~KesäMassut 2007~

Mun piti vielä täälä kysyä, että olisko kellään tarvetta 62cm vaatteille? Meillä käytetään jo 68cm vaatteita ja kohta nekin on turhan nafteja.. :snotty:

Mulla olis laatikollinen bodeja, puolipotkareita ja muuta peruskamaa, lähinnä aika neutraaleja värejä, mutta myös hieman pojalle sopivaa.. Voisin myydä halvalla.. Meinaan laittaa ne sitten pakettina tuonne huutonettiin, ellei täällä ole kiinnostusta.. Voin laittaa tarkempaa selostusta ja kuvia esim sähköpostiin, jos jotain kiinnostaa ja voitaisiin niistä tehdä joku edukas diili...

=)
 
Muokata piti vielä edellistä, mutta muokkaa-kohta hävisi kirjautumisen jälkeen... Taidan olla vähän pöllö.. :LOL:

Noh. lisäys edelliseen, että pakettiin voitaisiin laittaa tarvittaessa myös kertakäyttöisiä liivinsuojia, Ainun käsikäyttöinen rintapumppu ja Aventin pikkupullot 4xtuteilla....
 
Jospa nyt ehtisin kirjoittaa, ennenkuin tuo tytteli taas heräilee tuolla vaunuissaan :)
Meillä kanssa päivisin todella pieniuninen vauva, korkeintaan 45 min kerrallaan nukkuu vaunuissa, ei auta vaikka olisi kärryt liikkeessä. Yöt sentään on aina nukkunut erittäin hyvin, nykyään ensimmäinen unipätkä on 4-7h ja koko yön unet yhteensä n. 10h.

Viileämmällä ilmalla vaunuissakin voi nukkua sen 3-4h, joten eiköhän tämä syksyn tulo auta tuohon päiväuniasiaan.

Hiiviötä piti kiittää kokemusten jakamisesta siinä "sydänasiassa". Vauvalta on nyt mitattu ne raajaverenpaineet ja lääkärin mukaan arvot olivat aivan kunnossa. Silti sydän tutkitaan vielä ultra-äänellä, mutta vasta syyskuun puolivälissä. Vauvakin on silloin jo 4kk, joten ilmeisesti ei tässä suurempaa hätää ole.

Eilen oli 3kk neuvola ja ensimmäinen rokotus. Kolmen tunnin kuluttua piikistä vauvalle nousi kuume ja alkoi ihan mahdoton huuto. Onneksi olin varannut suppoja valmiiksi, laitoin heti yhden ja tyttö nukkuikin sitten useamman tunnin ja sen jälkeen ei enää ollut mitenkään äkäinen.
Vauva kasvaa tasaisesti, joskin alan jo 4kk:n iässä antamaan kiinteitä, sillä paino ei ole nyt noussut kuin puoli kiloa kuukaudessa, vaikka käyrä tasainen onkin. Pituus meneekin sitten niin, että 62 cm:n vaatteet ovat sopivia ja 68-70cm jo myös käytetään.

Vatsavaivoista johtuen vauvaa on jouduttu koko kesä kantamaan ja hyssyttelemään tosi paljon. Koska kantoliinasa ei viihdy hyvin, on sylissä kannettu. Aina tulee kannettua sillä "helpommalla" puolella ja nyt vauivakin makuulla ollessaan kääntyy melkeinpä vaan toiselle puolelle. Nyt sitten pitää kovasti jumpata toistakin puolta ja vaihtaa useasti kantoasentoja. Vauva on myös kovin jäykkä toisinaan, vetää suuttuessaan itsensä ihan "kaarelle", joten vatsallaan ei saisi kovasti pitää tuon niskan yliojentumisen vuoksi.

Fysioterapiaan saan vauvalle lähetteen, jos tuo jumppaus ei tuota tulosta. Pää kyllä liikkuu sutjakkaasti puolelta toiselle, mutta pystyssä pidettäessä on hiukan kallellaan toiseen suuntaan.

Mutta luotan siihen , että iän karttuessa nuo niskalihakset vahvistuvat. Kova yritys on kyllä itse vatsalleen kääntyä, siihen ei enää montaakaan viikkoa mene =)

Meillä miehelle tehtiin kaksi viikkoa sitten vasektomia, eli siemenjohtimet katkaistiin. Olikin sitten tosi kurjan näköistä, kun ukkokulta käveli monta päivää jalat harallaan, eikä päässyt viikkoon uimaan ;) Pieni haikeus on, sillä onhan se nyt sitten peruuttamaton juttu... kroonisessa vauvakuumessa kun olen aina, niin nyt niitä söpöläisiä ei sitten enää tule :( Tarkkaan tämä mietittiin, alkaa harmi vaan tuota ikää olla jo sen verran, että on parhainta olla enää "raskautumatta". Onneksi pikkuveljeni on vasta aloittanut perheen koon kasvattamisen, saan sitten tädin ominaisuudessa niitä vauvoja sylitellä.

Leppoisaa viikonloppua teille kaikille!

Katti ja vauva 3kk

(profiilissa uudempi kuva vauvasta =) )
 
Jonnakar; mulle sanottiin kierukasta, että laitetaan aikaisintaan 12viikkoa synnytyksestä... mutta ei tod. mitään, että puoli vuotta pitää odottaa!

Oli muuten hassua kun yritin varata aikaa siihen kierukan laittoon, niin kuivan oloinen täti siellä just keetoi, että vasta kun 12 viikkoa synnytyksestä kulunut laiteen se, en saanut siis edes aikaa varata!

