**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
anuaanualle piti kommentoida että onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin =)
Ottivatko ne jorvin päivystykseen sinut vastaan kuitenkin suurempia kyselemättä? kun olen ymmärtänyt että ovat vähän hanakoita ultraamaan yhtään mitään alhaisilla viikoilla :whistle: kun mitään ei voida tehdä jos kesken menee...
Joo, tavallaan.. siinä 10023 numerossa haistattivat oikein kunnolla kahdesti..sitten vaan marssin Jorviin kun neuvolan terkka niin vahvasti kehoitti.. Jorvissa on menossa joku asiakastyytyväisyys-kysely :D Sain palautelomakkeen ja kauniit pyynnöt täyttää sen jos vaan jaksan.. Kun oireitani kerroin niin sanoin ihan suoraan että minnekään ei koske, mutta muuten on niin outo olo..Ja että erittäin kokenut ja ammattitaitoinen terkka tuosta muutaman sadan metrin päästä käski viivyttelemättä ultrata.. Virkailija ei nikotellut yhtään. Kun pääsin lääkärille selitin saman tarinan ja sanoin että ymmärrän kyllä että ei ole kyse elämästä ja kuolemasta, mutta en halua että munasarjat räjähtävät just silloin kun olen kotona 2:n pienen lapsen kanssa.. Tän aamun päivystyksessä kohdeltiin todella nätisti.. Sain sen käsityksen että tk:n lääkäri voi laittaa sähköisen lähetteen jorvin naistentautien päivystykseen ultraan..Aina kannattaa kokeilla jos asia ahdistaa..Mulla olis ollut myös sellainen mahdollisuus että lähete olis ollut kiireellisyydeltään 1-7 päivää, mutta joku gyne yöllä tuli siihen tulokseen että aamulla olis kuitenkin varminta. Tais olla tuo "ruskea"vuoto joka toi vahvan epäilyn tuulimunasta..

Siitä auttavasta kettuilunumerosta teen kyllä ihan kunnon asiakaspalautteen kunhan saan neuvolasta lomakkeen..mulle sellainen jo luvattiin kun pikkusen päivällä avauduin.. :LOL:
Paras neuvo niiltä oli eilen..tee uusi raskaustesti ja jos on positiivinen olet edelleen raskaana.. Mulla on kyllä ihan sellainen käsitys että tuulimuna näyttää myös positiivista ja keskenmenokin on positiivinen vielä pitkään. Olen aina ihmetellyt missä ne +50v. hoitsut ovat kun niitä harvoin näkee hoitotyössä..Nyt tiedän, niille on perustettu oikein valtakunnallinen suojatyöpaikka |O Anteeksi vaan kaikki kyseisen numeron mukavat hoitsut..

-Anu-
 
Plussasin viime viikon ti ja tein 3 testiä ennen kuin uskoin että olen tosissaan raskaana..Odotan nyt siis toista lastani ja rv olis nyt 4+6...ja la olis siis 11.6.09 mut varmaan vaihtuu sit kun on eka ultra...27.10 olis eka neuvola...
:D
 
maaliskuu näin teemme yhteistuumin :hug: :hug: tai ainakin yritetään, eikös? ;)

anuaanua mistäs päin olitkaan? siis jos saa udella :ashamed: mulla ei ole kipuja eikä vuotoja joten siinä mielessä voin olla rauhallisin mielin. mutta kyllä mä sinne kanssa joudun suuntaamaan jos jotain ihmeellistä tapahtuu :whistle: synnyttämään en sinne kyllä aio, jostain syystä kammoksun kyseistä sairaalaa synnytyssairaalana :ashamed:
 
Olettekos jo kertoneet monellekkin raskaudestanne? Ite oon pitänyt vähän matalampaa profiilia asian suhteen, eli vielä ei tiedä kovinkaan moni. Töissä yritän pitää salassa, mut vikeaa se on kun täällä roikun vähän väliä ja nälkä/pahoinvointi/väsy päällä koko ajan :LOL: Vanhemmille ajateltiin kertoa viimeistään ultran jälkeen, mutta voi olla että mun vanhemmat saa tietää jo aikaisemminkin...

