**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

:hug: Levoton Strutsi, :saint: samassa veneessä ollaan!
Mun lähtöpaino ennen esikoista oli jopa 59kiloa (synnärille mennessä olin 14kiloa painavampi ), ja hänen jälkeen sain painon tiputettua 63kiloon (siihen jämähti!! ), mihin olin ihan tyytyväinen. Viime keväänä paino ehti nousta raskauden aikana 67kiloon, tuosta 63:sta. ja siitä en saanu sitä alas ennen tätä raskautta. Paino on JO NYT tuolla 70-71kilon tienoilla... :ashamed: Ja jos nytkin tulee taas se 14kiloa lisää painoa, niin jumalauta, mun paino on pian lähempänä 90kiloa kun 80 |O |O
Ja pituutta mullakin huimat 162 cm :(
Millä tän painonnousun voi estää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:hug: Levoton Strutsi, :saint: samassa veneessä ollaan!
Mun lähtöpaino ennen esikoista oli jopa 59kiloa (synnärille mennessä olin 14kiloa painavampi ), ja hänen jälkeen sain painon tiputettua 63kiloon (siihen jämähti!! ), mihin olin ihan tyytyväinen. Viime keväänä paino ehti nousta raskauden aikana 67kiloon, tuosta 63:sta. ja siitä en saanu sitä alas ennen tätä raskautta. Paino on JO NYT tuolla 70-71kilon tienoilla... :ashamed: Ja jos nytkin tulee taas se 14kiloa lisää painoa, niin jumalauta, mun paino on pian lähempänä 90kiloa kun 80 |O |O
Ja pituutta mullakin huimat 162 cm :(
Millä tän painonnousun voi estää?
No todella samoissa mitoissa mennään :D :D :D Mua kauhistuttaa myös ajatus tuosta 90 kilosta :eek: :eek: ei ei mä en halua :ashamed: Se on ok jos kiloja tulee vaikka 15 kg, sit se ois sen 85 laitokselle mentäessä mutta aina vaan parempi jos paino ei nousis yli 80 kilon. varsinkin kun kesävauvasta on kyse ni on se tuskasta koko kesä paahtaa niiden ylimääräisten kilojen kanssa :/ ja tuntea itsensä rumaksi eikä uikkaria kehtaa pitää jne... kai se pitää vaan yrittää suunnata syömiset kasviksiin ja hedelmiin? voi sitten hyvällä omalla tunnolla sanoa painonnousun johtuvan kasvavasta vauvasta ja nesteestä :saint:

Ja siis juu, iltaisin ainakin painan sen 70 kiloa! iso :ashamed:
Sekin helpottais jo kovasti jos ei tässä alkuraskaudessa, sanotaan vaikka et rv 15 nousis paino yhtään! tai ees rv 12 pysyis paino lähtöasemissa. Mulla on aina jo heti alussa noussu paino 2-4 kiloa....
Tähdätäänkö siihen? :hug:

sori sekava selitys. siis ettei paino nousis ennen rv 15? näin lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistuna.

Paitsi et meil on tänä iltana pitsailta... sen aion kyl pitää :saint: :saint:
 
Sisu,mun mielestä voi syödä suolakalaa ,jos ei ole kerran vakuumipakattua. Itsekkin meinaan ihan itsetehtyä suolalohta popsia.Jos tietty verenpainetta kovin kauheasti, niin silloin en suosittele.
 
Yeb
Suunnilleen samankokoisia ollaan täälläkin Sisu :) 172cm ja lähtöpaino 68kg. Esikoisesta oli lähtöpaino 71kg ja lopuillani painoin 85kg eikä sekään nyt niin kummoselta tuntunut kesän helteilläkään :D Noista kiloistahan joita raskaudenaikana tulee on paljon vauvaa, lapsivettä, turvotusta ja verenmääräkin taisi lisääntyä reilulla litralla. Kyllähän noista jo kertyy.

