**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

cranyon galluppiin voin tunnustaa että mun liikunta rajoittuu melkolailla kävelyyn jota teen päivittäin kun vien ja haen lapsia. Stepperin ostin tätä olkkaria koristamaan :ashamed: poljin sitä ihan ahkeraan kunnes polvea alkoi särkemään, tuli tauko ja se tauko jatkuu ja jatkuu....
tarkoitus olisi sillä taas alkaa iltaisin polkemaan. jos koittais vähän rauhallisemmin ja tasaisemmalla sykkeellä =)

Sukupuolesta tässä raskaudessa on 2 vaihtoehtoa ( oikeastihan niitä on 3 :D ) mutta tämä mun oireettomuus voisi vihjaista tuulimunaan ( mitä en kyllä toivo mutta eihän sille mitään voi ) tai sitten tyttöön koska on ainakin tämä alku ollut niin erilainen kuin mitä poikien kanssa.

listasin mun tämän hetkisiä oireita:

mulla on jalat jäässä. iltaisin on ilkeän tuntuisia sydämen muljahteluita ja myöskin on koko ajan pieni nälkä. vatsa on ollut löysällä jo pari viikkoa. hiukset rasvoittuu jo päivän jälkeen. iltaisin nukkumaan mennessä paleltaa. nännit ja nännipihat ovat arat kosketukselle ja tissit hieman suurentuneet. paineen tunne alavatsalla.
ai mitkä halut? :whistle: :ashamed: niitä ei siis ole. Ja todella huonot hermot, pinna kireällä koko ajan. ohimennyt meetvurstin himo ( onneksi! ) ja hengästyn tosi helposti!

ja "puuttuvia" verrattuna edellisiin:

mun iho on hyvässä kunnossa! :eek: aiemmin se on räjähtäny käsiin heti plussatestin myötä. on siis tullut isoja finnejä kasvot täyteen. huuliherpes ei ole aktivoitunut ( kuuluu myös minulla hormonimuutoksiin ).eikä mua ei pissata yhtään sen useammin :ashamed: ja siis sitä pahoinvointia ei ole. yhtään.

väsymystä on mulla niin yleistä etten osaa sanoa sen nyt yhtäkkiä johtuvan raskaudesta...
oli vielä joku mut unohdin....
 
Täällä ois uusi odottaja kesäkuulle :) Eli 32 vuotias 5 lapsen(2 poikaa, 14 ja 11v ja 3 tyttöä 8,3 ja 1v) äiti Keski-Suomesta,perheeseen kuuluu yrittäjä isukki ja chihuahua.Eli kuudetta lapsosta odotellaan. La on kesäkuun 2 pvä. ja vahva tyttöolo. Tähän mennessä veikannut joka kerran oikein sukupuolen. Tässäkin raskaudessa aiotaan 4d ultraan Kuopioon. Viime raskaudessa saatiin tietää rv 24,että tyttö oli tuloillaan.

Kesä-äiti 09 rv 6+1 :heart:
 
hei, vielä sellainen että laskeskelin tuota laskettuaikaa eri laskureilla.
vau.fi, vauva.fi, kaksplus ja helistin.fi sivuilla. ja osa väittää että mun laskettuaika olisi vasta 10.6 :whistle: joka meinaa että viikotkin mulla olis sit tällä hetkellä vähemmän, joka taas saattaa olla syynä tähän oireettomuuteen. jos sainkin plussan vain sen verran aikaisemmin tällä kertaa ja viikkojen vähyyden takia mun oireet on kadoksissa :whistle:

anteeks kun jauhan ja jauhan. nyt olen sanonut kaiken. ugh. jään odottamaan np-ultraa. siihen on pitkä aika :ashamed:
 
Heippa!

