**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

traveler tervetuloa mukaan :wave: ja kysymykseesi: np/nt-ultra otetaan viikoilla 10-12 (olikos se niin?) jossa mitataan se niskaturvotus, rakenneultra tehdään viikoilla 18-20 jossa katsotaan että kaikki rakenteet sikiöllä kunnossa, nämä siis kaksi eri asiaa.
tässä vielä linkki missä hieman tietoa:
http://www.laakariin.fi/palvelut/?file=content_exec&id=410&submenu=114&ad=google
toivottavasti oli jotain apua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Ne kysy aina haluanko saikkua, ja yleensä kirjoitti 1-2 vkoa. Mutta sanoi ettei sillä oo niin merkitystä - ja ettei ihan lepäämään saiskaan jäädä (riippu aina lääkäristä), mutta olin vaihdellen saikulla sillon tällöin. Vuosi melkein sinne rakenneultraan asti vähän väliä, ja useaan otteeseen syöksyttiin polille luullen että kesken meni ennenku meille selvitettiin tuo etinen istukka. Meiltä kiellettiin seksi vain silloin kun on vuotoa, ei muulloin. Ja muuten ite varoin painavia nostamsta/riehumasta. Käskivät yleensä vaan pitämään maalaisjärjen päässä, ja sen mukaan olemaan. Juttele Neuvolassa! Ja onko sulla mahdollista vaihtaa toiseen ryhmään loppuraskaudeksi missä ois isompia lapsia?
Toivottavasti osaan vähän edes vastailla kysymyksiin, on kuitenkin aika tuoreessa muistissa tuo, vuosi sitten samassa tilanteessa. Muistan että se stressaa, mutta varmasti kaikki menee hyvin, älä huoli :hug: . Ei sitä kyllä osaa stressaamatta olla.. mutta toivotaan että istukka lähtee nyt nousemaan ylös. Muistaakseni ne sanoi juuri silloin sen paljon vuotavan kun siirti kohdunsuulta ylöpäin, se jotenkin siitä 'reunasta' vuosi liikkuessaan. Mutta jos ei ole mitään mahdotonta 'syöksyä' verta, niin kaikki pitäisi olla ok :heart:
Joo, mun pitänee varmaan soittaa sunnuntaina esimiehelle, et mites tehdään, jos tää tiputtelu jatkuu edeleen sillon. Siis siteeseen ei jää mitään, mut kun pyyhkäsee, niin sit aina tulee pikkusen verta, välillä on tuoretta kirkasta verta, välillä vanhaa, tummaa suttua. Niin, mä olen pph, ja mun ryhmään on nää pienimmät tullu vasta syyskuun alussa, eli just kun ollaan näiden kans päästy tutuiksi, ja saatu homma pyörii kunnolla, niin ei millään raskis laittaa niitä muulle hoitajalle... :( Mut pitää seurailla vielä tilannetta tässä, ja onneksi nää pienet ei ole kun max. 3pv / vko hoidossa.
Jokunen uusikin oli tullu, tervetuloa!! :flower: =) Ja tarrasukkia mukaan...
Vaunuista oli teillä keskustelua. Meillä ei niiden hankintaa ole edessä. tytön vanhat (sillon uutena ostettu ) yhdistelmät on ihan kunnossa vintillä, ja ne siis saa luvan kelvata tällekin tulokkaalle. Matkarattaathan me ehdittiin viime keväänä ostaa jo enkelivauvaa varten, mut ei koskaan sit päästy kokeilee niitä käytännössä :'( Noita matkarattaista ostaessa oli mulla viikkoja 16, ja tosiaan kuvittelin, et loppu sujuu ok, mut nyt olen päättäny, etten osta mitään, en edes yhtä sukkaparia, ennen kun on raskausviikkoja niin paljon, et joka päivä tuntee liikkeet jne. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, mitä esim synnytyksessä tapahtuu... :/
Sisu ja matkustaja 14+1 :heart:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Vaunuista..


Kyssäriin siis: Aleneeks tän vuoden vaunujen hinnat vielä lisää? Eli noista oli tullut jo 2009 -mallisto ja ne maksaa 599? ja tän vuoden mallistoa sais 399? Kannattaisko siis noi ostaa hintansa puolesta jo nyt? Vai odottaa viel suurempaa alea?
Ainakin kun viiem vuonan etsittiin esikoiselle vaunuja, niin just tässä syys-talvella oli halvimmillaan edellisen vuoden vaunut, kun uudet ovat tulleet, ja haluaa päästä vanhoista eroon. Itse en muuten mitään rajuja tarjouksia ole huomannut... Iskisin kiinni noin hyvään tarjoukseen!
 