Mulla näköjään viimeksi paino lasketut tuonne viikoille 16 asti, sitten RV23 käynnillä yhtäkkiä viiden kilon painonnousu :) Nyt kyllä näyttää turvotusta olevan jo nyt..

Ite ainakin oon melkonen herkkupeppu mutta aion tässä raskaudessa mässäillä kohtuullisemmin. Karkkipäivä kerran viikossa. Nooh, onpa ollu nyt parina viikkona kaksikin kertaa :ashamed:

 
Mulle on tullut aiemmin 6-12 kg raskauttta kohden,kaikil muissa lähtenyt helposti,mut viimeisimmän jälkeen laihdutin 52kg(pituus 154) nyt painan pari kiloa enempi.

Raskasarpia ei oo tullut kuin muutama reisiin ja rintoihin.Eniten tuli etumukseen viime raskaudessa,kuppikoko pompsahti 75/D:stä 75EE jopa 75F:ään.
Imettelin kuopusta 10kk ja hän kasvoi liki 8kk ikään pelkä maidol....Nyt 1v1kk tyttö painaa 13kg :heart: 3v tyttömme painaa 12kg :D

A-Mam.
 
Sisu: mä painan kanssa karvaa vaille kuuskymmentä ja vartta on vain 155cm :/
yleisesti olen itse ollu ihan tyytyväinen painooni, kait olen oppinu hyväksymään itseni...
nyt kyllä vaan turvottaa aika lailla. ihan kun pms-oireet... eikä sitä kai oikein sais alkaa keventymään tässä vaiheessa.

mulle oli kyllä iso yllätys, että jo nyt turvottaa niin kovin :eek:
 




Alkuraskauden villit veikkaukset :heart:




Tyttöä veikkaavat:

anuaanua
Phalaenopsis08
cranyo
bad virgin
Yeb
HelloShitty
Vauhti-ipanoiden äiti



Poikaa veikkaavat:

Levoton Strutsi
Talvis
vanttu80
Brianna
awek
Ryhis
pikkuötökkä

 
HelloShitty
voi apua..te kirjoitatte niin paljon. :eek: oon pudonnut ihan kyydistä. mun päivä alkaa päikkäreiden jälkeen kun pahoinvointi helpottaa klo 21 jälkeen. |O väsyttää ihan sikana.

koitan lukea huomenna edes osan teiän kirjoituksista ja pyydän nyt anteeksi että kirjoitan vaan omasta navasta. :ashamed:

kävin lääkärissä tänään juttelemassa mun lääkityksestä. mulla siis masennus. pahin vaihe oli viiem talvena ja keväänä. :( no..olo on sen verran hyvä että jatketaan ilman lääkitystä. jos tulee tarvetta meen hakee. =) ihanaa kun on kerrankin päänuppikin kondiksessa. :whistle: :saint:

huomenna olis tarkotus mennä sinimetsään. sikso tuli vlopuks "kotiin". asuu siis vaasassa. :| ihanaa nähä pitkästä aikaa.

muuten ei mitää ekstraa..kaikki ok.

HS ja Kitty rv 6+1
 
HelloShitty
sukupuoliveikkaus..kai tyttö taas. niit on jo 3 joten tuskin meille poikaa tuu.

4d-ultraan ollaan kyllä menossa. haluun kyllä tietää etukäteen niin tietää tarviiko laittaa kamat kiertoon ja ostaa sinistä. :D
 
Oikein sateista lauantaita täältä!
Siivousta täällä yritetään tehdä,mies meni kalaan saalistamaan meille ahvenia :p
Mä en meinannut 4d ultraan mennä,kunhan nyt kävis tuolla v.ultrassa tsekkaamassa et kaikki on hyvin :heart:
Mä olen jonkun verran myynyt esikoisen tavaroita pois,pääseepähän sitten ostamaan uusia :xmas:
Mulla on melko paljon varastossa odottamassa unisex-vaatteita,sain halvalla ostettua joku aika sitten ihania vaatteita huutiksesta :whistle:
Kuvitelkaa,mä olen ostanut vauvan vaatteita,silloin kun ei ollut vielä toisesta tietoakaan :xmas:
No mä tiesin et joskus jollain tavalla meille tulee vielä toinen lapsi ja tässä nyt ollaan :saint:

bad virgin & hippu 6+5 :heart:
 
