~KesäMassut 2007~

Moikka!

Paulaliina, mä saan kans jatkuvasti kuulla, että kai te viel sen tytön teette, tai harmittaako, kun on vaan poikia. Siis uskomatonta! Nykyään sanon näille, että tajuavatko he ollenkaan, mitä sanovat. Minua loukkaa todella paljon lasteni puolesta, että he eivät kelpaisi sellaisenaan, että heidän pitäisi olla jotain muuta kuin ovat. Vastaukset ovat olleet aika ympäripyöreää mutinaa, yleensä jotain tyyliin "no en mä silleen tarkottanu", mutta en ole kyllä vielä kuullut keneltäkään, että milleen sitten tarkotti.

Pepsukka meillä onmun mielestä vauva vähentänyt syömistään. Syö selkeästi harvemmin nykyään, tosin en sitten tiedä, ottaako kerralla enemmän. Imuote kuulemma muutttuu siinä kolmen kuukauden kieppeillä, jolloin vauva imee tehokkaammin. Tiedä tuota sitten.
Tosi ihana kuva Amaliasta, muuten!

Meidän poikanen kääntyi masulleen eilen!!! Tosin taisi olla vähän vahinko, kun laitoin hänet kaksinkerroin taitetun viltin päälle ja Aleksanteri kääntyi kyljelleen siihen reunalle ja kierähti siitä alas. Eli tuskiin osaa ihan oikeasti vielä mahalleen kääntyä. Mutta ei kyllä enää uskalla jättää esim. sohvalle yksin. Tähä asti olen kyllä jättänyt, laittanut vaan jonkun tyynyn esteeksi, mutta kun tuosta oppii oikeasti kierähtämään, niin ei se tyyny taida paljon auttaa.

Toi vauvakuume tai luopumisen tuska on tuttua täälläkin. Meille ei todellakaan tule enemäpää lapsia, mutta on aika haikeaa ajatella, ettei koskaan enää palstaile kuumeilijoissa. Eikä koskaan enää tarvitse jännätä vessassa, ilmestyykö tikkuun yksi vai kaksi viivaa. Eikä koskaan enää ultrakäyntejä, ekoja potkuja, ensiparkaisua... Mutta toisaalta nyt on edessä paljon mukavia asioita lasten kanssa, kun saa seurata tuon äijäsarjan kasvua. Ja jossain vaiheessa taas sekin, että päästään taas miehen kanssa vaikka reissaamaan kahdestaan... :D

kata, köksänopena ilahduttaa kuulla, että esikoisesi on innostunut ruuanlaitosta! Itse sitä aina yrittää niitä tunteja suunnitella niin, että mahdollisimman moni innostuisi ainakin jostain asiasta ja löytäisi jonkun jutun, mitä hyödyntää omassa elämässään. :)

Ai juu, vielä pakko hehkuttaa, minä kun noita kestovaippoja olen innostunut ompelemaan, että niistä jämäpaloista olen tehnyt liivinsuojuksia! On meinaan tuhat kertaa mukavamman tuntuiset, kuin kertakäyttöiset, jotka tahtovat toisinaan kastua ihan märiksi ja toisinaan taas kuivua tissiin kiinni...

Tässäpä taisi olla tämän illan tarinat.

Kreecher ja Aleksanteri 2kk 3 vko
 
Huomenia!!
Hei kamalaa,miten joku voi oikeesti noin sanoa teille,Paulaliina ja kreecher !!!
Toihan on aivan törkeetä!
Ja miten ihmeessa siihen ite taikka ketään voi vaikuttaa??Järkkyä.
KOittakaa olla kuulematta,mä uskon että katellisten panettelua.
Paulaliina,eikös se ollut tyttöjen äiti joka sitä mäksytti...Kai hänelle ollut kova paikka,olisi poikaa toivonut.En tiiä,musta lapsi on lapsi-oma ja rakas oli kumpi tahansa.
Toki raskausaikana sitä maalailee vaikka mitä toiveita,mutta lastaan ei kukaan vaihtaisi,sen tiiän.

Pepsukka Ihku kuva tyttösestäsi... =)
Ja täällä Miska vähensi syömisiään tuossa 2,5 kk kohdalla,mä en ole laskenut määriä mitä menee taikka pitäis mutta siitä tosiaan täälläkin puhuin miten poika alkoi vain desiä-1,2 desiä syömään kerralla..Eihän siitä tule kuin 11 herää,ja 5 kertaa syö vuorokaudessa,siinä 5-6 desin hujakoilla...
Mutta nukkuu hyvin ja nauraa ja on tyytyväinen niin ei mitään ongelmaa eli Pepsukka eiköhän ole tailläkin joku "vaihe" taas !!

Ja Paulaliina,älä stressaa terkan jutuista,höpönlöpön vauvalle voi tulla liikaa painoa.Sitä monet kasvaa spurtaten,eli pyrähdyksiä tulee ja taas tasasia vaiheita.Harvat kasvaa täysin käyrien mukaan!!! ;)

Nyt aamupalalle!
kata ja miska huomenna 3 kk!! :heart:
ja saadaan tuoreet mitat!!
 
Josko taas ehtis vähän kirjoitella kun esikoinen on viety kouluun, keskimmäinen tarhaan ja pikku-ukko on unilla.

Mä olen kans huomannut viime päivinä et vauva on vähentänyt syömistä. Ennen saattoi päivällä syödä 1,5-2 tunnin välein, mut nyt välit on kasvanut 3 tuntiin. Yhtenä yönä nukkui jopa 8 tuntia putkeen!!