Taas omaa napaa tai oikeastaan pikkusen sen alapuolelta :LOL: Vuotojen todellinen syy on selvinnyt.. Menin eilen Jorvin päivystykseen neuvolan terkkarin käskystä..Istuin siellä neljätuntia ja pääsin lääkärille, joka totesi että hitsi, päivystävä gynekologi oli osastolla vielä tunti sitten, tule huomenna uudelleen näytille :LOL: Nyt naurattaa, eilen ei kovinkaan paljoa.. Aamulla ampaisin taas paikalle ja lääkäri ultrasi melkein tunnin..eipä tuntunut kivalta. Kohdussa oli kiinnittyneenä 2 alkiota joista toinen oli ihan terhakka ja sydän sykki nätisti ja se toinen oli lakannut kehittymästä ja vuotaa nyt pois. Kaiveli kaikki mutkat ja munasarjat eikä lisää kavereita löytynyt :kieh: Kaikki on siis hyvin.. :heart: Niin ja pääsinhän minäkin näin sinne varhaisultraan..

Soitin ukolle töihin ja kerroin uutiset..Mulla on sekä hyviä että huonoja uutisia..voit ihan itse päättää kummat ovat kumpia.. Toinen meidän kaksosista on lakannut kehittymästä ja valuu ulos.. Ukko oli hiljaa, vissiin kuulosteli mitä mieltä minä olen asiasta ja yhteistuumin vaan todettiin, että hyvä.. Vajaa 2 vuotias sähköjänis ja vauva-kaksoset olis kyllä olleet liikaa meidän hermorakenteelle :LOL:

Liikunnasta..liikun senverran kuin rattaiden kanssa on pakko.. puistoon ja joskus kauppaan, katsomaan sorsia jne. en mitenkään hiki-lenkkeile.. Olen aina ollut sydämeni pohjasta asti niin liikuntavastainen kuin ihminen vaan voi olla.

Mukavaa päivää kaikille, eikä hermoilla suotta :hug:

-Anu-
 
Jokohan minäkin uskaltaisin siirtyä tänne odottajien puolelle... Maanantaina testasin herkällä testillä plussan vaikka kiertopäivät eivät olleet vielä täynnä ja tänään tuli apteekin testillä toinen plussa, joten eiköhän se nyt pidä uskoa, että raskaana ollaan :heart: Ihan alussa tosin olen vielä, ehkä jotain 4+2, joten vielä en uskalla rentoutua, vaikka oireita jo onkin. Rinnat on olleet todella kipeät jo viikon verran ja pientä pahoinvointia alkaa olla liikkeella :p Maanantaista lähtien on selkä ja vatsalihakset olleet tosi kipeät, ihan niinkuin olisin tehnyt oikein megatreenin edellisenä päivänä ja välillä on aika ärhäkkää vihlontaa alavatsalla. Menkkajomotukset on olleet tosi kovia muutaman päivän, olin ihan varma, että menkat tulee plussasta huolimatta, mutta nyt tuntuu olevan rauhoittumaan päin =) Ehkä sitten ensimmäisen ultran jälkeen uskaltaa rentoutua ja nauttia raskaudesta ;)

Itsestäni sen verran, että olen vielä 31 v (lauantaina 32 v, kiva synttärilahja tuli hieman etuajassa ;) ) ja mies on 40 v ja esikoista odotetaan. Laskettuaika menee varmaan noin 17.6 paikkeille ja synnytyssairaala on vielä valitsematta, mutta Belgiassa kuitenkin, kun täällä asustellaan. Olen töissä julkisella sektorilla talous- & hallintotehtävissä ja mies on yrittäjä. Mitäs muuta on kyselty... ? Ai niin, käyn melko ahkerasti kuntosalilla ja tarkoitus on jatkaa voinnin mukaan, tosin kaikista rankimmat tunnit pitänee jättää suosiolla väliin. Toivottavasti kuitenkin sen verran pystyn liikkumaan, että painonnousu pysyy kurissa, ruokahalut on nimittäin jo nyt ihan järkyttävät :LOL:

Niin ja tietysti onnittelut kaikille muillekin plussanneille! :flower: Itselläni on vielä aika epätodellinen olo, kun olin jo asennoitunut siihen, että tässä kuussa ei ainakaan tärppää :D
 
Tervetuloa taas uusille, kiva kun plussanneita on kesälle jo näinkin paljon. :flower:

Liikunnasta... mä en oo kovin liikunnallinen nykyään, tuntuu että on vaikea aloittaa mitään. Kerran viikossa käyn kevyessä jumpassa. Teen koiran kanssa minilenkkejä, koska muksut ei jaksa/viitti kävellä kovin pitkiä matkoja ja yksin en pääse kävelemään, koska mies ei koskaan ole kotona ihmisten aikoihin. Öisin en halua mennä enää lenkille.

