~KesäMassut 2007~

Huomenta kaikille tasapuolisesti!!

Me on täällä oltu hereillä jo 2 tuntia, Julia on nyt lopettanut (koputtaa puuta) ne yömesoamiset, syö kyllä sen kerran yössä, mutta aamuisin herää 5.45-6.30 välillä..... *haukottelee*

On nyt yritetty, että illalla venyttäis ne unet tuonne 20, mutta ei raukka jaksa. Nyt menee nukkumaan n.19.30 maissa.

Oikein paljon onnea Katin neidille ja Hanin poitsulle uusista taidoista!

Meilläkin mennään täällä jo kovaa, nyt edellisten taitojen, lisäksi noustaan jo seisomaankin tukea vasten... mun mielestä esikoinen ei ollut ihan näin vauhdikas, istumaan oppi muistaakseni vasta lähempänä 9kk, vaikka sitä ennen konttasikin ja nousi tukea vasten ja vissiin kävelikin jo tukien... ja tyttö istuu jo nyt..

Pompula81lle niin tyttö ei enää ole oikeastaan ollenkan selälleen lattialla... llen laita itse vaipanvaihtoa varten tms. mutta silloin kun vielä kääntyi, niin meni justiin tuollein vauhdilla, pää kolahtaen, mutta vähän käänsi niskaa niin, että tavallaa katsoi ylöspäin, ettei mennyt ihan pää edellä...välillä pääsi itku, välillä ei....

Laihdutuksesta ja raskauskiloista niin täällä olis pudotettavaa vielä esikoisestakin... :ashamed: Toivoisin, että kesällä olisi vähän kevyempi ja kiinteämpi ( |O ) kun tuntuu tuo vatsa ja roikkuva vyönahka suhteettoman isolta muuhun kroppaan... mä olen vaan tosi onneton esim.jumppaamaan, mutta meinasin äitiltä pyytää jotain jumppavideoita lainaan, jos onnistuisi ohjattuna paremmin...

Mulla ei tuo imetys ole vienyt kiloja mielestäni yhtään, vaikka imetän vieläkin 5krt/vrk... Pulloa ei tyty huoli ja nyt on yritetty opettaa nokkamukista juomista veden kanssa, tuntuu vaan pureksivan sitä, mutta en sitten tiedä jos siellä olis maitoa että meniskö paremmin..

Eikä oikeastaan ole kiirekkään lopettaa imetystä, vaikka sitten se viimeinenkin yösyönti voisi jäädä pois, olen ajattelut että jos vaikka suoraan tavalliseen maitoon sitten, mutta katsotaan miten käy.

Kohta pitäisi suihkuun kömpiä ja katsoa vaatteita valmiiksi, mulla on tänään ystävän ristiäiset ja mut on pyydetty sylikummiksi :) Tärkeä päivä siis :D

Ja oikein paljon voimia kaikille allergian ja sairauksien kanssa painiville!

-Hiiviö & Julia 7kk1vko-
 
Kiitos äm7 kutsusta, mutta aikani riittää vain yhdelle palstalle =)
Välillä olen sitä miettinyt, että kuinka järkevää tänne kaikelle kansalle on kirjoittaa suht. intiimeistäkin jutuista.. Aika yleisellä tasolla yritän juttujani pyöritellä, ettei ole niin haitaksi vaikka joku tuttu olisi minut täältä bongannutkin.

Oltiin tänään miehen kanssa leffassa ja syömässä, ekan kerran melkein vuoteen :whistle: Anoppi ja hänen miehensä vahti lapsia sen aikaa. Eka kerta, kun Alina oli noinkin pitkään "vieraan" hoidossa, hienosti oli mennyt. Kannustaa harkitsemaan toisenkin kerran kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa! :D

Meidän yöt on menneet taas vaihteeksi huonompaan suuntaan. Alkuyöstä heräillään muuten vaan huutelemaan, ja ennen kun Alina heräsi vasta klo 5-6 aikoihin niin nyt ollaan ekan kerran tissiä vailla jo 2-4 aikaan. Aamulla herää "jo" klo 8 jälkeen kun ennen saattoi mennä kymmeneenkin sillä yhdellä aamuyön syötöllä. Tiedä sitten mikä valvottaa.. Hampaat, liikkumaan lähtö/maailmankuvan avartuminen..?

Poikakin herää nykyään kerran tai pari yössä, ja häntä saa palautella takaisin omaan sänkyyn. Äidin yöt alkaa olla aika rikkonaisia. Mies edelleenkin tekee pelkkää yötyötä, hänestä ei ole minulle öisin apua.

