**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

anuaanua,sitä mieltä mäkin olen et mennään tällä läpi lokakuun =)
Mun on pakko nyt alkaa vähän katsomaan mitä syön ettei paino lähde huimaan nousuun,kun mun on niin hemmetin vaikeaa saada ne kilot sit pois :snotty:
 
ultrista Meillä on np-ultra jo viikoilla 10+0-13+6 enkä sen takia taida mennä aikaisemmin.. Yritän varata ultran heti kun on mahdollista =)

Mulla oli edellisessä raskaudessa r.diabetes ja taitaa olla edessä nytkin tuon pco:n vuoksi.. Oli kyllä ihanaa loppuraskaudessa käydä säännöllisesti kurkkaamassa miten poika voi. Otin mukaani aina uuden kaverin tai sukulaisen :LOL: Rakenneultrassa meille tuli aavistus että tulija olis poika vaikka ei kalleuksiaan suoraan suostunut näyttämäänkään.. Seuraavassa ultrassa olin ilman ukkoa ja silloinhan poika esitteli osastonsa oikein huolella. Lääkäri printtasi oikein monta lähikuvaa isille kotiin viemisiksi..No enhän minä malttanut odottaa kotiin asti vaan nappasin kännyllä kuvan lapusta heti kun Jorvista ulos kävelin. Ukko lähetti viestin että MITÄ?? Minä siihen että siinä on meidän pojan pallukat :LOL: Takas tuli viesti että MISSÄ, näen vaan Mikki Hiiren??? Ja kun kuvaa uudemman kerran katselin niin todellakin, siinä oli ihan selkeä Mikin sivuprofiili! No onneks poika oli kuitenkin ihan itsensä näköinen eikä suinkaan näyttänyt hiireltä miltään kantilta ;) Vaan kyllä saatiin aikaiseks hyvät naurut kun kuvaa sukulaisille esiteltiin :D

-Anu-
 
HelloShitty
ihania kissoja Jellona!! :heart:
meiän kisut on puoliks norjalaisia siks ajattelin että sunkin ku karvat ja naaman muoto (meiän pikkukisulla ja sun) on sama.

saa nähä miten kissoilla käy jos toi 5v tytön astma epäily vahvistuu. no..katotaan miten homma etenee.. :|

päivän kuulumiset: oksettaa ja ahistaa. lopetin tupakanpolton muutama päivä sitten ja tuntuu että on ihan pakko napostella. apua....pitäis ostaa limua eikä mitään turhaa. |O oon nyt jo varmaan lihonnu pari kiloon. :ashamed: :(

eipä muuta...työnimi keksitty:

HS ja Kitty rv4+6 :D
 
J84
Kävin sit vauvajumpan jälkeen pikaisesti neukussa antamassa pissanäytteen ja erittäin vahvat kaksi viivaa tuli...meni vain muutama hassu sekunti, kun tulos oli jo luettavissa. Huhhuh...kivi vierähti sydämmeltä lopullisesti ja nyt kyllä aloitan tästä raskaudesta nauttimisen :heart: :D

jeps1 Ei siinä lapussa ollu sitä arvoo vaan pelkkä teksti et hCG:tä on veressä, mutta alhainen (rajatapaus) ja että kannattaa käydä uudelleen verikokeissa tai paikallisessa neuvolassa tekemässä pissatesti.

HelloShitty Kun tos rupesin oikein muisteleen et millanen noiden äitee oli niin se muuten oli norjalainen metsäkissa. Soitin sit viä varmistukseks sen entiselle omistajalle. Et ei mikään ihme et muistuttaa toisiaan noi kattimukset.
 
HelloShitty: Tsemppi tupakkalakkoon!! Melkein se aina vaatii jotain muuta sen tilalle ja yleensä se on napostelu :D Itsellä on kans käynyt niin. Lopetin tuossa pari vuotta sitten ja kiloja tuli 10 lisää, tosin ne on nyt lähteneet poiskin. Mut aika veikeetä kun vuoden sisällä tuli 10 ja lähti 10...

Mulla ollut kans kissa joskus, aivan ihana maatiainen. :heart: Nyt se on ikiniityillä onnellisena ilman vaivoja. Uusi tulee mahdollisesti sitten kun saadaan se omakotitalo. Enempää karvaa en halua meidän pieneen kaksioon. Kahdessa koikussa on ihan tarpeeksi :D

Mennään tällä lokakuu, niin saadaan porukkaa kasaan. Joku saa sitten marrakuussa aloitta ketjun :D

L&toukopouko 5+2
 
huh huh, täällä on sivuja tullut vaikka miten monta lisää...tervetuloa uusille! Olo on hyvä, mitään raskausoireita ei ole, tai no ehkä vähän ällö olo koko ajan.

