~KesäMassut 2007~

Jospa minäkin välillä ilmottelisin ittestäni. Päivittäin käyn lueskelemassa, mut miten tää kirjottaminen aina tuntuu jäävän ajatustasolle.

Me oltiin eilen Konstantinin kanssa lastenpolilla prick-testeissä. Niissä testeissä sit jo näkyi maito ja kananmuna allergia. Parin viikon päästä mennään altistukseen, et saadaan se B-lausunto. Mä olen nyt kuitenkin vielä imettänyt ja lääkäri oli sitä mieltä, et imetystä voi jatkaa normaalisti. Yritän nyt välttää maitoa ja kananmunaa, mut meillä pojalla ei ole ollut muita oireita kuin ihottumaa, joka on koko ajan pysynyt samanlaisena. Samalla saatiin pojun uudet mitat (7,5kk) 69,4cm ja 9330g.

Teppanallahan on ollut huolia viime aikoina. Onneksi kaikki on kuitenkin nyt hyvin.

Ikävää et Kata on saanut huonoa kohtelua polilla. Toivottavasti kaikki selviää ja löydätte oikean maidon Miskalle.

Kiva että taustalla olleet ilmoittelee kuulumisistaan. On aina kiva lukea mitä kenellekin kuuluu.

Ebbuliinille :hug:

Meillä ei vielä osata kontata eikä ryömiä eteenpäin. Konttausasentoon kyllä mennään, mut siitä sit työnnetään käsillä, niin et peruuttelemalla ja pyörimällä päästään pitkiäkin matkoja.

Painosta ollut puhetta. Mun paino on nyt sama kuin ennen raskautta, mut toi vatsa on kyllä ihan järkyn kokoinen. Olenkin ajatellut et koska joku sanoo et ai teille on tulossa neljäs lapsi :LOL: Olen nyt aloittanut jumppa harrastuksen jos vaikka kesään mennessä sais ton vatsan kiinteytettyä.

Nyt on mentävä välillä kotitöihin. Kirjoitelkaa ahkerasti, mäkin yritän ryhdistäytyä ja ilmoitella itsestäni useammin.

mama-75 ja Konstantin 7,5kk

PS. Myy mä olisin kyllä kiinnostunut tapaamisesta, mut mitenkähän muut
 
Mä oon kans ollut vähän epäaktiivinen, enkä oo pitkään aikaa jaksanut käydä kirjoittelemassa. No nyt poika nukkuu parvekkeella, joten pääsin rauhassa hetkeks koneelle.
Kovasti täällä on taas tapahtunut.
Teppanalla on ollut kovia huolia, onneks ei kuitenkaan mitään pahempaa. Ja Katakin saanut noin törkeää kohtelua.

Hassu, mun pojalla on sama nimi kun teidänkin poitsulla. =) Erona ainoastaan tuo kirjoitusasu. =)

Laihduttamisesta on tällä keskusteltu, mulla on vielä raskauskiloja aika paljon, tarkoitus olis kesään mennessä ne tiputtaa, eli n. 10-15 kg. Aloitin nyt toden teolla tekeen noiden kilojen eteen jotain, eli jumppakortti ostettu, kaks kertaa viikossa käyn uimassa ja nyt varattiin miehen kanssa vakkarivuoro sulkapalloonkin. Ihan kiva et päästään kaksin pelaan ja sadaan samalla sitä arvokasta kahdenkeskistä aikaakin. Alkaa nyt joka päivä oleen jotain harrastuksia, kun käydään pojan kanssa muskarissa ja vauvauinnissa ja sit lisäks on nuo omat harrastukset. Mut ihan kiva, ei mee ilta sohvalla istuessa, kun on sovittua tekemistä.

Nyt täytyy mennä, poika heräs.

 
Kata-74 Muistathan että kyse saattaa olla pojalla siitä, että "nuolee haavojaan" eli tavallaan suolisto ja ruokatorvi ym saattaa olla kipeytynyt nyt taas maidon kokeilusta. Huomaa tuon pahan olon tulevan tuttipullosta ja kieltäytyy siitä kokonaan.

Meillä poika oli viikon kipeä maitoaltistuksen jälkeen. Ja Makean semperin jälkeen taisi mennä muutama päivä, että saatiin taas neocate menemään paremmin alas. Juo sitä nykyisin paljon enemmän kuin maitoa aikoinaan koskaan..

