~KesäMassut 2007~

No niin, onnistuiskohan nyt...

Mä mietin joskus aikanaan tota ehkäisypiikkiä, enpä tiennyt, että se sopii imettäjälle! Haluun kans kokeilla, koska siinä vasektomiajonossa menee kuitenkin varmaan vuoden päivät... Mä olen onneton pilsujen kanssa, en muista ottaa niitä.

Mulla ei nyt jotenkin ajatus kulje... Eilen illalla oli mielessä vaikka mitä, mitä piti kirjoitella, mutta nyt lyö ihan tyhjää...

Miehellä on ens viikko lomaa. Aika hyvin ollaan jo onnistuttu ohjelmoimaan koko viikko. Pitäisi käydä poikien iso-isovanhmpien luona, Korkeasaaren reissuakin suunniteltiin, sit lupasin mennä siskon kanssa Ikeaan ja mökille pitäisi ehtiä ja viikon päästä ois kaverin lapsen ristiäiset... Onpa tosi lomaa. Sovittiin kyllä jo, että jakaudutaan: mies ja isot pojat menee mökille ja minä menen vauvan kanssa ristiäisiin. Selviäisi sitten vähän vähemmällä reissaamisella.

Iloista viikonloppua kaikille!

Kreecher ja Aleksanteri 2kk
 
mitä ehkäisypiikistä kirjoitetaan..googleen kirj.ehkäisypiikki ja ekan linkin luin..oliko perheklubin vai minkä sivut,mutta aika ristiriitaista tietoa tuli...ja kun jo elin toivossa et ton haluan!!
Eilen piiitkästä aikaa kun vällyjen väliin mentiin-hurraa jippii:)-totesin etten kyl kortsujen kaa itsekään halua pelata..kyllä se omiakin tuntemuksia muuttaa ei vaan miehen..Avopuoliso kysyi et oisko miehille ehkäsyä,hän vois kyllä syödä..Häntäkin hirveittää se et minipillereissä 3h tarkkuus oltava..mut lääkäri sanoi kyl et markkinoilla yksi merkki jossa 12h viive korjattavissa vielä..Onko jo markkinoilla/suomessa sellaista miesten ehkäsypilleriä tms?
Taitaa haluni olla jo vihdoin palannut,kun pienikin mieheni "kosketus" sai kropan odottaan leffan loppumista ja seksiä :)
 
Ihan lyhyesti vain kommentti tuohon ehkäisyasiaan: oletteko ajatelleet kuparikierukkaa? Sen voi laittaa jo imetysaikana ja ottaa pois kun haluaa yrittää raskautua. Hormonikierukka (Levonova) on teholtaa taas yhtä varma kuin sterilisaatio. Sen vaikutusmekanismi perustuu siihen, että kohdun limakalvo poistuu kokonaan. Haittana korkea hinta sekä tiputteluvuodot ensimmäisen puolen vuoden ajan. Kuparikierukka on edullinen, haittavaikutuksena saattaa olla vuodon lisääntyminen menkkojen aikaan.
 
vilmat, voit imettää. Maidon promillemäärä on sama kuin verenkin, eli jos olet 1 promillen humalassa, on maidossa alkoholia promille, eli hyvin mitätön määrä. Olennaisempaa onkin, pystyykö äiti ksittelemmään vauvaa turvallisesti ollessaan humalassa.

Kuparikierukassa on mun kohdalla se ongelma, kun kuukautiset on jo ennestään aika runsaat ja kipeät, niin kierukka saattaa pahentaa.

Ääh, isommat tappelee, poistun erotuomariksi.
 
Joo,imettää voi kyllä esim aamusella vaikka olis illalla ottanut kuppia.Määrät on hirmu pieniä kuten Kreecher tuossa jo infosi.

Kuparikierukka ei vaihtis,sillä lisäsi mulla kipuja järkysti sekä vuotomäärää.Sain keskenmenon tuon kierukan kanssa sekä lantion seudun pahan tulehduksen.
KOhtu oli täys märkää.

Mulla ollut normikipuiset ja määrältään normit,silti vauvanvaippaa ois saanut hakea.Yöllä oli vaihdettava maksisidettä ja silti lakanat oli veressä.

Hormonikierukan voi laittaa imetysaikana ja raskautuu kyllä kun sen ottaa pois.Mulla oli se 5 vuotta ja sitten 3 kk käytettiin kumia kun oli etelänreissu tiedossa.En halunnut olla siellä raskaana.Kun näytettiin vihreää valoa,3 kierrosta tulin raskaaksi.Eli kierukan poistosta 6 kk,mutta en tiiä vaikka olisin tullut raskaaksi aiemminkin mutta sitä kumiukkoa käytettiin.