Minä taidan siirtyä pois listalta... Eilisessä ultrassa ei löydetty MITÄÄN. Ultraaja oli kyllä täys tumpelo,mutta en usko että sinne ketään asukkia enää tulee :/
Olin jo saanut etiäisinä että keskenmeno tulee.Kylläkin kaikki oireet on yhä päällä eikä minkäänlaista vuotoa ole...
Jotenki on helpottunutki olo. Alkas vaan menkat nyt niin pääsis "normaaliin" elämään takas.

Eppuliini & tyhjä syli
 
Jotenkin tosi ihanan näköiset noi espanjalaiset rattaa! Tai must on vaan kivannäköistä ku on tuollaisia kirkkaita värejä ku näit "normaaleis" merkeis tuntuu olevan täl hetkel lähinnä mustaa, harmaata ja ruskeaa..jos äitee pukeutuu vaan mustaan ni onhan se kiva et ees vaunuissa olis väriä. :)
Mut mä oon miettiny tota vaunuasiaa kanssa paljon ihan alusta asti..enkä oo päässy päätökseen..tai ite harkitsin jo pelkkien kuomurattaiden hankkimista ku vievät vähemmän tilaa mut sit yks tuttu intti et pakko olla sekä vaunut että rattaat erikseen..ja toinen sanoi että kuomut ei sovi suomessa ja neuvoja ja mielipiteitä tulee ihan joka puolelta! :( Mut sit pitää harkita myös sitä et mun auto ei tosiaankaan oo mikään tilaihme ja vaunujen ois oltava tarpeeks kapeat et mahtuu ketterästi junaan. Ei kai se auta muuta ku kattella rauhassa ja tutustua tarjontaan.

Hih, on se kivaa olla laiha kun masu näkyy heti! :D Mulla ku on tullu nää lähemmäs 10 kg nyt jo niin tuntuu et pelkkää läskiä pursuaa joka paikasta..onneks se painonnousu on jo paljon vähemmän viikos ku muutama viikko sitten. :)

Sitten kysymys kokeneemmille: Kävelin tänää terveysasemalle n.2,5 km sellasta reipasta tahtia (tai sellasta mitä nyt jäisellä tiellä pystyy) ja loppumatkasta ylämäessä mahaan iski pari kertaa sellainen jännä kipu millaisia ei oo ennen ollu. Oliks se joku ennakkosupistus tai varoitus hiljentää tahtia? Meni kyllä ohi ku hidastin ja pääsin istumaan. Ja kotiinpäin tullessa lonkkiin alkoi sattumaan, eihän mun luut vielä oo voinu levähtää?

Oke, nyt vähä lepää ennen ku pitää alkaa valmistautuu kauppareissuun ja kaverin tupareihin, viikonloput kaikille! :)
 
voi harmi [/b]Eppuliini! toivottavasti kyseessä on kuitenkin väärä hälytys! tsemppiä...

itse olen ollut jo 1,5 päivää lähes ilman pahaa oloa!! B) todella mahtavaa!! pystyy melkein jo istumaan ja kävelemään selkä suorana!! noh, katsotaan miten pitkään kestää... tossa tunti sitten yritteli aika hyvin, mut päärynällä ja suklaajugurtilla lähti pois... :D toivonpa vaan, että tämä jatkuu pitempääkin!

joo, taitaapi olla espanjalaiset vaunut kuvassa, tai ainaski tunnen täällä useemmankin pariskunnan kyseisen mallisilla vaunuilla. enpä olis kuullu että kukaan olis sen kummemmin niistä valittanu... ja kun on kylmä (miehen kotikaupungissa Valladolidissa pakkanen voi paukkua helpostikin n. -10 tietämissä) ne peittelee vaavelit pienillä täkeillä ja that´s it. jos joku teistä haluu tarkempaa tietoa kyseisitä vaunuista, niin mielelläni käväisen kaupassa kysäisemässä tai kääntelen netistä espanjankielisiä tuoteselosteita. :)

tänä viikonloppuna varmaan kerrotaan miehen perheelle ja kamuille siellä Valladolidissa. jännittää, kun ei itsellä ole vielä mitään konkreettista näyttöä siitä että maha-asukilla on kaikki kunnossa tai että siellä ylipäätään on ketään!! hauska ajatella että samassa ketjussa on jo joitain jotka tuntee liikkeitä...

täällä on kansallinen vapaapäivä maantantaina ja tiistain otan lomaa. kivaa!! olenkin jo kaivannut hieman pidempää taukoa töistä että ehtis joskus kunnolla nukkumaan ja huilimaan kun siihen tuntuu olevan tarvetta.

ensi viikkoon taas!

