~KesäMassut 2007~

Heipat!

Lauantai meni ihan hyvin, polttarisankari nautti päivästään ja oli ihanaa käydä tuulettumassa.

Vaikka äitillä pääsikin pieni itku kun lähtö tuli, niin isä oli pärjännyt tytön kanssa hyvin. Eipä se Julia sitten ihan hirmu paljo syö kerralla, olin niitä 100ml pusseja tehnyt, niin oli syönyt kerralla n.70-80ml ja ukko oli sitten tunnin päästä tarjonnut loput ettei tarvinnut hukkaan heittää. Ja vain kaksi pussia oli syönyt, yksi meni rikki! :( Ja niin kamalan vaivan kun mä niiden eteen näin. Ja tosiaan ennen kahta syötin vikan kerran ja 22 syötön pääsin sitten itse hoitamaan.

Mutta nyt on pakkasessa vielä 3,5d niin niillähän se pärjää sitten lauantain ihan mainiosti, kun ollaan vielä vähemmän aikaa poissa.

Muutamat isommat kilarit neiti oli ottanut, mutta mies oli pärjännyt hyvin, on itse asiassa nyt paljon herkemmin sitten jatkanut tytön rauhoittelua itse, vaikka olen paikalla, ennen lauantaita yritti n.5min ja sitten antoi mulle.... Ihan kuin olis itsevarmuus hieman kasvanut :whistle: :)

Mä en ole nyt taas pitkään aikaan kokeillut suostusiko neiti unille vaunuihin, voisi tosiaan kokeilla nyt kun ilmat alkaa viilentyä, josko hän suostusi vaikka aluksi edes puolen tunnin torkut niissä ottamaan... Muistan niin elävästi viime vaunuttelun, kun aluksi oli n.10min tyytyväisenä ja katseli verhokuosia ja sitten huusikin kooko loppumatkan.... Kyllä vähän meinaan hävetti..

Ensi viikolla onkin sitten jo Helsingin seudun tapaaminen!!

-Hiiviö & Julia 2,5kk-
 
No kuumeeseenhan se Niilo tietysti taas tuli :/ Siis eihän tästä ole kuin nelisen viikkoa kun viimeksi oli. Tosi kurjaa! Vähän meinaa huolestuttaa, että onko ihan normaalia näin usein sairastaa, mutta kaipa se vaan on sitten tosi herkkä saamaan kaikki pöpöt. Tässäpä sen näkee, että ei se imetyskään aina takaa lapselle hyvää vastustuskykyä.

Suuret kiitokset Kreecherille muffinssi vinkeistä!!

Tosiaan sehän on jo ensi viikolla tuo meidän tapaaminen, jotenkin sitä vaan koko ajan on aatellut, että se on joskus kaukana tulevaisuudessa, mutta eihän tässä enää kauaa ole! Odotan kyllä innolla, että pääsee näkemään teitä ja vauvoja!

Teppana & Niilo kohta 3kk
 
Tällä kans flunssaisena edelleen... :snotty: Aika lievänä kun on kaikilla niin pelkään, että kestää sen takia kauan. Pojalla ei o ollu kuumetta sen yhden kerran jälkeen, mut kummallisen hikinen on, vaikka ei olis paljoo päällä. Aivastelee hieman tavallista useemmin ja yskii välillä, ärtyisyys on jo helpottanu. Hyväntuulisena on jutellu ja harjotellu lelujen heiluttelua ja maistelua. Se tiheempi imuttelu on todennäkösesti johtunu tosta flunssanpoikasesta ja nukkumisrytmin heilahtelut uuden rytmin hakemisesta. Aamu-unet on jääny pois.

Täällä on päikkäriaikaan ollu yleensä 10-15 astetta lämpötila pihalla ja oon tarkotuksella laittanu pojalle hyvin päälle, kun on nyt tosiaan vähän kipeenä ollu. Eilen oli liikaa, mut poika nukku kuiten reilu kolme tuntia, kun jätin vaunun peitosta vetskarit välillä auki.

Meillä kans hatun laittaminen ei o kiva juttu, mut onneks ei ihan yhtä epämiellyttävä ku hiusten pesu... Siitä jätkä ei tykkää yhtään, vaikka muuten pesuista pitääkin. Vesi tuntuu vissiin pahalta kasvoilla. Hattua pidettiin myös kesällä, kun haluttiin minimoida korvatulehdusriski.

Sit pitää vähän hehkuttaa... Musta tuli eilen täti ja poikasesta serkku! Sisko sai aamulla pienen prinsessan. :D Nyt sit harmittaa niin mua kuin miestäkin se, ettei tän flunssan takia voida mennä kattomaan vähään aikaan. No, jos toipuminen kestää, niin sit se kestää. Tartuttamaan ei viiti mennä. Tänään tuli virallinen viesti vauvan syntymästä (kuulin asiasta kyllä jo eilen) ja mä täällä liikuttuneena itkua tihrustin... Tuli niin elävästi mieleen ton oman kultanupun syntymä ja onhan siskonkin perheytymistä kovasti ootettu.

Mä oon kans yrittäny vaikuttaa tohon pojan unirytmiin, mut annoin jo periks... Olisin halunnu jätkän nukkumaan myöhemmin, että kerkeen ite nukkua pitemmät unet (kun oon iltavirkku). Toisaalta nyt jää aikaa parisuhteen hoitamiseen ja omiin hommiin iltasin, joten ihan kiva näinkin. Oli sellasta tissillä nukkumista ne illat, että oon nyt antanu pojan mennä nukkumaan sillon 21-22 tienoilla, mikä näyttää sille olevan hyvä. Ite meen puoliltaöin. Loppuviikosta olin tosi väsynyt, kun aamusin en o saanu nukkua enkä päikkäreitä kerenny... Nyt kun flunssa on eri vaiheessa, oon jaksanu jo paremmin touhuilla vähemmillä unilla.

Huomasin taas miten kauheesti meidän pojalla on vaatetta... Siivosin eilen laatikot, kun reissujen takia oli ihan myllääntyny. Uusia saatiin taas mummoilta ja muitakin on pesussa, joten näinköhän kaikki edes mahtuu tonne!!?? Nyt on ne 56cm ihan viimesiä aikoja käytössä (osa jo pois pakattu), 60cm on jo paljon pidossa ja joitakin 62cm:kin. Potkareista oon nyt innostunu, vaikka ennen pidin niitä epäkäytännöllisinä (siis jos ei neppareita tai vetskaria vaipanvaihtoo helpottamassa)... Kaikenlaisia haalareita näyttäis olevan melkonen läjä.

Millasissa vaatteissa teidän vauvat nukkuu yöllä? Me alettiin pukee haalaripotkariin, kun noi ilmat nyt viileni eikä sisälläkään o enää kuuma. Ennen nukku pelkällä vaipalla tai korkeintaan lyhythihanen body oli päällä, peittona viltti tai kaksinkerroin taitettu pussilakana. Nyt sit lakanoita vaihtaessa laitoin sen äitiyspakkauksen peiton, kun viltti menee "perintönä" siskon vauvalle (on siskon vauva-ajan äitiyspakkauksesta, meillä vaan lainassa) ja sepä onkin kuuma... Pitänee vaihtaa takas bodyihin siihen asti, että tulee pakkaset ja huoneilma viilenee sinne 20 asteeseen. Toinenkin täkki olis, mut se on paksumpi...

Jahas... Meni taas romaanin kirjottamiseks. Kuvia pitäis käsitellä, että pääsee teettämään, joten teenpäs sen kun poika vielä nukkuu.