Älyttömiä välillä nuo terveysasemien kommentit... Joo mä ymmärrän kyllä että varmaan käy paljon siellä ihmisiä joilla ei oikeasti ole mitään vaivaa, et mennään vaan seuran puutteen vuoks, mut luulis niillä olevan hyvä ihmis tuntemus että huomaisivat ketkä on oikeesti huolissaan. Luulis et tajuavat että raskaana oleva nainen yleensä on huolissaan tulevan vauvansa kohtalosta!! hm... ärsyttää tommonen :headwall:

jadal: Saako udella että missä päin keski-suomea asustelette? =)

Ja tervetuloa kaikille uusille... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
maaliskuu näin teemme yhteistuumin :hug: :hug: tai ainakin yritetään, eikös? ;)

anuaanua mistäs päin olitkaan? siis jos saa udella :ashamed: mulla ei ole kipuja eikä vuotoja joten siinä mielessä voin olla rauhallisin mielin. mutta kyllä mä sinne kanssa joudun suuntaamaan jos jotain ihmeellistä tapahtuu :whistle: synnyttämään en sinne kyllä aio, jostain syystä kammoksun kyseistä sairaalaa synnytyssairaalana :ashamed:
Järvenperästä.. Synnytin edellisen Jorvissa ja jäi tosi hyvät fiilikset henkilökunnasta. Paljon hurjia juttuja kyllä olen paikasta kuullut |O

-Anu-
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Olettekos jo kertoneet monellekkin raskaudestanne? Ite oon pitänyt vähän matalampaa profiilia asian suhteen, eli vielä ei tiedä kovinkaan moni. Töissä yritän pitää salassa, mut vikeaa se on kun täällä roikun vähän väliä ja nälkä/pahoinvointi/väsy päällä koko ajan :LOL: Vanhemmille ajateltiin kertoa viimeistään ultran jälkeen, mutta voi olla että mun vanhemmat saa tietää jo aikaisemminkin...
Mä oon kertonut parhaalle kaverille kun sen kanssa kuitenkin jatkuvasti tekemisissä ja tiesi yrityksestä. Töissä olen kertonut yhdelle, en vaan osaa valehdella kun suoraan kysytään :whistle: Ja vaikea selittää miksen olekkaan tulossa tänä vuonna pikkujouluihin.. Ainiin, onhan mies jo kertonut äidilleen, mä en vielä meinaakkaan omille porukoilleni kertoa ennenku joskus vasta, ehkä sen ekan ultran jälkeen :)

Jokos kaikki täällä on varannut neuvolasta ekan ajan? Mille viikoille se osuu? Tarttiskohan pikkuhiljaa itekkin :ashamed:..
 
Pepperoni-pakastepizza navassa ja alkaa jo vähän ramasee. :) Toivottavasti ku vaikka on hirvee väsy (en kyllä tiiä et onko normaalia isompi oikeasti koska mun perussairauteen kuuluu myös kova väsy), mut päivällä oon yrittäny monesti päiväunia mutta ei tuu uni, ei sitte millää! :/

Sukupuolifiiliksistä: mulla on koko ajan ollu sellainen tunne että tyttö olis tulossa, ja samoin luovuttaja puhui vaan pienestä tytöstä kun raskaudesta hänelle kerroin, mut fyysisten oireiden perusteella en kyllä osais veikata yhtään mitään..toisaalta, myös hänen puolelta on kaksosia suvussa enemmänkin ja pelkään ultraan asti vaikka isänpuolelta ei vois periytyäkään. :)

Mikä muuten on np-ultra?