Noita kierukoita tässä punninnut, että kumman otan ja taidan nyt kuitenkin kallistua siihen, että kokeilen ensin sitä kuparikierukkaa, täällä Vantaalla kun se kerta ilmaiseksi tarjotaan.

Meillä myös käytössä 62cm vaatteet, Juliahan oli jo 2 viikkoa sitten reilu 7viikkosena jo 60,5cm, että alkoi jo aika nafteja olemaan. Muutamaa 56senttistä ollaan vielä pidetty hellepäivinä, ei ole hankittu isompia hellevaatteita ollenkaan.

Kovasti yritin tytöstä laittaa profiiliin kuva, mutta ei se nyt onnistu millään... ei voi mittään :(

Ensi viikon lauantaina olis sitten ne ystävän polttarit... kovasti jo jännittää.... Tiedän, että tyttö on isänsä hellässä huomassa ja kaikki varmasti menee ihan hyvin, vaikka tyttö huutaisi koko ajan,niin siltikään hän ei siitä rikki menisi... mutta silti tuntuu ihan hirveältä. Ei pojan kanssa ollut tälläistä, vaikka suht samanikäinen oli kun ekaa kertaa lähdin ulos. Olen järkeillyt, että johtuu varmaan siitä, että tyttö on mennyt täysimetyksellä, kun poika oli jo melkein kokonaan Nannin kanssa ja siitä, että Julia on todellinen äitin tyttö ja sylivauva....

Hääiltaa en edes ole uskaltanut vielä ajatella, etten ala stressata.

Maitoa olen pumpannut talteen, mutta jännittää myös miten se riittää, kun ei ole aavistustakaan paljon tyttö kerralla syö. Pitää yrittää pumpata ensi viikolla ja varsinaisia häitä varten vielä lisää.

-Hiiviö & Julia vajaa 10viikkoa-
 
Jonnakar: Mulle lääkäri sano keskiviikkona jälkitarkastuksessa että sen kaapissa odottavan kierukan olis voinut jo asentaa jälkitarkastuksen yhteydessä. Mutta koska en tätä tiennyt niin sovittiin että parin viikon päästä varaan ajan papa-kokeeseen ja sit asennetaan.

Kata: Minkä pussin tilasit? Koitin nettiemon sivuilta etsiä mutten löytänyt sieltä mitään.. Meinaan joskus näin yhdellä tuttavan kaiman kummilla autoistuimeen laitettavan pussin, minne ei tarvi niin paljoa pukea. Olis nyt syksyllä ainakin tosi kätevä, mutta kun ei mitään tietoa mistä sellasta etsiä :( .

Great, ostin kaupasta tänään yhden koffin, ihan sen kunniaks että niistä 23 saavutetusta raskauskilosta on jäljellä tasan kolme, että illalla kun lapset nukkuu käyn YKSIN ja rauhassa saunassa ja juon sen, niin eikös tuo mies sitten äsken kun tuli antamaan hyvänyönsuukkoa niin kaatoi sen tosta sohvan käsinojalta lattialle. Että ei sitte tarvinu juoda sitä...*ärrimurri*...

Et kai tästä tarvii sit itekin lähteä koisimaan paremman tekemisen puutteessa ärvele..

Ai niin, Henni oli tänään neuvolassa -ikää tasan kaksi kuukautta, 5,6kg ja 58cm.

Ja nyt sitte kait nukkumaan..

Irmeli ja Henni-Penni 2kk
 
Hiiviö: Olin viime viikolla syömässä kavereitten kanssa, tyttö oli neljä tuntia miehellä hoidossa. Tyttö söi sinä aikana yli 400 ml pumpattua maitoa! :eek: Olkoonkin, että mies työnsi tietenkin joka inahduksesta pullon suuhun :headwall: Mä oon pakastellut maitoa 100 ml satseissa minigrip-pusseihin, ne on nopeita sulattaa tarpeen mukaan.

Neuvolassa oltiin tällä viikolla (7 vk), mutta enpä nyt muista tytön tuoreita mittoja.. 5,3 kg ja 58 cm taitaa mennä aika lähelle. Lähtömitat oli 4075g ja 49cm. Lääkärikin meinasi, että pituus on alkujaan mitattu alakanttiin, kun on tullut niin paljon pituutta painonnousuun nähden. Seuraava neuvola onkin vasta syyskuun lopulla 3 kk neuvola.

Täysimetyksellä mennään eikä ne menkat alkaneetkaan. Mitä lie jälkitihuttelua oli tossa muutama päivä sitten. Mulle sanottiin hormonikierukasta, että laitetaan sitten kun papa-koe on otettu parien kuukautisten jälkeen. Pitkäänhän sitä saa odotella, mutta yritetään pärjätä kondomeilla sinne asti. Eipä ole vielä ollut käyttöä... :/

Meillä on ristiäiset ja häät sunnuntaina. :heart: Jännä juttu, vaikka kuinka ollaan painotettu kutsukorteista lähtien, että kyseessä on ensisijaisesti ristiäiset ja vihkiminen siinä vaan sivussa, niin ihmiset on kääntäneet asian niin päin, että häät ja ristiäisetkin siinä samalla :headwall: Oltais haluttu, että se on tytön suuri päivä, eikä äitin ja isin. Jos olis etukäteen arvannut, että näin käy niin olisin tosissani harkinnut pikaista maistraattivisiittiä vihkimisen suhteen...