Tytön pää kolisi alkuun mahalta selälle kääntyessä.. Aika nopeasti kuitenkin oppi hallitsemaan päätään kääntyessä. Alina ryömii kovaa ja pääsee hienosti esteiden yli =) Konttausasennossa keinuu ja tietää, miten jalkojen kuuluu liikkua, mutta kädet pysyy vielä tiukasti lattiassa. Siinä sitten kuopii tyhjää, hauskan näköistä :D

Käytiin tällä viikolla hammashoitajan juttusilla. Katteli pulleita ikeniä, että varmaan kutisee ja kuumottaa... Onko teille muille neuvottu antamaan vauvalle vettä joka ruokailun, myös imetyksen jälkeen? Mun mielestä menee liiottelun puolelle, vaikka ymmärsin kyllä pontin: suu on hyvä huuhdella, ettei jää kasvualustaa pöpöille. Ja myös se, että vauva tottuisi veden makuun. No olen nyt yrittänyt muistaa antaa vettä aina kiinteiden jälkeen.

Nyt kyllä nukkumaan!

-ebbuliini ja Alina, ylihuomenna 7kk-
 
Heipsansaa!

Tosi kiva kuulla myös harvemmin kirjoittaneista! Toki kaikkien kuulumiset kiinnostaa! :wave:

Voi että! Moni pikkuinen pirpana on lähtenyt jo liikkeelle! Ihanaa kyllä! Meillä ei vielä edes ryömitä muutamia senttejä pitempiä matkoja. :D Tosissaan kovin eri tahtiin kehittyy nämä pikkuiset! Noh, kerkeehän tuo Helmikin vielä... Oon toisaalta ihan tyytyväinen, ettei typy kovin liiku, kun oon saanu tehdä gradua ihan rauhassa tytön touhutessa lattialla omiaan.

Pompula81: Meidän Hemmu kääntyy mahalta selälleen ihan sujuvasti. Ei siis yleensä lyö päätään lattiaan, vaan kannattelee niskojaan niin, että kääntyminen onnistuu nätisti. Kiitos muuten Kela-infosta! Pitää kysellä sieltä niitä papereita...

Painosta ja laihdutuksesta on ollu puhetta. Mulla on kai yksi raskauskilo jäljellä. Ilokseni huomasin joulun jälkeen, että kaikki entiset vaatteet menee päälle, vaikka vatsa ei vielä ookaan samanlainen kuin ennen raskautta. :) Joka päivä tulee lenkkeiltyä koiran kanssa, yleensä usempaan otteeseen. Koira on kyllä hyvä liikuttaja, kun se tarvii aina päivittäisen lenkkinsä. Tykkään muutenkin tosi paljon liikunnasta, oon tykännyt ihan pikkutytöstä lähtien. Kävelen ja juoksen vaunujen kanssa ja käyn aerobicissa ja uimassa. Lisäksi treenailen lihaskuntoa kotona, melkeenpä joka päivä tulee tehtyä jotakin lenkin jälkeen. Viikko sitten lauantaina juoksin muuten yli kymmenen kilometriä ensimmäistä kertaa Helmin syntymän jälkeen! Sovittiin veljen kans, että ens kesänä tehdään kuntotestit ja katotaan, kumpi meistä on paremmassa kunnossa. Veikkaan, että häviän, mutta parhaani yritän kyllä tehdä voittaakseni. ;) Tsemppiä kaikille laihduttajille ja kiinteytyjille!

Helmi nukkuu päikkärit ulkona terassilla. Tyttö nukkuu ulkona selkeesti paremmin kuin sisällä. Pakkasrajasta en tiedä, mutta uni on maistunut ulkona hyvin lähes 15 asteen pakkasellakin. Ajattelen, että pakkasrajoja tärkeämpää on varustautuminen sään mukaan; lämpimästi vaatetta ja sen lisäksi harso tms. tarpeen vaatiessa vaunujen suuaukolle pitämään lämpöä. Pieni rako vaan johonki kohtaan, että pääsee vähän raitista ilmaa vaunuihin.

M a r z a: Meidän vauvoilla on samat harrastukset, vauvauinti ja muskari. Mitäs teidän poika on tykännyt harrastuksistaan?

AnttuLiisa: Jaksamista väsyneelle äidille! Toivottavasti saat kohta nauttia oikein piiiitkistä yöunista vuosia kestäneen yövalvomisen jälkeen! Kiva kuulla, että Sakari nauttii vauvauinnista. Meidän Hemmukin tykkää tosi paljon. Polskii jaloilla kovasti vauhtia nähdessään jonkun kivan lelun, jonka luokse on päästävä ja hymy on altaalla herkässä. Ihanahan sitä on katsella! :heart:

Vielä Ebbuliinille :hug: Läheisen sairastuminen on raskas asia. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Meille ei oo sanottu mitään tuosta veden antamisesta, mutta annan kuitenkin aina ruokailun yhteydessä vettä lasista tai nokkamukista. Oon nimittäin huomannu, että Helmi syö paremmin, kun saa välillä hörpätä vettä. Imetyksen jälkeen en oo kyllä vettä antanut. Jaksamista sullekin öihin kahden pienen kanssa!