Että maltilla, maltilla! :hug: Siten pääsee eteenpäin. Meillä on nyt tilanne ok ja rauhoittunut, kun käytössä on neocate, kaurapuuro, aprikoosisose ja bataatti. Nyt pitäisi kokeilla toinen maito, jotta nc korvattaisiin kelasta päin.. Ja sitten onkin luultavasti kaikki sekaiasin yhden viikon, ellei sovi.. Mutta tämä on niin tätä.. Kokeilemista ja toipumista. Ja kun rumbaa ollaan pyöritetty aikamme, alkaa ruuat jo sopimaankin pikkuhiljaa iänkin puolesta, tai siis sen todennäköisyyden puolesta, että allergiat häipyvät leikki-iässä usein.. Sitä odotellessa.. =)
 
Hehkutan vielä, että meilläkin poika on alkanut konttaamaan eteenpäin, aikaisemmin meni vain taaksepäin konttimalla, ja oppi heti myös lähtemään istuma-asennosta ja takaisin istumaan... B) Mä kun luulin, ettei meilläkään tapahdu mitään vielä pitkään aikaan.. On ne niin ihania!! :heart: Ja tosiaan nyt yritetään heti nousta jo tv-tasoa vasten, revitään kukkasia ja koukitaan pistorasioilla.. (Ai niin, tämä oli tätä...) :headwall:

Heh.. =)
 
Pikaisesti sanon,että Tampereella(tai ainakaan minun kelasta)ei lähetetä lappuja kotihoidontuen saantia varten.
Vähän tuntu nainen nauravan kun kysyin,että lähetättekö laput kun vanhempainraha loppumassa..
sanoin hälle että kun joissain kaupungeissa lähetetään.
7kk(pari pvää vaille) neuvola
7890g ja 69,8cm
 
Heip!

On tosiaan kiva lukea kuulumisia muiltakin kuin päivittäin tai melkein kirjoittavilta! =) Mulla jää usein myötätuntoiset ja kannustavat kommentoinnit ajatustasolle. Lukiessa silmät kostuu muiden iloista ja suruista ja sitten kun pääsee tähän kirjoitusvaiheeseen asti, ei muistakaan enää laittaa näkyville sitä sympatiaa :ashamed: Semmoset kyselyt, mihin monet on vastanut, jää helposti mieleen ja niihin tulee itsekin vastattua. Ja sitä omaa napaa tulee toitotettua kiitettävästi... se kun on aina lähellä :whistle:

Alinalla on mennyt ryömiminen ja konttailun harjoittelu yöuniin :headwall: Usein alkuyöstä alkaa itkeä ulvomaan ja kun käy katsomassa niin siellä se heijaa itseään unissaan konttausasennossa. Onneksi tyttö nukahtaa heti kun saan peiteltyä hänet makuuasentoon. On se ihanaa kun uusia taitoja löytyy, mutta kyllä sitä saa paljon valppaampana pysyä kuin kuukausi taakse päin. Johdot kiinnostaa kovasti ja tietenkin veikan kirjat ja lelut, joista irtoaa milloin mitäkin suuhun tungettavaksi.

Pakko vähän hehkuttaa tota painoasiaa =) Painan yli 3 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Ihan imettämisen voimalla lähti kilot. Liikunta ja terveellinen ruokavalio ei kuulu arkirutiineihin :whistle: Juurikin söin puoli levyä suklaata ja kun ei nälkä sillä mennyt, niin muutaman lihapullan päälle :p Löysää kyllä roikkuu.. tissit, maha, takapuoli löytyy kaikki parin vuoden takaista alempaa, mutta yritän olla häiriintymättä siitä =) Nyt kun olisi viisas niin ottaisi asiakseen säännöllisen liikunnan ja terveellisen ruokavalion. Koska varmaa on, ettei tällä nykyisellä mallilla pysytä hoikkana sitten kun imetys loppuu. Esikoisen jälkeen kesti vuoden verran että paino laski raskautta edeltäviin lukemiin, sitten olinkin taas raskaana. Pojan kanssa ei imetys onnistunut.

Hyvä kun muistutitte mausteista =) Täytyy seuraaviin soseisiin laittaa yrttejä tai pippuria. Noista kaupan 5-6kk purkeista olen katsellut, että ainakin persiljaa, tilliä ja valkopippuria on niissä käytetty. Sipulia olen jo pistänyt peruna-porkkanasoseen sekaan.