:xmas: caisachu 11 (?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eppuliini:
Minä taidan siirtyä pois listalta... Eilisessä ultrassa ei löydetty MITÄÄN. Ultraaja oli kyllä täys tumpelo,mutta en usko että sinne ketään asukkia enää tulee :/
Olin jo saanut etiäisinä että keskenmeno tulee.Kylläkin kaikki oireet on yhä päällä eikä minkäänlaista vuotoa ole...
Jotenki on helpottunutki olo. Alkas vaan menkat nyt niin pääsis "normaaliin" elämään takas.

Eppuliini & tyhjä syli
Onko sulla mahdollista mennä yksityiselle ultraan,aika outo tuo sun ultraus :eek: :hug:
 
Ei ole rahallisesti mahdollista mennä yksityiselle, mutta menen uuteen ultraan 15.12 elikkäs silloin selviää lopullisesti missä mennään. Jotenki on rauhallinen olo =) Onneksi ei olla kaiuteltu koko suvulle tevasta mitään vaan jopa peitelty. Soitin lasten neuvolaan ja tuli puheeksi mahdollinen keskenmeno niin terkka lohdutteli ja kertoi saaneensa aikoinaan 4 keskemenoa :eek: (mulla tää ois VASTA toinen).

Ehkä ikä ja taakse jääneet lapsettomuushoidot (ei tällä mukula määrällä uskois :whistle: ) on tehneet tehtävänsä ja sitä ymmärtää että kaikkia ei ole tarkoitettu syntyväksi :saint:
Ei olla kyllä haudata vaavihaavetta vielä!!!

Eppuliini -piparin tuoksuisena, Onnellisena (toistaiseksi)
 
Eppuliini: :hug:

Traveler:tervetuloa joukkoon =)

tunsin just vauvan liikkeitä istuessakin,aiemmin tuntunut vain illalla pötkötellessä.

Tänään tilasin masutuubin valmiiksi odottamaan mahan kasvua,ihastuin yhteen niin paljon,et pakko saada se :whistle:

siihen on painatettu vauvan käden ja jalan jäljet :heart:

a-mam ja mimmi rv 14+3 :heart:
 
Ultrassa oli kaikki pikkusella hyvin :heart: niskaturvotus oli 1.26mm eli hyvä sekin :heart: laskettuaika pysy samana :) Ihanan helpottunu olo kun oon siitä rv8+5 asti vaan murehtinu että onko sielä ketään kun tuli sitä tuhrua :) joku uusikin oli tullut tervetuloa mukaan! :)

sunnuntaina taidan joutua mennä mammapöksy ostoksille kun ei oo kun yhet housut enää mitkä mahtuu jalkaan :D pojan aikaset oon säästäny mut mähän hukun niihin kun painoin sillon jo alussa 20kg enemmän kun nyt :D Ja nyt oli keskiviikkona pudonnu paino 1kg :D

noppispoppis & toukka 12+3 :heart:
 
Nyt uskaltaa ilmoitautua mukaan tänään kun oli ultra.
Ikää 33 kolmas la 24.6.09 vielä kuitenkin vähän pelottaa kun kuopuksella on liikuntavamma mikä syntynyt alkuraskauden aikana, että kaikki on kunnossa.
Tammisaaren sairaala on synnytys paikkana.
 
Mun pitää oottaa vielä viikko ja 6 päivää lääkärineuvolaan niin kuulee sydänäänet...Mulla ei oo ollu enää mahakivuista tietookaan,siks oon varmaan niin hermoheikko että onko se vauveli vielä elossa...10+2 kuului kerran niin hyvin ja heti...
 
