**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
anuaanua monet ovat ehkä minusta saaneet väärän kuvan,jos joku on joskus lueskellut mun juttuja,en ole niin paha kuitenkaan :xmas:
Tosi kiva on kun täällä saa jutella ja kysellä mitä päähän sattuu =)
no mä oon saanu osaani ihan tarpeeks ettei jaksa enää. pidin just taukookin kun meno oli tarpeeks paska. saan irl ihan tarpeeks paskaa niskaan..onneks koneen voi aina laittaa kiinni. :kieh:
No mä ihmettelinkin että missä oot ollut,onneksi täällä saa olla rauhassa harmailta :D
no niimpä! :D
 
HelloShitty
Jellona hei...arka aihe ehkä mutta kävin tossa vauvakuume pouolelt lukee teiän fiiliksiä ihan vaan utelias oon ku en ollu ite siellä niin ajattelin että saan parempi kuva teistä...no..näin kuvan sun kissasta joka kuoli...otan osaa. :hug:

kui vanha kissa oli ja oliko se norjalainen? meillä 2 kissaa ja toinen on ihan samannäköinen kuin toi sun kissa. täällä on kuvia molemmista:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=HelloShitty&album_id=1050399
 
En vielä lukenut teidän juttujanne, luen ne kyllä paremmalla ajalla.
Mieheni kanssa olemme yrittäneet lasta neljä vuotta. Hoidoissa olemme olleet niistä kaksi vuotta. Parisen viikkoa sitten siirrettiin kaksi vilkasta möllykkää, jotka ovat nähtävästi kiinnittyneet, kolme testiä eri päivinä tehty ja kaikki (JIPPII!!!) plussia. Ultra on 9.10 ja tarkistetaan ovatko kummatkin vatut tallella. Laskettu olisi varmaan 5.6. Oireitakin on, joista kovin pahoinvointi. Tähän liittyen kysymys: Mulle tuottaa kauheita ongelmia hampaiden pesu, ihan oksensinkin tänään. Miten voisi hoitaa suuhygieniaa, kun ei voi edes kurlata?

Jellona - :hug: Olen pahoillani kissastasi! Minulla on maatiainen, maailman ihanin kullanmuru, enkä voisi kuvitella millaista olisi olla ilman.

P.S. Asun pysyvästi Unkarissa, joten tukeanne ja keskusteluja tulen tarvitsemaan. Olen 37v.
 
J84
Iltaa kaikille :D Labran mukaan olen raskaana, mutta testinotto päivänä oli vähän hCG:tä veressä. Viikkoja oli silloin kasassa 4+4 jos oikein laskin ja mulla sit vissii nousee tosi hitaasti noi arvot. Mutta tänään 5+1 sit tein vielä Clearbluella yhden ja viimeisen testin päivällä niin se oli ainakin triplasti tummempi kuin lauantaina http://www.aijaa.com/v.php?i=2827455.jpg...mitä mieltä..tää toinen on lauantailta http://www.aijaa.com/v.php?i=2804622.jpg.

Lissula-81 Huomasin tos et listassa odotan toista..itseasiassa kolmatta ;) :p

Sisu Paljon onnea :flower: :heart: :D

HelloShitty Juu se oli mun mammakatti..30.12 olis tullu 4 vuotta ja se oli maatiainen. Kesällä -06 se pyöräytti 6 pentua josta yks jäi meille, Luka-poika http://www.aijaa.com/v.php?i=2827704.jpg.

Hobelix kiitos. Kissat on parhaita kamuja :heart:
 
Yeb
Jellona84 on kyl selkeä muutos :) Ite taas tänään testailin eikä vieläkään niin tummaa viivaa ku tosta esikoisesta.. No testejä vielä pari jemmassa, jos heti aamusta ja sitten vielä myöhemmin :LOL: Ja mä joskus ihmettelin miks niitä myydään useamman ku yhden pakkauksissa.

Oireetkin on kyllä lisääntyny; vertavuotavien ikenien lisäksi iltapahoinvointia ja just kun on alkanut saamaan täysiä yöunia niin on alkanut taas vessassa käynti öisin..