Nyt taidan hipsiä tuonne Helmiinan viereen nukkumaan. Saadaan vallata peti ihan kahdestaan, kun mies on kavereidensa kanssa liikenteessä. Hyviä öitä!

Katziina ja Hemmu kohta 8kk!
 
Hyvää sunnuntaihuomenta kaikille!

Niilolla oli torstaina se kasvukontrollineuvola, kun siis silloin 6kk neuvolassa ei ollut tullu ku 0,5cm pituutta. Nyt oli tullut 2,4cm tosta puolivuotisneuvolasta ja pituuskäyräkin oli taas noususuuntainen, mitat oli nyt 9200g ja 68,7cm. Eli kaik kunnossa =) .

Voi tosi monella pikkuinen jo mennä vipeltää! Meillä Niilolta löytyy edelleenkin vain pakkivaihde :) ja sen lisäksi pyörii ympyrää. Eteenpäin sillä kovasti mieli tekis, mutta ei vielä ole hoksannut miten pääsis; alkaa vaan mahaallaan ollessa sätkiä käsillä ja jaloilla ilmassa kun haluais eteenpäin. Konttausasentoon yrittää mennä, vetää jalkoja mahan alle, mutta ei vielä jaksa nostaa itseään siihen. No hiljaa hyvä tulee ja toisaalta pääsee helpommalla kun ei tarvii olla kokoajan perässä juoksemassa.

Meillähän ei ollut sitä 8kk hammashuoltajan luona käyntiä, mutta terveydenhoitaja opasti kyllä, että imetyksen jälkeen pitäis antaa vettä, yölläkin kuulema ainakin ekan syötön jälkeen vois antaa. No voin sanoa, että antamatta jää, kun yösyötöt tapahtuu siten, että puoliunessa isken tissin suuhun Niilolle ja melkein aina siinä Niilon syödessä tuppaan nukahtamaan. Eikä päiväsaikaankaan tule kyllä imetysten jälkeen aina vettä annettua, soseiden jälkeen kyllä.

Laihdutuksesta ja kiloista, mulla on nyt paino pari kiloa alle sen mikä oli ennen raskautta. Tiputin painonvartioiden cd-rompun avulla tossa ennen joulua jäljellä olleet 5-6 raskauskiloa. Pudotettavaa olis vieläkin ainakin 15kg, mutta nyt on taas motivaatio hiukan hukassa. Toivon saavani tässä kevään kuluessa vielä inspiraation, että pääsis kesäkuntoon:). Mä pudotin ton meidän toisiks vanhimman muksun jälkeen myös pv:n ohjeiden mukaan parikymmentä kiloa. Se on kyllä tehokas systeemi, eikä oikeesti tartte nälkää nähdä eikä välttämättä edes kauheesti liikkuakaan (munkin kun tulee ihan liika vähä liikuttua).

Sellasta tänne, jakselkaahan!

Teppana & Niilo 7,5kk
 
Maanantaita!

Ei se vauvan kuumeilu mitään influenssaa ollut, vaikka lääkäri niin väittikin...kuume kesti kolme päivää ja sen jälkeen nousi rokkoihottuma vatsaan, selkään, kaulalle ja päänahkaan, eli aivan selvä vauvarokko! Tyttö on ollut ihan superäkäinen, ruokahalu on ihan olematon, tissillä pitäisi vaan olla ja makeat soseet kyllä kelpaavat. Kaiken kukkuraksi ensimmäinen hammas on puhkeamassa, niin kyllähän tällainen määrä vaivoja nyt ketä tahansa sapettaisi ;) Onneksi korva taitaa olla nyt terve, sen näkee sitten keskiviikon 8kk-neuvolassa.

Perjantaina on mulla odotettavissa kauhun paikka; viisaudenhammas vedetään pois! Ikinä ennen en ole pelännyt hammaslääkärissä käyntiä, mutta eipä ole ennen hampaita pois vedeltykään...Onko kenelläkään kokemuksia toimenpiteestä? Kuinka paljon sattuu ja tarvitseeko siihen mitään lääkitystä jälkeenpäin? Arveluttaa vaan lääkkeet sen takia, kun imettäessähän ei saisi oikein lääkkeitä syödä.

Ihana aurinkoinen talvipäivä tänään, nautitaan siitä!