PikkuMyy-80 ja poikanen 10vk4pv
 
Hellurei!
Täällä töistä tuulettunut äitee...Oli mukava ravata sairaalan käytävillä!!Melkoisen rankkaa tuokin oli,eipä sitä laakereilla töissäkään lekoteltu!!

Pikku-myy,mulla osui silmään tuossa se korvatulehduksen minimointi lakilla...Näinhän mun äitikin sanoo,mutta se on tosiasia että bakteerin taikka viruksen korvatulehdus tarvitsee,tuulesta ym.ei tulehdusta saa.
Mun äiti meinaan kesällä oli ihan hysteerinen että tahallaan korvatulehdusta hankitaan kun vaunuissa oli poik ailman lakkia...
Njoo,kovassa istuu vanhan kansan opetukset,kuten se että kuumeessa vilttiä kaameesti päälle ....

Mutta siis sisällä meillä ja yölläkin on kokohaalari yökkärinä ja peitto.Näin oli kyllä kesälläkin kkun ilmastointi piti viileenä.

Ulos laitan sisävaatteiden päälle fleecepuvun taikka äippäpakkauksen kevyttoppapuvun...
Ei mitään tumppuja taikka hanskoja kun on niin isoja nuo vaatteet!!

Ai joo,pikkumyylle onnea tätiytymisestä!! :flower:

Hiiwiä,siis syökö teillä tytto 70 ml kerralla vaan??Meillä Miska on vetänyt sen verran jo laitokselta tultuaan!!! :whistle:
Niin erimääriä syö nää vaavelit!
Nyt menee meillä sellanen 130-150 ml ja noin 4-5 tunnin välein.Ja masu on pinkee kyllä syömisten jälkeen mutta on mukavan raukee pojukin!!

Ihana ilma,mä aattelin terassille vetästä vielä grillisapuskat!!Josko kesän viimeisiä kertoja syötäis siellä.Keskiviikkona lupasi aika kivaa keliä myös!!!

Oispa näin nätti syksy!!

heippa!
kata ja miska 3 kk 1 vko
 
Pitää tulla tännekin pöpisemään, kun innostuin. :p

Olen lueskellut kiinnostuneena juttua vaipattomista vauvoista, ja toissapäivänä sitten päätin hakea tietoa oikein urakalla ja kokeilla itse pissattamista. No, toissailtana sattui pari vahinkoa, kun olin vielä vähän hukassa, mutta eilen kalastettiin ämpäriin kahdet kakat (koko päivänä yhteensä kolmet) ja jotain kuudet tai seitsemät pissat! Sama vaippa pysyi kuivana ainakin 6-7 tuntia, eli pyykkiä säästyi! Olen aikasta innoissani, saa nähdä kauanko jaksan jatkaa... onko kukaan muu kokeillut?

teppana En tiedä muffinsseista, mutta soijamaito/kerma toimii yleensä ihan suoraan korvaavana tuotteena ruuanlaitossa. Kermavaahtoa ei tosin saa kaikista merkeistä, mutta muuten! Soijajugurttia ollaan joskus käytetty rahkan paikalla leivonnassa, tosin vain täytteenä, muusta ei ole kokemusta. Soijatuotteet ei kylläkään maistu samalta kuin tava maito, mutta jos ei soijaa varsinaisesti inhoa, niin hyvin toimii. On tullut kaikenlaista väsättyä, kun mies on kanssa maidottomalla ruokavaliolla.
 
Hiiviö ja Kata: meilläkin poitsu syö pakkaseen varastoitua tissimaitoa vain semmoiset 80ml kerralla silloin, kun minä olen muualla. Oletan, että saman verran menee myös rinnasta, mutta mistäs sen tietää... Syöttöväli on päivisin keskimäärin 3 tuntia. Ja vauva kasvaa yläkäyrän tuntumassa. Kyllä ne syömiset tosiaan voi hurjasti vaihdella eri vauvoilla! Kiva että Hiiviön humputtelut meni hyvin, ja hauskaa, että Katalla on töissä olosta taas hyvät fiilikset!

Minäkin kaipaan jo töihin. Toisaalta on tosi ihanaa olla vaan kotona tuon pienen kanssa, on hyvä olla näin. Välillä on kova ikävä töihin, päivän uutisten ja tapahtumien pariin, aikuisten asioihin, mutta en kyllä silti vaihtaisi tätä vauva-aikaa mihinkään! Varsinkaan, kun tiedän, että tammikuussa on jo luovuttava vauvan kokopäiväisestä seurasta, kun mies vuorostaan jää seuraavaan syksyyn asti vauvaa hoitamaan. Jo nyt haikailen kademielellä, että sitten mies saa seurata läheltä lapsen kehitystä ja minun pitää olla poissa päivät. Ja nyt kadehdin niitä aikuisten asioita... Joo, liioittelen nyt aikalailla, mielessä käy vain semmoisia haalean vihreitä kateushäivähdyksiä.

Naru + poitsu 2kk 1vko

 
Heippis!

Mulle on tulossa myllymuksuilta taas lisää vaippakankaita ja collogea, meinasin isoille pojille tehdä vähän syysvaatteita. Sormet syyhyää, kun himottaisi päästä omepelemaan! :D
Ja varsinkin nyt, kun Aleksanterikin on alkanut nukkua noita pitkiä vaunupäiväunia, niin on päivisinkin mahdollista istua koneella.

Mäkin olen lueskellut tuosta vaipattomuudesta ja on tehnyt mieli kokeilla. Tällä hetkellä vaan tuntuu olevan ihan riittävästi haastetta tuossa kaksivuotiaan vaipattomuudessa: pottatreenit siis meneillään. Poikaa vaan ei oikein tunnu kiinnostavan koko homma. Jos on ilman vaippaa, saattaa housut pysyä kuivana vaikka kuinka kauan, mutta pottaan/pönttöön ei tule mitään. Ja kun pojale sitten laittaa vaipan (esim. päiväunille), lorottaa hän koko aamun satsit sitten vaippaan. Joko hän ei ole hoksannut, mikä sen potan idea on, tai sitten ei muuten vaan ole ihan kypsä hommaan. No, oli miten oli, pikkuhiljaa rauhaksiin harjoitellaan.

Mulla alkaa ylihuomenna kreikantunnit, jee! Aletaan siskon kanssa lukea kreikkaa kansalaisopistossa. :D

Nyt kuorotreeneihin...

Kreecher ja Aleksanteri 3 kk
 
:wave: . Tänään oltiin neuvolassa:

5830g (2870g),
59.6cm (49cm)
py 40.2


Tytöllä tullut (onneksi!)painoa ihan hyvin viime kertaan nähden (2kk: 5210g), vaikka syömistä onkin vähentänyt todella paljon. Tosin neuvolassa puhuttiin asiasta ja kehoitti laittamaan yös, mitä tyttö syö vuorokaudessa. Sitten katsotaan, pitääkö aloittaa perunaa syömään, jotta kasvua kuitenkin turvataan.

Meidän neiti se ei tykkää yhtään, että punnitaan ja mitataan, kun vaatteet pitää riisua. Huusi (taas) kurkkusuorana, vaikka ensin jutusteli neuvolatädille mukavia naurussasuin, mutta autas, kun piti riisua...no samoilla huudoilla sitten sai ekan rokotteen :'( - ei ole kuumeesta ainakaan vielä tietoakaan: Amalia tuossa touhuaa sitterissä ja syö nyrkkiä maidon sijaan... :saint: . Neuvolassa sanottiin, että jos kuume tulee, niin tulee tämän tai viimeistään huomisen päivän aikana.