Joku muukin kirjoitteli että koittaa painoaan tarkkailla raskausajan, täällä ihan samat aatokset. Tuosta kuopuksesta "jäi" (tai oikeastaan tuli imetysaikana lisää) viitisen kiloa ja ne pitäis tästä saada vielä pois. Siis en laihduta, mutta vältän epäterveellisiä herkkuja ja kasviksia ja vihanneksia olen koittanut syödä reilusti.
Tosiaan kukaan muu ei vielä vauvasta tiedä kun mies, ja yritetään tuonne np-ultraan odottaa ja sitten kerrotaan lapsille ja vasta varmaan jouluna muille ellei ennen pahasti näy. Toisaalta kun me jo odotetaan neljättä niin eihän se muiden elämää niin muuta ja "kiinnosta" =)

Onko muuten käytävä neuvolassa ennen np-ultraa? Kun eihän siellä mitään ihmeitä tehdä alkuraskaudesta niin ei tarvis töissä selitellä poissaoloa ja muutenkaan ei mulla olis vielä tarvetta siellä käydä. Tietääkö joku?

Mistäs vielä oli puhetta, niin hyvästä porukasta ja hengestä, tottahan se on että kaikki me tukea tarvitaan ja toivottavasti pysyykin hyvä henki vaikka meitä monenlaista persoonaa tähänkin pinoon mahtuu, mutta eiköhän näin käykin. Kun vaan on useita innokkaista kirjoittajia niin mikäs se mukavampaa kun lueskelle mitä kohtalotovereille kuuluu.

Nimiä on vaikka miten paljon keksitty vauvoille... pitäiskö sitä sitten itsekin...

kekkeri jotain 5+3 ja kikkara =)) no ei vaan keksin jotain parempaa myöhemmin
 
kekkeri Mun ainakin pitää käydä neuvolassa ennen np-ultraa, koska tarvitsen mukaani jonkun paperisen lähetteen verikokeisiin..Katsovat niillä lisää tuota downi-riskiä. On uus juttu täällä Espoossa.. Sitä en muista mikä oli se viikko jolloin on "pakko" viimeistään käydä neuvolassa näytillä että saa jotain rahoja ja pakkauksia. Mulle tuli edellisestä postitse kamala pino lappuja ja lippuja jotka täytin ja vein mukanani ekalla kerralla neuvolaan, siellä otettiin verikokeita ja muutenkin mitattiin ja punnittiin..kait se oli joku alku kartoitus?? Varasin eilen ajan ja sain viikoille 10+jotain päälle, ei silloin taida kuulua edes sydänäänet..ainakaan mun löllöjen läpi :D

-Anu-
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hirmuinen koitos.....mies puhuu tupakasta ja menee varmaan kohta ostaa...apua! ahistaa! |O :headwall: sinnittelen, sinnittelen...
pyydä tuomaan sinulle lakupiippu? :hug: :hug: :hug:

en kyl osaa auttaa, yritä jaksaa :hug:

vai tiedätkö että tulee taatusti morkkis jos poltat pikkusen? siis sillä tavalla että siitä saisit puhtia jatkaa lakkoa kun muistelet sitten sitä morkkista? :ashamed:
mä en ihan oikeesti sit tiedä mitä se on jättää tupakka.... joten anteeksi ehkä tyhmistä puheistani...
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hirmuinen koitos.....mies puhuu tupakasta ja menee varmaan kohta ostaa...apua! ahistaa! |O :headwall: sinnittelen, sinnittelen...
pyydä tuomaan sinulle lakupiippu? :hug: :hug: :hug:

en kyl osaa auttaa, yritä jaksaa :hug:

vai tiedätkö että tulee taatusti morkkis jos poltat pikkusen? siis sillä tavalla että siitä saisit puhtia jatkaa lakkoa kun muistelet sitten sitä morkkista? :ashamed:
mä en ihan oikeesti sit tiedä mitä se on jättää tupakka.... joten anteeksi ehkä tyhmistä puheistani...
juu...siis kyllä mä aion olla polttamatta. mutta kun nää nikat on nin pahat että meinaa hermot ja taju lähteä.
|O onneks se ei menny ostaa..
 