Ebbuliinille onnittelut rouviintumisesta :flower:

Mä muistan kans raskausaikana miten kaikki toivoi et meille tulee poika 2 tytön jälkeen. Kun vauva sit oli poika niin kaikki sanoi et on se hyvä et tuli nyt se poika. Niinkun sillä olis ollu jotain väliä. Tokihan se on ihanaa saada poikakin. Jospa äitikin sais jonkun paijattavan, kun meidän tytöt on ihan hirveästi isän perään :D

Ihania kuvia teillä profiileissa vauvoista. Itse en ole vieläkään saanut laitettua kuvaa Konstantinista.

Pitäisköhän tässä tehdä jotain "järkevääkin" eikä vain istuskella koneen äärellä. Palailen myöhemmin.

mama-75 ja Konstantin 2,5kk
 
Ärsyttää,kun imuroida pitäisi ja aikaa olisi kun Nea nukkuu sitterissä,niin en voi kun mies nukkuu 16 asti..Sitä kuulkaa odottaa et sais mies pvätyön ja mä päivä elämän.Voi olla ettei heräisi,mutta en koskaan ole 2vuoden aikana ottanut sitä "riskiä".En minäkään tykkäisi jos heräisin kesken unieni.Eikä yläkertaan vois mennä kaikkia huoneita imuroimaan kuitenkaan..Sitten taas kun mieheni herää olen itse menettänyt intoni sanaa siivoaminen kohtaan :LOL: hohhoijaa!

Toinen mikä ärsyttää on se että meillä jäi monia kesävaatteita 62cm-68cm käyttämättä kun kesä loppui..no ajattelin et voihan laittaa housut ja pitkähihaisen paidan alle ja mekko päälle..sama juttu ihanien t-paitojen kohdalla..Jos ei sit toista tyttöä siunaannu niin sit jakoon laitettava ja vaikka tulis tyttö-niin voihan olla ettei olisi kesävauva-kyllä tällä äidillä on sit murheet :p

Mitenkäs puette näillä keleillä vauvanne?
Me saatiin parvekevaunut,joten pääsee nea nukkuun ulkona muunkin ajan kun lenkkeilyn..Noissa ei ole päällä mitään -vain koppa&kuomu..joten makuupussiin saa varmaan kohta kääriä-vai riittääkö peitto päällä?

Toi Katan auton liukuminen kyl hurjalta kuulostava,vaikka loiva mäki olisikin ollut..hyvä ettei lapsia ollu kyydis..

Täällä oli puhetta et tissin syöminen monella teillä vähentynyt.Meillä taas toisin päin-roikku eilen melkein koko illan tississä kiinni..siis puoliunessa makas kainalossani sohvalla ja lutkutti..Oisko se vaihe et maito vähentynyt käynnissä-terkka sanoi et näillä main usein tulee sellainen kausi..mutta aamuisin kyllä tissit täynnä maitoa,joten olen pumppaan joutunut..
Kiva herätä siihen kun maito valuu rintojen välissä :LOL: liivisuojia en oisin tykkää pitää.
Laitoin muuten pinnasänkyyn reunasuojan aamulla.Nea huusi 9.30 ,kait pelästy kun oli kääntynyt poikittain ja varpaat pilkotti pinnojen välissä-tai oikeastaan polvia myöten oli väliin joutunut..ihme kyljen kääntäjä tuo neiti ;)
 
Torstaina käytiin 2kk neuvolassa ja mitat olivat:
5510g (3910g)
56,5cm (51cm)
pään koko 41,7 (37,5) josta olikin neuvolassa puhetta että menee yläkäyrän yläpuolella..ja siitähän huolestuin..ja täälläkin jo kyselin muiden lasten pään kokoja...mutta yrittivät neuvolasta sanoa että ei syytä huoleen jos kasvaa tasaisesti eikä oo mittään pyrähdyksiä...ens kerralla lääkärineuvolassa ottaa asia lääkärin kanssa puheeksi...toivon mukaan ei mittään hätää olisi...aina sitä panikoi kun lapsilla jotain "epätavallista"... :|
Muuten kaikki menee hyvin ja neiti on ihastuttava persoona!! :heart:
Ero miehen kanssa vielä vaiheessa...omaa syytäni kun en ole vielä raaskinut viedä likkaa dna-testeihin...(jotka kyl ihan turhat kun lapsi on mieheni!!!!) jotenkin ressaa tää vaiheessa oleva juttu mutta kyl tää tästä selviintyy..asia kerrallaan!!! Ihanaa että esikoinen auttaa ja hoitelee vauvaa...nytkin tekee kamun kanssa läksyjä ja vauva mukana vauvakeinussa...

Hyvää viikon jatkoa kaikille!!!! :hug:
 
No niin... Eilen en kerenny koneelle olleskaan, mut nyt on lista päivitetty. :)

Neta73:lle onnea kihlauksesta :flower: ja Kesäheinälle synttärionnea näin jälkikäteen! :flower:

Neuvolassa käytiin eilen... Pituutta 56.7cm (syntyessä 52cm) eli hieman pysähdyksissä pari viikkoa ollut, mut ei huolta. Normaalin kokoinen poika ikäisekseen on. Painoa tullut 410g eli ihan hienosti, nyt siis 5210g (syntyessä 3730g). Pään ympärys 40.8cm... Siihenkin vajaa sentti tullut lisää. Syntyessä 37cm. Kehuja sai jälleen jäntevyydestä ja hyväntuulisuudesta. Niskaa ei tarvitse enää tukea, estää vaan pahat taaksepäin retkahtamiset.