No pääasia on, että tyttö saa nimen, ja minä ja mies toisemme ihan virallisesti =) Ikimuistoinen tilaisuus tulossa joka tapauksessa. :heart:

-ebbuliini ja neiti 8vk-
 
Kertokaas kokemuksianne cerazette-pillereistä.Minkäläisiä haittoja aiheutti,jos aiheutti?Onko yhd.pillereillä ollu teille samankaltaisia vaikutuksia?Sain neuvolasta 3kk tabletit-vielä en ole alkanut niitä ottaan.

En muista olenko jo tätä kysynyt,mutta kuinka monella on hiki virrannut paljon enemmän kuin ennen raskautta?Mä saan lenkin jälkeen juosta suihkuun-ohimoa myöten valuu vesi.Raskauskiloja ei ole kuin1-2 jäljellä eli se ei siitä johdu.Enkä usko et toi vaunujen työntelykään yksistään sen aiheuttaa-mut tiedä häntä.
Jaahas-mies nukkuu krapulaansa(kuten viime v-l).Kaiken maailman kissan ristiäisissä pitää juosta :whistle:
Itse ajattelin järkätä tyttöjen illan joskus kk päästä ja isi saa olla neidin hoitajana..vasta 2kk päästä kun on yhdet 30v juhlat voitas laittaa nea hoitoon illaksi/yöksi..Nealla ikää silloin 4kk.Katsoo nyt raskinko luopua omasta pikkusesta :p Nyt alkoi hirvittään et kuinka osaa arvioida miten paljon nea juo...baari-illan tai niiden juhlien aikana..iltaisin kun enemmän tissillä viihtyy.

Ebbuliinille paljon onnea näin etukäteen!
 
Mulla on cerazette käytössä ja on aiheuttanut tiputteluvuotoa ja naureskelua, koska pilleri pitää muistaa ottaa suunnilleen tunnilleen oikein, että ehkäisyteho säilyy. Tässä taidetaan olla aika pian uudelleen raskaana ;)

Hikoillut olen myös kuin pieni sika, öisin ja lenkkeillessä. Nyt alkaa yöhikoilu hieman helpottaa, mutta lenkillä kyllä hiki roiskuu.

Me ollaan aivan muuttokuumeessa!! Tällä viikolla tehtiin kaupat paritalosta espoossa, se on iso muutos kun kymmenen vuotta on viihdytty ydinkeskustassa aika pikkuisissa kämpissä. Nyt saa oman pihan ja satakunta neliötä. Ja tietenkin satasia velkaakin :kieh:

Ihanaa että poika pääsee sitten ulos nukkumaan, nytkin olen mun vanhemmilla pojan kanssa ja äijä vetelee sikeitä kolmatta tuntia vaunuissa. Mies on polttareissa, meillä on tälle kesälle vielä yhdet häät kolmen viikon päästä. Sinne mennään taas ilman poitsua, kun kutsussakin näin määrätään.

Ebbuliinille ja perheelle onnea, ihania tapahtumia :heart:
 
Helou!!
Miska on hoidossa tänä päivän sillä ollaan siivottu kovasti ja järjestetty taovaroita.
VOitsit oli paljon mitä piti kommentoida...

Tilasinkin sen Eisbärchen kaukalopussin Babyideasta!!Menipä sekaisin nuo sivut!
Viikolla 38 saan mariinin värisenä.
Uskon että on hyvä.

VAsektomiasta oli tuossa puhetta...Sitä mekin mietitty,mutta sanoin että tässä tilassa ei parane tehä niin plopullista päätöstä,ootetaan nyt tovi.LAiton sen hormonirenkaan paikoilleen ja on tuntunut ihan ookoolta ainakin vielä!!

Vuotoa ei tullut kuin 3 päivää eli vähentää sitäkin näköjään...

Hikoilusta joo,mä hikoon kans mutta oon aatellut sen johtuvan siitä että kunto on NIIN huimasti romahtanut näitten kahen odotusajan aikana...
Nyt oon vaunutellut joka päivä ja ihan huomaa kuinka jo paremmin jaksaa työnnellä tuplavaunuja!! :heart:

Cerazetestä... :snotty: mä kun en ole muistanut niitä syödä niin kauaa että ois tullut jotain oiretta...Muisti hyvä 10!!! :wave:
Siks tarviin sellasen jota ei tarvii muistaa niin tarkasti.TUo rengas saa olla 3 viikkoa paikoillaan taikka uutta perään niin vuodetaan vasta 6 viikon päästä!!

Mulle laitettiin hormonikierukka kaksosten jälkeen ja musta se laitettiin n.2 synnytyksen jälkeen...Puoli vuotta on järkky aika,mikä taika siinä sitten ois?

Nyt jatkuu siivoilut,huh...

kata

Ai joo,Ebbuliinille kovasti onnee!!! :hug: :heart: :flower:
 
aika outoa. mulle sanottiin neuvolasta että näissä cerazeteissa on se 12 tunnin varoaika jos ei muista ottaa :eek: :eek:
kohta sitä ollaan raskaana jos muille on annettu sellaset ohjeet et on melkeen tunnilleen tarkka aika.

ei ole tullut muuten mitään oireita. kun aloitin pilsut alkoi heti menkat ja kesti melk. 2 viikkoa. sen jälkeen ei oo kuulunu menkkoja. saa nähä koska tulee jos tuleekaan ku on täys imetys päällä.

mut tosiaan tota ihmettelin jos mulle annettu väärää tietoa :/
 
Ei Hani sulle ole annettu väärää tietoa,ne on uuden sukupolven minipillerit ja niissä on tuo 12 h varoaika.Mutta tosiaan jos joka päivä ajat heittää kovasti,teho vähenee...Mä siis en muistanut ottaa ollenkaan,nyt kun aloitin otin yhen ja...sitten kolmentena päivänä taas muistin!!
OHo...siis jätin suosiolla pilsut kun ei muista!!