Meinaan ottaa kierukan.Kaverini otti tuon piikin ja hänelle se ei sopinut.Kesti vain peijakkaan kauan että teho lakkasi...
Siinä tosiaan tuo haittana jos se ei sovikkaan.

Nyt iltatouhut painaa päälle,heipat!

kata ja miska 2,5 kk
 
Joo,imettää voi kyllä esim aamusella vaikka olis illalla ottanut kuppia.Määrät on hirmu pieniä kuten Kreecher tuossa jo infosi.

Kuparikierukka ei vaihtis,sillä lisäsi mulla kipuja järkysti sekä vuotomäärää.Sain keskenmenon tuon kierukan kanssa sekä lantion seudun pahan tulehduksen.
KOhtu oli täys märkää.

Mulla ollut normikipuiset ja määrältään normit,silti vauvanvaippaa ois saanut hakea.Yöllä oli vaihdettava maksisidettä ja silti lakanat oli veressä.

Hormonikierukan voi laittaa imetysaikana ja raskautuu kyllä kun sen ottaa pois.Mulla oli se 5 vuotta ja sitten 3 kk käytettiin kumia kun oli etelänreissu tiedossa.En halunnut olla siellä raskaana.Kun näytettiin vihreää valoa,3 kierrosta tulin raskaaksi.Eli kierukan poistosta 6 kk,mutta en tiiä vaikka olisin tullut raskaaksi aiemminkin mutta sitä kumiukkoa käytettiin.

Meinaan ottaa kierukan.Kaverini otti tuon piikin ja hänelle se ei sopinut.Kesti vain peijakkaan kauan että teho lakkasi...
Siinä tosiaan tuo haittana jos se ei sovikkaan.

Nyt iltatouhut painaa päälle,heipat!

kata ja miska 2,5 kk
 
Meillä on kanssa sylissä viihtyvä pikkutitrsojen ottaja :/ Mitään ei saa valmiiksi kun toinen jo herää.. Ulkona nukuttamisen jätin kun meni hermo kun tyttö heräsi aina pari minuuttia sen jälkeen kun sai kärrättyä ulos. Joskus kyllä nukkuu päivälläkin tuntitolkulla, mutta se vaatii liikkuvat vaunut. Esim. asuntomessut meni tosi kivasti kun tyttö vaan nukkui koko päivän vaunuissa, söi välillä ja nukkui taas.

Mulla taitaa kanssa menkat alkaa täyimetyksestä huolimatta. Semmosta niukkaa tuhrua on tänään tullut. Vai voisko olla jotain jälkivuodon jälkivuotoa kun ei senkään loppumisesta ole kahta viikkoa...? Jälkitarkastus (lääkäri) on keskiviikkona. Täytyy kysyä.

Jaahas. Kolmas kakka tälle päivälle... Tähän asti ollaan menty kakka 3-5 päivän välein tahdilla. Täytyy käydä pesemässä pois ja ehkä palata sitten tänne taas.

Jatkanpa tähän samaan.

Onnistuuko ulkona imettäminen kun ilmat tästä viilenee? Nyt on ollut niin helppoa kun ei ole tarvinnut hakeutua sisätiloihin kun tytölle iskee nälkä. Olisi tylsää lopettaa puistoilut tms. kesken sen takia että pikkusiskoa nälättää...

Ei apua kun ei muista mitä piti kommentoida tai vastailla.. Tulee taas niin omanapainen viesti.. Pahoittelen.

Täytyy poistua illan viimeisille tissittelyille. Ne saattaa kyllä venyä aina tonne pikkutunneille saakka, mutta sitten kun tyttö nukahtaa, niin ei se herääkään yleensä kun viiden-kuuden aikaan.

-ebbuliini ja neiti 7 vk-
 
Heippa pitkästä pitkästä aikaa!