Ajattelinpa itsekin ilmoittautua tähän pinoon. LA varmaan osuu kesäkuun alkuun. Maanantaina on neuvola, niin sittenpä se selviää. poikaa veikataan tähän taloon jälleen tulemaksi.

En jaksanut lukea koko ketjua, kun on niin paljon jo sivuja tullut, mutta yritän jaksaa kahlata sivut läpi ajan kanssa. Täällä lähtöpaino raskauteen on n. 42 ja edellisestä raskaudesta lisäkiloja tuli n 14. kaikki kyllä tippu pois synnytyksen jälkeen. Katsotaan miten käy nyt..

Mitään raskausoireita ei ole ollut. Paitsi rinnat hieman arat alussa. Mutta ehtiihän nuita vielä kovasti tulla. Edellisessä raskaudessa kärsin alkupahoinvoinnista 10vko, joten tämä oireettomuus on vaan ihan mukavaa. :)

Niin, toinen lapsi on tulossa ja synnytyssairaalana tulee jälleen toimimaan OYS.

pikkuötökkä ja tekonimeä vailla oleva 7+1 (villi arvaus)

[/b]muoks katsoin laskurilla, että LA olisi 29 toukokuuta. Mutta jos teitä ei haittaa jäisin mielummin tähän pinoon, kun se on kuitenki melkein jo kesäkuu, kun vauveli syntyy jos on syntyäkseen.
 
Hei, voitteko muut lyhyet kertoa omista synnytyksistänne.. oon 155cm pitkä ja oon alkanu miettiin et onko meillä lyhyillä suurempi mahdollisuus revetä? Ja mietin kanssa tätä rakennettani, et kuinka todennäköistä on et vauva ei mahdu lantiosta läpi?

Kun kai ne alapäänelimet/luut on kokoon nähden pienempiä kuin esim 170 senttisillä..? Ja kai se vauva on mun koosta riiippumatta jossain 3500 hujakoilla..? Vai oonko nyt ihan hakoteillä ja puhun typeriä?

Pelottaa vaan niiiiiiin älyttömästi tuo repeäminen/episiotomia tai et vauva jää kiinni alapäähän... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja lingon1:
Hei, voitteko muut lyhyet kertoa omista synnytyksistänne.. oon 155cm pitkä ja oon alkanu miettiin et onko meillä lyhyillä suurempi mahdollisuus revetä? Ja mietin kanssa tätä rakennettani, et kuinka todennäköistä on et vauva ei mahdu lantiosta läpi?

Kun kai ne alapäänelimet/luut on kokoon nähden pienempiä kuin esim 170 senttisillä..? Ja kai se vauva on mun koosta riiippumatta jossain 3500 hujakoilla..? Vai oonko nyt ihan hakoteillä ja puhun typeriä?

Pelottaa vaan niiiiiiin älyttömästi tuo repeäminen/episiotomia tai et vauva jää kiinni alapäähän... :x
itse 159cm ja lähtöpaino synnytykseen oli 56, normaalipaino oli 42. Itse en revennyt, episotomia tehtiin, mutta parani nopeasti. Vauva syntyi 3180g:na. Paikat venyy ja pidemmällä/painavammalla ihmisellä voi olla kapeampi lantio entä pienemmällä. Kaikki on ihmisen anatomiasta kiinni.
 
