**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Tervetuloa anuaanua mukaan! :D
Joku taisi kysellä varhaisultrasta,mä meinasin pitkän harkinnan jälkeen mennä sinne, Kotkan appelmedissä se omavastuuosuus on 91?, melkoisen kallista mut pakko päästä :snotty:
Meinasin itse mennä tossa rv 7 paikkeilla,et olis mahdollista saada kuunneltua sydänäänetkin :heart:
 
Mulla särkee alavatsaa... tosi inhottavan tuntuista eikä tietysti herätä mitään mukavia ajatuksia päässä :ashamed:

Mulla on vielä yksi testi jäljellä... jospa sen tekis vielä tällä viikolla. olen kaikista edellisistä saanut tosi vahvan viivan paitsi nyt. ja se viiva on tullut heti ku on pissinyt tikkuun.
Miten tää voiki olla nyt niin erilaista :snotty:
 
J84
bad virgin minähän sitä kyselin :D Itekkin taidan varata ajan jos on mitä mennä katsomaan. Huomenna, kun tulee ne tulokset. Jos nyt sitten tämä raskaus on täyttä totta niin soitan sinne samantein ja varaan ajan. Väsymys on muuten välillä aivan järkkyä ja sit tulee sellasia yökkökohtauksia :|
 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet ja onnittelut plussasta.
Kiinnostaisi minuakin tietty tuo varhaisultra, mutta maltan mieleni kuitenkin.
Meitä onkin täällä aika kivasti.
Mä kuulun tähän "parasta ennenpäiväys mennyt -ryhmään" kun ikää on jo 36 v. Mies on samanikäinen. Asutaan Hämeessä ja Hämeenlinnassa on lähin synnytyssairaala, eli sinne sitten kesällä. Neuvolaan soittelin ja sain parinviikon päähän jo ensimmäisen ajan. Itsellä olo ihan ok, paitsi väsyttää ja vähän vatsassa "omituinen" olo. Tsemmpiä kaikille ja hyviä vointeja.
 
Tervetuloa uudet :)

Mulla on kans tänään ollut ensimmäisiä kunnon nipistyksiä masussa. Kylhän ne vähän säikäyttää, mut toisaalta ne kuuluukin tähän. Itse ajatteli odotella ihan sinne neuvola aikaan eli viikoille 10... Hirvittää kyllä kun miettii et vielä pitäis kuusi viikkoa odottaa ennen kun saa eka yhteyden paaperoon. Ajattelin muutenkin elää nyt mahdollisimman normaalia elämää, tietysti järki päässä. Se eka yritys oli jotain ihan älytöntä kun se vei kaikki mun ajatukset, enkä enää uskaltanut tyyliin pierasta, ettei vaan ponnistuksesta vauvanalku tule ulos... :LOL: siitäkin huolimatta se tuli...
Tänään olis valmennus hevosen kanssa. Todennäköisesti viimeisiä kunnon valmennuksia pitkään aikaan. Mieli on vähän haikea siltä osin. :/

T.Lissu ja Toukopouko 5+0
 
J84
Mistä te muuten laskette raskausviikkonne? Tossa kalenteria tutkiessani huomasin et menkoista laskettuna olisin rv5+2 mut sit kun rupesin laskeen et jos hedelmöitys tapahtui kp16-17 ja lisää siihen sen 14vrk niin olisin rv4+6 tai 5+0.
 
Jellona84 Mä laskin menkoista, ovuloin todennäköisesti todella alkukierrosta ja jos lisäisin vaan tuon oletetun 14 päivää niin mun kierto olis muka n. 20 päivää todellisen 26:n sijasta. Tämä lapsonen sai alkunsa tod.näköisesti kierron 3:na päivänä+ ne päivät päälle jotka simpat etsivät kohdettaan :LOL: Menikö monimutkaiseksi? Tai voihan sekin olla mahdollista että olisin tullut raskaaksi jo edellisestä kierrosta kun sitä yritettiin, mutta oireet kyllä alkoivat vasta tästä kierrosta..
Menkoista laskettuna mulla on kasassa vaivaiset 4+4 :D Olen siis todella raskaana

-Anu-
 
Mulla on kotikoneella hyvä osoite semmoiseen raskauskiekkoon jonnekkin Oulun naistentautien ja synnytysklinikalle....
Siellä kikkailin laskettua aikaa. Kuukautisten pituuden mukaan tuli sama kun oletettuna hedelmöittymispäivänä. Neuvolassa sanoivat että olisin vähän pidemmällä, mut enpäs sit tiedä. Sithän sen näkee kun siellä käy, että missä mennään.
 
