**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Ilmis
:wave: Hi kaikille! Täällä myös kesäkuussa esikoisen saava 23-vuotias! LA on 5.6 eli nyt 4+6 ja ei malttais odottaa! :$

Asutaan miehen ja kahden kisun kanssa omktalossa, jossa kaiken lisäksi remontti kiinnostavasti kesken... Ja hääsuunnitelmat myös. Eli ensi vuoden elokuussa tarkoitus olis alttarille astella, toivottavasti olen silloin jo jonkinlaisessa kunnossa! :LOL:

Mutta siis aivan ihanaa oli plussata, johan sitä odoteltiinkin! :heart:

 
Tervehdys kaikille :wave:

Plussasin viime viikonloppuna ja samoissa lukemissa näytän menevän ainakin Ilmataren kanssa, eli tänään 4+6.

Oireet ovat olleet vähäisiä. Ennen plussausta viikko-puolitoista tuli satunnaisia liitoskivun kaltaisia vihlaisuja, mutta enää ei ole ollut niitä. Rintoja vähän aristanut, mutta muuten olo tila ei juuri normaalista poikkea. Esikoista odottaessa muistan tämän raskausviikko 5 olleen yhtä lailla oireeton ja viikko siitä alkoikin sitten pikkuhiljaa tulla kuvotusta, oksetusta ja tosi kipeät rinnat.

Varasin jo innokkaana neuvola-ajan, ja se on lokakuun lopussa 30.pvä. Saa nähdä pitääkö sitä vielä ennen sitä käydä varhaisultrassa, että saisi jotain konkretiaa :LOL:

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaaan, että masuasukkimme pysyvät hyvin kyydissä kaikilla =)
 
Heippa! :wave:
ja tervetuloa uudet :flower: Ikäänkuin tässä olis kovin pitkään itse tässä pinossa ollu... :D

Varasin tänään ultraan ajan, 16.10, eli 2 tuskaista viikkoa pitäis odottaa ennen kun pääsee sinne. Ja vielä siis selvyyden vuoksi, saan tuon ekan ultran kunnallisena, koska on yksi kohdun ulkoinen raskaus takana. Ihan normaalisti sitten neuvolaan sen jälkeen, jos papunen on kohdussa, eikä muualla kiinni.
Alkaa olla sama raskaus"oire" mikä oli talvellakin... :x Aivan järkyttävät ilmavaivat. Paljon ja pahanhajuista :xmas: Tästä silloisessa pinossa, missä olin mukana, niin tästä oli usemmankin kans juttua, etten ole onneksi ainut... :ashamed:
Mutta näillä mennään, päivä kerrallaan.
Sisu ja salamatkustaja 4+6
 
Ihanaa kun on tullut monta uutta odottajaa joukkoomme,kaikille lämpimästi tervetuloa :hug:
Tylsistyttävän sateinen päivä ollut tänään,no onpahan tullut ainakin siivoiltua =)
Tulen sitten taas illalla turisemaan teidän kanssanne :wave:

bad virgin & hippu 5+3
 
Terve terve uusille :) Lista päivitetty...

Mulla vielä viisi viikkoa ekaan ultraan!!! Siis ihan hassua tää miten vähän mä hössötän tän raskauden suhteen. Helmikuussa oli tilanne ihan toinen, kun kaikki hoitopöydän ja pinnasängyn paikat oli jo mietitty ja tietysti nimet ja kaikki!
Ehkä ei nyt jaksa kun on jo mietitty ne valmiiks :LOL: Onhan se vähän pelottavaakin ja toisaalta on huono omatunto kun se eka raskaus oli niin paljon tärkeempi kun tämä vaik eihän asia niin tietystikään ole... Tämä on kumminkin toivotumpi ja odotetumpi kun ensimmäinen, kun sillon tärppäs melkein heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ymmärtääköhän kukaan mitä yritän tässä selittää.... Oireet ovat ehkä inan rajumpia kun viimeks, kun jopa tisuja saattaa vähän arastella toisinaan :D
Eiköhän tämä tästä ala joskus vielä tuntumaan raskaudelta :heart:

Lissu ja nyt jo rakas Toukopouko 5+3 :heart:
 
).( Heti kärkeen omaa napaa. :ashamed: Tää on niin tätä... :headwall: menin vessaan ja housut on punaiset, verta on tullut sen verran että pikkarit on tuhriintuneet ihan kunnolla. Mitään vuotoa en oo tuntenut, ja pyyhkiessä ei sit kuitenkaan tullut mitään. :/ Masukipua oli jossain vaiheessa, mutta ei tänään. Mitähän tää tietää?
Mä oon kans siivoillut kun on sateista täälläkin.

