~KesäMassut 2007~

Pojan mitat 6kk neuvolassa ...7380g ja 68cm

ekat menkat jouluna 24 päivä.. :D
mullakin siis punainen joulu..mut toivotut olivat.. :)
vaikka imetän vieläkokoajan siis kiinteiden lisäksi vaan yhtäkkiä siis alko menkat ja nyt odotellaan kohta alkavatko toiset menkat!vauvakin olisi kyllä jo tervetullut.. :heart:

meilä sakari yrittää ihan hirveästi konttaamaan mutta kädet vielä jonkin verran kadoksissa, mutta jospa se siitä pikkuhiljaa oppisi!

voimahaleja teppanalle..olisi ihan hirveää jos jokin aivokasvain löytyisi!hyi kauhea niin hirveää kun pienillä lapsilla edes voi olla jotain tuollaista.. :( ja voimia myös muille tarvitseville..kaikki sitä tarvii jossain vaiheessa varmasti! :hug:

meillä yöt menee niin että sakari herää 3 kertaa joka yössä...rasittavaa mutta esikoinen oli samanlainen eikä oo täysiä öitä saanut nukkua oikeastaan 3 vuoteen..rankkaa välillä, mutta onneksi on ihana mies tukena!! :heart:

meillä poikien ikäero on 2v 2kk...

sakarilla oli ensimmäinen korvatulehdus pariviikkoo sitten..ja esikoisella oli 2kk sitten ja nyt tuli uudelleen..mut ei onneksi ole mitään kuumeilua samaan syssyyn ollut!!

onko teillä kellään ollut montaa korvatulehdusta peräkanaa?siis lapsilla?
ajattelin jos alkaa tää rumba nyt taas niin saako sitä sairaanlapsen hoitotukea samasta lapsesta toista kertaa on siis eri vuosi kyseessä ja muutenkin aikaa edellisestä hoitotuen saamisesta!

raskausoireista sen verran että selkäkivut ja painontunne alamahassa ja vilustusväreet oli eka oireita mistä tiesin olevani raskaana ja tunne oli kans valtava että hei nyt odotan lasta! :) sais vain äkkii kokea sen uudelleen! :D :heart:

haluttomuus imetysaikana minulla on vähissä..ei kertakaikkkiaan meinaa ottaa välillä pattiin kun ei yksinkertaisesti haluja löydy..sama oli esikoisen aikana...nyt pikkuhiljaa alkaa silti ehkä virettä löytyä..JES!! :LOL: :heart:

sakari ei kyllä tiedä mitä sana vierastaminen tarkoittaa..hyvä vielä niin!

vauvauinnissa tyykkää kovasti käydä ja sukeltaa jo täyttä päätä!ihanaa nähdä kun sakari osaa niin nauttia niistä uimahetkistä!!!

mut nyt täytyy lähteä nukkumispuuhiin! pojat on jo tuhisseet puolitoista tuntia! :)

moikkelis ja hyvää uutta vuotta vain kaikille!!!

Anttuliisa ja sakari (eilen 7kk) =)
 
Teppanalle :hug: Joudutteko pitkään odottamaan magneettikuvausta? Koitahan jaksella! Ei se migreenikään kyllä herkkua ole. Meillä mies sairastaa. Ihan kamalaa kattottavaa migreenikohtaukset pahimmillaan.

Kelan kanssa olen oppinut, että vie paperit henkilökohtaisesti ja kysy vielä jokainen kohta erikseen, onko kaikki huomioitu ja oikein täytetty. Esikoisen aikaan olin laittanut hakemukseen hoitovapaan alkamaan kesäloman jälkeen, niin täti käski muuttamaan sen alkamaan heti ä-loman jälkeen. Kesäloman ajalta sai kotihoidontukea, mutta hoitolisää vasta kesäloman jälkeen.

Nyt jännityksellä odotan, saanko toivomani työpaikan. Jos en, niin sitten jään kesän yli hoitovapaalle. Kummassakin vaihtoehdossa on puolensa.
Soitin meidän alueen varhaiskasvatuskeskuksen johtajalle kyselläkseni alustavasti hoitopaikkoja huhtikuusta lähtien. Pph ei täällä ota ollenkaan puolipäivähoitoon, täytyy siis täyttä päivää maksaa vaikka hoitoaika olisi alle 5h. Mutta se ei ole suurin pulma vaan se, ettei pphoitajille ole ainakaan tällä hetkellä mitään toivoa mahtua! Sanottiin, että elo-syyskuussa olisi paras aika hakea hoitoon, eikö joku voisi siihen asti katsoa lapsia!? Haloo! En kai hakisi kahdelle pienelle hoitopaikkaa jos joku tuttu voisi hoitaa! :headwall:
Saa nyt nähdä kuinka käy. Stressaa.