Musta siellä lukee Cerazeten ohjeissakin tuo että ei enää ole niin tarkka tuon ajan kanssa.Nou hätä Hani!!!
:heart:
 
Huomenet!

Jee, mies ja isot pojat tulee tänään kotiin! Vaikka tämä oma rauha on tavallaan ollu oikein ihanaa, niin on tässä ehtinyt jo tulla mökkeilijöitä ikävä. Keskimmäinen oli kuulemma oksentanut eilen illalla, tosin anoppilan systeemit tietäen en ihmettele lainkaan. Siellä käytännössä eletään pullalla ja pipareilla ja karkkia työnnetään niin paljon kuin napa vaan vetää... :kieh:

Mulle mahtuu taas omat farkut jalkaan, jee!!! Vähän tiukasti kylläkin, eivät ole järin mukavat päällä, mutta menivät silti. Vielä jokunen viikko takaperin tyssäsivät reisien kohdalle...

Täälläkin on tuo hikoiluongelma! Ihan inhottaa, kun hikeä pukkaa ja se haiseekin enemmän kuin normaalisti. Eilen pääsin taas pitkästä aikaa saunaan (tatuoinnin jälkeen ei saisi käyd kahteen viikkoon) ja saunan jälkeen tuntui, ettei se hikoilu meinaa asettua millään! Oli pakko käydä vielä illalla ennen nukkumaanmenoa uudelleen suihkussa, kun tuntui, että hiki haisee edelleen.

Siellä se ebbuliini taitaa parhaillaan rouviintua... Mä melkein kaipaan sitä hääjärjestelyaikaa. Tosin jos nyt menisin naimisiin, tulisi pippaloista luultavasti huomattavasti pienemmät.

Mun kaveri sai eilen vauvan! Viikot 42+1, olihan siinä odottamista... Nyt ei malttaisi odottaa, että pääsisi katsomaan pientä! Kuinkahan valtavalta jötkäleeltä tämä oma poikanen sitten näyttää siinä vierellä... :eek:

Nyt poistumme pojan kanssa keskiaikaisille markkinoille! Meidän kyläpahanen viettää 500-vuotisjuhlia ja sen kunniaksi on kaikenlaista tapahtumantynkää. Täytyy lähteä katsastamaan.

Kreecher ja Aleksanteri 2,5kk
 
minäkin cerazetettiin päädyin-kun sanoin lääkärille että pelkään et unohdan ottaa pillerin kellon tarkkaan...mutta kuten kata sanoi ei toi tietenkään tarkoita et aina voi heittää sen 12h niin ehkäsyteho hyvänä pysyy,mutta silloin tällöin jos näin käy ei pitäis olla hätää.

Haluisin mennä naimisiin 2vuoden päästä kesällä,jonka jälkeen kakkosta vois alkaa yrittään/toivoon..mut nyt jostain tuli sellainen kumma tunne,et mitä jos tuleekin vaik ½vuotta ennen häitä raskaaksi..mä kun haluan olla ei raskaana häissäni :LOL: ..ehkä toi pelko sit muistuttaa ottaan pillerin säännöllisesti...mieheni sisko oli tullut raskaaksi cerazeten käytön aikana..eli kait toi pelko siitä eilen tuli,kun asiasta kuulin.Hän ei ole sanonut et ois pilsun unohtanut tms.

Kuulkaas tälläinen kysymys vielä, onko kellään ehdotusta mihin vois 2kk ikäisen vauvan kaa vanhemmat lähteä vkon-loppu reissulle??Avopuoliso tuota reissua ensi v-lopulle ehdotti-ideana hyvä,mut paikasta ei kummallakaan hajuakaan :(
 
Pompula,viikonloppureissu kylpylään vois olla mahollinen...Ollaan ukkelin kanssa käyty,tosin kaksin mutta siellä ollut pieniäkin vaaveja.Vaunut voi ottaa uimalan puolellekin,niihin saa suojat.Ja toinen käy saunomassa kun toinen vauvan kanssa.Uiminen taikka löhööily onnistuu siinä missä auringon ottokin eli välillä heiluttaa vaunuja ja vauvan nukkuessa lekottelee altaassa...

Ihan viikonloppuhotellireissukin käy,jos ei kylpyläihmisiä...
laivalle vois mennä,kyllä musta voi mennä minne tykkää,siinä vaan joustettava rutkasti kun vaavi mukana.

Laivareissu on tosi mukava pienen kanssa kun voi nukkua vaunuissa ja ite syödä hyvin ja kuljeskella...Miksei menis vaikka RUotsiin asti taikka Viroon?

HÄistä,meillä tuo Maisa oli 1,5 vee ja meni tosi kivasti.Miehen sisko oli koko illan tytön kanssa ja yön sekä seuraavan päivän.Heillä meni kivasti ja tyttö oli koko illan nätisti tädin huomassa.EI äitillä tullut kertaakaan oloa että ois mentävä apuun...

