**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Tervetuloa taas uusille :hug:
Katselin ettei taida vielä olla muita Koksilaisia paikalla? :D Ihanan iso porukka meillä alkaa olla jo kasassa :heart:
Mä laskeskelen jo päiviä ensviikkoon,ei jaksa enää :kieh: :saint:
Pahaolo on lieventynyt,hetkittäistä ällötystä on havaittavissa,muut oireet on hellät nännit ja nippailee vähän väliä masusta =)

bad virgin & hippu 6+3
 
Ryhis Itelläni neuvola vasta 11.11, meillä päin kun terkkari mielellään antaa ajan, kun 10 rvk täynnä, mulle se tosin menee jo 11 rvk:n yli :( , oisin vaan niin kovasti toivonut, et olis jo aiemmin päässy...Lissuli-81 Mä oon muutamalle työkavereille kertonut ihan vaan kun oli semmonen olo, on sitten nekin mukana jännäämässä, sukulaisille ja esikoiselle kerrotaan sit ekan neuvolan jälkeen, jos kaikki hyvin....
 
Ja tervetuloa uusille!! =) Mun oireet on melkein kokonaan hävinnyt ( tein kyllä viimeksi eilen testin, joka oli vielä jemmassa ja näytti kyllä ihan plussaa...) ja siksipä tilasin varhaisultra- ajan, joka on 16.10. Toivottavasti pikkuinen on oikeassa paikassa. Jokohan syke löytyy, kun silloin olis viikkoja 6+5? Ajattelin vasta sen jälkeen soittaa neuvolaan.
Kertonut en ole vasta kuin kahdelle kaverilleni. Emmekä aio kertoakaan ainakaan vanhemmillemme, kuin vasta sen ekan neuvola ultran jälkeen. Jotenkin vaan koko ajan on pelko takaraivossa, kun tätä on Niin kauan toivonut.
Mutta eipä tämän kummempaa tänne, kylmä on pakkasta oli aamulla jo -5 astetta!! hui. Täytyy siis alkaa lämmityspuuhiin.
Iloista päivän jatkoa kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä en ala enää mitään,kerran jo kirjoitin tähän tekstin ja se näky, ja nyt sit ei enää näykkään :snotty:
Huono päivä... tsemppiä :)
Tää kyl jotain jökittää mullakin ja äsken kirjoitin viestiä niin tuli ensin kaks kertaa, sit oli muokkaamas toista niin muokkas kummatkin ja sit ne hävis kokonaan :eek: Upeeta!
 
Ilmis
Tervehdys kaikille ja :wave: uusille!

BadVirgin Täällä olis kans yksi Koksilainen, ei vaan ole listaan asti kerennyt!

Mulla on eka neuvola vasta vk 10, kun tarvitsin aamuajan töiden takia ja ainut mikä oli vapaa :( Kauhea aika odotella! Kuukausi ennen kuin joku "ammattilainen" sanoo, et joo näin on! :LOL: Ajattelin jo varhaisultraa, mut kai tää suunnaton tissien kasvu, turvotus ja vatsakrampit kelpaa merkeiksi mulle muutamaksi viikoksi... Ehkä :whistle:

Olen kertonut parhaalle ystävälleni ja työkaverit arvas! :$ Yritä siinä sitten pitää salaisuutena. Viikonloppuna pitäisi mennä vanhemmille käymään, jänskättää jonnin verran et huomaako rakas äippä samantien... :snotty:

Onko muilla ollut havaittavissa aivan pohjatonta uupumusta jo nyt? |O Teen pitkää päivää, 12h/pvä viitenä päivänä viikossa ja nyt oon jo ihan täysi. Tiuskin asiakkaille ja tekis mieli vaan jäädä kotiin... En ymmärrä miten myöhemmin jaksan, jos en nytkään! :ashamed:

Päivä kerrallaan, onneksi huomenna jo perjantai ja viikonloppu vapaa! :)

Ilmatar ja Armas 5+6 :heart:
 
Huh, onpas tänne kirjoiteltu paljon sitten viime käynnin :D Minä yritän vasta totutella ajatukseen ja koko ajan pelottaa, ettei siellä olekaan mitään... Tänään ei ole oikeastaan ollut oireita, paitsi koko aamun on vaivannut ihan järkyttävä väsymys :eek: , nytköhän se sitten alkaa :D

En ole vielä gynelle varannut aikaa, kun en osaa päättää, että menenkö vanhalle gynekologilleni vai etsiskö uuden... Täällä Belgiassahan ei ole mitään neuvolasysteemiä, vaan itse voi valita mieleisensä (yksityisen, ja hinnat sen mukaiset... ) lääkärin ja synnytyssairaalan. Perussairauteni erikoislääkärille varasin kyllä jo ajan ja se onkin kiireisin asia, koska pysyvää lääkitystäni pitää seurata ja säätää raskauden aikana. 21.10 sain ajan tutkimukseen ja labroihin, siihen saakka pitää mennä mutulla.