Iltoja!
Jotenkin tuntuu että nämä päivät menevät matamalla eteenpäin,vähän niinkuin etanat :whistle:
Ei oikein tännekään osaa mitään kirjoittaa,kun ei vaan yhtään tunnut raskautuneelta tämä olo :LOL: :snotty:
Nyt bb:n pariin :wave:
 
HelloShitty Tosi hienoa että päätit lopettaa polttamisen :heart: Vauvasta saa varmasti aika hyvin motivaatiota.. Mulla on yks kaveri, oikein ihana ja huolehtiva äiti ja kaikkea, koulutusta lapsiin ja terveyteen liittyen..ja veti röökiä kuin korsteeni kaikkia odottaessa! Näky oli kyllä aivan kamala kun maha jätti-isona veti posket lommolla..
Ei oikein sovi mun arvomaailmaan vaikka onkin jokaisen ihan omassa harkinnassa.. Tökkäis varmasti yhtä paljon jos joku istuis mahansa kanssa terassilla ja lipittäis keskaria, eihän pikkumäärä alkoholia tee mitään mutta silti.. Nää taitaa olla sellaisia "vallitsevia" asenteita.. Miettikääs jos perheen isä konttaa katua aivan örvelössä, ihmiset on vaan että voi ukko parka kun tuli otettua yks liikaa. Jos konttaamassa oliskin perheen äiti..Lapset olis nopeasti sossun asiakkaita..Ihan sama kuinka loistava ja huolehtiva isä niillä olis..

Mulla kyllä tuntuu raskautuneelta |O Etoo kokoajan!!! Janottaa ja kun juon niin vesi jää hölskymään ruokatorveen eikä tahdo liikkua alas..ylös tulis kyllä helposti..Mahaa turvottaa ja ahistaa ettei housuja oikein tahtois laittaa kiinni..

Nyt suunnittelemaan kauppaan lähtöä.. Pitää ostaa viimeiset jutut lauantain yks vuotis bileisiin :D

-Anu-
 
J84
Huomenia Mammat :) Siis voihan venäjä tätä aamuturvotusta sormissa. Nyt on sit yöllä vessaan ramppaaminen alkanu..välillä jopa kaks kertaa ja sit ei uni tuu millään. Ja sit maha menee tosi herkästi sekaisin ja nälkä kurnii vatsassa jo klo10 vaik oon tottunu syömään vasta klo12 jälkee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Huomenia Mammat :) Siis voihan venäjä tätä aamuturvotusta sormissa.

Täällä turvottaa kans ihan sairaana!! Sormet on ihan nakit ja jaloissa tuntuu kans semmosta tiukkuutta...
Aamuilla hampaidenpesu on ollut nyt vähän hankalampaa, yököttää kun kurlaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Jotenkin tuntuu että nämä päivät menevät matamalla eteenpäin,vähän niinkuin etanat :whistle:
Ekassa raskaudessa tuntui just tolta. Nyt on ihan liikaa mielenpäällä niin ei kerkeä miettimään. Tosi hyvä kun mulla on kokoajan jotain tekemistä. Perjantaina mennään katsomaan taas yhtä taloa!! Toivottavasti se olis hyvä!


Nyt jatkan töitä, mukavaa päivän jatkoa!! :wave:
 
Mukava kuulla että muillakin turvottaa ;) Aloin jo ajattelemaan että olenko ainoa :LOL: Jos turvotus jatkuu tätä vauhtia niin ei ole toivoakaan että satais pidettyä asia salaisuutena np-ultraan asti!! Ekastakin taisin käyttää mammaverkkareita jo viikolta 10?? Niin kamalan turvoksissa olin.. Mutta silloin eivät vähän vieraamman arvanneet mikä mahan todellinen syy oli, taisivat vaan ajatella että on taas eukkonen pikkusen syönyt :D
 
Mä niin toivon, ettei tota turvotusta nyt tulis ainakaan niin aikasi, ku aiemmista. Yritän salata raskauden täällä töissä ainakin jouluun saakka....voipi olla melkosen vaikea homma. Molemmissa aiemmissa raskauksissa mulla on rv 14 mennessä tullu jo 6-8 kg painoa ja oon näyttäny lihoneen vähintään 10 kg, kun maha ja naama on ollu turvoksissa.
Vieläkö henkkamaukka ja muuta vaateketjut myy niitä tunikamallisia paitoja? Täytyy varmaan panostaa semmosiin, niin pysyy vähän toi vatsa sitten piilossa.

