**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Huomenta!
anuaanua,tuskin tuo sun pieni vuotosi mitään vakavaa ollut :hug:
Nääh,pitäisi kohta aamupala tehdä ja sen jälkeen siivoilla,eli ihan normipäivä :whistle:
Onkos teille tullut minkään sortin oireita,mulla ei ole oikeastaan muuta kuin nippailee välillä masusta ja tissit vähän hellinä =)

bad virgin & hippu 5+1
Mennään näköjään ihan samoissa päivissä, ainakin vielä toistaiseksi =) ultrassahan ne tahtoo yleensä muuttua.

Mut noista oireista. Mulla ei ole mitään samaa oiretta kuin aikaisemmissa raskauksissa. eka oire oli ärsytys. Siis kertakaikkiaan saan sellaisia "naps" kohtauksia et joku ärsyttää ihan hirveesti. Toiseks on paineen tunne alavatsalla kun nukkuu mahallaan. Jalat on jäässä, muuten ei palele. ei ole huonoa oloa eikä tissejäkään enää särje eikä kihelmöi :ashamed: nännit ovat hieman arat.
Ja uutena oireena tuli eilen verenvuoto ikenistä kun pesin hampaita :$ mut ei väsytä eikä okseta jne. mitään sellaista kunnon oiretta ei ole. Siksi mun onkin niin vaikea ymmärtää olevani raskaana :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Onnittelut Sisulle :flower: :hug:
eilen seurailin mietiskelyjäsi Mitäs Nyttin puolella =)
:LOL: Arvasinhan mä sen, että jos haen testin, niin en voi olla testaamatta!! No, ennemmin tai myöhemminhän se olis ollu testattava, kun ei sitä tätiä sit tullukaan.
 
Lissuli-81 Joo, taidanpa minäkin pysyä hetkisen ukosta kaukana..Kuivaa on kuin saharassa, ihan kuin olis hiekkapaperilla pyyhkinyt.. Jotenkin tuntuu että nää vuodot vois liittyä just tuohon ja niihin alkaneisiin "menkkoihin". Neuvolassa käski katselemaan tilannetta, ei tarttis kuulemma panikoida ennenkuin on kunnolla syytä =) Ja jos jotain tapahtuu niin sitten eletään sen mukaan..

-Anu-

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Onnittelut Sisulle :flower: :hug:
eilen seurailin mietiskelyjäsi Mitäs Nyttin puolella =)
:LOL: Arvasinhan mä sen, että jos haen testin, niin en voi olla testaamatta!! No, ennemmin tai myöhemminhän se olis ollu testattava, kun ei sitä tätiä sit tullukaan.
Tuhannesti onnea Sisulle! :D :heart: :flower:
Mäki siellä seurasin ja usutin!
Mä tiesin et se on plussa!

Onnea vielä :heart:
 
anuaanua: Hyvä asenne!! Niin se on paras tehdä, että ei panikoi etukäteen! :) Nostan hattua kaikille joilla se taito on kun itseltäni se on ollut koko iän kateissa =) :ashamed:

Sisulle tervetuoa joukkoon! Laittelen sut listalle...

 
HelloShitty
oireista; välillä on masu hieman kipee/hellä. ja täälläkin juoksen vessassa tauotta tsiigaa tuliko jotain ulos. :snotty: ärsyttävä ongelma. |O pahaa oloa ei oo hirveesti mutta jonkun verran. eiköhän suurin osa oireista on mun pään sisällä. :LOL: :xmas:

ai niin ja onhan mulla rinnat kipeet. eka kerta. ennen ei oo ollu.

listasta; oiskohan helpompaa tehä uus joka kuukaus. helpompaa löytää vanhoja juttuja kun sivuja ei oo tuhat. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Levoton strutsi miten toi verenvuoto ikenistä liittyy raskauteen,kun mulla kävi sama juttu toisiltana :$
voisko syy olla siinä että limakalvot kuivuu tai jotain sinne päin..
Varmaan,mulla esikon raskaus todettiin puolivälissä,joten olen noviisi näissä alkuraskauden systeemeissä :ashamed:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Levoton strutsi miten toi verenvuoto ikenistä liittyy raskauteen,kun mulla kävi sama juttu toisiltana :$
voisko syy olla siinä että limakalvot kuivuu tai jotain sinne päin..
Varmaan,mulla esikon raskaus todettiin puolivälissä,joten olen noviisi näissä alkuraskauden systeemeissä :ashamed:
:D

mulla oireet alkaneet suht myöhään edellisissä odotuksissa että en oo varma onko nää mun oireet edes olemassa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mites tän listan kanssa,tekeekö päivittäjä aina kuukausittain uuden vai mennäänkö tällä aina siihen asti kunnes jumahtaa?
Jep, jos sen vaiks tekis aina kuukausittain, niin on helpompi pysyä mukana.
Sit ihan tiedoksi, että mun puolesta joku saa ottaa tuon sitten huostaansa tän kuukauden jälkeen :) Tai vaikka jotenkin kiertävästi. En edes tajunnut kun tän aloitin, että tänne tulee tommonen pino :LOL: No ihan kivahan sitä on ollut päivittää. Pysyy paremmin perillä porukasta!!