-ebbuliini ja Alina 7kk melkein-
 
Moiks!
Kiitokset kannustuksesta,täällä eilen oli ihan toinen poika kotona...Ihanan rauhallinen ja iloinen!!

Mutta nyt oon ihan ihmeissäni että onkohan tä sittenkään allergiaa sillä poika pulauttelee silti vaikkei saanut maitoa.
Muistinkos sanoa että ollaan ilman maitoa kaks päivää...

Kuvasin ne peijakkaan pulit,on vettä ja ruokaa niissä.
Mutta se että vaikkei saanut maitoa ja sitä pulauttelua tuli vaan,kertois musta että ei maito vaikuta.
Koitetaan tä päivä vielä.
Sanoi lääkäri että kokeillaan seuraavaks Almiron,mutta nyt musta näyttäis siltä että kokeillaan refluksilääke,Prepulsid sillä jos tä puliminen jatkuu vaan.

Kun muita oireita ei oikein ole kun tuo pulauttelu,nieleskely ja röyhtäily...Ne sopii kumpaakin.
Ja se kasvojen helahtaminen maitopulloa juodessa,lääkäri sanoi että voi johtua maidosta taikka toisilla lapsilla on sellanen tapa että kiihtyvät juodessa.Ja tätä oli soijamaidonkin kanssa.
JA se punoitu ei jää kasvoille,loppuu kun juominenkin.,

Noh,se allergiasta.

Imetys onkin ihana asia,silloin sai syödä ihan hulluna kaikkea ja laihtui vain!!
VOi että.
MÄ oon ollut koko ikäni kaamee herkkusuu ja pikkuhiljaa alkaa huomata että ikä se tekee tepposiaan,vaikkei painoon mulla vaikuta niin tuosta herkuttelusta alkaa reisiin kertyä omituista appelsiinini näköistä ihoa... :p
Ne selluliitit haluasin veks!!!

Marza onkin ottanut kunnonkohotuksen oikein tosissaan!!Ihanaa kun joku jaksaa.Mä kävin kerran jumpassa ja kivaa oli,mut oon kaameen laiska jatkamaan mitään.Sitoutuminen ois poikaa!!!

Jonnkar,onnee tuohon pienen menijän kiinniottoon!!Täytyy kohta täälläkin tehä saneeraus jottei kaikkea saa päälleen ja riko...
Ja jaksamisia tuohon rumbaa..Kohta ohi ja voiton puolella jo ootte!!

Mä voisinolla kiinnostunut Mama75 Turun tapaamiseen,mutta tä loppukuu on vähän kiiruista.
Ja miten tän allergia jutun kanssa tässä meneekin,mutta ei se voi meitä sitoa paikoilleen kuitenkaan!!

Käynpä tuolla tapaamisosiossa!!

Nyt aamukahville,Maisa meni ukkelin viemänä mun äidille päiväks ja Miska nukkuu edelleen...Ihanaa kun se on saanut yöt taa kohilleen...Vetää koko yön ihan ok..
Nyt vaan niin outoo kun ei voi maitoa antaa....

Heipat!
 
Moi!

Paljon on taas tekstiä tullut, välillä olen lueskellut, mutta vauvan sairastelu on vienyt niin yöunet kuin voimatkin...joten kirjoittaminen tuntuu liian haastavalta, sanottavaa olisi, mutta ajatus ei vain juokse ;)

Tyttö on nyt joulusta asti sairastellut korvatulehdusta, toinenkuuri menossa, nyt 10 vrk kuuri. Tänään kävi jo neljännen kerran tässä kuussa lääkärissä, viime yönä nousi korkea kuume , vaikka puolet kuurista jo syöty. Korva kuulemma paranemaan päin, lääkäri arveli kuumeen olevan influenssaa :eek: Ihmettelen vain, sillä kun muulla perheellä ei ole sitä, niin mistä vauva olisi sen napannut? No, täytyy vain lääkitä supoilla ja koettaa jaksaa.