Nukkumaan minä myös! Meillä esikoinen jaksoi sinnitellä klo 23.30 asti... Neitikin nukahti vasta kymmeneltä. Ei paljon saa illalla tehtyä.

-ebbuliini ja Alina 6,5 kk-
 
Anttuliisalle pikaseen,en ole kuullutkaan että hoitotukea saisi korvatulehdukseen.Maisalla oli peräjälkeen viime talvena ainakin 8..
ei tullut mieleen eikä kukaan sanonutkaan.
Mutta en usko että ainakaan kahen tulehduksen vuoksi saisi hoitotukea,sillä 4-6 vaaditaan tuohon putkitukseenkin.

Nyt mentävä,ei ehdi enempää!!
 
Kiitos kaikille tuesta ja myötätunnosta :hug: :heart: , olette kyllä ihania! Kuvauksiin päästään jo huomenna, hyvä niin ei tarvitse pidempään odotella ja murehtia. Ihmeen nopeesti pääseekin, osittain varmaan siitäkin syystä että se yksityislääkäri jolla käytiin on päivätyössä K-HKS:n lastenosastolla, jonka kautta kuvauksiin siis mennään. Huominen jännittää kyllä ihan vietävästi, onneksi saa samantein siellä sitten tietää onko kasvainta vai ei ettei tartte viikkoja odotella tuloksia. Ei tosiaan migreenikään mitään herkkua ole, tietenkään en sitäkään lapselleni toivo, mutta enemmin kuitenkin vaikka sitten migreeni kuin aivokasvain :/.

Niilo on nukkunut nyt jo kolmannen yön peräkkäin tosi hyvin, liekö tuo ymmärtänyt että nyt on annettava äidin nukkua. Toivottavasti olis nyt pysyvästi yöunet parantuneet.

Voi ebbuliini, onpa kurja tilanne hoitopaikkojen suhteen. Taitaa olla vähän joka paikassa sama tilanne, että pphoitajista on pulaa. Koitahan sinäkin jaksella, varmasti on stressaavaa! Toivottavasti asiat järjestyy parhain päin!

Teppana & Niilo 7kk
 
Teppanalle :hug: myös täältä!

Luulin,että menkat alko la-siis sellaista ruskeaa tuhruvuotoa tuli,mutta ei sitten vielä tähänkään pvään mennessä ole alkaneet.hieman veristä vuotoa välillä pyyhittäessä.Onkos kellään kestänyt tää alku näin et kroppa harkitsee ja kauan mitä nyt tekee? Rasittavaa alkais jos on alkaakseen :(

Olo on ihan rättiväsynyt..aamulla muskariin taas herättiin ja yöllä sain vasta 01 unen.Muutenkin nyt alkaa huomaan et 7kk ollut yöt valveilla 3h välein..ikuisessa sumupilvessä kulkee tää äiti.

Ebbuliini: jaa et hoitovapaa rahaa sais jo kesälomilta-se ois kiva juttu.hoitolisää en saakaan.Toiv.en arvioinu vuoden tuloja verotoimistoon päin p***tä koska mätkyjä en halua....mutta ei toi 500e heitto taida oikein mitään vaikuttaa.

akvaario saatiin la ja nyt olen juossu kalojen perässä..vielä ei auttas kuulemma ostella kaloja jos vaikka kuolevat kun uusi vesi kyseessä..Ja mietittävä nirhaanko yhden yksinäisen koska se laji rajoittaa kalahankintoja...näykkii pitkäeväisiä...huolia nääkin :)

huomenna neuvolaan 7kk 21pvä mittaris-kunpa kaikki ois hyvin..
 
katalle...
joo sen saa kun korvatulehduksia ollut 4-6 puolessa vuodessa ja se riippuu joskus ihan lääkäristäki...meillä ei ollut kyse korvatulehduksista hoitotuen saanti vaan monta kaveria jolla ollut lapset hirveitä sairastaan korvatulehduksia on saanut hoitotukea jos on ollut 4-6 korvatulehdusta puolessa vuodessa!ollut kylläkin aika hirveää aikaa kuulemma...pitää olla pätevät syyt että saa sen! on se kylläkin tarvis saadakkin kun noin monta tulehdusta peräkanaa tulee..mun mielestä ainaki!

mulla toisaalta tekis mieli työelämään vähäksi aikaa vaan tälä käpykaupungissa ei oo mitään varteenotettavaa työpaikkaa..siivousalasta kyllä tykkäisin vaan ei niitäkään kauheesti oo!

akvaariot on kyllä aivan huikeita!minun veljellä oli akvaario, aivan ihana sellainen niin joutu laittaan pois tilan vuoksi kun muutti vanhempien luokse vähäksi aikaa!harmitti kyllä silläkin! ja vesikilpikonnakin olisi kiva :D

hani- olitko sinä joka puhui että toinen lapsi olisi tervetullut heti samaan syssyyn? :D minä kyllä olen valmis myös semmoseen ajatukseen!!tuliski nyt ku menkat on yhet olleet!

täytyypi mennä siivoilemaan..moi!
 
juu sen takia mä keuhkoon joka puolella niistä menkoista, kun haluisin periaatteessa jo olla raskaana, mut elämä on tällaista. eikä sitä tiedä vaikkei sitten enää lapsia saisikaan, mutta yritetään kumminkin ja voihan se olla et kun tulee ovis ja siihen heti jos tärppää niin ei sit tuu menkkoi ollenkaan.

 
Pitkästä aikaa kirjoittelen vähän kuulumisia.

Käyn lueskelemassa, mutta aina tää kirjoittaminen jää. Paljon olisi kommentoitavaa, mutta en millään muista kaikkea, kun täällä on ollut niin aktiivista viime aikoina. Jotain nyt tässä sit höpöttelen eli kirjoittelen.

Menkoista.. Mullahan alkoivat (ei ois todellakaan tarvinnut alkaa) jo pari kk synnytyksen jälkeen ja ovat olleet epäsäännöllisesti jo muutaman kerran. Mulla epäsäännölliset kyllä ennenkin. Mut aika ärsyttävää, kun välillä tulee kunnon 4-7pvän menkat ja välillä parin viikon tiputtelua. Minähän en saanut lääkärin käskystä imettää ollenkaan (lääkitys). Kuparikierukka pitäis mennä laitattamaan, mutta vaikea tietää milloin varaa ajan, kun ei noista menkoista yhtään tiedä. Minkälaista se kierukan laitto on? Vähän jännittää sen laittaminen. Meillä siis näillä näkymin lapsiluku on tässä, eli kaksi riittää.

Raskausoireista.. Mulla oli tosi nopeesti turvonnut pallovatsa, rinnat aristi heti, väsymys ja ällötysolokin alkoivat aika nopeesti jopa ennen plussaamista.

Liikkumisesta.. Meidän neiti liikkuu aika hitaanlaisesti. Osaa kääntyä kumpaakin suuntaa, mutta se ei kiinnosta pätkääkään. Jos laittaa mahalleen, pyörii mahan ympäri, peruuttelee ja liikkuu kyllä aika paljon näillä keinoin, mutta ei siis halua kääntyä. Jos kääntyy mahalta selälleen, harmittaa se heti. Hieman peppua yrittää ylös ja kurottelee leluja eteenpäin muttei vielä onnistu. Jos laittaa selälleen kiemurtelee siinä kaikenmaailman asennoissa, mut ei käänny. Hassua mun mielestä, mut lapset on yksilöitä.. Istuminen sen sijaan on ollut 5kk asti hallussa tosi hyvin. Istuskelisi mielellään sohvalla, lattialla, syöttötuolissa, rattaissa/vaunuissa.

Ruokailusta... En ole uskaltautunut antamaan vasta kun maissinaksuja ja palttoonappeja sormiruokana, kerran maisteli riisikakkuakin. Soseet maistuvat hyvin, maito on jäänyt hieman taka-alalle. Puurosta ja vauvajugurtista saa lisämaitoa, kun juomalla menee niin vähän nykyään eli noin 5-6 desiä päivässä.

Mitoista.. Meidän neiti oli sit 6 ja 1/2 kk neuvolassa noin 10kg ja 70cm. Joten vaatteet on meillä 74-80cm kokosia nykyään. Muutamat 68 cm housut ja taitaa yks bodykin vielä mahtua.

Öistä.. Meillä heräillään tosi vaihtelevasti öisin. Välillä pari kertaa syömään, pääsääntöisesti kerran. Tuttia välillä pitää käydä useinkin laittamassa. Nyt korvatulehdus ja flussa, joten yöt olleet tosi repaleisia panadolista ja antibioottikuurista huolimatta.. Väsyttää kyllä aika paljon.

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille, vaikka nyt jo näin pitkällä ollaankin. Erityisjaksamista kaikille väsyneille, allergioista ja kaikesta muustakin kärsiville!!! Ja tietysti peukut pystyyn Teppanalle!

netta73 ja neiti kuusi päivää vajaa 7kk
 
kääk
Teppanalle peukutukset nyt heti aamusta, toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Netta73 meillä kans poika oppinut aikaisin istumaan ilman tukea, eikä vielä liiku mihinkään (samalla tavalla liikkuu kuin teidän neiti). Heti jos joutuu lattialle makuuasentoon eikä mitään mielekästä ole ulottuvilla alkaa protestointi, luulen sen kyllä johtuvan tuosta istumistaidosta. Taitaa käydä niin että meillä jää ryömiminen väliin kun nyt yritetään jo tukea vasten nousta istuma-asennosta ylös... Ja kierukan laitosta, mulle laitettiin marraskuussa hormonikierukka eikä ollut paha operaatio. Menkkojen aikana pistettiin, mutta lääkäri oli sitä mieltä että olis voinu laittaa ilman kuukautisiakin (taisikin olla sille inhottavampaa kun mulle   :x  ). Enemmän jännittää sitten hamassa tulevaisuudessa se poisotto, se voi tuntua ilkeemmältä.

Ihanaa, viime yö meni NUKKUESSA!!! Poika nukkui 22-05, sai äitikin piiiitkästä aikaa ihan kunnon pätkän unta. Taitaa yhdet päikkärit olla häneltä jäämässä pois, jospa se vaikuttais sitten tuollai noihin öihin. Miten muilla nukutaan päiväunia? Meillä poika on tähän asti nukkunut aamupäikkärit n. 1h, lounaan jälkeen toiset päikyt 1-2h ja alkuillasta vielä yhdet tunnin tirsat. Noi iltaunet taitaa nyt olla jäämässä pois, eilenkään poika ei yhtään ollut uninen ja jaksoikin sitten hyvin koko illan nukkumaanmenoon asti.

Mulla nyt 3 kaveria raskaana ja innolla odottelen pääseväni piankin nuuhkuttelemaan sitä ihanaa vauvantuoksua. Ei kyllä itselle ole pukannut vauvakuumetta mutta saa nähdä sitten kun ne pienet syntyy... Kaikilla esikoinen tulossa ja ihan innoissani olen sitten kertonut omia kokemuksia, ja muistanut painottaa epiduraalin ihanuutta :LOL: . Jotenkin se oman lapsen synnytys tuntuu jo kauheen kaukaiselta, vaikka eihän siitä kauaa edes ole.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!!!
 
Ihan pikaseen, kommentoin enempi myöhemmin...

Mullakin meinaa nyt vauvakuumetta pukkailla, kun eilen näin ihan pieniä nyyttejä. On ne niin supersulosia! Onhan toi jätkäkin tosi mainio tyyppi ja ihan täydellinen, mut jotenki sellanen ihan pieni on ihan eri asia... Ton pojan kanssa voi jo puuhata vaikka mitä ja seuraakin siitä on, mut ois sellanen pienikin ihana. Jäitä hattuun kuitenki... Vielä ei o meillä toisen aika.
 
MOikka!
Täältä myös Teppikselle isot onnenpotkut,tulkaa terveinä takasin!! :wave:

Mun aamu alkoi aika ikävissä merkeissä,olin viemässä mammoille noita pieniä ja muistin että Miskan soijamaidot jäi jääkaappiin...
No,äkkiä uukkari ja juur kerkesin muutaman auton eteen ja takasin kotiin kovaa vauhtia.myönnän että mulla kaasujalka aika herkkä ja noin kun poju huuteli takana ja maidot jäi niin siinä vauhti nousi.

Sitten noin parin kilsan päässä takapeilistä vilkahteli valot,kuin kauniit jouluiset valot... :p
Pysähdyin nätisti ja polliisi kysyi että minne hoppu.Selitin kuin ruuneberg ja sanoi poika että kyllä tästä jotain on kirjoitettava.
Olin ajanut 40 alueella 64...Ja vähän ylikin,sanoi että pyöristää siihen sitten,tulee mittarivirheet ym.kattottua.
Voi ei.