Kissulit on kyllä ihania! Meille tuli just pieni maatiainen kun todettiin ettei toi muksu varmaankaan oo allerginen. Se on vaan pelottavan ystävällinen tota pikkuista kohtaan, tänäänkin pesi sen hiuksia kunnes toinen nukahti päikkäreille :D Kun toi aikaisempi tapaus ei tykkää yhtään pikkuisesta. Tosin kun pentu tuli taloon se on huomannut että maailmassa on paljon pahempaakin ku lapset - joku joka tahtoo kokoajan leikkiä :whistle:
 
Uusi odottaja ilmottautus mukaan. Vauvakuumepuolelta joitain tuttuja täällä jo onkin, moikat vaan! :wave:
Ihan tuoreeltaan tänään siis testasin, kun menkat oli jopa kokonaisen päivän myöhässä. Oli vaan niin malttamaton olo ja toinen viivahan se pärähti testiin hetimiten.
Mulla on kaksi lasta ennestään, poika 3,5-v ja tyttö 1-v. Itse oon 28-v ja mies 27-v, etelä-suomen lääniin kuuluvassa kaupungissa asustellaan. Yhden laskurin mukaan sain itselleni kehitettyä kolme eri laskettua aikaa. Linkki laskuriin, jos joku haluaa käyttää samaa: http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html
Eli se laskettu aika, mitä neuvola tullee käyttämään olis 8.6., mutta todellisuudessa mun kierto on keskimäärin vähän lyhyempi, joten la olisko kierron mukaan 7.6. ja jos mun ovistuntemukset pitää paikkansa, niin ovulaatio/hedelmöittyminen olis tapahtunu jo noin kp 11 ja sen mukaan sitten la oliski jo 4.6.. Mutta toi 8.6. voisi alkuun olla se laskettuaika minkä mukaan eletään, ellei sitten ultrassa toisin todisteta, kuten viime raskaudessakin kävi.

Mulla on oireita lämpö (yli 37), nuha ja kurkkukipu, herkät limakalvot (kun niistäessä tulee verta), iltaisin alavatsan turvotus, lievä huimaus ajoittain ja alaselän särky sekä myös epämääräiset nipistykset alavatsalla.

Semmost esittelyä täältä. Toivotaan, että meillä kaikilla pysyy salamatkustajat kyydissä mukana!
 
En tarkoittanut oikein mitään enkä ketään kun paatoksella tilittelin tuota "pysytään sovussa kaverit" juttua vaan ihan yleisesti. =) Olen oikeastaan lueskellut vaan noita lokakuun 07 juttuja ja satunnaisesti muualta, joten olette kyllä ihan yhtä vieraita mulle kaikki, en ainakaan näin hätäisesti muista että olisin teitä lueskellut. Mä vaan olen sellainen että en oikein jaksa tai osaa lukea rivien välistä enkä kyllä tahtois että tulis sellainen fiilis että mun pitäis :heart:

Pitäisköhän mun kertoa vielä jotain itsestäni..Perhe-kuviot taisin jo selostaa.. Mitähän vielä.. Lähäri olen ammatiltani ja pientenryhmästä jäin äitiyslomalle. Töihin menen vasta kun on pakko.. Tykkään kyllä työstäni lasten ja perheiden parissa, mutta koen että kaupunki ei anna mulle oikein mahdollisuuksia tehdä työtäni niin hyvin kuin haluaisin.. Olen aika "vahva"ihminen, kyselen ja kuuntelen mielelläni neuvoja mutta lopuksi teen omat ratkaisuni ihan omien mieltymysteni/kokemusteni pohjalta. Mun mottona taitaa tässä pienten hoidossa olla että suositukset ovat suosituksia :ashamed: Tykkään kyllä puhua tunti tolkulla jostain kakan väristä, mutta mitään perhekerhoja en kestä :D
Täällä kotona olen ottanut asenteen että poika voi tutkia ja touhuta vapaasti, ennakkoon olen vähän järjestellyt paikkoja niin että ei satu kummempia haavereita. Jos pikkusen ilkeesti sanois niin Siperia opettaa :) Meidän elämä on aika yksinkertaista, ilman kummempia härveleitä ja vempaimia. Ei tarvita sitä vaippoja säilövää roskista tai purkkiruokaa kun osaan viedä roskat pihalle mennessäni ja tykkään tehdä ruokaa.. Mitähän muuta.. Olen nipo ja natsi, hellä ja rakastava, kaikkia sopivassa suhteessa ja tilanteen mukaan :D Toisin sanoen se perheen aikuinen joka on saatavilla ja kertoo millä sävelellä tanssitaan..

