**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Sisu : Toivotaa et kaikki on hyvin ja vuoto on ihan vaaratonta :hug:

Levoton Strutsi : voimia väsymyksen kanssa :hug: Toivotaa että se alkaa siitä kohta puolii helpottamaan, ku puol väli lähenee. Itellä joskus ihan hirveitä väsymys päiviä ja toisena päivänä on pirtee kun mikä. et ehkä tää tästä pikkuhiljaa :)

augustmam :paranemisia!! Meillä myös tyttö kipeenä ja näyttäs vähä silt et enterorokkoa ois :( Tän päivän oon kotona hoitamassa. Loppuviiikosta luas meijän äiti tulla tyttöö kattomaa, ku ite en voi olla harjottelusta enempää ku 2pv pois :/

Minttu ja pikkusin 14+6
 
Onnittelut ultrassa käyneille :flower: :hug:

augustmam paranemisia tytöllenne,käytettiin eilen likkaa lääkärissä kun hänellä putkitettiin korvat alkuvuodesta ja oli ihan rutiinitarkastus.
Parina päivänä oli vähän lämpöä ja pelkäsin jo et nyt se tulehdus on korvissa, onneksi ei ollut =)
Putket on jo lähteneet melkein irti ja suihkussa ei tarvitse enää suojata korvia,ihanaa :D

sankofa tulehan kertomaan ultrakuulumiset :wave:

Ja Sisu ottaa sitä saitsua,jos sitä tarjotaan,hyvä sunkin on välillä vähän huilia :hug:


bad virgin ja naapero 15+3
 
HelloShitty
Täällä alkoi taas uus viikko. =) baby on nyt omenankokoinen. :D

Nyt en oo enää varma oonko jo tuntenu liikkeitä ku muutamaan päivään ei o tuntunu mitään. :( eli joko en vaan tunne tai sit siellä ei oo kaikki kunnossa. höh..kun ajatteli jo et nyt ne alkaa..ja vahvistuu ja sit ei mitään.

no..joulufiilistä alkaa pikkuhiljaa olla. pitäis vaan tehä se megasiivous ennen ku roudaa tontut esille. :D vloppuna pitäis mennä ostaa joululahoja..ainakin osiks. pääsee kaverin kaa kahvillekin. jee! oonkin kökkiny liian kauan kotona.

eipä muuta...jään oottaa Sankofa:n ultrauutisia. kohta on jo kaikilla ollu np-ultra. eikä mee ku muutama viikoo niin alkaa uus rundi..eli rakenneultra.

heipsista hei..

HS ja Apple rv 15+0
 
Enpä ole taas jaksanut/ehtinyt tänne kirjoittelemaan, vaikka paljon on tapahtunut =)

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

(.) Melkein nolottaa tunnustaa, ettei minulla ole ollut pahoinvointia lähes ollenkaan. Kerran nousi vatsanesteet kurkkuun, mutta muuten on vain närästänyt :|
Viimeksi neuvolassa (2.12) ei kuulunut sydänääniä ennenkuin lääkäri kaivoi jonkun vanhan ultrakoneen jolla sitten löysi jonkinlaisen sykkeen.
Np ultra olis 18.12. sitä odotellessa =)
Huojentunut olo sillä neuvolan mukaan 12+0 poksahti eilen ja oman laskun mukaan huomenna. Silti pidän LA sen 25.06, vaikka neukku on eri mieltä. Tiän kyllä ite koska mulla oli ovis ja koska Toukka sai alkunsa.

Pinkkimieli ja Toukka 11+6
Mukavaa Joulun odotusta kaikille :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Pinkkimieli meillä on sitten NT ultra samana päivänä. Täällä odotetaan sitä enemmän kun joulu koskaan. Ei millään jaksisi odottaa. Onneksi siihen on enää viikko. =)

Kävin alkuviikosta shoppailemassa yhdet mammahousut ja tunikan. Vaikka välillä vieläkin huoli painaa ni jotenkin parempi mieli tuli, kun vaan ajatteli, että näitä vaatteita tulen tarvitsemaan. Eipä täällä muuta ihmeempää.