Sisun laitoin tuonne "ei tarkkaa laskettua aikaa" osioon, kun en sitä tiedä... Ilmoittelehan la vaikka jossain vaiheessa, niin saadaan sut oikeaan kohtaan! :)
 
Heippa!!

anuaanua : Toivotaa että vuoto on ihan vaaratonta, ja näin uskonkin, jos sitä on nii vähä vaan tullut, eikä ole kipuja..

Täällä ei hirveesti vielä noita oireita ole :( Välillä hieman öklötysoloa, vessassa saa juosta useemmin, palelu, väsymys, nännit eri näköset kun yleensä ja hieman arat..

Laittelin s-postia Felicitas-Klinikkalle alkuraskauden ultraäänestä ja täällä sen saa myös kätilön tekemänä ja silloin hinnaksi jää vajaa 45 euroo..Täytyy varmaa joku päivä sinne soitella ja varata aika :)En millää jaksa oottaa sinne marraskuulle et saa jotaa "todisteita" raskaudesta :D Ja eipä mius toi hinta kuulosta ihan hirveen pahalle.

Onks kukaa muuten vielä kertonu raskaudesta muille? Myö aateltii pitää raskaus salassa ainaki tonne varhaisultraa asti.. sit jos omille vanhemmille ja sisaruksille kertos.. muille sitte vasta np-ultran jälkeen..

-Minttu ja "pikkunen" 4+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Levoton strutsi miten toi verenvuoto ikenistä liittyy raskauteen,kun mulla kävi sama juttu toisiltana :$
mä en ole ihan varma, mut kai ne hormonit sit jotenki sen tekee. Ja mulla tosiaan vain esikoisen kanssa on vuotanu, sen jälkeen 3 raskautta ja nyt sit taas vuotaa :/
Mutta siis mulla ei normaalisti vuoda, joten ihan on yhteydessä plussaukseen.

Löytyisköhän siitä jotain tietoa googlettamalla tai olisko jollain muullakin omakohtaista kokemusta? :attn: :attn:
 
Yeb
Heipsun keipsun! Täällähän on jo rutkasti porukkaa! Paljon vakkareita joiden juttuja on tullut taustalla seurattua Mitäs nyt:illä :)

Mulla on tuosta ekasta loppuun menneestä raskaudesta verenvuotoa ikenistä ihan loppuun asti. Hammastarkastuksessa vaan määräsi kontrolliin synnytyksen jälkeen että onko loppunut. Ja nyt vuotaa taas :) En sen enempiä alkanut asiaa selvittelemään kun tuntui olevan ihan ok hammashoitajan mielestä. Mulla vuotaa nyt taas muutenkin ku hammaspesun yhteydessä..

Mä oon viimeksi tehnyt sen todellatodella haalean plussan viime perjantaina joten olen innoissani että on edes yksi "oire". Lisää testejä on tilattuna, odotan niitä saapuvaksi :)
 
Jaa verta ikenistä..Mietinkin eilen illalla mitä oikein olen syönyt kun ien on ihan kärähtäneen tuntuinen eikä mieleen tullut mitään kuumaa.. Taitaa tämä ikenen vuotaminen olla oire vaikka en sitä sellaiseksi tajunnutkaan. Esikosta ei ollut mitään tällaista.. Ja listaan lisäisin vielä että kakkavaipan vaihto ei ole enää ollenkaan mun mieleen.. Joko pojan ruuansulatus ja tuotoksen haju ovat muuttuneet radikaalisti tai sitten mun nenä on ihan pikkusen tarkempi kuin ennen :D

Jos jollain on suunnitelmissa mennä hammaslääkäriin niin suosittelen menemään heti kun pahoinvointi loppuu!! Viimeks kävin viikolla 38+0 ja olin kuolla sinne |O Maha painoi jotain helkatin suonta niin että loppujen lopuks makasin tuolissa kyljelläni ja hammaslääkäri kenotti miten sattuu. Oli lähteä taju kun veri ei kiertänyt päähän! Mä en pelkää yhtään hammaslääkäriä, mutta silloin tuli ihan sellainen"kuolemanpelko" tunne..Odotin vaan että olis ohi ja se kesti ja kesti ja kesti.. Itse en aijo mennä ellei jotain kamalaa kalustossa tapahdu, sanoivat silloin että 2 vuotta väliä ja huomenna taitaa olla tasan vuosi..