Viime viikolla käytiin siellä keuhkovaltimon ahtauman kontrollissa, onneksi se näytti nyt paremmalta. Seuraava kontrolli vasta kahden vuoden päästä, ja jos se pieni sivuääni lakkaa kokonaan kuulumasta (nla-lääkäri kun kuuntelee), niin eitarvitse mennä kontrolliin ollenkaan. Oli kyllä helpottava uutinen :)

Vauva harjoittelee ihan tosissaan konttausta ja loistaa kuin aurinko, kun kilvan kehumme hänen taitojaan. Nyt täytyy jo alkaa laittaa paikkoja turvallisempaan kuntoon, tuo pikku ryömijä kun ehtii jo joka paikkaan!

Hauskaa viikonjatkoa äideille ja vauvoille!

Katti ja vauva, tänään tasan 8kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnttuLiisa:
osaako kukaan sanoa saako osmosalia käyttää mikrossa kun meidän poika ei ala sitä juomaan kylmänä?kauhee tautipäällä... :'(
jospa ei kestäis kauaa enää...pari päivää jo ollu!
Jos ei suostu juomaan, niin anna ruiskulla sinne taakse poskeen, josta sitte valuu nieluun. Pakkojuottoa, mut ainakin onnistuu. Meidän jätkä tosin ei moista vastustele yhtään, on sitten kyseessä Osmosal tai särkylääke. Ihmetyyppi. :D
 
Lämmitä vesi ensin mikrossa.Voi että...
Mä laitoin joskus siihen vielä lisää sokeria...ei nimittäin ole mitään hyvää litkua.
Jotkut on siihen mehuakin sekoittaneet,ei kuulemma saa,mutta musta parempi että saa ees jollainlailla alas.
Suoloja ja sokeria siinä on,joten eihän ne siitä mikskään katoa vaikka joukkoon laittais jotain.

Joo,pakolla kannattaa vaikka tehä ettei joudu nenämahaletkuun sairaalaan.

Jaksamisia AnttuLiisa!!
 
Moi, lunta on sitten vihdoin tullut! Olikos viime talvena millaiset kelit täällä suomessa, oliko samanlaiset kuin nyt?

Nyt on ollut aika rankkaa pojan kanssa kun se on vaan kitissyt koko viikon, en ymmärrä miks. Oon ihan kuitti sitten illalla ja poden hiukan myös huonoa omatuntoa, että kun mä vähän valitan siitä mun miehelle. Se tekee aika raskasta työtä. Joten voin vaan kuvitella teitä kenellä on vielä allergiat siinä lisänä.
Ostin sitten hyppykeinun että poika olis vähän aikaa tyytyväinen. Ehkä se on vaan se kun vieroiti yötissistä, että poitsu vähän protestoi siitä sitten päivällä tai sitten sille tulee hampaita, en tiedä...

Pompula81 kiitti Kelan opastuksesta! Täytyy varmaan mennä kyselee kanssa niitä papruja, kun eivät varmasti täällä mitään lähettele!

M a r z a Hyvän nimen ootte sitten valinneet ;) Onko tullut paljon vastaan samannimisiä? Mun mies siihen enemmän ihastui, mä olisin ensin halunnut nimen Noel, mutta kaikki vastustelivat, muka liittyy jotenkin jouluun :whistle: ;)

Painonpudotuksestavielä sen verran, että nyt on kokonaisuudessa lähtenyt synnytyksestä 11kg ja vielä olis jäljellä se 9kg. Jos osittaisimettää niin onko 1300 kaloria liian vähän energiantarpeeksi?liikun myös n. 3krt viikossa jumpaten. oon aika pieniluinen ja lyhyt. Jos jollakin tietoa imetyksestä ja painonpudotuksesta niin apuja otetaan kiitollisena vastaan! =)

Lumimyräkkää odotellessa,

hassu ja Noah 7,5 kk :wave:
 
Isot Kiitokset neuvoista ja tuesta!! yritin tota ruisku hommaa sakarille niin aluksi se meni mutta sitten kun tökkäs niin annoin lämpimän mehun kans ja sitte pari kertaa lypsin maitoa ja annoin sen kans! oloon auttanu huomattavasti mutta ripuli on sen kuin lisääntynyt! liekkö tuosta kun laitoin mehun ja maidon sekaan!?mutta nyt kumminkin on ollut jo tosi virkeänä tänään niin eiköhän se siitä tokene! ehtiin jo kylläkin märistä jos raukalla olis pitäny mennä oysiin vielä nenämahaletkuun! onneksi ei ainakaan vielä tarvi ja en usko että enää lähtee huononemaan päin, toivottavasti!

