~KesäMassut 2007~

Moikka!

Tultiin isompien kanssa uimarannalta justiin, ihanasti polskivat nuo 2- ja 4-vuotiaat. Aleksanteri oli isin kanssa kotona.

Pepsukka tuntuu varmasti kurjalta toi imetyshomma, mutta kyllä niistä vauveleista ihan terveitä ja kunnollisia kasvaa korvikkeellakin. Sulla varmaan ne hoidot vaikuttaa siihen maidontuloon...? Ainakin jos on kovin huono olla, niin voisi kuvitella vaikuttavan. :hug:

Juu, meillä on poikien makkari suht siivottu maalausoperaation jäljiltä. Sänky ja pojat lähtivät suht puhtaiksi, tapetit joutuu vaihtamaan. No, olkoon nyt maalit seinälä jonkun aikaa muistutuksena.

Olipa Pilkkis79:lle sanottu kummallisesti! Mä olen saanut vain kovasti kannustusta, kun ehkäisyntarpeesta puhuttaessa olen sanonut, ettei ole tarvetta. Mulla tosin imetys on ehkäissyt varsin tehokkaasti. Seuraava vauva on lähtenyt alulle vasta imetyksen loputtua kokonaan ja kuukautisten alettua sen jälkeen. Eikä siinä mitään, hyvä niin. Nytkin välillä tuntuu, että vähän isompi ikäero ei olisi huono juttu. (2 vuotta siis joka välissä)

Mullakin on ollut pari päivää vähän maidon riittämisen kanssa ongelmia. Ilmeisesti en ole itse muistanut juoda tarpeeksi ja sitten ei riitä maitoa vauvallekaan. Poika on tissillä tosi usein eikä sitä herumisen tunnetta tule ollenkaan. Tänään olen sitten litkinyt nestettä oikein urakalla ja vauvakin tuntuu saaneen maitoa paremmin.

Aleksanterilla oli 2kk-tarkastus eilen, painoa nyt 5600g (3970g) ja pituutta 60cm (52cm). Ihan nätisti on siis kasvanut. Alkaa olla pikkuhiljaa samoissa mitoissa kuin veljensä olivat vauvana, vaikka syntymäpaino olikin aika paljon isompi.

Nyt se sankari tuossa alkaa jo ulista maidon perään, mentävä on. :wave:

Kreecher ja Aleksanteri 2kk
 
Kävin nyt lisäilemässä noita lasten määriä odotuspuolelta kurkittuna... Osa puuttuu edelleen, kun joitain saattoi livahtaa oji, osa nimimerkeistä on hieman muuttunu rekkaroinnin yhteydessä ja uusiakin on porukkaan tullut. Ilmotelkaa edelleen puuttuvia tietoja, jos omalta osalta on tarvetta. :)

Pilkkis79... Ei meillä ihan noin pian ole tarkoitus aloittaa uutta vauvaprojektia. Mennään eka naimisiin ja päivä edelleen päättämättä. Kuiten ennen ku poika täyttää kaks enkä sen ajan takia nää tarpeelliseks pitkäaikasta ehkäsyä. Mun oletus ja toive on päästä viettään häitä vuoden sisällä ja sillon antaa vauvalle lupa tulla. Kumma lääkäri sulla...

Turun seudun tapaamisesta kiinnostuneita odottelen tapaamispinoon... :)

Nyt unille... :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 7vk1pv
 
Kiitos itse kullekin rohkasevista sanoista.. :hug: Se lääkäri on muutenkin hieman erikoinen, oman lääkärimme sijainen vielä puolen vuoden ajan. Aika nuori naislääkäri. Ehkäpä emme sitten välitä hänen puheistaan.. =)

PikkuMyy Ok, me ollaan siis hätähousumpia täällä.. =) Kivaa, hääprojekti!! =)

Pitäisköhän mun lähteä kans Turun tapaamiseen, kun oon sieltä kotosin. :D

Meiän perheyksikkö lähtee tästä reiluks kaheks viikoks mökkeilemään, mahdankohan pärjätä ilman nettiä. Mulle on tullu "lievä" addiktio näille sivuille.. :LOL: Mut ihanaa päästä metsän keskelle rauhottumaan ja järveen polskimaan!

Kunnes jälleen..