Poika on päikkäreillä ja mä oon notkunu netissä ja meseilly ties kuin kauan... Kotihommia olis, kun vaan sais aikaseks. Taidan ottaa itteeni niskasta kiinni ja lähtee niitä hoitelemaan, ettei kaikki o tekemättä miehen töistä tullessa.

Mukavaa päivää!

PikkuMyy-80 ja poikanen 2kk1vk
 
Heips, tulin pikaisesti kurkkimaan ja TÄÄLLÄHÄN te kaikki jo olette. Kiva nähdä ja kuulla kuulumisianne. Meillä on jo poika kasvanut kovasti ja nukkuu hyvin 7-10 tunnin yöunia, hui!!! Pari kertaa on aamulla ihan sydäntä kylmännyt kun nukkunui 8 tuntia putkeen... että onko edes hengissä koko poika enää...

Muuten on hyvin alkanut tämä arki tässä nyt kun koulut alkoi ja meilläkin nyt KOLME koululaista jos eskarilainenkin lasketaan. pahimmat vatsan puru itkut on takanapäin ja nyt kait se elämä on yhtä onnea ja auvoa =)

vilkutukset kaikille ja voikaahan hyvin, meitsille pukkaa rintatulehdusta päälle :( voikaa hyvin

tinzu ja "toivo" josta tulikin juho
 
Kauhea, kun teillä muilla on niin pieniä muksuja!!

Julia kun oli vajaa 8 viikkosena jo 6,5kg ja 60,5cm :whistle: musta kyllä tuntuu, että kasvu olisi alkanut tasottuu, seuraava neuvola vasta 17päivä jolloin tasan 3kk.

Tosiaan syöntivälit täälläkin harventunut, menee 2,5-3,5h yleensä, välillä kyllä iltaisin parinkin tunnin välein. Yöllä (n.22-8) välillä herää yleensä 2 kertaa.

Me sit vihdoin luovutettiin ja käännettiin sänky niin, että yksi pitkä sivu seinää vasten ja mies pääs palaa takas omaan sänkyyn.. tuntuu jotenkin vaikealta ajatukseltakin laittaa tyttö nukkumaan omaan sänkyyn, on niin paljon levänneempi olo aamuisin, kun ei öisin tartte nousta, senkun kääntyilee vaan :)

Mies vaan ei uskalla nukkua tytön vieressä, joten minä nukun keskellä ja tyttö nyt sit seinän vieressä, niin ei pääse tippumaan.

Nukkuuko muiden lapset jo omassa sängyssä? Ja olisiko kellään kokemusta perhepedistä, saakohan tota neitiä enää sit ikinä omaan sänkyyn nukkumaan??

Huusin huutonetin kautta tytölle rintarepun, oli todella hyväkuntoinen ja halvalla lähti. Tyttö on niin sylivauva, että oli liinan rinnalle pakko saada joku, että välillä saisi liinaa pestyä!

Yllättävän hyvältä reppukin tuntui, kun kokeilin, vaikka on tää liina kyllä silti ehdoton ykkönen. Mutta Julia tuntui viihtyvän repussa hyvin, näkee vähän paremmin sieltä ympärilleen :)

Lauantai vaan lähestyy kovaa vauhtia ja jännitys senkun kasvaa, välillä oikein perhosia vatsassa kun alkaa pahimpia vaihtoehtoja käydä läpi.
Ihan tyhmää, koska ei tyttö siitä rikki mene vaikka huutaisi koko ajankin ja isänsä kyllä osaa hoitaa, varmasti vielä paremmin kun en hengitä koko aikaa niskassa... :ashamed: :snotty:

No eka kerta kaikki pahin :D

-Hiiviö & Julia 2,5kk-
 
Jupinaa...

Arvatkees, mitä mun rakas mieheni on tehnyt!
Kerroinkin jo aiemmin, että tuo kaksivuotias oli oksentanut sillä mökkireissulla. Luonnollisesti myös päällensä, niinkuin tuonikäisillä usein on tapana. Mies sanoi putsanneensa vaatteet, jotenkin hölmönä oletin tämän tarkoittaneen vaatteiden pesemistä.
Aloin sitten tuossa äsken pestä pyykkiä ja avasin pyykkikaapin oven... Oli aika rapsakka tuoksu! Herra oli siis huuhtaissut enimmät pois ja törkännyt vaatteet pyykkikoriin! |O
Että näin meillä.
 
Neidistä tuli sunnuntaina Alina Mirjami. :heart: Ja minusta rouva =) Kiitos kaikille onnitteluista!
Juhlat meni tosi hienosti. Äitini vastasi kaikista järjestelyistä ja tarjoiluista ja anoppini katsoi esikoisen perään, joten mulla oli aika stressitön ristiäis-/hääpäivä. 80 vierasta odotettiin, mutta miehen suvusta ei monikaan päässyt paikalle, joten n. 60 vieraaseen jäätiin. Kastetilaisuuden aikana tyttö tuijotteli tyytyväisenä ja pään kastuessa hymyili ääneen kummitädille :D Vihkimisen aikaan piti sitten hetken aikaa sellaista konserttia, että pappikin joutui korottamaan ääntään... Miehellä kyyneleet valuivat alusta loppuun, ihana mies onkin ja minun oma :heart: Kahvituksilla siskoni piti nätin puheen meidän koko perheelle, ja sen jälkeen keskityttiin ihan syömiseen ja seurusteluun. Mukava ja lämminhenkinen juhla kaikenkaikkiaan.