Ensi iso kiitos kun ylläpidätte tätä. Arki tuntuu kevyemmältä kun tietää että muilla on samanlaisia juttuja menossa. oon kyllä käynyt lukemassa viestejä mutta nyt ois hetki aikaa kirjoittaa. En ymmärrä miten tää aika kiitää niin äkkiä neljän lapsen kanssa, tuntuu ettei mitään ehdi :p Nyt kun alkaa tää arki vakiintua, niin ehkä ois aikaa joskus olla koneella. meillä iskä ja vanhimmat pojat aloittivat koulutyön, toiseksi nuorin on parhaillaan kerhossa ja vauva nukkuu. meidän vauva on kanssa sellainen pikkutirsojen ottaja, kunnon unia ei ole helteessä nukuttu ollenkaan. onneksi nyt alkaa helpottaa, kun ilmat viilenee. ulkona hän kyllä nukkuu jos vaan vaunut pysyy liikkeessä, mutta armoton kitinä alkaa jos vaunut vaan pysähtyy. Loistavaa =)

Meillä oli ristiäiset viikko sitten lauantaina, hirveessä helteessä. Väkeä oli n. 35 henkeä ja kun meidänkään talo ei mikään kartano ole, niin voitte kuvitella, että kuuma oli kaikilla. Sit kun pappi vielä puhui ja puhui vaiks oltiin toivottu et mentäis mahd lyhyesti. Vauvan nimeksi tuli Aapo. Eipä meil ollut juur vaihtoehtoja kun muidenkin poikien nimet on seitsemästä veljeksestä. Täytyyhän perinnettä jatkaa =) veljessarja tosin jää tähän, enempää ei ole luvassa. Olin viime maanantaina jälkitarkastuksessa ja pyysin lähetteen sterilisaatioon. Ei ole oikein enää uskoa ehkäisyvälineisiin, kun tuli jo kerran "rengasrikko". No, oon kyllä kuullut ettei sterilisaatiokaan ole 100%n varma...

No niin, Aapo herää. onneksi ehdin ees muutaman rivin kirjoitella. Oikein aurinkoisia elokuun päiviä ja jaksamista kaikille!

paulaliina ja Aapo
 
VÄSYTTÄÄ (oma syy). Arvatkaapas, kuka oli la:na kavereiden kanssa baarissa... :p ! Oli aivan ihanaa tanssia ja noh,juoda... :snotty: ...tuntui, että ilta loppui kesken. Mies oli pe:na ja minä sitten pääsin la:na. Olivat pärjänneet hyvin Amalian kanssa (miehen piti pyynnöstäni laittaa viestiä, kun Amalia nukkuu- tiesin, että siitä eteenpäin nukkuu n.7tuntia ja ehdin jo kotiin).

Nyt sitten ollaan ihan väsyneitä, kun en eilen saanut nukuttua kuin johonkin klo.9.30 ja ties monelta nukahdin sitten...itseaiheutettua, joten ei saisi valittaa.

Ristiäisistäkin tuli kuvat, kun netistä tilasin, niin ja kiitoskortit. nyt sitten saa alkaa metsästämään osoitteita. Minä olen niitä ihmisiä, joilla ei osoitteet pysy tallessa.. :ashamed: , niinkuin ei moni muukaan asia...

Amalia ihastuttaa äitiä edelleen, on NIIN suloinen ja NIIN rakas !

Mutta nyt ei ehdi enempää, tulen kommentoimaan aiheita myöhemmin...
 
Moips pitkästä aikaa!

Mä oon käyny lukemassa kuulumisia aina silloin tällöin, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Nyt mies on poitsun kanssa ulkona tekemässä pihaterassia, niin saan kirjotella ihan yksin! (Hih, ihan kun poitsukin tekis remppaa, mut iskälle on tärkee juttu että se on mukana möllöttämässä!) Mä olin pikkujätkän kanssa viikon mökillä, kun kotona oli liian kuuma. Järven rannalla olikin ihanasti viileämpää, kun tuuli vei helteeltä terän. Sillä välin mies teki isänsä kanssa remonttia, saivatpahan hekin rauhassa tehdä. Nyt on kuitenkin kiva olla taas kotona, ehti tulla miestäkin jo ikävä!

Vauvan koosta: Tuntuu hassulta lukea että jollain teillä alkaa 62-kokoiset vaatteet käydä pieniksi. Meillä ollaan vasta aloiteltu käyttämään 56cm:n vaatteita ja nekin on vielä pikkasen reiluja. Eli ei olla päästy vielä edes äitiyspakkausvaatteita käyttämään. Kovin on meidän vauva pikkuinen, vaikka kamalasti onkin jo kasvanut. Viimeks oli neuvola (lääkäri ja mun jälkitarkastus samalla) 9.8. Silloin oli pojalla ikää 7vkoa + 4pvää ja kokoa 4540g (2390g) ja 54cm (47cm). Seuraava neuvola ens viikolla. Mies tossa just totes, että ens viikolla kun jatkuu perhevalmennus, niin meidän lapsi on taas kaikkein pienin. Hyvin on kuitenkin kasvanut, koko ajan neuvolan tavoitteiden yläpuolella. Hassua, et vaikka varsinkin meidän tapauksessa kasvu tosi tärkeetä, ni tuli äipälle tosi haikee fiilis kun edellisviikolla pakkasin ekat pieneksjääneet, 48-senttiset, vaatteet pois.