Mulla hyvin hyvin paha mieli, torstaina illalla aloin vuotaan ruskeaa niukkaa vuotoa, eilen myös...tänään aamulla pyttyyn tuli runsaammin ja kirkkaammin....terveyskeskukseen soitin, sanoivat, että kun vuotaa RUNSAASTI, myös siteeseen ja kovia kipuja, ottavat vasta sitten tutkimuksiin....puhelivat alkuraskauden norm. kuukautisista :( Huoli on valtava, mielestäni tuo vuoto on nyt jo runsasta.....olis niin rauhoittavaa tietää vieläkö pikku kaveri on matkassa mukana, vai onko tää sitä mitä olen pelännytkin, oma vaisto kyllä sanoo että kaikki ei oo kunnossa, ja eikö äiti useimmiten vaistoa tuollaiset asiat :'( :'( Onko kellään tietoa alkuraskauden norm. vuodosta?? Mitään kipua mulla ei oo.....
 
lingon 1

Kirjoitanpa uudelleen, kun edellisen vei joku ääretön bittiavaruus..

Olen myös pätkä..158cm. Pioka oli 3585g ja 52cm.. Ponnistin 1h 40 minuuttia ja mulle tuli toisen asteen repeämä. Lopulta syntyi imukuppiavusteisesti viidennellä vedolla. Tikkaus parani viikossa tosi hyvin eikä ollut alussakaan mitenkään kipeä. Tikkauista oli aika pitkälle pakaran alkuun asti..Repeäminen ei satu, jos sattuu olemaan sopivasti epoduraalit ja ilokaasut kehissä, näin ainakin mulla. Seuraavana päivänä synnytyksestä istuin jo aika hyvin, pikkusen enemmän terveellä kankulla. Koko alaosasto oli niin hyvässä kunnossa että petipuuhat taidettiin aloittaa viiden viikon päästä synnytyksestä, ainoastaan tikkaus oli arka jos painoi sitä..ei muuten..

Pienestä koosta ja ahtaudesta voi tulla myöhemminkin ihmejuttuja.. Tällä vuosikkaalla on takaraivo todella litteä ja ollaan rampattu jos jonkinlaisissa kontriolleissa ettei jatkossa tulis mitään ongelmia. Poika oli raivotarjonnassa jo viikoilta +/-20 lähtien ja mun luut ovat painaneet kalloa lättänäksi. Kun aivot kasvavat ne painavat takaraivon luita pyöreämmäksi ja päästä tulee "normaalimman "näköinen.Ja kun tämä vesseli päätti nukkua yönsä vielä kaiken huipuksi selällään niin se taisi olla piste iin päälle. Vaikka kuinka yritin jumittaa kaveria erilaisilla virityksillä kylkiasentoon niin hetken päästä tämä makaa sängyssä selällään.. Saapa nähdä mahtuisko tämä seuraava vauva olemaan vähän väljemmin..Tai sitten mun lapset on tuomittu kulkemaan ensimmäiset vuotensa littanapäisinä..

-Anu-
 
maaliskuu :hug: Jos soitit siihen 10023 niin unohda koko juttu ja mene päivystykseen..kieltäydy lähtemästä, vetoa vaikka järjen menettämiseen.. Tiedän että huoli on kamala!! Mulle gyne vakuutti että keskenmenossa vuoto on runsaampaa kuin kuukautiset ja kivut kyllä TUNTEE.. Siltikin sitä vaan huolehtii.. Pidän täällä peukkuja että olis ne kuukautiset, joita kuulemma 95:llä prosentilla naisista alkuraskaudessa on.. Tai jos teilläkin olis sama syy kuin meillä..kaksosraskaus, josta toinen menee kesken.. Oli mitä tahansa, toivotaan parasta :heart: Vahvasti uskon, että jos menisit päivystykseen ja olisit siellä valmis jonottamaan, eivät käännyttäis teitä pois.. Näin minä tekisin.. Ihan jo oman mielenrauhan takia.. Pakkohan niillä on olla viikonloppunakin lääkärit ja vehket valmiina, jos tulee vaikka joku tuulimuna tai muuta että olis naistenvaivojen takia henki kyseessä..