Myös sellaisesta eri maiden välisestä erosta täytyy kertoa, että minä olen täällä jo täyttelemässä tulevan vauvan hoitopaikkahakemusta :p :D Täällä kun on oikeasti niin vaikea löytää lapselle hyvää hoitopaikkaa, että hakemus pitää pistää vetämään heti kun testi näyttää positiivista :eek: Kaavakkeessa vaan kysellään kaikkea hankalaa, kuten tulevan lapsen nimeä (!), syntymäpäivää ja äitiysloman päättymispäivää :/ Haluavat jo tässä vaiheessa tietää myös luotettavien henkilöiden yhteystiedot, jotka voivat tarvittaessa hakea lapsen hoidosta, jos vanhemmat eivät itse jostain syystä pääse hakemaan. No huh huh, täyttelepä nyt sitten tällaisia, kun ei ole vielä edes varhaisultralla katsottu, että onko siellä mitään... Taidan täyttää vain ihan pääkohdat ja päivitellä myöhemmin. Äitiyslomahan on täällä Belgiassa TOSI lyhyt suomalaiseen verrattuna, joten sitä hoitopaikkaa on ihan oikeasti mietittävä jo nyt.

Huh, tulipas taas purkauduttua... Luen kirjoituksenne ajan kanssa myöhemmin läpi, alkaa olla porukkaa koossa jo niin paljon, että vaikea pysyä selvillä muiden jutuista... Niin, ja onnittelut kaikille uusille plussanneille! :flower: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilmatar:
BadVirgin Täällä olis kans yksi Koksilainen, ei vaan ole listaan asti kerennyt!
Nopeesti lueskelin sun aiemmat viestit niin missään et ollut maininnut synnäriä... Nyt on lista päivitetty sit oikein =)

Muille myös tiedoks että kun ilmoittelee tietojaan niin laittakaa mahdollisimman selkeesti tiedot. Aina kun ei jaksa niin ajatuksella kaikkea lukea eikä löydä tietoja nopeesti rivien väleistä. Mielellään synnärit lyhenteillä, itse en niiden lyhenteitä tiedä. Kiitos.

L&Toukopouko 6+3

 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Muistatteko koska äitiyspakkaus vaihtuu nyt syksyllä, musta ne vaihtaa sitä kahdesti vuodessa ja toinen on huhti-toukokuu? Eikös sen pakkauksen tai rahan saa anoa kun tietyt päivät on lusittu..
Äitiyspakkaus vaihtuu vain kerran vuodessa, silloin huhti-toukokuussa. Ja anomuksen saa heittää sitten kun oli vähintään 154 päivää täynnä :)

Jadal, jos imetyksen lopettaminen nyt tuntuu haikealta niin ei ole vielä mitään syytä lopettaa :) Syöt vain monipuolisesti ja täydennät vaikka purkista niin voit hyvin imettää kunnes lopettaminen tuntuu paremmalta. Voihan se olla että teillä kuopus hylkää koko tisun kunhan raskaus etenee. Itse olin suunnitellut lopettavani vasta vähän myöhemmin mutta se kävi kuin itsestään nyt kun alotin työt enkä ollut enää iltaisin ja iltapäivällä täällä :) Nyt oltu suunnilleen viikko ilman ja se sujui tosiaan ihan puolihuomaamattomasti koko lopetus vaikka ite sitä olin kanssa haikeudella aikasemmin ajatellut! Eli anna palaa vaan, kyllä ehdit lopettaa myöhemminkin :)

Voi Ilmatar, miten jaksatkin tehdä noin pitkää päivää! Musta ainakin tuntuu todellakin aivan uupuneelta tämä olotila vaikka oon ottanut nyt joka päivä päikkäritkin. Ja parinä päivänä piti vaan mennä nukkumaan jo ennen iltayhdeksää :D

Nuo maakohtaiset erot on kyllä hurjia, en voisi kuvitellakkaan hakevani vielä tälle kesäiselle hoitopaikkaa.. Enhän osannut esikoisellekkaan, tai osasin joo, oli jo PPH varattuna kun tyttö täytti 1v 3kk mutta peruin sen ja kokopäiväiseksi töihin menon reilu pari kuukautta ennen ko. ajankohtaa, en vain voinut :heart:

Ja tosiaan, tervetuloa taas kaikille uusille joita en vielä ole tervehtänyt :)
 
Ilmis
Lissuli-81 En tarkoittanut, ettet sinä ole sitä sinne kirjannut, vaan etten itse ole asiaa tullut maininneeksi! :ashamed: :)

Yeb Hyvin olen tähän asti jaksanut, nyt vuoden verran tämmöistä päivää tehnyt, mutta nyt ilmeisesti tuli masuasukin vuoksi stoppi jaksamiselle... :( Eikä kyllä haittaa yhtään, olen hiukan huono omia etuja ajamaan... :snotty: Jos nyt edes tän kuukauden jaksais ja katsois sitten miten eteenpäin.
 
Heippa!
Neuvolaan menosta oli puhetta, sen kanssa ei kyllä oikeesti ole mitään kiirettä. Ainoo oli että pitää ennen mennä kun viikkoja 16 vai miten se nyt oli. No käytännössä tietysti varmaan siinä 9-12 viikon sisällä jos haluaa mennä np-ultraan niin ehtii käydä neuvolassa ennen. nIIN OLEN ymmärtänyt, saa korjata jos olen väärässä, että neuvolassa pitää käydä ennen tuota np-ultraa (siis sitä mikä on ilmainen)
Huonoa oloa täällä edelleen mutta niin että pärjään kyllä. Ihmeellistä on se että mua ällöttää tietyt ruuat: pääosin kaikki herkut, limpparit, rasvaset, makeat yms. eli perusruoka ja vihannekset, kasvikset, hedelmät ja ruisleipä ja vesi maistuu =) No mikäs sen parempi, toivottavasti jääkin näin, niin ei niitä kiloja pääsis liikaa tulemaan.
Tyttö tai poika oloa ei ole, meillä on lapset: poika, tyttö, poika joten tämä on sitten kumpi on, kaippa sitä jonkinlaista toivetta aina johonkin suuntaa on mutta olen niistä ollut aika hiljaa ettei kukaan sitten ajattele etteikö toinen sukupuoli kelpais...pitää mennä
kekkeri ja 1.6 la
 
Sukupuolesta Mulla on aivan tyttö-olo. Uskon että johtuu ihan siitä että meillä on jo poika ja tyttökin olis mukava saada.. Olis niin kiva ostella söpöjä mekkoja ja laitella lettejä :LOL: Toki poikaa rakastettais aivan yhtä paljon, mutta jos sais valita.. Toisalta uskon että poikaa olis helpompi käsitellä..Näen jo sieluni silmin yhtälön: mulla vaihdevuodet ja tytöllä murrosikä!! Siinä hommassa saattaa muutama ärräpää päästä suusta |O
Tuossa toivomisessa on sekin puoli että onpa lapsen kiva vanhempana kuulla/tajuta että vanhemmat halusivatkin esim. tyttöä ja tulikin poika..Ei yhtään kiva juttu..:ashamed:

Olisko mitään ideaa kerätä johonkin listaan "sukupuoli"fiiliksiä?? Ei sen kummempia toiveita, ihan vaan tuntemuksia.. Katsottais sitten monellako piti paikkansa..Harrastuksen ja mielenkiinnon vuoksi :LOL:

-Anu-
 
Sukupuolesta Mulle kelpaa kyllä kumpi vaan, mutta jos arvata pitää, niin minä veikkaan kanssa tyttöä. Ihan vaan sillä perusteella, etä mies oli työmatkalla oletetun oviksen aikoihin, eli miehen simppojen on täytynyt selvitä aika monta päivää ennen hedelmöittymistä ja muista joskus lukeneeni jostain, että "tyttösiittiöt" pysyy hengissä kauemmin kuin "poikasiittiöt". Voi kyllä mennä metsään minun arvaukseni, mutta meille tosiaan on tervetullut ihan kumpi vaan :heart:

Yeb En minäkään todellakaan haluaisi sitä hoitopaikkaa tässä vaiheessa etsiä, mutta ei taida olla paljon vaihtoehtoja, valitettavasti. Täällä tarhat ottavat vastaan vauvoja jo 8 viikosta :eek: lähtien, mutta itselläni on tarkoitus olla kotona mahdollisimman kauan, joka tapauksessa vähintään puoli vuotta. Valitsemani tarha on kyllä onneksi hyvän oloinen, eli ryhmät on pieniä, päteviä hoitajia on paljon, samoin aktiviteetteja (vähän isommille varsinkin ) ja paikalla on jopa lastenlääkäri päivittäin... josko se vähän toisi mielenrauhaa, kun pieni täytyy työpäivien ajaksi jättää hoitoon. :|
 
Mulla on aina ollut semmonen olo et mun ensimmäinen lapsi olis poika, mutta en kyllä yhtään osaa sanoa pitäiskö se paikkaansa vai ei.. Ei ole mitään erityistä toivomusta saada just tiettyä sukupuolta - kunhan saan vaan terveen lapsen..