Neuvolasta tuli tänää papereita täytettäväks ja pakkohan ne innostuksissa oli pakko täyttää heti vaikka vielä ei kiire olekaan.

Jorvista ei itellä ole pahemmin pelkoja ku oon syntyny siellä itekin ja käytännössä viettäny koko elämäni (tarha, kesätyöt, välivuodet ja sitten normaalia työtä ennen yrittäjyyttä). Käytkö sä anuaanua lähderannassa neuvolassa vai onko teillä siellä j-perässä toinen neuvola?
 
Olen jorvissa myös kerran nähnyt kuinka osastolta lähdettiin viemään naista hätäsektioon ja 19-vuotiaalle osaston toiminnasta tietämättömälle se oli kyllä aikamoinen kokemus..eka päivä kyseisellä osastolla siivoamassa eikä kukaan edes ollut kertonut että kun huudetaan hätäsektio niin minun olisi pitänyt avata kaikki ovet ja tyhjentää käytävät juoksijoiden tieltä..onneksi pari hoitajaa tajusi etten tiennyt sitä ja auttoi minua. :)
Ja jälkikäteen kuulin että kaikki oli mennyt hyvin loppujenlopuksi ja terve vauva oli tullut. :)
 
jorvista vielä sen verran että hyvä jos sieltä kuitenkin on ihan hyvät kokemukset. minä suuntaan silti tapani mukaan naistenklinikalle :D itse olen tosin aikoinaan syntynyt jorvissa :whistle:
No, mulle jorvi edustaa enemmän ensiapua kun lapset on sairastuneet, joten olis vaikea suhtautua että sinne menis synnyttää... jotenki. kai mä oon vaan outo :xmas:

np-ultra on niskapoimu ultra. tehdään viikoilla nykyään 11-13. siinä mitataan sikiön niskapoimu ja sillä suljetaan pois erilaiset kromosomihäiriöt. on antanut myös vääriä hälytyksiä mutta silti aion sinne mennä. eka kerta ku pääsee vauvaa kurkkii :heart:
 
anuaanua,no ompas sulla ollut sitten todella "auttava" numero :hug:

Kertomisesta muille,meinasin katsella ensin miten käy ultrassa ens viikolla ja sit kerron jos siltä tuntuu,saa nähdä :D :heart:
Väsyttää ja turvottaa,pitää varmaan mennä kohta huilimaan, hyvää yötä kaikille :wave:
 
cranyo Me kuulutaan Bembölen neuvolaan.. Hauskaa siinä on se, että itsekin olen vauvana tieni sieltä aloittanut, täti tosin on ehtinyt vuosien aikana vaihtua :LOL: Ehkä ihan positiivista..
Ensiksi mua vähän ahdisti kun työni kautta olen ollut saman terkan kanssa tekemisissä, oli tunne että olen töissä edelleen. Nyt kun ollaan melkein 2 vuotta oltu tekemisissä kotiasioiden yhteydessä ja hänkin on oppinut tuntemaan minun siviili-persoonani niin tullaan oikein hyvin juttuun, osataan tavallaan lukea toisiamme paremmin ja sivuuttaa pännivät asiat =) Luotan hänen ammattitaitoonsa ja neuvoihinsa 100% vaikka lopulta teenkin ihan omat ratkaisuni, on kuitenkin mukava kuulla myös kokemuksen ja tiedon ääntä :LOL:

Eilinen ultra poisti multa ihan selkeästi jonkun "pelon" Alan olla ihan hurahtanut päästäni tän vauva-asian kanssa ja suunnittelen jo ens kesää.. Sairasta :D Voi olla pikkusen turhan aikaista miettiä tuleeko kamalan kuuma kesä ja millaisia vaatteita vauva tarvitsee. Muistatteko koska äitiyspakkaus vaihtuu nyt syksyllä, musta ne vaihtaa sitä kahdesti vuodessa ja toinen on huhti-toukokuu? Eikös sen pakkauksen tai rahan saa anoa kun tietyt päivät on lusittu..