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille matkaan.
 
HelloShitty
tsemppiä mantelinkukka. voihan se olla valemenkat tai jotain. :hug:

mahakivusta tulin just kysymään..onko teillä muillakin semmosta menkkajomotusta. mulla ollu kipee masu tänään ja selkä hieman arka. :(
 
J84
Iltaa :)
Tervetuloa myös minun puolesta uusille kesämasuille.

Täällä myös aika-ajoin menkkajomotusta, vihlasuja ja selkäkipua. Menee ja tulee :|
Hitsiläinen se on 5+3 kasassa :heart: :D IHANAA!!!
 
Heissan kaikille!

Täällä on tänään saatu testiin eka plussa ja oireitakin ihan kiitettävästi on. Laskettu aika olisi 7.6 ja toista lasta ollaan odottamassa. Nyt ilmoittaudun vain pikaisesti tähän pinoon ja kerron enemmän itsestäni paremmalla ajalla. =)

Mukavaa raskausaikaa kaikille meille! :D
 
Yeb
Tänne on tullut niin paljon porukkaa etten mä ainakaan pysy perässä puheenaiheista :) Hienoa! Ja kun vielä ollaan niin alussa niin varmasti on tulossa paljon lisääkin. Toisaalta Mantelinkukan kaltaisia tilanteitakin varmasti ikävä kyllä riittää.. Toivottavasti kaikki on kunnossa! Saas nähdä, itse oon ihmetellyt kun ei raskaustestin viiva muutu yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva :eek: Huomenaamulla taas sitten viimeinen testi, josko se olis siitä tummentunut.

Mieli tekisi täälläkin kovasti mennä varhaisultraan muttei kyllä ollenkaan ole varaa siihen kun tulot on luokkaa kotihoidontuki+opintotuki.. Taidanpa siis jännitellä siihen NP-ultraan. Kaivoin minäkin esikoisen neuvolakortin ja eka neuvolakäynti viikolla 7+3, NP-ultra 9+5 ja rakenneultra 21+2. Neuvolasta taidan varata aikaa sitten ens viikolla.

Jaksamista kaikille näinä tunnemyrskyisinä ekoina päivinä ja viikkoina, kyllähän se odotus siitä mukavammaksi muuttuu :heart:
 
Huomenta..

Mun tihkumisen mysteeri on ratkennut..kirjaimellisesti.. :ashamed: Nyt tulee pylly-juttuja hypätköön ken ei jaksa..Mullahan siis vuotaa vaan illalla ja silloinkin ihan vähän.. saakeli..eilen oikein pohdin mitä teen kun näin käy joka ilta.. istuin pöntölle ja mietin :LOL: Multa repeää sisuksista joku "haava" kun oikein istahdan, ja eilen sen kyllä ihan tunsi |O Kun istuu sirosti niin kuin kilttejä tyttöjä on opetettu niin ei mitään vikaa.. Katselen tätä mysteeriä jonkun aikaa ja sitten kyllä suuntaan tk:lle vilauttamaan..voihan tuo olla joku tulehtunut juttu kun on jo useamman päivän oireillut, luulis että limakalvot paranee aika nopeasti.. että sellanen vika mulla :ashamed:

Selkä on "loppu" pikkusesta seisomisesta ja välillä jomottelee just silleen että huolestuu, kunnes taas huomaa että ohi on mennyt enkä edes huomannut.. Voi kun nää viikot menis nopeasti ja pääsis sinne ultraan ja olokin vähän tasaantuis. Nyt kaikki oireet on niin samanlaisia kuin menkoissa, että hyvällä mielikuvituksella saa kehitettyä mitä hurjempia juttuja :D

Kovasti onnena ja monta peukkua pystyyn Mantelinkukan puolesta, noi on just niitä fiiliksiä joita kaikki odottajat pelkää. Onneks useimmiten kaikki menee hyvin, vuodon syitä kun on niin monia..Tiedän..olen nimittäin surffannut aihetta viime aikoina ihan pikkusen :hug:
Ikävää vaan odottaa ja ihmetellä.