Pienestä koostaan huolimatta, poika syö kuin MIES! Meillä on koko ajan annettu sekä rintamaitoa että korviketta, koska alussa oli pakko antaa lisämaitoa kasvun turvaamiseksi ja minulla ei sitten ole oma maito kokonaan riittänyt. (kävin tästä jo kriisin läpi ja tulin siihen tulokseen, että koska meillä oli hiuskarvan varassa että poika edes hengissä, niin en TODELLAKAAN ala murehtimaan mistään tissimaidosta!) Tulipa taas puolusteltua korvikkeen käyttöä, mutta myönnän että harmittaa kun olin kuvitellut täysimettäväni, mutta nyt mennään näin. Anyway, aika normaali annos korviketta pojalla on ollut 110ml, paitsi illalla kun tankkaa enemmän. Otin lauantaina Hml:n Elomessuille yhden purkin korviketta ja ajattelin sen riittävän kahteen syöttöön. Ja PAH! Jätkä vetikin heti kerralla 180ml ja oli normaaliin aikaan kolmen tunnin kuluttua taas nälissään. Onneksi sillä kertaa sille syötölle tissimaito riitti, olisi ollut tosi inhottavaa ensin puolituntia syötettyään lähteä huutavan pojan kanssa kaupasta hakemaan korviketta lisää. Eilen jätkä veti illansuussa korviketta 190ml... Kauheita määriä mielestäni! Tää päivä ollaan menty yhtä syöttöä lukuunottamatta tissimaidolla, mutta kohta alkaa tankkaus ja sillon kaivetaan taas pullo esiin.

Perhevalmennuksesta : Jatkuuko muilla valmennus vauvan kanssa? Meillä oli odotusaikana 5 kertaa + kerta fysioterapeutilla lantionpohjalihastreenijuttuja. Nyt on kans fys.ter. ja 5 kertaa. Eka kerta on ens viikolla ja odotan oikein innolla, meillä on niin kiva porukka! Ollaan sen porukan kans pidetty muutenkin yhteyttä ja iso jengi oli myös piknikillä viime viikolla. Me ei tosin oltu mukana, koska olin siellä mökillä.

Päiväunista: Meillä vaihtelee tosi paljon. Joskus saattaa nukkua neljäkin tuntia, mut joskus (kuten tänään :kieh: ) vaan torkahtelee. Yöt nukkuu pääsäntöisesti hyvin, poikkeuksiakin tietysti on. Aika tavallinen rytmi on että tankkaa illalla 21-22, herää syömään n. klo 3, seur. kerran klo 6 ja sit noustaan klo 8-9. Päiväunille ei tosiaan olla saatu rytmiä, vaikka yritystä onkin.


Tuntuu että paljon olis asiaa ja kommentoitavaa, mut kai se on tehtävä muutakin kun hillua netissä.. :whistle: Joten palataan asiaan taas joku toinen kerta! Kivaa alkanutta viikkoa kesämassuille perheineen!

T:Anskuli ja Jorkki 2kk ja 3pv. (ristiäiset vasta 9.9., siihen asti pidän nimen salassa)
 
Moikka!
Kivaa että Pepsukka on päässyt käymään viihteellä,kummasti tuo piristää vaikka fyysisesti väsyttääkin!!!

Ja aivan ihana tuoPaulaliinan veljessarja!!! =) Siitä vaan vielä lisää,saatte seisemän veljesjärjestön stipendin pojille!!

Meillä on Miska mun äidillä tän päivän,mies vei töihin mennessä ja ollaan päivä Maisan kanssa kaksin kun isommat on myöhäseen tänään koulussa.
Maisalla oli eroahdistustas viime viikolla kun koulut alkoi,kai luuli että kun veljet ja sisko lähti kouluun nii kohta äitikin lähtee jonnekin...
Nyt koitetaan tehä kivoja juttuja tänään kaksin..Nooh,äiti päivittää nää jutut ekaks!!

Anskuli hienosti teillä kasvettu...Joo,se on hassua miten jokaisen pienen vaatteen kohdalla kokee pientä tuskaa...Oma pieni vauva se kasvaa.
Meillä menee vielä 56 cm,on muutama jotka jääneet pieniksi jo kyllä.
Jukra,ens viikolla Miska täyttää 3 kk jo.
Niin nopeeta aika menee....

Taitaa olla siis yleistä tuää päikkäriritkutus,meillä mennään edelleen vaihtelevasti,välillä nukutaan päivälläkin hyvin,välillä pätkiä.

Ja osaimetyksellä vielä mennään,mä koen kans ahdistusta kun Maisaa täytimetin ihan 10 kk ja nyt ollaan kokoajan menty osittaisella.
Kun viimeinen vauva niin oisin halunnut pitkään imettää tätäkin.
Vaan ei voi mitään.

Miska söi myös tuossa 2 kk hujakoilla tosi isoja määriä!!2 desiäkin meni välillä...Nyt menee enää 120 ml kerralla,taisi olla iso kasvukausi tuolloin kun söi paljon.Taikka nyt ehkä tisusta tulee paremmin,mene ja tiiä!!
Mutta pullosta menee se n.1,2 desiä.

jaahas,nyt tytteli kyllästyi korurasiaani... :D
jatketaan!!

kata ja pesue
 
Jos Henni nyt vaikka hetken nukkuu niin ehdin kirjoittaa kun isompikin on parast aikaa ekaa kertaa kerhossa :heart: .

Mahavaivoja on edelleen jonkin verran, vyöhyketerapeutilla käytiin uudestaan kaksi kertaa viime viikolla kun mun antibioottikuurit loppu. Henni oli oikein tosi ärrimurri niiden jälkeen, ihan niin kuin oli odotettavissa, ja keho alkoi sitten kait puhistamaan itseään kun tuli taas sitä kirkkaan oranssia antibiotti-kakkaa ja siitä se muuttui ihan limaiseksi ( kivat kakkajutut taas :LOL: ). Toiset kuulemma hoidon jälkeen puklaa taas oksentaa limaa, Hennillä ne tuli peräpäästä.

No, ilman suklaata ja kahviahan tässä ollaan jo oltu, ja ajattelin sitten että kokeillaan nyt sitä maidotontakin. Tai siis laktoositonta, ihan soijatuotteisiin en kyllä ala... Ja kas kummaa, se onkin auttanut ehkä eniten. Kakka ei ole enää sellaista vetistä vihreetä litkua vaan muuttunut ihan normikakaksi :LOL: :LOL: . Ja sitä kakkaa ei enää ole joka vaipassa vaan tulee ehkä 2-3 kertaa päivässä. Aikasemmin ei tarvinnut kuin aivastaa niin vaippa vihreenä. Vatsan vääntäminenkin on ehkä hiukan vähentynyt ja lapsi jopa pikkuisen tyytyväisemmän oloinen. Aion jatkaa nyt tällä, ja ens viikolla alottaa uudestaan pikkuhiljaa jekovitit.

Pulloon oli tarkoitus vierottaa silloin kuurin aikana, mutta eipäs onnistunut. Henni tahtoo tissiä. Juo tosin silloin tällöin pulloakin ja huomisesta eteenpäin on pakko juoda kun mun koulu jatkaa huomis iltana, eli isukin kannssa kiukuttelevat sitten kotona. Täällä on mua varmaan joka maanantai ja keskiviikko iltana vastassa tosi ilonen iskä... :whistle: .

Päivisin ei ole mitään rytmiä täälläkään, nukkuu kun nukkuu. Nyt on ehkä unet pidentyneet JO noin 20-30 minuuttiin.

Meillä kanssa pakattiin jo 50-56 senttiset vaatteet pois. Perjantaina on neuvola, kiva nähdä miten paljon on kasvettu :) .

Ai niin, mulla kait oli kanssa jo ensimmäiset menkat mitä ihmettelin kovasti, kun täysimetyksellä kuitenkin ollaan. Oli tosin hirveesti vähemmän vuotoa kun ennen, mutta enpä keksinyt että mitä muutakaan voisi olla ja kesti sen 5 päivää. Huomenna on mun jälkitarkastus niin keskustellaan siitä hormonikierukan asentamisesta että kóska vois laittaa. Ja prkl. jos niissä papa-kokeissa on taas jotain mukamas olevinaan että ei voida asentaa...

Kääks, nythän pitää lähteä hakemaan esikko kerhosta, menipä kaks tuntia nopsaan.

Heido!!!

Irmeli ja Henni perjantaina 2kk!!