Uutisesta olen kertonut kaikille läheisille, meistä on helpompaa jos jotain sattuukin niin ei sitten tarvitse sitä surua kertoa alusta alkaen, kyllä jokainen tietää että näillä viikoilla voi sattua mitä tahansa ja osaa suhtautua jos näin käy.

Ainoastaan oli tämä yksi pariskunta jolta pihdattiin tietoa, olisi ollut niin ihanaa jos olisivat ehtineet saada itse ensiksi plussan. Eilen nähtiin ja multa kysyttiin ihan suoraan että mites meidän projekti.. En halunnut valehdella, mutta oli kyllä ihan paska-fiilis heidän puolestaan. Kovasti kaveri onnitteli ja oli ihan aidosti iloinen, mutta silti kyynel nousi silmäkulmaan.. Tuo tunne on niin tuttu että sattuu vieläkin heidän puolestaan.. Aitoa onnea toisten puolesta, mutta sisuksissa kuitenkin syvä suru.. Saatiinhan me kyllä hyvät naurutkin aikaiseksi kun kuviteltiin meille niitä kaksosia :D Ja sitä hikeä joka nousee teini-siskon otsalle kun kuulee että taas sisarukset lisääntyvät..kaksi olisi kuulemma hälle ihan riittävä.. :LOL:

Mukavaa päivää kaikille :heart:

-Anu-
 
Heipä hei :wave:

Täällä ilmottaudutaan kesämassukoihin :heart:
tunnelmat on jännittyneet kaikin puolin, onnesta soikeena ollaan :D

Jos kaikki menis hienosti, niin nyytti saataisiin ed.menkkojen mukaan 22.6 tai oletetun hedelmöittymispäivän mukaan 16.6. Eiköhän se sit viimestään neuvolassa selviä, että kumpi la on lähempänä (mulla siis ollu tosi epäsäännölliset kierrot ) Taitaapa tuo ajankohta olla kait juhannusviikko :whistle:

Oireina turvotus, jano ja kun tulee nälkä, niin sitten onkin TOSInälkä.

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
J84
Tulin kurkkiin nopsaan muiden kuulumisia ja paljon on tullut uusia odottajia..hienoa :D Eli tervetuloa joukkoomme uudet mammat :heart: Tänne ei mitään uutta..juhla touhut on ruokia vaille valmiit ja enää pari päivää iskän juhliin niin sit tää hössötys on ohi :p Mut hyvät päivän jatkot kaikille :wave:
 
HelloShitty
huomenta!
täällä paha olo vaan pahenee. eilen meni koko päiväsängyssä. nukuin päikkäreitä ja olo oli oikein hyvä..jos ei lasketa mukaan sitä pahoinvointia. :x no..heti aamulla oli taas karsee olo. nytkin yökin täs samalla. tää on ihan karseeta. vaikka toivoinkin oireita. :ashamed:

ootte kirjoittanu niin paljon että minäkin putoon kärrystä. :eek: pitää lukea läpi uudelleen että muistaa mihin kysmyksiin piti vastata. :LOL: ehkä se dementia iski sittenkin tänne. :D

HS ja yökkis rv 6+0
 
Ma en millään ehdi lukea teidän kaikkia tekstejä :( . Mun paha olo rajaa tietokoneen käyttöä aika paljon. Tänään iltapäivällä on sitten ultra.
Hopotitar - Kiitti =) , tosiaan laskettu on 1.6 kun lasketaan punktiosta.
Lissuli - Meilla meni nyt niin, etta koko perhe ja tutut tiesi ivf aikataulun ja testiajat ja kaikki, joten aivan kaikki tietää. Unkarilaiset ovat aivan mahottomia, niillä on keinot saada kaikki tieto käsiinsä :kieh: . Pomokin tietää ja on huolissaan, jos en lepää tarpeeksi.