Barbapörrö ja Pätkis 11+1 :heart:
 
heips taasen..

täällä on niin ihanaa ja ahkeraa kirjoitus väkeä... mä oon käyny lueskelemassa mutta kirjottaa en meinaa ehtiä millään... ma kävin neuvolassa ja siinä sokerirasituksessa ja tietysti ne sokerit oli koholla, nyt ei sitten muuta kun vahtaamaan näitä arvoja, ensin pitää vaan saada se mittari ja ohjeet...
onko muita joilla on sama juttu? muuten mua ei nyt ihmeemmin haittaa mittailla jne, mutta säännöllinen syöminen on mun työsssä hieman hankalaa koska on niiiin epäsäännöllinen työaika ( 3-vuorotyö ), mutta kaipa siihen jotenki tottuu ja saa ne ruoka ajat kohilleen..

niin tosiaan ja niskaturvotus oli 0,9, eli tosi pieni ja ei myöskään niissä verikokeissa löytyny mitään kun eivät ole soittaneet ja yli kaksi viikkoa on jo menny..

nyt pitää kyllä taas jatkaa kotihommia että kerkee jotain tehdä ennen töitä...
 
Vuoto jälleen vaihteen vuoksi rauhoittui, eikä yön ja tän aamun aikana ole tullu mitään siteeseen, paperiin jää pieniä (olisko ) kudoksenpaloja joka kerta pyyhkiessä :x Sain kuitenkin lääkäriajan, klo 12.30 menen. Onneksi sattu semmonen aika, et ainut hoitolapsi + oma tyttö on just kerhossa nyt, niin pääsen käymään. (Ja mies pääsee mukaan!!! =) :heart: ) Ilmoitan ILLALLA tilanteesta, elkää hötkyilkö oikeesti aiemmin, kun mulla on töitä kuitenkin (tää päivä on tehtävä loppuun ) 16.15 asti, ja sit pitää hommata tää sakki lukiolle, kun tytöllä on esiintyminen siellä klo 18, joten ilta voi venyä pitkäksikin.
Sisu ja matkustaja, jolla toivon mukaan edelleen kaikki ok... 14+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Toivottavasti Sisu on kaikki vauvalla hyvin! :hug:

Mä oon 99,9% varma että tunsin eilen ja edellispäivänä potkuja :eek: :heart: Siis voiko tää oikeesti olla totta? :eek: kun viikkojakin vasta 13+1 :whistle:
Ei se mikään mahdottomuus ole :heart:
No niin mä vähän itekin ajattelin kun esikoisestakin tunsin jo rv18 vaikka oli istukka edessä :)
 
HS ei siel varmaan mitään hätää ole masussa. Noinhan se voi mennäkin alkuun, että liikkeitä tuntee ihan satunnaisesti. Itellä oli kakkosen kanssa usein monta hiljasta päivää välillä ja sitten taas tuntu. Sil vauvalla on kuiteskin niin paljon tilaa siellä vielä on sen verran pieni. Rauhassa vaan =)

Noppispoppis ei ole mikään mahdottomuus. Esikoisesta tunsin vasta joskus rv 20, mutta kakkosesta tosiaan siinä 12 vkon paikkeilla.

Mulle tuli H&M:n paketissa eilen mammavaatteita, mut ne oli niin järkkyjä, että lähti samaa tietä takasin :x Onhan mulla nää farkut, mutta kun jotain muitakin vaatteit olis välillä kiva käyttää... :whistle:
 
Saikkua sieltä siis tuli, sain aamulla ajan neuvolalääkärille (ihmeiden aika ei ole ohi!!! ), joka määräsi lepoon, ja suoraan 1.5viikkoa saikkua. En siis enää tämän vuoden puolella ole töissä, pikkusen ottaa päähän, mutta nyt pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Vauveli potki kovasti taas ultrassa :heart:
Sisu, vuotava alapää ja matkustaja 14+6
P.S. Kerrotaan tytölle illalla, vähän jännittää!! =)
 
Terveisiä hormoonaaliselta hullulta. Olo on viime päivinä ollut sellainen, että kaikessa on jotain vikaa ja vähintäänkin olen kamalan ruma ja turvonnut. Mies parka saa kuunnella valitusta kuinka ei huomioi minua tarpeeksi ja on aina menossa. Vaikka oikeasti kyllä on kyse maailman huomaavaisimmasta miehestä.

Eilen onneksi aloitin uuden työprojektin, joka työllistää mut aika kauniisti äitiyslomalle jäämiseen asti, joten ehkä tässä saa sitten jotain muuta ajateltavaa kuin hermoilun.

Huomenna on eka lääkärineuvola. Vähän stressaa virtsanäyte, että noinkohan on sokerit noussut, mutta saas nähdä. Paino ei ole hievahtanut mihinkään suuntaan, mikä on ihan hyvä. Vatsakin toimii ehkä vähän paremmin taas. Pahoinvointi alkoi helpottaa tuossa pari viikkoa sitten, mutta tilalla onkin nyt ihan selvä mielenosoitus mahassa jos ruoka-aika pääsee venymään.