 
Ai joo,piti kertoa jo muutama päivä takaperin mun äksidentistä...

Aamulla satoi vettä ja lähdin heittämään koululaisia taksipysäkille tuohon 500 m päähän...Etteivät poloiset kastu..
No,kiireellä takas kotiin että ukkeli pääsee lähtemään töihin.
Siinä keittiössä kun oltiin niin rakas mies sanoo,että parkkeerasinkos auton alas,liiterin luokse??
En.
Auto oli vierinyt alas mäen talon eestä ja osui liiteriä päin...
:ashamed:
VOi että harmitti..
Takavalot hajalla,puskuri,peruutustutka ja koko takaluukku oli heilahtanut.
Meillä iso tila-auto joten painoa tuli aika tavalla vaikka mäki melko loiva.Liiteristä lautoja poikki ja tavarat lenteli sisällä..Haravaa sun muuta,onneks.

Yks päivä ajoin vastaantulevien kaistaa..!! :eek:
vähän pelästyin..Ihan ajatuksissa käännyin risteyksessä.
VOi jumpe...onko muita lahopäitä?

Kait tää menee raskauden ja pienen vauvan piikkiin!!! :wave:
TOivottavasti...
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompula81:
Kuulkaas tälläinen kysymys vielä, onko kellään ehdotusta mihin vois 2kk ikäisen vauvan kaa vanhemmat lähteä vkon-loppu reissulle??Avopuoliso tuota reissua ensi v-lopulle ehdotti-ideana hyvä,mut paikasta ei kummallakaan hajuakaan :(
Joo niinkuin Katakin ehdotti niin lähtekää laivalle esim. Ruotsin risteilylle! Laivalla on mukava olla pienenkin kanssa, vauva kulkee mutkattomasti matkassa vaunuissa/liinassa ja kiva kun pääsee aina tarvittaessa hyttiin lepäämään.

Niin ja ebbuliinille hurjasti paljon onnea!!! :flower: :flower:
 
Moi pitkästä aikaa!

Oltiin taas reissussa, joten nettipimennossa on tullut oltua. Päivitän varmaan listaa vasta huomenna... Nyt yritän hahmottaa mistä kaikesta on ollu juttua ja kommentoida.

Pahoittelen, että oon omatoimisesti lisänny lasten nimiä listaan!!! Mulla on ainakin yks sellanen poistettava, jonka kerkesin laittaa ennen ku mainittiin ettei tarvi. Mä nyt jatkan sitä omatoimisuutta, mut mainitkaa jos ei saa laittaa etusivulle niin en sit lisää sinne. :)

Ebbuliinille onnea! Me oltiin häissä lauantaina ja mun hääkuume sen kun nousee. :whistle: Voi kun olis jo säästöjä, niin pääsis ihan oikeesti järkkäileen.

Tosi hyvin muuten meni kaikki siellä häissä pojan kanssa... Kirkossakin oli ihan rauhallisesti sylissä ja juhlissa alko sit nukkumaan, kun ensin kävin autossa tissittämässä. Jäi siinä multa hääkakun leikkuu näkemättä, mut poika tietty tärkeempi. Päikkärit oli jääny pieniks pätkiks, joten mulle oli henkisesti rankka päivä (kiitos äiti, kun koko ajan hössäsit pojalle aktiviteettia ettei päässy rauhottuun... :headwall: ), mut pojan nukahdettua oli sit mukavaa. Ei poika enemmälti kitissy, mut koko ajan olis pitäny sylissä pitää.

Mä kans hikoilen ku pieni eläin. Menkkojen aikaan oon ennen raskautta hikoillu myös, joten kai tällä on tekemistä hormonien kanssa. Ihanaa kyl olla ilman menkkoja vielä... Muutamana päivänä on tullu jotain tihkua vähän, mut ei sillai haitaks asti.

Meillä on jäämässä nyt 56cm vaatteet pieneks. Ihmeen kauan on mahtunu. 60 ja 62cm vaatteita on mummot ostelleet ja itekin oon kirppareilta katellu. Vielä on tarvetta ja huomenna meenkin siskon kanssa kattelemaan lisää. Lähinnä bodeja tarvii vielä.

Kerkesin lukee nyt vaan tän sivun, joten huomenna sit lisää. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen 9vk3pv
 
Jos nyt yrittäisin muutaman rivin saada aikaiseksi, kun neiti ottaa pikku nokosiaan...
täällä arki on alkanut rullaamaan tasaiseen tappavaan tahtiin.. isommat ovat koulussa ja välillä tuon vajaan kaksivuotiaan vien hoitoon, että saisin jotain rästihommia tehtyäkin...
neiti nukkuu edelleen aika hyvin yönsä ja tuntuu, että itsekin pikkuhiljaa pääsee tästä jatkuvasta väsymyksestä eroon...
yksi juttu on aika jännää.. taisi muillakin olla samoja tuntoja jos noita lapsia on enemmän... elikkä... minullehan tehtiin synnytyksen jälkeen sterilisaatio ja olin ihan satavarma, että lapsiluku on täysi... mutta nyt on tullut jotenkin sellainen haikea olo, että tässäkö tämä nyt sitten oli :ashamed: järki sanoo, että lisää lapsia en halua ja tosissaan olenkin sitä mieltä, mutta usein tulee sellainen haiku olo, kun tuota neitiä katselee, että tämä on nyt sitten viimeinen ja ei enää ikinä saa kokea tätä vauva-arkea.. eli hurja vauvakuume on koko ajan päällä, vaikka en lisää lapsia halua... :headwall: mahdanko olla aivan pöllö, kun näin on????
mun piti jotain kommentoidakin, mutta lahopää ei taas toimi, joten kommentoin sitten kun taas muistan ja jaksan....
mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja nauttikaa vauvoistanne :wave:

jousimies-70 + typy reilu 2kk
 
Heips taas!