Katti ja vauva 8kk
 
jos sinulla on hyvä hammaslääkäri on turha pelätä. minä itse pelkään hammaslääkäri käyntejä ihan hirveästi ja minulta on otettu 2 viisuden hammasta pois. toimenpide on tosi helppo ja nopea. saattaahan joskus se irroittaminen olla tietysti vaikeampaa, mutta ei se kyllä satu ja ikinä en ole joutunut sen jälkeen mitään lääkkeitä ottamaan.
jollekkihan voi joutua laittamaan tikkejä suuhun mut ei sen jälkeenkään pitäisi mitään lääkettä joutua syömään.
kertokaahan muut jos olette täysin erimieltä kanssani. minulle on onneksi sattunut todella hyvät kokemukset hampaiden pois otosta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katti71:
Perjantaina on mulla odotettavissa kauhun paikka; viisaudenhammas vedetään pois! Ikinä ennen en ole pelännyt hammaslääkärissä käyntiä, mutta eipä ole ennen hampaita pois vedeltykään...Onko kenelläkään kokemuksia toimenpiteestä? Kuinka paljon sattuu ja tarvitseeko siihen mitään lääkitystä jälkeenpäin? Arveluttaa vaan lääkkeet sen takia, kun imettäessähän ei saisi oikein lääkkeitä syödä.
Mulla on kaikki 4 viisuria poistettu ja niistä kaks lähti ihan kiskomalla. Kyl ne tais puuduttaa, joten pahasti ei sattunu, mut jälkijysäriin tarvii kyllä buranaa. Ilkeintä on se, että siihen kuoppaan menee sitte kaikkee evästä ennen ku se menee umpeen. Jaiks...Koko ajan pitää olla purskuttamassa. Mut alkuun siihen tulee hyytymä ja sen pitää antaa olla siinä suojaamassa. Ne kertoo kyl ohjeet.

*Muoks* Mä siis tarviin jälkijysäriin Buranaa, jos on puudutettu. Kaikki ei varmaan tarvi, joten kantsii kokeilla jos pärjäis ilman.

Kyllä joitakin lääkkeitä saa käyttää imettäessäkin... Synnärilläkin antovat jälkisuppareihin ihan Buranaa ja kotonakin oon jotain vastaavaa tarvittaessa ottanu. Pyydä siltä hammaslääkäriltä resepti, niin saat halvemmalla. Vahvuudesta kannattaa varmistaa onko sillä merkitystä imetyksen osalta. Panadolia ainaki voit ottaa huoletta.
 
MOikkis!!
Ihana konttaja löytyi sieltä Hanin profiilista!!Meillä ollaan asennossa mutta ryömimällä eteenpäin vasta!

Viisurista ja sen ´poistosta mulla meni tosi kivuttomasti,olin varautunut siihen että sattuu ja revitään aj veri lentää!!
Mitä vielä.Neljä kertaa heilautti ja nyppäsi pois.Mä olin siinä suu auki ja lekuri sanoi että ole hyvä siinä se.
Olin ihan täh?
Mutta kuulemma ylhäältä onkin helpommat poistaa sillä ne ei niin lujaa leukaluussa kiinni.
Alaviisurit voi olla vaikeemmat,mutta mulle ei tullutkaan alas ees!!

Ja Buranaa voi huoletta tosiaan ottaa,ei imetykseen sellasta vaikutusta.Kipua ei tarvii kärsiä.

Miskalla pukkaa nyt vasta alahampaita ja on toosi lyhytpinnanen...Äitilläkin tekee tiukkaa kun pitäis tuon isommakin kanssa jotain pystyä tekemään.
Ulos tarttis lähteä niin menis paremmin.
Hyppykiikku ollut in tovin!!!

Meillä on huomenna uus etappi,8 kk...Voi että aika menee....
Aika hauskasti jos Miskalla ne hampaat pullahtaa huomenna,meinaan siskolla kävi ihan samoin,juur sinä päivänä kun 8 kk täytti,tuli nökö ikenen läpi!
:D
 
Kiitos Hani ja Myy !

Pikkasen helpottaa, sitä juuri pelkään, että jos se hammas ei lähde helpolla, niin kuinka kauheasti sitä joutuu sitten vääntämään...

No, yritän lohduttautua sillä, että jos on noista synnytyksistäkin kunnialla selvitty, niin ei yksi hampaanpoisto voi kamalampaa olla ;) Kerron sitten veriset yksityiskohdat perjantaina :D

Kata, mulla juuri alaviisuri kyseessä! Mutta luotan teidän kokemuksiinne, eiköhän siitä selviä.
 
Mari-83- entiseltä nimeltään täällä kirjoittaa että voisitko poistaa etusivulta poikani toisen ja kolmannen nimen. Jättäisit vaan veetin siihen.. on niin paljon tuttuja täällä jotta... Kiitoss tuhannesti!

Mä olen olut tosi laiska kirjoitaan mutta ahkeraan käyn kyllä lukemassa miten muilla menee. Meillä tosi kiltti poika. pari hammasta alhaalla ja ryömii ja nousee konttausasentoon. nukkuu yöt kokonaan. siinä lyhykäisyydessään.. tulen kertoon sit 8kk neuvola tulokset. Ainiin ja se nimi löytyy kohdasta 6.6.07 kiitos vielä kerran. =)
 
Heippa kaikille!