Heti juhlan jälkeen palattiin arkeen. Ei mitään romanttisia hääöitä vaan lasten nukuttamista ja telkan katselua :D

Nyt täytyy pelastaa tuo Alina-neiti nälkäkuolemalta... Palaillaan!

-ebbuliini ja Alina tasan 2 kk-
 
Niilo nukkuu onnellisena liinassa, joten kirjoittelenpa jonkun sanasen. Oon alkanu ihan suosiolla nukuttaa tällai illalla Niilon liinaan niin nukkuu sentään vähän pidempään kuin 10 minuuttia. Päivisin siis edelleen huono nukkuja on, mutta onneksi yöt menee mukavasti. Tänään oltiin neuvolassa, olihan tuota taas tullut painoa ja pituutta lisää, nyt n. 2kk 3vkon iässä painoa oli 6680g (3800g) ja pituutta 59,5cm (51,5cm), päänympärys 40cm (36cm). Painokäyrä on kovasti noususuuntainen, pituuskäyrässä oli nyt pieni notkahdus, kun painoa on tullut pituuden kustannuksella. Keskikäyrällä pituuskin kuitenkin on.

Niilon kanssa menee ihan mukavasti, vaikkakin tyyppi on pieni ja kiukkuinen pakkaus! Monesti oon kyllä ajatellut, että onneksi nuo isoveljet ovat jo suht isoja, en tiedä mitenkä tässä selviäisi jos olis vaikka joku puoltoista vee tuossa vielä kaitsettavana, kun ei montaa sellaista hetkeä päivässä ole, että Niilo olis jossain muualla kuin sylissä. Automatkatkin mennään useimmiten huutokonsertin saattelemana. Niilo se ei yhtään viihdy turvakaukalossa vaan alkaa huutaa heti kun sen siihen laittaa ja jos ei hyvä tsägä käy että nukahtaa niin yleensä ottaen huutaa tosiaan koko matkan. Viihtyykö teidän muiden vauvat autossa? Sitterissäkään ei viihdy kuin viisi minuuttia ja se on siinä.

Tyytyväisenä ollessaan Niilo on kyllä sitten kuin itse aurinko! Hymyilee, juttelee ja flirttailee minkä kerkiää:) Leluistakin on jo kiinnostunut, varsinkin sellanen kukka-helistin saa Niilolta aina makeat hymyt ja sille kertoilee parhaimmat jutut! Kyllä siinä äitikin saa tuntea itsensä todella rakastetuksi, kun Niilo katsoo silmiin niin muikeana ja hymyilee parasta hymyään :heart: On se vaan tottavie niin rakas, että ihan sattuu!

Paulaliina ja Kreecher, tuttua niin tuttua on toi noi ihmisten puheet. Oon aiemminkin kirjottanut siitä kun jatkuvasti saa kuulla siitä, että ettekö te osaa tyttöjä tehdä ja taasko se on poika :headwall: Yksillä synttäreillä menetin hermoni, kun olin muutenkin sinä päivänä jo joutunut kuuntelemaan noita puheita niin kun miehen mummo alko supattelemaan isoille pojille, että ettekö te nyt olis tyttöä toivonut ja blaa blaa. Mä sanoin hyvin napakasti, että kuule mä olen onnellinen että olen saanut terveen pojan ja iloinen siitä että se nimenomaan on poika. Menihän tuo hiljaiseksi. :whistle: Mä en enää suostu ottamaan huumorilla noita juttuja ja hymyillen kuuntelemaan että meidän perhe on jotenkin viallinen kun ei ole tyttöä vaan paukuttelen takas jotain mahdollisimman nokkelaa josko ne puheet pikkuhiljaa alkais loppua.

Mites muuten kun odotusaikana mietittiin, että mahtaako odotusajan yöllisten vessareissujen ajat muodostua vauvojen yösyönti ajoiksi, onko teillä ollut tällaista havaittavissa? Tai onko mahassa rauhallinen vauva edelleen rauhallinen tai päinvastoin? Toi vessareissu aika on meillä jäänyt yhdeksi syömisajaksi. Kävin aina yleensä klo:03 vessassa ja Niilo herää lähes poikkeuksetta joka yö kolmen kieppeillä syömään. Mutta temperamentti ei ole samanlainen. Niilo oli mahassa hyvinkin rauhallinen, mutta samaista rauhallisuutta ei ole ollut vielä ainakaan havaittavissa...

Hiiviö meillä Niilo on edelleen perhepedissä ja tulee siinä olemaankin ainakin niin kauan kuin öisin vielä syö. Toi kolmonen nukku kans ensi kuukaudet perhepedissä, mutta kyllä se siitä sitten oppi omaan sänkyyn, harjottelu tosin alotettiin siten että sänky oli ihan kiinni meidän sängyssä.

Kreecher heh! :LOL: on ne nuo miehet kyllä aikamoisia veli-kultia :whistle: Johtunee putkiaivoista, kun ei aina ihan toivotulla tavalla välähdä tuolla päänupissa :headwall: Voin vaan kuvitella mitkä aromit on löyhähtänyt :x

Jaaha nyt alkaa mönkiminen liinassa ja nyrkkiä vedetään siihen tahtiin, että taitaa olla tissin paikka!