hassu kyseli jonku aikaa sitte siitä yhdestä laihdutus hommasta niin minun sisko on pari kertaa kokeillu sitä ja sille on kyllä hyvin auttanut!itse en vaan osaa lähtee semmoselle "litku" dieetille.. :)

saako muuten 7 ja ½ kk ikäiselle antaa maitohappobakteeria jauheena tai muuten jos kävis sitä ostaan!?vaan auttaako se edes?näyttäis siltä että nyt tulis isommalle pojalle ripuli..löysät tuli vaipasta läpi mut sillä oli jo kylläkin viime viikolla..ou jee jos taas tulee... :(

mut palaillaan..moikka!!
 
AnttuLiisa,ripuli juur pahentaa makea ja maito.
Jospa jättäisit maidon vähemmälle ja vettä sekä osmosalia massuun.Mikä nyt onkin pahempi tuo ripulil vako nesteytys,se pitää punnita ja antaa sen mukaan.

Maitohappopöpöt on hyviä,Gefilus + on kovasti kehuttu,on kapselina ja sen jauheen kaataa esim ruuan joukkoon.Rela-dropsit on tippoina jo sekä on niitä muita jauheinakin.

Hyvä että alas menee juomat.

Meillä alettiin nyt Almiron ja katotaan ens ke asti ja sitten jollei apua niin Prepulsid lääkitys aletaan.

On tä allergia hommeli kans ihan pyllystä!!
Poika on kyllä ihan iloinen ja tyytyväinen.

Hassu,viime vuosi oli aika samanlainen,Uuden vuoden aattona me harvoitiin vielä!! :wave:
Tammikuussa kyllä tuli lunta ja ihan kivasti.
On tä vähän outo talvi kyllä!
Painonpudotuksesta ja imetyksestä ei ole tietoo,mulla putos vaan paino imetysaikana ja sai syödä ihan mitä vaan ja kuinka paljon tahansa...Oli ihanaa.
Mä kyllä herkuttelen nykyäänkin aikalailla,mutta se kasaantuu reisiin sellaseks pirun appelsiinin näköiseks nahaks!! :/

Eli kiloja mulla ei ole pudotettavana,tai no,vois sitä pari kolme tiputtaa mut alkupainossa siis oon..
Mut tuo selluliitin pirkule vois kadota...

Nyt saunomaan,eilen ei ehditty!
Heipat!
 
Kiitoksia kaikille, jotka iloitsevat yrittäjäksi ryhtymistäni ja anoppi-asiassa tsempanneille! :hug:

Ryhdyn maahantuomaan ja myymään lastentarvikkeita.
Hiukkasen pelottaa tosiaan se vastuu ja nuo maahantuontikuviot, mutta onneksi edellinen yrittäjä neuvoo alkuun ja eiköhän tuo englanninkielikin palaile pikkuhiljaa takaisin tajuntaan, vaikka on lähes kymmenen vuotta siitä, kun englantia on tullut luettua...

Nyt poikanen kutsuu taas, joten mentävä on... :wave:

Riina-Niina ja Oskari 7½kk :heart:
 
Tuskin kukaan enää meitä muistaa,mutta kirjoittelenpa vaikka omaksi iloksi.
Neiti ei vieläkään ryömi,pyörii vain kuin kellonviisari. Ja jos ei yllä leluun niin sitten antaa olla tai pyörii niin monta kertaa ympäri että ylettyy. Hampaitakaan ei näy... Niin sitä vaan tulee esikoiseen verrattua, poika kun lähti ryömimään 4 1/2 kuisena,hampaat tuli 5 kk iässä ja nousi jo seisomaan vajaa 7 kuisena. Mutta hyvä näin,pysyypähän äitin vauvana pidempään.
Eilen neiti sairastui vesirokkoon,mikä oli odotettavissakin,kun esikoinen sairasti sen pari viikkoa sitten. Päänahassa ja pimpissä on tosi paljon näppyjä,muttei kuumetta,eikä onneksi kiukkua niitten takia. Saa nähdä miten yö menee kun tänään näppylät on pahimmillaan.
Muutenkin öisin heräilee väh. 3krt tissille,vaikkakin se on enemmänkin luputtelua kun varsinaista nälkään syömistä,mutta ajattelin odottaa että itse lopettaa yösyömiset. Neiti on nyt pari viikkoa nukkunut omassa sängyssä,kun ennen nukkui vieressä ja olen jo siihen tosi tyytyväinen.