Oma ).( pahoinvointi on ajoittaista, aamu oli hyvä, mutta nyt taas ei. Nälkä on jatkuvaa ja yritän syödä hedelmiä, karkin, suklaan ja pullan sijasta. Ajattelin juureksiakin ruveta narkuttelemaan lähiaikoina ainakin lanttua ja porkkanaa, jos ne ei sit lihottais niin paljoa. Paino on noussut tosiaan jo liikaa. :headwall:
Väsymys on kans melkoista, nukuin 12 tuntia. Heräsin siihen kun muksut tuli mun sänkyyn ihmettelemään että mites toi äiti vielä nukkuu. :ashamed:

Mantelinkukka + vekara 6+3
 
Tervetuloa taas uusille tasapuolisesti,etten unohda ketään välistä :flower:
Täällä väsymys on ollut tänään todella ankaraa,vaikka nukuin kunnon yöunet :|
Mitään ei jaksais tehdä,mutta pakko se on vähän yrittää siivoilla ja mennä myöhemmin ulkoilemaan =)

bad virgin & hippu 6+2
 
anuaanua: EI OO TOTTA!! Aika jännä juttu kyllä! Voi miten mahdotonta ja ihmeellisellä tavalla hauskaa mutta kumminkin surullista. Mutta tosi upeeta että toinen on terhakka pikku pallero siellä ja on sitkeästi mukana vaikka kaveri luovutti. :hug:

Mun avo kans eilen puheli et mitäs jos siellä on kaks, mut sanoin et ei voi ol ku ei oo suvussa kaksosia, mut sit se paukautti että niilläpä on. Isänsä sisarukset ovat kaksosia, ja tästä muisti kertoa minulle vasta nyt. No, olo on kuitenkin semmoinen että yhtä odotan. Mut ois se veikeetä kun tuliskin kaks yhdellä iskulla...

Liikkumisesta: Minä liikun ratsain ja koirien kanssa ulkona. Yhtään ei ole ylipainoa, mutta tällä syömisellä mitä nyt harrastan niin varmaan tulee viikossa se kymmenen. Tosiaan yksi harrastuksista jääpi kohta poijes.

Eilen oli niin väsy päivä että ei mahdollista. Nukuin töistä päästyäni koko päivän ja illan ja yön seuraavaan aamuun. Pari kertaa heräsin siinä puoli seitsemän ja kahdeksan aikaan illalla. Huono-olo on vähän ja nälkä ihan älytön.

Ekaan ultraan enää 27 päivää....

Lissu&Toukopouko 6+2
 
tervetuloa uudet!! =)

onko kellään tunnetta, että on nälkä mut mitään ei tee mieli. mun on kauheen vaikee saada itteeni syömään mitään. äsken söin puuroa ja mehukeittoa kaverina että tulisi kuituja ja kaikkea hyvää pienelle.

tarvii varmaan nyt sit hankkia puntari. vaikea seurata painon nousua ku lähimmät puntarit on anoppilas ja porukoiden luona. mut jos tätä rataa jatkuu ni ei oo pelkoo ylimääräsist kiloist. :D
 
hei joo,onhan mullakin oireita kun luin strutsin oireista.mulla on kans jalat iltaisin ihan jäässä,villasukat kunniaan;) ja samoin tuo hiusten rasvottuminen,aivan järkkyä...illalla kun hiukset pesee ,niin aamulla melkein sais pestä uudelleen...
palelee kans iltaisin hurjasti ja yölläkin kaks peittoa päällä.halut kasn on ihan hukkapiilossa,toivon niiden johtuvan lugeista...ei kamalan hohdokasta ,kun valuu jalkoväli valkosta töhnää :headwall: huomenna on ohi lugejen käyttö,jippii!
mutta taas päivän askareihin . moips!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Jep, kun muutkin on kertoneet iltaturvotuksesta, uskallan minäkin (olen nimittäin ajatellut, et kuvittelen tuon pallovatsan itselleni :LOL: ) Tietääköhän joku, mistä tuo turvotus johtuu?!