Pilkkis ja Onni, melkeestä 8vk

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis79:
PikkuMyy Ok, me ollaan siis hätähousumpia täällä.. =) Kivaa, hääprojekti!! =)
Juu toi teidän aikataulu kuulostaa nopeelle, mut tuleehan vauvoille ainakin vuosi ikäeroa. Kukin tavallaan. Mun puolesta vois alottaa uuden vauvaprojektin aikasemminki ku nyt ollaan puhuttu, mut mun on pakko päästä välillä töihin ihan taloudellisistakin syistä. En kyl kovin pitkää ikäeroa halua... Toivottavasti suunnitelmat etenee toiveitten mukaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis79:
Pitäisköhän mun lähteä kans Turun tapaamiseen, kun oon sieltä kotosin. :D
Tervetuloa! :) Poikkeepas tonne tapaamispuolelle pohdiskelemaan ajankohtaa ja paikkaa. Mäkin yritän skarpata... :ashamed:

Me suunnataan viikon päästä Ouluun... Taas. Lähettiin sieltä nimittäin vasta sunnuntaina. Taidankin poiketa tapaamispuolella oululaistenkin pinossa, jos vaikka törmäis kaffella, jos mun aika käy pitkäks.

Myöhemmin niitä neuvolakuulumisia...

PikkuMyy-80 ja poikanen 7vk1pv
 
Neuvolakäynti:

2kk- neuvola:
pituus 58.5cm (49cm)
paino 5210g (2870g)
py 39.7cm


Neiti on kasvanut aivan hurjasti. Iso tyttö meillä jo.
Korvikkeen käytöstä neuvolatäti yritti lohdutella, että yhtä hyvää kuin äidinmaito...no en usko. Kreecher: Ihan totta, että hoitojen sivuoireet vaikeuttavat maidon tuloa, mutta harmittaa silti kovasti. Toisaalta olisin varmaan joutunut pian lopettamaan imetyksen kuitenkin, sillä tilanne on alkanut nyt olla sellainen, etten pärjää enää ilman kipulääkkeitä ja on ollut pakko ottaa ne käyttöön. Minulla niin vahvat kipulääkkeet, ettei silloin voi imettää.

Ensi kerralla (3kk neuvolassa) on sitten rokotus. INHOAN neuloja ja on kamalaa, että omaa rakasta pistetään sitten... :'(

Pikkumyy: olen tässä yrittänyt huhuilla meitä Oululaisia massuja tapaamiseen, mutta hiljaista on ollut- kaikilla lienee omat kiireensä :).

Niin ja neuvolassa kysyin paljonko saa korviketta antaa, niin sain sellaisen lapsen ikä+ korvikkeen määrä ml/vrk. 2-3kk on 700-1000ml vuorokaudessa. En usko, että tyttö juo niin paljoa mitenkään, mutta ajattelin huvikseen joku päivä laittaa ylös, mitä juo. Tosin olen niin uskomaton tohelo ja huonomuistinen, että voi olla, ettei täydellisesti onnistu... :whistle: :snotty:

Täällä nukuttiin aivan Ihanat päiväunet, en muistakaan milloin tällainen olisi onnistunut :p ! Amalia nukkuu vieläkin...:)

Pepsukka ja Amalia 2kk+5pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:
Pikkumyy: olen tässä yrittänyt huhuilla meitä Oululaisia massuja tapaamiseen, mutta hiljaista on ollut- kaikilla lienee omat kiireensä :).
Ei edes osunu silmään teidän pino, kun kävin tapaamispuolelle kurkkaamassa... Toivottavasti tilanne piristyy jossain vaiheessa. Hiljaista on meidänkin pinossa.

Taidan tehdä niin, että käyn huhuilemassa sit, jos mulla on aikaa käydä moikkaamassa oululaisia massuja. Mies menee sorsametälle, joten oon pojan kanssa sen aikaa anoppilassa kaksin. Tai siis onhan siellä talon väki toki myös.

Neuvolakuulumisia:
Pituus 56cm (ite mittasin 57cm, syntyessä 52cm)
Paino 4800g (3730g)
Pipo: 40cm (37cm)

Hienosti menee käyrillä ja sai kehuja kehityksestä. Karsastusta on enää ihan vähän ja poika katselee tarkasti ja kiinnostuneena ympäristöään. Liikkuu myös paljon ja liikeet on jänteviä. Terkka kirjotti neuvolakorttiin: Kasvaa hienosti rintamaidolla. Motorisesti hyvin kehittynyt. Ilmeikäs, nauraa ja jokeltelee. Heijasteet +. Kuulo ja näkö normaali. Jäntevästi nostaa päätään jo. Kaikki hyvin.

Meillä on eka lääkärineuvola vasta neljän kuukauden iässä. Seuraava käynti on 2kk neuvola parin viikon päästä, jolloin ikää 2kk6pv.

Poika suostui vaihteeksi päiväunille, kun tankkas neuvolassa juttutuokion aikana "unimaitoa". Vaunuiltiin kotiin ja vietiin suoraan partsille jatkamaan unia. Luvassa (toivottavasti) rauhallinen ilta ja pitkät yöunet.

Jokohan tästä selviäis lähtemään kauppaan...? :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen, edelleen 7vk1pv
 
Meillä oli eilen 1kk neuvolakäynti.
Paino 4550g (3520g)
Päänympärys 38,6cm (36cm)
Pituutta ei edelleenkään voi mitata lonkkalastan vuoksi
Terveydenhoitaja sanoi että terhakka tyttö kun nostelee päätänsä selällä ollessa eteenpäin ja mahalla ollessa taaksepäin.

Tytöllä on hieman ollut ilmavaivoja, ja th kehoitti kokeilemaan Devitolin sijaan Dee tippoja ja lisäksi kokeilemaan Disflatyliä. Meillä on jo käytössä Relatipat, joten kysyin voiko käyttää rinnakkain Reloja ja Disflatylia ja th sanoi että voi.

Vastaisiko joku D vitamiinia vaihtanut kertoa minulle oletteko aloittaneet uudet D tipat pikkuhiljaa, jos vanhoja ei ole lopettanut. Eli tänään annoin Devitolia ja huomenna aloitan Dee tipat niin aloitanko 1 tipalla vai annanko suoraan 20 tippaa?

äippä-77+tyttö 1kk+6pv
 
Minä ainakin aloitin uuden D-vitamiinimerkin antamisen aina pikkuhiljaa. En tiedä onko sillä merkitystä, mutta ajattelin, että kun on eri sorttia, niin totutellaan vähitellen. Meillähän vaihdettiin useampaan otteeseen, ennenkuin vauvan masu alkoi kestää mitään niistä. Jekovit sitten lopulta sopi parhaiten (tai aiheutti vähiten kitinöitä).
 
Nohniin, jälkitarkastus oli ja meni ja kaikki fyysisin puoli kunnossa, epparikin kuulemma hienosti parantunut. Muttamutta, juttelin lääkärin kanssa synnytyksestä ja se suositteli mulle, että varaisin keskusteluajan kätilön kanssa tai sitten pelkopolille ennen seuraavaa... Mullahan meni siinä kaikenlaista just niinkun ei pitänyt ja on jäänyt mietityttämään monikin juttu. Seuraavasta puheennollen, meillä on samansuuntaiset ajatukset kuin ainakin Teppanalla, eli joulun jälkeen vois alkaa yrittää pikku kakkosta! Mietityttää tosiaan vaan toi synnytys varsinkin kun eka on kait yleensä se pienin ja seuraavat aina isompia. Vai onko näin? Toivohan oli 52,5cm/4015g. Ja kasvaa ihan tajutonta vauhtia! Meillä on keskiviikkona 2kk lääkärineuvola (tai oikeestaan se oli merkitty 3kk lääkäriksi??) ja saan uudet mitat, kiinnostaa ihan sikana! Tuntuu vaan, että osa 62cm vaatteista ei enää kauaa mene. Ollaan lähdössä lokakuun ekalla viikolla reissuun ja pelkään (niinkuin joku muukin täällä, Hiiviö?), ettei mun matkaa varten ostamat 68cm söpöstelyvaatteet mahdu! Tai sitten mä vaan kuvittelen ja varmaan toi kasvu tosta rauhoittuu, niinhän?
Mäkin vaihdoin Jekivitista noihin Dee-tippoihin ja vähemmän on ollut kitinäkohtauksia sittemmin, tiedä sitten onko merkillä väliä vai onko viimein vaan massu tottunut..
Mutta joo, pikkujäbä heiluu nyt tàssà mun toisella kàsivarrella, ei jaksa kirjoittaa yhdellà kàdellà. pakko kuitenkin kysyà, ettà saako siis tàn ikàistà jo pitàà sylissà istuma-asennossa? tàà pyrkii ihan vàkisin pystyyn nykyààn ja on pitànyt pààtààn pystyssà jo ainakin kuukauden. oon pitànyt silleen selkà pyéreenà, ettà ylàkroppa tavallaan lepàà mun kàsivarren varassa... mikà siinà muuten on, ettei sais istuttaa? sori noi ààkkoset, meillà on ulkomailta tuotu nàppis....

sisi ja toivo tohottaja 9vk 2pvà
 
Meillä ei ainakaan ole pitänyt paikkaansa se, että esikoinen olis pienin vaan meillä esikoinen on ollu suurin, syntyi rv 39+1 ja painoi 4105g, kakkonen syntyi 38+5 ja painoi 3720g, kolmonen syntyi 40+0 ja painoi 4020g ja tämä nelonen siis 38+5 ja painoi 3800g. Eli viikkoihinkin nähden esikoinen on ollut isoin. Kannattaa sun kyllä tosiaan käydä juttelemassa synnytyksestäsi, varmasti helpottaa seuraavaa synnytystä ajatelleen. Ja kannattaa muistaa, että seuraava synnytys voi sujua (ja varmasti sujuukin) paljon paremmin. Itselläni eka synnytys oli myös melko hankala, mutta seuraavat ovatkin sitten sujuneet varsin mallikkaasti. Eiköhän oteta tavotteeks, että ollaan molemmat syysmassut2008 pinossa palstailemassa ;) :D

Teppana & Niilo 2kk
 
no otan itse kantaa tuohon 3kk rokotukseen. meillä poika alkoi pari tuntia rokotuksen jälkeen itkemään kipujaan kesti muutamia tunteja, mut onneksi sentään sai yöllä nukuttua. seuraavana päivänä kakka lensi tunnin välein ja välillä itkeskeli ja oli kiukkuinen. kolmantena päivänä sai vielä joitain raivareita mut, nyt näyttäis tilanne normalisointuneen aika hyvin.
mut täytyy sanoa, et ei noi rokotukset herkkua ole, mut en kuitenkaan
jättäis niitä ottamatta. onkohan se edes mahdollista???

käytiin tänään supermessuilla ja oli tosi kivaa. kaikkea hyödyllistä löytyi halvalla. sää oli vaan hiukan tukala.

Hani ja Samuel 3kk+1 :D :D
 
Rokotukset on vapaaehtoisia ja vanhemmat päättävät annetaanko ja millon. Neuvola vaan suosittelee. Me päätettiin, että tuntuu NIIN hurjalta ja kurjalta ajatukselta pistää noin pieneen se viitos-rokote, että sitten joskus vähän isompana... Mutta se on tosiaan kaikkien vanhempien oma asia, kaikissa tavoissa on hyvät puolensa.
Teppana Joo, syysmassuihin2008 tähdätään! Ollaan monta kertaa miehen kanssa tässä Toivoa ihastellessa ällistelty ajatusta, että kun tuokin on niin mielettömän ihana, että saatais vielä toinenkin yhtä sulonen! Tai kolmas... :heart: :heart: :heart:
 
Moiks!

Mä otin itteeni (ja miestäni :LOL: ) niskasta kiinni ja kietasin elämäni ekaa kertaa kantoliinan. Poika asu alkuillan tissillä ja mä turhauduin, ku maitoo kyllä tuli, mut jätkä ei malttanu imeä kunnolla. Sellasia pikku hörppäsyjä lutkutti ja sit riuhtas irti. Pääsin kyllä syömään ja veskiin välillä, mut kitinää se aiheutti. Tissin lähellä olis pitäny saada olla ja välillä lutkutella, vaikka nälkä ei selvästikään enää ollu. Hain sit liinan ja viimein opettelin yhden sidonnan... Tyytyväiseltä tuo poika vaikuttaa, joten varmaan käytetään liinaa jatkossakin, niin kotona kuin reissussakin. Kietasuristi2kehto oli mun eka valinta, kun sen ohje sattu ihan pienille vauvoille sopivista ekana eteen. Sakaraliinakin löytyy, joten vissiin pitäis senkin käyttö opetella... :ashamed:

Mieletön helle tänään... Ajateltiin, että on niin kivasti viilentävä tuulenvire, että kävelylenkki olis mukava... Ei keretty kauas, kun pieninkin vire katos ja ilma oli ihan seisova. Puoltoista tuntia kuiten ulkoiltiin vaunujen kanssa ja hiki virtas. Mulla ei edes ole sortseja mitkä mahtuis ja hametta pitäessä tällasella hikikelillä hiertyy reidet, joten ihanasti mustissa housuissa piti lähtee. Huh! Ei tarvi saunaa lämmitellä...

Tapaamispuolella on niin hiljasta, että taitaa olla parempi jättää suosiolla syksyyn tapaamisen järkkäys. Olis kuitenkin kiva, jos kiinnostuneet ilmottautus, niin sais asiaa vähän eteenpäin ja ehkä keskusteluakin aikaan.

D-vitamiinit alotettiin mekin vähitellen myös vaihdon jälkeen. Pitäiskin muuten tän päivän annos muistaa antaa... Meinaa multa lahopäältä aina unohtua.

PikkuMyy-80 ja poikanen 7vk2pv
 
Iltaa!

Arvatkaas, mitä mulla on... Linnunpoikasia! :D
Eli mulla on 18-vuotiaana otettu lintutatuointi selässä ja tänään kävin laitattamasa linnulle kolme poikasta. (Olin varmistanuut sekä tatuointiliikkeestä että lääkäriltä, että imetysaikana voi ottaa tatskan) Ja siinä ne nyt on. :)
Halusin saada jotenkin lapsista tatskat, mutta en halunnut heidän nimiään laitattaa kuitenkaan. Päädyin sitten tällaiseen ratkaisuun. Kuva löytyy tuolta. http://irc-galleria.net/view.php?nick=kreecher Vähän punoittaa vielä kuvassa ja hyppää nuo varjostukset esille, kun on niin tuore kuva.

Sisi, ole huoleti, ei ole automaattisesti seuravat lapset suurempia. Meidän esikoinen oli 3610g, kakkonen 3190g. Kolmas oli kyllä suurin (3970g) mutta myös ehdottomasti helpoin synnytettävä. Tosi hyvä, että sun toi huono synnytyskokemus on otettu lääkärissäkin tosissaan! Toivottavasti saat asiaa purettua tarpeeksi, ettei jää liian huono maku suuhun.

Periaatteessa vauvaa ei käsittääkseni saisi pitää istuma-asennossa ennenkuin vasta lähemmäs puolivuotiaana ja kun lapsi itse alkaa punkea itseään istumaan. Korjatkaa, jos väitän höpöjä.

Mullakin on nyt jälkitarkastus takana. Kaikki muuten hyvin, mutta itsellä jonkunverran kuivumisen merkkejä. Yhtäkkiset helteet yhdistettynä siihen, etten normaalistikaan juo ihan tarpeeksi, eivät ole paras mahdollinen yhtälö. Nyt olen alkanut pitää vesikannua pöydällä näkyvillä, niin muistan vähän paremin tuon juomispuolen. Heti on kyllä omakin olo paljon virkeämpi.

En tiedä, johtuuko helteistä vai onko meillä ollut jotain lievää mahatautia. Artturi (se 2-vuotias) oksenti yks ilta oikein komeassa kaaressa suoraan Aleksanterin päälle. Oli kyllä sen jälkeen koko illan ihan pirteä, eikä mitään vatsaoireita ollut sittemmin. Itsellä oli koko seuraavan päivän maha tosi löysällä ja kauheat vatsakrampit. ja esikoisella oli myös vatsa hieman tavallista löysempi. Mitä lie. Toivottavasti jäi nyt tähän...

PikkuMyy, lohdullista kuulla, että jollakulla muullakin on vaikeuksia muistaa d-vitamiinit... Mulla on jo keittiön seinällä iso muistilappu, mutta silti vaan välillä unohtuu. :ashamed:

Kreecher ja Aleksanteri 2kk
 
Meidän pikkuneiti sai tänään kasteessa nimekseen Aada Olivia. Aada nukkui koko toimituksen ajan ja juhlat meni muutenkin tosi hienosti. Hymyjä jakeli kummeille ja muille vieraille :heart: Oli vaan tukalan kuuma päivä ja papilla hiki virtasi kun kastetilaisuus oli meillä kotona.
Meillä vielä D-tipat aloittamatta kun noita masuvaivoja on ollut, mutta nyt näyttää siltä että uskaltais kokeilla, eli taidampa huomenna aloittaa.
Minä kanssa kävin ihastelemassa Kreecherintatuointia, ihana idea =)
Huomenna meillä alkaa arki kunnolla kun Aadan kanssa jäädään päivisin kaksistaan, toisaalta odotan sitä, toisaalta taas on ollut niin ihana kun on ollut apulaisia.
Nyt siivoamaan keittiö ristiäisten jäljiltä.

minttunen ja Aada 7vko
 
Heippa!!

Ihan ekaksi todettava, että WAU!! Kreecher, tosi kivan näköinen tatuointi ja vielä hienoa, että sillä on todella merkitystä.

Meilläkin oli tänään sitten ne ristiäiset, neiti sai kasteessa virallisesti nyt nimen Julia Sofia. Ristiäiset meni ihan mukavasti, kirkossa oli vaan tosi kuuma ja kaikilla hiki valui. Tyttö meinasi vähän hermostua, mutta hetkeksi tuli mun syliin, niin viihtyi sitten nätisti sylikummin sylissä loppuun asti.

Oli hereillä koko ajan ja tarkkaavaisena katsoi mitä tapahtuu ja sitten hienosti juhlakostyymiksi liina mekon päälle, että pääsi nukkumaan syliin.. Oli ihana tulla kotiin ja vaikka helpolla pääsin, niin silti ihan väsynyt olo... Tyttökin on nukkunut jo neljä tuntia putkeen, että oli se tilaisuus sitten kuitenkin sen verran rankka :D

Nyt vaan pitää 'opetella' kutsumaan neitiä omalla nimellä :)

Muutenkin ruokailuvälit on kyllä nyt pidentyneet siihen 3 tuntiin, välillä iltaisin ja iltapäivällä tankkaa 1-2h välein, viime yönä kyllä taas nukkui melkein 6 tuntia yhtä soittoa, mutta pääosin väli on pidentynyt.

Jos se kasvukin alkaa sitten pikkuhiljaa tasoittumaan ja Sisi tosiaan, minä sen fleecehaalarin kohtaloa vähän pelkäsin, mutta mitä luin tuota poitsun neuvokorttia, niin vaikka hänkin on pituudessa mennyt aina yläkäyrällä, niin kyllä se kasvu ihan radikaalisti melkein on ruvennut tasaantumaan tuossa 3kk iässä, että eiköhän ne vaatteet vielä mene! :)

Ja istuttamisesta, että niinkuin Kreecher sanoi, niin vasta kun vauva on lähemmäs puolivuotias ja kun lapsi itse alkaa punkea itseään istumaan ja istuminen ei ole enää niin horjuvaista... Selkäranka on niin pehmeä vielä, että antaa periksi ja taipuu ja tulee sitten helposti ongelmia, jos liian aikaisin alkaa istuttamaan.

Mutta jos mä tuonne sohvalle kanssa kömmin, odottelen että Julia herää, että saa syötettyä ja sitten pääsee nukkumaan!!

-Hiiviö & Julia 8vko-
 
Minäkin pikaisesti ilmaisen olemassaoloni. Olen kyllä silloin tällöin käynyt lukemassa muiden kuulumisia,mutta itse olen laiska kirjoittelemaan. Meidän hurmuripoika on kohta 2 kk ja kehittyy silmissä. Yöt ovat alusta asti olleet helppoja ja nyt on jo aamupäivissäkin rytmiä (loppupäivässä ei). Nukahtaa siis yöunille yhdeksän maissa ja herää kolmen ja kuuden maissa syömään ja sitten kahdeksan jälkeen lopullisesti nukahtaakseen taas 10-11 maissa 2-3 tunniksi. Loppupäivä menee lyhkäsillä torkuilla (30-60 min.).

Meillä oli vielä reilu viikko sitten tosi rankkoja iltoja, kun poika kitisi sylissä pari tuntia eikä millään ymmärtänyt laittaa silmiä kiinni, vaikka väsytti. Nukkumaan laittoi vasta yhdentoista maissa. Lopulta päätin, että vien pojan nukkumaan ennen kuin kitinät alkoivat ja kuinka ollakaan, homma toimii. Kahdeksan illan kokemuksella uskallan näin kirjoittaa...Kovasti koputan puuta samalla. Syötän siis pojan puoli ysin maissa ja värkkäilemme syötön jälkeen "iltahommia" (vaipanvaihto, verhot kiinni, rauhallinen juttelu) ja vien pojan sänkyyn. Kerran tai kahdesti täytyy tutti käydä laittamassa, mutta yleensä heti sänkyyn päästyään sulkee silmäntä.

Olen hommannut kantoliinan ja rintarepun, mutta niille ei ole ollut juurikaan käyttöä, sillä poika viihtyy paljon paremmin lattialla kuin sylissä (syli on kiva, jos sylissäpitäjä pysyy liikkessä tai hytkyttelee, ei muuten). Lattialla poika viihtyy yksinkin mielestäni yllättävän pitkiä aikoja. Tykkää katsella kirjoja ja lelukaaren leluja. Syöttöpöydän yläpuolella oleva mobile on aivan ykkönen, vaikkei siitä kuulu ääniä eikä se edes liiku. Näkisittepäs ja kuulisittepas, kuinka innostunut poika on mobilesta!

Meilläkin toivotaan toista mahdollisimman pian, mutta en tiedä vielä, kuinka pian hätäsektion jälkeen se on mahdollista. Täytyy kysyä jälkitarkastuksessa.

Käymme päivittäin vaunulenkillä ja odotan jo kovasti sitä, että saan lähteä juoksemaan. VArmaan lääkäri luvan jälkitarkastuksessa antaakin...

Parisuhde voi hyvin, mutta on toki muuttunut lapsen myötä, kun on yksi helliteltävä lisää eikä kahdenkeskistä aikaa ole niin paljoa. Minä kyllä voin rehellisesti myöntää olevani välillä hieman mustasukkainen, kun mies palvoo poikaamme ja suukottelee häntä, eikä tunnu huomaavan minua lainkaan. Äidin rooli on tullut luontevasti, mutta äidin ja puolison roolin yhdistäminen tuntuu vielä hankalalta. Jotenkin tuntuu, että on tällä hetkellä niin paljon äiti, ettei osaa enää puoliso ollakaan. Ymmärtääköhän joku, mistä puhun? Tilanne varmaan muuttuu, kun arki enemmän rutinoituu, lapsi kasvaa ja tottuu enemmän tähän uuteen tilanteeseen.

No joo, ihan pikaisesti piti vastata. Kiva tosiaan aina teidän juttuja lukea, vaikka itse laiska olenkin kirjoittamaan.

Kreecherin poikien aikaansaannos päiväunilla nauratti kovasti minua ja miestäni =) =) =) .

kesätuuli ja poju 2 kk
 
MOikka!!!
Huh,lomat alkaa olla lopussa ja me ollaan menty kyllä niin ettei tännekään ole juuri ehtinyt!!

Kuulumisia Miskasta, 10 viikon neuvolassa poju oli 58 cm ja 5,9 kiloa!!!
Hyvin siis on kasvettu ja kovasti seurailee katseella,juttelee vastavuoroisesti ja jokeltaa.On tosi nopeeta ja kiire kai pojalla kehittyä.
Naurua tulee ja oikee hymyvaavi tuo onkin.Itkua ei meillä juurikaan kuule,päiviä menee ettei kitinästä itkuksi ylly edes.

Nälänkin ennakoin,ja tosi maltillinen on poju- hän jaksaa oottaa ruokaansakin jo.

isompien kanssa ollaan touhuttu kovasti,moottoriradalla oltiin viikonloppuna ja kivaahan siellä oli.


Kreecherin tatska on tosi ihana,itekin oon miettinyt ja kuvaa valmiiksi katellut.Mä ottaisin tuohon peffan päälle,ne vaan tuppaa olemaan niin isoja kuvia,en ihan koko ahteria halua piirrettyä.

Meillä oli tuossa yks viikonlooppu ihan kaksin ukkelin kanssa ja voi että...Oli kyllä luksusta.Perhantaina oltiin viihteellä ja sitten la ja su ihan parisuhdetta hoidettiin!!
Ikävä oli muksuja,näitä pienempiä varsinkin.Mutta teki meille aikuisille tosi hyvää ja kummitäti hoiti Miskaa mielellään.

Täällä nyt oottelen ettei vaan tuo viikonloppu kanna siementä,nimittäin jos mulla oli menkat viime kuussa,niitten ois pitänyt alkaa jo lauantaina.Toki voi olla sekaisin kierto,mutta vähän on kakit housussa.... :wave:

Täytyy toivoa etten ole ens kesämasuissa...Jaiks. :eek:

Meillä kävi aamulla suunnittelija tuota laajennusta suunnittelemassa..niin jos täytyy lisätä suunnitelmaan vielä yks makkari!!No,ei kait...

jaaha nyt hommiin!!

kata ja miska 2,5 kk
 
Meilläkin oli sitten eilen ristiäiset, Mato-Alli sai nimekseen Henni Elli Anniina :D . Legendaarisesti huusi kko toimituksen ajan ja kun pappi sanoi nimen niin huusi vielä ihan selvästi EIKÄ, tai siis siltä se kuulosti :LOL: .

Ne kahden viikon antibioottikuurit otti sen verran vauvan mahaan että tänään käytiin taas vyöhyketerapiassa ja huomenna uudestaan, jo ne siitä helpottuisi.

Muuten Henni on kyllä alkanut jo paljon naureskelemaan ja ihmettelemään elämää ympärillään. Viihtyy itsekseen matolla melki paremmin kuin hikisessä sylissä, niin pystyy jo kotitöitäkin tekemään.

Heh, mä olisin varmaan saanut ihan älyttömät kilarit jos lastenhuoneesta olis löytynyt tuollaset taiteilijoiden kätten jäljet kuin Kreecherillä :LOL: . Ja tatska oli kanssa ihana, ei varmaan tule vastaan muilla.

Mulla on jälkitarkastus ens viikolla, täytyy kysellä siitä kierukasta että josko sen vois asentaa kun se tuolla kaapissa on viime syksystä asti odotellut.

Parisuhteen hoidosta, kaipais kyllä "laatuaikaa" miehen kanssa, sais ottaa lasin valkkaria ja vaikka toisenkin jos mieli tekee. Häämatkaa ollaan suunniteltu ens keväälle, tällä hetkellä Santorini vahvoilla. Mut se ehtii muuttua vielä moneen kertaan :LOL: . Ja ehkä pitää sitä laatuaikaa odottaa sinne asti.. Mut sit saakin kokonaisen viikon.

Nyt siivoamaan kun Henni nukkuu, ruokaakin ehkä pitäis tehdä, näillä keleillä ei vaan tunnu maistuvan mikään muu kuin kylmä vesi..

Irmeli ja Henni 7 vko.
 
Kiitos kysymykseeni D-vitamiinin vaihdosta vastanneille. Itse ajattelin samalla tavalla että ei ainakaan haittaa tee aloittaa hitaasti ja niin minä aloitinkin.

Ihana tatuointi ja merkitys Kreecherin tatskalla.

äippä77+tyttö 1kk 1vko
 
Kiitos kysymykseeni D-vitamiinin vaihdosta vastanneille. Itse ajattelin samalla tavalla että ei ainakaan haittaa tee aloittaa hitaasti ja niin minä aloitinkin.

Ihana tatuointi ja merkitys Kreecherin tatskalla.

äippä77+tyttö 1kk 1vko
 
Moikka!

Just tossa mietinkin, että mitähän kuuluu Katalle, kun ei ollut vähään aikaan kuulunut mitän. Mutta mukavia kuuluu siis. Jännittävää nähdä, onko jo seuraava kesämasukas tulossa... No, mulla on kyllä ollut joka raskauden jälkeen kierto jonkun aikaa melko sekaisin. Tosin noissa väleissä on ehtinyt olla kahdet tai kolmet menkat ennen uutta raskautta.

Nyt ei pitäisi enää uutta raskautta olla tiedossa, päädyimme miehen sterilisaatioon. Toki jonottaessa menee aikansa, mutta ihme on, jos siinä välissä napsahtaa, kun kuitenkin noiden kumien (yääk) kanssa pelataan. Ovat kyllä sellaisia seksintappajia, jotta oksat pois.

Tuli tuosta Irmelin Henni-tytön vastalauseesta mieleen, että mä oin kuulemma aikanaan turauttanut kuuluvan pierun, kun pappi sanoi nimen. :whistle:

Kiitoksia kaikille positiivisista tatskakommenteista! On tuohon hieman totuttelemista, kun on jo aika iso kuva, mutta tykkään kyllä kauheasti. Ja on tuota esikoisen syntymästä asti mietittykin. :)

Hirmuisen kauniita nimiä muuten on kaikki vauvat saaneet! Ja edelleenkään ei taida olla samannimisiä...?

Nyt iltapalalle! :p

Kreecher ja Aleksanteri 2kk
 

Yhteistyössä