Ekan kerran oli oma neuvolatäti ja huomasi heti sijaiseen eron: ammattimaisempi ja tiedollisempi. Kehtasi jotain kysyäkin ja luottaa, että saa vastauksen.

Me ilmottauduttiin vauvojen värikylpyyn, joka alkaa lokakuussa. Olen aivan innoissani: haaveilin siitä jo raskausaikana !!!!

Meillä on siksi vaatteita vaunuissa joidenkin mielestä paljon (eli lämpöpuku, josta profiilissa näkyy korvat + äitiyspakkauksen peite), kun Amalia tykkää kauheasti olla lämpimässä ja nukkuu siten paremmin...:). Yöllä meillä on yöpuku (siis kokopuku)- meillä on jo kylmä yöllä. Ja Amalialla on myös sängyssä se äitiyspakkauksen peite...

Kata: Olen NIIN kateellinen, kun olet päässyt töihin. Minäkin olen ehdotellut miehelle, että saisin tehdä viikonlopputöitä:menisin vaikka kaupan kassalle huvikseni tai kahvilaan: saisin ainakin olla itsekseni vähän aikaa ja aikuisten ihmisten seurassa. Meillä ei innostuta ajatuksesta...

Minäkin olen lukenut vaipattomista vauvoista, mutta täytyy sanoa, etten itse pystyisi kokeilemaan. En ikinä ehtisi olla ajantasalla...ja kun paljon liikkeessä, niin en usko, että olisi mahdollista..

Jaahas, tyttö alkaa väsyä ja kitinää :). Täytynee laittaa nukkumaan neitokainen.

Pepsukka ja Amalia 3kk+1pvä.
 
Moi!

Kata tais kysellä jossain vaiheessa oliko meidän vauva keskonen kun hb:ta mittaillaan. Eli viikot meillä oli kyllä täys (39+2), mutta ilm. istukan toiminnassa jotain häikkää ja poika syntyi yllättäen (ei siis neuvolassa, eikä edes ultrassa huomattu) pienipainoisena (2390g). Pienipainoisena syntyneille annetaan automaattisesti rautalisä. Mä kyseenalaistin sen tarpeellisuuden, siis sen että se annetaan ihan automaattisesti, ja halusin että mitataan hb, normaalisti kontrolli olis ollu vasta 7-8kk:n iässä. Sen verran se matala mittaustulos säikäytti, oli sitten väärä tai ei, että nyt annetaan rautaa mukisematta.

Onnea PikkuMyylle tätiytymisestä! :flower: Voi kun meidänkin pikkuinen sais serkkuja pian... Meidän sisaruksista muut paitsi mun toinen sisko on sinkkuja. Tää sisko meni naimisiinkin just elokuussa, mutta on uhonnut ettei lapsia tule pariin vuoteen :( Mun toinen sisko kyllä heinovaraisesti "vihjas", että meidän perheessä on ollut tapana laittaa esikoinen alulle häämatkalla Thaimaassa. Meillähän siis kävi näin ja siskokin oli Thaimaassa häämatkalla. Siskon miehelläkin vauvakuume, mutta sisko ei vaan kuulemma vielä lapsia halua, höh höh höh! :(

Flunssasta: Mä luulin kans viime yönä, että vauva on flunssainen. Yski tosi paljon sellasta ns. kuivaa yskää, itkeskeli ja heräili vähän väliä. Mut sit kun nousin ylös ja otin pikkuisen rinnan päälle telkan ääreen, otti siinä vielä reilun tunnin mittaiset tirsat ja heräs jälleen hymyileväisenä itsenään. Päivällä ei ole juurikaan yskiskellyt, pari kertaa vain. Tiedä sit mikä juttu se viime yö oli. Ostin kyllä eilen apteekista kotiin varuiks Panadolia ja keittosuolaliuosta että apu löytyy heti. Flunssaa on niin paljon liikkeellä nyt, että en oikein usko että meidän perhe siltä selviäisi.

Vaatetuksesta ulkona ja yöllä: Pojalla on muutama velour-"verkkapuku" ja ne ovat olleet ahkerassa käytössä ulkovaatteina. Siinä takissa on jonkinnäkönen college-vuori. Puvun alla on ollut body ja tietty sukat ja myssy. Vaunuissa ollut peitto päällä ja vaunu kiinni, me kun ei pidetty sitä vaunun päälliosaa oikeastaan koko kesänä. (en tiedä mikä se on nimeltään, toivottavasti ymmärrätte :) ) Perjantaina kun oltiin katsomassa Helsingissä ilotulituksen SM-kisoja, pojalla oli sen lisäks päällä äitiyspakkauksen kevyttoppapuku. Yöllä pojalla on haalari ja sukat jos haalarissa ei ole "sukkaosia". Sukkaosa??? :LOL: Onpas mulla sanat hakusessa, mutta etteköhän te taas tiedä mistä puhutaan.

Ollaan nyt Hämeenlinnassa mun vanhemmilla pojan kanssa, kun mies on reissussa. Mun äiti on lomalla ja ollaan höösätty yhdessä kaikenlaista, vielä pitäis varmaan leipoa bebe-leivoksia ristiäisiin. Ristiäiset on siis nyt sunnuntaina.

Nyt täytyykin poistua, kun äiti kaivoi kastepuvun esille ja pitää sovittaa mahtuuko tuo meidän Michelin-ukko siihen... Ai, äiti kerkes jo kokeilla, mahtui. :D Nyt kuitenkin poistun syöttämään.


T:Anskuli ja poitsu 2,5kk
 
Oukei Anskuli,tuota mietinkin että miks teillä hemppaa oli mitattu kun muistelin sen olevan juur tuolla liki 10 kk vasta.
Nyt käsitän!!

Joo,oli kyllä kivaa olla töissä tuo päivä ja toivottavasti lisää tulee.Äippälomalla kun voi tehä nuo pyhäpäivät töitä ilman että rokotetaan äitiyspäivärahaa.Muuten tulee paperisotaa taas...
Sunnuntailta kun ei makseta äippärahaa niin eipä kela välitä.

Tekee terää saada välillä kyllä muutakin touhua kuin vauva-arkea.Mulla niin pitkään ollut kun nä kaks peräjälkeen niin en välissä ollutkaan töissä.

Mulla on olltu aika vuoristorataa tunnepuolella.Hermostun kaameen helposti,tänäänkin puuhevonen lensi kaaressa pihalle kun löin siihen varpaani!!
Oon muutenkin temperamenttinen,mutta nyt kilahtaa tosi herkästi!!
Onko muilla moisia raivareita??
Nopeeta menee ohi,mutta jollen saa "tuuletettua kiukkua" oikein kunnolla,en pääse sen yli millään!!!
Eli jos koitan vaan nieleskellä niin avot!!Kohta on sellanen kilari että kohisee!!!

Tuo pikkumies on niin ihana,eilen tosiaan ihan porua väänsin kun oli niin täydellisen autuas olo,poju nukku sylissä ja suukotin ihanan pulleta poskea ja ihan teki mieli syödä koko vaavi!!Niin ihanasti tuhisi että tuntui ettei mikään hali riitä!! :heart:
Tuli Ultra Braan" Minä suojelen sinua kaikelta,mitä ikinä keksitkin pelätä..Ei ole sellaista pimeää jota minun hento käteni ei torjuisi...."
Byyäähhh,äippä itki. :D

Hermot on kovasti kireellä jos jokin ei toimi niin kun haluaisin,taidan olla tuon vanhimman kanssa samalla viivalla,murrkuja kumpikin!!!
Ei vaan,vanhimman pojan kanssa ymmärretään hyvin toisiamme,ehkä juur siks että sama hormonimyrsky kumpaisellakin.

Nyt saunahommiin,Miskan juur kylvetin ja poika tykkää ihan hulluna!!!

Ai joo Pepsukka siis oliko teillä painon vuoksi puhuttu että pitäis lisäruokaa antaa?Eikö Amalia ihan hyvänkokoinen kuitenkin ole?
Pääsääntönä on että kolmen kuukauden ikäisenä vauvan pitäis tuplata painonsa.
Musta teillä on ihan hienosti tuo paino saavutettu.
No,terkkarit on erilaisia.
Musta sulla ei huolta!!Jos vauva on tyytyväinen ja nukkuu hyvin,niin ehkä kasvaa myöhemmin enemmän sitten!!

Nyt menoks!!

kata ja miska 3 kk 1 vko
 
piiitkästä aikaa kerkeen kirjotella.. (ehkä!)
melkosta menua päivät noiden poikien kans ku isukki taas töissä.

mulla meinaa edelleen olla pientä flunssan poikasta, mutta onneksi pojille ei tullu ku pikku flussa, joka meni ohi muutamassa päivässä.

Oli se vauvalla sit vissiin koliikkia se joka iltainen huuto. (olihan se selvä juttu mut en halunnu usskoa.. :D ) ei oo pariin viikkoon enää huutanu, ja oikein nätisti itekseen yleensä nukahtaa. kerran syö yössä ja sit aamulla toisen kerran, jonka jälkeen kyllä jatketaan vielä unia, tai vauva ainakin jatkaa.

selkä aivan älyttömän kipeenä taas ku pari päivää siivonnu ja hääränny aivan hulluna. ei osaa olla vaan rauhassa ja tekemättä mitään kunpoikien kans kolmistaan kotona.

Mä en oikeen ymmärrä tuota beibin kasvua,ku juo kerralla 150-200ml!!! noin 4-5 tunnin välein, paitsi yöllä pitempiä pätkiä,mut ei silti painoa tuu!
neuvolan täti oli aivan kauhuissaan, ja mua alko niin ketuttaa taas koko akka! sille on nimittäin maailman loppu jos yhellä punnituksella ei oo paino noussu sen käyrien mukaan! :headwall:

kolmen kk mitat oli : 5650g ja 61cm
paino aika rajusti käyrien mukaan alas päin, mutta pituus menee vaan ylöspäin selkeesti. (eli kasvaa samaan tapaan kuin veljensä )
ja ärsyttää kun silti oli niin jyrkästi oli kiinteitten alotusta vastaan vaikka tuntuu et pelkkä maito ei yksinkertasesti riitä. (ei edes pulauttele enää juuri koskaan) eipä sillä, en ois varmaan vielä alkanutkaan antaa mitään, vaikka "lupa" ois saatukki. katsoo nyt miten 4kk neuvolassa painoa tullu.

eka rokotuskin tosiaan saatiin, ei muuten poika reagoinut muuta ku oli (ainaki mun mielestä) tavallista väsyneempi ja nukku sen päivän enemmän.

Kata, oon huomannu saman et pinna tosi kireellä, jos joku pikku juttu ei onnistu, ni heti keittää. kylläkin ihan hetkellisesti, mut kuitenki.
ja muutenki tosi herkkiksellä päällä edelleen. Tänää ku salkkareissa Tuomo sai Onnin syliin, ni meitillä tippa linssissä!
:D heh.

yöllä vauvalla on joko body ja puolipotkarit, tai sit just sellanen koko puku.

onnea pikku myylle tätiytymisestä! Mäkin ootan innolla kevättä, minusta tulee täti helmikuussa (toistamiseen) ja tammikuussa ukosta tulee setä! tulee pojille kaks serkkua lisää... =) ihana kun pääsee vauvoja hoitaa... ku eihän tuo oma pallero enää sit oo vauva!! :eek: :ashamed: himppu ku ne kasvaa niin nopeesti!

Minä muuten jatkoin tai siis jatkan koulua. kahtena tai kolmena päivänä viikosta ois tunteja, mut saa ny nähä miten käy, kun tosiaan ukko lähti töihin eikä vielä nappaa viedä mihinkään "ulkopuoliselle" poikia hoitoon. vaa oli kyllä ihana viimeviikolla to ja pe käydä muutama tunti "tuulettumassa" koulun penkillä. :LOL:

no, mut pitää lähtä käyttää isompi muksu pesulla, ja sit ilta puurot ja nukkumaan.

palaillaan! :wave:
 
Vaipattomuus on ehkä vähän väärä sana tähän, mitä olen nyt muutaman päivän harrastanut. Pikemminkin pissatus osuu lähelle oikeaa merkitystä... Pidän siis pojulla vaippaa, ja tarjoan aina unien ja syönnin jälkeen tilaisuuden pissata. Jos ei tule, niin ei tule, ja laitan vaipan takaisin. Etenkin unien jälkeen tulee melkein aina jotain lavuaariin/pottaan, jos vie heti kun vauva on kunnolla hereillä. Pissoja on toki vaipoissa parit päivässä, ja yöllä en edes yritä pissattaa, vaan annan tehdä vaippaan... Tästä saatu hyöty on pyykin väheneminen, vauvallakin on varmaan kivempi olla kuivissa, ja lisäksi siitä pisun saamisesta pönttöön saa hämmästyttävän onnistumisen kokemuksen! :D Ja ehkä tästä on jotain iloa sitten aikanaan, kun kuivaksi opettelu on ajankohtaista. Ainakin poika sitten tietää, mihin pottaa käytetään!

Ai juu, ja tänään olin mummon luona käymässä... olin ihan varma, että siellä ei pissatus onnistu, mutta kokeilin kuitenkin. Ja sinnehän se lirahti lavuaariin, ihan niin kuin pitikin! Taas oli sama vaippa 6-8 tuntia kuivana! (*äiti on vähän huvittavan innoissaan, pienet on ilot...*)
 
Heip!

Meilläkin on alkanut löytyä yhdet pitkät päiväunet melkein joka päivä =) Ja vaunuissa posottaa ne kolmetuntiset. Ihan luksusta on, jos nämä pikkusiskon unet käyvät vielä yksiin pojan päikkäreiden kanssa! Silloin sitä vaan ihmettelee miten ihmeessä on saannut ajan kulumaan ennen lapsia =)

Ulkona nukkuessa tytöllä on 1-2 kerrosta sisävaatteita ja kevyttoppis, sukat, tumput ja myssy. Sitten vielä pieni viltti päälle ja koko paketti pehmeään (lue: lämpimään) kantokoppaan :D Se on vaan huomattu, että mitä lämpimämmin neiti on puettu, sitä rauhallisemmin nukkuu. Pieni vilukissa siis. Yöllä on yöhaalari ja sukat, sekä kaksinkerroin taitettu ä-pakkauksen peitto päällä.. Poika oli ja on edelleen ihan eri kastia. Sisällä viihtyi pelkässä bodyssa ja sukissa, ulos puettiin vielä puolipotkarit puvun alle. Kuinka erilaisia voi olla samankin perheen lapset! :D

Onnittelut PikkuMyylle tätiintymisen johdosta! Mä saan tätiintymistä odotella ties kuinka kauan kun ei sisko ja veli ole kumpikaan aikeissa tehdä lapsia vielä vuosikausiin :/ Mies on ainoa lapsi joten hänen puolelta ei serkkuja saada. Pikkuserkkujakaan mun suvun puolelta ei ole vielä yhtään, mutta ensi kuussa niitä olisi tulossa kolme, kaksi serkkuani on raskaana ja toinen odottaa kaksosia :D

Voi itku, taas jatkuu väsynyt huuto.. Yöunille ei kuitenkaan päästä ennen puolta yötä. Paljon hyödytä katsoa BB:tä kun ei kuule mitään.

Ensi viikolla nähdään sitten läjäpäin kesäkuun vauvoja! Toivottavasti kukaan ei silloin ole flunssan kourissa tai muuten joudu perumaan tuloaan. Ja edelleen on uudetkin kasvot tervetulleita tapaamiseen!

-ebbuliini ja Alina 2 kk ja viikko-
 
Tervehdys täältäkin. Meille ei kuulu mitään kummempaa, joten olen viime aikoina käynyt lähinnä lueskelemassa. Poitsulle tulikin tänään mittariin 2,5 kk ja kokoajan oppii ja kehittyy valtavasti. Harjoittelee kovasti kääntymistä, leluihin tarttumista (ja niiden punkemista suuhun). Toissa päivänä tulivat ensimmäiset röhönaurut kun kutilteltiin ja lennätettiin.

Meillä oli ilmeisesti jokin tiheän imun kausi ja ihme kyllä ekaa kertaa koko imetysaikana mulla on neljä päivää nyt maito riittänyt pojalle! Ei yhtään korviketta ole tarvinnut antaa.

Karisi muuten hyvin hoppu päästä kiinteitä kokeilemaan kun tuttujen muksahdukset eilen vetivät soseita suuhun (tai ehkä noin kymmeneksen suuhun ja muut ympäri kyliä). Mennään kyllä täysimetyksellä jos vain mahdollista ainakin tuohon meidän muuttoon asti, eli noin viiden kuukauden ikään.

Päiväunet on karanneet käsistä kokonaan. Nyt otetaan vain puolen tunnin tupsluureja, ellei olla liinassa. Siinä uni maittaa tuntitolkulla ja on mahtavaa kun voin itse kierrellä kaupoissa (sisustus sellaisissa tietenkin muuttokumeessa) ja hommailla poika rinnalla. Onhan se ihana pitää toista lähellä, olen alkanut havahtumaan siihen että tämä pikkuvauva-aika on todella ohimenevää...

Kestovaippoja meillä ei ole kokeiltukaan... En vaan saanut itsestäni millään irti.

Tuo tapaaminen on mennyt minulta ihan ohi, missä siitä on juttua? Me kyllä liikutaan mielellämme:)

Rouvaii ja Fredrik 2,5kk
 
rouvaii; tuolta plussalaisten kokoontumisosiosta löydät tietoa helsingin seudun tapaamisesta... Tervetuloa vaan mukaan! :)

meilläkin nyt ilmeisesti sitä tiheän imemisen aikaa, tyttö herännyt kahtena yönä nyt peräkkäin kahden tunnin välein syömään! Päivisinkin väli ollut lähempänä kahta kuin kolmea tuntia... Kauankohan tää mahtaa sitten kestää? On meinaan aamusin ollut aika pöhkö olo... :D

-Hiiviö & Julia vajaat 12vko-
 
:wave: .

Täällä Amalia hermostuu, kun tiputti helistimén, jonka juuri sai käteensä (roikkuu sitterin edessä). Nyt pitää uudelleen ottaa käteen omatoimisesti(äiti ei enää anna helpolla ;) ).

Kata: Juu, painon vuoksi ruokailujen määrää on nyt pidettävä ylhäällä ja sitten mietitään kiinteiden aloitusta. Minustakin meidän tyttö on hienosti kasvanut ja kun syntyessä alle 3kg ja nyt lähemmäs 6kg. Mutta lastenlääkärihän meille taas sanoi, ettei ole mitään hätää, jos lapsi vain kasvaa, vaikkei syökään hirveitä määriä- pääasia, että ruokaa tarjolla ja väkisin ei voi syöttää.

Äippä: Onko teillä tehnyt pituudessa kasvupyrähdyksen, niin ison, ettei paino pysy mukana? Meidän vauvoilla n.200g 3kk-iässä painoero ja minun pitää seurata ruokailuja päiväkirjan kanssa :kieh: . Minusta teidänkin vauvan paino kuulostaa ainakin hyvältä. Ja lisättävä vielä, että meidänkin tyttö kasvaa painon suhteen alakäyrillä, mutta syntyikin alakäyrillä (ja massun kasvukin minulla oli alakäyrillä), joten mielestäni ei voi yhtäkkiä hypätä ylä-tai keskikäyrille...

Tänään tyttö syönyt ihan hyvin. Söi nimittäin äsken n.120ml ja yöllä söi n.130+125ml.

Niin ja raivareista: Minusta tuntuu kertakaikkiaan, että pinna kiristyy usein äärimmilleen. En oikeastaan ole tavaroiden heitteliä, mutta mieli tekisi kyllä usein viskata jotain seinään tai lattiaa kohti. Olen itsekin miettinyt, mistä johtuvat. Tuntuu, että ihan räjähtää...ja muutenkin itku on kyllä ajoittain vähän herkässä..jos ajattelen jotain ikävää asiaa (mitä ei ole edes tapahtunut), niin itken..

Onnittelut minunkin puolestani Pikkumyylle tätiytymisestä :)! Ja Pikkumyy: ilmoittele ihmeessä, kun Ouluun taas tulette, täällä on innokkaita tapailijoita.

Oulun massutapaaminen kuulostaa kyllä tällä hetkellä nihkeältä, kun innokkaita ei tunnu olevan...

Minäkin olen alkanut hahmottamaan, ettei nämä vauvat aina vauvoina pysy. :snotty: . Jotenkin, kun on ensimmäinen lapsi, niin sitä on AINA NIIN YLPEÄ, kun tyttö saanut painoa ja pituutta ja osaa uusia asioita ja kehittyy ja kasvaa, ettei ollenkaan ole hoksannut ajatella, ettei tämä vauva aina vauva ole...

Nyt mentävä..
 
Moikka!

Kotiuduttiin hetki sitten kolmen kuukauden neuvolasta. Hemmun mitat oli
6060g (2820g),
62cm (45cm, varmasti mitattu alakanttiin) ja
py 41cm (35cm).

Terkan mielestä tyttö kasvaa oikein hyvin rintamaidolla ja toivonkin voivani täysimettää Helmiä sinne kuuden kuukauden ikään. No, sen näkee sitten. Vauvan tarpeiden mukaan luonnollisesti mennään. Helmi hymyili ja jutteli koko ajan terkalle ja hymytytön tittelin saikin tältä. Ja äiti tietenkin ylpeä omasta hymytytöstään. :) Rokotuksen aikana ei kylläkään yhtään hymyilyttänyt, itkuhan siinä tuli. Nyt Helmi on päiväunilla ja myöhemmin sitten nähdään tuleeko rokotuksesta mitään sivuvaikutuksia. Semmosia neuvolakuulumisia meillä.

Ihanaa Pikkumyy, kun susta on tullut täti! Onnea kovasti! :flower: Mä en oo vielä virallisesti täti ollenkaan, mutta miehen siskojen lapset tekee musta omasta mielestäni ainakin melkein tädin. Ihania lapsosia ovat ja varmasti tuntuvat yhtä läheisiltä kuin omien sisarusten lapset sitten joskus tulevaisuudessa. :heart:

Pepsukka: Minustakin teidän tyttö on kasvanut hyvin! Ei meidänkään Helmi kovin paljoa teidän tyttöstä suurempi ole, ja terkan mielestä on kasvanut oikein hienosti. Ja jos lapsi on tyytyväinen ja kasvaa, niin se on varmasti tärkeintä!

Mulla on kans välillä pinna tosi kireellä ilman mitään syytä. En sitten tiiä, onko syynä pillerit vai omat hormoonit. Ei kivaa, ei... :/ Eilenkin olin täällä itsekseni pahalla päällä ja päätin lähteä lenkille tuulettumaan. Lähdin liikkeelle aurinkoisella säällä ja muutaman minuutin kuluttua sato taivaan täydeltä vettä. Ja taas kiukutti ihan älyttömästi! Päätin kuitenkin, että minähän taatusti teen kunnon lenkin ja tarvoin alkumatkan ihan kypsänä, mutta kotiin tullessa oli jo ihan hyvä mieli. Tytön kanssa jaksan kyllä hymyillä ja touhuta, oli oma mieliala minkälainen hyvänsä, mutta mies-raukka saa välillä kuunnella mun kettuilua. :ashamed: Onneks kiukkuisuus tulee monesti sillä aikaa, kun mies on töissä, niin ei aina joudu mun uhriksi.

Nyt Helmi heräilee, mentävä on!

Katziina ja Helmi 3kk 6pv
 
Heippa!!Hih... :wave: tuo sama juttu täällä että mies saa siipiinsä pahoina päivinä ja lujaa...
Syytä hän kysyi ja vähän sitä jouduin oikein miettimään.Mulla kun ei ole muita jolle purkaa ja hän on se mun "kaatopaikka" .Ei lasten kanssa aina ihan pelkkää naurua ole.

No,tänään ollut kiva päivä!!! :D
Miska nukkunut kivasti ja pienellä vaivalla,Maisa ollut hassunhauska ja ollaan pelleilty kovasti.
Kaveri kävi tuossa kahvittelemassa ja jutksattiin pari tuntia.

Ilma ihana ja iltasella Hippokisat!!

Käväsin vaa`alla ja hups..3 kiloa vähemmän kuin alkupaino.EN olekaan käynyt jälkitarkastuksen jälkeen kattomassa vaa`an numeroita ja vähän tuntui verkkarit löysiltä!!
No,tuskin tässä kuihdutaan,mutta enempää ei tarvii tippua kyllä.
Kun ei oikein ehdi syödä aina kun ois nälkä,aina jotain tärkeempää,kuten nytkin!!! :whistle:

Mä oon niin kade teille tädeille....Sattuu aina ja kovaa,kun musta ei tätiä koskaan tule.Sisko kuoli auto-onnettomuudessa,mun ainut ihana sisko.

Mun lapsilla ei serkkuja tule,enkelisisko ei lapsia saa ja miehen sisko on 40 ja ilman lasta ja miestä sekä veli liki 40 ja poikamies,asu vanhempiensa kanssa... :eek:

Eli serkkutilanne näyttää melko pieneltä.Mulla itellä on serkkuja valtavasti kun äidillä on sisaruksia 7 ja isällä 2.
Osan kanssa ollaan läheisiä eli pikkuserkkuja löytyy sentään.

Nyt meen syömään ennen kuin joku herää taas.
Heipat.

kata ja miska 3 kk ja viikko
 
meidän poika on varmaan sitten ollut kakkein kevyin tuossa kolmen kuukauden neuvolassa. eli paino5552g mut pituus oli 61 cm,joka on ollu aina sitten kokoonsa nähden yläkanttin. pitkä ja hoikka poika meillä koko ajan ollut. vaikka paino oli toi, niin hienosti on käyrillä kasvanut tasaseen tahtiin, eikä meille neuvolassa oo kertaakaan sanottu et olis liian pieni :)
jännää nähdä miten on kokoa tullu ku on 13 päivä 4kk neuvola. samuel täyttää sen 4 kk jo 10 päivä.

[/b]ketuttaa kun poika nukku yli kuukauden omassa sängyssä ja mentiin yhdellä yösyötöllä. nyt ei suostu millään nukkumaan pinniksessä vaikka kuinka olen yrittänyt. saa vaan kauheita raivareita ja sit ku otan viereen ni nukahtaa samantien. sitten syö yöllä taas useammin 2-3 tunnin välein. mikäköhän tällainen nyt on? on kuitenkin kestänyt jo pari viikkoa ainakin =(

päivä rytmi on ollu aika samanlainen koko ajan. eli 2tuntia hereillä oloa ja sit puolentunnin tirsat. tätä jatkuu sinne ilta kymmeneen ja sit mennään nukkumaan. eli päivällä ei paljon omaa aikaa äidille jää.

kääntymisestä samuel harrasti tota masulta selälleen kääntymistä jo alle pari kuisena muutaman viikon ajan. sittens se jäi. mut tänään tossa matolla ollessaan rupes taas kääntyilee hirveesti ja oli kova hoppu päästä liikkeelle :D :D

sosiaalisuuttaon tullu ihan hirveästi lisää viime päivinä. joka asialle nauretaan ja poika on niin ihana päivänsäde :heart:

Hani ja Samuel


no niin ja tummennukset päin prinkkalaa!!!
 
Täällä kans hetkittäin pukkaa kiukkua päälle.. Onneks isäntä ei ota ihteensä, aina viimeistään illalla puidaan päivä läpi eikä sitten jää asiat kumpaakaan vaivaamaan.

Toi täti-asia.. Mun mielestä mä oon täti myös puolison sisarusten lapsille, samoin kuin mieheni on setä mun sisarusten lapsille. Tai siis ainakin meillä on lapsuudesta asti vanhempien sisarten puolisot aina olleet tätejä tai setiä. Virallisestihan näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole..? Onko tosiaan niin, että kuuluisi sanoa sedän vaimo tai tädin mies (tai nykyisin toisinaan esim. tädin vaimo..;))? Eikö ole omia nimikkeitä?

Onni on alkanu pikkuhiljaa nukkua tosi pitkiä yöunia.. Aikasemmin oli tosi pitkään eka pätkä max neljä tuntia, mut pari viikkoa sitte se alko venyä kuuteen tuntiin, sitten seitsemään, kahdeksaan.. Tänään aamulla herätin ukkelin syömään 12h unien jälkeen. =) Yhtään en valita, uni maistuu meillekin oikeen hyvin, mut oon yllättyny, miten yhtäkkiä se rytmi muuttui tämmöseks. Kuitenkin mennään pelkällä rintamaidolla.. Täytyy nauttia tästä riemusta, niin kauan kun se kestää!! =)

Ootteko huomannu vauvojen käytöksessä eroa isän ollessa kotona tai töissä? Meillä mies palasi lomaltaan töihin maanantaina ja heti tasottu meiän päivät takaisin omiin uriinsa. Vaikka tuntuu, ettei me lomallakaan mitenkään eri lailla käyttäydytty kotona, ni päivät oli aika pitkälti levotonta kitinää. Kai tässä on sitten jo jonkunmoiset rutiinit päässy muodostumaan, vaikkei sitä ite ees huomaa ja lasta sitten hämmentää ku päivät ei yhtäkkiä meekään niinku on totuttu. Nyt on ollu taas ihanan rauhallisia nää 3 päivää, jotka oon ollu Onnin kaa kahden kotona. Onni vaan naureskelee ja nukkuu.. Enpä taida tunnustaa miehelle, miten helppoa tääl nyt on.. :LOL: Leikin vaan marttyyria, ku mies luulee et päivät on rankkoja itkevän vauvan kanssa.. :whistle: Ei vaan, kyllä mä kerron. =)