Heippa! Mie oon kans nyt ihan tosissani miettyny tota varhaisultraa, nii ehkä tää raskaus tulis itelleeki vähä konkreettisemmaks.. Tietääks kukaa saako sen myös kätilön tekemänä ja silloin hinta olisi huomattavasti halvempi?Jos taas oon lukenu et vois olla mahollista, mut en tarkemmin tiiä.. kun en välttämättä tartte valmiita mittoja, kuhan nähä vaa et pikkunen on oikeessa paikassa ja sydämmen sykkeen.

Tänää on ollu taas pientä öklötys oloa, mut muuten ei mitää oireita vielä..

Mie oon laskenu alustavan lasketunajan kuukautisten alkamis päivästä ja kp se 28.. Mahdollisesta oviksesta laskettuna la olis jo 1.6 tai 2.6. ja kuukautisten mukaa siis 5.6., mut aattelin et ultrassa sitte muuttaa jos on tarpeen, Kun enpä ihan sata varma tosta oviksesta oo, mut tuntemusten perusteella katsottuna.
 
Onko se Oulun kiekko tämä??

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111


Sain kestoksi 4+3 ja la 5.6


-Anu-

Tässä vielä linkki sivuille, jossa on paljon lisää laskureita :D

http://www.huvitutti.net/arki/linkit/tieto.html#laskurit
 
Useimmissa kiekoissa ja laskureissa ei saa valita esim kuukautiskiertoa vaan se on laskettu sen oletuksen kp28 mukaan. Siksi mä tykkään käyttää tuota oulun klinikan laskuria. Edellisen raskauden laskettu aika oli oulun kiekolla 17.10 ja kaksplussan laskurilla 13.10 ja sit kun jouduin käymään jo sillon 6+jotain viikoilla ultrassa, niin silloin kuvittelin viikkoja olevan jo 7 mutta lääkäri arvio 6+4... ja tosiaan silloin uskoin tuota kaksplussan laskuria :) No joo mitä selitystä taas :D mut siis kumminkin... suuria heittoja tulee noilla.
 
Moi!
Laskureista..... jo jotenkin tässä alkuvaihessa on niin tärkeää tietää ne päivät ja viikot =) kun niitä on vasta niin vähän, eihän se muuten niin parin päivän tai viikon päälle ole, vauvatkin tuppaavat syntymään miten vaan. Tässä vaiheessa sillä on vaan iso eroa onko viikkoja neljä, viis tai kuus.
Itsekin odottelen että sais sen virallisen ajan, muistaakseni oma ja neuvolan heitti kuitenkin päivän (eikä muuta väliä mutta kiva oli kalenteriin aina merkata millon vaihtuu viikko)

Mukavaa kun tänne pinoon tulee lisää porukkaa ja varmaan vielä pitkään, sillä mehän kaikki ollaan ihan alkukuun odottajia, monta viikkoa on vielä aikaa tulla porukkaa (ja tietysti myöhemminkin) mutta sen kivempi kun pino on vilkas alusta asti niin oppii tuntemaan toisia ja saa tietysti sitä vertaistukea, mikä on aina tärkeää.

Mites se joilla lapsia jo neljä tai tulossa neljäs, olette autoasian ratkaisseet? Vähän hirvittää ajatella että pitäsi "uusi" auto hankkia, mutta eipä siinä oikein vaihtoehtoja ole, kaksi koululaista ja kaksi pienempää ei kyllä mahdu takapenkille (plus koira ja kaikki tavarat kun esim. mökille mennään)...
kekkeri
 
kekkeri meille olis tulossa viides lapsi nyt, pikkasen ennen neljännen syntymään vaihdoimme autoksi Opel Zafiran, ja on ollut hyvä auto. Ainoastaan tavaratila käy nyt ahtaaksi kun joudumme nostamaan toisenkin taaimmaisen penkin ylös :snotty: katolle boxi olis yks ratkaisu mutta... kauppakasseja voi olla hieman hankalaa nostella boxiin :D tai ainakin olisin näky parkkihallissa kun ensin laittaisin tikkaat auton vierelle ( lyhyt kun olen ) ja alkaisin nostelemaan ruokakasseja :LOL:

Harkinnassa meillä on toinen auto, helpottaisi meidän elämää ihan hirveästi!

