Moips pitkästä aikaa!
Mä oon käyny lukemassa kuulumisia aina silloin tällöin, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Nyt mies on poitsun kanssa ulkona tekemässä pihaterassia, niin saan kirjotella ihan yksin! (Hih, ihan kun poitsukin tekis remppaa, mut iskälle on tärkee juttu että se on mukana möllöttämässä!) Mä olin pikkujätkän kanssa viikon mökillä, kun kotona oli liian kuuma. Järven rannalla olikin ihanasti viileämpää, kun tuuli vei helteeltä terän. Sillä välin mies teki isänsä kanssa remonttia, saivatpahan hekin rauhassa tehdä. Nyt on kuitenkin kiva olla taas kotona, ehti tulla miestäkin jo ikävä!
Vauvan koosta: Tuntuu hassulta lukea että jollain teillä alkaa 62-kokoiset vaatteet käydä pieniksi. Meillä ollaan vasta aloiteltu käyttämään 56cm:n vaatteita ja nekin on vielä pikkasen reiluja. Eli ei olla päästy vielä edes äitiyspakkausvaatteita käyttämään. Kovin on meidän vauva pikkuinen, vaikka kamalasti onkin jo kasvanut. Viimeks oli neuvola (lääkäri ja mun jälkitarkastus samalla) 9.8. Silloin oli pojalla ikää 7vkoa + 4pvää ja kokoa 4540g (2390g) ja 54cm (47cm). Seuraava neuvola ens viikolla. Mies tossa just totes, että ens viikolla kun jatkuu perhevalmennus, niin meidän lapsi on taas kaikkein pienin. Hyvin on kuitenkin kasvanut, koko ajan neuvolan tavoitteiden yläpuolella. Hassua, et vaikka varsinkin meidän tapauksessa kasvu tosi tärkeetä, ni tuli äipälle tosi haikee fiilis kun edellisviikolla pakkasin ekat pieneksjääneet, 48-senttiset, vaatteet pois.
Pienestä koostaan huolimatta, poika syö kuin MIES! Meillä on koko ajan annettu sekä rintamaitoa että korviketta, koska alussa oli pakko antaa lisämaitoa kasvun turvaamiseksi ja minulla ei sitten ole oma maito kokonaan riittänyt. (kävin tästä jo kriisin läpi ja tulin siihen tulokseen, että koska meillä oli hiuskarvan varassa että poika edes hengissä, niin en TODELLAKAAN ala murehtimaan mistään tissimaidosta!) Tulipa taas puolusteltua korvikkeen käyttöä, mutta myönnän että harmittaa kun olin kuvitellut täysimettäväni, mutta nyt mennään näin. Anyway, aika normaali annos korviketta pojalla on ollut 110ml, paitsi illalla kun tankkaa enemmän. Otin lauantaina Hml:n Elomessuille yhden purkin korviketta ja ajattelin sen riittävän kahteen syöttöön. Ja PAH! Jätkä vetikin heti kerralla 180ml ja oli normaaliin aikaan kolmen tunnin kuluttua taas nälissään. Onneksi sillä kertaa sille syötölle tissimaito riitti, olisi ollut tosi inhottavaa ensin puolituntia syötettyään lähteä huutavan pojan kanssa kaupasta hakemaan korviketta lisää. Eilen jätkä veti illansuussa korviketta 190ml... Kauheita määriä mielestäni! Tää päivä ollaan menty yhtä syöttöä lukuunottamatta tissimaidolla, mutta kohta alkaa tankkaus ja sillon kaivetaan taas pullo esiin.
Perhevalmennuksesta : Jatkuuko muilla valmennus vauvan kanssa? Meillä oli odotusaikana 5 kertaa + kerta fysioterapeutilla lantionpohjalihastreenijuttuja. Nyt on kans fys.ter. ja 5 kertaa. Eka kerta on ens viikolla ja odotan oikein innolla, meillä on niin kiva porukka! Ollaan sen porukan kans pidetty muutenkin yhteyttä ja iso jengi oli myös piknikillä viime viikolla. Me ei tosin oltu mukana, koska olin siellä mökillä.
Päiväunista: Meillä vaihtelee tosi paljon. Joskus saattaa nukkua neljäkin tuntia, mut joskus (kuten tänään :kieh: ) vaan torkahtelee. Yöt nukkuu pääsäntöisesti hyvin, poikkeuksiakin tietysti on. Aika tavallinen rytmi on että tankkaa illalla 21-22, herää syömään n. klo 3, seur. kerran klo 6 ja sit noustaan klo 8-9. Päiväunille ei tosiaan olla saatu rytmiä, vaikka yritystä onkin.
Tuntuu että paljon olis asiaa ja kommentoitavaa, mut kai se on tehtävä muutakin kun hillua netissä..
Joten palataan asiaan taas joku toinen kerta! Kivaa alkanutta viikkoa kesämassuille perheineen!
T:Anskuli ja Jorkki 2kk ja 3pv. (ristiäiset vasta 9.9., siihen asti pidän nimen salassa)