Hobelix & vatut 6+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Hobelix:
Ma en millään ehdi lukea teidän kaikkia tekstejä :( . Mun paha olo rajaa tietokoneen käyttöä aika paljon. Tänään iltapäivällä on sitten ultra.
Hopotitar - Kiitti =) , tosiaan laskettu on 1.6 kun lasketaan punktiosta.
Lissuli - Meilla meni nyt niin, etta koko perhe ja tutut tiesi ivf aikataulun ja testiajat ja kaikki, joten aivan kaikki tietää. Unkarilaiset ovat aivan mahottomia, niillä on keinot saada kaikki tieto käsiinsä :kieh: . Pomokin tietää ja on huolissaan, jos en lepää tarpeeksi.

Hobelix & vatut 6+3
onnea ultraan!! :flower:
aika jännittävää varmaan..onkohan siinä 2.. :D
 
Hobelix:eek:nnea ultraan! tuu heti kertomaan sitten mitä siellä näkyi :)
Oletteko varailleet jo aikaa neuvolaan,tai milloin ajattelitte sen tehdä?mietin ,et onkohan liian myöhäistä varata se vasta RV7 jälkeen kun on käynyt ekassa ultrassa?riippuuhan se tietty jonoista...viimeksi sain tietää niin myöhään raskaudesta(rv11),et oli jo tosiaankin kiirus varata aika neuvolaan :LOL:
Torstaipäivä terkuin :Ryhis 5+1
 
tervehdys.

täällä ollaan aivan järjettömässä flunssassa. Kurkkua kutittaa joka sit omalta osaltaan on saanu herkän oksennusrefleksin. Aina ku yskittää ni yökityttää. mut en ole silti oksentanu. Siivoa yritän kun olo on jotenki parempi ku touhuu. nyt kun pysähdyin tähän ni heti alkoi yskittää jne :/
Kunhan viikonloppuna kykenisin töihin :snotty:

Ja eipä mulla ole myöskään muistia. tuossa siirtelin sohvia että sain alta imuroitua. vasta kun kävellessä nipisti vähän alamasuun ni hoksasin että ehkä en kuitenkaan niin hirveästi ala täällä rymsteeraamaan :whistle: tosin en ole ikinä odotusaikana osannut varoa itseäni ja tekemisiäni.. :ashamed:

tervetuloa uudet ja Hobelixille tsempit ultraan ja HelloShittylle ja muille pahoinvoiville toivotten jaksuja :wave:
 
hei kaikille,

voisin kanssa liittyä tälle palstalle. La olis 5.6.08, tänään on rv 5+6. Ensimmäinen neuvola on viikolla 43, enkä meinaa malttaa odottaa. Ei olla läheisille vielä kerrottu, ainoastaan parille luokkakaverille jouduin kertomaan olosuhteiden pakosta.. Neuvolan jälkeen ajateltiin kertoa vanhemmille ja sisaruksille.. En kyllä tiedä miten maltan vielä sen 2 viikkoa odottaa??

ylionnellisia ollaan molemmat tulokkaasta, esikoista odotetaan.. Heinäkuussa haaveet alkoivat ja nyt ollaan sitten tässä vaiheessa.. Vielä en uskalla kuitenkaan ihan täysillä iloita - pelottaa jonkin verran tuo km-riski, vaik turhahan sitä on murehtia kun ei siihen itse voi kovinkaan vaikuttaa..

 
jadal
Lissuli-81: tästä jyväskylän kupeesta ollaan, maalaiskuntalaisia... :)

Minä myös olen yksi epäilijöistä... Välillä tuntuu, etten mä nyt voi raskaana olla jos testi vaikka oli virheellinen tai jotain... enkä uskalla tehdä uutta testiä :D
Oireita ei ole ihmeemmin ilmaantunut, toivottavasti pysyis pahoinvointi ainakin poissa.