Meidän poika täyttää tänään 7 kk!!! Hirmu nopeesti menee aika. Kohta se jo menee armeijaan. :LOL:
Tultiin juuri poitsun kanssa pulkkailemasta. =) Aivan ihanaa kun on lunta, et pääsee vähän leikkiin talvileikkejä. Poika oli vähän ihmeissään kun köytin sen pulkkaan kiinni ja lähdein vetämään pulkkaa perässäni, mut oli kyllä poitsun ilme näkemisen arvoinen kun tajus et nyt liikutaan eteenpäin. Oli yhtä hymyä koko poika. =) Meillä onkin ollut oikea kränäpetteri täällä koko viime viikon. Poika on kiukutellut jatkuvasti ja yöt on ollu tosi levottomia. Ja eilen sit se syykin taas selvisi; uusi hammas. Pojalle pukkaa noita hampaita kauheeta tahtia, nyt on jo 2 hammasta alhaalla ja 4 ylhäällä.

Hassu, ei oo tullut vielä yhtään samannimistä lasta livenä vastaan. =) Lehtien jutuissa aina välillä näkee tuota nimeä, mut aika harvinainen se taitaa olla.

Katziina, meillä poika tykkää tuosta vauvauinnista aivan hulluna. Ja on jo kova poika sukeltamaankin. Ihana katsoa kun toinen nauttii niin kovasti. Tuon muskarin suhteen meillä kävi vähän huono säkä, kun meillä vaihtui ohjaaja vuodenvaihteessa ja tämä uusi ei oo yhtään niin hyvä kun aikaisempi. Vähän semmoinen nuiva ja liian virallinen. Moni meidän ryhmästä on jo lopettanutkin uuden ohjaajan takia, ja mekin sitä harkitaan. Tänään vielä nyt mennään kattoon, onko tahti yhtään muuttunut, mut jos ei niin pitää etsiä uusi muskaripaikka.

Veden juomisesta, meillä poika ei välillä suostu ottamaan mitään muuta kun vettä. Usein yöllä rauhottuu kun annan vettä ja illalla joudun "huijaamaan" poikaa ottamaan maitoa tai velliä veden sijaan. Annan siis ensin pojan suuhun vesituttipullon ja salaa vaihdan pullon vellipulloon. Muuten poika ei suostu ottamaan illalla velliä tai maitoa ollenkaan. Ja annan vettä myös aina ruoan jälkeen.

Joko ootte vaihtanut turvakaukalosta turvaistuimeen? Kaipaisin vähän kokemuksia turvaistuimista ja minkä merkkisiä turvaistuimia ootte ostaneet? Meillä alkais oleen aika ajankohtaista turvaistuimen osto, mutta kun ei ole mitään hajua minkälainen kannattaa ostaa.

Nyt täytyy mennä laittaan poikaa päikkäreille.

Marza
 
moi!
ensinnäkin annan tyytyväisyyteni martzalle akta graco cosmic xtp turvaistuimesta!!Ostimme esikoiselle kyseisen istuimen, olimme kolarissa joka kohdistui juuri pojan takaoveen..istuin oli pelastus..sen sivutörmäys suojat sai kehuja niin vakuutusyhtiöiltä kuin lastentarvikeliikkeestä, eli ei tarvinnut kahtaa kertaa miettiä mikä penkki ostettaisiin tilalle..eli nyt uusi samanlainen istuin esikoisella edelleen käytössä..se on tosi tukeva, nukkuminen on todella helppoa ja tukee päätä hyvin upeiden pääntukien ansiosta, kallistaminen helppoa silloinkin kun ajaa kun ei tarvitse kuin pyörittää säätöpyörää!oikeasti voin sanoa kokemuksella että huippu versio!! Itse kysyin liikkkeestä että miksi ei ole isuin saanut täysiä pisteitä testeissä niin he sano että istuimet kokoajan muuttuu ja kriteerit kovenee ja muuttuu eli jos haluaa pysyä kokoajan siinä ns.turvallisimmassa penkissä ei sinulla montaa kuukautta kerkie olemaan se paras penkki käytössä..tämä kyseinen istuinkin on ollut monta monituista kertaa testien paras!toki sanon että monta muutakin penkkiä on todella hyviä! meilläkin ensimmäistä kertaa ostaessamme penkkiä oli monta vaihtoehtoa!esim.two way elite (jos nyt kirjotin oikein) oli toinen suosikeistamme.. :)

veden juomisesta ollut puhetta!mellä poika ei varmasti ala juomaan vettä!!joskua saatan saaha annettua ruiskulla, mutta en jaksa sen asian kans enempää taistella! ei ole muuten meidän pojulle vielä hampaita tullut..kovasti yrittää..oksennus/ripuli taudin yhteyteen ne tietenkin on tulemassa..ihan hirveet ikenet kun niin pullotaa..ja korvatulehdus TAAS vielä kanssa kaupanpäälle.....ei ole aina helppoa tämäkään elämä.. :/ jospa se menis ohi ku on aina ennenkin mennyt!!!! :kieh:

katziina kiitos lohduttavista sanoista..eiköhän sitä viimeistään eläkkeellä saa nukkua :LOL: oikeesti välillä aika rankaa mutta kun osaa iloitakkin elämästä ja etenkin lapsista vaikka valvottaa ym. niin sitä jaksaa elämää viedä eteenpäin!!!ja lisää lapsia saa tulla ehdottomasti!ei kumminkaa niin "totaalisesti" ole hermot menny että lapset olis ei tervetulleita meille!ja mieskin on aina auttamassa ja tukemassa! :heart: :hug: onko muuten teillä vauvauinnissa otettu sukellus kuvia?oi että ne on suloisia!! :heart:

ihania kuvia teilä lapsistanne profiileissa..en ite kehtaa laittaa kun minun mies ei oikein tykkää ajatuksesta!

voisko joku neuvoo miten kuva lisätään tähän tekstiin niin voisin laittaa sakarista teille kuvan näytille, mutten profiiliin!?? =)

käynpä sitten kuvaa lisäämässä kun joku sen kertoo miten tapahtuu! :D

moi!
AnttuLiisa ja sakari
 
meillä on Nealla ensimmäistä kertaa nuha-muskarista taatusti sai sen.Viime ti asti ollu nokka tukossa.Nasolinia ja keittosuolatippoja(jonka hain vasta tänään)käyttäny,kuumetta ei ole.Nuhan huomaa siinä kun nenä tukossa niin puree tissiä(niillä kahdella pikku hampaalla:)
Tyynyn alle laitettiin pyyhe.Onkos muita konsteja nuhanenäselle?
Pikku niistäjän käyttöä en ees tajua-siis miten muka imee...etc.

Marzan tavoin toivoisin kuulevani turvaistuimista ja missä iässä kaukalosta pois..Meillä 13kg kaukalo sallii painoa olevan,mutta tietty ahdasta ennen sitä tulee oleen.
Marza:missä päin Tamperetta asustelette?

Nyt Nea menee 21 nukkuun ja herää 8.30-eli kyllä se meidän yökukkuja sitten 7kk mennessä sai sitten rytminsä muuttuun:)
Kuinkas Ebbuliini teillä menty nyt nukkuun?

Olen muuten hurahtanut huuto.nettiin-kun nea nukkumassa niin käyn selailemassa oisko mitään huudettava

:LOL: Yritin myydä myös,mut eipä menny kaupaksi vaik "ilmatteeksi"lähtis:(
 
Turun alue hohoi! :) Löydettäiskö me helmikuulta sopiva päivä tapaamiseen? Mulle käy menkein mikä vaan, käyn jossain vaiheessa laittaan tapaamispinkkaan tarkemmin.

Veden juonnista... Poika välillä ottaa suosiolla pari huikkaa, mut yleensä ei imase ite, vaan pitää sillai valuttaa. Useimmiten sekin pitää tehä puolväkisin. Yleensä en rupee vänkäämään, mut ennen hampaitten pesua juotan kyllä, että saa suun huuhdottua. Muutoin maito saattaa jäädä viimeseks suuhun, kun ei toi vesi vaan kelpaa. Jossain vaiheessa suostuttelin poikaa juomaan sitä, mut liian väkinäiseks meni ja sehän vaan pahentaa tilannetta. Täytynee koittaa jotenkin opettaa siihen, että ite haluis sen pari huikkaa juoda aina ruuan ja maidon jälkeen. Vinkkejä?
 
AnttuLiisa, kuvan saat lisättyä tänne esim. seuraavanlaisesti: menet http://www.aijaa.com ja lataat kuvan koneeltasi sinne (painat sitä tiedosto namiskaa ja valkkaat haluamasi kuvan ja sitten painat lataa).

Jos haluat, että kuva näkyy suoraan tuossa tekstin seassa niin painat sen kuvan päällä hiiren oikean puoleista nappulaa ja valitse "kopioi kuvan osoite", sitten tulet tänne ja painat tossa noitten hymiöitten yläpuolelta tota maiseman kuvaa ja sitten hiiren oikeaa nappulaa ja valitse "liitä" ja sitten vielä perään tota maisemaa (älä tee mihinkään väliin välilyöntejä ). Ja näin kuva tulee näkymään kun lähetät viestin.

Jos taas haluat laittaa linkin kuvaan, niin lataat taas kuvan aijaa.comiin ja sitten kun olet ladannut sen tulee siihen kuvan alle osoiterivilaatikoita niin kopioit niistä sen alimmaisen osoitteen ja linkität tänne.

Muistutan kuitenkin vielä, kun itselläkin tuppaa välillä unohtumaan, että vaikka kuvan laittaisikin vain tänne meidän pinoon, niin se on kuitenkin kaiken kansan nähtävillä, joten se kannattaa ottaa huomioon!