Profiilista löytyy uutta kuvaa Niilosta!

Vointeja kaikille :hug:

Teppana & Niilo 2kk 3vko
 
Meillä oli tänään neuvola ja jätkän mitat huimat 5870g (2390) ja 55cm (47)! Oltiin ekaa kertaa lastenneuvolan puolella ja täti meinas että vähempikin painonnousu riittäis. Nyt en sit tiedä että laihdutuskuurilleko poika pitäis laittaa?? Ja miten se muka onnistuu, kun ei tähänkään mennessä olla väkisin syötetty ja tuputettu (paitsi ihan ekalla viikolla kun oli pakko). No, toivotaan että täälläkin syömiset vähenis ihan itestään, niin kuin joillain teillä on käynyt. Tällähetkellä korviketta menee keskimäärin 150ml/kerta, joskus kyllä 200ml. Osaimetyksellä edelleen. Viime yönä jouduin ekaa kertaa yöllä antamaan korviketta (n.80ml) kun ei rintamaito riittänyt. Toivottavasti oli vain jokin tilapäinen häiriö!

Ikävämpi juttu on että joudutaan huomenna Jorviin lasten polille käymään. Pojalla hb vaan 69 kun pitäis olla 95. Th:kin ihmetteli kun on niin pirteä, tyytyväinen ja hyvänvärinen poika että mietti jo mittausvirhettä. Sanoi sen myös lääkärille kun soitti Jorviin. Huomenna kuitenkin käydään näytillä, katsotaan pitääkö antaa verta. Rautalisähän meillä on ollut jo 5vkoa, kun se määrätään pienipainoisille automaattisesti.

Muuten neuvolantäti kirjoitti korttiin että tyytyväinen poika, kannattelee hienosti päätään ja kääntyy vatsalta selälleen. Mä oon muuten luullut sen kääntymisen olevan vahinko, mutta nyt kun seurailin, niin kyllä se tarkotuksellista on.

Nyt täytyy mennä, isopainoinen pienipainoinen, tyytyväinen poikamme alkaa käydä tyytymättömäksi.

T:Anskuli ja poitsu 10vkoa ja risat.
 
Nea oksensi 23 ja 02 oikein rajusti-en tajua et niin paljoa nestettä neidissä edes voi olla..yltä päältä oksennuksessa molemmat+sohva ja sänky...nyt 6 syötön jälkeen kaikki pysyny masus-mut nea onkin nukkumas..pommitin terkkaa vaikka ei soittoaika-hän sanoi et katsoo viel jos pvän aikana oksentaa niin lekuriin kannattaa mennä käymään..kuumetta ei ole...ja miel.ei ripulia-sellaista ripulin kaltaistahan vauvan kakka aina mielestäni on.
2h yöunia takana..jos menis sohvalle neidin viereen koisiin-kun nyt eka tissiä pyytäisi...
Ai että oksennus voi haista pahalle!!!!!
 
Meillä myös viikonloppuna vauva oksensi, taisi vaan johtua siitä, että söi ja söi, mutta kakkaa ei ollut tullut pariin päivään...eli oli masu liian täysi. En huolestunut kovin, vaikka olihan se kurjan näköistä, kun oksennusta tuli nenästäkin :(

Vauva on viime aikoina yöllä heräillyt syömään parin tunnin välein ja päivällä syö sitten vähemmän. Viime yönä otin sitten vauvan viereeni nukkumaan, alkaa univelkaa olla sen verran, että nukahdan istualleen yösyötöllä...neitihän sitten nukkui siinä vieressäni aamuun asti syömättä yöllä kertaakaan! Taitaa niissä heräilyissä olla hiukan sitä läheisyydenkaipuuta mukana :)

Tänä aamuna vauva leikki tuossa lattialla isosiskojen kanssa ja kun he siitä nousivat aamupalalle, vauva jäi ihan tyytyväisenä itsekseen katselemaan leluja ja kas kummaa, hetken päästä pyörähti itse vatsalleen! Voi sitä riemua, me muut ihan spontaanisti taputimme vauvalle ja tyttö hymyili kuin suurenkin urotyön tehneenä ;) Kohtahan sitä varmaan jo alkaa ryömimisharjoitukset, niin nopsasti tuntuu kehitys menevän.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Katti ja vauva 3kk 1vko
 
jos vastailis muutamiin kyssäreihin.

meillä poika nukkuu omassa sängyssä ja välillä äitin viekussa. riippuu paljon äidin mielentilasta :LOL: olen taas alkanut pelkäämään sitä kätkyt kuolemaa, niin on mukava pitää poika siinä lähellä.
olin jo huokaista helpotuksesta, että se riski on 2-4kk. mut sit luin täältä et se on 7kk asti!! voi perkl!

meillä syödään vieläkin yhtä paljon. mut kyllä pojalla oli siinä kolmen kuukauden paikkeilla sellanen vaihe et söi ehkäö vähä vähemmän.