Paljon lämpimiä ajatuksia..

-Anu-

muoks. mites olis yksityinen gyne, jos yleinen kieltäytyy tutkimasta..kallista, mutta mutta...
 
Hui, ei oo piitkiin aikoihin taas ottanut näin paljon aivoon, että musta on jääny tämmöne pätkä.. pelkään niin kamalasti muutenki tota synnytystä, niin ei oo kiva et joutuu kärsiin enemmän vielä pituuden takia.. :'(

Nehän kyl vissii mittaa jossain välissä lantion - mulla on kyl aika leveä lantio ollakseni näin lyhyt, mut osa siitä leveydestä perustuu kyl rasvaan.. Tekisin mitä vain, että säästyisin välilihan leikkaamiselta, repeämiseltä ja ulosteen/virtsankarkausongelmilta - puhumattakaan kenties menetetystä seksuaalisuudesta/tai siitä nauttimisesta..
 
anuaanua Asun pikkukunnassa, jossa oma terveyskeskus päivystää myös viikonloppuisin...ja sinne eivät ota, ennen kuin vuotoa tulee siteeseen kaksi siteellistä ja kova kipu, eivät ne ymmärrä sitä että huoli on kova oli sitä vuotoa paljon tai vähän :( Pytyssä veri määrä kuulemma saattaa vaikuttaa isommalta mitä oikesti on.....

bad virgin Soitin jo neuvolaan eilen ja sama vastaus ku yllä....neuvola aika vasta 11.11.....

:'(
 
lingon1 Sua taitaa pelottaa aivan kamalasti!! Kannattaa varmasti jutella neuvolassa ja jos vaikka pääsisit pelkopolille.. Faktat ja puhuminen auttaa.. Omat mielikuvat ja jollekin toiselle sattuneet jutut voivat hyvällä mielikuvituksella höystettynä olla sitten lopulta ihan muuta kuin totuus :D Usko mua, kaikki menee hyvin ja omalla painollaan.. Tais terkka mainita myös että repeämä on parempi kuin leikattuhaava, se paranee nopeammin.

Ja mitä tulee pissin karkailuun niin multa lirahteli loppuraskaudessa ihan päivittäin.. Kerrankin kun olin koiran kanssa pusikossa pissalenkillä, puhuin puhelimeen ja nauroin..jep, pissathan siinä lirahti ja lisää tuli kun hekottelin ihan täysiä ja yritin saada sanottua että pissitään täällä pusikossa molemmat :LOL: Mulla oli repeämä aika iso, mutta kakkavaivoja ei tullut.. Ja seksi on huomattavasti nautinnollisempaa kuin ennen synnytystä.. Multa tais löytyä jotain pisteitä siinä venytyksessä ja vanutuksessa.. Tiedätkös että kun keho muuttuu koko tän odotusajan ja vikoina aikoina alat olla jo aika valas..ainakin omasta mielestäsi, niin siinä on ihmettelemistä. Itsetunto on pakkasella vaikka kuinka toinen kehuu. Sitten kun on synnyttänyt tapahtuu taas uusia juttuja.. Huumorilla ja vahvalla parisuhteella kyllä pääsee eteenpäin. Vahvalla tarkoitan sitä että olette jo niin yksi-ihminen että ette kainostele toisianne ja voitte olla toistenne silmissä sellaisia kuin olette..tissit riippuen ja mahanahka hölskyen. Luonto on tainnut hoitaa tuon "siirtymäajan " siten että äiti on aika väsynyt aluksi kaikkeen uuteen, pitää opetella tuntemaan vauvan tavat ja passaamaan oikein oikeassa paikassa. Siinä jää oma keho ja parisuhteesta se kiihkein osio vähän taka-alalle. Pinnalle nousevat suhteesta ne hellät tunteet, huolenpito ja sellaiset pikkuasiat..esim. Tippasilmässä katsot kun ukko lähtee sateessa viemään kakkapussia roskiin, kun se käy sun nenääs :D Kun voimat palautuvat ja löytyy aikuistenkin aikaa ja ennenkaikkea uskaltaa ottaa sitä (eikä vaan kokoajan odota että kohta se vauva herää..) palautuvat ne vanhat "rutiinit" ja saavat vähän toisenlaisen muodon..Jotenkin koen että meidän parisuhde on vasta nyt kasvanut aikuiseksi, lapsen myötä..Mulla ikää 34 ja ukko 40, tais jo olla aika :LOL: Näin meillä..ei se aina ole niin kamalaa kuin jutuista voi lukea..