Toivottavasti sait tolkun noista ohjeista =)

Teppana
 
Moikka!
Turvaistuimista meillä tuo AnttuLiisan kehuma Cosmic tuolla 2vee tyttösellä ja ollaan tykätty tosi paljon.Sellanen varmaan ostetaan myös Miskalle taikka sitten Maisalle joku isomman tytön mutta kun niissä se 15 kiloa painorajana,meidän tytteli painaa 13 kiloa vasta.


Onko teillä Pompula siis tyyny jo käytössä?Mä en ole antanut ennen kuin vasta kaiketi reilu 1 vuotiaana,ehkä lähempänä kahta..
Tuota se Vaporezer on edelleen kärveli jolle nuhassa liputan.Pitään nenun auki.
Sipulilohkot voinee auttaa myös ja apteekista oikeen kunnon räkäimuri.Tosin liian usein ei kannata imeä,se turvottaa limakalvoja ja lisää rään tuloa.

Meillä tänään miskan neuvola,saa nähdä onko paino noussut siitä kahen viikon takaisesta punnituksesta.TOivotaan!!
Huomenna lastenpolille sitten sitä lääkitystä kattomaan..
Josko jo tän pulauttelun saisi kuriin.

Moikkis!
kata ja miska tänään 8kk :heart:
 
Myy,mä juotan miskalle ihan lasista vettä.On ihan intona.Myös pillillä vois kokeilla,Maisa oppi tosi pienenä pillistä imemään.

Kaksoset joi lasista jo 6 kk ikäisinä hyvin ja miskakin juo oikein nätisti,ei kako eikä ime imusarjaan vettä!!

joo,katotaan helmikuuta,mulla pari muttaa siinä mut kirjotin niitä tonne kokoontumisiin jo!
 
Moips!

Me ostettiin istuimeks Antonille Britaxin Two-way-elite. Saatiin siitä kehuja ja sattuipa se olemaan vielä tarjouksessa, kun lähdettiin ostoksille. Anton istuu siinä jo, koska toppavaatteissa oli kaukalo meidän pullukalle ihan liian ahdas. On meillä kaukalokin vielä esillä, koska se on helppo napata mukaan, jos menee jollain muulla kyydillä. Sitä paitsi, ei taida taas toppavaatteita tarvita vähään aikaan... Ihme talvi, en oo käyttäny toppapukua Antonilla kuin vasta pari kertaa! Kevyttoppapuvulla, villavaatteilla ja makuupussilla pärjätty hienosti!

Vettä tarjoan Antonille aina syömisen yhteydessä, mutta uppoaa kovin heikosti. Meillä on käytössä Aventin pullot ja niissä 1-tutit, mutta vettä annan 2-tutilla, jos menis edes vähän enemmän. Nyt parina päivänä on huolinut aamupuuron kanssa n. 20ml, mutta muilla aterioilla ei oikeastaan mitään.

Joku muukin tais kirjotella lapsen liikkumisesta, että lapsi "lentää" lattialla. Eli kädet huiskii kylkien vieressä ja jalat potkii ilmaa. Meillä mennään kanssa niin, silloin kun turhaudutaan ettei päästä liikkeelle. Muuten Anton vähän peruuttelee ja välillä pääseen jonkun sentin eteenpäin, mutta ei oikein hiffaa sitä juttua. Peppua nostaa hirveesti ja möngertää, mutta ei vaan älyä ideaa :D

Laihdutuksesta ja kiloista: Olen lihavin ikinä, yökyökyök! Mulla lähti kaksi viikkoa synnytyksestä kaikki raskauskilot, mutta nyt parissa kuukaudessa, kun imetys loppui, on salakavalasti tullut 4kg takas. Yökyökyök! :/ Uudenvuoden jälkeen sain oikein innon alkaa käymään salilla, kunnes olin useamman viikon flunssassa, niin en päässyt. Kyllä harmitti! Nyt aloittelen uudestaan ja tykkään tosi paljon! Yritän käydä kolme kertaa viikossa, mutta ainakin kaksi on päästävä! Sen lisäksi pyrin käymään päivittäin vaunulenkillä ja vähän katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Vain kilo on lähtenyt, mutta iso osa lienee sillä että en tosiaan kipeenä voinut tehdä yhtään mitään useampaan viikkoon. Kyllä tää tästä! :)

Tänään mennään toista kertaa vauvauintiin. Viimeksi Anton vaikutti tykkäävän kovasti. Oli vain aika väsynyt, kun oli nukkunut päikkärit silloin niin aikaisin. Hyvin jaksoi kuitenkin, ei kitissyt edes, vaikka oli koko puolituntisen altaassa. Pärski ja polski innoissaan heti altaaseen päästyään :) Ohjaajat kokeilivat sukellusrefleksiä kaatamalla vettä päähän ja kasvoille ja tallella oli, eikä Anton ollut moksiskaan. Kiva nähdä, mitä tykkää tänään!