Samuel oli masussa rauhallinen vauva ja sitä on kyllä vieläkin. välillä kyllä osaa jo vähän mieltä näyttää, mut sehän on vann hyvä asia =)

autossa olosta poika tykkää hirmuisen paljon. kaukaloon laitto voi olla välillä yhtä itkua ja ikenien kiristystä, mut heti ku päästään liikkeelle ni johan loppuu.

paljon on täällä puhuttu minkä kokoisia vaatteita mahtuu päälle, mut se on niin hullu juttu ku poika nyt noin 63 cm ja monia 50 cm vaatteita menee vielä hyvin päälle. se on niin merkistä kiinni.

apua ens lauantaina pitäis miehen kanssa lähtee viihteelle ilman vauvaa ja mua on alkunu hirvittää jättää samppa mamman hoitoon. luotan kyllä täysin siihen että osaa lasta hoitaa, mut eihän äiti voi äitin kultaa jättää :(
täytyy vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä. hyvää se vaan tekee.
on se kumma kun ei pystyisi erossa olemaan ollenkaan ja välillä aattelee et voi kun saisi jotain omaa rauhaa. mut niin kuin täällä jo muutkin kirjoitti, että rakkaus vauvaa kohtaan on niin mieletön. en edes pystynyt kuvittelemaan, että toista voi rakastaa näin paljon!!

Hani ja Samuel

profiilissa ihan tuore kuva!
 
Heissan!

Kiitoksia vaan tuesta tässä vaan-poikia-asiassa. Täytyy vaan ottaa se niin et ne, jotka sellaista puhuu on ihan pöhköjä eikä tie mistään mitään. Välillä on oikeesti vaan vaikee olla cool, ku tekis mieli tirvasta nenulle..

Tulin just koulun yleisurheilukisoista. oltii vauvan kans 2 tuntii kentällä, ja iavan jäässä, siis äiti, ei vaavi =) tosi kurja kisapäivä tuli kun lämmintä on 8 astetta, hirvee tuuli ja aina välillä sataa. meillä päästään mitalikahveelle, kun vanhempi poika 12v, sai yllätyshopean korkeudesta. Nuorempi tietty nenä vinossa kun ei saanut mitään mitalia.

Neuvolassa oltiin Aapon kaa eilen, pituutta oli 59 cm, eli nelisen senttiä kuukuden mitoista. painoa oli 5640 eli sitä lisää 1,6kg! Ei silti saatu kommenttia liiasta painonnoususta. Mantsulle: meillä kans päänympärys oli hurjat 41,6 cm ja neuvolatäti jo vähän panikoi et mites tää nyt näin. Mut ei se kuulemma oo vaarallista kun kasvu on sopusuhtaista. erityistarkkailussa ollaan kuiteski. Jos vie pää jatkaa hurjaa kasvua, niin seuravassa neuvolassa täytyy sit miettiä saadaanko lähete jatkotutkimuksiin. Kyllä mä kans pelästyin ja rupesin miettiin ties mitä kun ei mein muilla pojilla oo ollut vastaavaa. Sit vie kun neuvolatäti rupes puhuun et aivoissa voi olla nestettä ym. niin eihän siinä muuta tarvittukaan, kun vietin unettoman yön :| Täytyy vaan toivoa et kaikki on pikku-ukolla kunnossa. Ainakin hän on mahottoman virkeä ja seurallinen kaveri. Hymyilee ja juttelee jos vaan joku vähänki juttelee. ja neuvolasta saatu hymynaama onkin vasta kiva kaveri :)

Hiiviö: meillä Aapo nukahtaa syliin ja hänet siirretään omaan sänkyyn. Sit aamuyöllä kun hän yleensä kerran herää siinä viiden maissa, niin en jaksa sit enää viedä häntä omaan sänkyyn vaan hän nukkuu loppuyön meitin vieressä. jossa kieltämättä on vähän ahdasta kun joskus nelivuotiaskin hiipii siihen samaan..


teppana : aapo viihtyy autosa tosi hyvin. heti kun päästään liikkeelle, hän nukkuu. Meillä on kaikki pojat olleet samanlaisia. Toinen yhtä tehokas nukuttaja on pölynimuri..

Palaillaan taas. Nyt täytyy mennä koululaisille laittaan välipalaa kun tulevat kylmissään kotiin.

terkkuja kaikille

paulaliina ja Aapo
 
Tänään Jorvissa pojan hb oli 101, eli ilmeisesti neuvolan mittalaitteessa vika. Tulipahan herättyä huonostinukutun yön jälkeen aikasin, maksettua "turha" pkl-maksu ja rääkättyä pikkuista inhottavilla labrakokeilla... Murr... |O Kyllä ketuttaa! No, ollaan tietysti onnellisia että vauvalla kaikki hyvin, mutta sillä neuvolan mittalaitteella vois heittää vaikka sitä kuuluisaa vesilintua, nyt kun kai alkoi sorsastuskin??!!!

T:väsynyt Anskuli ja rinnalla nukkuva Jorkki
 
Helou!!Onneks Anskuli pääsitte "helpolla"!!!
Ottiko terkkari toisen kerran testin?Kyvettiin jää ilmaa taikka se ei ole täys niin tulos on viallinen...Vitsit kun en muista,olikos teidän poju keskonen vai miksi hemoglobiinia teiltä mittailtu?
Kurja homma tuollanen mutta onneksi kaikki ok.

Meillä 3 kk mitat
60,5 cm
6,4 kg
pipo taisi olla 41 cm.
Ihan hyviä käyriä piirtyy,kasvu tasaista.Noh,pituutta tullut pyrähdyksittäin eli käyrä ei "kaunis" mutta kelpaa!!

Hanilla ihana kuva Samuelista,meillä pidetään myuös päätä noin hienosti pystyssä.Sitä kehui terkka tänään myös.
Piikki saatiin ja poju ollut tosi väsynyt koko päivän....Vasta kahdesti syönyt tänään,siis yösyöttö aamu 7,sitten söi klo 13 ja nyt klo 17 ja nukkuu...Omituista!!