Ens viikolla olis 3kk neuvola, ei malttais oottaa et sais taas kuulla tuoreet mitat. Vähän kyllä jännittää ne rokotukset, mut eiköhän me niistäkin hengissä selvitä.. =)

Pilkkis ja Onni, melkein 12vkoa
 
:p Ajattelin tästä lähteä vielä nukkumaan, kun tulikin peruutuksia menoihin. Amalia nukkuu vielä: nukahti jopa omaan sänkyyn vielä näin myöhään. Yön Amalia nukkuu sängyssään, mutta aamuisin olen tavallisesti ottanut viereeni. Otin tänäänkin ja sitten tuli kakka(joka paikkaan läpi asti) ja sitten käytiin kylvyssä. Neiti kylvyn jälkeen ihan väsynyt, niin päätin laittaa tuutulaulut soimaan cd:ltä ja omaan sänkyyn. Kitinää ja ähinää ja sitten unta :heart: .

Meillä ei muuten rokotuksesta tullut yhtään mitään: ei noussut edes pattia jalkaan, että oikein mukavasti !

En osaa suoranaisesti sanoa, että huomaanko yleisjuttuihin eroa vauvan käytöksessä, kun isä kotona, mutta kun isä ottaa neidin syliin, niin tyttö katselee tätä pitkään ja tarkasti. Eipä ollenkaan huomaa, ettei isää välttämättä kovin usein nähdä... :x . Eilen kyllä lopulta nukahti sitten iskän syliin, mikä olikin todella kivaa vaihtelua äidille.

Meillä tyttö ei pysy enää ollenkaan paikallaan. Sylissäkin koko ajan pitää olla virikkeitä. Tietokoneella, jos istun tyttö sylissä, niin näppäimistöä pitää väkisin saada räplätä jne. Ja mikä puhuja: tyttö puhuu koko ajan ja paljon...hmm..kehenhän tullut :ashamed: :snotty: ...Kovasti naureskelee ja hihkuu. Neidillä on kyllä naisellisen kimeä ääni, siitä ei ole epäilystäkään. Mummu sanoikin, että taitaa tulla melkoinen menijä meidän neidistä, kun niin kovasti koko ajan menossa ja touhuissaan. Mutta mikäpäs siinä: menijä saa olla ja sosiaalinen saa olla (hyvä sitten liikkua äidin kanssa edelleen joka paikassa).

Mutta taidan mennä nukkumaan. Mielestäni minulla oli jotain asiaakin, mutta taisi jäädä matkan varrelle... :ashamed: :LOL:
 
Mihinköhän ikään yleensä jää yösyötöt pois?

Meillä poikaa pitää lääkitä 5-6 aikaan aamulla ja syötän nukkuvan lapsen samalla siinä (ainoa "yö"syöttö ) , ettei tarvitsisi herätä sitten pian nälkäitkuun. En tiedä, milloin heräisi ilman tuota unisyöttöä, nyt herää aamulla 7-9.30 välillä. Nyt sitten olen alkanut pohtia, että onkohan se hyvä lasta totuttaa siihen unissaan syömiseen. En osaa yhtään sanoa. Että jos antaisi vain lääkkeen silloin aamuyöllä ja syöttäisi vasta kun vauva oikeasti herää. Kuinka pitkään vauvat heräävät yleensä yöllä syömään?

Eihän tuo aamuöinen syöttö mikään paha nakki ole, kun hereillä pitää silloin olla kuitenkin. Mutta kun ei tiedä, pitääkö tätä lääkitystä jatkaa vuosi vai loppuelämä... Niin että onko mielipiteitä tähän?
 
Moiks!

Olipa tullu tekstiä, kun en eilen käyny edes lukemassa... Harvinainen päivä mulle, kun en edes avannu konetta. :whistle:

Ihan ekana muistutus: Turun seudun tapaamisesta kiinnostuneet liittykää keskusteluun, mikäli sitä ette vielä ole tehneet. Linkkiä: http://keskustelu.kaksplus.fi/t817683,25#m8329907 On tuohon vielä aikaa, mutta että keretään löytää se kaikille sopiva ajankohta. Tervetuloa sellasetkin kiinnostuneet, jotka ei välttämättä ihan vieressä asu!

Raivareita ei mulla varsinaisesti o ollu, mut sellasia pienempiä kilahduksia tulee välillä. Noin yleisesti ajatellen mulla on hermot tavallista herkemmällä, joten mies saa kuulla kunniansa asiasta jos toisestakin... Joskus aiheesta, välillä aiheettakin. :ashamed: Ihana on, kun mua jaksaa. :heart:

Kiitos onnittelijoille! :) Vielä en o pientä rinsessaa nähnyt, kun flunssaa edelleen podetaan. Onneks sisko lupas lähetellä kuvia kotiuduttuaan. Tänään, jos ehdin, tai huomenna olis tarkotus käydä joku lahja ostamassa valmiiks ja korttikin pitäis väsätä... On noista omista vauvakorteista vaan viimoset vielä työn alla. :LOL: :ashamed:

Vauvan käytös miehen ollessa kotona on hieman erilaista. En olis uskonut, että näin varhain kehittyy se "tolle kiukkuan" (vaikka eihän vauvat kiusallaan kiukkua) ja "tolle oon yhtä hymyä". Selvästi, vaikka olis kuin väsynyt, innostuu nähdessään isänsä työpäivän jälkeen. Se oli mulle aluks vähän kova pala, kun mies sai ekan hymyn ja naurunkin, mut ei se enää pahalle tunnu.

Meillä muuten poika oppi eilen ottamaan ite lelusta kiinni... =) :heart: Eka oli sillai, että istu sitterissä ja annoin sellasen renkaan sille käteen (siis tosiaan annoin, en laittanu) ja myöhemmin piti pihtiotteella lelukaaren papukaijasta, kun tunki sitä suuhunsa. Ja äiti oli ylpee! :D

Hani-... Onkohan noissa teidän pojan yöheräilyissä kaikissa kyseessä nälkä? Syökö hyvin? Ajattelin vaan, kun meillä tuo poika herää välillä öhköttämään, mut nukahtaa uudestaan saatuan tutin ja päästyään takas kyljelleen (mä käännän, vaikka itekin osais, kun ei jostain syystä hoksaa), mikäli ei muuten nukahda omia aikojaan. Mä aina kuulostelen miltä se öhinä vaikuttaa, onko nälkä, pieruja vai muuta. Joskus valvoo sängyssään ja mä jatkan uniani, jos ei poika o nälkänen... Joskus sit noustaan ottaan vähän yöpalaa.

Meillä on kans nyt ollu tiheen imun kautta, vaikka varmaan flunssaankin on hakenu poika vastustuskykyä. Maitoo tuntuu nousevan ihan eri tavalla ja löllöistäkin tisseistä virtaa pitkänkin imuttelun jälkeen, ainakin nielemisäänen perusteella. Oon taas saanu lisää itseluottamusta maidon riittävyydestä... Joinakin aamuina saattais riittää vähän pumpullekin.

