Mä voisin kans yrittää vastailla kyssäreihin...
Rakkaus lapseen kasvaa koko ajan. Sitä oon mäkin ihmetellyt, kuin se voi vaan kasvaa ja kasvaa, kun tunne oli niin voimakas jo raskausaikana. Ihmeellistä, mut toisaalta tosi ihanaa.
Kaukalossa meidän poitsu viihtyy hyvin autossa, jos ei ole nälkä. Joskus lähtiessä tulee itku, kun siihen laitetaan, mut heti kun liikkeelle lähtee niin siihen loppuu itku (siis jo kaukalon kantaminen autoon riittää). Läheisyyttä kaipaa pitkillä matkoilla, joten musta tulee ykskätinen... Jätkä puristaa niin lujaa sormesta, jos yritän irrottaa, etten raski väkisin kiskoa. Oon sit tosiaan antanu pitää kädestä ja silitelly. Viihtymistä auttaa myös se, että suojaan pojan takaikkunasta tulevalta auringon häikäsyltä pussilakanalla, jonka oon taitellu kahtia... Siinä on kivoja kuvia, joita on mukava katella. Myös pari lelua on kiinnitetty siihen kaukalon kantokaareen kateltavaksi. Hyvin siis viihtyy vaikka satoja kilometrejä, kun pääsee välillä "jalottelemaan" syliin pysähdyksillä ja tietysti maitoo riittävän usein.
Vaunuissa poika viihtyy nukkuessaan, mut hereillä ollessa pitäis nykysin nähdä enemmän. Oonkin välillä bussissa tehny niin, että otan pojan syliin ja meen penkille istuun, niin ei tarvi kuunnella kitinöitä. Jätkä tykkää katella maisemia.
Poika on
kiinnostunu leluista viime päivinä ihan uudella tavalla... Kerkesin jo ihmetellä, kun ei o innostunu tutustumaan niihin lähemmin, vaikka tykkää siitä että muut viihdyttää leluilla joista lähtee ääni. Nyt sit on huitonu innoissaan lelukaaressa olevia leluja ja maistellukin niitä... Laitoin pari soivaa mukaan, joten ääniäkin on sit saanu aikaan. Äiti on jälleen ylpeä.
Raskausajan heräilyt on selkeesti pojan rytmin mukaiset joiltakin osin. Selkeimmin varmaan toi aamu viiden herätys... Käyn ite sillon, edelleen, vessassa, kun poika öhköttelee hereillä. Yleensä kuiten nukahtaa saatuaan pierut pois, joten mäkin saan jatkaa uniani sinne seiskan tienoille. Sillon sit noustaan syömään ja seurustelemaan ennen aamupäikkäreitä.
Meil muuten poika nukkuu nyt huonosti päiväunia... En tiedä mistä on kyse ja mitä tekis. Eka meni illat sillai tissettelee torkkuu, nyt tuntuu päivät olevan vähän samaa. Korkeintaan tunnin nukkuu kerrallaan entisen 3-4h sijaan ja on sit väsynyt. Vaunuttelukaan ei auta... Pätkissä nukkuu silti mut yhdet pitkät päikkärit selvästi tarviis. Maitoannokset on pienentyny, ainaki imemisten kestojen perusteella... Varmaan tiheen imun kauttakin tässä vähän, mut silti oon vähän pihalla. Soitankin kohta terkkarille, kun on muutakin asiaa.
Ihania kuvia ootte laittanu.
Itellä tekis kans mieli, mut kun oon luvannu miehelle kunnioittaa sen toivetta...
Meil poika on
nukkunu melkein koko ajan omassa sängyssään, vaan muutaman ekan yön oli viekussa. Välillä on aamusin imetyksiltä saanu viereen jäädä, mut harvemmin enää makuultani imettelen, joten yleensä siirrän pinnikseen takasin. Reissussa nukku kopassa... Joulureissulle pitää järkätä isompi "sänky", kun nyt jo oli vähän ahtaan näköstä. Päikkärit poika nukkuu vaunussa tai omassa sängyssään.. Joskus otan viereen, jos itekin meen nukkuun.
Ootteko miten jaksanu kestoilla? Mä ostin kirppikseltä taas muutamat lisää, mut tuolla ne odottaa. :ashamed: Tää saamaton mamma ei o saanu vielä niitä käyttöön asti, mut oon kyl päättäny saada. Laitan ne kohta tuonne hoitopöydälle kertisten viereen, niin tulee herkemmin laitettua. Meillä siis tarkotus kestoilla vaan kotona, paitsi jos ihan hirveesti innostun.
Kutsu käy... Täytyy mennä. :wave:
PikkuMyy-80 ja poikanen 10 viikkoa