On vähän kuumanoloinen muttei kiukkunen.Vielä ainakaan!!!


Autossa viihdytään hyvin ja rattaissa samoin.Muistan kyllä tuo nyt jo 2 vee tyttö huus kaukalossa ja huus vaunuissa.EIpä auttanut muu kun kantaa,ajan myötä oppi olemaan huutamatta!! ;)
Ei ole mitään hyvää kikkaa,ainoa vois olla että nyt kun on viiileempää niin saa topattua josko auttais.Toinen voi olla että esim jos kaukalossa tulee hiki,niin vähentää vaatetta.Mä en ole pukenut kuin sisävaatteet ja peitto päälle tuohon matkoille.Autossa peittoa vähän pois.Näin viihtyy hyvin.
Kesällä oli kiljumista joskus kun kuuma.

Jaahas,nyt kahville karjuu ukkeli mua!!Onkos leiponutkin!!! :p

kata ja miska 3 kk
 
Mä voisin kans yrittää vastailla kyssäreihin...

Rakkaus lapseen kasvaa koko ajan. Sitä oon mäkin ihmetellyt, kuin se voi vaan kasvaa ja kasvaa, kun tunne oli niin voimakas jo raskausaikana. Ihmeellistä, mut toisaalta tosi ihanaa. :)

Kaukalossa meidän poitsu viihtyy hyvin autossa, jos ei ole nälkä. Joskus lähtiessä tulee itku, kun siihen laitetaan, mut heti kun liikkeelle lähtee niin siihen loppuu itku (siis jo kaukalon kantaminen autoon riittää). Läheisyyttä kaipaa pitkillä matkoilla, joten musta tulee ykskätinen... Jätkä puristaa niin lujaa sormesta, jos yritän irrottaa, etten raski väkisin kiskoa. Oon sit tosiaan antanu pitää kädestä ja silitelly. Viihtymistä auttaa myös se, että suojaan pojan takaikkunasta tulevalta auringon häikäsyltä pussilakanalla, jonka oon taitellu kahtia... Siinä on kivoja kuvia, joita on mukava katella. Myös pari lelua on kiinnitetty siihen kaukalon kantokaareen kateltavaksi. Hyvin siis viihtyy vaikka satoja kilometrejä, kun pääsee välillä "jalottelemaan" syliin pysähdyksillä ja tietysti maitoo riittävän usein.

Vaunuissa poika viihtyy nukkuessaan, mut hereillä ollessa pitäis nykysin nähdä enemmän. Oonkin välillä bussissa tehny niin, että otan pojan syliin ja meen penkille istuun, niin ei tarvi kuunnella kitinöitä. Jätkä tykkää katella maisemia.

Poika on kiinnostunu leluista viime päivinä ihan uudella tavalla... Kerkesin jo ihmetellä, kun ei o innostunu tutustumaan niihin lähemmin, vaikka tykkää siitä että muut viihdyttää leluilla joista lähtee ääni. Nyt sit on huitonu innoissaan lelukaaressa olevia leluja ja maistellukin niitä... Laitoin pari soivaa mukaan, joten ääniäkin on sit saanu aikaan. Äiti on jälleen ylpeä. :D

Raskausajan heräilyt on selkeesti pojan rytmin mukaiset joiltakin osin. Selkeimmin varmaan toi aamu viiden herätys... Käyn ite sillon, edelleen, vessassa, kun poika öhköttelee hereillä. Yleensä kuiten nukahtaa saatuaan pierut pois, joten mäkin saan jatkaa uniani sinne seiskan tienoille. Sillon sit noustaan syömään ja seurustelemaan ennen aamupäikkäreitä.

Meil muuten poika nukkuu nyt huonosti päiväunia... En tiedä mistä on kyse ja mitä tekis. Eka meni illat sillai tissettelee torkkuu, nyt tuntuu päivät olevan vähän samaa. Korkeintaan tunnin nukkuu kerrallaan entisen 3-4h sijaan ja on sit väsynyt. Vaunuttelukaan ei auta... Pätkissä nukkuu silti mut yhdet pitkät päikkärit selvästi tarviis. Maitoannokset on pienentyny, ainaki imemisten kestojen perusteella... Varmaan tiheen imun kauttakin tässä vähän, mut silti oon vähän pihalla. Soitankin kohta terkkarille, kun on muutakin asiaa.

Ihania kuvia ootte laittanu. :D Itellä tekis kans mieli, mut kun oon luvannu miehelle kunnioittaa sen toivetta...

Meil poika on nukkunu melkein koko ajan omassa sängyssään, vaan muutaman ekan yön oli viekussa. Välillä on aamusin imetyksiltä saanu viereen jäädä, mut harvemmin enää makuultani imettelen, joten yleensä siirrän pinnikseen takasin. Reissussa nukku kopassa... Joulureissulle pitää järkätä isompi "sänky", kun nyt jo oli vähän ahtaan näköstä. Päikkärit poika nukkuu vaunussa tai omassa sängyssään.. Joskus otan viereen, jos itekin meen nukkuun.

Ootteko miten jaksanu kestoilla? Mä ostin kirppikseltä taas muutamat lisää, mut tuolla ne odottaa. :ashamed: Tää saamaton mamma ei o saanu vielä niitä käyttöön asti, mut oon kyl päättäny saada. Laitan ne kohta tuonne hoitopöydälle kertisten viereen, niin tulee herkemmin laitettua. Meillä siis tarkotus kestoilla vaan kotona, paitsi jos ihan hirveesti innostun.

