulla esikoinen kohta jo 6-v, vielä ei olla miehen kanssa juteltu hälle masuasukista, mutta kovasti on pidemmän aikaa odotellut pikkusisarusta =)
Tervetuloa mukaan :hug:
Minäkin ajattelin et jos mun la olis mennyt toukokuun loppuun niin olisin tullut kesäkuisiin kun ei ole kiva yksin notkua odottajissa kun muut ovat jo vauvan saaneet :D
 
Hei tännekin! Olen tässä varovaisesti, mutta silti varsin innokkaasti siirtymässä haaveilijoista odottajiin. Plussan sain testiin eilen aamulla, ja luotan siihen. Tiesinhän asiasta jo ennen kuin testin edes tein...

Ensimmäinen on tulossa kesäkuun alussa.

Esittelyä: Täytän 28 kolmen viikon kuluttua, mies täyttää kuuden viikon kuluttua saman verran. Itse olen lastenhoitajana Steinerpäiväkodissa, opiskelen samalla Snellman-Korkeakoulussa Steinerpedagogiikkaa. Mies opiskelee Taikissa. Elämä ei siis vielä valmiiksi rakennettu pienelle tulokkaalle, mutta ajattelimmekin rakentaa elämämme sitten hänen ympärilleen :saint:
 
Kiitos kaikille mukavasta vastaanotosta :hug: Ja tervetuloa mukaan Sun Rise!! Itsekin varovaisesti unelmoin, että vauva todellakin kasvaa ja voi hyvin tuolla masussa! Tutullani oli kaksi tuulimunaraskautta juuri , eikä sitä itsekkään osaa vielä asennoitua tähän, ennen kuin sitten lääkäri kertoo että kaikki on hyvin, silloin uskallan minäkin rentoua ja tuulettaa....vaikka tekis kyllä mieli kaikille hehkuttaa :)
 
HelloShitty
tervetuloa mukaan uusille; maaliskuu ja sun rise! ja onnea odotukseen! :flower: :heart:

mä olin -06 toukokuun pinossa ja mulla oli la 29.5. tyttö syntyi 5.6 ja oli todellakin kivaa kökkiä yksin ku kukaan ei ollu enää kovin mukana vaan kaikki muut oli vauvapuolel. |O jännää tulee olee syntyykö toukuussa vai kesäkuussa. mulla ku on kaks tullu ennen la mutta edellinen viikko la:n jälkeen. =)

huomenna soitan sinne neuvolaan. meitin sitä että kun mulla on nää aika pahat alavatsakivut ja raskaus on alkanu pilleriestä huolimatta niin mitä luulette; oisko mulla mahiksia päästä varhaisultraan kunnallisel puol?

se ei kuulu meiän normiultriin mutta eihän tää onkaan normaaliraskaus siinä mielessä. halusin ehdottomasti tietää onko kaikki yvin kun oon lukenu vaikka mitä kohdun.ulk.raskauksista ja tuulimunista. kivut pelottaa. :(

että onko jollain kokemusta? taidan kysyä vielä tosta mitäs nyt puolelt. jos sais jopa vastauksen eikä vaan vittuiluu. :LOL: :LOL: :whistle:

vloppu loppu taas. hitsi! |O

HS ja Kitty rv 5+3
 
Heips kaikille!

Nopeasti luin.. Mukava kun saadaan uusia odottajia joukkoon :)

Ryhis Hautajaiset ovat niiiin ahdistavia! Mulla on ikää ihan tarpeeksi enkä siltikään pysty vielä menemään hautajaisiin.. Omien vanhempien tai muiden tosi tosi rakkaiden hautajaisiin on kait sitten aikanaan pakko mennä, mutta silloin mut joudutaan kyllä huumaamaan ihan tossukaksi :ashamed: Jo se kirkossa istuminen ja siunauksen kuuntelu saa aikaiseksi niin kamalat paniiikkioireiden kaltaiset fiilikset että ulisen ihan tosissani ja vaan siksi kun ovet menivät kiinni ja tiedän että mun pitäää istua sillä ja käyttäytyä menojen loppuun asti! Noloa.. Tähän asti olen ollut lapsenvahtina ja systeri on hoidellut edustamisen, sukulaisille on sanottu vaan että olin tekemisissä silloin kun vainaja eli ja annoin arvostustani ja osoitin rakastamistani suoraan heille..Aika hyvin on sulkenut ilkeilevien eukkojen suut.. Voimia sinulle, surullisia hetkiä tulee vielä varmasti kun asiat palautuvat mieleen, mutta se ikävä helpottaa ajan kanssa ihan oikeasti tai ainakin se muuttaa muotoaan :hug:

HelloShitty Soitin aamulla siihen auttavaanpuhelimeen.10023..olikin tosi auttava |O Kävi ahdistamaan tämä vuotaminen, en edelleenkään liruttele paljoa, mutta mun ajatukset vaan pyörivät noissa tuulimunissa ja muissa kauheuksissa. Se vihainen eukkonen, jonka sain langanpäähän sanoi hyvin napakasti että lääkäriin vasta sitten kun vuoto on todella runsasta, huomattavasti runsaampaa kuin menkoissa ja alavatsaan koskee TODELLA paljon. Osa kuulemma vuotaa vielä viikolla 12.. Kyllähän mä tuon kaiken tiedän ja järkikin sen sanoo, mutta kun noi tunteet.. Miks pitää pelätä pahinta kokoajan.. Ramppaan jatkuvasti vessassa tekemässä jotain analyysejä.. Mullahan oli tarkoitus alkaa syömään niitä e-pillereitä ja ehdinkin popsia niitä peräti 3 päivää kun huomasin olevani raskaana..Jotenkin tuntuu että syy vois olla niissä.. ei niin että menisi siksi kesken vaan että hormoonit olis vähän sekaisin ja siksi on erilainen tämä alku kuin edellisessä..

Muuten tännepäin ei kuulu kummia..Eilen kerrottiin mun vanhemmille..Isä ja sen vaimo olivat iloisia ja mun äiti..kysyi heti ensimmäiseksi että eikö kannattais harkita aborttia.. Olin aivan sanaton, kunnes kuulin että se on sanonut systerille noin jo kolmesti.. Voi loppua päiväkodintyöntekijältä työt aika nopeasti jos suosittelee kaikille lapsia tekeville aborttia.. tai ehkä työntekijät hoitelevat sitten toisiaan..?? Ihme asenne varsinkin kun on joutunut katsomaan poikaa tän vuoden aikana tasan kerran ja silloinkin nukutti sen rattaisiin ja odottelivat mua terveysaseman pihalla..Piti katsoa pientä tasan 40 minuuttia..tais olla sekin liikaa |O

-Anu-
 
Heippuli kaikille!

Jos vain sopii niin tulisin joukkoonne vaihtamaan ajatuksia tai jotain sellaista...
Eilen plussasin ja olo on kyllä vielä ihan epäuskoinen... Mutta onnellinen!!! Täytyy kyllä tunnustaa että pelottaa, koska olen niin kuin jotkut muutkin täällä, kokenut keskenmenon ja se kummittelee nyt koko ajan päässä...
Taustatietoja olis: itse täytän kohta 34 ja mies 35 eli onhan tota ikää jo kertyny... Km:n jälkeen onnistunut raskaus josta palkintona ihana 1,8v esikoistyttö =) . Perheeseen kuuluu myös 9v. koira...

Nalle-emo ja pikkunalle rv jotain 4+5 ja laskettu aika raskauskiekon mukaan 9.6
 
J84
Tervetuloa uusille odottajille..mukavaa saada lisää porukkaa kasaan :heart:

maaliskuu Mullakin on menkoista laskettuna nyt 6+1 (LA 30.5), mut se on neuvolan laskun mukaan, joilloin kp on 28. Itse olen sen laskenut tuon kp30 mukaan, koska ennen edellistä raskautta kp:ni olivat noin 30-31 eli nyt on 5+6. Ja mielummin itsekkin olen täällä ensimmäisiä kesäkuulaisissa, kuin viimeinen toukkiksissa ;)

Ens viikko onkin sitten buukattu aivan täyteen kaikenlaista ohjelmaa, että saadaan kaikki valmiiksi lauantain juhlia varten :D Välillä pelottaakin, että kuinka sitä jaksaa rehkiä, kun muutenkin tuntuu ettei voimat riitä mihinkään normaaliin. Mutta kohta sekin on ohi...
 
Heippa!

Jatkuvaa ällöä oloa ja väsymystä kuuluu tänne. Silti vähän pelottaa kun juuri tänään kuulin tutun tutun tuulimunasta, kaikki oireet oli ollut mutta np-ultrassa viikolla 12 huomattu että tuulimuna. Siis miten karua, se on jo pitkä aikaa odottaa ja suunnitella ja "kärsiä" huoh...sitä kai tämä on ensin pelkää ettei raskaudu, sitten keskenmenoa, sitten ennen aikaista synnytystä, sitten sairasta lasta jne. sitten elämän loppuun asti noista omista on kuitenkin huolissaan.
No, toisaalta pelkkä neuvolassa käynti ei kyllä auta, pitäis käydä ultrassa ja voihan se tilanne äkkiä muuttua silti vaikka siellä kaikki olikin ok. Täytyy vaan toivoa parasta ja uskoa hyvään kunnes toisin todistetaan.

Omat ipanat on syntyneet viikoilla: 37+4, 39+1 ja 41. Kaikissa kuitenkin ollut todella paljon ennenaikaisia supistuksia, sairaslomallakin olen niiden takia joutunut olemaan.

Ruokaan suhtaudun maalaisjärjellä, en muutenkaan mitenkään syö tuorejuustoa tms joten siinä ei muutosta, muutenkaan ei juo enkä polta joten ei niissä muutosta. Maksamakkaraa syö vähän kun siitä tykkään jne.

Hurjan kiva lukea täältä kuulumisia, vaikken nyt jaksa kommentoida kun tosiaan kohtalaisen ällö olo....tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä