~KesäMassut 2007~

Heip.

Pitkästä aikaa taas sain itteni koneelle. Tyttö taiskin alottaa jo yöunet tossa polvien päällä, kun on nukkunut jo tunnin yhteen menoon. Yleensä ei nuku kuin enintään puolen tunnin tirsoja, paitsi sitten yöllä pitkiä pätkiä.

Kateellisena luen teidän uusia raskautumissuunnitelmia.. :ashamed: Mulla olis vielä kolmas lapsi haaveissa (ei tosin heti, mutta muutaman vuoden päästä) mutta mies on ehdottoman varmasti sitä mieltä, ettei enempää lapsia tule. Ja jaksaa muistuttaa asiasta aina kun nämä kaksi kullannuppua kiukuttelee.. :kieh: Jospa se muuttais kuitenkin mieltään kun aika kultaa vauva-ajan muistot...

Jaahas.. Täytyy hiljentää tyttö ennen kun poika herää.. Palaillaan!

-ebbuliini ja neiti 6,5 vk-
 
Täytyy munkin kehua tuota ihanaa Kreecherin tatuointia! :heart:
Jos uskaltaisin itse joskus ottaa tatskan, niin tuollainen lintuaihe olisi tosi ihana tai sitten lasten nimet pienesti - meillä vaan lasten etunimet ovat pitkiä, joten lempinimet voisi ehkä laittaa...

Minä myös kaihoisasti luen teidän raskautumisaikeista, kun tämä poika jää meidän viimeiseksi lapseksi (näin siis isäntä on päättänyt :'( ) ja tässä pitäisi myös alkaa harkita jotakin pidempi aikaista ehkäisyä - gynekologi suositteli hormonikierukkaa laitettavaksi sitten joskus, kun täysimetys loppuu ja kuukautiset alkaa.
Aiemmin mulla tosin on menkat alkaneet vasta sitten, kun olen lopettanut imettämisen kokonaan eli yli vuoden kuluttua synnytyksestä, joten kumeilla mennään luultavasti vielä vuoden verran...

Kumeista tuli mieleen, että eilen sekstaillessamme tuntui ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen siltä, että paikat ovat vihdoin entisellään! =) Edes liukkaria ei enää tarvittu ja limakalvot pysyivät silti ehjinä.

Huomenna on Oskarin 2kk-neuvola ja rota-rokote annetaan myös samalla.
Innolla odotan, minkä kokoinen poitsu on nyt! :heart:

Onko vauvoillanne ilmennyt yht'äkkiä huutokohtauksia nyt parin kuukauden ikäisinä - siis ettei edes tissikään rauhoita ja huuto vaikuttaa kipuitkulta? :attn:
Eilen Oskari sai huutokohtauksia mummulassa ollessamme ja arvelin hänen vierastavan, mutta kotosalla sama meininki jatkui illalla.
Myös tänä iltana poika huusi aivan hurjana sylissä, eikä hän viihtynyt missään muuallakaan (ei lattialla, ei sitterissä ). :eek:
Pitänee kysäistä asiasta huomenna neuvolassa - hävettää vaan kysyä tuollaista tällaisena vanhana konkarina... :ashamed:

Nyt keskimmäinen kyselee "janovettä" - pitää mennä!

Riina-Niina ja Oskari 2kk1pvä :heart:
 
Meidän ukko on jo tosi vanha=) ainakin tuntuu siltä, nimekseen sai Joona Eino Christianin 21.7. oli ristiäiset, nyt vetelee päikkäreitä sohvalla massullaan... olen ihan viekussa=) 2kk neuvolassa pituutta oli 61cm ja painoa 5950g, et hyvin on kasvanu. Joka päivä kakkaa. Hyvin voidaan. Kylvyssä köydään joka ilta, kun on ollut niin kuumaa ja poju tykkää hillittömästi, ei vaan millään haluis pois. Vettä meillä ei huolita, joten varmaan saa sitte tissistä tarpeeks nestettäkin. iltakylpy on klo 19 ja sen jälkeen alkaa iltasyöpöttelyt ja 21-22 ukkeli menee yöunille, nukkuu n.5-7 tuntia, sit syödään ja vaihetaan kuivat, sit nukkuu aamu kuuteen ja sillon syödään ja vaihdetaan taas vaipat ja sitten heräillään ysin aikaan.... päikkäreille mennään noin klo 11 ja sitä ennen syödään kunnolla... päikkäreiltä herätään 15-16 ja sit syödään.... pikku torkut otettaan 17-19 välissä, joku 15min-45min ja syönti uusiks... että tämmöne rytmi meillä.... mukavasti on omaa aikaa välillä ja välillä jos on kenkkupäivä, niin ei kerkiä oikein edes vessaan=)... mutta en nyt enempiä, yritän ehtiä lukemaan jossain välis teen jutut ja vastailla sitte... meen ottaa itekkin pikku unet... :wave:
Maariana + Joona 2 ½kk
 
Hellurei!!
Eipäs ole tullut käytyä täällä kirjoittelemassa mutta lukemassa kylläkin melkein joka päivä!laiska kirjoittaja kun olen ja kateellisena luenkin teidän kirjoituksia jotka aina jaksaa käydä kommentamassa muiden juttuja ja kysymyksiä... :ashamed:

Meillä poju sai 5.8 nimen Sakari Johannes!Toai hyvin jaksoi olla koko ristiäisten ajan! Tosi rauhallinen poika muutenkin on koko vauva ajan ollut että ei juurikaan itkua ole kuullut!

Tänään Sakari on tasan 2kk ja huomenna olisi 2kk neuvola!jänskättää miten poika kasvanut! :) tuntuu itellä välillä että maito ei välttis ihan riitä pojalle mutta sitten taas kun antaa lisämaitoa niin kaarella kaikki ulos joka kerta niin kait se kitinä sitten on vain maha kipua eikä nälkää!

kakkaamisesta oli puhetta..meillä poika kakkaa joka toinen päivä!esikoinen kakkasi viikon välein ja yhesti meni 2 viikkoa!! onneksi ei vielä ainakaa ole poika esikoiseen tullut! :D

Sakari on nyt pikku hiljaa vasta alkanut hymyilemään ja esineitä tosi tarkasti katsoo ja pää pysyy hyvin jo pystyssä! heiluttelee leluakin jo sitterissä ollessa hyvin!siinä on sellainen klelu kaari!

nukkumisesta..poju alkaaa nukkumaan yö unia n.klo 22.00 ja ensimmäisen kerran herää yöllä syömään n. klo 2.00 ja toisen kerran n. klo 4.00-5.00 ja sitten nukkuu aamuun asti johonkin 7:ään ja sitten alkaa suurinpiirtein 3 tunnin välein koko päivän sönti ajat iltaan asti! :)

Kasvaa noi lapset niin hurjaa vauhtia että ei ole meidänkää vauva ole enää ihan vauva! :'( vois silti vähän pidempään pysyä vauvana, mut toki koko ikänsä ne kyllä ihania ovatkin! :hug:

kertokaa miten saisin vauvalta imuotteen korjautuvan kun poika alkanut nyt väärin imuttamaan..aina alhuuli "loksahtaa" kun voimakas imu syntyy!menee ilmaakin sitten surkeasti sisään ja siitä tulee ne mahakivut! :/ toki ajattelin huomenna kysyä neuvoa neuvolassakin mut jos jollain on kokemusta niin neuvot on tervetulleita!!!! =)

minulla itellä oli jälkitarkastus eilen ja kaikki oli ok!

parisuhde meillä menee muuten hienosti mutta mulla edelleen halut vähän häveksissä!harmittaa niin hirveästi mutta sille ei tosiaan voi mitään..jospa se kohta alkais rullaan! ;)

Pikkumyy laittaisitko minun kohdallelapsi luvuksi 3 lasta! :)
vaikka keskimmäinen lapsemme menehtyikin niin silti hän on meidän lapsemme! :heart: :hug:

nyt sakarilla taas syönti tauko!moikkelis!

AnttuLiisa ja sakari 2kk
 
meil peen neiti nukkuu koko yön (neiti synty 1.7.07)
nlas ol 4kg ja 55.2cm (syntyessään 3340g ja 50cm)
syö oikeestaa enee nannii tai tuttelii..esikoinen keksii herjuudet jos rupeen imetään...
kuopuksella on pikkase vaivoja kakkaamise kaa...ostin mallasuutetta jos se auttas.. esikoll ei ollu kakkavaivoja vauvana eikä nytkään..
 
Moi taas!

Meidän pikku poikaselle tuli nimeksi Lauri (+kaksi muuta nimeä joita en nyt netissä paljasta:) ). Tänään oli 2kk neuvola ja ohhoh kun oli poika kasvanut.. 62,5cm ja *fanfaareja* 6920g :eek: :). Huomasin kyllä että on kerääntynyt makkaroita mutta että jo liki 7kg, huh. Sosiaalinen pikkumies on, juttelee kovasti ja nauraa hekottaa suu auki.. Koko suku tuli hurmattua ristiäisissä! :heart:
Kakkaa tulee 2-4kertaa päivässä eikä isompia massuvaivoja ole jos muistaa vaan antaa cuplatonia parikin kertaa päivässä. Laurilla on joskus "nukkumattomuuspäiviä" ts. ei oikein malttaisi mennä nukkumaan ja päiväunet jää max tunnin mittaisiksi. Onneksi yöt menee sitten pitemmillä unilla *kopkop että jatkossakin menee* ja seuraavana päivänä päikkärit maistuu taas.

Jahas nyt taas käy maitokutsu... :)

Niini ja Lauri 8vk ja pari päivää päälle
 
Iltaa!

Aleksanteri nukkui viime yönä 9 tuntia putkeen! Oli aika uskomaton fiilis aamulla, kun pojan herätessä tajusin, että jätkä on vedellyt unta palloon koko yön läpi. Ihanaa!

Olin muuten tyylikäs näky sitten, kun tietysti noin pitkällä syöttövälillä rinnat tuli aika täysiksi. Poika sitten nälkäänsä imikin toisen aivan tyhjäksi, mutta toisesta ei sitten enää jaksanut syödä... Lopputulos oli aika eriparinen! :LOL:

Sain tuon tatuointi-idean ihan extempore yks ilta. Olin jo aiemmin miettinyt, että haluaisin tatskan, joka kuvastaisi lapsiani. Olin jo päätynyt laitattamaan pienet jalanjäljet, mutta en oikein keksinyt niille kivaa paikkaa. Sitten välähti, että kun tuo iso lintu siinä selässä jo oli valmiina, niin siihen sitten poikaset. Niissä täpinöissä ajelinkin silt istumalta liikkeeseen varaamaan ajan. :D
Silloin ei käynyt edes mielessä yhtälö tatuointi+imetys, mutta selvittelin sitten jälkeenpäin, että ei ongelmia.

Niini, loistava nimivalinta! T: myös Laurin äiti

virpi82 oot tainnut saada ihan hyväunisen vauvelin, se on ihanaa! Eikö sulla alkanutkin vauva nukkua tosi varhain täysiä öitä?
Meillä esikoinen alkoi kans 6 viikkoisena vedellä unia läpi yön, keskimmäinen taas oppi mokoman taidon tuossa muutama kuukausi ennen kolmannen syntymää. Kaverin 5-vuotias ei ole kuulemma nukkunut heräämättä kuin yhden yön ja senkin ollessaan mummolassa hoidossa... Mä joutuisin varmaan itse hoitoon, jos olisin saanut sellaisen lapsen, joka todella ei nuku lainkaan...

AnttuLiisa en taida muuta apua osata antaa tohon imuoteongelmaan, kuin että koettaa korjata vaan aina kun ote muuttuu huonoksi. Että rinnalta irti ja sitten tissiä suuhun uudestaan. Erilainen imetysasento saattaisi ehkä auttaa... Tai sitte rintakumin kanssa kokeilla. Meillä välillä nänni lipsuu pojan suusta, kun maitoa tulee oikein paljon ja iho muuttuu "liian liukkaaksi". Kumi auttaa tähän vaivaan.

Taas lyö oikein tosissaan luopumisen tuska päälle, kun lukee noita raskautumissuunnitelmia. Näin on näköjään käynyt muillekin kuin minulle... Mutta olen silti erittäin varma, että meidän lapsiluku on nyt tässä. Ja pakko olla, kun miehelle se vasektomia tosiaan tehdään.

Tilasin muuten myllymuksuilta vaippakankaita, ompelin jo yhden! Tuli aika hauska limen vihreä vaippa. (ihan kuin sillä ulkonäöllä olisi jotain merkitystä, ei se kakka sen kauniimpaa ole söpössäkään vaipassa...)

Nyt täytyy häipyä nukkumaan.

Kreecher ja Aleksanteri 2kk ja rapiat
 
Eilen tosiaan oli Oskarin 2kk-neuvola ja tosi hyvin poika kasvaa pelkällä rintamaidolla; oli tullut +620g ja +2cm kahdessa viikossa eli uudet mitat ovat 6270g ja 60cm. :D

Huutokohtaukset ovat kuulemma ihan normaaleja tämän ikäisellä vauvalla; on masuvaivoja / taistelee unta vastaan / ei ole päivän seurustelukiintiö täynnä tms.
Huuto ei ole luultavasti kipu- eikä nälkäitkua, jos hyvin nukkuu (varsinkin) yöt. Näin sanoi siis neuvolatäti...

Nyt Diiliä kattomaan! :wave:

Riina-Niina ja Oskari 2kk3pv :heart:
 
Täältä pikaisesti "yökirjoittelua". On niin kiirus ikään kuin päivisin, että hätäseen ehdin tulleita tekstejä vilkaista, mutten itse kirjoitella. Nyt tässä pumppaan rintoja (kun poika meni kasilta nukkumaan eikä herännytkään syömään, en uskalla odottaa täysillä rinnoilla aamuun saakka tai ei itse tule nukuttua) ja samalla vilkaisin viestit.

Kivoja nimiä on lapset saaneet. Meilläkin on lauri yhtenä nimenä, en viitsi muita paljastaa täällä netissä. Tätäkään ei tarvi laittaa etusivulle.

Poika nukkuu jo yöt kivasti, heräilee siinä kuuden aikoihin. Yösyönnit on jääneet pois kokonaan. Ja äitikin saisi kunnon unet jos vain malttaisi mennä nukkumaan. Yleensä nukahtaa illalla siinä kymmenen ja yhdentoista välillä, siis poika.

Mulla ei selkeästi riitä maito, johtuisikohan näistä kuumista ilmoista. Olen huomannut, että iltaisin vaan kitisee lisää maitoa, vaikka olen saattanut jo yli tunnin imettää. Olen sitten antanut lisämaitoa (esim. omaa pakasteesta tai korviketta). Eipä siinä muutakaan voi, en halua huudattaa toista nälkäisenä. Saattaa olla, ettei tule juotua riittävästi, joten maitoa ei kerry.

Täällä alkoi menkat, plääh. Tosi pian ne tulikin, olin ajatellut ehkä että siellä jossain imetyksen loppupuolella.

Sorry etten kommentoinut muiden juttuja, mutta nyt on pakko mennä nukkumaan.
 
Huomenta vaan kaikille.
Tää on kyllä uskomatonta, ettei muka ehdi kirjoitella tänne... lukasemassa käyn kyllä joka päivä useaankin otteeseen, mutta aina muka on niin kiire, etten ehdi kirjoittamaan...
Meillä kanssa neiti kasvaa kohisten. Ensi viikolla on seuraava neuvola ja on jännä nähdä minkä kokoinen neiti jo on...
Yöt menee nyt ihanasti. Syödään viimeisen kerran 21-23 ja sitten nukutaankin tuonne 5-6 asti, ja syönnin jälkeen jatketaan taas unia..
tosin itse en yleensä unta saa enään sen syöttämisen jälkeen, mikä on toisaalta huono, kun sitten iltapäivällä alkaa olla väsymys jo aika kovaa.. ja yleensä en tuota kohta 2v. ja nuorta neitiä saa samaan aikaan päikkäreille, että itse kanssa pääsisi...
meillä oli kanssa ristiäiset sunnuntaina ja oli kyllä yhtä tuskaa, kun oli niin jumalattoman kuuma..
Kreecher sairaan siisti tuo sinun tatuointisi... itse olen kanssa aina haaveillut tatuoinnista, mutta aina se on vaan jäänyt sille tasolle...
Nyt sitten taas arki on alkanut, kun nuo isommat aloittivat koulun... ja sitten alkaa taas se muistaminen, että mitä on milloinkin... ja tietty kohta alkaa sitten sairastelut.. toivottavasti ei....
jaahas, nyt alkaa kuulua sellaista tuhinaa, että parempi mennä ennen kun huuto alkaa....
mukavaa loppuviikkoa kaikille..

jousimies-70 + neiti kohta 2kk
 
Huomenia!!
Oi että kun eilen iski kauhee ketutus...taisi mennä vuoristorata yli ja ympäri..
Miska tosiaan on nukkunut pienestä asti yöt isin kanssa ja oikeestaan ilman yösyöttöä,sillä tankkaa 5-6 välillä.Mutta päivisin kun äiteen kanssa ollaan,niin eipä juur pitkiä nukuta!!
TOisinaan vetää 3 tunnin unet kyllä,mutta niin KOSKA!!???
Eilen nukkui sylissä tosi hienosti mutta auta armias kun laskee punkkaan ja meen tuon 2 veen kanssa ulos ja jo vartin päästä kuuluu ininää...
MÄ ehkä reagoin liian nopeeta,en tykkää päästää huutoon asti eli sitten nappaan sylkkiin ja sylittelen ja eilenkin tosiaan ulos otin ja siinä kävelin.

Sitten tuli tuon 2 veen likan päikkärit ja mitä vielä!!Kaamee huuto!Huusi ja huusi,aiemmin jäänyt tosi kivasti nukkumaan.Huus puolituntia sitten hain pois...

Luulen että oireilee kun isot lähti kouluun.Roikkuu koko ajan puntissa ja on jotenkin kauheen pelokas.Kaikki äänet,jopa heinäsirkka pelotti taas.Linnun laulu sai huihui kohtauksen ja äitin reidessä roikuttiin.

Onneks tuo Miska on suht helppo eikä huuda mutta nukkuis piru vie päivälläkin paremmin.Meillä ei päivissä juur mitään rytmiä vieläkään,herää 8-10 aikaan ja vamvoo 2 h ja sitten onkin unien kanssa yhtä arvailuja.

Nyt sitteristä kuuluu pahemman sorttista puhinaa...

Täällä Jousimies pelätään kans pöpöjä,kun isot meni kouluun!!

kata ja miska 2,5 kk
 
Mihin ihmeeseen tää aika menee? Ei tunnu ehtivän mitään.. edes tänne kirjoittamaan..

Meillä alkoi "arki" kun mies lähti töihin ja esikoisen kerho alkoi. Ajattelin etten mitenkään pääse näiden kahden neidin kanssa liikkeelle yksinäni aamuisin, mutta hyvin on menny. Mukavaa on ollut, esikoinen alkaa vihdoin rauhoittua ja spontaanisti auttaa vauvan kanssakin välillä. En olis kyllä uskonut ihan näin kovaa reagointia tähän vauvaan, vaikka odotinkin mustasukkaisuutta yms. Onneksi olen muiltakin kuullut, että samanmoista meininkiä on ollut vauvan synnyttyä.

Vauvan kanssa menee hyvin. On alkanut onneksi nukkua illasta aamuun mukavasti vain syömään heräämällä eikä enää oo ollu muutaman tunnin kitinöitä. Heräilee pari kertaa yöuniltansa syömään. Päivisin nukkuu riippuen siitä mitä teemme ja missä olemme, välillä kahden kolmen tunnin jaksoja ja välillä lyhyempiä pätkiä. Aika epäsäännöllistä touhua siis vielä.

Puklaaminen on aika tylsää, mut onneksi se on väliaikaista... Toivottavasti!
Meillä vauva ei viihdy mahallaan, alkaa heti kätinöidä ja suutahtaa. Selällään ja kyljellään viihtyy lattialla ja tietty sitterissä katsellen lamppuja ja ihan mitä vaan näkyy ympärillä. Viihtyykö teidän vauvat masullaan ja ootteko paljon pitäneet masullaan lattialla?

Jutteleminen on aika ihanaa, vauva siis juttelee hereillä ollessaan niin ihanasti.. Suositut "sanat" on gää, gäy, hää. Ja se hymy, virne ja vielä pieni kikatus/kiljahdus. En taas muistanutkaan kuinka ihania nää vauvat on.

Mua muuten kosittiin!! Eli nyt ollaan kihloissa ja suunnitellaan häitä parin vuoden sisään. Aika ihanaa.

netta73 ja vauva 8 vkoa

 
Täällä taas nopsaan..

Onnea Netta73 :flower: !
Mahallaan olemisesta sen verran että meidänkään poika ei siitä oikein tykkää, alkaa kiukuttaa kun ei jaksa vielä kohottaa hartioita niin että näkisi enemmän. Viihtyy kyllä, jos vähän tukee hartioiden alapuolelta.
Ja Kreecher unohdinki eilen sanoa että on tosi hieno se sun tatuointi :)! Paljastuipas täältä monta Lauria,hih.. Niin juu, sitä nimeä ei tarvitse laittaa etusivulle tietoihin.

Äh, on jotenkin pää ihan tyhjä. Oli tosi kiire päivä kun mentiin ensin yliopistolle syömään ja sitten hoitamaan asioita kaupungille, eikä poikaa sitten huvittanutkaan ruveta nukkumaan.. Alkoi karjua kuin syötävä niin että kadut raikasi, isin piti käydä heittämässä meidät sitten kotiin. Taisi pojan mahaa vääntää kun 20ml syötyään teki niin ison kakan että piti ottaa pienet torkut sen ähinän jälkeen.. On se rankkaa.
 
Ristiäiset oli viime viikonloppuna ja neiti sai nimeksi Sini Juulia. Kaikki meni hyvin mitä nyt vähä oli lämmin...*huh huh siis kuuma* Sini kuunteli toimitusta mut sit alkoi pientä kitinää kun pappi kastoi pään...mut selvittiin pienellä keinuttelulla loppuaika...

Nyt neiti huikkii soffalta...nukkui TAAS 15min....varmaan kuudetta kertaa tänään...ei nuku pitkiä unia vaan noita pätkiä...Yöllä onneksi nukkuu eka pätkä 3-4h ja sit syöntiä loppuyö 1-2h välein...
Edellisyöllä kyl valvoi yhtäkkiä klo 01.30-05.30.......ei vaan uni tullut...näitäkin öitä ainakin joskus...
Onko muita tälläisiä pikkutirsojen ottajia??????


Hyvää illan jatkoa....tv: Mantsu =) ja tytöt :heart:
 
Meillä myös poika vetää varsin lyhyitä unosia päivisin, vartti on tavallinen torkahdusaika. Joskus ottaa pidempääkin unta, mutta silloinkin kolme varttia maksimissaan. Jonain päivänä kovalla helteellä tosin veti kolmen tunnin päiväunet. Ja minä en osannut tehdä mitään, mitä olin jo viikkoja toivonut pääseväni tekemään (päiväunia, joogaa, siivoamista...) kun vain odotin, että kohta se herää, kohta se herää, no eikö se nyt herääkään, onkohan sillä kaikki kunnossa?

Onneksi meillä kuitenkin yöt ovat tosi rauhallisia, poika nukkuu 8-12 tuntia iltayhdeksän ja aamuyhdeksän välillä yhdellä syötöllä aamuyöstä, jolloin poitsu ei välttämätä edes kunnolla herää. Pakko on silti aamuyöllä syöttää, koska poikaa pitää lääkitä kahdeksan tunnin välein, mutta eipä tuo yksi syöttöherääminen yössä ole paha nakki.

Olisi silti kiva saada vähän rytmiä päiviinkin. Erityisesti niihin kitinäpäiviin... Välillä on päiviä, ettei poika viihdy mitenkään ja pitää hytkyttää koko ajan ja pitää pystyasennossa, hartiat väsyy ja hermostuttaa vanhempiakin. Erityisesti nyt kun on ollut niin painostavan kuumaa on pojalla ollut tosi kurjaa välillä.

Yleensä poika on kuitenkin tosi rauhallinen ja hyväntuulinen, naureskelee ja juttelee jo kovasti. Ei viihdy kovin kauaa itsekseen missään, eikä varsinkaan masullaan - se kiukuttaa hirmuisesti. Pienen hetken kuitenkin istuksii sitterissä tyytyväisenä tai sängyllä selällään, että saan joskus kahdella kädellä laitettua ruuan ja syötyäkin toisinaan. Äiti syö kun ehtii, poika kun on nälkä eli päivisin keskimäärin kolmen tunnin välein.

Nimiäisiä vasta suunnitellaan, myöhään ollaan liikkeellä sen suhteen. Ei vaan olla oltu kotona juurikaan, niin ei ole ehditty pohtia asiaa. Nimi on kyllä jo annettu aikaa sitten, kun piti saada passi pojalle että päästiin reissuun.

Naru ja poikanen n.7vko

 
Heipsistä pitkästä aikaa!
Oon käyny joka päivä teidän kuulumisisanne lukemassa, mutta nyt sain ite vasta aikaseksi kirjottaa. Meillä vauva-arkea eletään. Niko on rauhallinen poika ollu, ei turhia kitise. Jokeltelee ja nauraa paljon ja seuraa leluja ym.

Eilen oli 2kk neuvola, ja pojan mitat oli seuraavat; pituus 56,2cm (48cm), paino 5165g (3265g). Rintaruualla on kokonaan ja hyvin ruoka maistuu.

Itelläni oli samalla jälkitarkastus ja kaikki oli ok. Ehkäisyasiatki käytiin läpi ja päädyin siihen lihakseen pistettävään valmisteeseen, jossa yhtä hyvä ehkäsyteho ku pillereillä, ja samoja sivuvaikutuksia (mikäli tulee mitään). Se pistetään kolmen kk:n välein ja on tosi edullinen, vain 8 egee/piikki! Kokeillaan nyt tällä sitten...

Meidän perheellä on ollukin hyvin vaiherikas kesä... pojan syntymä, muutto heti sen perään, kahet häät käyty juhlimassa, serkku kuoli ja samana päivänä kuoli anoppikin syöpään. Hautajaisiakin ollu siis kahet. Sit viel pojan ristiäiset! :| HArvoin tällasta kesää on...

Tänään ois mullakin synttärit, täytän 26. En kyllä juhli mitenkään, katotaan sit, ku 30 tulee täyteen, ni ehkä sitten pienet pippalot järjestän. =)

Nättiä nimiä tullu palstalaisten lapsukaisille :heart:
Nopeesti kyl aika menee, kohta saa jo juhlia 1 wee synttäreitä!!! :LOL:

Jep, mutta, lapsukainen kutsuu taas, joten moikkelista kaikille ja mukavaa päivänjatkoa!!

Kesäheinä ja Niko su 2kk! :heart:
 
Aluksi puran turhautumiseni:eilen kirjoitin todella pitkän jutun tänne,jota en kopioinu koska aina ennen on homma pelannu-niin tietenkin jokin 1-2h huolto silloin päällä...miksi sitä ei voitu ilm.kun kirjauduin???

Meillä tytöstä tuli Nea...Nyt onkin sitten ristiriitaisia tunteita itsellä,et voiko häntä kutsua kuitenkin neeana??kutsutaanhan ida ja ada myös pitkinä vaikka niilläkin pitkät kirjoitusmuodot olemassa..KOMMENTTEJA KIITOS=)
Nea nukkui koko kasteen kiltisti.Videoitiin tilaisuus jota sitten myöhemmin kiva muistella..kyllä oli vähällä ettei itku päässy,niin kauniisti naispappimme puhui.

Nea nostaa hyvin päätä mahallaan ollessaan..taistelee voimiensa kanssa jonkin aikaa kunnes ei enää jaksa päätään nostella.

Yörytmi edelleen sama..noin 2 aikaan vasta nukkuun..ne nea nukkuu kyllä pvällä pidempiä kuin 15min pätkiä-kun joillakin teillä oli niin...

Kreecher,aivan älyttömän hyvän päähänpiston olit kyllä saanut-tollainen tatuointi persoonallisempi kuin nimet.

Jaahas aamu alko huonosti..eilisen pvän maito pilalla ja kahvia yritän sit mustana hörppiä-voi prkl!Nea vieläkin yöunillaan,joten ymmärrätte varmaan miksi rytmi illalla pitkä.

jälkitark.kaikki ok..vaihdevuodet vaan päällä...estrogeenin paikallishoitoon aion voidetta apteekista hakea..vahvistais limakalvoja.
en tiä onko nyt alkanu virtsankarkailua yks kaks..aina pissalla käynnin jälkeen tulee tippa housuun..no enpä ole treenannu alapään lihaksia..
verenpaino kerrankin normaali-raskausaikana aina melkein yläpaine alle 100..ja nyt 128...ja hemoglobiini 135

Kesäheinä tollaisesta piikitysehkäisystä en ole kuullutkaan..siis ihan imettäessä käy?

Pompula ja nea 2kk 1pvä
 
Täytyypi naputella vähän tekstinpätkää tännekin, joka päivä minäkin moneenkin kertaan käyn lukemassa juttuja ja tonne mitäs nyt puolelle tulee jonkun verran kirjoteltua jotain hölynpölyä, mutta tänne puolelle ei tulekaan enää niin usein kirjotettua, kun tähän pitää oikein syventyä ja siihen ei tunnu aika oikein riittävän.

Meillä on Niilo myös pikkutirsojen ottaja päivisin. 45min. alkaa olla ihan maksimi uniaika. Kaiholla muistelen kuinka kolme edellistä poikaa veteli 3-5 tunnin päiväunia vaunuissa. Mitään ei oikein saa tehtyä, kun niin vähän aikaa Niilo nukkuu. Ärsyttää vaan sitten jos on jonkin homman alottanut, kun sitä ei kuitenkaan saa tehtyä loppuun. Tiskikonettakin jos alkaa tyhjentää niin sen tietää, että kaks lautasta saa koneesta otettua kun jo kuuluu itkuhälyttimestä huuto... Ja Niilon hereillä ollessa hommista ei tule sitäkään vähää mitään, herra ei meinaan viihdy yksin ollenkaan. No ehkä pari minuttia saattaa olla sitterissä tai lattialla ilman huutoa. Muutenkin hereillä ollessa on usein perin tyytymätön lapsi. Ihan ehdottomasti tämä on kyllä kiukkuisin meidän vauvoista! Yöt onneksi menee hienosti, 1-2 kertaa syö ja muuten nukkua posottelee kainalossa kuin pieni porsas. =) Klo:21 mennään petiin ja n. tunnin Niilo lutkuttelee tissiä puoli unessa kunnes nukahtaa syvään uneen. Syömään herää kahden kolmen maissa ja aamulla tankkaa vielä viiden kuuden maissa jonka jälkeen jatkaa unia vielä n. kahdeksaan-yhdeksään.

Arki astui meilläkin kuvioihin kun kahdella vanhemmalla pojalla alko koulu ja toisiksi nuorimmalla kerho maanantaina. Toisiksi vanhin alotti ekan luokan ja esikoinen meni tokalle. Hienosti on eka viikko menny ja on ollut kyllä aivan mahtavaa kun saan olla tässä kotona laittamassa heitä kouluun ja olla vastassa kun pääsevät koulusta. On se vaan ihan eri tuntusta olla kotiäitinä nyt kun osa lapsista on jo koulussa kuin silloin kun oli kolme pientä siinä kotona pyörimässä. Molemmissa on kyllä puolensa. Toisaalta nyt pääsee helppommalla kuin silloin, mutta enää ei ole samanlaista vapautta mennä ja tulla ja tehdä juttuja kun koulu rajoittaa kuitenkin aika paljon.

Pompula sen mitä minä tiedän Nea nimisiä, niin poikkeuksetta heitä kutsutaan Neeana joten hyvin minusta voi sanoa Neeaksi jos siltä tuntuu. Nätin nimen olette tytölle antanut!! Ja kaikilla vauvoilla on kyllä ollu kivoja nimiä!:)

No niin taas kutsu käy, joten ei muuta kuin hyvää viiikonloppua kaikille! Niin ja kesäheinälle synttärionnitteluja :flower: :flower:

Muistuttelen vielä, että me ollaan osan kesämassuporukan kanssa suunniteltu tapaamista Helsinkiin syyskuussa, joten jos kiinnostusta on tulla mukaan niin käykääpä kurkkimassa tuolla plussalaisten kokoontumiset-puolella uudenmaan kesämassujen pinkkaa, mukaan mahtuu kyllä!!

Teppana & Niilo 2kk ja ainakin viikko päälle (ei enää pysy mukana montako viikkoa ja päivää vanha poika on.)
 
Viime lauantaina pikkumiehemme sai nimekseen Fredrik Nikolai :) Tämän viikon neuvolakäynnillä (2kk neuvola) mitat olivat:

6005g (3915G)
61cm (50cm)

Poika kasvaa hyvin ja äiti odottaa yöunien (masuvaivojen paranemista) pitenemistä...

Ihana muuten tuo Kreecherin tatuointi!!! Mielestänikin...
 
kiitos teille jotka Nean lausumiseen kommentoitte..meillä ollu ajatuksena neeana kutsua,mutta kirjoitustapana minusta Nea kauniimpi..Ja tietty tietoja jonnekin antaessa tarvii lyhyenä sanoa muutoin taatusti virhe tulee... rakkaalla lapsella saa olla monta nimeä ;)
Pikkumyy laita tietoihin Nea Tuulia-kiitos
 

Kesäheinä tollaisesta piikitysehkäisystä en ole kuullutkaan..siis ihan imettäessä käy?

Juu, imettäessä käy ja jos tosiaan olen tähän tyytyväinen, niin sitä voidaan jatkaa myöhemminkin ihan sinne asti, kun esim. pikkukakkosta ruvetaan suunnittelemaan! Minusta aika kätevää, ei tarvii muistaa niit pilsuja sitte ottaa joka ilta... =)


 

Yhteistyössä