Kunpa kuulisi huomenna sydänäänet! Seuraava (ja kai viimeinen?) ultra on vasta tammikuun lopulla.

Meillä kovasti ollaan odottavinaan poikaa (mies on asiasta vakuuttunut), mutta itse katselen kaupassa koko ajan mekkoja. Vahingossa sitä huomaa miettivänsä, että meillä on ensi vuoden jouluna maailman suloisin tonttu.

Maanantaina olin käymässä Itäkeskuksen Hennesillä ja petyin äitisyvaatevalikoimaan tosi pahasti. Yhdet housut ostin vähän kuin pakosta. Vaatekaapin sisältö on päässyt aika soveltavaan käyttöön nyt. Tänään kävin KappAhlissa ja ihmettelin, että eikö siellä ennen ollut äitiysvaatteita ja nyt ei näy missään mitään? Kai omalla kohdalla käy sitten kuitenkin nyt niin, että ostan xl-maalistoista tosi reiluja säkkejä kun en ole kovin pieni lähtökohtaisestikaan. Harmittaa vaan paljon kun on suuri vaatteiden ystävä ja nyt kaikki mitä löytää on vaan sellaista mikä saa tuntemaan olon tosi epäviehättäväksi.

Voikaahan hyvin,

tuokio ja pikkukaveri 12+2
 
Terveisiä hormoonaaliselta hullulta. Olo on viime päivinä ollut sellainen, että kaikessa on jotain vikaa ja vähintäänkin olen kamalan ruma ja turvonnut. Mies parka saa kuunnella valitusta kuinka ei huomioi minua tarpeeksi ja on aina menossa. Vaikka oikeasti kyllä on kyse maailman huomaavaisimmasta miehestä.

Eilen onneksi aloitin uuden työprojektin, joka työllistää mut aika kauniisti äitiyslomalle jäämiseen asti, joten ehkä tässä saa sitten jotain muuta ajateltavaa kuin hermoilun.

Huomenna on eka lääkärineuvola. Vähän stressaa virtsanäyte, että noinkohan on sokerit noussut, mutta saas nähdä. Paino ei ole hievahtanut mihinkään suuntaan, mikä on ihan hyvä. Vatsakin toimii ehkä vähän paremmin taas. Pahoinvointi alkoi helpottaa tuossa pari viikkoa sitten, mutta tilalla onkin nyt ihan selvä mielenosoitus mahassa jos ruoka-aika pääsee venymään.

Kunpa kuulisi huomenna sydänäänet! Seuraava (ja kai viimeinen?) ultra on vasta tammikuun lopulla.

Meillä kovasti ollaan odottavinaan poikaa (mies on asiasta vakuuttunut), mutta itse katselen kaupassa koko ajan mekkoja. Vahingossa sitä huomaa miettivänsä, että meillä on ensi vuoden jouluna maailman suloisin tonttu.

Maanantaina olin käymässä Itäkeskuksen Hennesillä ja petyin äitisyvaatevalikoimaan tosi pahasti. Yhdet housut ostin vähän kuin pakosta. Vaatekaapin sisältö on päässyt aika soveltavaan käyttöön nyt. Tänään kävin KappAhlissa ja ihmettelin, että eikö siellä ennen ollut äitiysvaatteita ja nyt ei näy missään mitään? Kai omalla kohdalla käy sitten kuitenkin nyt niin, että ostan xl-maalistoista tosi reiluja säkkejä kun en ole kovin pieni lähtökohtaisestikaan. Harmittaa vaan paljon kun on suuri vaatteiden ystävä ja nyt kaikki mitä löytää on vaan sellaista mikä saa tuntemaan olon tosi epäviehättäväksi.

Voikaahan hyvin,

tuokio ja pikkukaveri 12+2
 
nonni! nyt on sitten kerrottu tulevan isän perheelle ja kavereille. ihan jees, vaikka minun puolestani olisivat voineet jättää kyselyt vähemmälle. täytyy kyllä myöntää että odotin jotain paljon kamalampaa!! nyt vaan pidetään peukkuja pystyssä että sama yllättävän kevyt linja jatkuu (etenkin miehen mummon osalta)... :kieh:

Traveler, ota kanssa ajoissa selvää että lentoyhtiösi ottaa suht viimeisillään raskaanaolevia kyytiin. monilla yhtiöillä on yllättävänkin aikaiset takarajat etenki pitemmillä lennoilla. Kelan tuista ja äitiyspakkauksesta en osaa sanoa. sen tiedän että itselläni ei ole enää mitään oikeuksia kun kerran olen virallisesti asunut jo vuosikausia ulkomailla.