Nyt poitsu heräs pikku-unilta, joten alan peuhaamaan. Kivaa päivää kaikille!


T:Anskuli ja Anton 7,5kk
 
kiitos selkeistä neuvoista!! =)

sakari on kylläkin kuvassa 5 ja ½kk eli ei ihan tuore kuva oo!
kuva tulee seuraavaan tekstiin..

saas nähdä onko sakari saanut vielä yhden taudin jatkeen tähän sairas rumbaam..näkyy olevan alaselässä pieniä punaisia vesinäppyjä..liekkö vesirokkoa!?sitä on ollut nyt jonkin verran liikkeellä, että voipi olla mahdollista jostain perhekerhosta tai vauvauinnista tarttunut jos joku ollut rokon kantajana..no, olispahan äkkiä ohi jos tulee!olis aika helppo vielä näin pienellä iällä!

kiva anskuli että anton tykännyt uinjnista!siitä se nyt alkaa!! :)

mut täytyy mennä laittaan sakarii päiväunille..moi!

AnttuLiisa ja sakari 7 ja ½kk
:heart:
 
Nonni, täällä sitä taas ollaan, vaikka pitäisi lukea tenttiin. Mies on töissä, vauva nukkuu. Ja minä en kertakaikkiaan osaa opiskella täällä kotona, kellariin virikkeettömään tilaan on mentävä että saisi jotain aikaiseksi. Ja nythän en voi sinne mennä, kun ei ole muita kotona.

Turvaistuin[/b] tarvitaan tännekin pian, mutta en kyllä tiedä mikä olisi hyvä. Ja millä kriteereillä sitä lähtisi arvioimaan?

Vettä meidän poikanen juo nokkamukista (silikoninokka, josta ei vuoda jos ei pure tai ime, vissiin nuby-merkkinen) joka ruuan päälle, ei paljoa kerrallaan mutta hyvin innoissaan. Nokkamuki on ihana. Imetyksen päälle en ole ruvennut antamaan vettä. Pari imetystä on kiinteiden yhteydessä ja silloin juodaan myös vettä, mutta muuten imetys liittyy meillä niin tiiviisti nukkumaan menoon, etten ole unista lasta lähtenyt herättelemään vettä tarjoamalla.

Imetyksellä mennään edelleen ja omilla pumppumaidoilla, ei olla uskallettu vielä korvikkeita antaa maitoyliherkkyyden takia. Vähän on rasittavaa välillä, tuntuu että aina olisi kiire kotiin imettämään. Koitan asennoitua niin, etten turhan hätäilisi luennolta kotiin, että osaisin edes vähän nauttiakin arjestani ja elämästä vauva-asioiden ulkopuolella. Että jos pumppumaito loppuu, lapselle löytyy varmasti joku korvike mikä sopii. Mutta silti aina vaan huolestuttaa jos olen pitkään pois kotoa. Ja ihan turhaan, sillä jos poika on saanut päivällä normaalia vähemmän maitoa, hän vaatii sitä takuuvarmasti yöllä - maitokiintiö tulee siis joka tapuaksessa täyteen.

Poikanen herää yöllä edelleen pari kolme kertaa, eikä nyt tyynny kuin tuudittamalla. Yleensä ei ole nälkä, kunhan vaan heräilee. Tutti ei taas tällä hetkellä kelpaa, ja tassutus ei auta, eikä poika nukahda unille ilman tissiä tai tuuditusta niinkuin ennen. Vaiheita, vaiheita, ja taas uusi vaihe kun edelliseen on juuri tottunut... No, ilmeisesti tämä lapsi-arki on tällaista heräilyä ja aikaisia ilta-unia että aamulla taas jaksaa. Mikäs siinä, ja pian tämäkin vaihe on ohi.

Raskauskilot minulta lähtivät nopeasti mitään tekemättä, imettämällä, tai kävin minä vaunulenkeillä lähes päivittäin ja kerran pari viikossa joogassa, mutta se oli hyvin pientä entiseen liikuntamäärään verrattuna. Tarkoitus ei ollut laihtua, vaan saada raitista ilmaa ja hoitaa joogalla kipeää selkää. Samoissa kiloissa olen nyt kuin ennen raskautta, mutta tosiaan, kaikki roikkuu alempana kuin ennen. Ei ole sama kroppa kuin ennen, mutta ihan hyvä tämäkin on. Eniten huolehdin, että kalliit teetetyt harrastushaalarit mahtuisi päälle, ja nehän mahtuu. Eivät ne enää niin hyvin istu, jostain on löysä ja jostain kiristää, mutta ajavat asiansa edelleen.

Jepulis, ehkäpä nyt yritän kkuitenkin ryhdistäytyä ja avata kirjani.

Naru ja poikanen 7kk+
 

Yhteistyössä