 
Jospa itsekin taas pitkästä aikaa kirjoittelisi jotain. Lukemassa käyn ahkeraan, mut kirjoittaminen on muka aina niin työlästä. :ashamed:

Meillä on vatsavaivat alkaneet helpottaa, käytetään kuitenkin edelleen Disflatylia aamuin illoin, mut nyt vatsa jo kestää Jekovit tippoja. Konstantin on myös alkanut viihtyä lattialla, eikä enää tarvitse koko ajan kantaa sylissä. Lattialla seurailee siskojen touhuja ja viihtyy jopa hetken ihan yksikseen, aika pian kuitenkin alkaa huutelemaan seuraa itselleen =) Omat kädet ovat löytyneet ja vatsalla maatessa jopa tarttuu leluihin. Hymyjä jakelee harvakseltaan, meillä on melko totinen pieni mies, joka katselee kulmat kurtussa.

Mulla ei onneksi ole vielä alkanut kuukautiset enkä niitä kyllä tosiaankaan kaipaakaan. Täysimetyksellä täällä mennään ja poju on kasvanut niin, et äitiyspakkauksen 60 cm vaatteet on jo liian pieniä ja myös jotkut 62 cm vaatteet on tiukkoja. Neuvolassa ollaan viimeks oltu kun poju oli 5,5 vk. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, et ei tarvii mennä neuvolaan 2 kk:n iässä koska on kasvanut niin hyvin, joten meillä seuraava neuvola 3 kk:n iässä 11.9. Saa nähdä kuinka paljon painoa jo tullut (5,5vk painoa oli jo 5860 ja syntymäpaino oli 3530) :D

Kreecherin tatska on tosi ihana ja ainakin se on persoonallinen :)

Meillä yöt sujuu vaihtelevasti. Toisinaan nukutaan jopa 7 tuntia yhteen menoon ja toisina öinä heräillään 2-3 tunnin välein syömään. Päivisin nukutaan hyvin, mutta ainoastaan ulkona vaunuissa. Nytkin on unilla ja on nukunut jo 2 tuntia, kai siellä pian heräillään.

Ehtisköhän vielä tehdä jotain ennen pojan heräämistä. Ainakin pyykkikoneen vois laittaa päälle :LOL:

mama-75 ja Konstantin 2kk ja 1vk

P.S. Turun seutulaisten tapaamisesta kiinnostuneet käykääpä laittamassa mielipidettä tapaamisajankohdasta.
 
heips!

mahoton ku aika menee hirveän nopeaa. huomenna jo kokonaista 3kk ikää poitsulla! ja neuvola läkäri myös on huomenna. ja eka piikitys.

minä ole siinä toivossa et masennus ei uusi! ainaki nyt on niin huippu olotila et ei sit varmaan viimeseen kolmeen vuoteen! ja jaksaa jopa kämpää pitää puhtaana yms. meinasin kylläki joskus reilu kk sitte alottaa taas lääkityksen ku olin pari vkk melko huonossa jamassa, mut onneks en alottanu. se meni baby bluesin piikkiin.. :)

ehkäsy asiat mietityttää melkosesti. th soitti tänään et pillereitä en saa, ja sano et laitetaan kierukka. en vaan tiedä et kupari vai hormooni. ja en uskaltais mennä sitä asennuttaa.
olikos se katalla ollu kierukka? sattuuko sen asennus ja kuin pitkä toimitus se on? oon suoraan sanottuna aivan paniikissa! :(
mut taas tuli todistettua et kumit ei oo meitä varten!! toissailtana ku rakasteltii, ni ukko huomaa kesken kaiken, et hei kultsi! kortsu vissii on sun sisässä! :LOL: voi jessus et otti päähän! :headwall: joten kitos ei enää!!

jaha, kutsu kuuluu joten tuun iltasella jos kerkeen ni viel .
 
Tien päältä terkut. Käytiin mun isovanhempien luona 200km:n päässä. Matka sujui ihan mukavasti lasten kanssa ja iso-isovanhemmat näkivät Aleksanterin ensimmäistä kertaa. Nyt on vaan itsellä hartiat kipiät ajamisesta, kun ajoin molemmat suunnat. Meillä on istuimet autossa niin, että toinen aikuisista istuu kahden nuorimman kanssa takana, kun kaikki istuimet eivät mahdu taakse. Mulla tulee takapenkillä huono olo aika helposti, joten mieluummin ajelen.

Meillä on käytössä lähinnä 62-senttiset vaatteet, tosin just eilen ompelin 68-senttisellä kaavalla pojalle housut, eikä ole yhtään liian isot. No, lahkeet ehkä aavistuksen verran pitkähköt, eiköhän nuo pöksyt mene ihan hyvän aikaa.

Mä oon ihan hurahtanu tohon ompelemiseen! Olen tehtaillut kestovaippoja urakalla ja jonkunverran vaatteita lapsille. Hain Marimekon tehtaanmyymälästä palakangaslaatikosta ihanan kangastilkun, maksoi 14? ja siitä tulee hyvin housut kolmelle pojalle. Tulee tuo ompeleminen näköjään lastenvaatteiden kohdalla vielä halvemmaksi. Aikuisille sen sijaan on melkeinpä halvempaa ostaa valmiina, ainakin jos H&M-kama kelpaa.

Nyt ei jotenkin irtoa enempää juttua... Joten moikka.

Kreecher ja Aleksanteri 2,5 kk
 
Hellurei..Kampaajalla olin aamusella ja teki aivan ihanan hemmotteluhoidon johon kuului vartin päänhieronta....Ihanlta tuntui ja tukkakin nätti nyt mutta mulla tais olla niskajumi jo ennen ja sitten tuo hierominen kai laukas jotain sillä huomannut kaameesti ja oksu olo...

Hormonikierukasta ekaks pitää ottaa PAPA koe ja jos se ok niin saa reseptin ja sillä ostaa apteeksita härvelin.Toisissa paikoissa se laitetaan lääkärillä ja maksetaan siellä myös.TÄällä pitää hakea ite apteekista.JA tosiaan lääkäri sen laittaa ja kuukautisten aikana joten voihan tuo asennus kestää...
Mutta mulla ei ole sattunut,eikä sen sattua kuulukaan,vähän epämukavalta tuntuu ja voi vähän nipistää mutta ei satu.
Sillä kun kohdunsuu on pikkasen auki kuukutisten aikana ja silloin sen saa viedtyä kohtuun nätisti.

Mä töräytin hormonirenkaan eilen pimpsaan!!Mulla 2 jäljellä ja aattelin kun sitä raskaustestiä tein että nyt jotain !!!Oli siis negaa ja kuukautiset alkoi edellispäivänä.

Nyt ruokaa masuun josko huippaus vähenis siitä ees!
Kaamee olo kun kävelystä ei taho tulla mitään...

kata ja miska
 
:snotty: Täällä aletaan sairastamaan ilmeisesti flunssaa: kurkku kipeä, keuhkoihin sattuu ja veri maistuu suussa taas kivasti. Eilen sain hirveän palelluskohtauksen, ihan horkassa tärisin...no ei voi mitään: otetaan sitten flunssa vastaan. Pelkään vain, että neitiinkin tarttuu..Olo on kurja.

Kreecher: Olen ilmeisesti ollut viimeksi huumassa biletysillasta, kun unohdin kokonaan kommentoida tatuointiasi, joka on IHANA! Minullakin on tatuointi nilkassa (vähän nilkan takana, sillain jännästi- tatuoija silloin sanoi, kun otin, etten vaikeampaa paikkaa voisi keksiä ja kipeämpää- sattui NIIN kamalasti)! Toisesta tatutoinnista haaveilen ja kielikorun laittamisesta uudelleen, kun on umpeutunut. Voisin laittaa omasta tatuoinnista kuvan tähän, mutten osaa liittää (että jos joku neuvoisi)..ajattelin vain, että kun moni tuntui miettivän tatuointia, että jos haluaa vinkkejä paikasta tai kuvasta..minulla perhonen..

Kata: Minulla on sama juttu, että kun niskat ihan jumissa ja hierotaan, niin saatan oksentaa. Muistan, kun mies yhdesti hieroi niskojani, niin sanoin, että pitää lähteä oksentamaan ja niin sitä mentiin...

Meillä ensi viikolla 3kk neuvola. Äitiä tässä jännittää ja pelottaa, kun neitiä pitää pistää, tuntuu NIIN kurjalta, vaikka tietysti rokotus tarpeen.

Tyttö on kova hihkumaan, juttelemaan, lukemaan ja kovasti pitäisi päästä jo liikkeelle. Neiti ei kyllä viihdy ollenkaan ilman virikkeitä. Eilen oli aivan innoissaan, kun linjurissa otin syliin ja pää pyöri koko ajan, kun kaikki piti nähdä !