Hoh hoo, ny on pikkujoulut vietetty ja hyvin meni "kuivin suin" kun tosiaan en muutenkaan alkoa käytä, kukaan ei (ainkakaan ääneen) ihmetellyt miksen juo. Ihme ettei vielä näy päälle niin paljon että kukaan pikkupienissä veikkailis jotain, no hyvä näin. Tekis mieli säästellä jouluun asti, mutta tuskin onnistuu kun pienessä pukkarissa joka aamua kuitenkin vaihdellaan työvaatteita niin siellä nyt melkein väkisin arvaa kun alkaa pallo tästä vielä kasvaa.
Liikkeitä en vielä tunne, mutta eihän näillä viikoilla olekaan tieteellisesti mahdollista tuntea, tosin aina joku poikkeus on mukana. Uskon että pian kuitenkin koska huomenna on viikkoja:
15/15+4... eli kuudestoista viikkoa mennään ja utran mukaan sekin kohta voitettu kanta... Ihanaa kun aika menee pian, jouluna on jo lähes puoli välissä tämä odotus =) Ennen joulua pitää/saa varmaan jo rakenneultran tilata, että saa sopivan ajan.

Ihanaa pitkä viikonloppua vasta alkutekijöissä!!

kekkeri -16 viikolla
 
HeiMoi taas! Ja uusia ilmaantunu, tervetuloa!

Onko RvaPikkuMyystä kuulunu mitään..? Vähä huolettaa hänenki puolesta.. :( On tää vaan niin arvaamatonta..

Ja saako kysyä, et mikä se mahatuubi vai mikä se oli on..?! Siis oliko selvästi kysytty..? :D

Niin, vaunutKI tieten pitäs hommata, mulla ku ei oo MITÄÄN tallessa isommilta tytöiltä, nuorempiki ku täyttää jo kohta 9. Tulee melko kalliiksi tää baby! :D

Mutta en valita. Ex:n kans yritettiin 4 vuotta. Käytiin jos jonkin moisia testejä läpi. Hoitoja ei, onneksi, vielä keritty alottaa. Ja sit näin, ei siihen tarvita ku yks kerta. On tää vähän epätodellista, vaikka on nähnyki jo vauvan. Ja kuullu.

Ja toki sitä miettii, et miten sitä yksin pärjää. Pelottaa, toisaalta taas kauheen luottavainen olo. Jännä.. Tuli seki mieleen, et onneksi on kesävauva, saa koululaisten kanssa elää ja nukkua sitte vauvan mukaan. Isommat ei tuu kovasti "kärsiin" uudesta rytmistä..
Eihän tää tuu helppoo olemaan, välillä itku tulee, et miks mä oon itseni tälläseen jamaan halunnu. Välillä itku tulee onnesta, ku tajuaa et mun sisällä kasvaa elämä!

Musta tulee taas äiti! :heart:

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille mammoille! :wave:

Lisbet ja Turo 14+4
 
HS mä olin kuumepuolella "valenikillä" :xmas:
En ehtinyt kuumeilla kuin kaksi kiertoa siellä,mutta tuli tutustuttua muutamiin hyviin tyyppeihin siellä,tässäkin pinossa on muistaakseni muutama niistä, terve vaan heille :wave:

Traveler Tervetuloa mukaan! :hug:

Sisu hakee sitä saitsua heti kun siltä tuntuu :hug:

Ja Eppuliinille vielä voimia raskaaseen tilanteeseen,toivottavasti olisi ihme käynyt seuraavaan ultraan mennessä :heart:

Noppispoppis kiva kuulla,että ultrassa oli kaikki hyvin :heart:

Mantelilastu tervetuloa mukaan myös sinulle :D

masuha1 Täälläkin lasketaan päiviä jo seuraavaan neuvolaan :whistle: Joka on tämän kuun loppupuolella =)

Täällä ollaan enemmän kuin tyytyväisiä,eilen tuli liitolta myöntävä päätös ja mä pääsen maanantaina lindexille shoppaamaan :heart: :heart: :heart:
Huomenna täällä taas vaihtuu viikko.

bad virgin ja naapero 14+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Lisbet78 Tossa hieman selvennystä siitä masutuubista

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=92851929

Ah,tänään nukuttiin pitkään, 9.30 herättiin.. Mutta turha kuvitellakkaan sitten saavasa tuota poikaa päiväunille :kieh: No täytyykin rueta keksimään paljon tekemistä tälle päivälle :D

MiNiMaM ja masuasukki 14+0 POKS!
Mä olen huutiksesta meinannut huutaa tuollaisen masutuubin,mutta paljonko "kehtaa" huutaa sellaisesta?
 