HelloShitty: onnittelut tupakoinnin lopettamispäätöksestä!
Se on vaikeaa, mutta mitä kauemmin sitä vaan jaksaa olla polttamatta, niin sitä helpommaksi se muuttuu. Mä lopetin 10 vuoden pössyttelyn jälkeen, kun tulin esikoisesta raskaaksi neljä vuotta sitten ja kyllä se tupakki vieläki välillä mielessä käy, mutta enää ei kyllä tulis mieleenkään alkaa polttaa. Tsemppiä!

).( Ei pal oireita ole. Räkätauti on päällä ja luulen et tää raskaus osittain tehostaa sitä. Aiemmissakin alkuraskaus on menny aina "flunssassa". Iltaisin paleltaa, muttei ole kuumetta. Huimausta esiintyy aikaajoin, jos en oo hetkeen syöny. Vielä ei oo etovaa oloa tullu, toivottavasti ei ihan äkkiä tulekaan, koska se tarkottaa mulla sitä, että mä alan syömään! Koko ajan vähän jotain, muuten heikottaa ja etoo. Nyt en tota haluais tosiaan, kun haluaisin, et tää maha pysyy lituskana mahdollisimman pitkää...
 
Ilmoittaudun tahan ketjuun minakin. Olen joskus vuosikausia sitten vauvakuumeisena kirjoitellut tanne KaksPlussalle mutta silloinen suhde kariutui, ja seuraavakin, ja olin jo ihan varma etta nain vanhana pitaa yrittaa vuosikausia ennen kuin raskautuu mutta kas, sittenpa napsahtikin ensiyrityksesta, tai pikemminkin yrityksen puolikkaasta... en oikein vielakaan tajua (onneksi raskaustestit taalla maksavat vain parikymmenta senttia kappale, on ollut varaa testailla. Miksei Suomessakin myyda sellaisia?)... ja lasketuksi ajaksi sanovat laskurit 4.6.2009. Olen ihan hirvean iloinen ja kiitollinen :heart:

Olen (kihlattuni kanssa) ollut elokuusta asti reppumatkalla alueella Lahi-Ita - Ita-Eurooppa ja palaamassa Suomeen vasta joulukuussa, mutta aiomme jatkaa matkaa minun vointiani seuraten ihan normaalisti. Matkavakuutukseni ilmeisesti korvaa peruslaakarintarkastukset, ja aitiysavustusta vartenhan pitaa kayda tarkastuksessa ennen 4. kuun loppua, mutta siihen kelpaa ulkomaillakin tehty tarkastus. Joku seulonta saattaa jaada valista, mutta aborttia emme halua kuitenkaan tehda vaikka jotain olisikin. Viela ei ole muita oireita kuin kipeat tissit ja nipistelya alavatsassa. Ai niin, ja flunssaa on ollut. Eikos sekin ole joskus olevinaan alkuraskausoire?

Onnea meille kaikille, ja iloista odotusta! :flower: :flower: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Iltoja!
Jotenkin tuntuu että nämä päivät menevät matamalla eteenpäin,vähän niinkuin etanat :whistle:
Ei oikein tännekään osaa mitään kirjoittaa,kun ei vaan yhtään tunnut raskautuneelta tämä olo :LOL: :snotty:
Nyt bb:n pariin :wave:
ei tunnu mullakaan :eek: ihan oikeesti, multa puuttuu tällä hetkellä kaikki ne tuntemukset ja oireet joista olen tiennyt muiden kanssa että raskaana ollaan. Entäs jos tää onkin vaan väärä hälytys :'( :| ettei masussa olekaan ketään :ashamed:

Käytin kuopuksen tänään neuvolalääkärillä. pyysin samalla terkalta ajan itselleni. Ja sain sen jo parin viikon päähän :eek: siis täh? rv:t on sillon vasta jotain 7 :snotty:
Kuulemma on np-ultran aikakin aikaistunut, niitä tehdään jo viikolta 9 :whistle: esikoista kun odotin 7 vuotta sitten niin np ultra tehtiin viikoilla 13-14.
Mietin vain että mitä järkeä on siellä neuvolassa käydä jo viikolla 7 jos meneekin kesken vaik viikolla 8 :( siis ku siinä vaiheessa ei edes sydänääniä kuulla. eikä ainakaan meidän neuvolassa mitään ultratakaan. sittenhän siinä olis ideaa jos edes kurkattais onko masussa elämää....