Käytin tuota poikaa tänään yksvuotisneuvolassa ja varasin samalla itselleni ajan.. Täti oli just kysynyt kuinka meillä nukutaan.. Tuumas vaan että oho, ehkä on ihan hyvä että teillä on hyvät unenlahjat kun toinenkin on jo tulossa :LOL: Systerin lapsilla on ikäeroa tasan 11 kuukautta.. silloin sanoin itse että oh hoh, vaatii siviilirohkeutta ruveta tekemään toinen noin lyhyellä välillä =) Hyvin kuitenkin selvisivät kaikki hengissä ja tervejärkisinä joten eiköhän mekin selvitä tuolla vajaan 2 vuoden erolla ;)

Listasta
Kuukausittain on varmasti oikein hyvä. Jos oikein innostutaan ja tekstiä tulee niin voitais aloittaa uus viikottain laitettaisiin vaan aina aloitusviestiin linkit edellisistä keskusteluista. Lokakuiset 07 tekevät näin ja näin taustailijana voin sanoa että on ollut oikein helppo seurata :whistle: En kieltäydy kokonaan hoitamasta joskus päivityksiä, mutta katsoisin mielelläni tämän alun ihan vaan näin kirjoittelijana. Toki jos kukaan muukaan ei sitä tahdo hoitaa niin sitten hoitelen kyllä =)

Ja näin muistaessani sanon ja toivon että toisetkin olis kohtalaisen samaamieltä.. Minä suollan suustani lähes mitä sattuu..Ilman että tarkoitus olis pahoittaa jonkun mieltä tai piikitellä piilotetusti. Jos yritettäis ottaa kaikki sellainen asenne niin kuin ystävien kesken on..Oltais reiluja ja rehellisiä toisiamme kohtaan vaikka ei olla kaikki samanlaisia eikä ajatella samalla tavalla niin kunnioitettaisiin toisiamme ja arvostettaisiin toisiamme niin paljon että ei purettaisi pahaa oloamme syyttömiin. Menikö selostus monimutkaiseksi :D No pointti tuli kuitenkin varmasti selville :hug:
Vertaistuki on todella tärkeää, koskaan ei ole liikaa kavereita ja juttukumppaneita, olisi niin sääli jos alkaisimme nahistelemaan ja pilaisimme näin hyvän mahdollisuuden kaikilta, toki keskustellaan vaan asioista oikein pohjiaan myöten, mutta asiallisesti :heart:

-Anu-
 
Oletteko laittaneet madamelle kyselyä tulevien lastenne syntymäajasta ja sukupuolesta?

Itse laitoin joskus viime syksynä kun poika oli ihan pieni, eikä meillä ollut edes suunnitelmissa tehdä toista yhteistä. Hän näkisi että saamme tytön 7/09 ja pojan 3/11 =) Menispä aika hauskasti jos kesäkuun laskettuaika oliskin tyttö ja tuota kolmatta ei kyllä tule jos se on yhtään minusta kiinni :LOL: Vaikka toisaalta noin mä sanoin viime syksynäkin, olin oikein hommaamassa sterilisaatiota, mutta onneks en saanut aikaiseksi varata aikaa lääkärille |O Viis lasta ja 58:n neliön erittän ahdas kämppä ei ehkä ole sitä mitä haluan loppuelämältäni :LOL: Voin vielä sulattaa että meitä on 2+4 aina silloin tällöin ja itse nukutaan olkkarissa, mutta 5 niin multa kaikkois järki :/

-Anu..taas-
 
Mulle voi lisätä tuonne listaan, että menkkojen mukaan laskettu pv on 5.6. ja synnytän OYS:ssa.

*MUOKS* Käsi oli nopeempi kuin ajatus.
Oireita: palelu, tissit kylmänarat, ja öllötysolo, mitä on ollu jo muutaman päivän, mutta en uskaltanu ajatellakaan sitä raskausoireeksi, ennen kun tein +testin.
 
Voin mäkin vaikka seuraavaksi päivittää pinoa jos ei lissuli itse tahdo,tuli sitä tehtyä jo tuolla vauvakuumepuolellakin,tosin eri nikillä :whistle:
Sai rauhassa kuumeilla,ettei mitäs nytin hyeenat hyökkinyt mun kimppuun :xmas:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
anuaanua monet ovat ehkä minusta saaneet väärän kuvan,jos joku on joskus lueskellut mun juttuja,en ole niin paha kuitenkaan :xmas:
Tosi kiva on kun täällä saa jutella ja kysellä mitä päähän sattuu =)
no mä oon saanu osaani ihan tarpeeks ettei jaksa enää. pidin just taukookin kun meno oli tarpeeks paska. saan irl ihan tarpeeks paskaa niskaan..onneks koneen voi aina laittaa kiinni. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
anuaanua monet ovat ehkä minusta saaneet väärän kuvan,jos joku on joskus lueskellut mun juttuja,en ole niin paha kuitenkaan :xmas:
Tosi kiva on kun täällä saa jutella ja kysellä mitä päähän sattuu =)
no mä oon saanu osaani ihan tarpeeks ettei jaksa enää. pidin just taukookin kun meno oli tarpeeks paska. saan irl ihan tarpeeks paskaa niskaan..onneks koneen voi aina laittaa kiinni. :kieh:
No mä ihmettelinkin että missä oot ollut,onneksi täällä saa olla rauhassa harmailta :D
 

Yhteistyössä