Onnea Ebbuliinille! Meillä mies on alkanut kovasti vihjailemaan ensi vuoden karkauspäivästä, kosintaa kai odottaa. Hän on sitä mieltä, että yksi kosinta riittää, ja koska kieltäydyin kauniisti hänen kosinnastaan vuosia sitten, seuraavaksi on minun vuoroni. Olen ollut tosi skeptinen avioliittoa kohtaan, vaikka tämän miehen kanssa toivon saavani loppuelämäni elää. Nyt kun on lapsi, alan lämmetä ajatukselle. Ehkä sitä voisikin karkauspäivänä pyytää miestä avioliittoon =) . Jos ei muuta niin hamekankaan saisi :p .

Mistäs täällä olikaan ollut puhetta... Hikoilusta, joo, kovasti hikoilen, ihan eri tavalla kuin ennen. Saunan jälkeen pitäisi käydä illalla vielä uudestaan suihkussa, jälkihiki on niin hurja. Juoksulenkille tarvitsisin hikinauhan otsalle, että näkisin minne juoksen kun hiki valuu silmiin. Ihan järkkyä, ei koskaan ole tällaista ollut. Ja haiseekin pahalle, ei ennen haissut näin.

Cerazettet aloitin minäkin pari viikkoa sitten. Aiheuttavat ilkeitä finnejä, joita ei yleensä juuri ole ollut. Alapää on liiankin märkä niiden takia. Ja ehkäisyteho on kyllä taattu, sillä seksihalut ovat hiipuneet. Vaihdan heti kun lopetan imettämisen takaisin omaan yhdistelmäpillerimerkkiini, josta ei ole tullut mitään oireita. Toivottavasti ei tule nytkään, vaikka hormoonitoiminta on muuttunut.

Pompula, en osaa antaa mitään tarkkoja menovinkkejä, mutta minusta minne vaan voi mennä vauvan kanssa, mistä tykkäisi muutenkin kahdestaan parina. Me ollaan oltu enemmän menossa kuin kotona tämän kahden kuukauden aikana, käytiin Virossa katamaraanilla semmoisella ranta- ja kartanolomalla museoissa ja semmoista. Mökillä ollaan oltu paljon. Mitähän muuta... No aika rauhallisia juttuja ollaan tehty, kaupunkilomia Suomen kaupungeissa sukuloiden, sienimetsää ja semmoista. Pelastusliivit ja kuulosuojaimet pitäisi pienelle vielä hankkia, että päästäisiin yhdessä veneilemään ja konsertteihin. Tai no, kesäkonsertit alkaa olla jo menneitä.

Meillä on miehen kanssa sama harrastus, jota ei olla vielä yhdessä päästy harrastamaan. Sitä odotan innolla, että saisin jonkun hoitamaan pientä ja päästäisiin yhdessä. Harrastuspaikat ovat vaan aika tylsiä niille, jotka eivät osallistu, enkä toisaalta haluaisi jättä vielä pientä viikonlopuksi kotiinkaan. Katsotaan, jos vaikka mummo uhraisi viikonloppunsa meidän hyväksi ja tulisi mukaan kentän laidalle kökkimään vauvan kanssa... Se olisi kivaa.

Olen myös varannut lippuja kulttuuririentoihin yhtenä päivänä syys- loka- ja marraskuussa ja buukannut jo lapsenvahditkin. Että päästään miehen kanssa kaksin ainakin yhtenä päivänä joka kuussa. Saas nähdä miten onnistuu, tähän mennessä vauvalla on tosi usein ollut jotain vaivaa kun olisi ollut vahti valmiina ja vanhemmat menossa kahdestaan tai muuten jotain mukavaa suunniteltuna. Miten se aina sattuukin just niin? (Tai miksi vauva herää aina juuri kun sängyssä alkaa olla vipinää?)

Rakkaus vauvaa kohtaan kasvaa koko ajan. Miten suureksi se voi kasvaa, kun jo raskausaikana rakastin sitä olematonta pientä niin kovin? Vauva jokeltelee ja hymyilee kovasti, on aivan ihana pakkaus. Rakas kuin mikä. Olen tosi onnellinen nyt, kaikki tuntuu olevan niin hyvin. Toivottavasti muillakin on samanlaisia ihania fiiliksiä!

Naru ja poikanen 2kk
 
kiitos menovinkeistä!Tollainen kylpylä+risteilyreissu tehtiin kun vauva masus..Me ei vaan olla sellaisia kylpylä ihmisiä kovin paljoa-viimeksi meillä oli ystävä pariskunta mukana.
Taitaa jäädä nyt ens v-l pois menot,mut jos joskus oikein ajan kans suunnittelis jotain.
Risteily 1pvä tallinnassa tai ruotsissa ois kiva...passini meni maalisk.vanhaksi joten tallinna pois laskuista ainakin lähiaikoina..eikös sinne ainakin passin tarvitse?