Levoton Strutsi Käy tekemässä se labran testi, niin saat varmuuden, vaikka kyllähän ne apteekin testit pitäis raskauden näyttää, tosin itekin kävin näytteen viemässä terveyskeskukseen, nyt sitten mietin onko tuulimuna, kasvaako vauva ja hengittää...marraskuussa vasta tiedän todellisen vastauksen näihin kysymyksiin...
voiko sinne labraan mennä ominpäin ja sanoa haluavansa raskaustestin? ottaako ne sen vaan pissasta ja pitää olla se 4 h virtsaamatta ennen sitä? vai suostuiskohan ne ottaa suoraan verestä? :whistle: Ite soitin terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja laittoivat sieltä pyynnön labraan, seuraavana aamuna sitten vein aamupissan labraan, soita sinne ja kysele, en tiedä millainen käytäntö teillä siellä on...
 
maaliskuu kyllä mä nyt luulen että jätän hermoilut sikseen ja otan sen vastaan mitä tulee =)
joko ootan vauvaa tai sit tämä on tuulimuna. sille kun ei vaan voi mitään.
en mene varhaisultraan vaan odottelen np-ultraa ;)
Onko täällä ketään muuta joka jättää varhaisultran väliin? :wave:
 
HelloShitty
kaksosista; jos muistan oikein niin ne perityy naisen puolelta. eli löytyy kyllä miehenkin geeneistä mutta naisen geenit ratkaisee. esim. jos miehellä on geenit ja saa tytön..niin sille on mahollisuus saada kaksosia. en oo ihan sata varma asiasta mutta oon joskus kuullu jonkun kertovan näin.

omaa vointia; mikään ruoka ei maistu ja oksettaa. kahvia en uskalla juoda. :x tää olo on karsee..milloinkohan se menee ohi. |O
 
Yeb
:heart: Tervetuloa kaikki uudet, onnea! :heart:

Ja sitten vielä onnea helpottavista uutisista anuaanualle ja HelloShittylle :flower: Kyllä kaikkien tarttis päästä varhaisultraan ihan vaan mielen helpotukseksi ja tietysti ilmaiseksi :)

Mä en oo koskaan ollu kovin kova liikkumaan.. Riittää mitä töissä tulee liikuttua kun siellä käy ja sitten esikoisen kanssa ulkoilut päivittäin. Esikosta tuli kiloja raskausaikana 14, joista viikon aikana sairaalaan jäi 10, reilut 4 toin toki kotiinkin ;) Mässäilin kyllä ahkerasti silloin, nyt ajattelin jättää vähän vähemmälle. Lähtöpainokin olis nyt kolmisen kiloa pienempi kuin viimeksi, kiitos imetyksen joka meillä loppui viime viikolla. Se oli kyllä hyvinkin kaloreita kuluttavaa puuhaa :)

Sukupuolesta.. Mä toivoisin toista tyttöä :) Toki poikakin on yhtä tervetullut! Esikoisesta mulla oli alkuun ihan tyttöolo mutta kun kaikki muut alkoi sanoa mahaa pojaksi ja kaikki muutkin "oireet" viittasi poikaan niin mun tyttöolo hävisi. Katsotaan kuin nyt käy, edellisestä ei haluttu etukäteen selvittää mutta nyt kyllä tahtoisin.

Mulle kyllä ruoka maistuu, sama homma ku viimeksi että pahaan oloon auttaa kun vähän syö jotain :) Nyt on toki ton 15-kuisen ansiosta säännölliset ruoka-ajat ja aamuisin tulee jopa itelläkin syötyä puuroa, viimeksi tuli tosiaan sitten naposteltua jonkinverran..
 
anuaanua :hug: Mulla oli sama juttu edellisessä raskaudessa. Kuitenkin se toisen istukka jäi ja synnytykseen mennessä se oli kasvanut jonkin verran vaikka toista vauvaa ei sit ollut enää. Pyydä tarkistamaan ultrassa tilanne, koska mulla ainakin jäi sit se toisen istukka irtoamatta ja kätilöt ei huomannut/muistanut että siellä toinenkin on. Kotiutumisen jälkeen se sitten alkoi vuotamaan runsaasti ja jouduin kaavintaan keskellä yötä. En halua pelotella tällä, mutta kannattaa tarkistaa asia, niin ei tule yllätyksiä sitten myöhemmin. :heart:
 
uusi odottaja ilmoittautuu :wave:

Vastaillaan nyt ensin noihin kysymyksiin joita oli kyselty tuolla pinossa aiemmin..