Mulla on täällä menossa imetyksen lopettelu. Haikealta tuntuu, mutta näin kai on parempi. Ei ainakaan niin helposti tule raudan yms. puutosta.

Meillä ehkä alkaa pienen pieni remontti viikonloppuna... tarkoitus on laittaa alakerran lattioihin laminaatit, nykyiset muovimatot on aika järkyttävät. Samalla vaivalla laitetaan eristyksiä eteiseen, se kun on talvella pakkasen puolella :/ ei sitten tarvitse jäätyä kun menee lastenhuoneeseen.
Asutaan tälläisessa vanhassa rintamamiestalossa, niin tässä kyllä laittoa riittää. Vuokralla kylläkin, mutta saadaan pitää kuin omaa. Pihassa on vanha navetta, josta on tehty viiden hevosen talli, ja siinä asustelee miehen siskon perheen hevosia. Mukava käydä niitä rapsuttelemassa :)


pahoittelen kirjoitus virheitä, opettelen vielä kirjoittamaan kannettavalla, en varmaan opi ikinä :p

Nyt on kyllä aika lopettaa nää jutut, ja lähteä siivoamaan, anoppi ja appiukko on tulossa vierailulle, luoja ties kuinka pitkäksi aikaa =) he kun saattaa helposti olla viikonkin, mutta eivät yleensä kerro etukäteen kuinka kauan ovat. Yritän siinä sitten vaivihkaa mieheltä udella, josko hän tietäisi vierailun keston. No, joskus tietää, joskus ei :D

Joo mut nyt pakko mennä...
jadal rv 4+6
 
Tervetuloa uudet..


Levoton Strutsi Jäin edellisestä saikulle muistaakseni viikolla 14 tai siinä hujakoilla. Supisteli aivan kamalasti ja sitten alkoivat jotkut "liitoskivut" pientenryhmässä on aika rankkaa.. Olin kotona ja katselin paikkoja..en ollut jaksanut siivota kun oli väsyttänyt jo pitkään.. Ensimmäisen viikon siivosin kuin hullu, kävin aina välillä makaamassa kun supisteli niin, ja taas hommiin.. Siivosin jopa terassin laatoituksen ja raahasin talvirenkaat ulkovarastoon, mun vaan oli ihan pakko :LOL: Nyt odotan taas tuota vaihetta, tällähetkellä vallitsee tuo imuri-allergia ja pikku roskiahan voi aina potkia kaappien alle :ashamed: Tiskikoneen tyhjennän vasta illalla kun on pakko ja sitten sen voikin laittaa uudelleen päälle..likaisia astioita kyllä riittää..Mua ei vaan voisi nyt kiinnostaa yhtään vähempää tämä huushollaaminen :D

Omaakehoa.. Oletteko useamman lapsen saaneet huomanneet miten suhtautuminen omaan kehoon muuttuu raskauksien myötä.. =) Ekassa olin vähän hämilläni kun muutoksia tuli, vaikka tiesin odottaa niitä silti ne yllättivät. Synnytysvalmennuksessa olis kyllä ihan hyvä olla joku osio myös kehon muuttumisesta synnytyksen jälkeen eikä vaan sitä ponnistusta ja kivunlievitystä. Jo se miten alaosasto on "löysä" jonkin aikaa, ja kuinka kehosta kuuluu mitä ihmeellisimpiä ääniä, millaista jälkivuoto ihan todellisuudessa on jne. Ei tulisi niin yllätyksenä eikä tarvitsisi miettiä/huolestua.. Tunneskaaloista puhumattakaan.. Kaikki ei ole pelkkää ihanaa vaan välillä voi jopa ihan inhota sitä omaa rakasta palleroaan joka päättää herätä syömään tunnin välein.. Ei tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa ja miettiä olenko ainut näin huono äiti..

-Anu-
 

Yhteistyössä