[/b]kekkeri tuossa kirjoittelikin, etta jouluna ollaan jo puolessa valissa ja iski minunkin tajuntaani :eek: . Kumman nopeasti tama aika menee vaikka olo onkin ollut mahdottoman huono. Mulla tosin on se hyva puoli ettei tarvitse toissa olla, joten saan lepailla niin paljon kun tarvitsee.

Tajusin vasta itsekkin miten helpolla paasen noiden vaateasioidenkin kanssa kun taalla on niin lammin ettei tarvitse kauheasti pukeutua ja monet vaatteet ovat aika ilmavia, joten en ole joutunut uusia vaatteita hankkimaan. Toisaalta melkein kateellisena luen teidan tuubitopeistanne, minakin haluan sellaisen =)

Meilla on muutto amerikkaan edessa ennen joulua, joten enkohan mina sielta loyda tuubitoppini, tai pyydan aitia lahettamaan. Sellainen on nyt vaan saatava :LOL:

Joku kirjoitteli mieliteoista taalla aikasemmin. Itsellani en ole kummemmin niita huomannut, paitsi jos oikein paha olo on niin ainoa mita voin syoda on mehujaa. Ehka silla on tekemista taman kuumuudenkin kanssa, mutta oloa se helpottaa. Monesti ruuan jalkeen kun on paha olo syon jatskin ja se todella auttaa.

Hapeakseni joudun tunnustamaan etten ole edes miettinyt vaunu asioita ja olen niissa autuaallisen tietamaton. Suomeen olemme tulossa synnyttamaan ja ison perheeni takia minulle varmaan liikenee lainavaunut suomessa olon ajaksi, en halua mitaan isoa rahdata takaisin amerikkaan.

Mista pitikin kysymani. Onko kenellakaan tietoa milloin on turvallista lentaa vastasyntyneen kanssa? Vai onko siina yleensakkaan riskeja? Itse en ole koskaan asiasta kuullut mitaan.

Nyt pitaa menna taas pissille... Jaksamisia kaikille ja hei kaikille uusille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Lisbet78 Tossa hieman selvennystä siitä masutuubista

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=92851929

Ah,tänään nukuttiin pitkään, 9.30 herättiin.. Mutta turha kuvitellakkaan sitten saavasa tuota poikaa päiväunille :kieh: No täytyykin rueta keksimään paljon tekemistä tälle päivälle :D

MiNiMaM ja masuasukki 14+0 POKS!
Mä olen huutiksesta meinannut huutaa tuollaisen masutuubin,mutta paljonko "kehtaa" huutaa sellaisesta?[/quote]

Mä ostin oman mustan kirpparilta (vielä ei kyllä o käytetty) maksoi 4e ja hetken mietin että raskinko. Muistaakseni vastaavat UUDET maksoi h&m jotain 7 euroa, eli kovin kalliita eivät uutenakaan ole.

Muutenkin nuo vauvahankinnat on täysin omasta tahdosta kiinni, montaa sataa ei lapsen hankintoihin kulu jos kelpaa käytetty, mutta jos haluaa uutta niin tietysti pelkkiin vaunuihin saa menemään jo tonnin... Eli omasta budjetista ja halusta tuo on täysin kiinni. Siis en halua yhtään saarnata (olen aina vähän tunteella kaikkiin asioihin...) mutta kun joku aina murehtii miten kalliiksi lapsen hankinta tulee, niin kyllä se vaan omista valinnoista on kiinni. Vauva ei yhtään onnellisempi ole uusissa kalliissa kun käytetyissä edullisissa kamoissa. (ei nyt täällä meidän pinossa mutta muuten) Toisaaalta saahan niistä hankinnoista tietysti höpistä ja nauttia ostoista jne.

kekkeri
 
HelloShitty
hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :wave:
mietin jo hetken uskaltaako tänne tulla..että olenko siis ainoo joka palstailee täällä mutta onhan täällä muitakin. :kieh: :D

ihanin uutinen ikinä kuulinen eilen...yks kaveri on raskaana. :heart: la myöskin kesällä. ihan sikahienoo!!! oon todella onnellinen niitten puolesta.

eipä mitään uutta. me ollaan kotona koko päivän ja vaan ollaan. mukavaa vaihteeks olla ei-sosiaalinen. :LOL:

voikaa ja syökään hyvin!

HS ja Lemon rv 14+3
 

Yhteistyössä