Pojalla on tosiaan toi rytmikin hieman muuttunu... 6.30-7.30 välillä noustaan syömään ja sit jätkä ottaa tunnin tirsat entisen parin-kolmen sijaan. Sit valvoskellaan 3-4 tuntia ennen tunnin-parin päikkäreitä. Iltapäivällä nukkuu yleensä kolmisen tuntia ja illalla vielä yhdet lyhemmät päikkärit, puolestatunnista kolmeen varttiin. Sit nukkumaan siinä ysin ja kympin välillä. Neljän-viiden tietämillä herää öhköttämään, mut yleensä ei tarvi nousta syöttämään... Hyvä niin, koska ne aamusyötöt kestää aina tunnin ja katkoo mun unet pahasti. Nyt kun on mies tän viikon saikulla, oon onneks saanu paremmin nukkua kun tuo flunssa vie voimia ja unet on entistä tärkeemmät.

Tosi hyvin poika nukkuu omaan sänkyyn ja vaunuun itekseen, kun ensin rauhotan ja oon alkuun siinä viekussa. Joskus yliväsyneenä itkee paljon, vaikka olis masu täynnä, mut käyn sit vaan rauhottamassa ja laitan tuttia suuhun. Ei o kauaa kestäny, kun on aina sit nukahtanu. Ei vaan malttais antaa unelle periks. Usein poika väsähtääkin rinnalle ja nukkumaan siirtäminen on aika iisi juttu.

Kata... Tosi surullista sulla noitten tätien ja setien osalta. :( Varmasti on ollu rankkaa menettää sisko sillai... En osaa edes kuvitella. :hug:

Pepsukka... Ollaan kuulolla. :) Ei nyt vähään aikaan sinne vissiin ajella, mut varmaan ainaki jollain reissulla tapaaminen onnistuu.

Rouvaii... Hienoa, että maito on riittänyt! :) Toivottavasti saat nyt täysimetellä sinne muuttoon asti tai halutessas vaikka pitempäänkin.

Swerfiel... Mä luin siitä vauvojen pissattamisesta ja kiinnostuin kans, mut en o vielä kokeillu. Yritän nyt saada ton osittaiskestoilun käyntiin, niin sit voisin tuotakin testata. Yks mammatarvikkeiden myyjä täällä kerto, että kestoilevat vauvat oppii kuivaks keskimäärin puol vuotta muita aikasemmin ja että me vanhemmat opetetaan vauvat vaippoihin... Että vauvoilla on pidätyskyky ja luonnostaan kykenevät pissatukseen, jos sitä vessaviestintää (vai mikä se nyt oli) kuuntelee. Mielenkiintosta.

Kotihommat kutsuu.

:wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 2kk2vk2pv :D
 
Terveisiä kolmekuukausineuvolasta.. veetillä painoa 6980g ja pituutta 63,7cm. Eli iso reipas poika on meillä. Piikin sai.. pientä kitinää aiheutti neuvolassa mutta muuten ei ainakaan vielä näytä olevan mitään erikoista tullu. Holter tutkimuksessa ei ilmeisesti ollut mitään erikoista?! Mutta lääkäri laittoi vielä Helsinkiin jollekkin karteologille sen. kiva saada toisenkin lääkärin mielipide. saataisiin mielenrauha. Mukavaa syksyn jatkoa kaikille! =)
 
Täällä yksi laiska äiti, joka viimeinkin pääsee koneelle, ei jaksa koskaan muuta kuin lukea toisten jutut.. Nyt jos sitten ottais itseään niskasta kiinni!

3kk neuvola oli tänään paino 5430g (3160g)
pituus 62 cm (49cm)
pipo 40 cm (33cm)
Rokote annettiin myös. Ensin näytti ettei mitään tytölle tule, mutta kovasti itki tuossa alkuillasta ennen kylpyä ja syöttöä. Ei kumminkaan edes lämpöä ollut, ilmeisesti kipuja.

Täällä on ollut puhetta vauvan oksentelusta. Meillä tyttö oksenteli pariviikkoisesta aina tuonne parin viikon taakse. Sitten lakkasi aivan yhtä yllättäen kun alkoikin. Kova pulauttelu kyllä jatkuu edelleen. Sairaalassa vietimme monet kerrat viikon jaksoja, jotta syy selviäisi. Eipä olleet tohtoritkaan sen viisaampia kuin muutkaan, syytä ei löytynyt. Nyt onneksi tuo paino lähtenyt noususuuntaan viimeinkin. Velliä piti jo antaa viikon verran tuossa parisen viikkoa sitten, nyt meennän kumminkin pelkällä rintamaidolla.

Meillä tyttö syö päivisin kolmen tunnin välein ja yöllä kerran tai kahdesti. Hirmu kiltti tuo neiti on ja aivan ihana
:heart: Hymyilee ja juttelee jatkuvasti, ja itkee niin harvoin, että tämän illaln itku oli oikea järkytys:(
Ukko ei ole varmaan ollenkaan kuullut tytön itkevän, kun on niin vähän kotona :p
Tyttö kääntyy mahalta selälleen ja alkaa pikkuhiljaa tarttumaan esineisiin, tutti on ehdoton suosikki, joka aina kaivetaan jostain esille:)

Outoja raivareita tulee meikäläiselläkin joskus.. Tosin oon aina päivät klo6- 23 yksin tytön kanssa ja herään öisin neidin syöttämään, niin en lainkaan ihmettele, kun mies saa joskus toimia kaatopaikkana... Yksin kun ei mihinkään pääse, eikä oikeen ole päivisin juttukavereita, niin vähemmästäkin sitä kerää asioita sisäänsä!
Jospa tähän tulis muutosta, kun saisimme talon valmiiksi ja ehtisi mieskin osallistumaan tähän arkeen vähän enemmän.

Voi harmi kun te Helsinginseudun äidit ja vauvat kerkeette pitää tapaamisen juur ennen ku me täältä pohjosesta sinne saavutaan!! Ois ollu niin mukava tavata samassa tilanteessa olevia! Meiltä kun on niin pitkä matka täältä tuonne Oulun tapaamisiinkin..

Luulin jo ettei täältä takapajulasta löydy mitään tekemistä vauvan kanssa muuta kuin tuo kiesiajelu, mutta kansalaisopisto järjestääkin vauvamuskarin!! Viimeinkin jotakin hieman erilaista puuhaa!
Tuo Pepsukan värikylpy kuulostaa aivan ihanalta, mutta semmostapa on tännepäin turha toivoa, ei kai auta muu kuin alkaa kahdestaan tytön kanssa mustikoilla lattioita maalaamaan! =)

Kreecher: minkämallinen se sun itkuhälytin on? Kun tuolla nettisivuilla (annoit osoitteen joskus muinoin) lukee, että vain uusimmassa on itkuhälytoiminto, ja toisilla netti sivuilla sanotaan, että se löytyy kaikista malleista. Ota niistä nyt sitte selvää..

Eipä Kesämassujen vaavoilla tullu samaa nimeä vastaan kuin meidän neidillä on. Jääköön nimi kumminkin paljastamatta, miehen pyynnöstä.

Oli aivan hirveesti kommentoitavaa, mutta en muista enää mitään.. Jospa siis lopettaisin nyt tämän runoilun ja ottaisin itteäni niskasta kiinni joku toinenkin kerta ja saisin kommentoitua muitten juttuja enemmälti!

Nyt flunssaa nukkumaan pois!

Kuuttipieni ja Neiti tasan 3kk :heart:
 

Yhteistyössä