Lissuli-81 Taitaa meillä tunteet myllätä :D Minä täällä pohdin että miten osaan rakastaa kakkosta edes puolis yhtä paljon kuin tuota ekaa |O Miten kukaan voi olla yhtä rakas kuin tämä. Joo, tiedän kyllä että kaikki onnistuu ja jokainen on rakas, mutta miten miten miten :LOL: Tai jos musta tuleekin hirviö-äiti ja kypsyn ykkösen uhmaan ja lällytän vaan niin ihanan vauvan kanssa |O Mulla on pikkusen paineita =)

Nyt jatkamaan voileipäkakun väsäämistä..

Mukavaa päivää kaikille!

-Anu-
 
HelloShitty
toivottavasti tänään ei oo niitä kipuja enää. ei ollu kivaa. |O oon huomannu kyllä että kun makaan ja vaihdan puolta niin vihlasee.

muuten menee jees. vielä ei oo pahoinvointia tai mitään. ihan normaali olo. =)

HS ja Kitty rv 5+1
 
Huomenta!
Ihanan sateinen ilma taas tänään :/
HelloShitty,ei täälläkään ole yhtään mitään oireita lukuunottamatta noita nippailuja vatsassa, välillä tulee vaan tunne et onkohan tässä edes raskaana :ashamed:
Pientä väsymystä on havaittavissa,mut muahan nyt väsyttää aina :D

bad virgin & hippu 5+4
 
Huomenta minunkin puolestani!!

Mantelinkukalle superhali ja toivotaan että on ihan vaaratonta vuotoa... :hug: Ilmoittelehan meille välillä miten menee!

anuaanua: Huojentavaa kuulla, että muilla on myös näitä ihme ajatuksia :D Hermot mulla menee kans aika ajoin ihan kympillä mut sit nanosekuntti kun olen niinkuin ei mitään olisi koskaan ollutkaan.
Hyvä homma muuten että vuodon syykin selvisi, vaikkei tuommoinen aina pöntöllä aukeava haava mukava juttu olekaan :) :hug:

(.) Ollut taas sateita ilmassa, niinkuin etovuuttakin :D Kamala nälkä tulee heti kun on muutaman tunnin syömättä ja sit kun syö niin eipä se olo siitä juurikaan parane, tulee semmoinen etova olo.
Onneks enää neljä tuntia töitä niin pääsee viikonlopun viettoon, mut kai se olisi tästä ryhdistäydyttävä ja tehtävä nuo loput duunit... heippa :wave:

L&Toukopouko 5+4 :heart:
 
Ilmis
Päiviä kaikille! :)

Täällä myös tuota menkkakipuilua... Pelottavaa, mutta samalla tavalla kuin Anuaanualla ohi menee ihan huomaamatta! Toivottavasti kaikki menee hyvin... :$ Ja tuota turvotusta! Onko muillakin? Farkut puristaa jo ihan asenteella! Ja ei, en ole syönyt vielä kahden edestä... :LOL: Mutta ei tätä vielä käsitä ei millään... Väsymystä ja närästystä, ne on vahvimmat oireet tällä hetkellä. Ja käsien puutuminen...

Ilmatar ja Armas 5+0 :heart:
 
Heippa, kiitos tsemppaamisesta!
Tänään on parempi olo ja vuotokin näyttää loppuneen. Itseasiassa eilen lepäilin koko illan enkä tehnyt juuri mitään ihmeellistä. Ajattelin kuitenkin soitella tuonne neuvolaan ja kysellä vähän mielipidettä tilanteeseen sieltä. Ihan paniikki ei vielä ole, koska mitään hyytymiä ei ole tullut.
Meillä on kiva pino jo kasassa. Aion pysyä matkassa loppuun saakka =)
Luin aikaisemmin näitä juttuja niin jäi mieleen tuo painon nousu. Mä yritän kans olla napostelematta ja pitää painon edes jotenkin kurissa kun se niin helposti nousee. Aikaisemmissa raskauksissa mulla on tullut tosi reilusti painoa, yli 20 kg. Matkaan ei ole kuitenkaan jäänyt kuin 4 kg, mutta se ei haittaa. Muistan vaan sen loppuraskauden tynnyrimäisen vaikean oloni :ashamed:

Tarrasukkia taas kaikille ! :heart:
 
Hei Lissuli! Huomasin nyt vasta nikkisi tässä pinossa ja piti tulla onnittelemaan vauvauutisista! :D Oltiin silloin yhtä aikaa (huono-onnisina) lokamassuissa (jos enää muistat :snotty: ). :) Mä odotan helmivauvaa. Parempaan onnea ja iloista odotusaikaa tällä kertaa meille molemmille! :D :flower:

T. Kärppis ja papuvauveli 18+6

P.s. satuin tuossa ohimennen huomaamaan, että täältäkin löytyy (valitettavasti) vuotelijoita. Ajattelin samalla lohduttaa, että aina ne vuodot eivät ole huonoja, monella raskaus jatkuu niistä huolimatta. Ekat menkat, kaksosraskaus, istukan sijainti ja monet muut syyt aiheuttelee välillä vuotoja, mutta suuri osa niistä jää täysin vaarattomiksi. ...itse asiassa muistelen, että joka kolmas kärsii raskautensa aikana vuodoista.

Mä itse olen vuotanut tässä raskaudessa tuhrua 7+ viikolla (ja jos ihan rehellinen olen, sitä värjäytynyttä valkkaria oli jo aiemminkin...) ja 11+ ja 12+ viikot tuli punaistakin hyytymien kera. Mutta silti papuska voi tuolla hyvin ja raskaus jatkuu. :) Ottakaahan iisisti. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Hei Lissuli! Huomasin nyt vasta nikkisi tässä pinossa ja piti tulla onnittelemaan vauvauutisista! :D Oltiin silloin yhtä aikaa (huono-onnisina) lokamassuissa (jos enää muistat :snotty: ). :) Mä odotan helmivauvaa. Parempaan onnea ja iloista odotusaikaa tällä kertaa meille molemmille! :D :flower:

T. Kärppis ja papuvauveli 18+6
Heips! Kyllä muistan hyvinkin! Kiitos ja onnea itsellesikin, olettepa te jo tosi pitkällä =) Tässä elellään vielä muutama viikko näitä kriittisiä aikoja, eikä vielä osaa edes asiaa hehkuttaa, mut usko on vahva että nyt se on tiukasti tuolla kiinni :)
 
Taa
Moi vaan kaikki!
Täytyneepä pinoutua tänne. Eli oon 25 ja toista lasta nyt odotan. Alustava maailmaansaapumispäivä ois 3.6 (siis omien laskujen mukaan). Neuvolaan soittelen sitten joskus. Tays on synnärinä.
 
Heipparallaa!! ja mukavaa viikon lopun alkua kaikille!!

Täällä myös hieman menkkamaista jomatusta, joka tuntuu myös selänpuolella.. viime raskaudessa kärsin just näillä viikoilla ihan järkyttävästä selkäjomotuksesta ja pelkäsin pahinta, mut kaikki meni kuiteski loppuun asti hyvin :heart: Ite vaan tuli mieleen et voiskohan tuo selkä jomotus johtua siitä, kun kohtu taakse päin kallellaan?? et kohdun kasvusta johtuvaa??et tiiä, mut tuli vaan mieleen :)
Muita oireita on ihan järkyttävä väsymys.. voisin nukkua kokoajan |O Ja ajaoittaiset kuvotukset.

Mantelinkukka : :hug: Toivotaan tosiaan, että vuoto on ihan vaaratonta.. ja eiköhän se ole jos ei mitää kipaja ole ollu, eikä hyytymiä tullu.. noi vuodot on yllättävän tavallisia raskauksissa, mut varmasti säikäyttää :heart:

Täällä ei onneks oo nyt tänää satanu, nii päästii tytön kans vähä ulkoilee... ja piristy itekki sit vähäsen.. nyt laitoin tytön just päivä unilla ja aattelin ite mennä viltin alle sohvalle lukemaa uutta vauva-lehteä :)

:wave:
 

Yhteistyössä