Voiko minipillerit muodostaa iholle finnejä ? Minulla on tällä hetkellä 3finniä ja aivan kamalaa on. Minulla ei ole koskaan ollut finnejä kuin satunnaisesti yksi tai kaksi, edes murrosiässä ja nyt niitä on jo 3 yhtä aikaa- muuta selitystä en enää keksi. Ja kosteus: olen ihan märkä tuolta alhaalta, ei tunnu ollenkaan mukavalta monesti edes seksiä harrastaa! Haluan pois nämä pillerit...tosin, kun en enää imetä, niin voisin varmaan vaihtaa tavallisiin pillereihin ?

Juu, mutta nyt pakko mennä, tulee niin huono olo... :snotty:
 
Kuvan voit liittää tänne esimerkiksi näin: menet http://www.aijaa.com ja lataat omalta koneeltasi kuvan sinne (se on aivan helppoa, painat vain selaa painiketta ja valitset haluamasi kuvan).

Jos haluat kuvan näkymään suoraan täällä niin klikkaa kuvan päällä hiiren oikeaa painiketta ja valitse "kopioi kuvan osoite" sitten tulet vaan tänne ja painat tossa hymiöitten yläpuolella olevista laatikoista tota maiseman kuvaa, sitten heti perään liität kopioimasi kuvan osoitteen hiiren oikeaa nappulaa painamalla ja sitten vielä painat uudestaan sitä maiseman kuvaa.

Jos haluat laittaa linkin kuvaasi niin ladattuasi kuvan aijaa.comiin tulee siihen erilaisia osoiterivejä, kopioit niistä alimmaisen (URL) ja liität tänne.

Toivottavasti tajusit sepustukset!
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=870977.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=871015.jpg

Suuren suuret KIITOKSET Teppanalle !

Tuossa yllä on siis pari linkkiä minun tatuoinnistani. Tuli turhan isolla ne kuvat, mutta toivottavasti jotain selvää otatte... :ashamed:
 
VOi että kivoja tatskoja teillä!!Tuo Pepsukka on varmasti ollut kipeä paikka!!

TEppanalle kiitos tuosta linkityksestä,vois itekin jotain kuvia laittaaa tänne nyt kun hyvät ohjeistukset!!

Tilasin juur nettiemosta Eisbärchenbin pussin talveksi.Sinne kun ei tarvii pukea Miskaa niin paljoa ja helpottaa kovasti meidän lähtöjä.Nyt ko kammottaa tuo talvi ja pukemisrumbat.Maisa 2 vee tahtoo kovasti minä itte-tehdä kaikkea...Ja kun se ei ihan onnistu aina nii nkun pitäis ja niin nopeeta.

Täällä kovasti hiljasta,missä kaikki mahtaa luuhata??

No,mä jatkan touhuja;Miska vielä yöunilla,edelleen nukkuu siihen aamu 6 asti ja tankkaa.

Kata ja Miska kohta 3 kk :heart:
 
Pepsukka Mulla tuli ainakin cerazeteista finnejä, ja oikein kipeitä sellaisia, suorastaan paiseita.. Ja alapää oli kuin niagaran putous.. :ashamed: Meni siinä halut molemmilta.. Nyt on alapää taas kondiksessa, kun ei mitään käytä. Paras vaihtoehto oli mulla myös tuo hormonikierukka, aion sen laittaa nytkin muiden tuotteiden sopimattomuuden takia, tosin siitäkin tuli finnejä, mutta lääkäri lupasi antaa niihin kokeeksi jotain kuuriluonteista.. Pakkohan se jotenkin on kuitenkin ehkäistä. Sterilisaatiota pelkään ja tämä oli viimoinen lapsi kyllä meillä.. (Ilman sen kummempia haikeuksia, nämä nyt on meillä tässä.)

Meillä on ollut järkyttävä flunssa koko viikon, lähinnä minä ja keskimmäinen muksu.. Ja keskiviikkona se tarttui myös meidän Jereen, kuumetta oli tiäs kuinka paljon, lääkärissä käynnin jälkeen enää vain 38,2.. No suppo takamukseen eilen illalla aikaan sai koko yön unet meille kaikille! B) Ja minä kun ajattelin, etten jaksa valvoa yöllä, kun itsekin on aivan tukossa ja kuumeinen... Ja sitten on ollut vielä tuo mukava koulurumba, kun neiti aloitti ekaluokan.. Eniten silti kai on itsekin niiiiiiin huolesta kipeä, kun pienin sairastaa..

Kata Sanottiinko sullekkin hormonikierukasta, että voidaan laittaa vasta noin puoli vuotta synnytyksestä? Ei millään jaksaisi odottaa niin kauan ja pelata kumien kanssa... :headwall:

Jonna ja Jere 2,5kk
 

Yhteistyössä