No,muksut on nyt hoidossa ja äiti depiksessä.Ikkunoita piti pestä ja vitriinien lasihyllyt ja lasit...
Ei oikein ole intoa,mutta omaa tyhmyyttä.KUinka voi tehä uukkarin ja vielä poliisiauton eteen!! :wave:
Sanoin että vie maalautukseen auton,eihän se ees näytä poliisiautolta kun ei ollut katolla vilkkuja eikä värit kohillaan.Siinä se naureskeli ja sanoi etten ole eka kun noin sanoo...
Pah...
Sen leuat kyllä loksahti kun sanoin että kuus muksua mulla!!! :whistle:
Mun ikäinen suurinpiirtein.Kaks lasta hällä.

Nyt on pää aika tyhjä,kierukasta oli puhetta-Netta mahtaakos kuparikierukka olla sulle sopiva jos sulla jo valmiiks epäsäännölliset kuukautiset?
Mulla oli ekan jälkeen tuo kuparivenkura ja sitä en ota ikuna.Mulla ollut normimenkat ja sillä ne oli ihan järkyt.VUosi ja vuosi ja sitten tulinkin raskaaks.Kesken se meni ja tuli perään kohtutulehdus.

Horminikierukka on ollut kahdesti eli nyt toinen.Kaksosten jälkeen oli eka ja olin tyytyväinen siihen.

Hassua Kääk että sillee lääkäri jupissut...Mulla oli 5 päivä menkoista ja se piti kans kuulemma mennä ihan heittämällä kun 5 lasta.No,eipäs mennytkään ja joutui jotain kohdunkanavaa avaavaa lääkettä laittamaan.Sanoi että eriskummallisen kiree on tuo kanava.
Jaa.Kohtukin oli kaameen pieni kuulemma.Ihan kuin olis ollut väärin kaikki.
Mutta sai paikoilleen.Otin 800 mg buranaa ennen laittoa ja ei kaameesti sattunut.Onhan noita synnytyksiä ollut ja pieni kipu ei pelota.POis otto on musta ihan ok,vähän nippasi.
Joskus enemmän sattu jo pelkästään ne lekkurin vermeet kun pimppaan niitä laittaa!!

Huomenna meillä lastenpoli,katoaan mitä maitoaltistus sanoo.
Miska on viihtynyt nyt viikon aikana selälläänkin ja eilen kääntyi selältä masulleen.Luulen että on ollut masuvaivaa ja siks ei ole selällään ollut ollenkaan.Ja nyt masu parempi niin viihtyy lattialla.
Ryömii jo muttei istu.

Voi teitä kun vielä voitte haaveilla vauvoista.Mies on meillä haaveilija ja mäkin teoriassa.Mutta käytäntö sanoo että stoppi.
Olis helpompi jos kroppa ei kestäis vaikka tms.mutta sen puoleen vois hyvin tehä vielä.

Jumpassa oli kova polemiikki pömppömasuista ja lasten saamisesta.Naiset kailotti kovaan ääneen kuinka lasten saaminen vei litteen masun,osalla yks taikka kaks lasta.
Mun kaveri sanoi että tällä onkin 5 lasta ja kattokaas sen mahaa...
TUli hiljaista ja oli vähän nolo olo.Mutta oikeesti ei lapsen saaminen taikka useemman määrää sitä ettei koskaan voisi olla maha pieni.
Sitä on vaan kai helpompi sanoa niin.

Enkä tiiä mistä johtuu ettei mun maha pömpötä,en juur jumppaa,kaks kertaa oon käynyt nyt 3 vuoteen,kotona ei juur tule tehtyä mitään.
Kävelen ehkä kerran kaks viikossa vaunulenkin.

Mä luulen että tä iso katras pitää huolen että äiti pysyy kuosissa,sillä ylös alas portaita,sinne ja tänne huudetaan.

Mutta nyt luen seiskan ja sitten alkaa ikkunoiden pesu!!

Hanille kovasti menkkoja toivotetaan täältä!!! :wave:
Ja plussaa hetimiten!!!
 
Pikaisesti ennen luentoa: Kata, millaista soijamaitoa Miska juo, onko se apteekin tavaraa vai mitä? Kallista? Meillä poika ei voi maitokorviketta juoda, ja mietin noita vaihtoehtoja kun on tämä koulu taas alkanut. Kovin usein ei tarvitse pulloa antaa, kun voin tenttiä suurimman osan opinnoista ja lukea kellarin kerhohuoneella (kiitti Kreecher vinkistä, hyvin toimii), käydä vain välillä imettämässä kun kutsu kuuluu.

Meidän pieni innostui vihdoin kääntyilemään. On sitä odoteltukin jo. Heti kun jäi isin kanssa kotiin, alkoi molemmin puolin kääntyileminen innostaa. Mies hehkuttaa, että hänen ansiotaan koko kehitys... Minä siihen vaan, että jokuhan ne pohjatyötkin on tehnyt, kukahan olis.

Joo, pakko kiiruhtaa etten myöhästy. Toivottavasti Teppanan pojalla kaikki on hyvin!

Naru + poikanen 6.5 kk
 
Pikaseen Narulle,on apteekin soijamaitoa mutta jos saat B-todistuksen eli tuon maitoaltistuksen kautta niin Kela korvaa siitä sen oliko se 70 prossaa.
TUo purkki maksaa 11 euroa ja siitä saa reilu 3 litraa.
Meillä vielä sama purkki käytössä kun viime pe ostin.
Ja lääkärin mukaan 5-8 desiä riittää päivässä.

KOita ihmeessä sen nimi on Nutri Soija ja saa ihan ilman reseptiä.Taitaa olla halvin mahollinen vaihtoehto.
 
Luojalle kiitos, pojalla ei ole kasvainta!!!! :D Eli migreeniä ilmeisesti sitten. Nyt on kyllä niiiin huojentunut olo, aivan mahtavaa! Kävin ostamassa ihan täytekakun, että saadaan juhlia hyviä uutisia =). Kuvauskin meni hienosti eikä tarvinnutkaan edes nukuttaa, kun poika jaksoi niin hienosti olla liikkumatta! Oikein paljon kiitoksia kaikille tsempityksestä ja myötätunnosta! :flower:
 
Ihanaa kuulla Teppanalta hyviä uutisia! Vaikka eihän se migreenikään mitään herkkua ole, niin onhan se paljon pienempi paha! Reipas poika teillä :)

Olin sitten eilen ajelemassa siellä pimeällä ja oli kyllä turhin juttu mistä olen 85e maksanut... 4 kertaa yhteensä kiersin radan.... Mutta onpahan suoritettu nyt sitten!!

Meillä tytöllä onkin nyt sitten kova kiire.... moneen kertaan nousi polvilleen sohvaa vasten tänään ja pesujen jälkeen nousikin sitten seisomaan sohvaa vasten.... Ihan innoissan siinä hihkui, mutta äitiä pelottaa kun ei noi fyysiset taidot oikein kohtaa tuon halun kanssa.... Nyttenkin polvet notkui ja aiemmin kun polvillaan oli kaatui ihan suoraan taaksepäin takaraivo edellä :|


Niin ja joku siitä kierukan laitosta kyseli, niin minä otin sen kaupungun tarjoaman ilamisen kuparikierukan ja ihan tyytyväinen olen ollut vielä. Laittaminen ei sattunut yhtään, vaikka aluksi pelkäsin sitä niin että polvet tärisi....
Yhdet menakatkin tässä tuli joulun tienoilla, eivätkä olleet mitenkään erityisen kivuliaat, runsaat kylläkin, mutta olihan ne ekat menkat synnytyksen jälkeen, että sen piikkiin voi laittaa. Eikä ole ollut välivuotoja tms. Joten voin omasta puolesta kyllä suositella! :)

-Hiiviö & Neiti tänään 7kk-
 
Olipas helpottavaa nähdä nuo Teppanan uutiset, piti oikein sitä varten tulla vielä ennen nukkamaan menoa vilkaisemaan.

Joo Naru, katos kun hyvän pohjatyön oot tehnyt niin nyt on isällä sitten kotpna helpompaa:) Miten sulla on mennyt, onko ollut päivisin ikävä poikaa?

Täälläkin on tosi pitkät jonot päivähoitoon. Ajattelin hiukan syksystä laittaa päiväkotiin, ainakin nyt haen varuilta paikkaa. Välillä tuntuu, että just sen tasoisia välkkyjä vastauksia, mitä Ebbuliini oli saanut. Katsoin juuri tänään Kelasta noita etuuksia ja kyllä ne vaan on pieniä summia. Käytännössä toisen palkan varassa tai säästöillä (millä?) pitäis yrittää kitkutella. Mä en pystyisi sillä summalla maksamaan edes omaa osuuttani asuntolainan lyhennyksestä ja vastikkeista. Mutta nyt en ole ihan varma Ebbuliini, että haluatko sulle pidettävän peukkuja sen työpaikan saamisen suhteen vai ei.
 
Ihana kuulla hyviä uutisia Teppanalta! =) :hug:

Eilen sain ikäviä uutisia.. Rakkaalta sukulaiselta löytyi syöpäkasvain. Nyt vaan toivotaan parasta. Kolme lasta hänellä, kummeja ollaan ristiin rastiin toistemme perheille. :(

Menkat alkoi täälläkin :/ Olisi saaneet pysyä pois kun ei kerta mies ole enempää lapsia luvannut. Pompulan kuvailemaa monta päivää kestävää tuhruvuotoa tuli ennen kun alkoi kunnolla.

Mulle laitetaan kanssa hormonikierukka. Pitäisi kuulemma papassa käydä ennen sitä, kun en ole vuosiin käynyt. Eli ilmeisesti seuraavien kuukautisten aikaan olisi sitten kierukan laitto. Sitten onkin lähes tulkoon poissuljettu se mun salaa toivomani yllätysraskaus.

On tosiaan ihmeellistä kuinka eri tahtiin vauvat lähtee liikkeelle. Ihan jo saman perheen sisälläkin! Alina kääntyi mahalleen tasan 5-kuisena ja lähti ryömimään eteenpäin pari päivää päälle 6-kuisena. Nyt keikkuu konttausasennossa. Ei istu vielä ilman tukea. Esikoinen kääntyi kanssa tasan 5-kuisena ja ryömi eteenpäin 8,5-kuisena, eikä puhettakaan että olisi heti perään noussut konttausasentoon, saati istumaan. Poika nousi tukea vasten 10-kuisena, konttasi 1-vuotiaana ja oppi kävelemään päälle 1,5-vuotiaana.

Katalle myötätuntohaleja! Mä oon myös saanut ylinopeusrapsut partiolta joka liikkui autolla, jota ei voinut tunnistaa poliisiautoksi. Epäreilua!

Vauhtia ja jännittäviä tilanteita täällä tänään: poika tuli niskojen kautta rappuset alas. Näytti tosi hurjalta, mutta ei onneksi sattunut pahasti!

Jonina: Pidä vaan peukkuja! Meidän "säästöt" riittää 2 kuukauden kotihoitoon, sen jälkeen pitäisi nostaa laina-ajat maksimiin, että saataisiin kaikki maksettua...

-ebbuliini ja Alina 6,5kk-
 
Heips!
Mites mulla onkin jäänyt useampi päivä väliin... Kauhiaa! :D

Heti alkuun Teppanalle, ihanaa, että tuli hyvät uutiset! Mulla alkoi aikanaan migreeni 6-vuotiaana just noin, oli muutama raju yöllinen kohtaus. Silloin tehtiin kans magneettikuvaukset ja EEG, sama uudestaan 8-vuotiaana ja vielä kerran 18-vuotiaana. Äiti on puhunut jälkeenpäin, että tuntui, kuin olisi lekalla isketty päähän, kun silloinkin ensimmäinen epäilys oli aivokasvain. Mutta tyhjä on pää, onneksi. ;)

Myötätuntoa tulee täältäkin Katalle, olen yleensä todella tarkka nopeusrajoitusten kanssa, vaan sen kerran kun jäi kyltti huomaamatta, posotin satasta juurikin siviiliautoa vastaan 80 alueella. Poliisi kyseli vähän epäuskoisen näköisenä, että "pitääkö tämä nyt tosiaan paikkansa, kun sulla on verotiedoissa vuositulona alle 5000?". Onni onnettomuudessa, että sakot tuli opiskeluaikana, niin jäi aika pieneksi.

Ja mitämitämitä, voiko siis korvatulehdusten takia saada sen hoitotuen? Aleksanterilla on nyt ollut neljä korvatulehdusta lokakuusta lähtien, eli vajaassa neljässä kuukaudessa! Täytyykin alkaa selvitellä...

Aleksanteri pääsee nyt 5.2. lastenpolille allergiatesteihin (prick), meinasin samalla kysellä siitä soijamaidosta, voisiko sitä kokeilla korvikkeena. Paitsi että just nyt jätkä ei ole huolinut tuttipulloa eikä nokkamukia lainkaan, kun olen yrittänyt antaa lypsettyä maitoa. Ärsyttävää, kun kotoa poistuminen on aika kortilla, kun jätkä ei vaan juo. Plääh.

Kreecher ja Aleksanteri
 
Kiitos kysymästä Jonina, hyvin on mennyt, eikä ole ikäväkään juurikaan. Pitkinä päivinä on niin kiire, ettei oikein ehdi ikävöidä, lyhyinä ei taas ehdi tulla ikävä. Onhan se poikanen mielessä aina, ja maitoasia huolettaakin aina välillä, mutta kun hän on niin onnellisen oloinen lapsi, niin ei paljon huoleta. On tosin ihanaa aina pitkän päivän jälkeen päästä kotiin nuuhkimaan pojan niskaa... Välillä on iltaluentoja, enkä ehdi kotiin ennen kuin lapsi jo nukkuu, ja silloin kyllä tulee ikävä. Sitten menen hiljaa katsomaan, kun vauva nukkuu. Haluaisin nostaa syliin, ja vain suurella tahdonvoimalla voin vastustaa kiusausta. Olisin minä ihan mielellään vielä kotona, mutta on tämä hyvä näinkin.

Hienoa, että Teppanalla huoli pieneni! :hug: :flower:

Naru + poikanen 6,5kk
 
Hyvähyvähyvä että Teppanan lapsella ei ole sen suurempaa hätää! Migreeni on inhottava, mutta sen kanssa voi elää ja hyvällä lääkityksellä sen saa siedettäväksi.

Meillä Anton on ollu jo kaksi viikkoa inhottavassa räkätaudissa, kova nuha ja välillä yskii pahankuuloisesti. Kuumetta ei kuitenkaan ole ollut ja toivotaan että tämäkin menisi pian ohi. Helpollahan me olemme päässeet tautien osalta (*koputtaa puuta*), mutta vaiva se on pienikin vaiva.

Btw, laitatteko lapsen aina ulos päikkäreille (kun ei ole kipeä tai kamalat pakkaset)? Meinaan kun on tuo myrsky tulossa... Anton ei ole kertaakaan nukkunut pitkiä päikkäreitä sisällä ja vähän epäilen ettei saada nukkumaan kovin pitkään. Yks päivä tällä viikolla kokeilin, nukku puoli tuntia, eikä sen jälkeen millään... Sit loppujenlopuks vein ulos ja siellä nukku vielä 1,5h. Aamupäiväpäikkärit nukkuu kyllä sisällä ja ne venyy joskus tunnin mittasiks (yleensä puoli tuntia), mutta sen pidempään ei ole sisällä päivisin nukkunut kun ihan pienenä.

Kommentoidakin piti, mutta nyt on riennettävä muihin puuhiin! Meille tulee tänään perhevalmennuksesta tutuksitullut perhe syömään. Heidän Antonia 17pv vanhempi poikansa on kontannut varmaan jo 2kk, niin ne toiset :)

Anskuli ja Anton 7kk ja 2pv
 
Voi kun kurjaa Ebbuliini, jaksamista tilanteessa, jossa varmaan sinunkin tukeasi tarvitaan samaan aikaan kun sairaus on suru myös itsellesi. Toivotaan, ettei olisi sitä pahinta laatua.

Niin ja pidän peukkuja, että saisit haluamasi työn. Tunnen jo nyt itse tuskaa siitä, että syksyllä joudun viemän pojan hoitoon. Onhan meillä jo nyt osa-aikainen hoitaja, mutta hän tulee aina meille kotiin, niin ei tunnu aivan samalta. Pitäisin tämän järjestelyn, jos voisin. Tulee vaan niin rahallisesti kalliiksi ja hoitajalle on syksylle jo muita suunnitelmia.

Meillä nukutan tosi usein päiväunet sisällä, koska meillä on avoparveke (ei edes kattoa) niin pitäisi olla esim. parvekevaunut erikseen. Eikä ole tullut hankittua. Nukkuu vaihtelevasti 30-60 min, ulkona (esim. kävelyllä ollessa) yleensä sen tunnin. Eli aika samoihin menee joka tapuksessa.
 

Yhteistyössä