**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Täällä yksi joka märisee milloin millekkin ohjelmalle :D Yksi on juuri se Soneran mainos ja toinen se Pampers mainos missä kuuluu se "Happy Birthday" laulu :D Saa katella seinille ettei kukaan näe...

Peppita+PikkuKutonen 13+0
 
No hyvä, et on muitakin märisijöitä. Aamulla on silmät taatusti turvoksissa, kun äsken piti TAAS vaihteeksi märistä, kun se Anna Puustjärvi laulo koko biisin Idolsissa... :/ Miten sitä on näin herkkikseksi muuttunukin yhtäkkiä? :xmas:
 
Unet lentelee painajaisten ja petipuuhien välillä.. Ihan sekoja! Ennen en oo ees tiennyt näkeväni unia.

Mieliala poukkoilee itkusta nauruun sekunnissa.. Eläinkaupassa ei itku meinannut loppua millään kun pienet koiruudet katsoivat surkeina lasikopeistaan. ..olin kaapata kaikki karvaturrit mukaani :'(

Joulun laitan heti kun palaamme. Puunasin nurkat lattiasta kattoon ennen kuin lähdimme. Pitää vain toivoa ettei velikulta ole myllertänyt koko kotia poissa ollessamme. Veli kun joutui paisuhde-evakkoon omasta kodistaan pariks kuukaudeks sekä meidän kodin että oman itsensä harmiksi.. Odotan kauhistuneena ja epävarmana oven avaamista :whistle:

Traveler älä luota muhun ja tarkista itsekin "kelailut". Otin vähän selvää. Eli meille sanottiin, et pitää olla Suomen neuvolan asiakas ja vastaanotolla käynyt ennen 16 rvk.a, jotta saisi mitään tukea kelalta. Me onneks ehitään just ennen tota aikarajaa neuvolaan (aikakin varattu). Ja ymmärsin, että ei esim. riitä että me ollaan oltu alusta asti yhteydessä Suomen terveydenhoitajaamme puhelimitse ja s-postitse. Eikä myöskään riitä, että olemme kuitenkin reissullamme käyneet lääkärissä asian tiimoilta.. Siitä en oo sit varma, et miten äitiyspakkaus tähän liittyy, mutta ainakaan minkänlaisia äitiyspäivärahoja ei saa, mikäli ei ole neuvolassa ajoissa käynyt. Tietty voi olla poikkeuksiakin, mutta näin meille...

Mukavaa loppuiltaa kaikille ja onnentäyteistä viikkoo!

peppi + pkm (13+4)
 
Täällä kans todella herkällä mielellä jatkuvasti.Juuri nuo kyseiset mainokset itkettää :D
Täällä pikku hiljaa ruvetaan paranemaan oksutaudista..onneks.Pikkusella vähän vielä vatsa sekasin mut ehkä pahin jo takana.

Mulla todellakin siirtyi se ultra aika ton taudin takia joten se olis nyt sitten ens viikon keskiviikkona klo:12.30.Jaksaisi millään odottaa =) Tällä hetkellä olo suht ok.Välillä oksettaa ja väsyttää mutta parempaan päin ollaan toivottavasti menossa.Hermostuttaa ja jännittää tuleva ultra.Mitäs jos kaikki ei olekkaan kunnossa..pelottaa :(

Noh palaillaan :wave:

sankofa & bongos 12+5 :heart: (piti ihan laskea et paljonko niitä viikkoja nyt olikaan :D )
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Peppita:
Täällä yksi joka märisee milloin millekkin ohjelmalle :D Yksi on juuri se Soneran mainos ja toinen se Pampers mainos missä kuuluu se "Happy Birthday" laulu :D Saa katella seinille ettei kukaan näe...

Peppita+PikkuKutonen 13+0
niin tuttua. :LOL: *nolo* :ashamed:
 
Voimia tuhruttelijoille, peukut on pystyssä että olis ihan vaaratonta :hug:

Mielialoista Joo, kyynel on silmässä aika helposti.. Surin viime jouluna kun en kerennyt leffan katsomaan Joulun tarinaa.. Nyt ostettiin dvd:nä ja itkin koko elokuvan ajan, olispa ollut noloa ulvoa hiljaisessa teatterissa |O Tosin kyynel herahti silmään jo finnairin mainoksen kohdalla kun ne pikku porot olivat niin söpöjä :LOL:

Välillä tunnen pieniä kutituksia, mutta mitään kunnollista ei ole kuulunut. Närästää asteikolla 1-10 noin 20 |O Renniestä ei ole mitään apua |O Matalahiilihappoiset vedet auttavat pikkusen..