:wave: täällä on yksi joka EI OLE HUOLISSAAN!!! joo, oikeesti!! päättelin sen vain niin, että miksi olla huolissaan, jos kuitenkin reilusti suurin osa raskauksista menee hyvin ja vauva syntyy terveenä. olen tietoinen, että ongelmia voi tulla, mutta mielestäni se on omalla kohdallani melkoisen epätodennäköistä (terveelliset elämäntavat & ruokavalio, ei aikaisempia keskenmenoja yms...). joo, myönnetään, olen optimisti eikä tapanani ole murehtia eikä jossitella. :) huom! tämä ei todellakaan tarkoita sitä ettenkö jännitäisi ensi maanantain ensimmäistä ultraani! :D toistaiseksi kun en ole vielä saanut mitään todisteita siitä että tuolla navan alla joku elelisi.

mielialat on toistaiseksi pysyneet tasaisina. toivottavasti sama linja jatkuu ettei minunkin tarvitse ruveta mainoksia vollottamaan :LOL:

:xmas: caisachu (?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuokio:
Terveisiä hormoonaaliselta hullulta. Olo on viime päivinä ollut sellainen, että kaikessa on jotain vikaa ja vähintäänkin olen kamalan ruma ja turvonnut. Mies parka saa kuunnella valitusta kuinka ei huomioi minua tarpeeksi ja on aina menossa. Vaikka oikeasti kyllä on kyse maailman huomaavaisimmasta miehestä.

Eilen onneksi aloitin uuden työprojektin, joka työllistää mut aika kauniisti äitiyslomalle jäämiseen asti, joten ehkä tässä saa sitten jotain muuta ajateltavaa kuin hermoilun.

Huomenna on eka lääkärineuvola. Vähän stressaa virtsanäyte, että noinkohan on sokerit noussut, mutta saas nähdä. Paino ei ole hievahtanut mihinkään suuntaan, mikä on ihan hyvä. Vatsakin toimii ehkä vähän paremmin taas. Pahoinvointi alkoi helpottaa tuossa pari viikkoa sitten, mutta tilalla onkin nyt ihan selvä mielenosoitus mahassa jos ruoka-aika pääsee venymään.

Kunpa kuulisi huomenna sydänäänet! Seuraava (ja kai viimeinen?) ultra on vasta tammikuun lopulla.

Meillä kovasti ollaan odottavinaan poikaa (mies on asiasta vakuuttunut), mutta itse katselen kaupassa koko ajan mekkoja. Vahingossa sitä huomaa miettivänsä, että meillä on ensi vuoden jouluna maailman suloisin tonttu.

Maanantaina olin käymässä Itäkeskuksen Hennesillä ja petyin äitisyvaatevalikoimaan tosi pahasti. Yhdet housut ostin vähän kuin pakosta. Vaatekaapin sisältö on päässyt aika soveltavaan käyttöön nyt. Tänään kävin KappAhlissa ja ihmettelin, että eikö siellä ennen ollut äitiysvaatteita ja nyt ei näy missään mitään? Kai omalla kohdalla käy sitten kuitenkin nyt niin, että ostan xl-maalistoista tosi reiluja säkkejä kun en ole kovin pieni lähtökohtaisestikaan. Harmittaa vaan paljon kun on suuri vaatteiden ystävä ja nyt kaikki mitä löytää on vaan sellaista mikä saa tuntemaan olon tosi epäviehättäväksi.

Voikaahan hyvin,

tuokio ja pikkukaveri 12+2
Luin tuosta sun tuntemuksista ja luin että niki oli TUNKIO =) Ihmettelin että onpas ne nyt nikin valinnut=)

Äippävaatteista, joo eipä niitä kohtuuhintaisia kovin paljon ole mistä valita, mutta toisaalta huuto.netin kautta on aika paljon valinnan varaa.