Nimimerkin takaa löytyy 26v äippä joka paiskii töitä nuorten parissa (asiakaspalvelu/palveluohjaus).
Perheeseen kuuluu pari vuotta vanhempi aviomies joka ei tee työkseen niin siistiä sisätyötä ku minä vaan on yleensä yltäpäältä sorassa yms. maa-aineksessa plus taustalla "tuoksuna" koneiden haju kun kotiin saapuu :LOL:
Lapsia meillä on ennestään 2, tyttö 01/05 ja poika 07/06. Eli kolmatta rakasta tässä odotellaan :heart:


Oireista tai niiden puuttumisesta on ollu puhetta. Mulla ei ole ollut kertaakaan mitään muuta oiretta ensimmäisen 7kk aikana ku alussa tehty positiivinen raskaustesti :D Ihan loppuvaiheessa sitten on tullut kuvioihin mukaan levottomat jalat.

Oireita ei tällä kolmannellakaan kerralla ole ollut, en ole siitä huolissani. Uskon että asiat menevät omalla painollaan.. Täysin naiivisti en luota sillä pojan raskauden aikana oli esim. verenvuoto ongelmia (rv 13=> ) mutta jos jotain on tapahtuakseen niin se tapahtuu ja sille ei voi mitään, siksipä nautin täysin rinnoin tästä ajasta :heart:

LA tällä hetkellä 3.6 ja synnäri PHKS.

Olisikohan tässä tällä erää tarpeeksi, palailen kertoilemaan lisää ja lueskelen pinoa taustalla
:p

Vauhti-ipanoiden äiti rv 6 (?) (en ole enää esikoisen jälkeen laskenut päivän tarkkuudella noita raskausviikkoja :whistle: )
 
Levoton strutsi Millä perusteella sen varhaisultran saa/ pääsee?! :whistle: Ei oo ennen ollu tarvis...Tänään aamulla kun heräsin ei ollu tissitkään enää kipeet, ja aiemmin jo kerroinkin et kun sain sen plussan, ni katos samalla se varma tunne odotuksesta :( Nyt oonkin ihan paniikissa ja varma tuulimunasta :'( Eihän tää ressaaminenkaan hyvästä oo!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Levoton strutsi Millä perusteella sen varhaisultran saa/ pääsee?! :whistle: Ei oo ennen ollu tarvis...Tänään aamulla kun heräsin ei ollu tissitkään enää kipeet, ja aiemmin jo kerroinkin et kun sain sen plussan, ni katos samalla se varma tunne odotuksesta :( Nyt oonkin ihan paniikissa ja varma tuulimunasta :'( Eihän tää ressaaminenkaan hyvästä oo!!
rahalla sen saa, yksityiseltä ymmärtääkseni milloin vaan. kallis se lysti on. kunnallisesta puolesta en edes tiedä. kai sielläkin suostutaan ultraamaan jos on vuotoa ja kovaa kipua? :whistle: ja siis en minäkään ole koskaan käynyt. nyt vasta ekaa kertaa pohdin sinne menoa kun on niin olemattomat oireet.
Tosin päätin tässä iltapäivällä ottaa vastaan sen mitä tuleman pitää, en voi stressaamalla muuttaa asioita. joko masussa kasvaa vauva tai sitten ei. eipä sille mitään voi. np-ultraan on vielä aikaa, et pitkähän on odottavan aika... :snotty: mutta toistaiseksi yritän olla stressaamatta ja luulematta liikoja, toivon samaa sinullekin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
kaksosista; jos muistan oikein niin ne perityy naisen puolelta. eli löytyy kyllä miehenkin geeneistä mutta naisen geenit ratkaisee. esim. jos miehellä on geenit ja saa tytön..niin sille on mahollisuus saada kaksosia. en oo ihan sata varma asiasta mutta oon joskus kuullu jonkun kertovan näin.
Kyllä sen kaksosuuden on pakko periytyä äidin puolelta..miettikääs että siihen tarvitaan 2 munasolua tai sitten yks jakautuva ja simppoja on liikkeellä armeijan verran

:LOL: Jos isä on kaksonen voi hänen tyttärensä saada kaksoset. Ja kait se voi kulkea geeneissä pitkäänkin isältä pojalle ennenkuin sattuu syntymään tyttö joka ne kaksoset lopulta tekee.