En tiedä sitäkään vielä jos kysytään kumpi on tulossa, vai jännätäänkö loppuun saakka.. Oon kyl luonteeltani aika malttamaton, joten en tiedä jos pystyn oleen kysymättä - mikäli sen sieltä sitten jossain vaiheessa selvästi näkee..
 
Hauska kuulla etta muillakin nipistelee masua. Itsella nipistelee valilla niin etta melkein pitaa menna kaksinkerroin. Ja etenkin oikealta puolelta munasarjojen kohdalta on viime aikoina nipistellyt. Kun olen taalla reissun paalla niinkuin aiemmin selitin, reppureissaamassa lapi Lahi-Itaa, niin keskenmeno olisi kylla etenkin maaseudulla tosi kamalaa :eek: . Kaupungeissa on sentaa kunnon sairaaloita. Tosin yritan rauhoitella itseani etta joka paikassa osataan hoitaa tallaisia perusjuttuja ja sitapaitsi kivut ovat ihan normaaleja. Ja mulla on ennekin ollut samanlaisia kipuja juostessa tai venytellessa, ja laakari on arvioinut etta johtuvat joistain kiinnikkeista. Joten ehka mulla vaan on naita kiinnikkeita niin paljon :| .

Muita oireita on valilla vasymys, mutta ei kovin paha. Yokotysoloa on reissussa hankala panna raskauden piikkiin kun sita voi olla muutenkin jos masu kiukuttelee kummista ruuista :$ . Mutta aina valilla on aika yksinainen olo kipujen ja tuntemusten kanssa kun on eka raskaus kummallekin eika oikein ole ketaan jonka kanssa jutella :( . Olen sitten kertonut tasta raskaudesta siella taalla ventovieraille naisille (vaikka en ole kertonut viela aidillenikaan!) ja saanut ihanaa tukea ja neuvoja (kuten esimerkiksi etta ummetukseen pitaa juoda vahan oliivioljya joka aamu :p ).

Ehka ma yritan paasta johonkin suurkaupunkiin tuossa 10.-12. viikon paikkeilla ekaan laakarintarkastukseen.

Terveisin Maaria Iranista, 7. viikko meneillaan
 
anuaanua Voin mä olla listalla, mutta ihan varoituksen sana jo valmiiksi, että mä saataan muuttaa mieltäni vielä aika monta kertaa :LOL: Sitten voin veikata uudelleen, kun nähdään, että onko lääkäri kanssani samaa mieltä viikoista ja päivistä :D
 
Phalaenopsis08 Naisilla on aina oikeus muuttaa mieltään :D Mä aina sanon että olen vahvasti jotain mieltä..kunnes päätän toisin :LOL: Ja ukko voi vahvistaa teorian..Meidän riidat saavat lähes poikkeuksetta alkunsa siitä että olen antanut toimintaohjeet ja mielessäni sitten muuttanut niitä, kertomatta sitä ääneen. Kun homma menee suunnitelma A:n mukaan vaikka mun päässä on versio B jo käytössä saan ihan kamalat raivarit :kieh: Siinä on ukko ihmeissään..

-Anu-
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Maaria -76 Mukava kuulla sinusta taas.. Pitäkäähän itsestänne ja pikkuisesta huolta :heart:
Kiitos =) . Yritetaan pitaa huolta ja olla varovaisia syomisten ja juomisten kanssa, vaikka tavallisesti en juuri ikina karsi vatsavaivoista ja juon vetta kuin vetta joka paikassa. Mutta nyt yritan turvautua pulloveteen ja puhtaisiin ruokapaikkoihin :) .
 
anuaanua laita minulle listaan veikkaus pojasta :D :ashamed: en osaa edes kuvitellakaan että meille voisi vielä tulla tyttö, tyttöä on odotettu toisesta pojasta lähtien ja neljäs poika jotenkin pudotti ne haaveet ja luulot alas niin... enää en siis edes uskalla luulla että nyt voisi tulla tyttö :ashamed:

Mutta salaa silti haaveilen kaksostytöistä :heart: :ashamed:
 

Yhteistyössä