Muistuttakaas mua-oliko niin et pakastimessa maito säilyy n. 3kk??

ekaa kertaa Nea nukku omassa sängyssä yön..Peittoonsa käärittynä sain siirrettyä tissin jälkeen aina takaisin pinnasänkyyn...en ole varmaan tarpeeksi montaa kertaa kokeillut(vaan luovutin kun alkoi itkeen),kun mua ei haitannut se että Nea nukku sängyssäni. 160*200cm sängys tarpeeksi alaa ja mies eri huoneessa niin meillä naisilla ihan riittävästi omaa tilaa :D

tuolla neiti sitteris hikottelee ja jokeltelee tyytyväisenä.Enää hikka ei ole maailman ärsyttävin asia-pienempänä suuttu helposti hikalle =)

vaipat alkanu falskaan,joten tänään 5-8kg vaippoja ostaan...olihan nea 22pvä jo 5680g
 
Onnea ebbuliini :)!! Täällä onkin ollut kosintoja ja naimisiinmenoja aika paljon meidän palstailuaikana, tai ainakin tuntuu siltä :).

Kata Huh tuo kolari auton ja liiterin välillä! Onneksi ei sentään käynyt pahemmin, onni onnettomuudessa. Tässä puhuu eräs, joka ajeli parkkipaikalla vähän aika sitten kässäri päällä... ja auton rattiin en muuten ole mennytkään kuin siirtääkseni hieman että saa vaunut pois peräkontista. Ei vaan jotenkin tohdi :ashamed:.

Nyt äkkiä kirjoittelemaan kun poikanen leikkii leikkimatolla lattialla, syötin tuossa välillä.. Ostettiin sitteri viikonloppuna, piti ostaa fisher-price kun lähestulkoon kaikki muut oli vain 9kg asti, ja tuo jööti painaa takuulla jo 8kg :eek: . Tykkää kovasti istuksia siinä, kun näkee vähän enemmän kuin lattianrajasta ja lelujakin on mukana. Alkoi muutama viikko sitten huiskia kaaresta roikkuvia leluja nyrkeillä muutenkin kuin "vahingossa" ja nyt kokeilee niitä jo avoimilla käsillä.. Ei vaan vielä hoksaa, että siitä lelusta pitäisi ottaa kiinni että sen saa suuhun, vähäsen kokeilee ja sitten menee kummatkin nyrkit suuhun.. parin kerran päästä hermostuu että miksei sinne suuhun tulekaan ku nyrkki :) .. No ei mene kauaa kun leluja pääsee jo maistelemaan, helistin menee suuhun kyllä kun sen antaa käteen hälle. Kääntyminen ei vielä onnistu, mutta yksi asia kerrallaan.
Naperolle alkaa olla jo 62cm vaatteet pieniä ja osa 68cm:kin.. Aika hurjaa miten äkkiä aika on menny.

Tuosta risteilyreissusta vielä.. Me suunniteltiin syksyllä käydä Ruotsinlaivalla, mutta en tiedä miten se sujuisi.. mua vähän epäilyttää että missä pesen ja keitän tuttipullot ja säilytän korvikkeen kylmänä.. Ja ne hytitkin on ihan olemattoman pieniä, miten sinne mahtuis kaksi isoa ihmistä, vauva ja kärryt. Pitäisi ottaa sellainen luksushytti jossa on mikrot, jääkaapit ja kunnon vesipisteet.. Hmm, sepä oliskin itse asiassa kivaa ;). Harmittaa, kun maitoa ei enää tule kuin hilkku.. Moni asia sujuisi paljon helpommin jos voisi imettää. Mutta kasvaahan tuo pikkunen näköjään korvikkeellakin ja on tyytyväinen :).

Lelut lakkasi kiinnostamasta, hain pojan sylkkiin.. Peukkunäyttää olevan paljon mieluisampi imeskeltävä kuin tutti, toivottavasti ei kovin tottuisi siihen kun peukusata on paljon vaikeampi vieroittaa ku tutista..

Jahas, vaunulenkiile mars :).

Niini ja poikanen10vk+
 
Niini,taitaa meillä olla samalinen sitteri,Link a doos...Siitä saa tuolin kun jää pieneksi.Tärinää ei olla kauheesti käytetty,joskus nälkäsenä se auttaa oon huomannu.

Jousimies!!!Ihan samaa täällä...Mietin koko ajan että oon niin nuorikin(?) että toiset tekee vasta tän ikäisinä lapsia ja nytkö mulla viimeinen!!!

Vanhin voi tehä musta mamman jo periaatteessa 5 vuoden päästä eli huh..Olisin 37-38 vee ja mammako??
:eek: :D

No,toivottavasti ei ihan niin pian,sellanen 10 vuotta ainakin vois mennä.Mutta tosiaan tuo vauvakuume ei laannu ikinä,raskausajastakin jo sellanen itku välillä..Kaveri saa ens kuussa ja voi että sitä masukateutta!
Mä kun viihdyin raskaana tosi hienosti.

Täällä peukkua ja kättä imetään kovasti,tuttia ei syödä lainkaan.Mutta tuo 2 vee tyttö ei syönyt tuttia eikä peukkua.Eli ei välttämättä tarvii mitään.

TUosta tuttipullojen keittämisestä,mä kyllä keitän isomman kasan kerralla ja aika harvoin,ehkä kerran viikossa.Muuten ihan tiskiaineella pesen päivittäin,kolme,neljä kertaa menee ihan huuhtelulla.
Eikä mitään masuvaivaa ole.