Me ollaan kyllä oikein tyytyväisiä että näin kävi ja yksi on tulossa kerrallaan..Vaikka kait sitä pitäis olla erittäin kiitollinen kaikesta mitä saa, se kun ei ole itsestään selvää.. Just juttelin yhden ystävän kanssa jotka saavat nyt apua hommaan. Miksi just niitä pareja koetellaan jotka ihan oikeasti haluaisivat lapsia ja olisivat varmasti maailman rakastavimmat vanhemmat!! Onneksi lääketiede on ihmeellinen :heart:


Pakko käydä välillä tainnuttamassa tuo apina... Kamala riiviö..tullut isäänsä..


-Anu-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mantelinkukka:
anuaanua :hug: Mulla oli sama juttu edellisessä raskaudessa. Kuitenkin se toisen istukka jäi ja synnytykseen mennessä se oli kasvanut jonkin verran vaikka toista vauvaa ei sit ollut enää. Pyydä tarkistamaan ultrassa tilanne, koska mulla ainakin jäi sit se toisen istukka irtoamatta ja kätilöt ei huomannut/muistanut että siellä toinenkin on. Kotiutumisen jälkeen se sitten alkoi vuotamaan runsaasti ja jouduin kaavintaan keskellä yötä. En halua pelotella tällä, mutta kannattaa tarkistaa asia, niin ei tule yllätyksiä sitten myöhemmin. :heart:
Olipa hyvä että sanoit, en olis edes tajunnut tuollaista!! Pakko pistää jonnekin ylös että muistan, mun tuurilla käy just noin..

-Anu-
 
anuaanualle piti kommentoida että onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin =)
Ottivatko ne jorvin päivystykseen sinut vastaan kuitenkin suurempia kyselemättä? kun olen ymmärtänyt että ovat vähän hanakoita ultraamaan yhtään mitään alhaisilla viikoilla :whistle: kun mitään ei voida tehdä jos kesken menee...
 
Oma kokemus tuosta aikaisten viikkojen ultrista on täältä Lahden suunnalta. Poikaa kun odotin viikolla 13 niin ilman kipuja rupesin vuotamaan verta (PALJON) ja olin aivan varma että kesken menee. Meninpä sitten kaupungin sairaalan päivystykseen jossa istuin sitten kaiken kaikkiaan noin3 tuntia. Siellä housut veressä istuessani ja itkiessäni kaikkien nähden kävin kysymässä et montako on ennen minua. Vastaanottovirkailija (vai mikä se nyt onkaan) sanoi et voithan kokeilla soittaa synnärille josko ne ottaisi sinut sinne ultrattavaksi ilman lähetettä. Minäpä soitin ja kätilön vastaus oli että et sinä voi tänne tulla tuosta noin vaan että täällä pelastetaan vaan ihmisiä :eek:

Kylläpä tuntui siinä menettämisen pelon seassa erittäin ei mukavalle että jaahas, mä pelkään lapseni puolesta ja teille se ei ole ihminen jonka voinnin voisitte katsoa. Istuin sitten kiltisti odottaen vuoroani lääkärille joka ei kummiskaan edes uskaltanu "sörkkiä" enempää kun näki verimäärän vaan kirjoitti suoraan sen tarvittavan lähetteen sinne synnärille.

Meidän kohdalla onneksi kaikki oli ok, joskin vuodon syy ei koskaan selvinnyt. Että näin kivoja kommentteja sai lahessa vuonna 2006 :( Joskin sitten synnytyksessä ja osastolla on ollut ihania ihmisiä ja sammakoita ei enää päässyt kenenkään suusta :)
 

Yhteistyössä