 
HelloShitty
kekkeri, meille tulossa neljäs ja pakko hommata isompi auto. mulla ei oo ajokorttia joten 2 eri autoo ei vaihtoehto. mies on erittäin nirso joten kai se hommaa jonkun ison jenkkiauton jonka kulutus on ihan sairas... |O

eipä mitään uutta tänne. lopetin tos tupakanpolton eilen. nyt vrk polttamatta ja tekee tuskaa voin kertoa. |O

työnimi hukassa; HS ja jotain rv 4+4 :D
 
Nyt ahistaa.. Mullahan alkoi menkat silloin kun niiden pitikin ja loppuivat samantien.. Eilen illalla tuli aivan pikkuisen haaleaa verta pyyhittäessä ja tänäaamuna vielä hiukkasen vanhaa verta. Mihinkään ei koske eikä tuo vuoto ole niin runsasta että ehtis housuihin asti. Ahistaa silti.. Voiks mulla olla niin kamalan kuivat limakalvot että ihan kevyt jumppatuokio edellisenä yönä on saanut tuon aikaiseksi? :ashamed: Onko kokemusta?
Hitto, pakko kait soittaa jonnekin "auttavaan puhelimeen" ja kysellä vähän.. Googlasin kyllä keskusteluja, mutta niistä ei tullut juuri hullua hurskaammaksi.

Työnimestä
Meillä edellinen oli Teukka. Jotenkin vaan vääntyi toukasta, kaikki tutut puhuivat omistaan toukkana ja meitä alkoi ärsyttämään :D Ei ollut kaikkien sukulaisten mieleen, kuulemma tulee mieleen joku kuusikymppinen alkoholisoitunut asfalttimies. Omppu oli Teukka vielä välillä ristiäistenkin jälkeen. Kait tämä uus on sitten joku Mara, niin voivat mummot jatkaa paheksuntaansa :LOL:

No joo, taidan ottaa yhteyksiä tuonne neuvolaan.. Mukavaa päivää kaikille !

-Anu-
 
Huomenta!
anuaanua,tuskin tuo sun pieni vuotosi mitään vakavaa ollut :hug:
Nääh,pitäisi kohta aamupala tehdä ja sen jälkeen siivoilla,eli ihan normipäivä :whistle:
Onkos teille tullut minkään sortin oireita,mulla ei ole oikeastaan muuta kuin nippailee välillä masusta ja tissit vähän hellinä =)

bad virgin & hippu 5+1
 
Huomenta!

anuaanua: Tuosta vuodosta en halua pelotella, kun kumminkin jokaisella se voi merkitä ihan eri asiaa, olla normaalia jne... Mut mulla alkoi km niin että tuli ihan vähän papruun pari päivää ja pikkuhiljaa lisääntyi ruskea kuiva vuoto. Tuolloin ultrassa näkyi kaikki olevan ok, eikä vuotokohtaa löytynyt. Sydän äänet kuuluivat jne... Kolmantena päivä alkoi kivut ja km. Todellakin toivon että kyseessä on vain herkistynyt kohdunsuu ja kaikki on ok :)
Me ollaan vältetty yhdyntöjä. Tuntuu kauhealta kun en ole semoista fyysistä kontaktia mieheen, mut onneksi mies ymmärtää asian. Eikä mulla ole mitään halujakaan pahemmin.

bad virgin: Eipä ole ihmeitä oireita. Siis edelleen se et turvottaa vähän enemmän, janottaa ja tisut on ehkä inan siis ihan vaan inan hellät... tai sit se on kuvitelmaa :D

Täällä jännitetään jokaista vessassa käyntiä kun on reilu valkkari, niin pelottaa kokoajan et se on jonkin muun väristä....

Lissu ja toukopouko 5+1
 
Lissuli-81 Täälläkin valkkaria valuu välillä enemmän kuin laki sallii :x Sit on kyllä jo pakko mennä vessaan tarkistaan et kaikki on ok :ashamed: :snotty:
Sais mennä nyt aika nopeesti,en itse ole vielä yhtään tiedostanut et olen raskaana vaikka se plussa näkyikin testissä, kai sitten jo tajuan kun on se v.ultra ja näkee et kaikki on hyvin.
 
Mä ihan varovasti kurkkaan tänne vaan. Olis menossa rv 4+4, just testasin... :heart:

Taustoja sen verran, että tyttö 11/03 luomulapsi, 1/07 kohdun ulkoinen raskaus, minkä takia vasen munajohdin poistettu. Clomifen-alkuinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 18 4/08, ja nyt siis 4. raskaus.
Ekana pitänee varata aika ultraan, että onko salamatkustaja kiinni kohdussa vai jossain muualla. Ilmoittelen tuonnempana (ultran jälkeen ) tilanteesta.
Sisu ja salamatkustaja rv 4+4
 

Yhteistyössä