Se pelkopoli vois olla hyvä juttu, ainakin olen kuullut kehuja.


maaliskuu
Peesaan vahvasti bv:tä.. VALEHTELE, LIIOITTELE, KYSY KUKA OTTAA VASTUUN ITSELLEEN KUN SINUA EI OTETA VAKAVASTI.. VEROMARKAT KÄYTTÖÖN !!! Vielä lisään että mene päivystykseen, kun nauravat päin naamaa pyydä saada kirjallisena se että olet sinne yrittänyt, mutta eivät ottaneet vastaan. Hoitajan tiedot alle niin voit palata asiaan tehdessäsi valitusta hoitovirheestä! Onkohan kukaan oikeasti valmis ottamaan niskoilleen tuollaista asiaa - luulis heltiävän pääsy lääkärille..



-Anu-
 
jadal
lingon1 tappi löytyy täältäkin... pituutta on tasan 150cm ja kaksi synnytystä takan. Ekasta repesin kunnolla, painoa oli vauvalla 3,5kg, ja istumisesta ei tullut viikkoon mitään.
Kakkosesta ei sitten tullut kuin kaksi tikkiä, mutta pieni oli tyttökin,2,6kg...
Mutta tiedän myös muita lyhyitä synnyttäjiä, joilla ei ole ongelmia tullut. kaverini synnytti lähes 4ks lapsen, ja pituutta kaverilla on 155cm ja mieheni sisko alle 160cm hänkin, synnytti tyttärensä alakautta, vaikka tyttö oli perätilassa.
Itse vaadin esikoisen aikaan lantion mittojen kuvauksen, että tietää onko synnytys edes mahdollista. No, nyt ainakin tiedän, että se 3,5kg on aika maksimi kokoinen vauva mun synnytettäväks.

HelloShitty Masennus lääkitys on mullakin käytössä... JA joudun syömään raskauden ajankin, ilman en tule toimeen... Vaikka pahin vaihe oli jo kuitakuinkin vuosi sitten.
Sä siis pystyt lopettaa jo käytön? toivottavasti vois itsekin lopettaa lääkityksen jossain vaiheessa raskautta, vaikka turvallinen lääke pitäisikin olla...

).( Turvottaa ja melkein oksettaa :p siis koko ajan sellainen olo, että kohta alkaa oksettaa. Ei oikein uskalla syödä mitään, ettei ala oksettaa.
Mulla näköjään nousee aina heti alku raskaudessa paino tuohon 48kiloon, en tiedä mistä johtuu. normaali paino mulla 44-46kg. tosta 48 on sitten neuvolassa aina laskettu painon nousu. Molemmista on noussut paino n.11kg, jotka on sitten itsestään lähteneet imettäessä.
Vatsalihasten väiin on jäänyt rako joka ei lähde varmaan ikinä, ja siitä syystä mulla on sellainen pieni pömppä koko ajan, vaikka muuten olisi kunnossa. Yleensä vedän sitten mahaa sisään aina ihmisten seurassa :D


maaliskuu toivottavasti kaikki on kunnossa ja on väärä hälytys. pidän sulle peukkuja bdbdbdbd

Nyt laminaatin laittoon ja siivoamaan
jadal rv5+1
 

Yhteistyössä