Näin meillä =)


Voimia kaikille allergioiden ja sairauksien kanssa kamppaileville! :hug:

Talvisin terveisin: Helmiina ja Neiti 7 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina-79:
Tuskin kukaan enää meitä muistaa,mutta kirjoittelenpa vaikka omaksi iloksi.
Neiti ei vieläkään ryömi,pyörii vain kuin kellonviisari. Ja jos ei yllä leluun niin sitten antaa olla tai pyörii niin monta kertaa ympäri että ylettyy. Hampaitakaan ei näy... Niin sitä vaan tulee esikoiseen verrattua, poika kun lähti ryömimään 4 1/2 kuisena,hampaat tuli 5 kk iässä ja nousi jo seisomaan vajaa 7 kuisena. Mutta hyvä näin,pysyypähän äitin vauvana pidempään.
Eilen neiti sairastui vesirokkoon,mikä oli odotettavissakin,kun esikoinen sairasti sen pari viikkoa sitten. Päänahassa ja pimpissä on tosi paljon näppyjä,muttei kuumetta,eikä onneksi kiukkua niitten takia. Saa nähdä miten yö menee kun tänään näppylät on pahimmillaan.
Muutenkin öisin heräilee väh. 3krt tissille,vaikkakin se on enemmänkin luputtelua kun varsinaista nälkään syömistä,mutta ajattelin odottaa että itse lopettaa yösyömiset. Neiti on nyt pari viikkoa nukkunut omassa sängyssä,kun ennen nukkui vieressä ja olen jo siihen tosi tyytyväinen.

Näin meillä =)


Voimia kaikille allergioiden ja sairauksien kanssa kamppaileville! :hug:

Talvisin terveisin: Helmiina ja Neiti 7 kk
heippa

Meillä on vähän sama homma et meijän neiti ei liiku mihkää suuntaan korkeintaa just pyörii ympyrää
poika ton ikäsenä meni jo ryömimällä etiäppäin mut kaipa tuo sit joskus sit alottaa sen liikkumisen :)
ja kolme kertaa on vaa kääntyny ympäri et ei oo niinkää halukas kääntyilee jöllii vaa selällee tai kääntyy kyljellee ja takas selällee
ja mahallaa ei niinkää viihdy ku hetken ja sen jälkee palaa käpy
muutenkaa tää meitin neiti ei olis tuol lattialla kauaa sylii vaa tuli ja henkailis mieluusti.
Kun sitte lattialla on nii kovasti koittaa et pääskikö ylös pää nousee ja mitää ei tapahu yritystä kyllä tehny sitä 3kk lähtie :)
8kk poika nousi jo ite istuu saapi nähä miten käy neidin et ei tee mitn vaa alottaa sit heti kävelee heh :)
noo kerkeehän tuon mennä viel takatukka hulmuten ja kovin :)
ja tytöllä on jo sen syntymän hampaan lisäk tullu 5 hammasta et jos tulee hampaat ensin ja sitten aletaa vast miettii jos sitä alkais liikku :D
on kova juttelee ja naureskelee nii jos on sillä mielellä et viittii nauraa ja hymyillä joskus kun yrittää joku tulla (joku sukulainen tai tuttu tai minä tai mies) nii voi neiti kattoo vaa et mitä sä oikee touhuu ei kiinnosta hymyillä ei ilmekkää värähä :) hyvä pokka neidillä ;)
et muuten menee kivasti elämä hymyilee ja sitä rataa
yöt on nukkunu 6kk lähtien et ei heräile öisin paisti ehkä joskus jos tutti on sattunu putoo
että tämmöstä täällä :)

nii neidillä ikää nyt 7kk :)
 
Heippa!

Kylläpä on Suomen kelit ihan yhtäkkiä muuttuneet! Ostin jo aikaisin syksyllä vauvapulkan, että saa Noahia sitten sillä kuskata, muttei olla vielä kertaakaan käytetty, kun ei oo ollut lunta :whistle:
Nyt on ensimmäistä kertaa silleen, että vois mennä pulkkailemaan!