Kutsu käy... Täytyy mennä. :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 10 viikkoa
 
Nea siis oksensi 2 kertaa todella paljon ti-ke yönä..eilen illalla tuli isompi pklu-joka kyllä oksennusta..käytiin lääkärissä eilen mutta mitään ei löytynyt-vielä tänään yhden virtsakokeen tulokset saadaan..eilisen pvän nukku ja oli onnettoman näköinen-mut kun 15 aikaan alettiin lääkäriin lähteä oli oma naurava itsensä :LOL:
illalla sitten 22-00.30 itki-syli ei auttanut muutoin kuin et käveltiin kämppää ympäri..vaikka teki selvästi tissiä mieli niin nänni suun lähellä alkoi itkeä..mahallaan ei nyt viihdy eli uskon et masu jotenkin pipi.äsken leikittiin leikkimatolla,mut menin laittaan mahalleen niin alkoi itku.
tarvii lääkärille mainita tästä.hyvä homma on et ruoka pysynyt sisällä ja yölläkin söi yhtä hyvin kuin yleensä..
raskasta kun ei tiedä miten vois pientä auttaa itkiessä-sitä alkaa jo itkeen itsekin :'(
kakannu on,mut ei 4kertaa pväs kuten ennen.sylkeä tulee suusta illalla mielestäni normaalia enemmän-siis huulien väliin jää mutta kuitenkin.
Onko kenenkään vauvalla ollut tälläistä?
 
Moi pitkästä aikaa!

Me ollaan kotiuduttu reilun kahen viikon mökkireissulta. Lomakelit oli pääasiassa mahtavat ja muutenkin oli kiva irtautua kotiarjesta. Vaikka samat rutiinithan siellä reissussakin seuras mukana. =) Nyt on joku lomanjälkeinen "masennus", ei oikeen mikään huvittais ja olo on ihan huono ja vetämätön. Kaipa tämä meno tästä sitte taas jossain vaiheessa piristyy.

Mies sais vietettyä viime viikonloppuna vihdoin varpajaisetkin pois alta. Olivat poikien kanssa mökillä iltaa viettämässä, me oltiin Onnin kanssa evakossa miehen siskon luona. Mies oli kyllä todellakin pippalonsa ansainnut, se on ollu tosi hyvin mukana vauvan- ja mun hoidossa. =) Ite en juhlimista oo kaivannukaan. Me ollaan oikeestaan molemmat aika lailla kotihiiriä.. :saint: :LOL:

Täällä on alkanu syöttövälit venyä oikeen mukavasti. Aikasemmin väli on ollu päiväsaikaan max 2h, mut nyt se saattaa toisinaan venyä jopa 4 tuntiin, ihanaa!! Ja viime yönä pikkumies nukkua posotti 7h putkeen, kyllä teki kunnon unet äipällekin hyvää pitkästä aikaa. =) Päivisin ei Onnikaan kovin hyvin nuku. Ei nuku kunnolla ees vaunukävelyillä, viimeistään puolen tunnin jälkeen sieltä raikaa suora huuto.. Mut onneks tosiaan yöllä uni maistuu tosi hyvin.

Meillä poika on nukkunu alusta asti kaikki yöt omassa sängyssään ja huoneessaan. Mä en osais ollenkaan nukkua vierekkäin, samassa huoneessakin nukun tosi huonosti. Oma huone on siis meil ollu tosi toimiva ratkaisu.

Kestoilusta... :ashamed: Nyt on tosi huno omatunto, mulla nimittäin oli etukäteen vakaa aikomus ainakin kokeilla kestiksiä, mut tässä ollaan eikä vaipan vaippaa oo tullu kokeiltua. :( Miten voikin ihminen olla näin aikaansaamaton!? Yks kaveri on tosi vannoutunut kestoihminen ja se on lupaillu lainata mulle vaippoja, et pääsisin ees kokeilemaan, mut tua välimatka on vähän hidastanu tätä projektia..

Pilkkis ja Onni, melkein 11vk
 
laitoin tonne etusivullekkin kysymystä. vähän samasta aiheesta.
eli meillä pikkumies on ollut myös paljon itkuisempi kuin ennen. pukluja ei oo pitkään aikaan enää tullut, mut nyt on taas puklaillut. ei kuitenkaan ole mitään kunnon oksennusta. monesti meillä myös jos yrittää antaa tissiä, niin alkaa kamala itku vaan kun tissin lähelle laittaa. kuolaa poika myös paljon enemmän kuin ennen ja työntää kaikkea hirveästi suuhun. voiskohan johtua hampaista??
yöt menny meillä kans tosi hyvin ja sillo syöny tavalliseen tapaan.
eilen oli kyllä hirmu vaikea saada poikaa nukkuu tai syömään ja vaan itki ja kenkkuili koko ajan. sit 23 aikaan yhtäkkiä rupesi huutaan itkee ja karjuu niin kovaa, että oli tukehtua monta kertaa. oltiin täällä ihan paniikissa et mikä toiselle tuli ja ihan tippalinssissä katsottiin ku toinen kärsi. noin puol tuntia kesti ja syliin lopulta rauhoittui.
en tiiä sit onko joku kausi menossa tai tosiaan niitten hampaitten tuloa. mut kuitenkin myös on meillä pojalla jotain maha vaivaa myös.
tosi vaikeeta ja kenkkua tällainen.
 

Yhteistyössä