Nyt pelastamaan poikaa vessanpöntöstä.. |O

-Anu-
 
J84
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Iltaa kaikille :D Labran mukaan olen raskaana, mutta testinotto päivänä oli vähän hCG:tä veressä. Viikkoja oli silloin kasassa 4+4 jos oikein laskin ja mulla sit vissii nousee tosi hitaasti noi arvot. Mutta tänään 5+1 sit tein vielä Clearbluella yhden ja viimeisen testin päivällä niin se oli ainakin triplasti tummempi kuin lauantaina http://www.aijaa.com/v.php?i=2827455.jpg...mitä mieltä..tää toinen on lauantailta http://www.aijaa.com/v.php?i=2804622.jpg.
Mä en ole saanut edes noin vahvaa viivaa clearbluella kuin mitä sulla näkyy molemmissa. Ehkä jos nyt tekisin niin tulisi vahvempi viiva.
mut oli noissa selkeä ero minunkin mielestä.
Ja ihan taatusti raskaana :flower: :hug:
 
J84
Levoton Strutsi eiköhän tuo rupee itellekkin pikku hiljaa meneen kaaliin et masussa on pieni papu :p Tänään aattelin kyl vielä kipittää neuvolaan, kun ne tekee siä pissasta testin jos pyytää. Sais sit kuitesti viä varmistuksen sillainkin...voi luoja et kaikkee pitää tehdä et uskoo :ashamed: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Iltaa kaikille :D Labran mukaan olen raskaana, mutta testinotto päivänä oli vähän hCG:tä veressä. Viikkoja oli silloin kasassa 4+4 jos oikein laskin ja mulla sit vissii nousee tosi hitaasti noi arvot. Mutta tänään 5+1 sit tein vielä Clearbluella yhden ja viimeisen testin päivällä niin se oli ainakin triplasti tummempi kuin lauantaina http://www.aijaa.com/v.php?i=2827455.jpg...mitä mieltä..tää toinen on lauantailta http://www.aijaa.com/v.php?i=2804622.jpg.

Lissula-81 Huomasin tos et listassa odotan toista..itseasiassa kolmatta ;) :p

Sisu Paljon onnea :flower: :heart: :D

HelloShitty Juu se oli mun mammakatti..30.12 olis tullu 4 vuotta ja se oli maatiainen. Kesällä -06 se pyöräytti 6 pentua josta yks jäi meille, Luka-poika http://www.aijaa.com/v.php?i=2827704.jpg.

Hobelix kiitos. Kissat on parhaita kamuja :heart:
Mitkä sulla oli ne hcg-arvot ?
 
Huoh... Päivityksiä siis tehty ja UUDET TERVETULOA ODOTTAMAAN :)

Hobelix: Onko esikoinen tulossa? Voi miten kiva saada joku ulkomailla asusteleva mukaan keskustelemaan. Meillä oli joskus suunnitelmissa muuttaa koko konkkaronkka Italiaan, mutta se jäi kyllä ihan suunnitteluasteelle se homma. Hevosen ja koiran kuljettaminen tuntuu niin työläältä ajatukselta ja kun tätä lastakin halutaan, niin turvallisempi jäädä tänne suomen kamaralle. On sitten mummula lähellä :)

(.) Eipä tänne mitään uutta. Uusi koira on sopeutunut meille tosi hyvin ja paprut kirjoitetaan torstaina, eli meille se nyt sitten jääkin! Ensi viikolla otan rennosti. Tämä viikko on yhtä hulinaa kun eilenkin töiden jälkeen menin messuille töihin. Viikonloppu menee sitten lappalaiskoirien syyspäivillä kisaten ja talkoolaisena :)
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Luinpa taas naapureiden juttuja joutessani.. Oletteko te kuulleet tai onko tullut edes mieleen että kiellettyjen ruoka-aineiden listalla on metwursti?!? Taisivat olla alkuraskauden hermoilijat jotka tästä keskustelivat..