Meillä on tuolla laihdutuspuolella oma pino niille, joilla on 10kg puotettavaa raskauden jälkeisiä löllöjä! Että mukaan vaan jos jotain kiinnostaa :wave:

Meidän isukki on ensiviikon isyyslomalla, kun ei ole saanut sitä vielä pidettyä. Se on mahtava juttu!

Mutta oikein ihana viikonloppua kaikille!

hassu ja Noah 7,5kk
 
Kertokaas millä tavalla teidän vauva kääntyy mahalta selälle? Nea on 4,5kk iästä alkaen kääntynyt mahalleen mutta takasin ei osaa mennä/edes yritä.Nyt sitten parina päivänä ollut punnerrusasennossa ja nostanu toisen käden ylös-eli siitähän keikkaa takaisin selälle.Tätä tehtiin sohvalla.Nyt mietin et tossa asennossa pää kumahtaa vauhdilla lattiaan(vaikka leikkimatto alla),että sattuukohan pientä parkaa?

Mulla paino putos pääasiassa imetyksen takia..lenkkeilen kyllä sään salliessa päivittäin n.5km vaunujen kanssa..
Paino nyt 3kg vähemmän kuin ennen raskautta(raskauden aikana nousi 14kg)-mutta silloin ennen plussausta paino putos 2-3kg pillereiden lopetuksen ansiosta...Aikas hoikassa kunnossa siis olen-mikä ei hyvä juttu...mies kommentoi aina välillä että äidin pitäs syödä/taas oot laihtunu....eli jossain se raja laihuudessakin. pituuteni 172cm.
 
pompula81: meillä poika menee jo kovaa vauhtia jakööntyilee ja tekee kaikkia ihme asentoja, mut mahalta selälleen ei osaa kääntyä. jos vahingossa temmellyksen tiimoissa käännähtää,niin aina takaraivo lyö lattiaan ja itku siitä tulee.
olenkin miettinyt et miksi näin on kun kaikkea jo kuitenkin osaa??
 
Hani-... Täältä saat menkat, ota koppi. =D Oikeesti, mä en näitä kaivannu yhtään, mut onneks sentään osasin oottaa millon alkaa toiset. (ihan ku olosta aavistin ne ekatkin) Eiks kaikkein kivoin ois, jos ei tulis ensimmäisiäkään sulle vaan suoraan se plussa? :) Plussatuulia puhaltelen myös...

Ei oikeestaan tällä kertaa kummempaa... Käyn jossain vaiheessa kertoon neuvolakuulumiset, ku nyt laiskottaa.

Myy ja poikanen 7kk+
 
Täytyy tulla teillekin kertomaan, että pikkuneiti oppi tänään konttaamaan :D Oikein näki, kuinka hän kovasti mietiskeli sitä,kuinka kädet ja jalat vuorotellen liikkuu ja sitten alkoi tapahtua...nopeammin vielä pääsee ryömimällä, mutta uusi taito on selvästi jo hallinnassa. Kyllä on hassun näköistä, kun tuo pieni vaavi jo itse liikkuu...ja kun on meidän viimeinen vauva, niin haikealtahan se tuntuu, että tässä nämä vauva-ajat nyt sitten oli. No, aikansa kutakin, ei tässä murrosikäisten kanssa elellessä kyllä aika pitkäksi pääse käymään ;)

Profiilissa tuore kuva konttaajasta :heart:

Katti ja vauva 8kk+2pv
 
Vau! Hienosti Katti sun tyttös oppii uutta. :)

Mä hehkutan kans... Poitsu teki ekat tuotoksensa pottaan tänään yövaipanvaihdolla. :D Kerran aikasemmin illalla testailtiin eilen ostettua pottaa, joten hienosti lähti alkuun meillä pottailu. Nyt sit koitetaan muistaa ja keretä vaipanvaihtojen yhteydessä istuttaa siinä, niin tulee homma tutuks. :)

*Muoks* Neuvolasta mittoja: Pituutta 66.2cm (6kk 63.7cm) ja painoa 9.5kg (8120g 6kk), päätä en muista ku ei merkinny. Kehuja sai uusista taidoista. Kaik hyvin ja kuukauden päästä sit lääkärineuvola.

Tuli muuten postissa kutsu rokotetutkimukseen... Meni harkintaan.

Myy-80 ja poikanen 7kk4pv
 

Yhteistyössä