Aiemmin keitin joka syötön jälkeen,kaksosten kanssa...Huh,arvatkaa olikos hommaa kun söivät 3-4 tunnin välein ja välillä useemminkin...JA joka syötön jälkeen tiskialtaaseen ja iltasin pesu ja keittopuuhat!!
Oi mua hullua.

Nyt ruuanlaittoon,kaksosista Joona syöttää Miskaa ja toinen laittaa tiskejä....
:heart: :eek:
Joo,mä painun ruuanlaittoon jollei esikoinen tuu siksees!!!

No,eikai..Häntä kovasti tuoruuanlaitto nyt kiinnostaa kun kotitalous alkoi 7 luokalla.
 
Heippa taas!

Miten nää päivät vierii niin äkkiä. Vaiks on vakaa aikomus kirjoittaa niin aina vaan se viikko vierähtää.

Onnea kovasti Ebbuliini :flower:

Jousimies70: tietkö mulla on ihan sama juttu kuin sulla. Vauvakuume vaivaa. Mä pyysin jälkitarkastukses lähetteen sterilisaatioon ja nyt sitä odottelen. Ja tässä odotellessa mietin et haluanko oikeesti sinne mennä. Järki sanoo et hei haloo, neljä lasta on tarpeeks. Mut ajossain sydämen sopukas pieni ääni sanoo et jos kuitenkin.. En tie, ehkä se johtuu siitä että on vaan(kuten miehen veljen vaimo sanoo) poikia. Tai sit oon toivoton vauvafani =)

Osaako joku neuvoa mitä sanoisin tälle ylläkuvatulle ihmiselle etten tosiaan suuttuis, kun hän sanoo et kun teillä on VAAN noita poikia. Hänellä itsellään on vaan niitä tyttöjä, mut se on kuulemma ihan eri asia! En viitsis riiteleen ruveta kun hän on mein yhden pojan kummitäti ja haluis olla väleissä. Mutta en todellakaan jaksa aina kuunnella tota vähättelyä. Hän kun oli kuulemma oikein rukoillut että tää mein nuorimmainen ois tyttö ja oli niin pettynyt pojasta. Arrgh, että kiukuttaa. Sori tää purkaus, mut oon niin kyllästynyt.

Nyt täytyy lähteä ruokkimaan Aapo, joka tosissaan syö aina, tai ainakin musta tuntuu siltä. Huomenna ois 2kk:n neuvola. Pelottaa jo etukäteen mitä neuvolatäti tuumaa, kun viimeks oli jo painoa tullut liikaa. En kyllä ymmärrä miten vauvalle voi tulla liikaa painoa...

terkkuja kaikille

paulaliina ja Aapo 2kk
 
En varmaan taas muista puoliakaan, mitä piti kommentoida, mutta yritetään jotain.

Ensiksi Ebbuliinille hurjasti onnea :hug: !

Kata: tatuointini tosiaan sattui ja kun pelkään neuloja, niin en neulaan vilkaissutkaan. Silloin, kun otin kielikorunkin, niin pidin silmiä kiinni koko ajan. Tatuointia ottaessa, toinen poika istui vieressäni ja tarkkaili, etten pyörry: hoki koko ajan, että muista hengittää ja kyseli, että pyörryttääkö. :ashamed: , kyllä varmaan ajattelivat, että olisi tuo tyttö voinut jättää ottamatta. No, toisesta haaveilen kuitenkin...

Cerazette-pillerit: Minulla on to:na lääkärille aika (minulle ja tytölle yhteinen :)). Vaihdan pillerit pois. Aivan kamalaa, kun on aivan märkä alapäästä ja finnejäkin tulee. Koska en enää imetä(maitoa ei tule), niin vaadin takaisin normaalit e-pillerit. En halua ihoani pilalle enkä halua, että alapää vuotaa kosteudesta koko ajan..

Miten teillä, onko kenelläkään vauva vähentänyt syömistään? Puhuitko sinä Kata jotain sellaista ? Meillä on tyttö vähentänyt syömistään. Syö paljon, paljon vähemmän kuin aiemmin. Neuvolan antamien suositusten mukaan pitäisi korviketta mennä vuorokaudessa 700-1000ml ja nyt, kun tyttö täyttää ensi viikolla 3kk, niin 1000-1200ml. Meillä on tänään mennyt tähän kellon lyömään saakka 475ml. Ei me koskaan saada täyteen noita annoksia. Vähän jännittääkin ensi viikon neuvola, että onko neidin paino nyt ollenkaan noussut, kun tuota syömistä vähentänyt.

Amalia aivastelee meillä koko ajan. Täällä toivotaan,ettei kipeäksi ole tulossa..

Hirmuista kyytiä nämä pienet kehittyy. Amaliastakin on tullut ihan erilainen tyttö yhtäkkiä: ymmärtää enemmän asioita ja osaa jo vähän leikkiä mukana, kun äiti irvistelee. Amalia on oppinut kunnolla naurahtamaankin hihkumisen lisäksi. Kova tyttö on juttelemaan...tyttö ei meinaa millään ymmärtää, ettei osaa vielä liikkua..koko ajan menossa johonkin...

Naru: tiedän tunteen, kun ihmettelet miten suureksi rakkaus voi kasvaa tätä omaa pienokaista kohtaan. Minusta tuntuu, että ihan sydän pakahtuu rakkaudesta tämän neitokaisen kanssa.. :heart:

Amalia on karkaamassa sylistä, joten täytyy mennä..
 

Yhteistyössä