muoks.. löytyihän sieltä keskustelusta tuttujakin ;)
 
Lissuli - Ensimmäinen tai -set tulossa. Ensi viikolla saadaan tietää onko kumpikin alkio kiinnittynyt, joskin tuntuu silta, etta kumpikin on mukana. Mulla kissa matkasi lentokoneessa mukana tänne, eikä ollut moksiskaan koko matkasta. Joskin onhan alle neljän kilon maatiainen ihan toinen kun hevonen. =)

Jellona - noi teidän kissat on aivan ihania. Aina kun mä näen kissanpentuja tuntuu, että mä haluan toisenkin kissan. Mun maatiainen on kyllä aika pentu vielä käytökseltään vaikka on jo 10 vuotta.

Anuaanua - Oisko se sitä, että ne ajattelee sen olevan raakaa lihaa. Mulla on kyllä hieman vaikeaa joskus, kun puhutaan noista ruokalistoista ja sanotaan ettei ulkomaalaista. Mulla kun ei ole sen kanssa vaihtoehtoja, jos haluan mustikoita, ne on tsekkiläisiä tai romanialaisia. Täällä ei olla ihan niin tarkkoja ruoka-aineiden kanssa, enemmän ne huolehtii, että syö tarpeeksi tuoretta, eikä vain lihaa.

Sorry jos puuttuu ä:stä pilkut, kun pitää painaa monta nappia niiden lisäämiseksi. :D
 
anuaanua,joo mä kävin kanssa lukasemassa sen :whistle:
Mä ainakin aion tosissaan NAUTTIA tästä raskaudesta stressaamatta liikoja. Ruoankin kanssa aion käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä :D

Mennäänkö me nyt tän listan kanssa lokakuun läpi? :wave:
 
bad virgin : Lääkärin tekemänä olisi ollut omavastuu 105 euroo, mut halusin kätilön tekemänä, koska sillo hinnaksi jää vajaa 45 euroo.. Kätilön tekemänä ei saa tarkkoja mittoja, mutta sijainti ja sydämmen syky pitäisi nähdä :)

Kylhän nuo varhaisultrat on aika tyyriitä, mut pakko päästä makso mitä makso :D
 
Huomenta kaikille.
Kivan vilkas tämä pino. Itse luen useammin kuin ehdin kirjoitella. Yöjuoksu vessassa on taas alkanut ja ankara aamuväsymys vaivaa, onneksi ei muita oireita. Pahoinvointia en kaipaa yhtään.
Meillä ei ole kissaa, vaikka lapset sellaista toivovat ja ne ihania ovatkin. Ehkä joskus...
Tuohon varhaisultraan en vieläkään ole raaskinut tilata aikaa. Vaikka se nyt tän ajoittaisen masukivun takia on mieleen tullut ja kun täällä moni kuitenkin kans aikoo mennä.
Ja nyt on rienettävä auttamaan typyä, moikka !
 
bad virgin Mun puolesta aloitetaan uus lista vasta marraskuusta.. On ehkä helpompi selata vanhoja juttuja ja opetella uusia tuttuja jos ollaan alku yhdellä listalla :D

En jättänyt edellisessä raskaudessa syömättä kuin graavatun kalan ja mädin, niin ja tietty maksan, mutta sitä en suuhuni pistäis vaikka en raskaana oliskaan |O Ihan hyvällä omallatunnolla pistelin poskeeni kaikki juustot ja muut..Tietty katsoin vähän missä paikassa syön ja kuinka puhtaalta/oikein säilytetyltä eväät ja paikka näyttää. Esim. Eckerolinella kun oltiin niin jäi aika monta ihanaa juttua maistamatta. Ei sovi mun luonteelle toi kaiken tarkkailu, saati että voisin pitää itseni irti jostain herkuista ;)
 

Yhteistyössä