No, mulla on tänään yhtä harmaat ajatukset kuin mitä on ilma |O
poistun takavasemmalle möksöttää :wave:
 
J84
Päivää :) Itse saan vasta huomenna sovittua ekan neuvola ajan. Katselin tos mun kuopuksen korttia ja silloin olin ekassa ultrassa 11+2, eka neukku oli 12+0 ja sydän äänet kuului 14+1. Ja 7 kertaa oli ultra. Kaksi kunnan tarjoamaa ja loput TAYS:ssa tehtyjä. Jouduin käymään verenhyytymätaudin takia monta kertaa polilla tarkastuksissa ja uusia reseptejä vastaanottamassa, mikäli paino oli vähääkään noussut niin annosta suurennettiin. Piikillä vain Fragminia napaan. Onneksi nyt lähtöpaino on vähemmän kuin viimeksi.. :p

Mukavaa loppu päivää kaikille :heart:
 
Onko teitä alkanut väsyttämään päivällä? Mun on pitänyt nukkua muutamana päivänä päiväunet :LOL: Taitaa olla enemmän psyykkistä kuin ihan fyysistä oiretta.. Toisaalta yöt kyllä ramppaan jatkuvasti vessassa ja herään muutenkin muutaman tunnin välein. Samaa tein ensimmäisenkin kanssa..niin ärsyttävää kun sais kerrankin nukkua niin ei, mä ratkon jotain ristikoita kello kolmelta kun en vaan voi nukkua..aamulla kun poika herää niin sitten kyllä nukuttais..
 
J84
anuaanua Juu täällä väsyttää paraikaa..hmmm..piti vaan kattoo posti, mut jumituin koneelle vaik silmät on ristissä |O Yöt on kans kyl yhtä hel....iä. Kun ramppaan veskis niin en saa sit unta..pyörin vaan pää märkänä :/ Sit aamusta, kun kello soi niin vois heittää sillä vesilintua ja vetää peitto korviin :D
 
Jellona84 Edellisessä raskaudessa kuppasin yöllä ja tein kaikkea mitä hiljaa pystyi tekemään..menin nukkumaan kun taas nukutti ja nukuin ihan kevyesti jonnekin yhteentoista.. Ei pysty enää, kun tuo poitsu herää viiden jommalla kummalla puolella. Viiden herätys on ollut mun unelma tähän asti kun olen aamuihminen, mutta nyt kyllä alkaa pikkusen tökkimään |O Eikä tuo vuosikas ollut oikein yhteistyöhaluinen kun tänä aamuna yritin että nukutaan vielä..siinä tutkittiin mua ikenistä lähtien ja välillä oli varpaatkin suussa..tehkööt ihan mitä vaan kunhan äiti vaan saa maata vielä hetken silmät kiinni :LOL:
 
Lissuli-81 :LOL: :LOL: Joo, noin voi käydä :LOL: Pistin yhdelle kaverille edellis kesänä tekstaria että voi olla että en voi vahtia sun lasta huomispäivänä..mulla on joku syyhy.. Tarkoitin että kutittaa niin ettei sanoin voi kuvata |O Epäilin raskausmyrkytystä tai allergiaa..ja mansikkahan se oli :ashamed: mun lempimarja :'( Tää kaveri on päiväkodissa töissä ja ne oli just selvinneet täi epidemiasta..sitten tais villiintyä kihomadot..No nämä naikkoset olivat kahvilla ja yks saa tekstarin että liikkeellä on syyhyä :LOL: Lievää paniikkia oli ilmassa :LOL: :LOL: Kyllä ollaan jälkeenpäin naurettu..
 
HelloShitty
juu...vaikeetahan se lopettaminen on ja vaikka tietää ettei voi polttaa niin välillä mieli tekee temppuja. vaikeinta tässä on se että tää raskaus on täys ylläri..eli söin pillereitä. että en oo ehtiny asennoitua siihen että hetkenä millon vaan on hyvä syy lopettaa. tuli ihan puun takaa koko juttu. :|

eipä mitäään uutta täällä. :D aika todellakin matelee.... |O olis kiva mennä varhaisultraan...maksaa aika paljon mutta katotaan mennäänkö vai ei. :whistle:

HS ja Kitty rv 5+0
 

Yhteistyössä