Ergon olen ajatellut hommata, jo ihan senkin takia että ollaan lähdössä Turkkiin syyskuussa ja vauva on silloin vasta reilu 3kk. Liina saattaisi olla liian kuuma, kun asteita on vielä kumminkin se vajaa 30. Mulla niskat kipeytyy jo kauppakassin kannosta ja ergossa kuulemma paino jakautuu parhaiten..

Mukavaa maanantaita..

Anu 15+3
 
Epuliinille paljon voimia :hug:

sisu Ihanaa että vuoto oli vaaratonta ja pienellä kaikki hyvin :heart:

Hapsiainen07 : Älä turhaa huolehi tosta turvotuksesta, alle 3mm oli kuitenkin reilusti. Pikkusella on varmasti kaikki niinkuin pitääkin :heart: Tuo turvotuksen määrä heittelee niin paljon.

Täällä myö itku herkässä ja tunteet pinnassa. Kouluhommat tuppaa vähä tuppaa ahistaa ja sit tuntuu et hermo vähä tiukalla, mut enää puoltoista viikkoa ja sit helpottaa taas vähäks aikaa :) Joululomaa odotellessa:) Onkos täällä muuten muita opiskelevia? Miul olis vielä puolivuotta koulua jälellä, joten paperit pitäs olla ulkona ennen ku vauva syntyy :)

Minttu ja pikkusin 14+4
 
Huomenta!

Taisi olla turha säikähdys se eilinen. Sen aamun jälkeen ei ole näkynyt mitään rusehtavaan viittaavaakaan. Ja järjellä ajatellen, todennäköisesti se tuli jostain limakalvolilta koko pieni vuoto.

Mutta kyllä nyt on aivan varma siitä viimeistään, että tämä pieni on jo nyt maailman tärkein ja rakkain asia meille molemmille miehen kanssa. Kyllä tuo säikähdys sen ainakin todisti, hieman ikävällä tavalla tosin. Mitenköhän sitä tallaisen hermoheikon hermoja saisi vähän hillittyä. =)

Mielialat vaihtelee kiukusta itkuun ja sitten taas nauruun ihan yhtäkkiä täälläkin. Miesparka ei pysy ihan perässä. Ja tietysti se on se joka joutuu kärsimään kiukkukohtauksista. Tulee sit aina itselle paha mieli jälkeenpäin, kun piti kiukutella sille. En mä kuitenkaan taitaisi pärjätä ilman miestä tukena ja turvana.

Barbapörrö ja Pätkis 10+6 :heart:
 
:hug: huonoja uutisia saaneille ja pitkää pinnaa tuhruilijoille, toivotaan parasta.
Tänään meni sitten 12 pooooks ja varmistettu kotilaitteella sydänäänet. :heart: kivasti vaihtelee paikkaa....pyörii pientä ympyrää ja ylöspäin on reippaasti tullut. Torstaina olisi np-ultra ja jännittää se turvotus....toivotaan että kaikki turvotus mitä on, niin se olisi vain äitin turvotusta :LOL: sillä sitä riittää....tänään kokeilin isoimpia farkkuja jotka omistan ja nappia en saanut kiinni vaikka kuinka revin....äippähousut ollut jo jonkun aikaa kehissä.
Mutta nyt syömään....lounasaika lähenee ja meillä on nälkä....niinku ei töisä olis muuta tekemistä kuin netissä istua ja odottaa ruokatuntia :ashamed:
Niin ja Minimamille voimia ja jaksuja tämänhetken tilanteeseen, toivotaan parasta sinnekin.

Pa-mi ja sintti 12+0
 
HelloShitty
hapsiainen; siitähän sit lasketaan joku riskilukema verikoenkin tuloksien mukaan. mulla oli turvotusta 1.8 eikä tarvinu lisätutkimuksia.

kauhee nälkä mutta mikään ei kelpaa...ainoo himo mitä mulla on..on toi lasagne. :D ja sit himoitsen jouluruokia...onneks. :xmas:

siivous ja sisustuspäivä jatkuu!
eilen tilasin täältä läjäpäin tavaraa..omia saippuoita meinataan tehä siskon kaa.
http://www.tuoksukauppa.net/

HS ja Lemon rv 14+5
 
Barbapörrölle :hug: . Kyllä se säikäyttää tuollainen. Onneksi verta ei enempää tullut! Vaikka voihan sitä tulla paljonkin ja silti kaikki hyvin.
MiNiMaMille kans :hug: ,ikävää, jos on tilanne sellainen! Jaksamista.
Raffel, mullakin tulee jo sellainen ikävä sitä mahavauvaa. Kyllähän siihen tässä kiintyy. Tekis mieli jo halia sitä. :) :heart:

Mä oon tuntenut jo muutaman kerran liikkeitä, ihan ihan hentoja. :) Mietin aiemmin, että jos niitä ei kovin aikaisin tunnu kun istukka oli etuseinässä, mutta kiva kun on tuntunut. Maha on jo melkoinen, siitä ei voi erehtyä. Mammahousut ollut jo kauan, pisimmät paidatkin alkaa käymään lyhyiksi jo. Mulla on ollut koko raskauden ihan järkyttävä jano. Onhan se ihan normaalia, eikä mikään merkki mistään puutoksesta tms...? Välillä ollaan kuunneltu kotidopplerilla sydänääniä, se helpottaa aina hetkeksi, kun tietää että hengissä siellä ollaan. Nyt on viikkoja 14+4. Torstaina käynti äitiyspolille. Olis jo pian.

Kaikille onnea odotuksiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Musta tulee yksinhuoltaja.. Luulin jo että mies ois muuttunu ja kasvanu henkisesti,mutta ei :/ Tänään asuntoa etsimään..

MiNiMaM ja masuasukki 14+2
Voi harmi,tulehan tänne aina rupattelemaan kun siltä tuntuu :hug:

Mä lähden nyt shoppailemaan,kiitos liiton rahat jotka saapuivat tänään :wave:


bad virgin ja naapero 15+1
 
Barbapörrö :kiva kuulla ettei vuotoa ole tullut enemää. Kyllähän ne varmasti aina säikäyttää.

MiNiMaM :hug:

s-anttu miul on kans kokoajan jano, mut nii oli viime raskaudessakin ja neuvolassa ei oltu asiasta huolissaa.. verensokeri vaa mitattii ja se oli normaali. Nyt kans ku sain verensokeri mitarin käsii, nii mittasin sokerin nii normaali oli :)

Minttu ja pikkusin 14+4
 
:hug: MiNiMaM. Ikävä tilanne, ja toivon voimia sulle kovasti! Muistathan, ettet ole yksin, täällä me kaikki ollaan, valmiina kuuntelemaan, jos tulee tarve puhua! :wave: :hug:
Barpapörrö pääsi helpommalla kun minä tuon tuhruttelun kans. Eilen ei näkyny koko päivänä tuhrua, mut tänä aamuna taas... :headwall: Toivottavasti se oikeasti ole mitään, mikä vois vauvelia vahingoittaa :( Seurailen tätä nyt vaihteeksi, ja jos se alkaa enenemään, niin soitan illalla päivystykseen, saa sairaanhoitaja kirjoittaa mulle vaikka saikkulapun, kun en mä huomenna pääise lääkäriin / neuvolaankaan kun jos lapset on hoidossa... :/ Arveluttaa ja pelottaa koko tilanne :(
Sisu ja matkustaja 14+4
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Barpapörrö pääsi helpommalla kun minä tuon tuhruttelun kans. Eilen ei näkyny koko päivänä tuhrua, mut tänä aamuna taas... :headwall: Toivottavasti se oikeasti ole mitään, mikä vois vauvelia vahingoittaa :( Seurailen tätä nyt vaihteeksi, ja jos se alkaa enenemään, niin soitan illalla päivystykseen, saa sairaanhoitaja kirjoittaa mulle vaikka saikkulapun, kun en mä huomenna pääise lääkäriin / neuvolaankaan kun jos lapset on hoidossa... :/ Arveluttaa ja pelottaa koko tilanne :(
Sisu ja matkustaja 14+4
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Jaksuja!!! Toivotaan että tuhru tulee siitä että istukka nousee kovaa vauhtia pois siitä kohdunsuulta <3
 
Eppuliinille :hug:

Samoin kaikille muillekin sitä tarvitseville paljon voima :hug: :hug: :hug:


Kysymys koskien liikuntaa raskausaikana. Eli uskallatteko tai voikohan sitä edes käydä esim. jumpassa, juoksemassa tms., jos on tommosta vähäistä veristä vuotoa johtuen etisestä istukasta? Millaisia ohjeita ootte saanu? Entä seksi sitten, voipiko ees touhuilla, jos välillä vuotelee???
Nyt en oikein uskalla tehä mitää, kun en tiiä mitä vois tehä eikä ne sairaalassakaan sillon ultrassa ohjeita antanu. Neuvolaan soittasin, mutta ku en oikein täällä töissä ollessa pysty asiaani paljastamatta soittamaa...

vanttu rv 14+
 
Ilmis
:hug: kaikille jotka epätietoisuuden kanssa taistelee tai on huonoja uutisia saanut... Luulisi niiden olevan jo ohi tässä pinossa. :/