Millä talvitakilla meinaatte tän talven mennä? Kun omani kyllä mahtuu kiinni, mutta en oikein usko, että mahtuu koko tän talven kun nyt jo kinnaa hiukan iltapäivisin. En millään mitään kamalaa telttaa haluis ostaa, millä ei o mitään virkaa myöhemmin, mies on niin pieni ettei siltä voi takkia lainata. Kaippa yritän mennä vanhalla ja sitten haen kirpputorilta jonkun ellei oma mene loppuun asti

Juu, eipä tänne mitään ihmeitä, ihmeen virkeä ja hyvä olo. Tänään tuli olo, että nyt tunsin vauvan liikkeet, mutta täytyy nyt seurailla tilannetta. Hyvillä mielin täällä myös raskautta vietetään (siis paljon ei murehdita)

kekkeri 15+3/16 tasan, eli viikko 17 alkoi, jes

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja tuokio:
Tänään kävin KappAhlissa ja ihmettelin, että eikö siellä ennen ollut äitiysvaatteita ja nyt ei näy missään mitään?
siis Porvoon KappAhlissako kävit..ei myy enää??? apua..minä kun oon laskenu sen varaan. ei juma....ei jaksais millään mennä itikseen...ei millään...Lindexillä on joskus ollu..kävitkö siellä?

ihan shokissa ja paniikissa oleva HS ja Apple rv 15+0
 
HelloShitty
Talvitakista..mä ostin jo teltankokosen takin. sillä pitäis pärjätä. :D ei oo kovin nätti mutta ei oo omistajakaan. :LOL: pääasia ettei palele kun vie ja hakee lapset eskariin/tarhaan. :D
 
HS: mä kävin sekä KappAhlissa, että Lindexillä katsomassa mammavaatteita, kun edellisellä raskauskerralla löysin molemmista jotakin. No yllätys oli suuri, kun kummastakaan ei löytynyt mallistoa ollenkaan. Kysyin molemmissa puodeissa myyjältä, että missä mammavaatteet ovat, niin vastaus oli, ettei heillä ole enää valikoimassa. Kävin Espoon Isos-ompussa, en tiedä onko myymäläkohtainen päätös vai koko ketjuja koskevia linjauksia. Ihme juttu!

ON: neuvolalääkäri oli maanantaina ja kaikki oli hyvin. Lisäksi viime viikolla pääsin ylimääräiseen ultraan, kun ilmoittauduin Predo-tutkimukseen mukaan. Onkos kukaan muu tutkimuksessa mukana?
Sen tiimoilta tulee ilmeisesti vielä kaksi ultraa lisäksi. Tutkimuslääkäri oli aivan mahtava tyyppi ja ultrasi vaavelia ja istukkaa pitkään. Lupasi seuraavassa ultrassa katsella sukupuoltakin sitten, kun kovasti se halutaan tietää.

Pahoinvointi on väistynyt, tosin on joskus satunnaisesti vielä tullut ruoka ylös, mutta se ei tunnu enää missään sen 5 viikon päivittäisen oksentelun jälkeen :D
Joku valitteli väsymystä ja sama vika on täälläkin. Aivan kaamee ja kaataa vaakatasoon heti ja välittömästi, kun töistä on päässyt. Onneksi mies jaksaa hoitaa kotia ja esikoista, kun äippä röhnöttää sohvalla :)

Babsi 14+5
 
Ultrassa käyty.Kaikki oli hyvin.Nt oli 1.3 eli ei huolta.Muutaman päivän nuorempi oli mutta la pysyy samana.Siellä se pikkunen liikkui.Kyllä sydän suli rakkaudesta.Miten se onkin aina niin yhtä ihmeellistä nähdä oman vauvansa kerta toisensa jälkeen :heart: Oon niin onnellinen :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3221607.jpg


http://www.aijaa.com/v.php?i=3221634.jpg


Onnistukohan tuo kuvan laittaminen.En ole koskaan kokeillut.Muut siinä se kulta nyt on =)

sankofa & bongos 13+1 :heart:
 
harjoitussuppareista kun mä kanssa pelkään et mul olis niitä nyt jo. odotan siis ensimmäistä, joten en tiedä miltä mikäkin tuntuu. et onko tää sitä kohdun venymistä vai mitä häh. viime viikolla alavatsaa alko repii ja kourii vaakasuorasti ja jostai sisältäki nippas ku kävelin reippaasti. ja tänään töissä, ihan vaan ku seisoin kassalla ni kouri. täytyy sanoa ens viikolla neuvolassa...

niskaturvotuksesta en muista sanoinko tänne mutta meillähän se oli 1,0mm, ja ultrannut kätilö ei sanonut mitään riskiluvuista. mun mielestä semmosten kyttääminen on ehkä näin pienillä turvotuksilla ihan turhaa, kun ei tuota ikääkään vielä ole. eli rauhallisin mielin minä ilman riskilukuja :)

Hikka-Heikki 13+3 :heart:
 

Yhteistyössä