Ihosta Mulla on aina ollut todella hyvä iho, ei finnejä, kuivuutta, rasvaisuutta, ei mitään. Nyt naama ihan kirjavana näppylöistä samoin kuin yläselkä ja tissiväli. Tissiväli on vieläpä niin täys kuivaa näppylää ettei mitään avonaisia paitoja kehtaa käyttää.... :snotty: Ja se tuntuu todella epämiellyttävälle kun niitä ei ennen ole ollut!!! Ällöttää. Ei siis muiden vaan omat! :attn: :D Rasvannut olen aina hyvin ja nyt vielä enemmän, mut ei auta. Ajan kanssa sitten... :kieh:

Tunteet Ovat heittäneet ihan häränpyllyä. Mielettömästä onnesta, pohjattomaan epätietoisuuteen ja masennukseen... Onneksi yleisolo kuitenkin ok. Itkenyt oon muutenkin aina herkästi mut nyt juuri tuo Soneran mainos esim. saa hillittömiä tunteita aikaan :heart:

(.) Viikonloppu oli aivan ihana Armaksen osalta, jos ei lasketa vieläkin jatkuvaa oksentamista ja sunnuntaista pyörtymistä kauppajonossa... Onneksi oli roteva mies selän takana ja nappas kiinni! En kärsi paniikkihäiriöstä, mut kuvittelisin että se tunne mikä tuli juuri ennen tajun lähtöä on aika lähellä sitä.... Kauhea hetki. :(

Mutta positiivisiin asioihin: Lauantaina kuulin rakkaan sydänäänet ensimmäisen kerran ja vieläpä erittäin kovaa! Olen siis jo 4viikkoa niitä siis etsinyt ja nyt tärppäsi! B) Ihanaa!
Sunnuntaina taas tunsin ensimmäisen liikkeen rakkaan osalta. Makoilin sängyllä ja juuri siinä missä Armas yleensä majailee tuntui ilmakuplan poksahdus. Tunne oli juuri tuossa "pinnalla" ja ihan erilainen kuin normaalit suolistovaivat ;) , joten olen aika helkutin onnellinen tällä hetkellä! Rakas on kunnossa! :heart: Olen nimittäin ollut aika epävarma taas, juurikin noiden puuttuvien sydänäänien vuoksi... :/ Mutta nyt ikionnellinen! :heart:

Ihanaa viikkoa kaikille ja onnea sitä tarvitseville...

Ilmatar ja Armas 14+4 :heart:
 
Eppuliini :hug: :(

Samoin Minimamille voimia ja jaksamista :hug: Raskas ja vaikea päätös, mutta toivotaan, että se vie parempaan suuntaan.

Mä oon ostanu pari vuotta siten noi tuplat Baby Ozista, mut nettikauppoja löytyy googlettamalla "Jane Powertwin" - joka on kärryjen nimi.

Mulla on menossa migreenipäivä nro 2 - vois jo alkaa riittää.
Huomenna sit vihdoin kuunnellaa sydänäänet - pelottaa, jännittää... :ashamed:

Ninniliina ja masukas rv 12 epävirallisen laskennan mukaan
 
Jännittää! Huomenna ois np-ultra ja rukoilen että kaikki olisi kunnossa!! Viimeksi vaavvista nähnyt jotain kolme viikkoa sitten (raskauden keston määritys)..

Välillä epäilen että sikiö olisi kuollut tai kasvu liian hidasta tai muita ongelmia.. Ahdistaa oma "vainoharhaisuus"!
Dopplerilla en saa sykettä kuuluviin ja se on kiusaavaa, epätietoisuus vaan lisääntyy! Grr :kieh:

Kleo rv 12+1
 
jadal
moikka piiiitkästä aikaa!
jostain syystä en ole jaksanut yhtään kirjoitella. lueskellut vaan teidän kirjoituksia säännöllisen epäsäännöllisesti.

Nyt piti vaan tulla kertomaan, kun sisu kyseli noista unista...
On tosiaan ihmeellisiä unia. Mä nään jatkuvasti unia muista miehistä, viimeisimmässä unessa oli pete parkkonen :LOL: joka oli aivan ihastunut muhun, ja mä myös siihen. Kertoi unessa ensimmäisen ihastuneensa mussa mun pieneen söpöön nenään :D
Niin ja taisit joskus aikaa sitten kysellä missä päin palokkaa asun. täälllä hiekkapohjassa, palokan keskustasta jou nelisen kilometriä...

MiniMam :hug: Voimia sulle, ei varmasti ole ollut helppo ratkaisu!

JAtkan taas joskus kirjoittelua :D

Jadal rv12+6?
 

Yhteistyössä